היום לפני 43 שנים: נולן ריאן שובר את שיא הסטרייקאאוטים של סנדי קופאקס / מנחם לס

איצטדיון אנהיים, קליפורניה                                                          9/27/1916

 

הפיצ'ר נולן ריאן מהקליפורניה אנג'לס שרף 16 שחקני מינסוטה טווינס ב-11 אינינגס עם נצחון 4-5 כשהוא קובע שיא סטרייקאאוטים לעונה של 383. כשהוא שרף את ריץ' ריס, הוא שבר את השיא לעונה של סנדי קופאקס שעמד על 382.

לין נולן ריאן שנולד ב-1947 הפך לאחד הפיצ'רים המעוליםמ ביותר בתולדות ה-MLB. כינויו – "THE RYAN EXPRESS" מתאים לפיצ'ר המחזיק שיא של 27 שנות פיצ'ינג בליגה (1966-1993) ב-4 קבוצות שונות: הניו יורק מטס (אתם זכה בוורלד סרייס ב-1969), הקליפורניה אנג'לס, יוסטון אסטרוס, וטכסס ריינג'רס.

הוא הוכנס להיכל התהילה בשנה הראשונה שהיה זכאי, 1999. עם פרישתו כשחקן פעיל הוא הפך למנכ"ל הטכסס ריינג'רס, והיום הוא יועץ למנכ"ל היוסטון אסטרוס.

ריאן היה פיצ'ר ימני עם אחת הזריקות המהירות ביותר בליגה, מהירות רגילה של 100 מייל לשעה (162 קמ"ש), שאותה הצליח לייסם ולבצע אל תוך גיל ה-40 שלו. זריקתו היתה כה מהירה שהוא לא צריך היה להשתמש בכל סוגי הזריקות שפיצ'רים מהירים פחות חייבים להשתמש בהן כדי לגבור על האוייב כגון 'סליידרס", "כדורי קשת", "סינקרס", "ספליט פינגרס", וכו'. רג'י ג'קסון – החובט האגדי של הניו יורק יאנקיס פעם אמר עליו: "לנולן ישנה רק זריקה אחת – אש!"

בנשמה? קאובוי אמיתי!

בגלל שהוא זרק את רוב זריקותיו FAST BALL ללא צורך להחזיק בכדור באצבעות פסוקות או בפוזות אחרות כדי ליצור מעופים שונים ממעוף ישר, היו לו פחות BALLS ויותר STRIKES מכל אחד אחר כי אצלו היה רק קושי אחד: לכוון את הכדור לפינה מסויימת שתקשה על החובט, שהיא הפינה בניגוד להעדפותו של החובט. אם החובט הצטיין בכדורים נמוכים "קרובים", נולן זרק כדור HIGH AND OUTSIDE".

הכדור היחידי שזרק מלבד "אש"  היה CURVEBALL שהוא הצליח לזרוק במהירות גדולה יותר מכל אחד אחר. הבעייה היתה שבגלל המהירות, אם הכדור DID NOT 'BREAK' אז זה היה הום-ראן לאוייב.

ממוצע הנצחונות שלו לא היה גבוה במיוחד – 52.6% – אבל פיצ'ר הוא לא היחידי במשחק. הוא צריך שחקנים שיביאו RUNS והוא לא שיחק בקבוצות טובות במיוחד.

ה-5,714 סטרייקאאוטים לקריירה הוא בראש המצעד בהפרש עצום. אגב, הוא, פדרו מרטינז, רנדי ג'ונסון, וסנדי קופאקס הם ארבעת הפיצ'רים היחידים בהסטוריה עם יותר סטרייקאאוטים מאשר מספר האינינגים שהם זרקו.

לריאן יש גם יותר NO HITTERS מאשר לכל פיצ'ר אחר בהסטוריה (7). זה 3 יותר מכל אחד אחר, אבל לא היה לו אף PERFECT . ! !GAME

נולן ריאן מחזיק בעוד שיא: היחידי שעשה סטרייקאאוט לשבעה זוגות 'אב-בן' במייג'ורס…

נולן היה בעל שתי קבוצות מינור ליג, ושלושת בניו מעורביםמבבייסבול (בנו ריד הוא נשיא האסטרוס). הוא כתב 6 ספרים; מספרו RETIRED ע"י שלוש קבוצות, וה-FREEWAY המסובב את יוסטון נקרא על שמו.

דבר נוסף:

 

נולן עם תום סיבר

TODAY IN SPORTS HISTORY SEPTEMBER 27

2007: ריאן האווארד נשרף זאת הפעם ה-196 העונה בסטרייקאאוט, שיא MLB

2001: דרין אסטאד מהאנג'לס קובע שיא עונה של 99 RBI'S כחובט ראשון (LEADOFF HITTER)

1998: היאנקיס מנצחים היום את המשחק מס' 114 של העונה!

1998: מרק מגווייר חובט הום רן מס' 70

1992: רנדי ג'ונסון שורף 18 שחקני ריינג'רס בסטרייקאאוטים.

1987: פיל נרקו פורש מהמשחק אחרי 24 שנות פיצ'ינג, 318 נצחונות, 3,342 סטרייקאאוטים, ו-ERA של 3.35.

1972: סטיב ארלין מהפדרס מפסיד את משחקו ה-21, דבר בלתי מובן לפיצ'ר שבאותה שנה סיים עם ERA של 3.60.

1968: בוב גיבסון מסיים את העונה עם נצחון 0-1 על יוסטון, והוא מסיים עונה חלומית עם רקורד 9-22 ו-ERA של 1.12 כשיש לו 28 משחקים 'שלמים' ("COMPLETE GAMES")

1942: הג'איינטס מנצחים את הרדסקינס 7-14 מבלי לעשות FIRST DOWN אפילו פעם אחת משך כל המשחק. לוושינגטון היו 15 FIRST DOWNS.

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. ורק אני לא יודע על מה המהומה…..
    מקווה שנבחרת ישראל (עלאק) תיקח איזה הישג ואז נכיר יותר את המשחק הזה…

    הצעה: לפני פתיחת העונות של MLB ו NFL אולי כדאי להכניס פוסט להדיוטות על חוקי המשחק הבסיסיים…

  2. את הבייסבול אני אעשה לפני פתיחת אליפות העולם של ישראל. פוטבול אני מאמין שהרוב מכירים פחות או יותר.

  3. סיפור קצר- טסתי עם אבא שלי לטיול בר מצווה בארהב (אני בן 36 היום). בדרכנו לראפטיג בגרנד קניון עצרנו בניו יורק לשלושה ימים. אגב הראפטינג זו חוויה מדהימה בשאיפה לקחת את הבן שלי לכש..
    בכל מקרה באים לצאת מהמלון ויש מחוץ ללובי של המלון תור של כ 200 איש. שואלים את הבל בוי על מה המהומה ואומרים לנו שראיין נולן יגיע עוד מעט לחתום לכולם. כבר אז הייתי חולה ספורט אבל לא צריך להסחף לא היה לי מושג מי זה. אמרתי לאבא שלי גם אני רוצה חתימה. קנינו כדור בחנות ספורט שממש צמודה להייט ועמדתי כמו ילד טוב אולי עקפתי איזה בחור או שניים. עדין ישראלי. אבא שלי אמר אין סיכוי שהוא יחתום לכולם. החלטתי להאמין לאנשים שעמדו בתור מופתי.
    אחרי 10 דק כל הקבוצה יוצאת מהמלון ישר לאוטובוס. ראיין מגיע אחרון. ומתחיל לחתום בעמידה אחד אחד. ככה לפחות חצי שעה עד שאחרון המחכים קיבל את מבוקשו. והוא חתם כל כדורים מחבטים חולצות.
    חתם גם לי! הייתי מאושר למרות שלא היה לי מושג מי זה. האווירה של מישהו גדול מולך הייתה באוויר.
    משם הלכנו לחנות מזכרות ספורט. אמרו לנו שהם מוכנים לקנות מאיתנו את הכדור בעל המקום 110$. אבא שלי שאל מה אני אומר? אמרתי בוא נקנה שני קלפי שחקן שלו כדי שאזכור מי הוא. הכדור עדין אצלי (טיפה הצהיב) שמור בקופסא שקופה.
    איזו אישיות, איזה סבלנות. וכמה כבוד הקבוצה שלו נתנה לו כשישבו באוטובוס וחיכו עד שיסיים.
    מאז עקבתי אחריו וככה התחלתי לראות בייסבול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט