מעורב ליום חמישי: לברון: "מטרתי לעבור את מייקל ג'ורדן" / מנחם לס

 

lm

 

1.לברון: "מטרתי לעבור את מייקל ולהיות ידוע כ'טוב ביותר'"

היום הכותרת הזאת התנוססה בכל עתוני העולם המקבלים חומרים מ-AP, שזה…כמעט כל העולם, כולל עמוד השער של NBA משם הועתקה הכותרת:.

LeBron: 'Personal goal' to surpass Jordan as NBA's best

POSTED: Sep 27, 2016 11:53 AM ET

TOM WITHERS

Associated Press

********************************

באינדיפנדנס, אוהיו, באולם האימונים של הקאבס, החמור הזה ששמו לברון סוף-סוף אמר את המילים שגירדו לו כל הקריירה: "מטרתי להיות שחקן הכדורסל הגדול מכולם".

הוא אמר שמייקל היה תמיד המודל שלו בביזנס ובכדורסל, והוא מרגיש שעתה הוא יכול להציב לעצמו מטרה חדשה: לעבור את אלוהים במוניטין, בהכרה, ובידיעה כשחקן הכדורסל הטוב ביותר שאי-פעם שיחק הופס.

עוד לפני שאני ממשיך עם מה שלברון אמר ברצוני לומר לו שגם אם ישחק עוד 20 שנה הוא לא יעבור את מייקל. גם אם ייקח עשר אליפויות אני לא אכיר בו כשחקן טוב ממייקל. ראיתי את שניהם מספיק פעמים ממרחק של לא יותר מעשרה מטרים לדעת שללברון פשוט אין את מה שהיה למייקל, אף פעם לא היה לו, ואף פעם לא יהיה לו. קודם שינסה לעבור שחקנים כמג'יק או קובי לפני שיתחיל ללחוש אפילו את שמו של מייקל.

חשבתי שרק לפני כמה שבועות הוא אמר ש"אני לא מנסה לעבור את מייקל. לא היה אף פעם מייקל שני, ולא יהיה מייקל שני. מספיק לי להיות הלברון הכי טוב שאני יכול". האשך שלנו הוא היחיד היכול להסביר את השינוי שחל בדעתו של לברון, מתי הוא חל, ומה גרם לו פתאום לחשוב שהוא יוכל לעבור את מייקל ולתפוס לא סתם מקום בהר רשמור, אלא לעמוד שם מעל כולם כשמייקל, מג'יק, לארי בירד, טים דנקן, וקרים עבדול ג'בר כולם עבדים לרגליו.

תמיד הוא היה גאה להיחשב בכלל בחברה של השמות הללו, ועתה הוא רוצה לעבור אותם. באנגלית זה נשמע אפילו יותר מגוחך עבורי:

Long flattered to be mentioned in the same company with Jordan and other NBA greats, James has been hesitant to publicly acknowledge that he wants to be remembered as the greatest in league history.

It's time now.

"It's a personal goal," James told The Associated Press on Monday. "I just never brought it up. It's my own personal goal to be able to be greater than great. I think that should be everybody's personal goal."

הוא אמר שכל ימי חייו הוא העריץ את מייקל ורצה להיות כמוהו. עכשיו הוא רוצה להיות גדול ממנו.

המראיין שאל כמה זמן הוא מתכונן לשחק וכמה זמן ייקח לו להיות הגדול מכולם

. "עשר שנים?"

"כן, עשר שנים. אני מרגיש טוב כפי שלא הרגשתי מזמן. זה גם יאפשר לי לשחק עם בני, או נגדו…!"

 

 

2. לווריורס היה 'יום ראשון נעים וחלק' עם דוראנט

 

(חיוך שיימחק מפניהם לפני ש'סמיילי' יצליח לומר "בלייק גריפין")

עשרות עיתונאים היו שם ב-MEDIA DAY לראות את האימון הראשון של קווין דוראנט בקבוצתו החדשה.

קווין דוראנט אמר שהוא התעורר ב-7 בבוקר כי הזהירו אותו מפני התנועה על הגשר ('גשר הזהב'?) המוביל לאוקלנד, לאולם האימונים החדש של הווריורס, "ורציתי להגיע רגוע ונינוח".

-איך הרגשת?

-אני אוהב כל רגע בינתיים.

מצפים מהווריורס להיות יותר טובים אתך. זה אומר לשבור 73 נצחונות?

-אנחנו אפילו לא מזכירים את המספר!

שיחקתם מעט 5 על 5. הרגשת בסדר? כמו בבית?

-כדורסל הוא כדורסל, לא משנה היכן אתה משחק זה באופן בסיסי אותו דבר!

לווריורס היה דינר קבוצתי ביום שני בערב, סתם להכרת חברי קבוצה חדשים. סטיב קר והמנכ"ל קיוו שכולם יתערבבו ללא כל בעיות.

Durant fit in "great" on the first day, Kerr said.

למה הוא ציפה? שדוראנט יריב עם דריימונד גרין על הסלט?

"It went well, better than I thought," said Kerr, the reigning NBA Coach of the Year. "We had a team dinner last night and I looked around and we had, I want to say, 12 or 13 new faces including the camp invites. It's a reminder that this is a much different team, much different season. Practice was really smooth, especially considering all the new faces."

אחד העיתונאים שהוזמן לדינר לא התאפק ושאל את סטפן קרי אם הוא מתכונן להישאר בווריורס בסיום העונה כשהוא יהיה שחקן חופשי. תשובתו?

"My answer's not going to be any different all year, so keep asking me, I won't have a different one," he said. "I'm not going to let it distract me at all. I want to be back here. I like playing here, and that's it. The rest of it is about what we're going to do this year."

3. אדוניס האסלם המוהיקני האחרון

מיאמי היט יודעים היכן להתאמן: ב-PARADISE ISLAND. לא ידעתם? אי גן העדן בבהמאס.

אדוניס האסלם נתן מבט בשחקנים שנכנסו לאולם ההרצאות בו פט ריילי החל לדבר אל השחקנים, והרגשה מוזרה מילאה אותו. הוא לא הבין למה הוא מרגיש מוזר, ופתאום נפל האסימון:

הוא האחרון שנישאר!

כשמיאמי היתה מגיעה לאיים האלה לטריינינג קמפ לפני שלוש שנים היה רוסטר מלא באול-סטארים, ואנשי היכל תהילה עתידיים. לברון ג'יימס, דוויין ווייד, וכריס היו השלישייה הטובה ביותר בליגה. ההיט היו פעמיים אלופים, עם תכניות ריאליות ביותר להגיע לגמר רביעי ברציפות.

 עתה הוא מסתכל סביבו, והוא היחידי שנישאר מהקבוצה שזכתה באליפות  ה-י-ח-י-ד-י. ומתי זה היה? רק לפני שנתיים וחצי!!! בסגל היו 15 והיום נשאר אחד.
הנה הם ביום הראשון של הטריינינג קמפ – שלשום:

*

*

אדוניס יודע דבר נוסף: זה מוזר בטיסה וזה מוזר בארוחה קבוצתית, וזה מוזר בישיבת קבוצה. אבל הוא אמר:

וזה מה שפט ריילי אמר להם, וזאת הצורה שאריק ספואלטרה יאמן אותם: מתחילים הכל מחדש. שוכחים את העבר, ואין צורך להזכיר אותו. לא רק הכוכבים עזבו: בעונה שעברה היו 10 שחקנים שעלו בחמישייה פה ושם. רק שניים מהם נמצאים במחנה האימונים. אין קבוצה "חדשה" בליגה כמו מיאמי היט. ספואלטרה אמר אתמול:

"It is strange," Heat coach Erik Spoelstra said. "But once you got on the wood and started working with this group, they got the attention that they deserve from the coaching staff. It's about these 19 guys right now, investing in all of them and preparing for 29 days from now."

האסלם אמר לצעירים: "העזיבה של דוויין ווייד CRUSHED ME. ואז הידיעה שכריס בוש לא יוכל לשחק איתנו פגעה בי מאד כי אני חושש גם לבריאותו. אבל כשאני על הפארקט כל המחשבות האלה נעלמות. על הפארקט זה ביזנס, ורק ביזנס. רוב המומחים לא נותנים לנו כל צ'אנס. כל מה שנשאר לנו לעשות זה להראות לכולם כמה שהם טעו לגבינו!"

ספואלסטרה סיים את הפגישה הקבוצתית עם המילים האלה: "הציפיות שלנו ממיאמי היט אף פעם לא משתנות. זה המיוחד שבנו וזה הייחוד שלנו. אנחנו עקשנים ואנחנו לא מוותרים. אנחנו גם לא פוחדים מאף אחד. יש לנו כבוד לקבוצות אחרות, ואנחנו יודעים ומבינים את חוזקן, אבל לא נעלה ברגשי נחיתות נגד אף אחד. מיאמי היט היא קבוצה עם היסטוריה עשירה, וכולנו נעשה הכל העונה לא לבייש את אלה ששיחקו כאן לפנינו והשיגו מה שהשיגו!"

(ג'אש מקרוברטס נמצא עדיין בשלבי הבראה מהניתוח בברך וכף הרגל, אבל הוא כבר משתתף באימונים בצורה קלה, וג'אש ריצ'רדסון נפגע בתחילת החודש בברכו אבל גם הוא חוזר לאט לאט)

Miami Heat 2017 Team Roster – ESPN

Miami Heat Roster

 

4. משחק חטיבת ביניים ש-ח-ו-ב-ה  על כל אוהד כדורסל לראות

(משחק חטיבת ביניים – כיתות ז'-ח – בין קונגרס ודון אסטרג' סקול)

 

*

*

5. סקוטי בארנס, 5'6, כיתה ח' (מס' 30) מוביל את בי"ס רוזבלט לאליפות

*

*

6. יום ראשון, טריינינג קמפ, קליפרס

*

*

7. יום ראשון, טריינינ קמפ, לייקרס

(אפילו 'טריינינג קמפ' הם לא יודעים לאיית)

*

*

8. טריינינג קמפ – ריאיון עם דריק רוז

*

9. טריינינג קמפ – עם אמביד

*

*

10. תמונות והערות על טריינינג קמפ של ווריורס

 

(תראו איזה אולם אימונים עם 5 מגרשי רוחב חוקיים בנו לבני הזונות)

 

 

 (נראה כמה "יחד" הם יהיו עוד חודשיים)
*

( טוב. כנראה שהוא באמת שחקן הווריורס!)

 

 

(כוכבי קולנוע עלאק)

 

 

  • (הפרימדונה חושבת שהיא באיזו פאקן תצוגת אופנה  לVOGUE MAGAZINE)
 

(קשה להאמין איזה אולם אימונים בנו להם)

 

(כנראה שזה רציני)

 

 

(עכשיו הכל נראה בסדר אבל נראה מה יקרה כשדוראנט ייקח לסטפן קרי את המלוכה)

 

 
(נראה כמה זמן ייקח עד שהפאקן סמייל ייעלם מהפרצוף ויהפוך לפנים מיוסרות)

(קשה להאמין איזה אולם אימונים. אבל, בינינו, הם יזדקקו לכל ס"מ מרובע ממנו)

11. מה אמר סטפן קרי

סטפן קרי בטריינינג קמפ: ההפסד לקאבס החל לכאוב הרבה יותר אחרי כמה שבועות מאשר כשההפסד רק קרה. אני אעשה הכל כדי להיות שחקן יותר טוב משהייתי, ובעזרת שאר שחקני הקבוצה אנחנו נעשה הכל לנצח את האליפות השנה.

זאת היתה הסיבה העיקרית שויתרתי על האולימפיאדה. רציתי להיכנס לכושר שעוד לא הייתי בו ב-NBA, ועבדתי על כך כל הקיץ. אני מרגיש בכושר טוב שמזמן לא הייתי בו. ודבר נוסף: עבדתי על קרוס-אובר מאחורי הגב חדש. אתם לא תראו אותו עד שיגיע הרגע הנכון במשחק הנכון!

הוא החליט לענות גם בקשר לסיפורים שהוא שיחק בגמר פצוע:

“That was the situation,” Curry said Tuesday about playing with knee and ankle injuries last postseason. “There are certain situations that everybody has to deal with and whoever is at the end … there is no need for any other story-lines. I hated that I was asked about it that much, because at the end of the day, I was on the floor playing. If we would’ve won, the situation would’ve been different. Obviously, the question would’ve been a little different: ‘How did you overcome such a catastrophic injury and win a championship. So I played the best I could. End of story’”

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 138 תגובות

  1. מייקל הוא ‏THE GREATEST‏ אבל לא ‏THE BEST‏ לברון חושב שהוא טוב יותר ממייקל ולכן הוא חושב שהוא יוכל למתג עצמו כגדול יותר אבל זה לא יקרה ואני לא חושב שמישו איפעם יצליח לשנות אתזה כי מייקל הפך את הנבא למה שהוא היום ולכן כל מי שיבוא אחכ ואפילו יהיה השחקנ הכי טוב אי פעם לא יעשה את מה שמייקל עשה מבחינת יחס ושם של הליגה. הסיכוי היחיד של לברון זה שיגידו שהוא היה שחקנ טוב יותר ממייקל אבל שחקן גדול יותר ממנו זה משו שלא יהיה

    1. לברון לא היה ולעולם לא יהיה שחקן טוב כמייקל ג'ורדן. אפילו לא קרוב. הוא היום מקסימום בחמישייה השנייה בהר רשמור, יחד עם קובי – אם לא בשלישית.

        1. לא ברור לי עדיין למה ג'ורדן יותר גדול מכארים לדוגמא, אני ממש לא חושב שיש פיק. הדירוג הנכון בעיניי הוא השחקן הגדול בתקופתו.

      1. אני לא יודע מנחם איך אתה מכניס את לברון ג'יימס לחמישייה ה3, כבר היום מבחינת השגים אישיים+ קבוצתיים+ סטטיסטיקה הוא במקום ה3 אחרי מייקל וקארים, מבחינת יכולת עברנו את הרמה של ג'ורדן מזמן מה שנשאר זהו ההשגים ההיסטוריים (אבולוציה של המשחק).

  2. אני לא ממש מצליח להבין מה רע ששואף להיות הכי טוב במקצוע שלו. ודרך אגב הוא חצוב חזק בראשמור, בטח שאחרי שתי הופעות הפליאוף חסרות התקדים שהוא ניפק.

  3. קהילת אוהדי ה-NBA היא קהילה של מאמנים אדוקים
    דתם היא דת מונותאיסטית,
    וכל מי שקורא תיגר על "הנשגב" הוא שיקוץ.

    ("הנשגב" משתנה – בחוף המערבי זה קובי, בניו אינגלנד זה לארי בירד,
    אבל הישות הנשגבת הנערצת מכולם היא מייקל)

    וקצת יותר ברצינות –
    אז מה. למה ששחקן כדורסל לא ישאף להיות הטוב ביותר?
    זה מפריע בגלל שהוא קצת נרקסיסט?
    (טוב, אולי הרבה…)
    כולנו קצת נרקסיסטים.
    רק אתמול הפגזתי את הפוסט של מידן ב-25 תגובות במהלך דיון נטול משמעות, רק בכדי להראות שאני צודק בנקודה שבכלל לא ניתנת להוכחה.

    יותר מכך, הוא לא טען "אני הכי טוב שיש, היה, שיהיה!"
    הוא אמר שהוא שואף להיות הכי טוב.

    It's my own personal goal to be able to be greater than great. I think that should be everybody's personal goal

    לא יודע מה כל כך מסעיר במשפט הזה. נשמע כמו ססמת בחירות מצוינת…

    בנוגע לגולדן סטייט –
    לא נראה לי שנראה את החיוך נמחק, לא מהפנים של קר, ולא מהפנים של הקבוצה.
    אני די משוכנע שהם בדרך לעונה אדירה עם 60+ ניצחונות, ועם 0 לחץ.
    (טוב, 60+ ניצחונות זו דרך נהדרת להוריד את מפלס הלחץ…)
    גם בפלייאוף, הם יהיו פייבוריטים בכל סדרה שלהם
    (אני עדיין חושב שהם יפסידו לספרס, בגלל בעיות מאצ' אפ),
    ללא יוצא מן הכלל.

    1. למה? כי כשאתה אומר שאתה רוצה להיות הטוב ביותר, אתה אומר אתה רוצה להיות טוב יותר מאלהים, וזה דבר בלתי אפשרי (לםחות עד סוף המאה הנוכחית)

  4. מנחם, מעורב לפנים! כל הכבוד.

    אני לא הצלחתי לקרוא איפה לברון אומר שהוא רוצה לעבור את ג'ורדן כגדול מכולם. הוא רוצה להיות מוזכר באותה נשימה עם הגדולים ביותר. (קצת מביך לכתוב זאת, מרגיש כמו ויכוחי ה-nba שהיו לנו בכיתה ח').

    בכל אופן, את ג'ורדן הוא באמת לא יעבור, מכל מיני סיבות, אבל קובי?! לברון בכלל לא באותה ליגה. לברון יזכר כגדול ממנו 998 מתוך 1000 שתשאל ברחוב, כשהשניים שענו קובי הם אוהדי לייקרס זבי חוטם.

    1. אתה צודק. הוא לא הזכיר את השם ג'ורדן. אבל זאת היתה הכוונה וההבנה, והיום כולם נתנו לדבריו את הכותרת "רוצה לעבור את ג'ורדן", וזה דבר בלתי אפשרי. לפחות לא עד סוף המאה הנוכחית.

  5. לברון לא יהיה יותר גדול מג'ורדן והוא לא יותר טוב ממה שג'ורדן היה, אבל יש נקודה ש(לדעתי)עומדת לזכותו. הוא לא מפחד לומר את דעתו על שוטרים שהפכו לתחביב ירי בצפופי פיגמנטים. כן, גם אם ר"ל רפובליקנים יקנו פחות נעלים.

  6. מי שרוצה להיות הגדול מכולם צריך לדעת לסגור את הפה . כדורסל הוא לא ריצת 100 מ' שם יוסייאן בולט מנצח את כל יריביו וקובע תוצאות שיא , ואז הוא יכול לדבר . בכדורסל מדובר בתקופות שונות , שחקנים בתפקודים שונים וחוקים שונים .
    כרגע מקומו של לברון בין 6 ל-10 . מייקל , קארים , מג'יק , ווילט וביל ראסל בוודאי לפניו .

    1. אני חייב לברר משהו- מדוע מג'יק לפניו? מדוע ביל ראסל לפניו? על בסיס איזו השוואה?

      סתם תזכורת קטנה-הבן אדם ניצח בסדרת גמר קבוצה עם המאזן הטוב בהיסטוריה מפיגור 3:1 כאשר הוא מוביל את כל השחקנים משתי הקבוצות בנקודות, ריבאונדים, אסיסטים וגירבוצים.

    2. מג'יק, ג'ורדן.. אנשים מאוד שקטים ומופנמים.
      חבר'ה אל תיפלו בפח ותהפכו כל אחד לפסיכולוג – ניסו לאנוס כותרת והצליחו, בסך הכול אמר שהוא עדיין שואף להיות השחקן הכי טוב שיש.

      רוצים עולם שבו כל שחקן שואף להיות רק שני הכי טוב? כי ג'ורדן וזה? זה כבר באמת תרחיש דתי.

  7. נמאס כבר מכל דיונים על ה GOAT
    ללברון יש אופי של שחקן במאייה השניה
    תהיה עצמך בן אדם !!!
    מג'יק לא רצה להיות גרי ווסט , בירד לא דיבר ראסל
    עם הגישה שלו לברון לא יהיה מעל מייקל , קארים , מג׳יק ובירד לעולם

    1. וואוו הוצאת לי את המילים מהפה אחת לאחת.
      ג'ורדן רצה לנצח, מג'יק רצה לנצח, בירד רצה לנצח.
      לברון רוצה להיות יותר טוב מג'ורדן. הוא עסוק בעבר – בהישגים שהיו, בסטטיסטיקות מהמשחק הקודם – ג'ורדן ניסה לנצח עכשיו, לא לספור כמה אליפויות היו לו לפני חודש.
      זה ההבדל.

    1. הוא לא אמר את זה במדויק אבל שמחברים אחד ועוד אחד:

      "It's a personal goal," James told The Associated Press on Monday. "I just never brought it up. It's my own personal goal to be able to be greater than great. I think that should be everybody's personal goal."

      He's the greatest and that's who you look at," he said. "So that's always been my personal goal, to use the motivation he gave me as a kid and I'll use it as motivation now as well that I want to get to where he is. That's never changed. People kind of wanted to turn it into a conversation, but that's my personal goal and that's where I land at

  8. 1. זו הסיבה שאף פעם לא סבלתי את האגו מנייאק הזה

    2. צריך לחצות את הבאי ברידג' – הגשר שמחבר את סאן פרנסיסקו לאוקלנד

    3. כבר מעכשיו זה נראה די ברור: אליפות חלקה ללוחמים

  9. בתור אחד שגדל על NBA בשנות ה90, כמו כולם אני שותף לדעה שג'ורדן הגדול מכולם, ובתור נער זאת הייתה הערצה עיוורת ממש.
    מה שאני לא אוהב היום ועוד כאדם בוגר, זה את הפולחן אישיות שעושים לדמות שלו כשחקן חף מפגמים שלא היו לו ימים רעים. ויותר גרוע שמקטינים כול שחקן גדול שהגיע אחריו. שאקיל, קובי ולברון בעייני הגדולים ביותר שהיו אחרי ג'ורדן ואולי אין להם 6/6 בגמר, אבל שמשווים למשל את קובי לג'ורדן אף אחד לא ממש מזכיר שקובי שיחק את את כול הקרירה שלו(לא כולל השנים הראשונות שבהן היה שחקן ספסל) תחת שמירה אזורית והגנות יותר מתוחכמות. כנ"ל לברון ושאקיל שנדמה לי מ2001 התחילו עם ה3 שניות בהגנה.
    בסופו של דבר, המקסימום שאפשר להשוות זה מי השחקן הגדול בדורו, ולברון נמצא שם, אחרי החילופי משמרות עם קובי הוא נמצא שם לבד כבר כמה שנים טובות, עם כול תואר נדרש.

  10. לא מבין למה כועסים על לברון. יש פה מישהו שלא רוצה להיות הכי טוב במה שהוא עושה? יכול להיות שהוא לא היה צריך להגיד את זה כדי לא לעורר עוד שיחה מיותרת בקשר ל"מי יותר גדול", אבל אפשר להבין את השאיפה שלו.

    דרך אגב, ל-MJ הייתה סדרת גמר כל כך דומיננטית כמו זאת של לברון השנה?

    1. בטח,
      1993 (מוחה דמעה…)
      41 נק', 8.5 רב', 6.3 אס', 1.7 חט', 0.7 חס'.

      גם ב-91' הוא היה לא ייאמן –
      31 נק', 6.6 רב', 11.4 אס', 2.8 חט', 1.4 חס'.

      (לדעתי, ב-91' הוא היה בשיאו)

      1. לשם השוואה:

        לברון 2016: 29.7 נק' למשחק (49.4% מהשדה, 37.1% מהשלוש), 11.3 ריב', 8.9 אס', 2.6 חטיפות ו-2.3 חסימות ב-41.7 דקות למשחק.

        ג'ורדן קלע באחוזים יותר טובים מלברון ב-2 סדרות הגמר האלו, אבל באחת שיחק 44 דקות למשחק (1991) ובשנייה 45.7 מטורפות (1993).

        לברון זרק ב-2016 23 פעם במשחק מהשדה ו-5 פעמים מהשלוש (יחד עם 6.1 פעמים מהעונשין), ב-1993 ג'ורדן זרק 33 פעם במשחק מהשדה ו-4.1 פעמים מהשלוש (8.1 פעמים מהקו) וב-1991 ג'ורדן זרק 22.6 פעם במשחק מהשדה ו-0.8 פעמים מהשלוש (6.6 פעמים מהקו).

        טיעון שיכול לשחק לטובתו של ג'ורדן הוא זה שאף אחת מהסדרות שלו לא הגיעה למשחק שביעי וזאת של לברון כן, אבל גולדן 2016 הייתה יותר חזקה ביחס לליגה מפניקס 1993 או לייקרס 1991 (לפי כמות הניצחונות).

        1. לא ברור לי מה אתה מנסה להגיד?
          שאלת אם הייתה לג'ורדן סדרה כל כך דומיננטית ואני חושב שקיבלת תשובה. אם אתה רוצה להתווכח שלברון של 2016 היה יותר דומיננטי אני חולק עליך (למרות שהוא באמת נתן סדרה אדירה).

        2. יש מי שחושבים ששאקיל נתן בפיינלס של 2000 את הסדרה הגדולה ביותר –
          38 נק', 16.7 רב', 2.3 אס', 1 חט', 2.7 חס', 61.1% מהשדה.

          האמת היא שקשה להשוות.
          כל הדוגמאות נכנסו לפנתאון של ההצגות האישיות הגדולות של הפיינלס.

          1. אני בטוח שהסדרות של שאק היו הגדולות מכולם הוא מעך כתש וריסק את אחד משחקני ההגנה הטובים בהיסטוריה, בשיאו אין לו מתחרים (השחקן הטוב ביותר שיצא לי לראות), מה שיותר יפה בפלייאוף של של העונה הזאת היא את המאבק הגדול ביותר שאני זוכר במזרח רק כדי להגיע ולהימחץ על ידי הלייקרס.

        3. הלייקרס ופיניקס היו אחלה קבוצות
          רועי הישענות על מספרים סתם מטעה אותך
          הסדרה של 1993 היא סדרת הפלייאוף הכי טובה שיצא לי לראות

  11. קבלו את הפסיכולוגיה בגרוש שלי.
    נתחיל מזה שכבר אמרתי שהאליפות שנה שעברה העלתה את רמת הנרקסיזם לרמה שעוד לא נראתה ותראה(בהערת אגב אני מוצא דימיון מטורף לביבי שהניצחון במוחץ בבחירות העלה את רמת הנרקסיזם שלו גם לגבהים בלתי נתפסים),מעבר לכך העניין שלברון ממשיך לומר שטויות זה בעיקר כי זאת כבר השנה השניה ברציפות שהוא לא מרכז העניין,יש משהו יותר מסקרן ומעניין ממנו.לזכותו שנה שעברה הוא ענה במגרש(בסופו של דבר) השנה עוד לא התחילה אז לפחות עד שהוא ינסה שוב להוכיח במגרש(בסוף יוני)אנחנו נשמע עוד הרבה בלבולי מוח שלו על כמה הוא הכי טוב/הכי יפה/הכי נדבן/הכי בעל דעות.בקיצור הכי

  12. מאז שכתבו בוואלה שלברון אמר על שיקגו שהם היו רוצים שהוא ילבש את הגופיה שלהם בכל פעם שהוא משחק מולם, וכשהלכתי לבדוק התברר שהוא ממש לא אמר את זה אלא משהו אחר ובצחוק, אז גם הפעם זה ברור שהוא לא אמר שהוא רוצה להיות הגדול בהיסטוריה ולעבור את ג'ורדן או את ווטאבר. זה פשוט לא מה שהוא אמר.
    לדעתי הבנאדם צריך מוטיבציה להמשיך לכבוש יעדים. הרי לגמר הליגה הוא מגיע על בסיס קבוע, הוא הספיק להעיף את הקבוצה עם המאזן הטוב בהיסטוריה ללא יתרון ביתיות לאחר פיגור 3:1 כשהוא מוביל בכמעט כל קטיגוריה אפשרית ומביא אליפות היסטורית לקליבלנד. אז הוא קצת מאתגר את עצמו. לדעתי זה די מדהים (ולא פחות מדהים שאני בכלל מסנגר עליו..).

  13. לא נכנס בכלל לדיוני גדולה, אבל אם ג"ס הנוכחית והחייכנית תגיע לגמר ה-NBA ושם קליבלנד תנצח אותם בסדרה – לברון יוכל להסתכל בגובה העיניים לכל הגדולים ששיחקו את המשחק. לא תמיד הסיפור הוא במספרים וטבעות.

  14. אני ממש לא מאוהדי לברון אבל אני לא מבין מה לא בסדר במה שהוא אמר – הוא רוצה להיזכר כטוב בכל הזמנים בספורט שבו הוא עוסק, בסופו של דבר אני מאמין שזאת משאלת הלב של כל הכוכבים הגדולים בכל ענף ספורט שהוא, שהשם שלהם יעלה כשידברו על מי הגיע למעשה לפסגה והגדיר למעשה את הענף שלהם. מה קובי לא ניסה כל השנים האלה להגיע ל6 טבעות אליפות ?
    אבל יש לו עוד דרך ארוכה ללברון כדי להגיע לשם, וכל עוד גולדן סטייט יישארו בהרכב הנוכחי אני לא רואה אותו זוכה בעוד אליפות.

      1. אותם קליפרס שעם פול צעיר בשנתיים שמטו יתרון 3-1 מול יוסטון כולל 15 נקודות יתרון לפני הרבע הרביעי במשחק ה6? לא נראלי, אולי לספרס יש סיכוי עם סוללת הגבוהים שלהם וקוואי כsf עם כי יש להם בעיה נוראית בקו האחורי ואין להם מי שיוכל לעצור את הספלאש בראדרס.

    1. זה יפה?
      זה מכובד?
      יום כיפור כבר מעבר לפינה,
      ואתה, ככה סתם,
      מנפנף באמת כאילו הייתה חתיכת קרטון ביום העצמאות?!

      וחוץ מזה, איך אפשר ככה לבלבל בין חתירה למצוינות, לבין נרקסיזם פתולוגי?

      תרשום לעצמך עוד רבע שעה צום!

  15. עכשיו אני מבין את ההתפרקות והבכי שלו בסוף משחק 7.. הוא דמיין את פרצופו המייבב על הר ראשמור..

    ובקצת יותר רצינות, אולי זה לא בדיוק מה שהוא אמר ויש פה קצת הוצאה מההקשר, אבל לדעתי שחקן לא צריך בכלל להתייחס לכל השאלות האלה על השוואה לאחרים. לא השוואה פרטנית מי גדול ממי, ובטח שלא השוואה היסטורית, שהיא עוד יותר מסובכת.
    בשביל מה לדבר על זה?? "יהללך זר ולא פיך" לחשוב על כך זה בסדר, ברגע שזה יוצא החוצה זה מטומטם.
    אה, ובטוח שהוא ידע שיציגו את זה כך. אם לא הוא לא כזה מבין בתקשורת ויחסי צחיבור כמו שהוא חושב..

  16. הרבה אוהדים ישנאו את התקופה הזו בליגה ויגידו שהיא לא תחרותית.אני אישית חושב בתור אחד שצופה ומתעדכן בליגה מ2006 שזו לטעמי התקופה הטובה ביותר שהייתה לליגה מאז שהתחלתי לצפות בהעם יריבות אמיתית על הכתר וקצת דם רע בין שני מועדונים ושחקן אחד שקורא תיגר על מייקל.(אגב לא מרגיש שום יכולת להגיב מי יותר טוב כי מעולם לא ראיתי את מייקל אבל לברו בטח בליגת הסמול בול שמתפתחת הוא השחקן הכי בלתי עציר שראיתי,שוב פעם בתור אחד שצופה רק 10 שנים)

  17. 1) אפשר לדסקס הרבה על ההבדל בין שנות ה-90 והמגבלות החברתיות על ג'ורדן אל מול התקופה ההרבה יותר מאפשרת היום להתבטא. אפשר לקשקש על שחקן שעונה לשאלה אחת ספציפית פעם אחת אל מול שחקן שחי חיים שלמים כאלה. אבל אני אקח דווקא מהלך מהמנטור של האיש שבכותרת ואגיד "I'm gonna let you finish (את הקריירה), אבל…"

    2) מדהים האדוניס הזה. שם מ-2003, ראה כל גרסא של המועדון. מגיע לו סיבוב פרישה אם וכאשר?

    3) הולי אולם, באטמן! אז בסוף כן עושים משהו במועדון עם הכסף ממכירת הנשמה של אוקלנד.

  18. כמה יוהרה בבן אדם אחד זה מדהים.. גם אם הוא באמת נתן סדרה מטורפת בגמר…
    מישהו פה כתב שג'ורדן גם אחרי חמש אליפויות לא הוציא מילה על כמה הוא טוב אלא עד יומו האחרון בליגה עלה במטרה ברורה לנצח ולא לקשקש ולברבר.. לברון רק מדבר על עצמו ואם להיות כנים עם מעט מאוד קבלות.
    לדעתי בתכלס הוא נכנס לחמישיה השניה של הטובים ביותר אם לא לשלישית..

  19. למה לא חבריקו?

    כשתבוא עם שבע טבעות נפתח את העניין. אין התחייבות שתקבל את מבוקשך אבל לדבר על זה – למה לא.

  20. תסמונת ידועה של אנשים שגדלו ללא דמות אב.
    מצד אחד – מחפשים כל הזמן דמות אב או "אח גדול" לשאוף אליה, מצד שני מקננת בהם אובססיה להתעלות ללא הרף על דמות זו בשל העצמי החלש שנוצר עקב המחסור.

  21. ביום ראשון קנניסה בקלה רץ מרתון ב-56 שניות מהר יותר משיאו של היילה גברסאלסי, ולאט בשש שניות בלבד מהשיא העולמי (בגלל האטה מסוימת שלו ושל וילסון קיפסנג בין ק"מ 38-40 לפני ההגברה הסופית).
    בעיני רוב הפרשנים בכך ביצר בקלה את מעמדו כרץ הארוכות הגדול בכל הזמנים.
    האם הוא יצא בהצהרה "אני הגדול ביותר בכל הזמנים?".
    לא, הוא אמר:
    wanted to run a personal best. The time was fast but I am a little disappointed I missed the world record."
    והסביר שהוא צריך לעשות כמה שינויים באימונים שלו.

    בסיכום שלי למירוץ, ביום ראשון, כתבתי:

    A lion doesn't have to roar to be a lion. Even when he purrs the whole jungle knows he's the king.

    1. נחשון, תגובה יפה, אבל מי כמוך מכיר את ההבדלים בנורמות בין הענפים. אפילו בין ריצות קצרות לארוכות יש נורמות שונות באופן חגיגת הזכייה, ההתבטאויות וכיו"ב.

  22. אשך, במקום לנסות להסביר את לברון אולי תכתוב טור על גארנט שהוא די דומה לאליל שלך ביל {הדביל} בכל מה שקשור לעאלק "ילד רע" וכו' הבולשיט הזה.

    ב. מנחם:
    קודם שלברון יעבור את קובי. אם אתה מתכוין במס' טבעות, אוקיי.
    אם התכוונת בסך הכללי ביכולת וכמשפיע על המשחק, אין לי איפה להחביא את עצמי

    1. קובי בכלל לא באותו אזור חיוג.

      אין אפילו פרמטר אחד שאפשר להעלות על הדעת (ולא, מספר טבעות לא נחשב, כי אז הורי יותר טוב מקובי) שבו קובי עולה על לברון.
      יש מי שיספרו כל מני אגדות על ווינריות מול צ'וקריות, אבל אלו לא יותר מקמפיין PR מוצלח שנולד בהוליווד.

      1. אז איך תסביר את טענת הדוק:
        קודם שינסה לעבור שחקנים כמג'יק או קובי לפני שיתחיל ללחוש אפילו את שמו של מייקל.

        עם הדגש על קובי כמובן.

        1. אז איך תסביר את טענת הדוק:
          "קודם שינסה לעבור שחקנים כמג'יק או קובי לפני שיתחיל ללחוש אפילו את שמו של מייקל."
          עם הדגש על קובי כמובן.

          1. מנחם יסלח לי (אני מקווה),
            אבל זה לא משנה את דעתי.

            גם אם אני אבחר לא להכניס לדיון דברים פעוטים כמו רב', אס', חט' או חסימות (בכולם ללברון יתרון ברור),
            ואבחר להתייחס רק לכטיס הביקור של קובי בקריירה –
            יכולתו כסקורר,
            אז גם בנתון זה יתרון ללברון –
            בעונה עם האחוז האפקטיבי הגבוה ביותר בקריירה של קובי (50.3% ב-2008), יש לו אחוז אפקטיבי נמוך מממוצע הקריירה של לברון (53.2%)

            גם בפלייאוף קובי נופל מלברון בנק' למשחק, רב' למשחק, אס' למשחק, חט' למשחק, חס' למשחק, אחוז אפקטיבי מהשדה.

            ללברון 4 MVP, ו-3 פיינלס MVP.
            לקובי MVP אחד, ו-2 פיינלס MVP.

            לברון נמצא מרחק 68 נק' בלבד מלחלוף על פני קובי בנק' בקריירה בפלייאוף. (קובי שלישי, לברון רביעי)

            וזה בלי להיכנס לסטטיסטיקות מתקדמות, שם בכלל הפער אדיר.

      1. שניהם דגלו בשיטת הילד הרע – שיעשה הכל בשביל לנצח – ולא אכפת לי מכל הדפוקים שסביבי וכו' בלה בלה בלה.

        בקיצור שום שייכות לספורטיביות ורוח המשחק.

  23. שנית:
    ברור לכל שאני חסיד דפוק של MJ,

    עם זאת רק הנתונים הפסיכיים של לברון בגמר { מוביל את ש-ת-י הקבוצות בכ-ל הקטגוריותת!!!!} מראים משהו שלא רואים!

    – נא להוסיף לסל { תרתי משמע} את הגיל, הלחץ, ו….. זהו.
    אין צורך ביותר מכך.

      1. וישנם ארבעה סוגי מתלוננים:
        א.לוזרים
        ב. תלושים {מהמציאות}
        ג.פחדנים
        ד. משנים עובדות מוצדקות.

        במילה אחת: BAD BOYS

  24. מייקל ג'ורדן היה בחור ביישן וצנוע? ללברון יש כל סיבה להיתגאות בקריירה שלו עד היום.

    לברון יעקוף את ג'ורדן בטבעות וכשזה באמת יקרה אז כבר לא יהיו ספקות או איזכורים לממוצעים לא רלוונטיים.

  25. לגבי שלברון צריך קודם לעבור את מג'יק וקובי אז בירד עוד חפני קובי כי הוא מנהיג ווינר גדול מקובי, קלעי גדול יותר, גאון כדורסל גדול יותר, מוסר טוב יותר וחוטף טוב יותר וגם יחסית לעמדה ולגובה ריבאונדר גדול יותר ולא פחות טוב בהגנה הקבוצתית. ובמכלול היכולות והתכונות בירד עולה על קובי. וכן עולה על לברון.

      1. אשך יקר, התגובה שכתבתי במקור לקרמר,
        תופסת מצוין גם עבורך.

        כיף הרבה יותר להתדיין מול תגובות מנומקות.
        על אחת כמה וכמה אחרי שנכתב – "אינם ברי דעת".

    1. טיעון ללא נימוק זה בעייתי.

      אני לא מאמין בהשוואה בין 2 שחקנים מתקופות שונות.
      בירד אחד השחקנים האהובים עליי,
      שחקן יחיד במינו.

      אבל אם אנסה לרגע להסיר את חיבתי הסובייקטיבית –

      אז ללברון 3 אליפויות, 3 פיינלס MVP,
      לבירד 3 אליפויות, 2 פיינלס MVP.

      לברון 4 MVP,
      בירד 3 MVP.

      ה-2 סקוררים גדולים (כל אחד בדרכו), כאשר לבירד יתרון קל ברב', ללברון יתרון קל באס' (וזה לא שלברון מוסר טוב יותר. בירד היה קוסם. לברון משמש כמוביל כדור)
      לברון שחקן הגנה עדיף, אבל לא בהפרש שניתן היה לשאר (אולי בירד לא היה אתלט גדול, אבל הוא היה שחקן חכם במיוחד)

      יש נקודה אחת, שבסופו של יום (או קריירה, לצורך העניין), כנראה "תנצח" עבור לברון את הדיון.
      אורך הקריירה.
      ללברון כבר יש 90 משחקים בעונה הרגילה, ו-54 בפלייאוף, יותר מבירד.
      ולאורך קריירה יש משמעות גדולה.

      אבל היום, אני, אישית, עדיין בוחר שלא להציב את לברון לפני בירד.

      1. איך אפשר להתייחס לפרסי MVP ברצינות?
        הם בעיקר פרסי פופולריות. אפילו פרסי MVP גמר הפכו לכאלה, כאשר זוכה השחקן שנחשב המנהיג של הקבוצה (דאנקן על גבי מאנו) או זה שעצר את השחקן שנחשב המנהיג יותר בין הקבוצות (איגודאלה, קוואי).

          1. קובי בריאנט מיד אחרי פרשת האונס? כן, לחלוטין. לא שאני חושב שלנאש לא מגיע (השחקן האהוב עליי ביותר), אבל באותו זמן לתת פרס כזה לקובי היה מכת מוות תדמיתית לליגה.
            דאנקן-שאק? אני חושב שזו הייתה רק תחילתה של תקופת המעבר להעדפת פופולריות (לא יודע לשים אצבע מדוייקת).

          2. אין לי רשימה מדוייקת מהזכרון או יכולת להגיע לאחת כזו כרגע. רק זוכר שאחד מהתארים של נאש היה צריך ללכת לקובי, האחד של קובי לכריס פול, אחד של רוז ללברון, אחד של לברון לווייד ואחד אחר של לברון לדוראנט. אולי את של נוביצקי לנאש (או קובי).

          3. אני חושב שהתואר מוטה מספרים ואני חושב שהוא מוטה התקפה (אמנם מתאם נמוך מ-1, אך חיובי), אבל אני לא רואה איך הוא מוטה פופולריות. אפשר להגיד שאתה מעדיף את X על Y בניגוד מוחלט למספרים, אבל אז אתה מגדיל את מידת הסובייקטיביות, מה שלדעתי רק יפחית את היוקרה והמשמעות של הפרס.

          4. מתן –
            מספרים הם סובייקטיביים. בחירה של אילו מספרים חשובים ואילו לא זו בחירה סובייקטיבית. הבעיה בפרס זה שהוא כל כך סובייקטיבי להגדרה, וההגדרה השתנתה לדעתי בשנים האחרונות לפחות מספרים, פחות יכולת ויותר שם. ניקח את פול לעומת קובי – פחות נקודות, הרבה יותר אסיסטים, חטיפות, אחוז ומספר ניצחונות מוסף, PER גבוה יותר (לפול, כן?) – איפה המספרים אומרים שקובי היה יותר טוב?

            גיא –
            אתה מתכוון לדעת לכדרר במשך 20 שניות, תוך התקדמות איטית לסל ודחיפה של השחקן היריב ואת הרצון שלי לראות כדורסל? אני בטוח שהוא יכול לעשות את זה (ובאותה עונה הוא עשה – יותר חסימות, יותר ריבאונדים, פחות אסיסטים אבל הוא שיחק עם ראסל ווסטברוק, בול הוגר ברמות ג'יימסיות, ג'יימס זה בחור מהשכונה שלי כשהייתי ילד שלא היה מוכן למסור לאף אחד)

          5. לגיא- התואר MVP של דוראנט מ2014 הוא אחד מהתארים היותר מוצדקים שהיו, הוביל את אוקלהומה למאזן 59-23 כשהוא קובע שיאי קריירה בנקודות (32 נק' ב-50% מהשדה) ואסיסטים ולוקח כמעט 8 רב' למשחק. וכל זה כשהוא משחק חצי עונה בלי ווסטברוק.

          6. tripledouble, אני יכול רק להניח שגיא נתלה בזה שלברון לא היה רחוק מספרית, אך גם נבחר לחמישיית ההגנה השניה (כלומר, זרח בשני צדי המגרש). אבל כמו שכתבתי לעיל, התואר מוטה מספרים ומוטה התקפה.

          7. האמת שהסתכלתי על המספרים של לברון באותה עונה והופתעתי, מדהים שכבר לוקחים את זה כמובן מאליו אצלו (אני לפחות עושה ככה).
            בקשר למוטה התקפה, בסופו של דבר זה משחק של להכניס את הכדור לסל, ואם כמה שמגן יכול להיות טוב, ברגע שעומד מולו קלעי בחסד עליון אז המקסימום שהוא יוכל לעשות זה להאט אותו.

      2. וגם בנוגע לאורך קריירה:
        מלבד יחידי סגולה (קארים את מוזס), אורך הקריירה הממוצע של שחקני ה-NBA נשאר די דומה בין אמצע שנות ה-70 לאמצע שנות ה-90 ואז קפץ די משמעותית בתחילת שנות ה-2000.

        1. בכל הנוגע לפרסי MVP –
          אם כבר, אז לברון זכה בפחות מדי פרסי MVP.
          הוא היה צריך לזכות גם ב-2011 .

          אורך קריירה, ותקופות שונות –
          אתה לחלוטין צודק. זו הסיבה שכתבתי שאני לא אוהב להשוות שחקנים מתקופות שונות.
          אבל –
          זה היה הדיון.
          ועובדתית, לברון יסיים קריירה עם יותר משחקים, ויותר הישגים. אי אפשר לזקוף זאת כנגדו.

          גילוי נאות –
          עד שגליתי את הסאנס עם KJ הצעיר, השחקן המועדף עליי היה בירד. אז אולי, אם הוא היה קצת יותר אנדרדוג, הייתי "ירוק" עד היום…

          1. לא צריך לזקוף כנגדו, אבל גם אי אפשר להחזיק את זה לטובתו. סבא שלי טוען שהיום חמאה היא זולה ולכן הכל טוב היום וכולנו דור של מפונקים. אפשר רק לשפוט את היום בכלים של היום, ואת העבר בכלים של העבר.

            בחור לבן שלא יודע לקפוץ ב-NBA? חסר לו אנדרדוגיות? נשמע לי כמו סתם תירוץ לאהוב את KJ הצעיר (ולדון את עצמך לחיים של אושר מוחלט).

          2. אורך קריירה זה הדבר המשפיע ביותר בNBA, שאק היה השחקן הטוב ביותר שיצא לי לראות בשיאו (אני רואה את הNBA קרוב ל50 שנה) אך בגלל שהPRIME שלו היה כל כך קצר הוא לא נחשב כטוב ביותר.

      3. גם הפציעה של בירד גרמה לו לרדת משמעותית ברמתו כבר מעונת 1989 ועד שהוא םרש, והוא דיין העמיד סטטיסטיקות מצויינות

      4. לבירד יתרון משמעותי מאוד בריבאונד והוא היה קלעי טוב בהרבה מרחוק ומהקו ומנהיג ווינר גדול יותר וגאון כדורסל גדול יותר..
        היתרון בכל אלו יחד ועם הגנה קבוצתית טובה לא פחות יותר משמעותי מאורך קריירה כשגם לבירד קריירה לא קצרה ורק הפציעות מנעו קריירה ארוכה יותר. ולגבי אם-וי-פי בירד היה צריך לזכות פעם רביעית רצוף אך בגלל שמג'יק עדיין לא זכה נתנו לו והוא היה בהחלט זוכה ראוי מאוד.

  26. וואו, אלה כיתות ז' ח'?!
    התרשמתי ביותר ממס' 23 לבן, וממשחק ההתקפה היפה והמתוכנן שלהם.
    החיוור הקטן הצלף גם היה משהו!
    הייתי לגמרי לטובתם

  27. לברון רחוק 3 אליפויות ממייקל סטטיסטית ובכמה שבאמת הוא צריך להשיג בשביל לעבור את מייקל , עד אז הוא יכול להמשיך לספור כבשים בלילה , לברון בהחלט יכול להיות מספר 2 בלי ספק

  28. אני אמנם חדש באתר אבל יכול להבחין שיש פה איזה מישהו בשם מנחם לס, שפשוט מקשקש שטויות.
    מי זה האיש הזה? אל תקשיבו לח

  29. וואו …לא הערתם אותי 😊
    היה נהדר לקרוא את מנחם והתגובות.
    אני חשבתי ברוך הימים על ההשוואה המתבקשת…..
    לברון שווה פרס ומייקל שווה בן גוריון .
    פרס כלברוו שני מוגלומנים שלא לומר נרקסיסטים
    ( מבלי לפגוע בזכויות של פרס )
    אבל לברון רחוק ממייקל כמרחק ….פרס מבן גוריון….

  30. אין מצב לשים את קובי לפני בירד שהיה מנהיג גדול יותר ועשה את השחקנים שסביבו לטובים יותר ווינר גדול יותר (כשלקובי יותר מדי מקרים שבהם ביצע מהלכים שקלקלו לקבוצה ברגעים מכריעים ובמשחקים חשובים) וקלעי טוב יותר מכל טווח וריבאונדר טוב יותר גם ביחס לגובה ולעמדה וגאון כדורסל שקובי לא היה ומוסר טוב יותר וחוטף טוב יותר וטוב לא פחות בהגנה קבוצתית.
    במכלול היכולות והתכונות בירד עולה בבירור על קובי וגם עולה על לברון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט