הלילות של אירופה- מחזור ראשון ביורוליג

ערב יורד אירופה צאת יום הכיפורים. לאחר שינוי השיטה, משחקי ההכנה ושלל הראיונות המחויכים של ג'רדי ברתולמאו אפשר להתחיל לשחק כדורסל על המגרש ולסקר מהספה. לכבוד פתיחת העונה מוגש פריוויו מורחב למחזור הראשון כאשר משבוע הבא והלאה נסקר בקלילות את משחקי השבוע שחלף עם התמקדות במשחקה של מכבי תל אביב ובמשחק המרכזי של השבוע אשר ייתויג תחת הכותרת 'המלצת צפיה'. אל הסיקור של השבוע שחלף נצרף פריוויו קצר לשבוע הבא עלינו לטובה. בין הוורלד סרייס, ההוריקנים למיניהם ודונלד טראמפ אחד גם לאירופה יש מה להגיד. בואו ניתן לה לדבר.

12 באוקטובר

המלצת צפייה

ריאל מדרידאולימפיאקוס פיראוס

המשחק הכי אטרקטיבי במחזור הראשון מציג שתי מתמודדות לטופ אייט ואולי גם לפיינל פור. מפגש פיקנטי שמהווה שיחזור גמר 2012\2013 וגם מציג שניים מהרכזים הטובים ביבשת, סרחיו יול ו-ווסיליס ספאנוליס ראש בראש. האדומים מפיראוס עברו מתחת לראדאר בקיץ ואילו ריאל שעיבתה את הסגל וניצחה ניצחון ענק את פיינליסטית המערב ב-NBA, אוקלהומה סיטי.

הזדמנות טובה להתרשם מאולימפיקוס של השנה לאחר הכישלון היחסי בשנה שעברה ומהקו הקדמי המעובה שלה.

מיקוד: שימו לשילובו של אנתוני רנדולף בסגל של ריאל מדריד ולרוטציה של פאבלו לאסו מי יסבול ממנה השנה לאחר שרודריגז עזב?

כיוון: ריאל נראית טובה יותר. אבל המצ' אפ שלה מול אולמפיאקוס לא הכי טוב בשנים האחרונות. ריאל. בקושי.

אוליפיאקוס. זכרונות טובים מריאל
אוליפיאקוס. זכרונות טובים מריאל

13 באוקטובר

גלטאסריי אודבנק איסטנבול-צסק"א מוסקבה

קרב בין הקור הרוסי לתשוקה הטורקית.

גלאטאסריי חוזרת למפעל הבכיר בדרך הכי קשה. צסק"א דרסה במשחקי קדם העונה כל מה שזז וכעת היא פנויה לעשות שרירים בעונה הסדירה של היורוליג. בנוסף, המשחק מפגיש בין אלופת היורוליג הנוכחית לאלופת היורוקאפ הנוכחית. הזדמנות טובה להתרשם מגלא של השנה הקרובה, מה-MVP המכהן ננו דה קולו ומהמכונה הרוסית המשומנת.

מיקוד: אלוף היורוליג ומדליסט הכסף מריו, מילוש תאודוסיץ', פותח עונה שאולי ותהיה האחרונה באירופה. גם העונה הוא כנראה יעלה מהספסל להרוג את היריבה ולחסל משחקים מוקדם. כמו כן ההשתוללויות של עות'מאן הטורקי על הקווים הן תמיד מחזה מרתק.

כיוון: גלא ירשימו אבל זה לא יהיה מספיק. בעיני כל תוצאה מלבד ניצחון רוסי תהיה הפתעת המחזור.

THE MVP IS HERE

EA7 ארמאני מילאנו-מכבי פוקס תל אביב

שמישהו, עדיף גדול ובעל לוק מפחיד, יעשה לי טובה ויעשה בירור או שניים עם מחלקת הכושר של מכבי כי זה פשוט לא הגיוני מה שהולך שם. בלי סוני ווימס ואולי עם גאודולוק שלא ראה מגרש חודש תעלה מכבי לניסוי כלים הראשון ביורוליג. מילאנו אמנם לא מבכירות היבשת אך בהחלט יש לה מה להציע על המגרש. צפו למשחק מלא בשריטות, כאשר כל קבוצה תנסה לפתוח ברגל ימין. בנוסף זו הזדמנות טובה לבחון את הקו הקדמי המגמגם של מכבי מול שחקן בקליבר של מירוסלב ראדוליצה.

מיקוד: אנדרה גאולוק שחוזר ליורוליג לאחר שנת הפסקה. האם נראה את השחקן שנתן בפנרחבצ'ה עשרים פלוס נקודות למשחק?

כיוון: מכבי. אבל לא בקלות. הרבה תלוי בחזרה של גאודלוק וביכולות של לנדסברג וסמית' שבלעדיהם אין למכבי לא סקורר רציני ולא גו טו גאי ראוי. בין לבין אפשר להיזכר באושר במפגש ההוא בהצלבה לפני שנתיים וחצי.

רדוליצה. יחגוג בצבע של מכבי?
רדוליצה. יחגוג בצבע של מכבי?

הכוכב האדום בלגראד-דרושפאקה דוגוש איסטנבול 

מאה אחוזי הצלחה במשחקי ההכנה כולל ניצחון בהיכל הם האדמה היציבה עליה עומדים הבלאטים בפתיחת העונה. מולם קבוצה שאבדה את נכסיה ומלבד רכז נפלא וקהל פסיכי אין לה הרבה מה להציע. הזדמנות לראות את החבר'ה של דיוויד במשחק רשמי ולהתרשם מהשיטה ומהדרך אתה ירוץ בעונה הקרובה.

מיקוד: הקו האחורי של דרושפאקה, האחוזים משלוש, והקמבקים. עד עכשיו הקו האחורי של הטורקים נראה מצוין והאחוזים משלוש של הקבוצה עשויים להיות האקס פקטור שלה מול כל קבוצה. בנוסף, דרושאפקה הראתה משחקני ההכנה מנטליות ראויה לציון שחזרה לא פעם מפיגור דו ספרתי כולל מול מכבי תל אביב ובמחזור הפתיחה בטורקיה.

כיון: דרושאפקה. בלי הרבה קושי.

יוניקס קאזאן– FC ברצלונה לאסה

ברצלונה גמגמה במשחקי ההכנה, הפסידה למכבי, ניצחה את ריאל, הפסידה לגראן קנריה בשלושים הפרש ונתנה פייט לאוקלהומה סיטי. מולם קאזאן הצנועה שאמנם ציפיות גבוהות אין לה אבל לא תהיה תפאורה ביורוליג. הרבה ייפול על טייריס רייס מצד אחד ועל קית' לנגפורד מצד שני. הזדמנות טובה לראות את טייריס רייס הנפלא ואת ברצלונה בגרסא הנוכחית שלה לאחר כל שנות שלטונו של צ'אבי פסקוול.

מיקוד: רייס מול קית' לנגפרד. משחק שעלול להתפתח לקרב זריקות שכונתי בין שניהם.

כיוון: ברצלונה, אבל בזהירות, עם לנגפורד בא חם וההגנה הרוסית באה לעבוד זה יהיה קשה בהרבה מהמצופה.

טייריס רייס וקית' לנגפורד. צפוי קרב חם ברוסיה
טייריס רייס וקית' לנגפורד. צפוי קרב חם

פנרבחצ'ה אולקר-ברוזה באמברג

סגנית האלופה מגיעה עם ציפיות בשמים ופוגשת את הקבוצה הערמומית מגרמניה. הסגל של פנרבחצ'ה עולה בהרבה על זה של במברג אבל תסמכו על הפרופסור המשוגע שלא יטמון ידיו בצלחת. הזדמנות טובה לבחון את פנר של השנה שמעוניינת לרוץ עד הסוף וכמו כן לבדוק את הגרמניםבאיזו מידה והאם בכלל הם יעשו השנה צרות לגדולות?

מיקוד: בוגדן בוגדנוביץ' בעונה כנראה אחרונה באירופה אמור להוביל השנה את הטורקים. הרבה יקום וייפול עליו והוא יבוא להוכיח שהוא סופרסטאר מהשורה הראשונה ביבשת ואולי גם לסדר לעצמו איזה גביע.

כיוון: אני אהמר על פנרבחצ'ה בתצוגת תכלית. עם המזל של המהמרים כאן באתר ובחסדו של טרניקיירי, אני ואוברדוביץ' עוד נאכל את הכובע.

פנאתיינקוס אתונה-ז'לג'יריס קובנה

ההתחלה הכי קלה לפאו המתחדשתפאו עשתה את שלה וזכתה בטורניר הפרידה מאגדת היורוליג דימטריס דיאמנטידיס וכעת היא יכולה להתפנות לעונה הקרובה. ההגרלה סדרה לה יופי של מפגש לפתוח את העונה מול הקבוצה האנמית מליטא. פאו צריכה לסמן ווי על המשחק לקראת המשחקים הבאים שם היכולת שלה תבחן במבחנים רציניים יותר.

מיקוד: ניק קלת'יס בעמדת הרכז הפותח מחליף את דיאמנטידיס רשמית ויקווה לעשות קפיצת מדרגה לרכז מוביל לגיטימי ביורוליג.

כיוון: פאו בקלות. הפנים הלאה

קוצ'ה לבוראל וויטוריה – אפס פילזן

משחק נפלא בין קבוצת פיינל פור מהעונה שעברה שהתחזקה בצמד שחקני NBA לבין הקבוצה שתמיד באה עם ציפיות עד להתרסקות הקבועה. הזדמנות מצוינת לצפות בקוצ'ה ולבדוק האם הסנדרלה של העונה שעברה עוד שם והאם שיין לארקין ואנדרה ברנייני יככבו בעונה הקרובה. כמו כן זו הזדמנות טובה לצפות בפילזן שממש לא הסתכלו מהצד.

מיקוד: שיין לאקין מצד אחד ותומא הרטל מצד שני. שניים מהרכזים הטובים במפעל על מגרש אחד. שיין לארקין מגיע מהNBA על משבצת של כוכב והשני בונה לעצמו לאט לאט שם של כזה, האם שניהם מסוגלים להוביל את הקבוצה שלהם לטופ של היבשת? מבחן ראשון מסקרן לשניהם.

הכוכב האירופאי הגדול החדש?
הכוכב האירופאי הגדול החדש?

כיוון: משחק מהנה וקצבי שייגמר בניצחון ספרדי. שיין לארקין מול תומא הורטל בקרב לוהט אחד נגד השני כאשר ידו של אקס ברוקלין תצא על העליונה.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. מכבי בלי ווימס תתקשה במילאנו
    מסקרן לראות מה לארקין יעשה הוא סיפק חתיכת פרימיירה בליגה הספרדית

    דרושפאקה בלי קושי בבלגרד ? אני ממש לא בטוח
    מדהים איך למרות הפורמט החדש רק ריאל נגד אולמיפאקוס הוא משחק ממש מהטופ
    איזה הגרלה גרועה למחזור הראשון

  2. חח שיין לארקין כוכב.. אני ממש מקווה שזה לא נכון. עד לא מזמן הוא התחרה עם מקל על עמדת הרכז השלישי בדאלאס.

    ראיתי את שני המשחקים של אוקלהומה בספרד, ומאוד התרשמתי מהספרדיות. נכון שזה רק הכנה, אבל גם ברצלונה וריאל שיחקו דקות ארוכות עם המחליפים של המחליפים, ואף פתחו שתיהן עם רכזים סופר צעירים! שנתנו משחקים יפים מאוד אגב.
    אני בהחלט רואה את שתי הספרדיות מתחרות יפה מאוד גם בנבא עצמו, לא שזה הולך לקרות מתישהו בקרוב..

    מנגד אוקלהומה נראית ממש עצוב. חוץ מווסטברוק הכוכב על הבעייתי במקצת, רק אולדיפו הוא שחקן יותר מבינוני. ואולי קנטר, אבל רק בהתקפה. כל השאר חבורה של שחקנים בינוניים להחריד. נראים כמו קבוצה שתיאבק על הכניסה לפלייאוף

  3. הספרדיות מחזיקות את הטורניר מבחינת יכולת, הטורקים מבחינת כסף, צסק״א ופאנא הן צסק״א ופאנא, והשאר יעשו את המיטב להצליח לעקוב. יהיה מעניין איך הליגה תתנהל העונה, בעונת המבחן ומה יישאר לעתיד.

    והערה על משהו קטן שהפריע לי יותר משהיה צריך:
    צסק״א (tse-es-ka) לא צ׳סקא (ches-ka). סליחה.

  4. סקירה מקיפה ומעניינת.
    הייתי מוסיף לקאזאן גם את הרכז הספרדי המסקרן שלה ששכחתי את שמו. הוא נתן כמה משחקים נהדרים בשנה שעברה ביורוקאפ, ויהיה מעניין לעקוב אחריו.
    מכבי במבחן לא פשוט לאחר הכנה מגמגמת לעונה ובעיקר כזו שאינה מאפשרת לדעת איזו קבוצה נראה ממנה העונה. בשלב זה הייתי מצפה לראות את הקבוצה עם כיוון ברור הרבה יותר.

    1. אתה שוכח עובדה פשוטה-
      מכבי עדיין לא שחקה ולו משחק אחד עם סגל מלא. אני רוצה לראות שניים שלושה משחקים עם החמישייה במלואה- מקל גאודלוק ווימס ראד וצירבס כדי שאוכל לקבוע משהו.

      1. אתה צודק, אבל במכבי כמו במכבי מפלס הלחץ כבר מתחיל לגאות וכמה הפסדים ב3-4 מחזורים הראשונים יכולים להטריף את כל המערכת. בכל אופו הכנה לא אידיאלית והעונה אין פריווילגיה של סיבוב ראשטן עם מקסימום קבוצה או שתים טובות יותר

        1. מסכים. אם כי השיטה השנה יכולה להועיל בפן הזה-
          גם אם הקבוצה תפסיד שניים שלושה משחקים היא יכולה לפחות על זה.
          כנ"ל בליגה. למיטב זיכרוני בעונת האליפות היה לירושלים רצף הפסדים מחריד בתחילת העונה לא?
          השאלה היא האם המובילים במכבי יראו את זה ככה.

          1. לירושלים הייתה פתיחה נהדרת של 0:9 ואס אחרי הפסד בית לאשדוד היא נקלעה לרצף שלילי של 5 הפסדים ואיבדה את המקום הראשון. ההבדל הוא שבירושלים הוחלט על שינוי מדיניות אחרי רכבת ההרים שהייתה שם בתקופת דני קליין והמבט הפך לאסטרטגי ולא רק טקטי בלבד. מכבי של העשור האחרון עברה תהליך הפוך בדיוק. מאז תום עידן השושלת הגדולה של פארקר ושות' הדור הצעיר שהפך לדומיננטי בהנהלה, החל להאמין שאפשר למצוא מציאות בכסף קטן, ולבנות עבור המאמן את הסגל ועדיין לדרוש ממנו להוציא מים מהסלע. הגישה הזו נחלה כישלון חרוץ גם עם פיני גרשון וגם בלאט לא תמיד הצליח להציל את המצב למרות האליפןת המדהימה של 2014 שהייתה היוצא מן הכלל ועם הרבה צירופי מקרים שאין להם שום קשר לכדורסל כמו פציעות שהשאירו את טיוס שכבר היה בדרך לאולימפיאקוס, וכמובן בלי לגרוע מהעבודה המדהימה של בלאט. הבעיה היא שההצלחה ההיא רק החמירה את הגישה הזו עוד יותר כי אם זה הולך קלף למה לשנות? אפשר לתת לסוס לאכול קצת פחות והוא עדיין יעשה את העבודה. אז זהו שבסוף הסוס מת. השאלה הגדולה היא האם ההבנה הזו חילחלה סוף סוף ויתנו לארז את הזמן לעבוד ולהנחיל את הגישה שלו? לדעתי ההצלחה דל מכבי תלויה בזה לא פחות מבידיים של שחקני הרכש המבטיחים.

          2. אני מסכים בגדול, וכאוהד אני מתוסכל מאוד מהמצב שאתה מתאר שגם התפוצץ בגדול בשתי העונות האחרונות.
            בנושא הרכש, אני חושב שמכבי נאלצת להתמודד בשוק לא פשוט בו השכר הולך ונעשה גבוהה משנה לשנה עם תקציב נחות יחסית. (לצורך העניין- הניהול של ירושלים נראה נהדר. אבל היא עדיין לא התמודד בזירה בינלאומית רצינית. נקווה שהשנה) .
            זה לא סותר את ההתנהלות המרגיזה של הנהלת מכבי בשלל נושאים, כולל בנושא המאמן שהזכרת.

          3. יש קצת חוסר הערכה נכונה של מה שהולך לקרות. אם מסתכלים על הסגלים השונים ועל הפורמט שהוא כבר הליכה קדימה (לדוגמא: לליגה עם 20 זכיונות + 10 כרטיסים חופשיים – שני בתים, פלייאוף עד הסוף), אז מגלים את העובדה שמכבי שווה 10-12 נצחונות השנה.

  5. תודה רבה, יפה מאוד. ציברס נועד לסגור את הצבע כמו סופו בזמנים הטובים. לדעתי הסנטר של מילאנו הבעיה הקטנה שלהם.

  6. פריוויו מאד מרשים ואני שמח שיש באתר הזה גם דגש על כדורסל אירופי. אני גם רואה שיש הרבה עוקבים.
    לגבי התחזיות כולם הגיוניות רק שאני מאמין שאולימפיקוס תנצח את ריאל. כל השנים האחרונות היוונים מנצחים אותם בבית. לבלאט יהיה קשה בהר הגעש בבלגרד.
    לצערי אני מאמין שמכבי תפסיד אלא אם כן גאודלוק יספיק להיכנס לכושר ולתת משחק טוב

  7. תודה .
    מסכים איתך בכל התחזיות ….למעט לצערי במשחק של מכבי שם איני בטוח שהיא מספיק מחוברת לניצחון במילאנו.
    גם קאזאן מסוגלת להפתיע את ברצלונה.
    ריאל ולבורל ינצחו בעיקר בזכות הביתיות ….בייחוד לבורל .
    שתתמודד מול אפס שמתקשה מאד לשחק מחוץ לאוסטנבול.

    כאן המקום להביע חשש שלי והוא שהרבה קבוצות יתפרקו מהר ללא סיכוי של ממש.
    יהיו 4-5 קבוצות להערכתי שיודחן מעשית מהר מאד ….מה אני הייתי מציע ?
    אחת משתי אפשרויות ואפילו את שתיהם .
    1. לשנות את הפליאוף כך ש 4 הראשונות יעלו אוטומטית לרבע גמר וסדרה של הטוב מ 3 בין מקומות 5-12 ככה קבוצה תוכל לעלות גם מהמקום ה 12 וזה ישאיר כמעט את כולן במשחק.

    2. הרבה יותר חשוב לקבוע יורדות .
    בין 2 ל 4 שירדו ליגה ולא לתת שריון אווומטי
    ….אם יקבעו יורדות ( אפילו יורדת בודדת ) יהיה לכל קבוצה על מה לשחק .
    אם תהיה יורדת בודדת יש לעשות פליאוף .
    אפשר למשל פליאוף 13-16
    הטוב מ3 בין הממקומות 13 ל 16 ו 14 ל 15.
    המפסידות יאבקו על סדרת הישרדות למשל
    ככה כל קבוצה תשחק עד הסוף.
    השיטה הנוכחית תפגע ביורוליג כאשר בשלב כל שהוא הכוכב האדום , קובנה וכנראה קבוצות כמו באמברג יפסיקו לשחק ויותר גרוע יתמקדו בזירה המקומית .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט