אני יודע שחיכיתם לזה והנה זה בא, פריביו סן אנטוניו ספרס!
בואו נקדם אותו בשיר:
אני אוהב את השיר הזה, ואני אוהב אותו במיוחד עבור הספרס האלה, איזה כיף איתם.
אולם ביתי:
AT&T center הכולל 18,418 מקומות ישיבה ומשמש גם להוקי והופעות. לא מגניב כמו האלמדומם עם השם שנשמע כאילו הוא יצא מסרט ההמשך של מלחמת הכוכבים, ואירח פעם 40,000 צופים במשחק גמר ב-99, אבל עדיין אולם סבבה.
העונה שהייתה:
תרשו לי להגיד פה דבר כפירה – התחושה שלי היא שהספרס של פופוביץ'+דאנקן היו צריכים להצליח יותר ממה שהם הצליחו. יותר מדי פעמים הם נפלו בצד הלא נכון של משחקי 6 או 7 האלה, והשנה שעברה לא הייתה שונה.
אחרי 67 נצחונות בעונה שבה היה נראה שלמרקוס משתלב היבט (החל מפגרת האולסטאר), קוואי הופך להיות MVP בפוטנציה והמנהיג השקט של הקבוצה, שפלירטטה עם סטטיסטיקות ההגנה הטובות בכל הזמנים, הספרס הגיעו לפלייאוף עם ציפיות ללכת עד הסוף, כשהיה ברור שבדרכם יעמדו הווריורס שזה עתה שברו את שיא ה-73 ניצחונות.
בסיבוב הראשון הדברים הלכו לפי הציפיות עם 0-4 קל על ממפיס, אבל בסיבוב השני, העסק התפרק.
חוץ מקוואי ולמרקוס אף אחד לא פגע, ההתקפה הייתה חד גונית מדי וההגנה לא הצליחה להתמודד עם הדואו של אוקלהומה.
שני הפסדים שוברי לב ושנויים במחלוקת במשחקים צמודים הובילו להפסד 2-4 והדחה מוקדמת מהצפוי, ושלחו את אוקלהומה לסידרה ענקית מול הווריורס.
בקיץ קרה מה שהיה צפוי שיקרה, ועדיין הרעיד את אמות הסיפים בטקסס בפרט ובליגה בכלל: טים דאנקן, הביג פונדמנטאל, החליט לסיים את הקריירה המזהירה שלו אחרי 19 שנה ולהשאיר את הספרס יתומים. זה לכשעצמו מצדיק שיר לפני שנעבור להסתכל קדימה.
מאמן:
הספקולציה הנפוצה בליגה מאז שהתחילו לדבר על רגע הפרישה של דאנקן (אתם יודעים לפני 900 שנה בערך), הייתה שפופוביץ' יפרוש יחד איתו. ובכן, זה לא קרה.
לפופוביץ עדיין יש רעב, אולי כתוצאה מהעובדה שהקבוצה עדיין לא הצליחה לקחת שתי אליפויות רצופות בתקופתו, ואולי בגלל האופן שבו הקבוצה הודחה בשנתיים האחרונות, ואולי כי הוא פשוט ממש ממש אוהב כדורסל.
בכל מקרה, מי שמוכר על ידי הרוב אם לא הכל כמאמן הכדורסל הפעיל הגדול ביותר, ואחד מהגדולים בהיסטוריה, יוצא לעונה נוספת במירוץ אחר הגביע הקדוש.
שחקנים שהגיעו: דיוויד לי, פאו גאסול, דויין דדמון
שחקנים שעזבו: טימי, דיאו, דיוויד ווסט, בובן מרינוביץ', קווין מרטין, מאט בונר
חמישיה צפויה: פרקר, גרין, קוואי, למרקוס, גאסול
מחליפים בולטים: פטי מילס, מאנו, קייל אנדרסון, דיוויד לי, דוויין דדמון
הספרס עברו קיץ פופוביץ'י טיפוסי בניגוד לקיץ שעבר.
הם החליפו את טימי בדבר הקרוב ביותר שיש לטימי בסגנון המשחק, ברמת היכולת ובגיל בדמות פאו גאסול, הם נפרדו מווסט ומרינוביץ', ובכאב מסוים גם מבוריס דיאו החביב, והביאו את דיוויד לי, שבתקווה שיהיה בריא יהיה מחליף ראוי בצבע, והחתימו שורה של שחקנים צעירים ובראשון דוויין דדמון שנחשב על ידי רבים כגניבה לפחות בצד ההגנתי.
במילים אחרות, פופוביץ' הימר שהזקנים שלו יוכלו להמשיך למשוך את העגלה קדימה תוך שהוא מתחיל להכין את הדור הבא, בין אם יהיה זה הוא שיהנה ממנו או שיהיה זה כבר מחליפו.
החמישיה של הספרס תהיה מהאיכותיות בליגה כל עוד פרקר יהיה בריא ויהיה ביכולת של אחד מ-5 הפוינט גארדים הטובים בליגה. הספסל מהווה סימן שאלה גדול יותר וגם הגיל של השחקנים, אבל דומה שהשנה יש יותר מרחב לטעויות במערב.
המעבר של דוראנט לגולדן סטייט יצר לפתע פער גדול בין שתי המובילות של השנה שעברה לכל היתר, ובהינתן שהקליפרס ויוסטון לא יעשו קפיצה נחשונית קדימה, זאת צפויה להיות ליגה של שתי קבוצות בצד המערבי, כך שלסן אנטוניו יהיה זמן רב להתגבש וכן הזדמנות לתת מנוחה לשחקנים הוותיקים כדי שיגיעו טריים לפלייאוף, וניסיון חשוב לצעירים.
אז הנה השאלות המרכזיות שיכריעו את העונה של הספרס:
הרגליים של פרקר, גאסול, ומאנו יחזיקו מעמד?
שלישיה שעברה יחדיו את גיל 100, היא סיכון משמעותי לקבוצת NBA בקצב ובאינטנסיביות של הליגה. גאסול סוחב על הגב היסטוריית פציעות קשה, ומאנו נראה כבר מזמן כמי שנמצא בצד השני של ההר. עם פרקר הסיפור מורכב יותר כשלפרקים הוא מראה ניצוצות של השחקן הגדול מהטריו, ולעיתים הוא נראה כמי שלא מסוגל להוביל קבוצה לאליפות, בטח מול סוללת הפוינט גארדים הדי מדהימה שהליגה מנפקת בשנים האחרונות.
קוואי ולמרקוס יהפכו לדואו של ממש?
כשפופוביץ' הלך על המהלך הלא כל כך פופוביץ' והביא את למרקוס אולדרידג' לקבוצה, הוא בוודאי חשב על העשור הבא ועל כך שעם בסיס של קוואי ולמרקוס הוא מתחיל את הבניה של סן אנטוניו הגדולה השלישית (אחרי סן אנטוניו של מגדלי התאומים, וסן אנטוניו של הטריו, כמובן שאפשר גם לחלק חלוקות משנה שונות ומשונות אבל נלך עם זה ככה).
כדי שזה יקרה השניים צריכים להמשיך לפתח את הכימיה שלהם על המגרש, ולהפוך למנהיגים הבלתי מעורערים של הקבוצה לקראת פרישה או עזיבה של מאנו בוודאי, ויתכן שגם של פרקר.
איך היחידה השניה של הספרס תצליח להחזיק את המבצר?
השאלה הזאת כוללת כמה וכמה שאלות משנה כמו מה מצבו של מאנו, איך קייל אנדרסון יתפתח והאם דיוויד לי יהיה בריא, אבל השאלה המעניינת מכולן היא האם דדמון יהפוך לסנטר לגיטימי בליגה הזאת, ולא הייתי פוסל את האפשרות שפופוביץ' רואה בו סנטר מחליף לעכשיו וסנטר פותח משלים ללמרקוס בהמשך.
הנה כמה מביצועיו למי שרוצה להתרשם:
דני גרין, יציבות?
בעיני כבר שנים זה הברומטר בה' הידיעה של הספרס. כשגרין קולע מבחוץ באחוזים גבוהים, כל ההגנה של היריב חייבת לרוץ אחרי הספרס כשהם משחקים את משחק המסירות שלהם, ולא יכולה להתכווץ באפקטיביות על הגבוהים כשהם משחקים את משחק הפנימה החוצה שלהם.
לפרקים גרין לא גילה יציבות מספקת או אפילו לא זרק מספיק, השנה אם הספרס רוצים לעשות את קפיצת המדרגה כדי לאתגר את הווריורס הם חייבים את גרין בשיאו.
תחזית אופטימית: גאסול הופך לטימי 2.0, גרין מוצא את היד, קוואי זוכה ב-MVP, סן אנטוניו מסיימת שניה במערב, גונבת את משחק 1 בגולדן סטייט בגמר המערב, ושומרת על הבית כל הדרך לאליפות נוספת.
תחזית פאסימית: מאנו כבר לא ברמות האלה, גאסול נפצע, פרקר כבר לא רכז מוביל בליגה, וקוואי ולמרקוס לבד לא מצליחים לסחוב את העגלה. הספרס מסיימים במקום ה-5 ועפים בסיבוב הראשון מול הקליפרס.
תחזית ריאלית: מקום שני במערב, הדחה בסידרה מכובדת מול הווריורס ההיסטוריים בגמר המערב.
דדי
19 אוק 2016 06:09:34הרכילות האחרונה בליגה אומרת שהספרס מחפשים בשקט טרייד לאולדריג' או לפחות "מאד פתוחים" לאפשרות הזו…
אם אני צריך להמר, אז אורלנדו לדעתי הקבוצה הנכונה לזה עם מגוון אפשרויות.
Mbk
19 אוק 2016 06:12:17את מי הם יציעו עבורו ? גורדון ואיבקה ?
דדי
19 אוק 2016 06:21:14הגיוני שזה יתחיל באיבקה, או בגורדון – אבל לא בשניהם.
בכל מקרה המשכורות מאפשרות בקלות לערב כמעט כל קומבינציית שחקנים אפשרית משתי הקבוצות – למשל גרין ופורנייה כדי לאזן, ועוד המון אופציות (אפשר גם להניח שווצ'ביץ' יהיה חלק מהדיל, גם אם לא יגיע לסאן אנטוניו.
אבל ברמת העיקרון – זו הקבוצה הנכונה לטרייד כזה.
אחד העם
19 אוק 2016 09:42:34אם הולכים לטרייד אני הייתי מחפש דווקא פוינט יציב עם הגנה וקליעה מבחוץ + רים פרוטקטור מוכח. אלה האזורים הבעייתיים ביותר בקבוצה.
חגי
19 אוק 2016 06:14:59אורלנדו לא יביאו אותו אחרי כל הגבוהים שהם סידרו לעצמם. אם אני אולדרידג בוסטון זו האופציה הכי טובה מבחינתו אבל אני בספק אם יתאים לשיטה.
דדי
19 אוק 2016 06:18:10אם אתה אולדריג', אף אחד לא שואל אותך.
yamani1000
19 אוק 2016 10:55:16מה ההסבר של הרכלנים? אי התאמה מקצועית? חברתית? למה לספרס לחשוב על זה בכלל?
דטלף
19 אוק 2016 11:32:44אני מניח שאם הם מחפשים טרייד אחרי שנה אז הוא לא התאים אישיותית מנטלית לארגון, כי מקצועית היה שיפור בחצי השני של העונה. יכול להיות שגם הסירוב שלו לשחק כסנטר בהרכב סמול בול (עוד מפורטלנד).
דדי
19 אוק 2016 17:22:01לפי שבוע בערך היתה ספקולציה של זאק לואו מאי אס פי אן שהספרס אולי ישקלו טרייד על אולדריג', פשוט כי הוא מבוגר מקוואי בכמה שנים טובות, והקבוצה הנוכחית לא מספיק טובה לאליפות, אז עדיף ללכת עם שחקן/ים שיעזרו להאריך את חלון ההזדמנויות שקוואי נותן.
אבל הדיבור עכשיו במה שהוא לא ספקולציה אלא שמועה לגיטימית ממישהו אמין, אומר שלאולדריג' יש בעיות אגו. הוא רוצה להיות "האיש" ולא מוצא חן בעיניו שהוא הולך ומסתמן כמספר 2 של קוואי. לפי מה שנאמר, זה לא משהו חדש אצלו, וזו בעצם היתה אחת הסיבות שהוא עזב את פורטלנד – המרמור שלו מזה שהקבוצה הלכה והפכה להיות "הקבוצה של דמיאן לילארד".
מה שמעניין הוא שנאמר שזה משהו שהספרס שמו לב אליו כבר בעונה שעברה והיו אפילו דיבורים שהם לא שללו טרייד עליו כבר בדד ליין 2016.
האמת היא שדאגה להיות "האיש" זה הדבר הכי פחות "סאן אנטוניו" שאפשר לחשוב עליו, אז אפשר להבין אותם – במיוחד אם מוסיפים לזה את השיקול הענייני הלגיטימי שלואו העלה.
חגי
19 אוק 2016 06:11:46הספרס יסיימו שניים אבל אני לא רואה אותם מגיעים לגמר המערב, יותר מסתדר לי שבסיבוב השני הקליפרס או אפילו הפתעות בדמות יוטה ואוקלהומה ידיחו אותם.
קוואי ואולדרידג צמד מפחיד, אבל להוציא אותם אין הרבה בשביל לקרוא תיגר על הרמות הגבוהות. גאסול שחקן התקפה נהדר שירווח על חשבון אולדרידג אבל ההגנה תיפגע ממנו מאוד.
דני גרין יחזור לעצמו, אבל טוני פארקר כבר רחוק מהשיא שנים, ואם פעם הוא היה כלי התקפה אדיר, היום הוא כלי התקפה טוב במקרה הטוב, והרבה פעמים פחות מכך, מה גם שבצד ההגנתי הוא לא להיט.
אם סן אנטוניו רוצה לשמור על הרמות הגבוהות, הם צריכים לדאוג לפוינט גארד יותר טוב (לאו דווקא מהטופ של הטופ) כי היום לדעתי טוני פארקר לא טופ 15 בליגה בעמדה שלו, ולא חסרים כאלה שישמחו להגיע לספרס
דדי
19 אוק 2016 06:15:23ואני חושב שהעונה יש מעט מדי עומק, וקוואי לא שומר באף עמדה שהקליפרס מצטיינים בה…
לדעתי הספרס מאבדים את המקום השני העונה לקליפרס.
Smiley
19 אוק 2016 20:10:07קוואי כבר הראה שהוא מסוגל לשמור על PG ואת פרקר אפשר להחביא על כל SF אנמי של הקליפרס.
Mbk
19 אוק 2016 06:17:27ללא ספק מאכזבות העונה הקודמת
אתה מפסיד משחק בית אחד בשנה וחצי ואז חוטף אותה פעמיים מול OKC
המהלך שסימן את הספרס הוא האקסטרה פאס המיותר שלהם שנגמר באיירבול מהפינה של מילס במקום אנד וואן
לפעמים צריך להיות תכליתי ולא יצירתי
העזיבה של דאנקן תהיה בעיקר מוראלית הוא תמיד נראה כמי שדואג שהעסק לא יתפרק
השילוב של גאסול בקבוצה צריך להיות מאוד מסקרן
אצל הפלח אי אפשר לדעת איך זה יגמר
שי אבן צור
19 אוק 2016 19:34:18+100 להערה על האקסטרה פאס.
יכלו לנצח את המשחק הזה
Angel eyes
19 אוק 2016 06:22:58פארקר בין 5 הרכזים הטובים בליגה? הוא לא היה כזה גם כשהליגה שפעה בפחות רכזים מעולים, והוא עוד היה בכושר. הקבוצה תקום ותיפול על היכולת של אולדרידג'. קוואי ייתן את התפוקה שלו, בלי באנקר נוסף ס"א תעוף בחצי גמר המערב.
בכל מקרה עם ההתחמשות של ג"ס והרעב של הקליפרס (כל עוד כולם בריאים/שפויים) מדובר בעונת מעבר עבור ס"א. גאסול זה פתרון זמני, ובלי החתמה של שחקן דרג ב פלוס עם קליעה מבחוץ, לפופ אין מה לחשוב בכיוון של טבעת.
A.h
19 אוק 2016 06:36:40שלל תגובות ואפילולא תודה רבה אחת…
תודה על הפוסט שלדעתי פשוט יקלע בתחזית.
חג שמח
דובי
19 אוק 2016 06:44:29קבוצה שמרמה את עצמה כבר כמה שנים שהיא נמצאת בתהליך חילופי דורות מסודר. מאז ג'ורג' היל פופוביץ כבר ניסה כמעט כל דבר שזז כתחליף לפרקר ונתקע בסוף על פטי מילס הבינוני.
גרין התברר כקלעי ושחקן לא יציב ובשום אופן לא מנו, ועדיין הוא שם, והמחליף היחיד שלו הוא ג'ינובילי, שחקן גמור כבר שנתיים.
אולדריג' אחלה שחקן, אבל בשום אופן לא פיגורה ברמה של דאנקן ולא הרבה יותר מסטטיסטיקה נחמדה על הלוח.
זאת השנה שבה "המנהיגות השקטה" של קוואי תתברר כפיקציה שעובדת רק כשדאנקן הוא הסמ"פ שדואג לסדר הכל. בניגוד למה שמנסים למכור אין לו עתודות כישרון שיכולות לשים אותו ברמה של לברון ודוראנט.
מבאס, אבל העסק יתפרק בקרוב אם לא יהיה צעד דראסטי.
IDO
19 אוק 2016 09:12:21+1 . עוד לא היתתה שושלת ששיקמה את עצמה בלי תהליך בנייה ו SA לא תהיה הראשונה.
פרקר זה בדיחה וראו את זה בריו. מאנו זה מנייה בצלילה וקוואי הוא לא שחקן כזה טוב כמו שכולם חושבים.
נתן גולד
19 אוק 2016 07:41:24תודה על הפריוויו.
הספסל נחלש, על גרין אי אפשר לבנות ופארקר עדיין לא מצליח להתמודד עם רכזים אתלטיים.
יש הרבה חולשות ולמרות ההבאה של פאו גאסול שחיזקה אותם משמעותית הספארס בכלליות נחלשו השנה. יהיה מעניין לראות איך אולדרידג' ופאו יסתדרו בקו הקדמי. על פניו זה נראה כמו שידוך מצויין (ואם פאו צעיר ב8 שנים שידוך מושלם).
בעונה הרגילה יהיו מקום 2-3. בפלייאוף זה כבר תלוי במאץ' אפ. סיכוי לא רע שיפלו מול הקליפרס, גם אוקלהומה יכולה לעשות להם צרות. מאמין שיגיעו לחצי גמר ויודחו מול הקליפרס. כאשר היתרון הגדול של הספארס מול הקליפרס, הספסל, כבר לא קיים זה יהיה חמישייה מול חמישייה ופה הקליפרס טובים יותר בעיניי.
zivovivo
19 אוק 2016 07:51:04מסכים עם דובי.
אני לא משוכנע שהצעד של להבא את פאו לא עלה במחר גדול מידי.
פאו עדיין שחקן התקפה נהדר בהגנה כמו שכתבת הוא חלש ונחלש מאד ביחס לעצמו.
דיאו , מרינוביץ ווסט היו ממש לא רעים ולמרנוביץ יש עוד לאן להתפתח.
לא בטוח בכלל שהם יסיימו שניים, ראיתי את הקליפרס עכשיו מול הקינגס לדעתי הם התחזקו, בעיקר בגלל שבלייק חוזר לעצמו.
דרור
19 אוק 2016 07:57:56פארקר בשיאו לא טופ חמש ברכזי הליגה?
לא נראה לי. שכחת שבעונה שהוא היה MVP הוא עשה במגרש מה שבא לו ואף אחד לא התקרב לעצור אותו.
asi
19 אוק 2016 07:58:10פריוויו מצוין. חושב שדיאו הוא אבידה מאוד גדולה.
לא חושב שזה המוצר הסופי, מסכים עם דדי שהם קצרים מדי.
דרור
19 אוק 2016 07:59:19תודה על אחלה פוסט. מת שיעבירו את אולדריג', אבל לא מאמין שיקרה.
Berch
19 אוק 2016 08:27:59תודה על הפרוויו. דדמונד מזכיר קצת את האדמירל בימיו הגדולים… בתנועות וגם קצת בלוק.
זו הסיבה שהם הביאו אותו. "להחזיר עטרה ליושנה" זה לא רק בישראל !!!
🙂
גיא
19 אוק 2016 08:33:28מעולה תודה רבה
אנחנו ואתר וואלה היחידים שעושים כאלה כתבות עומק יסודיות על כל קבוצה.
עמרי
19 אוק 2016 22:22:12גם הכדור הכתום עושים.
עמרי
19 אוק 2016 22:23:06אבל בהחלט סדרה חשובה ולא קלה לביצוע.
ולדי קוגן
19 אוק 2016 08:35:54אני חושב שהעובדה שפרקר כבר לא יחזור לעצמו מחסלת כל סיכוי להגיע לגמר. להביא את גאסול היה רעיון טוב, אבל הספרס חייבים למצוא מחליף לפרקר, אם לא לעכשיו אז לעתיד. אם באמת עושים טרייד על למרקוס, אז שיהיה על איזה ג'ון וול או מישהו בסגנון שיריץ את הקבוצה. העונה זה יגמר בסדרה של 7 משחקים מול הקליפרס, לא יודע מי תנצח.
אבי
19 אוק 2016 08:41:18מנו וגרין גמורים חייבים 2 חזק
עידו גילרי
19 אוק 2016 11:29:36מה בדיוק גמור בדני גרין? בסדר הייתה לו עונה גרועה אבל זה לא הופך אותו לשחקן גמור.
אבי
19 אוק 2016 08:43:05הם הביאו את מארי מהדראפט הוא לדעת רבים גניבת הדראפט אבל בינתיים טוני ומילס יקחו לא דקות
אבי
19 אוק 2016 08:43:38הם הביאו את מארי מהדראפט הוא לדעת רבים גניבת הדראפט אבל בינתיים טוני ומילס יקחו לו דקות
סומסום
19 אוק 2016 09:24:24עוד בעונה שעברה חשבתי שמה שיש לא יספיק לעוד אליפות מערב, בטח לא עכשיו. פארקר הולך ודועך, הקדוש פאו לא יפצה על המחסור של טימי+ דיאו +ווסט +בובאן, ומילוש תאודוסיץ' יגיע רק בשנה הבאה. לטעמי הקליפרס עדיפים בסדרת פלייאוף, שלא לדבר על אלה שאין לבטא את שמם.
אלא מה, לספרז תמיד היה אקס-פקטור. השחקנ/ים מלמטה שהפכו לכוכבים ולשלד של הקבוצה.
טוני פארקר, בחירת דראפט 28.
מאנו ג'ינובילי, בחירת דראפט 57.
דני גרין, בחירת דראפט 46, נזרק מקליבלנד, נאסף לספרז, נזרק כדי להשתפר ושוב נאסף.
וכמובן, קוואי לנארד – פרופסקט נחמד אבל כולה בחירת דראפט 15 של אינדיאנה, שהספרז יצאו מדעתם כדי להביא אותו, ומסתבר שמישהו שם יודע יותר טוב מכולם מה הוא עושה.
מי הקאם-פרום-ביהיינד, האקס-פקטור החדש?
המשגיח
19 אוק 2016 09:24:27תודה דור.
אני מופתע שאתמול בסקר של ה-GM הרוב הימרו לברון ווסטברוק (לא, ממש לא) כ-MVP החדש, ולא על קוואי.
עבורי הוא היה מס' 2 בליגה בעונה שעברה, ובהתחשב בכך שהליגה לא תיתן לסטף MVP שלישי ברציפות (אלא אם כן יספק עוד עונה מהסרטים עם מספרים מדהימים, מה שלא אמור לקרות עם דוראנט), ההימור שלי הוא לנארד.
אשך טמיר המקורי
19 אוק 2016 10:52:121+
צ'ומפי
19 אוק 2016 09:26:28לגבי ה"דברי כפירה" אני חושב שזה לא שהקבוצה פישלה בפלייאוף, אלא שהקבוצה עובדת כל כך טוב בעונה הסדירה שזה מסתיר הרבה מהחולשות שלה ונותן אשלייה שהיא טובה יותר ממה שהיא באמת. בפלייאוף כבר מתחילות התאמות והמציאות מתגלה.
אותו דבר חשבתי על דנבר של קארל, הבעיה הייתה שהעונה הסדירה הכניסה ציפיות לא מציאותיות
יואש בן טולילה
19 אוק 2016 13:50:47סוף סוף תגובה נורמלית.
ברוך רובין
19 אוק 2016 09:48:09הספרס מאוד אוברייטד בעיני כתבתי על זה שנה שעברה, עוד לפני הסדרה נגד הרעמים ידעתי שאין להם סיכוי והייתי מוכן להמר על כך http://www.hoops.co.il/?p=66520) והבעיות רק החריפו השנה
1. פרקר כבר מזמן לא רכז טופ 5 בליגה ולא יכול לשחק כפותח בקבוצה "שמתמודדת" על התואר, אם פעם החיסרון ההגנתי שלו היה מחופה על ידי הפן ההתקפי היום כבר לא לצפות ממנו לספק עונה גדולה זה לא הוגן (הוא איבד את כל הזריזות שלו).
2. ריווח, כבר שנה שעברה הזהרתי מדני גרין וכאשר הוא הקלע הטהור היחיד בקבוצה (קוואי שיפר את הקליעה שלו מ3 באופן עצום אבל הוא עדיין חייב מטר מהשומר) וכאשר אתה מסתמך רק עליו אתה בבעיה.
3. למרות שפאו גאסול מצויין התקפית הוא לא יכול לשמור על שחקני חוץ.
4.עומק- היחידה השנייה של הקבוצה לא מספיק טובה.
5. קצב המשחק- בפלייאוף קשה מאוד לשמור על קצב משחק איטי כל כך כמו של הספרס במשך סדרה שלמה ולהסתמך יותר מדי על מהלכי פוסט זה גם בעיה.
לסיכום פריוויו מצויין.
אפלטון
19 אוק 2016 09:54:56קודם כל אחלה פריוויו, למרות שפול סיימון עושה לי מה שעושה לי חריטה של ציפורן על קיר.
אני מהאופטימיים לגבי הספרס. אני חושב שזו עונת פרישה של פופ ועונת MVP לקוואי. אמנם בעייתי מצבת הגארדים שמה אבל אני דווקא אשמח לראות את פופ עושה מה באוזן לליגה ומנצח בעזרת גבוהים.
הגעה לגמר המערב והפסד ב-7 לג'ס
אשך טמיר המקורי
19 אוק 2016 10:53:32הנה קצת משהו לרכך את אוזניך הפצועות:
https://www.youtube.com/watch?v=sAeUBQ54rJg
אפלטון
19 אוק 2016 11:11:03מניאק.
איפה עגל שיביא לנו קצת רגאיי לשמח לבב אנוש?
משהו מהאוב בשבילך מהאחד והיחיד:
http://youtu.be/6efdPBlxNHA
עגל
19 אוק 2016 13:10:04חחח יש לי עד היום את הקסטה של האלבום של נייג'ל האדמור.
הנה זמר הרגאיי הישראלי שהצליח הכי הרבה בג'מייקה:
https://www.youtube.com/watch?v=gndjjg9w45o
וזה הישראלי הכי טוב ששר בעברית (סליחה לפישי הגדול):
https://www.youtube.com/watch?v=Na4DcqaM7sk
מנחם לס
19 אוק 2016 16:33:42רק הוא או הוא וגרפונקל ביחד?
אפלטון
19 אוק 2016 16:41:29האפקט הזה נגרם ממנו. כשזה שילוב בין השניים נוצר התקף אחר של בחילת סכרין. מסוכן מאוד
סומסום
19 אוק 2016 10:00:33דדי ומקורותיו ציינו שהספרז נכונים לעשות טרייד על אולדריג'.
סתם כי השמות מוצאים חן בעיני: למרקוס על דמרקוס? אולי פופ היחיד שיכול להשתלט על הילד הטיפולי. אני במקום הספרז הולך על זה. אפילו נותן עוד סוכריה.
גיא
19 אוק 2016 10:22:04הפערים בין גולדן סטייט לאוקלהומה לספרס בפלייאוף של העונה שעברה היו מזעריים.
התוצאה הממוצעת בגמר המערב בין הת'אנדר לגולדן סטייט הייתה
107.1 – 106.1 לטובת הת'אנדר.
התוצאה הממוצעת בחצי גמר המערב בין הת'אנדר לספרס הייתה
101.3 – 100.8 לטובת הספרס.
מאז הת'אנדר נחלשו משמעותית, גולדן סטייט התחזקו,
והספרס?
אני חושב שהם התחזקו.
טים דנקן עזב. הוא ללא ספק אחד מהגדולים בהיסטוריה של המשחק,
אבל בפלייאוף של העונה שעברה הוא הזיק יותר משעזר.
5.9 נק', 4.8 רב', 42% מהשדה.
במקומו מגיע פאו גאסול. נכון, הוא כבר לא ילד. אבל הוא נותן לקבוצה משהו שחסר לה מאוד בעונה שעברה – איום נוסף בהתקפה. כזה שמסוגל לתקוף גם מהפוסט, וגם מבחוץ.
הגיע גם דייויד לי, שיש לי את הרושם שהוא יתרום יותר מווסט.
השורה התחתונה?
הכל שאלה של מאצ' אפ. בכלל לא משנה אם הספרס יסיימו עם 60 ניצחונות או 52 ניצחונות. חשוב המאצ' אפ, חשובה הבריאות.
הספרס של פופוביץ לא זקוקים להוכיח את עצמם, ולכן יש סיכוי סביר שיגיעו לפלייאוף רעננים.
אני לא בטוח שאת אותו הדבר אפשר לומר על גולדן סטייט.
נקודה אחרונה היא לגבי קאווי.
כל מי שכותב עליו שהוא אוברייטד, לא ראה מספיק משחקים של הספרס בעונה שעברה.
שחקן ההגנה המצטיין של הליגה היה במרחק של 2.5% מהעונשין מלהצטרף למועדון ה-"40/50/90" .
לצורך ההשוואה –
ה-44.3% שלו מה-3 גבוהים יותר משל דוראנט. לא רק בעונה שעברה –
אלו אחוזים שאליהם דוראנט לא הגיע אליהם מעולם בקריירה.
גם ממוצע הקריירה של קאווי מ-3 גבוה מזה של ממוצע הקריירה של דוראנט.
והכי חשוב לגבי קאווי?
מגמת ההשתפרות התמידית שלו.
בשנה שעברה הוא קלע 5 נק' למשחק יותר מאשר לפני שנתיים.
בשנה שעברה ה-PER שלו קפץ מ-22 ל-26 (היעילות שלו גדלה, למרות שהוא זורק יותר, וקולע יותר).
והוא יהיה רק בן 25 בעונה הקרובה,
אין שום סיבה שהוא ייתן עונה (לפחות) פחות טובה מזו שנתן בעונה שעברה.
דובי
19 אוק 2016 10:30:53ואני אומר לך שהוא קרוב לתקרה כשחקן ולא המנהיג שטוענים שהוא ומצפים ממנו להיות
גיא
19 אוק 2016 10:36:40קליבלנד זכתה עם לברון כ-"מנהיג",
אלו מקצוענים, הם לא באמת זקוקים ל-"מנהיג".
דובי
19 אוק 2016 10:49:21אתה טוען שקבוצה יכולה להתמודד עם אתגרים של ריצה לאליפות בלי מנהיג?
גיא
19 אוק 2016 11:01:42קודם כל, קצת מוזר לי שאתה משמיט מהמשוואה את פופוביץ.
וחוץ מזה, כל כך הרבה ביקורת נכתבה באתר על יחסי האנוש של לברון, על איך שישמיד את המרקם הקבוצתי של הקאבס,
ועדיין הם זכו באליפות.
קבוצה צריכה שהשחקנים הטובים שלה יהיו כאלו במאני טיים.
זו מנהיגות מספקת.
דובי
19 אוק 2016 11:12:56עם כל מה שנאמר עליו, שחקנים נושאים אליו עיניים ומתאספים סביבו. אתה חייב כזה.
מי הדמות הזאת בספרס? קוואי?
גיא
19 אוק 2016 11:19:52אם אתה מחפש שחקן עם אופי, ביצים, ניסיון –
מה רע בג'ינובילי?
דובי
19 אוק 2016 11:29:44שכחתי תנאי נוסף – שחקן רלוונטי, עדיף עם איכויות של כוכב.
בשביל לנפנף במגבת על הספסל ולמחוא כפיים אפשר להחתים את רוברט סאקרה.
גיא
19 אוק 2016 11:37:16אז אתה טוען שקאווי + פופוביץ + ג'ינובילי לא מספיקים בשביל להוביל קבוצה גם ברגעים הקשים?
אני נאלץ לא להסכים.
כשהספרס זכו ב-2014 , זה לא היה בגלל נאומי חוצבי הלהבות של דנקן.
זה בגלל שהם היו הקבוצה הכי טובה.
וכאשר הפסידו בשנה שעברה לת'אנדר,
זה לא בגלל שדוראנט חיפש, ולבסוף חשף לעולם את הצ'רצ'יל הפנימי שבו, זה היה בגלל שהם ניצלו יתרונות במאצ' אפ מול הספרס.
"מנהיגות" זה נחמד. חשוב? אולי. מכריע? לא ממש.
דובי
19 אוק 2016 11:38:07ועכשיו נותר רק לחכות ולראות
סומסום
19 אוק 2016 10:34:31גיא, אני מת על הנתונים המחכימים שלך, אבל "תוצאה ממוצעת" יכולה לשקר, מאוד.
אוקלהומה (ז"ל) היתה עדיפה בלא עוררין על פני הספרז.
אני לא משוכנע כמוך שגאסול הוא שדרוג או לפחות פיצוי הולם לטימי, ווסט ובוריס דיאו ביחד. ומה לעשות, פארקר בירידה מורגשת ולכך עדיין לא נמצא פתרון.
גיא
19 אוק 2016 10:45:41ברור שתוצאה ממוצעת רחוקה מלספר את הסיפור של הסדרות.
הפואנטה שלי היא שהפערים בין הקבוצות היו קטנים מאוד,
קטנים יותר משניתן היה לשאר רק לפי התוצאות של העונה הרגילה.
בפלייאוף, למאצ' אפ יש משמעות עצומה.
כך שאולי בכל הנוגע לעונה הרגילה, לעוזבים משקל גדול מלמגיעים.
אבל מול גולדן סטייט, אני חושב שפאו + לי יתנו הרבה יותר.
דובי
19 אוק 2016 10:50:11מתי פעם אחרונה דייויד לי שיחק עמו שחקן רלוונטי שאתה בונה עליו כל כך הרבה?
גיא
19 אוק 2016 10:58:03הפיינלס של 2015 , אז היה שחקן מפתח בשינוי המומנטום בסדרה, הם לא עד כדי כך ממזמן.
ואני לא בונה עליו כל כך הרבה. רק שיהיה מועיל יותר מווסט של העונה שעברה.
דובי
19 אוק 2016 11:03:18טוב מאוד שאתה לא בונה עליו, חבל מאוד שפופוביץ כן
גיא
19 אוק 2016 10:47:11בקשר לפרקר –
אני מסכים. הוא ללא ספק עקב אכילס של הקבוצה.
זה לא רק שהתפוקה שלו ירדה פלאים, זה חוסר היציבות שלו.
ברוך רובין
19 אוק 2016 10:36:00קוואי מצויין ואחד השחקנים האוהבים עלי בליגה והשתפר באופן מדהים בתחום הקליעה אך עם זאת, אני מבקש עכשיו שתבדוק מה אחוז הקליעות הפנויות שלו מ3 לעומת אלו שלא היו פנויות, קוואי הוא לא התחיל כקךעי שלושות והוא עדיין צריך מטר מהשומר, כאשר אתה משווה את האחוז קליעה מ3 לדוראנט אתה צריך להציג גם את השיטת משחק האגואיסטית ששוררת באוקלהומה שדוראנט נאלץ להתמודד עם דאבל טים קבוע פעם אחר פעם, שלא היה עוד קלעי שלושות בקבוצה ועדיין השיג אחוזי קליעה מדהימים יחסית (מדובר בעילוי התקפי). העונה אני לא אתפלא עם המבטים החופשיים שדוראנט יקבל בגולדן סטייט עם ההנעת כדור והאיום של סטף וקליי מהר אני לא אתפלא עם הוא יגיע ל50 אחוז מ3.
סומסום
19 אוק 2016 10:38:01הדבר היחיד שיעצור את דוראנט מלקבוע שיאי קליעה שלא נודעו, הוא רק האגו הפצוע של סטף קארי.
ברוך רובין
19 אוק 2016 10:47:58אני אוהב מאוד את הכתיבה של גיא אך הפעם ההשוואה לא נכונה,כמו שציינתי כשמציגים השוואה של קליעה באחוזים צריך להסתכל הרבה יותר על אופן הזריקות על שיטת המשחק מאשר על האחוזים עצמם. דוראנט בגלל שיטת המשחק האנוכית של אוקלהומה נאלץ לזרוק זריקות הרבה יותר נגד דאבל טים, זריקות מכדרור,מעט מאוד זריקות חופשיות לעומת קוואי, אז להציג רק את האחוזים מ3 ולהגיד שקוואי צולף טוב יותר מ3 מדוראנט בגלל האחוזים זה פשוט לא נכון. קוואי לא צלף טהור ועדיין צריך מטר מהשומר שלו.
גיא
19 אוק 2016 10:54:36תודה.
אני לרגע לא טוען שקאווי קלע טוב כמו דוראנט (אבל הוא קלע מעולה),
וברור שדוראנט לוקח זריקות קשות יותר.
עדיין, שחקן ההגנה, אולי מספר 1 ב-NBA, שקולע 46.4% בקאצ' אנד שוט מ-3, שמסוגל לקחת כמעט כל שחקן לסל –
זה שחקן בטופ של הטופ ב-NBA.
לדעתי, בשנה שעברה רק קרי ולברון שיחקו טוב מקאווי.
ברוך רובין
19 אוק 2016 10:57:00בזה אני מסכים איתך קוואי קלע מעולה ושחקן ההגנה מספר 1 בליגה בעונה הסדירה (בפלייאוף התואר שייך ללברון), הייתי מוסיף גם את ווסטברוק לרשימה.
גיא
19 אוק 2016 10:40:38בקאצ' אנד שוט מ-3 קאווי קלע 46.4% , דוראנט 40.8%
ברוך רובין
19 אוק 2016 10:52:51וקליעות שהם לא קטץ אנד שוט? מהי כמות הזריקות הפנויות שניתנה לשניהם? מה האחוזים מ3 כאשר שומר צמוד אליהם? זה הרבה יותר מתבסס על שיטת משחק והנעת כדור שלא הייתה קיימת באוקלהומה ומצד שני קיימת בספרס ובגולדן סטייט (למרות שבגולדן סטייט היה היררכיה ברורה מאוד של כמות הזריקות). קוואי קיבל הרבה יותר מבטים פנויים ונוחים מדוראנט שכמעט ולא קיבל לכן ההשוואה לא נכונה במקרה זה.
עידו גילרי
19 אוק 2016 11:27:00בגדול יש לא מעט במה שאתה אומר כש-87% מהשלשות של קוואי היו פנויות לעומת 60% של דוראנט. אבל זה לא שדורנט קבר את הפנויות שלו באחוזים מדהימים.
בסה"כ בשלשות הפנויות קוואי היה עם 46% דיוק לעומת 40% של דוראנט.
ברוך רובין
19 אוק 2016 11:52:31כמו שציינתי יש יתור מדי גורמים להתייחס אליהם כשמשווים אחוזי קליעה. אופן הזריקה עם באה מכדרור קטץ אנד שוט, אם הייתה מול שומר הוא מבט חופשי, כמות הזריקות שנלקחו במשחק, שיטת הקבוצה בידודים או הנעת כדור שמשפיכה על התמקדות בשחקן… העבודה של צף אינגלנד עם קוואי מדהימה אך קוואי לא התחיל כקלע טהור וצריך מטר מהשומר מה3. עכשיו כשבדקתי את הנתוונים עברתי גם על אלו של קרי מ3 הם פשוט מדהימים חריגה סטטיסטית יוצאת מגדר הרגיל.
עידו גילרי
19 אוק 2016 14:00:59בסדר, אבל כשאתה אומר שעם המבטים הפתוחים שדורנט יקבל בגולדן סטייט הוא עוד יקלע 50% לשלוש זה פשוט לא מתחבר לכל מה שהוא עשה עד עכשיו בקריירה שלו גם כשהוא היה פנוי וקיבל את הכדור לתפיסה וזריקה.
אשך טמיר המקורי
19 אוק 2016 10:55:47100+ לכל הנקודות
Thedud
19 אוק 2016 10:48:40שנה שעברה קבוצות עשו דאבל אפ על קארי מהחצי
בגלל שהוא באמת זרק משם אן לא שומרים עליו
וגולדן סטייט שיחקה 4 נגד 3 בלעדיו
השנה שום קבוצה לא תעשה את זה
מה שיצופף את הצבע
זה מתקזז עם היכולות של דוראנט אבל לדעתי זה שקארי יפסיק לזרוק מהטווחים האלה יפגע בהם
(זה לדעתי מה שקרה בפליאוף ) שהכל נהיה רציני
בקיצור לספארס יש סיכוי השנה
אשך טמיר המקורי
19 אוק 2016 10:49:35תודה רבה.
השנה קוואי יתרכז בקליעה ויהיה ה-MVP, ולא רק בגלל ההגנה שלו.
הספרס יהיו אלופים (והקבוצה הטובה במערב בעונה הסדירה).
גרין מוצא את הקליעה מחדש.
ואולדריג' לא יילך לשום מקום.
נ.ב: חסר לי איזכור שמו של ג'ונתן סימונס. לא מבין מדוע הוא לא מקבל יותר קרדיט וזמן פארקט אחרי האפקט שהראה על הקבוצה בעונה שעברה.
דובי
19 אוק 2016 10:52:59אם הוא כל כך חשוב לך ואתה היחיד שמדבר עליו לפחות תדייק בשם.
זה Jonathon, כמו ביונתון הקטון רץ בבוקר אל הגון.
אשך טמיר המקורי
19 אוק 2016 10:58:51אני לא היחיד שמדבר עליו, גם אמא שלו מדברת עליו לפעמים וטוענת שהוא ילד מצוין.
דובי
19 אוק 2016 11:00:22אתה אל תדבר על אמא שלו אם אתה לא רוצה להתעסק עם אבא שלו
עידו גילרי
19 אוק 2016 11:31:14מסכים איתך. יש לו יד טובה מבחוץ ולדעתי הוא יהיה פקטור משמעותי יותר העונה.
אשך טמיר המקורי
19 אוק 2016 11:50:11והדבר הכי חשוב – הוא מביא אתלטיות ואנרגיה, שזה הדברים הנחוצים ביותר לספרס.
ori88
19 אוק 2016 10:55:45אחלה כתבה. תודה רבה.
קשה לצפות תרחישים אבל מה שברור לי:
פארקר ומאנו גמורים – לא יכולים לשחק ברמות הגבוהות יותר. חלאס.
פארקר כבר שנתיים מתנשף בכבדות אחרי 5 דקות משחק רצופות.
אשך טמיר המקורי
19 אוק 2016 10:59:42פארקר חייב מחליף טוב ומילס הוא שוטינג, לא פוינט.
yamani1000
19 אוק 2016 10:58:46תודה דור.
עצם זה שמדברים על הספרס כמס' 2 ברור במערב, זה רק בגלל פופוביץ'. האם בצדק? כמה גדול מאמן באמת יכול להיות ב NBA של ימינו? לא ברור. אם הם באמת יתנו פייט העונה ל GS וישאירו אבק לקליפרס, זה אולי יהיה ההישג הגדול בקריירה של פופ, כי ריאלית המועדון הזה אמור לקרוס ולהיבנות מחדש.
רועי ויינברג
19 אוק 2016 11:03:01התקפית הספרס טובים בהרבה משנה שעברה, אבל חסר להם עומק בעמדות הגארד (טוני לא יחזור לרמה של חמשת הרכזים הטובים בליגה) שלדעתי ימנע מהם לעבור את הווריורס.
אם הם יביאו שנה הבאה את פול או וול השמיים הם הגבול. אבל השנה אני חושב שהתקרה היא גמר מערב
רועי ויינברג
19 אוק 2016 11:03:24ותודה על הפריוויו כמובן
פינקי
19 אוק 2016 11:05:43העונה האחרונה הייתה אכזבה רצינית.
הבעיה הכי גדולה הייתה שבפלייאוף, מסיבות שרק פופוביץ' יודע, הספרס הפסיקו לשחק את המשחק הקבוצתי שלהם, ועברו ליותר מדי בידודים של לאונרד ואולדריג', ועם כל הכבוד לצמד הזה, בקרב ראש בראש מול ווסטברוק ודוראנט הצמד השני הרבה יותר טוב.
יואש בן טולילה
19 אוק 2016 13:56:29אתה מודע לזה שהספארס הפסידו לתאנדר בגלל אדאמס-איבאקה-רוברסון-וויטרס ולא בגלל ווסטברוק ודוראנט?
פינקי
19 אוק 2016 15:43:43יכול להיות שהזיכרון שלי מטעה אותי, ויכול להיות שבזמן הצפייה התמקדתי בעיקר בספרס, אבל למעט הגנה מעולה של רוברסון, משחק צבע טוב של אדאמס ו2-3 שלשות של ווייטרס, לא זכור לי משהו מיוחד שיצא ממישהו שהוא לא ווסטברוק או דוראנט.
גם לשניהם היו את הבעיות שלהם, אבל לא זכור לי מישהו אחר שאפשר להגיד עליו שהוא זה שהביא את הנצחון.
אחד העם
19 אוק 2016 14:40:25יופי! תודה! לאורך כל הסדרה עם אוקי סי אני חופר על השינוי במשחק של הספרס ועל המעבר למשחק בידודים מכוער. סוף סוף אחד שמסכים איתי.
פינקי
20 אוק 2016 00:07:40טוב לדעת שזה לא רק אני 🙂
גרשון רוקח
19 אוק 2016 11:20:23שתי הערות:
הראשונה שהיא מבחינתי החשובה והמעניינת יותר- לגבי המשפט על כך שההחתמה של אולדריג' לא היתה פופוביצ'ית. אני מרגיש שאחת הטעויות ביחס לפופ היא הפיכתו לאידאולוג של המשחק. אידאולוג של המשחק הקבוצתי, אידאולוג של הגנה או אידאולוג של בניה דרך הדראפט. פופ הוא אופורטוניסט שדבר אחד מעניין אותו- לנצח. הבניה דרך הדראפט היא לא אידיאל, היא תוצר של מגבלות בתקרת השכר. כשפופ יכול היה להביא כוכבים (פינלי, ג'פרסון, למרכוס), הוא לא היסס. הוא לא סתם את האף והחתים אותם. הוא עשה את זה בשמחה. אין לו שום אידאולוגיה בבניית קבוצה, הוא רק רוצה לנצח.
אידאולוגיה נגד תרבות השלשות? ראיתם את הספרס של 2012-2014. הקבוצה של דני גרין, קאווי, מילס, ניל/בלינלי ובונר היתה אחת הקבוצות הטובות ביותר בקליעה באותן שנים. משחק קבוצתי שוטף וזורם? הספרס של תחילת-אמצע העשור הקודם היו מקבוצות הכדורסל השבלוניות ביותר שזכו באליפויות. הגנה חזקה ולחפש את הפוסט-אפ כמעט בכל מהלך. בעונה הקודמת ככל שהעונה התקדמה זו הפכה להיות קבוצה של שני שחקני אחד על אחד נפלאים. זה לא כדורסל פופוביצי'י? זה בדיוק כדורסל של פופ. כזה שמנצח.
ההתייחסות שלנו לפופ חייבת להיות מפריזמת האופורטוניסט ולא האידאולוג. הוא לא בא ללמד אף אחד כדורסל, לא מה זו קבוצה או איך בונים אותה. פופ פה כדי לנצח והוא יעשה הכל כדי שזה יקרה. כולל לא לרשום את שלושת השחקנים הטובים ביותר למשחק הכי מעניין של העונה הסדירה.
דז'ונטה מארי נבחר בבחירה הלפני אחרונה של הסיבוב הראשון. ממש כמו פארקר. שזו סתם אנקדוטה, אבל הניחוח שעולה מהספרס הוא שיש תקווה שהוא יהיה המחליף של פארקר בחמישייה. הלוואי.
ועוד שאלה- תמיד אומרים שהספרס לקחו את גניבת הדראפט. אומרים את זה בדרך-כלל מיד לאחר הדראפט. עכשיו נשאלת השאלה, כל שאר הג'נרל מנג'רים לא ידעו שמארי על הלוח?? האם מארי הוא באמת הגניבה של הדראפט או שהבחירה של הספרס היא שהופכת את מארי להיות גניבה- גם אם הוא היה קוואמי בראון בבחירה הראשונה, ביופורד היה מקבל מחמאות כגאון?? אתמהה ממושכות…
סומסום
19 אוק 2016 11:45:35האופציה השניה, כמובן. זהות עורך הניסוי משפיעה על תוצאת הניסוי 🙂
אסף
19 אוק 2016 12:50:29כל מילה על פופוביץ' מדוייקת וזה לא רע פשוט לרצות לנצח….
אגב דווקא התכונה הזו שלו יוצרת אצלו את התכונה השנייה החיובית שלו והיא הגמישות המחשבתית שלו והתאמה של שחקנים לצרכיי הקבוצה,
ראה המעבר מקבוצת פוסט אפ שבלונית לקבוצה המלהיבה והשוטפת שהזכרת ועכשיו החזרה ליותר פוסט אפ ובידודים כי זה מה שמתאים לחומר וכו'…
גרשון רוקח
19 אוק 2016 12:57:45מסכים לגמרי… לא היתה ולו טיפת ביקורת בכתיבה שלי על פופ. גם אם השימוש במילה "אופורטוניסט" הוא שלילי לכאורה. אפשר לשנות לפרגמטי.
עגל
19 אוק 2016 13:23:35פופוביץ' הוא אופורטוניסט ללא ספק
ברוך רובין
19 אוק 2016 20:37:09פופוביץ הוא המאמן הגדול בהיבטוריה לטעמי אך יעשה הכל כדי לנצח גם אם זה פוגע בתחרותיות והורס את ערך הספורט,כל השושלת של הספרס התחילה מטנקינג מגעיל (הושיבו את רובינסון על הספסל חודשיים למרות שהיה בריא כדי לזכות בבחירה הראשונה), הוציא את העוקץ ממשחקים כדי לשמור שחקנים לפלייאוף (מסכנים האוהדים של מיאמי ששילמו ממיטב כספם כדי לראות מחליפים,הליגה לטעמי הייתה חייבת לקנוס את המועדון במיליוני דולרים ולמנוע ממועדנים לעשות זאת בעתיד).
גרשון רוקח
19 אוק 2016 11:26:49וכמובן, אחלה אחלה פריוויו תודה.
אסף
19 אוק 2016 11:37:45קודם כל את הפרנצייז הזה שנקרא ספרס כבר "הרגו" כל כך הרבה פעמים כולל אחרי ההפסד בגמר ההוא ששנה אחריו באה האליפות ה-5 שלא הייתי ממהר לעשות זאת.
בפן המקצועי הגבוהים התחלפו כמעט כולם ובניגוד לדעה הרווחת כאן אני דווקא חושב שפאו ודיוויד לי יכולים למלא את החלל במידה וישארו בריאים והספרס כבר הוכיחו ביכולתם לתחזק בריאותית שחקנים מבוגרים + רוטציה טובה של מאמן ככה שאני מאמין שזה יישמר גם השנה, התוספת של דדמון מבורכת והוא בהחלט יכול להפוך לסנטר מחליף לגיטימי , מהקצת שראיתי אותו עושה רושם שישתלב במרקם הקבוצתי ויחייה היטב גם "מאיסוף זבל" מתחת לסל התקפית, השאלה באמת היכולת שלו להגן היטב על הטבעת, לדעתי זו הנקודה שתורגש בה הכי הרבה העזיבה של דאנקן אל הפנסיה השנה בספרס,אפילו בזקנתו בשנתיים האחרונות היכולת שלו להיות רים פרוטקטור הייתה מלבד קוואי לאונרד הבסיס להגנה של הספרס.
כמו שהזכירו כאן העונה של הספרס תוכרע דווקא על היכולת של הגארדים שלה עם זה דני גרין שחייב למצוא את הקליעה שלו מחדש ובעיקר על היכולת של פרקר, אם פופ יצליח לשמר אותו לאורך העונה על 25 דק' לערך ולתת למילס לנווט ולמארי הרוקי הזדמנות להתבשל בליגה (הוא מצטיין להוציא מים מבחירות דראפט נמוכות ) בלי להפגע יותר מדי ולדעתי גם אם שניהם יותר דק' על המגרש הספרס מסיימים
2-3 במערב אז דהיינו. פרקר רענן באופן יחסי בפלייאוף זה מה שיכריע לאן תלך הקבוצה בסופו של יום, פופוביץ' קונה את פרקר מלפני שנתיים ואז יהיה מה לדבר על מאי-יוני מוצלחים.
גם במצב הנוכחי אני רואה אותם בגמר מערב, פרקר בכושר טוב+ בחודשים החשובים גם שווה אליפות. במצב כזה לדעתי הלא אובייקטיבית ורפת ההבנה הוא עדיין אחד משני מנהלי המשחק הטובים בליגה (יחד עם כריס פול) והניסיון שלו שווה זהב.
MJ23452345
19 אוק 2016 11:45:11דור המופלא!!!
איזו כתיבה מענגת!
רציפה, שנונה,מרעננת ובקיצור בלתי ניתנת "לעצירה"
תודה ענקית!
עגל
19 אוק 2016 13:22:43כמה אמוציות הקבוצה המ$%#$גת הזאת מעוררת, זה מדהים!
אני מסכים עם דובי ושו"ת שאומרים שקוואי לא כזה מנהיג ושהוא קרוב לתקרה שלו. לדעתי הוא לא שחקן ההגנה מס' 1 בליגה וזה חייב להיות אחד הסנטרים (שלא יובן לא נכון הוא שחקן מדהים, בטופ 5 של הליגה). מאנו ופארקר במגמת היחלשות וגם העזיבה של דיאו חמורה בהרבה ממה שחושבים. אבל גיא משכנע אחרת עם הנימוקים שלו. עם התוספת המצוינת של פאו ודייויד לי ועם המאמן והמערכת הכללית שמתקתקת מסקנתי היא שגם אצל ס"א אין חדש תחת השמש. הם ימשיכו להצטיין בעונה הרגילה אבל שוב לא יהיו מספיק טובים בפלייאוף.
captain beefheart
19 אוק 2016 13:36:50אחלה פריויו, בחירת שירים מעולה.
לכל מלעיזי ס"א ובראשם דובי שהשתבשה דעתו החכמה בד"כ: אחרי העונה הקודמת עוד יש למישהו ספק שפופ הוא גדול המאמנים ואתה לעולם, אבל לעולם, לא שולח אותו הביתה לפני הבאזר האחרון?
בדיעבד אני גם קולט כמה חכם היה הפיידאאוט שהוא עשה לדאנקן.
מבחינתי, מאז הלך מייקל הליגה שייכת לספרס. אנחנו מדברים על כמעט עשרים שנה, כן?
לפיכך התחזית שלי אומרת שאליפות באה בחשבון, גם העונה.
דובי
19 אוק 2016 13:37:32וואלה…
דובי
19 אוק 2016 13:41:17האמת שאני הייתי רק הראשון… אחריי הוסיפו הערות חכמות הרבה יותר כמובן.
אבל הסגל שלכם באמת נראה קצת רעוע
אוהד ס"א
19 אוק 2016 14:05:44אז ככה:
א. הספרס קבוצה טובה וימשיכו להיות טובה (קבוצת סיבוב שני סולדית), אבל זאת לא המטרה. כל אוהד ספרי יגיד לכם שהמטרה היחידה היא אליפות.
ב. אליפות לא תהיה בהרכב הנוכחי מהרבה מאד סיבות. את חלקם אפרט:
א. הבעיה בעמדה מס' 1 (פארקר).
אין לספרס מה לחפש כקונטנדרית כל עוד פארקר הוא הרכז הפותח שלה. לכולם ברור שגם אם מוריי הוא טוב כמו שמקווים. את הפירות נקבל רק בעוד 3 שנים.
ב. קו קדמי פריך מדי וזקן מדי שלא יהיה מסוגל להתמודד מול קו קדמי אגרסיבי כמו הקליפרס או OKC ומצד שני, גם לא ייתן את היתרון היחסי שדרוש לקזז נחיתות בקו האחורי (כמו מול גולדן סטייט).
ג. יש סימן שאלה קיים עד כמה אולדרידג' מתאים ל- DNA של הקבוצה. יש מי שטוען שככל שהוא מבחינה אישית טוב יותר, הקבוצה משחקת פחות טוב.
ד. עודף שחקנים בקו האחורי והשאלה אם לפופ יהיה את האומץ לתת דקות משמעותיות לצעירים ואלו שהוא חושב שיככבו בעוד 2-3 עונות.
זה אומר לשלוח את פארקר לספסל, לתת למוריי 30 דקות לערב. ולתת לעוד 2-3 שחקנים מספיק דקות על חשבון הפסדים בעונה הסדירה.
פופ עשה את זה עם קאווי וגרין והרוויח, אבל מצד שני ככל שהוא יותר מזדקן, הוא אוהב לבשל את הרוקיס שלו על אש קטנה מדי וחבל.
ה. עד כמה קאווי יהפוך להיות מנהיג ויוביל את הדרך של הספרס בעשור הקרוב.
התחזית שלי שנפגוש ספרס טובים יותר מה- 3, עם הגנה טובה וסקור נמוך. קבוצה שמשחקת לאט נגד המגמה של כל הליגה. וקבוצה שתככב במהלך העונה הסדירה מעל ל- 60 נצחונות. מה יקרה בפליאוף?
לצערי, אני צופה ששוב נחזה בשיברון לב
לגבי הידיעה על אולדרידג', היא נחתה כרעם ביום בהיר ואני לא מצליח להבין את המהות שלה. הספרס ידוע בתור ארגון סבלני מאד ומקצועי מאד.
אולדרידג' מפגין קו ליניארי של שיפור וארגון כמו הספרס לא חותך לאחר זמן כה קצר במונחים ספריים.
אני חושב שהידיעה הזאת היא ספין שכנראה מקורו בבוסטון
המשגיח
19 אוק 2016 14:15:291+
etayle
19 אוק 2016 14:19:49+1
דטלף
19 אוק 2016 14:46:32הייתי מנצל את החוזה הנוח (לשוק של היום) של גרין ושולח אותו בטרייד, כמו גם את אולדריג' שלא מתאים למנטליות של הארגון. מקבל עליהם נכסים טובים מבוסטון-סקרמנטו-פיניקס-פילדלפיה.
נותן יותר דקות לקייל אנדרסון כדי שיצא את עצמו בעונה הרגילה, לברטנס שיהיה מעולה ולמוריי (+הארגנטיני הצעיר גארינו).
אחד העם
19 אוק 2016 18:04:24בעיני אנדרסון לא מתאים לרמה הזו.
טרייד על גרין בא בחשבון רק אם מקבלים בתמורה D&3 ברמה גבוהה בעמדה 2.
במה אולדריג לא מתאים?
עידן עופר
19 אוק 2016 14:33:12תודה רבה על הפריוויו. אי אפשר לפסול את פופ לעולם אבל הספרס נחלשו בסופו של דבר. הגיל זה פקטור מאוד משמעותי בהיחלשות, פארקר ומאנו זו הדוגמא הטובה ביותר והעזיבה של דאנקן ומריאנוביץ' בטח לא תעזור. הדחה בסיבוב השני מול הקליפרס.
שמייקל
19 אוק 2016 14:42:19צריך להגיד את האמת…למרקוס רך, קאווי לא סופרסטאר, פארקר מעבר לשיא. גאסול לדעתי עוד יכול לתת 2 עונות גדולות ופטי מילס שחקן מצויין וצריך לשחק יותר דקות מפארקר!
מכל זה אני מסיק שאין מצב לעבור את גולדן סטייט.
אשך טמיר המקורי
19 אוק 2016 15:39:55שכחת לציין שאין סנטה קלאוס
יואש בן טולילה
19 אוק 2016 15:56:43רציתי לכתוב משהו ארוך אבל אני אוותר כי הסיכוי לנצח את גולדן סטייט לא נמוך, אלא לא קיים.
בכל אופן, כמו כל שנה לקראת בוא הסתיו, מצחיק לראות איך מיטב מוחות האתר ממשיכים לתת קרדיט מוגזם לקליפרס שעוד לא הגיעו אפילו לקונפרנס פיינלס.
יואש בן טולילה
19 אוק 2016 16:03:18ולגבי אלה שממעיטים בלנארד:
מאז לברון ואולי האווארד בימי הDPOY הרצופים שלו לא היה בליגה שחקן שהוא כל כך משמעותי ב2 צדי המגרש.
לנארד רק בן 25 אבל מאז שהגיע לליגה הוא משתפר באופן עקבי בכל שנה ושומר על אותו קצב התקדמות.
לכל מי שתוהה, יש לו עוד בקנה ובתנאים הנכונים הוא גם יביא את זה למגרש.
בעונה שעברה, במהלך העונה הסדירה, לנארד היה שני רק לקרי, שלו בכלל היתה עונה מהטובות שהיו אי פעם לשחקן בNBA. מה זה אומר על לנארד?
מה זה אומר על שחקן שמצליח להיות כל כך טוב בשני צדי המגרש בקבוצה הכי מאומנת בליגה שבה גם ככה היכולת של האינדיוידואל היא משנית לעומת יכולת הקבוצה כיחידה.
הבעיה אצל לנארד היא שהוא לא מדבר, לא מתבלט ולא מתנהג ככוכב. לא מבלבל את המוח למי הוא מצביע ולא מחפש תשומת לב. כנראה לאנשים קשה לאכול דמויות כאלה בתור סופרסטאר.
מי שטוען שהוא לא מהטופ 5 בליגה פשוט לא מבין בכדורסל.
חצבני
19 אוק 2016 18:04:13אני מסכים איתך. אבל מנסיוני הדל גם כשחקן ברמות הנמוכות וגם כצופה ברמות הגבוהות, עדיף שאחד השחקנים הטובים בקבוצה ועל המגרש יהיה כריזמטי, קולני וגם חיובי (בניגוד לקולני שלילי ע"ע בראיינט קובי).
בספארס זה יהיה מאנו או פארקר או שניהם יחד, בחיזוקים של פופוביץ'. העובדה שהם כבר לא מובילים היא מינורית, כי הם היו פעם גדולים וההילה שלהם נותרה. השאלה היא אם יהיו על המגרש בדקות המכריעות. בהעדרם החיסרון במנהיג יורגש
אסף
19 אוק 2016 22:00:43דאנקן היה מנהיג בלי להוציא מילה כמעט מה שכן הוא היה כריזמטי ועושה רושם שלעיתים מבט שלו היה עושה את העבודה
אסף
19 אוק 2016 21:58:10בקיצור היורש המושלם לדאנקן
רועי ויינברג
19 אוק 2016 22:42:20הוא טופ פייב בליגה. אבל שילמד למסור. 2.6 אסיסטים למשחק בסיסטם של הספרס זה מעט מדי. עוד 2-3 במשחק והוא יהיה באמת שחקן מושלם.
מנחם לס
19 אוק 2016 16:41:59אחלה פריוויו וקובץ תגובות מהטובות שהיו לנו.
אצלי המחשבה פשוטה: כיצד אתה יכול להפסיד את טימי, דיאו, דיוויד ווסט, ובובן מרינוביץ' מבלי להיפגע בבטן?
יותר מדי שחקנים מצויינים עד חשובים להפסיד (ואלה שבאו במקומם לא ימלאו את החסר).
אני מתחיל לחבב את הפלח. עכשיו הוא מאמן הנבחרת ויש לי כבוד אליו, לכן אני לא מבין את הדביליות שלו בלתת לענק בובן ללכת. למה? הוא יכול להפוך למבצר גדול תחת הסל.
כנראה שפלח נשאר פלח וכל הכבוד שהיה לי אליו ב-3 חדשים האחרונים םרח, אבד עם הרוח בקולחוז שלו.
ברוך רובין
19 אוק 2016 16:51:16בובן מריאנוביץ הוא גניבה של דטרויוט, פופוביץ לא יכל להשוות את ההצעה מבחינה תקציבית ולכן הוא עזב.
דטלף
19 אוק 2016 17:14:11הוא עודד אותו לחתום בדטרויט (יש איזו כתבה על זה), כי הם לא יכלו לתת לו הצעה כזו (7 לשנה, שלוש שנים). פינו הרבה כסף לגאסול. הבעיה היא הכסף של החוזה של פרקר ביחס ליכולת שלו, זה תוקע אותם בשנתיים הללו, גם מבחינת היררכיה, אלא אם כן הוא יצליח לשכנע את פרקר להפוך לשחקן ספסל של 15-20 דקות (ואז קבוצתית מקצועית זה מעולה, אבל עדיין כסף גדול מדי של החוזה שלו).
Smiley
19 אוק 2016 20:15:53בובאן לא מתאים לNBA – הוא יכול לתת איזה 3 דקות רצוף במשחק NBA, אי אפשר לצפות ממנו לתפוקה משמעותית, הוא לא בנוי לקצב של הNBA
רועי ויינברג
19 אוק 2016 22:43:41לא שווה לזלזל בדווין דדמון. הראה לא מעט ניצוצות שנה שעברה ויוכל להפוך לשחקן של 15-20 דקות עם הגנת טבעת אדירה. במקום פופ הייתי מנסה להביא את אזילי במקומו, אבל הוא גם אופציה טובה מאוד ויהיה שימושי מול קבוצות שינסו להתקיף את גאסול בצבע.
Smiley
19 אוק 2016 20:14:54ס"א מועמדים לסיים שניים רק בגלל שעושה רושם שאין קבוצה שבאמת יכולה לאיים עליהם (על המקום ה-2). הקליפרס הם החשודים המיידים, הבעיה שמשהו שם תמיד מתפקשש (והיתרון לס"א מכריע מאוד בעמדת המאמן והמערכת).
איך שלא מסתכלים על זה גאסול זה לא דאנקן, אבל בהחלט תחליף ראוי. צריך לבצע את חילופי המשמרות גם בעמדת ה-PG כי פרקר הולך ודועך.
ישנה גם שאלה עם גרין יכול לחזור לעצמו אחרי הרכבת הרים שהוא עושה לעצמו ב-3 שנים האחרונות.
מקום 2 ובלי ממש לאיים על הווריורס.
דדי
19 אוק 2016 20:55:11פורסם עכשיו.
בערך מה שכתבתי ב 1.3.2
http://www.sportingnews.com/nba/news/spurs-trade-rumor-lamarcus-aldridge-unhappy-portland-trailblazers-damian-lillard/86xu9mf06cab1vfjci3rsrzlr?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
אסף
19 אוק 2016 22:04:49בהסתמך על המאמר דדי אסיק מסקנה אחת שאולדריג' צריך להחליט האם הוא רוצה להיות האיש המרכזי או עם טבעת על האצבע?
צר לי להודיע אבל אולדריג' ככוכב הבלעדי לא ייקח שום קבוצה לאליפות.
uzi habusha
19 אוק 2016 21:11:13daddy, u r full of bull…
אש ומים
19 אוק 2016 23:17:02המידע של דדי בקשר לאולדריג' היה נכון כשכבר מפורטלנד
חוץ מזה דדי שוגה וטועה לעיתים דבר שהוא עצמו מעולם לא יודה.
משיח
20 אוק 2016 10:21:26כל עוד פארקר פוינט גארד ראשון לא יגיעו לשום מקום.!