הלילות של אירופה- הקיץ הצהוב

 

    1. צריך לומרהעונה שעברה היית מחורבנת. מחורבנת כמו שירותים שהתקלקלו והטכנאי לא מגיע כבר ימים. קטסטרופלית נוראית זוועתית מחרידה, כל אילו מילים שעולות בלהט הרגע בטונים הולכים וגבהים עד לנחיתה על הקרקע שהיא אדישות הולכת וגוברת, שיממון וייאוש.וגם כשעבר ונגמר אי אפשר להתעלם לדעתי מהסימנים המוקדמים שהעונה האחרונה נתנה לנוזרים מובילים עם סימני שאלה ביחס לכושרם ולהתאמתם שיגררו רכבת של זרים לאורך העונה, לחץ מיותר שמביא להחלטות פזיזות, אטימות לקולו של הקהל עד כדי שביתות וסכסוכים. האם הסימנים הללו רלוונטיים גם הקיץ הזה? ומה בדיוק קרה הקיץ הזהברמת הקבוצה? ברמת ההנהלה? ברמת השיח שהקבוצה עוררה סביבה?
    2. מתחילים. הקיץ התחיל עוד לפניו החתמת שלושת השחקניםקווינסי מילר, מייק צירבס וסוני ווימס. הראשון והשני הם שחקנים שפרצו בעונה שעברה ביורוליג במדי הכוכב האדום בלגראד והיו החתמות החשובותמאז עזיבתם של דיוויד בלו וסופוקליס שחורציאניטיס מתקשה מכבי לתקוע יתד בעמדות הפנים והבאתם של שני שחקנים מובילים בעדות ארבע וחמש היית משמעותית. ההחתמה של סוני ויימס היית חשובה וטובה מקצועית ותדמיתית. כוכב אירופאי עם ניסיון ברמות הגבוהות ביותר ובעל סט כישרים נפלא שגם יהיה המנהיג הזר של הקבוצה. יופי
מתחילים
מתחילים
    1. צוות האימון: ארז אדלשטיין, רמי הדר וליאור ליובין. אוהדי מכבי שמחו לשמוע על החתמת ארז אדלשטיין, המאמן הישראלי המוביל כרגע בארץ הקודש שעל הנייר הוא התחליף הראוי לכישלון היחסי של גיא גודס ולפלסטר הזמני ז'אן טבק. כל מי ששמע את אדלשטיין מפרשן בחייו יודע שלאיש יש ידע בשני צידי המגרש כאשר גם ההצלחות היחסיות עם נבחרת ישראל עומדות לזכותו. השאלה היא בהתאמתו למערכת קשה כמו של מכבי תל אביב שמאז ראשית שנות האלפיים רק מאמנים בעלי כריזמה ועמדה כמו פיני גרשון ודיוויד בלאט החזיקו בה לאורך זמן וכמו כן בהתאמתו לרמות הגבוהות של אירופה. האופי של הג'ינג'י שלא מפחד לומר את דעתו גם עולה כאן כסימן שאלה, אם כי בעיני, אם בהנהלה ידעו גם להקשיב זה עשוי גורם משמעותי בהתבססותו של ארז במכבי. אל ארז מצורפים רמי הדר שפוטר באופן תמוהה מחיפה ומתמחה בהגנה וליאור ליובין שעבד עם ארז בנבחרת.
    2. די ג'י סילי. למה? האמת שזו חתיכת שאלה. עמדות הגארדים של מכבי עמוסות מאוד כאשר סילי הוחתם במוצהר כשחקן משלים לגארד שעוד יוחתם. משכורתו של סילי הוערכה פחות או יותר בארבע מאות אלף דולר ועם כל הערכה לסט הכישורים החביב ולקליעה לא ברור ממבט ראשון למה מכבי צריכה לנגוס נתח מהתקציב שלה בעבורו כאשר מספר עמדות מובילות עדיין ריקות מאדם. בנוסףהאם אין בהחתמה הזו סוג של אמירה ביחס לסילבן לדנסברג? ואפילו לא התחלנו לדבר על דגן יבזורי.
    3. הפציעה של קווינסי מילר. עוד לא התחלנו וכבר התחילו השטויות. רשלנות מחפירה מצד מילר שהצליח להפצע במשחק חובבים בקולג' שלו לשעבר בארה"ב ועוד יותר מצדה של מכבי שגילתה פתאום שהיא לא יכולה להשתחרר מחוזה של למעלה ממיליון דולר לשחקן שאמור להיות מהכוכבים המובילים בקבוצה. כעת: צרות כלכלליות יש? שחקן מוביל חסר כאשר עדיין אין גארד מוביל וסנטר משלים יש? העונה התחילה רשמית אם כן.
    4. עוד צרות. פתאום ונזכרנו שיש עוד שחקן בשם טיילור רוצ'סטי שביחד עם אדון "עפתי מהיורוקאפ אבל אני רכז פותח בקבוצת פלייאוף NBA" מדגמן את פני הכישלון של מכבי בעונה שעברה. גם לו דרך אגב יש חוזה של למעלה ממיליון דולר וחוסר התעניינות מצד כל קבוצות היורוליג. אה, גם הגופה ריצ'י הנדריקס החביב (ונדגיש: באמת אדם חביב) עוד כאן וצריך לשלם לה כסף. טוב גראן קנריה לקחה ומכבי תצטרף לשלם קצת. איכשהו בסדר אבל למה מכבי מסרבת להצעות של שבע מאות אלף על רוצ'סטי? מה לעזאזל? בסוף קובאן המפורקת באה ולקחה. גם כאן מכבי תשלם קצת, חישוב לא מדויק מעלה שכרגע שני מיליון דולר מושקעים בשחקנים שלא ידרכו על הפרקט. העובדה שעוד לפני הפסד בודד כבר מפלס הלחץ כל כך גבוה היא הזויה. הזויה ומעצבנת.
    5. קצת נחת. אנדרה גאודלוק חתם במכבי. אנדרה גאודלוק. ההוא ששם על הראש של דווין סמית' עשרים נקודות לערב בהצלבה ההיא. וואו, יום מאושר. פתאום כל הסגל נראה אחרת, זה כוכב, סקורר בחסד עליון שמשלים נפלא עם סילי את מקל ויוגב בחמישייה הראשונה והשניה. יש לנו שחקן ברמה הכי גבוהה. רק שיעשה טוב ולא ילך לאיזה משחק חובבים בקולג'.בנוסף מסתבר שקווינסי מילר הוא אחלה גבר שוויתר על הרבה כסף לתקופה הפציעה ויקבל דמי כיס עד שיחזור. חוץ מזה הוא גם האריך חוזה שזה אחלה ורק נתפלל שיחזור בכושר טוב, זו כבר פציעה שנייה שלו ולכו תדעו. הוא עשוי לחזור בשלבים קריטיים של העונה ולהשלים טריו שלא נראה כאן שנים.
    6. עמדה מספר 4. אלכסנדראין הרבה מה להרחיב. בא בעיקר לליגה במסגרת הפרוייקט הציוני של דון שמעון. הוא לא מחליף ברמה גבוהה אירופאית ואני חייב להוסיףיש לו חתיכת פרצוף אדיש שלפעמים מעצבן ולפעמים סתם מפליא. עכשיו השאלה מי יהיה הארבע הפותח, התקשרות מריצה בלי סוף שמות, שיבוא כבר מישהווויקטור ראדמי ביקש שחקן עם סימני שאלה ולא קיבל? כישרון יש, התאמה לסגללא ברור. וויקטור ראד על 2.05 צריך להיות ארבע פותח בקבוצת מובילה ביבשת. בניז'ני הוא נתן מספרים יפים אבל באחוזי קובי בראיינט במשחק סיום קריירה וגם צריך להזכירבקבוצה קטנה שלא הגיע לכלום ושום דבר. משם לחמישייה הפותחת בהיכל. מה כן יש? כישרון התקפי, גיוון, גיל צעיר יחסית. אם יוכל להשתלב ככינור רביעי ולעשות את העבודה שלו בהגנה ובהתקפה זה יכול להיות שיחוק. אם הוא ינסה לעמוד בשורה עם גאודלוק וווימס זו יכולה להיות חתיכת נפילה. תוסיפו לזה סימן שאלה על ההגנה ומשחק מחריד מול מכבי בשנה שעברה לחוסר הידיעה הכלליוכמובן כמובן הציטוט המופלא שסיפקה התקשורת: "אם בגולדן סטייט מאמינים שקרי תומפסון ודוראנט יכולים לשחק בכדור אחד גם מכבי יכולה". היכונו לדוראנט של אירופה.
הכונו לדוראנט של אירופה
היכונו לדוראנט של אירופה
  1. קולטון אייברסון. המון שמות נזרקו ביחס להחתמה האחרונה של מכבי וכבר פנטזנו על תומאס רובינסון או קווין סראפין. איזה סוג שחקן צריך? מגן טוב וריבאונדר. כל השאר זה בונוס. קיבלנו את קולטון אייברסון, ענק בגובה 2.13 שמבחינת יכולות נראה כמו צירבס קצת יותר גבוה, למה דווקא הוא? כנראה ענייני הכספים שהוזכרו לעיל, עוד סימן שאלה על הקו האחורי של מכבי. אגב ענייני כספים ושחקן אחרון בסגל, זוכרים את השאלה ההיא על די ג'י סילי?
  2. מי שנשאר. יוגב אוחיון, גל מקל, דווין סמית', סילבן לנדסברג, איתי שגב, דגן יבזוריגיא פניני. יוגב אוחיון וגל מקל ימשיכו לשחק על עמדה מספר אחת. גל מקל מנסה לעצור את רכבת ההרים שהיא הקריירה שלוהרבה עליות ומורדות ובסוף מגיעים למקום בו התחלת. העונה הוא יצטרך להוכיח שהוא רכז יורוליג מוביל, שהוא לא כופה את המשחק ושהוא מראה רצון להיפטר מהכדררתחוגרת הידועה לשמצהיוגי הראה ירידה התקפית רצינית בעונה האחרונה. הוא עדיין שומר מצוין אבל צריך לזכור גם את הברכיים והקרון, על הניר יוגי מתאים לחמישייה השנייה של מכבי שמכילה יכולת קליעה גבוהה ושחקן מטרה בצבע.
    דווין סמית': פחות ברכיים יותר ספסל
    דווין סמית': פחות ברכיים יותר ספסל

    דווין סמית' זה פריבילגיה וחשש. הקבוצה הודיעה על כך שדווין ישחק רק ביורוליג ויעלה מהספסל. עם הורדת הדקות והלחץ הברכיים צריכות להיות בסדר ולהעניק לקבוצה שחקן שישי נהדר ויתרון חשוב בזירה האירופאית.

    סילבן לנדסברג כנראה כבר לא יעשה את הפריצה המיוחלת אבל הכישרון ההתקפי שם. העונה שעברה הוכיחה שכדאי שיתרכז בצד אחד של המגרש ויהווה ספק נקודות מהספסל. בנוסף היכולות שלו לשחק גם על עמדה שלוש פותחת אופציות לחמישיות שונות ומגוונות כאשר החיסרון ההגנתי עדיין דורש שייתנו עליו את הדעת. בסופו של יוםהוא צריך לתפוס את העמדה המשונה קצתשחקן מוביל בליגה שחקן משלים באירופה.

    איתי שגב הוא הפרוספקט הרשמי של מכבי וחתיכת כישרון. שחקן הגנתי נהדר שלא יעזור ביורוליג ושחקן התקפי מוגבל שכדאי וישפר אלמנטים כמו קליעה. הוא לא הולך להיות פקטור ביוורליג ויקבל את הדקות בליגההוא צריך להתקדם העונה לקראת העונות הבאות כי הפוטנציאל שם ונראה שגם יכולת המימוש.

    על פניני ודגן אין לי מה לומר. סליחה פניני ודגן.

  3. ביש ואין. מה יש בסגל הזה? עומק והרבה. עמדות הגארדים מחזיקות בשישה גארדים, על עמדה שלוש יושבים שלושה שחקנים כאשר יש שחנים שחולשים על שני העמדות. גם ראד בעמדה ארבע יכול לרדת עמדה ודווין סמית' לעלות במקרה הצורך. בנוסף יש צמד רכזים טבעיים וצמד ביג מנים שמביאים גובה וגודל שהיה חסר מאוד בעונה שעברה. בנוסף יש ים כישרון התקפי בסגל הזה ששאלת האיזון בין כל המוכשרים למיניהם למשלימים היא שאלה מרכזית בו. גם כוכבים נוצצים יש בסגל הזה כשידידנו מהקולג' קווינסי מילר עוד יכול לחזור העונה.מה אין? לא בטוח שהמילה 'אין' נכונה. אבל ההגנה היא סימן שאלה גדול מאוד. הקו הקדמי מחזיק בצירבס שהוא שומר סביר וקולטון אייברסון שהוא שומר לא הכי טוב, אם כי ריבאונדר סביר. שניהם כבדים יחסית ולא יכולים לצאת יותר מידי מהצבע כאשר בכל הקשור לקולטון אייברסון אפילו הגנת הפיק אנד רול לוקה בחסר. וויקטור ראד עדיין סימן שאלה בחלק הזה ואם יתגלה כשומר סביר פלוס זה יכול לעזור, גם חסימה חסימה וחצי למשחק אם כבר מדברים. לטיפולך וויקטור. לאלכסנדר יש אתלטיות ואין חשק, דווין סמית' היה שומר אימתני שחווה ירידה וכל השאר שומרים בסדר עד טוב. יש חוסר איזון הגנתי בסגל שארז ורמי יצטרכו לחשוב מה לעשות אתו.גם ההתקפהיש כמה וכמה יוצרים בסגל של מכבי ולא ברור כל כך איך תיראה ההתקפה השוטפת של מכבי. ההבאה של ארז אמורה לפטור את הבעיה הקשה ביותר של מכבי בעונות האחרונות, ההתקפה העומדת. אך הקליעה הבינונית של ראד וווימס לצד הניידות הלוקה של צירבס והלא קיימת של קולטון אייברסון מעוררת תהיה בכיוון הזה. (האם מכבי תשחק פנימה והחוצה כמו בעונות האחרונות? או שארז ינסה להעמיד התקפה שתתבסס על מסירות והנעת כדור?)
  4. מה בינתיים? בינתיים גאדלוק נפצע לחודש ויפסיד את תחילת היורוליג. מישהו צריך לבדוק מה הולך בצוות הכושר של מכבי בשנים האחרונות כי יותר מידי פציעות מיותרות מתרחשות בחלק הזה של המועדון. בינתיים גם מכבי מפסידה לפאו, מנצחת את בארסה ומנצחת את אותה פאו בשבת האחרונה. במשחקים וויקטור ראד נראה לא רע, צירבס נראה מצוין, גם מקל והקבוצה מראה מנטליות טובה. בשבוע הבא דרושאפקה בארץ.
  5. נחזור לשאלות שפתחנו אתם. מה הקיץ האחרון אומר לנו כצופים מהצד הן לקראת העונה הקרובה והן בכלל? הדבר הראשון הוא שהקבוצה מוכנה להשקיע סכומים גבוהים. הסגל של מכבי השנה הוא היקר בתולדותיה כשאר לא נשכח את הסכומים לשחקנים הלובשים מדים אחרים. בנוסף, הקבוצה לא נכנסה ללחץ על אף העליות והמורדות הקיץ. זה סימן טוב משום שהעונה הקרובה ארוכה מאוד ומכבי לא תוכל להילחץ אחרי כל הפסד. ואם כבר העונה הקרובההעומק של הסגל נראה שמכוון לעומס העונה וזה סימן טוב. מה בכל זאת? ההסתבכות עם הקו הקדמי והפציעות הקטנות אותי באופן אישי מלחיצות. בקלות שחקן אחד יכול להיפלט ולהכניס את הקבוצה לסחרור של החתמות לא מוצלחות סטייל העונה שעברה. פדרמן אמר בריאיון שהוא לא רוצה לחזור על העונה שעברה אבל לי ייקח הרבה זמן כדי להתאושש ולהשתכנע כל כך בקלותהקיץ התחיל בסימן קריאה וצבר סימני שאלה ככל שהמשיך עד שהגיע לאיזושהי קרקע. נקווה שהעונה תתנהל בדיוק הפוך.

וכעת, עדכונים:

הפיינל פור 2017 ייערך באיסטנבול השנה בביתה של פנרבחצ'ה אולקר. זאת לאחר שכבר יתקיים בעיר ב2012.

אנדרה גאולוק נפצע וייעדר מתחילת העונה של מכבי תל אביב.

פטרי קופונן, רכזה של ברצלונה נפצע בראשו בתאונת דרכים ולא ברור מה מצבו.

ברביעי לעשירי ייכנס להיכל התהילה של מכבי תל אביב אגדת היורליג אנטוני פארקר. פארקר, זוכה שתי אליפויות אירופה, אליפות סופרליג, פעמיים הMVP של המפעל ופעם אחת הMVP של הפיינל פור ייכנס להיכל בטקס חגיגי קודם משחק ההכנה מול דרושאפקה של דוויד בלאט.

בשבוע הבא: המהגרים החדשים: על הכוכבים האירופאים שעזבו לNBA.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. תודה רבה לביא.חבל על הפציעה של קווינסי מילר.זה קצת דפק את העסק אבל עדיין יש למכבי קבוצה טובה השנה.הם יגיעו להצלבה[טופ 8] ואם הכל יתחבר אז יש סיכוי לפיינל פור.שתהיה עונה מהנה.יש בי רעב גדול לכדורסל גם מהנבא וגם מהיורוליג.פחןת לליגה הישראלית.יאללה רק שיתחיל כבר

  2. עומס מטורף בעמדת הגארדים, על פניו עומק בעמדות הפנים אך הפציעה של מילר מעט משאירה את עמדה 4 בעייתית (למרות שראד מראה פוטנציאל השתלט עליה) . צפי להמשך ההעלמות של יבזורי בקצה הספסל
    והצטרפות של פניני/שגב אליו, מזל שיש בקיץ נבחרת להשתקם בה.
    היורוליג כולו על פניו התחזק מאוד, פחות קבוצות ויותר איכות על הנייר ועל אף נדידת יותר שחקנים ל-NBA. לדעתי טופ 8 יהיה הישג מרשים למכבי.
    וכמובן ההצגה הכי טובה בעיר השנה אדלשטיין vs פדרמן/רקאנטי ג'וניור,
    הצמד הזה בניגוד לאבות מתערב בלי סוף ומבחינתו בעל המאה הוא בעל הדעה, אם השנה תעבור בשקט יחסי בגזרה הזו אופתע מאוד.

  3. אין ספק שעל הנייר מכבי נבנתה נכון ליורוליג החדשה. סגל מאד עמוק שאם יתחבר יכול להגיע ל5-8.
    בליגה יפסידו בחצי גמר לנהריה.
    אף מילה על הדרך בה הוחתמו מילר וצירבס? כרגיל כלום לא משתנה בשיטות הדון.

  4. צירבס נראה אחלה החתמה,שחקן שחקן.מה שלא ברור לי עד עכשיו זה ווימס שנראה לא כל כך מחובר.
    סילי דווקא עשה עלי רושם טוב,שחקן סולידי וטוב

  5. טוב תגובתי שלי…בקצה המזלג סביר שאעשה הכל באופן מסודר בטור נפרד …אך כרגע תגובה על מה שכתבת באופן ישיר או עקיף.

    כמה נקודות בולטות :
    1. ארז : איני מצטרף לפסטיבל שמדבר על כך שהוא המאמן הטוב בארץ .
    על שום מה ? במה הוא יותר טוב משיבק למשל ? (וגם משיבק אינני מתלהב ) במה הוא כבר זכה ? איך הוא עבר את המבחן הכי לחוץ בקריירה שלו ? (ירושלים בשני קדנציות ) איני חש לגביו מה שחשתי כשפיני הגיע לקבוצה או אפילו כאשר בלאט הגיע (בייחוד בקדנציה השנייה ).
    אני רואה כאן בעל מקצוע טוב שאכן יודע כדורסל אבל יש הרבה שיודעים השאלה איך הם מיישמים את הידע הזה ומובילים קבוצה ..ארז היה רחוק מלהוכיח זאת בקבוצה השנייה הכי לחוצה בארץ פעמיים.

    מכיוון שהלכו על ארז לא נותר אלא לאחל לו בהצלחה גדולה והלוואי ויצליח …אם חלילה ייכשל אני הייתי הולך על המנל המקצועי ניקולה וויציץ שכמנהל לא הוכיח עצמו אך לדעתי יש לו אי קיו גבוה של כדורסל.
    (אולי פעם אסביר באריכות למה הוא מתאים ).

    2. מילר : פציעה מעצבנת שלא כ"כ אופיינית למכבי אבל פציעות הם חלק מהמשחק …ובכל קבוצה.

    3. גודלוק ווסימס : לא ראיתי שכ"כ התייחסת לאחרון וגם הוא חתיכת שחקן שנבחר בעברו לחמישיית היורוליג הראשונה (גודלוק אגב נבחר רק לחמישיית היורוליג השנייה ).
    בכל אופן לדעתי מאז ימי פארקר ,ניקולה ב 2006 לא היה במכבי צמד כוכבים שכזה ובכלל קבוצה איכותית שכזו .

    ועוד כמה נקודות מעניינות מבחינתי .

    1. הנקודה המרכזית : העומק הרב בקבוצה :
    זה שווה מאמר נפרד ..באתר זה כתבתי פעמיים מאמר שהבסיס להצלחה הוא שחרור שחקנים ולאו דווקא החתמות כתבתי זאת לאחרונה ב 2014 ואכן שון ג'יימס שוחרר עקב פציעה ומכבי התאזנה.
    השנה המציאות שונה לחלוטין כמובן שכן הליגה מתארכת מאד..ועוד לפני שמכבי משחקת בגביע +פלאוף+הצלבה +פיינל פור יש לה 63 משחקים מובטחים (33 בליגה + 30 יורוליג ).
    תוסיפו לכך פליאוף בארץ +פיינל פור יש לפחות 5 (בהנחה סבירה שמכבי בפיינל פור) +4 גביע (בהנחה שמכבי תגן על תארה ).
    הגענו ל 72 .
    מכבי לדעתי ב 90+ אחוז בהצלחה לכן צריך להוסיף בין 3 ל 7 משחקים עם גביע ווינר כהכנה הגענו בדיוק למספר של קבוצת נ.ב.א .

    ובכל זאת מבחן העומק הוא מבחן בייחוד של מכבי ביחס לרוב הגדולות שכן הספרדיות /רוסיות /טורקיות היו עמוקות כל השנים האחרונות עקב איכות הליגה ואירופה ..במכבי בליגה הישראלית אין כזה עומס ותחרות ולכן מבחן העמסת השחקנים חל בעיקר על מכבי .

    2. הישראלים :
    מעניין מאד שלמרות עונה כושלת מאד בצהוב לא חל שום שינוי בישראלים (למעט רוצ'סטי …למי שמחשיב אותו כישראלי ).
    כל הישראלים שהיוו נטל גדול בכישלון אשתקד נשארו ..אף לא ישראלי אחר הצטרף (דוסון למשל ). וזה מעניין …בכלל העסקאות בכל הנוגע לישראלים היו דלות מאד הקיץ הזה כששחקן כמו כדיר מהווה לדעתי את ההחתמה המשמעותית ביותר בליגה העל (אחריו ג'ייק כהן ,רותבארט ,שמחון ועוד כמה שחקני דרג ב').

    3. פניני ודגן :
    אני לחלוטין חלוק עליך בטח בכל הנוגע לפניני שהוא גם מרכיב משמעותי מאד בחדר ההלבשה בטח אחרי עונה קשה כאשתקד…גם דגן עשה קאמבק בסוף העונה הקודמת ולדעתי יש מצב שנראה את ארז מפתיע איתו בטח בליגה המקומית.

    4. תקציב וכספים : חייבים לומר שהרחבת הליגה מגדילה גם את התקציב בטור ההכנסות ובאופן משמעותי .

    5. סמית : הנה פתרון מעניין לדעתי .
    אחד השחקנים שהכי חסרים לי בסגל הזה של מכבי זהו אקז פקטור מסוגו של בלו האחד והיחיד..אז אמנם בלו היה אחד ויחיד …אבל אם מורידים שחקן כמו סמית לספסל ומשחררים אותו מהמטלות המיותרות של הליגה הסדירה (בפליאוף ניתן יהיה להשתמש בו ) הוא יכול להיות אחלה של אקס פקטור לתת את השלשה שצריך ואת החכמה וההגנה …בדיוק כמו המקור .

    1. אהרון חלק מעניין החתמת ישראלים הוא שרוב הקבוצות בגלל החוק הרוסי מחתימות קודם כל אותם ומתמקדות בזה והתנודות יותר קטנות,
      בנוסף לזה ישראלים פחות נוהרים למכבי מחשש להתייבש בספסל ומעדיפים להוביל קבוצה בדרג שני או שהבכירים ביניהם כבר נכוו ממכבי(לימונד,כדיר).
      אני דווקא מאוד אוהב את ארז כמאמן הבעיה שלו היא אישיות מאוד לא פשוטה לעבוד איתה והוא יצטרך במהרה ללמוד להסתדר עם הסביבה ואלו שמעליו במכבי, לא בכל מקום יהיה לו חופש פעולה כמו בנבחרת או בקבוצה האחרונה בה עבד בליגה הפועל ת״א.

      1. היו החתמות של ישראלים ואפילו תנודות לא מעטות.
        כגון שבחון עבר מאילת לחיפה.
        קולמן עשה את הדרך ההפוכה.
        רזפולט עזב את חולון לטובת ירושלים.
        וכן כדיר .צוצרוביץ ,שולמן ועוד.
        בלבל הבכיר זה לא קרה
        הסיבות לדעתי .
        1. ירושלים ותל אביב חותמות עם הישראלים שלהם קדימה ולא ממהרות לוותר גם כשהישראלים לא מצליחים (למשל דגן יבזורי ).
        2. אין הרבה ישראלים בכירים .

        1. בהחלט תמצת את זה מצוין אהרון , האמת שמלבד אלה שבמכבי וי-ם נותרת רק עם לימונד בערך שמצא מעמד של מלך ובית חם ואוהב מאוד בהפועל ת"א , דוסון שתחת חוזה שאומר או NBA או השארות בראשון ובמובן מסוים אולי גם כדיר שהיה הן במכבי והן בי-ם ונכווה משתיהן.

  6. מכבי בנתה השנה אחלה קבוצה. לדעתי הם שווים פיינל פור, למרות ההגנה שעדיין לא נראית מרשימה. גאודלוק ווימס הם שחקנים שבקלות היו יכולים להיות בריאל, ברצלונה או צסקא. עדיין חסר לי איזה סטרץ 4 אמיתי. חבל שבלו לא יכול לחזור מהפרישה, הוא היה מתאים בול.

  7. מאמר מאד מושקע ומרשים תודה.
    אם מילר לא היה נפצע ומוותר על רוב הכסף העונה לא היה את הכסף להביא את גאודלוק. ויקטור ראד נראה כמו גניבת העונה. הוא מיס מאץ' כמעט נגד כל פורוורד באירופה.
    חובת ההוכחה היא על אדלשטיין שימצא שיטה שתביא לידי ביטוי שני כוכבי על כמו ווימס וגאודלוק. זה לא פשוט. נבנה פה סגל הכי טוב שאפשר היה לבנות בכסף. כמובן שהייתה היסטריה בגלל שנה שעברה אך הכישרון והאיזון בסגל מרשימים מאד. אם הכל מתחבר כמו שצריך זאת קבוצה ששווה פיינל פור.
    אל תתפלאו אם פניני יהיה בדקות המאני טיים במשחקים. כרגע הוא מתאים הרבה יותר לשיטת המשחק מאשר אלכסנדר והוא כבר הוכיח שהוא קולע זריקות גדולות. הולכת להיות שנה מרתקת והלוואי שהכל יתחבר ותהיה סוף סוף קצת נחת.

  8. 1. לא בטוח שאם מילר נפצע אז מביאים את גאודלוק.
    2. ווימס-גאודלוק-מילר (בריא) זו שלישייה אדירה שיכולה לקחת את מכבי למקומות שאליה הם שואפים.
    3. מקל צריך להוכיח השנה שהוא רכז יורוליג לגיטימי ולא שובר שיוויון ררק בליגה הישראלית (סטייל אליהו שעשה דברים יפים באירופה).
    4. צ'יברסיכול להיות "גניבה" (בסגנון האפמן), צעיר ומוכשר שיכול לפרוץ המכבי ולתת להם ביגמן אמיתי סופסוף.
    5. דגן עדיין חי!!! אולי בגלל הציונות של אדלשיין הוא יראה איזה 3 דקות למשחק…

  9. רק אני מסרב עדיין להחזיק מגאודלוק?
    יש לי חשש מאוד גדול שמדובר בדיווד אנקראם למתקדמים.שחקן שחושב רק על זריקה ולא מעניין אותו שום דבר אחר.

    1. חובת ההוכחה עליו שהוא מסוגל להוביל קבוצת יורוליג עם יומרות. ב2015 הוא היה הסקורר המוביל של פנרבחצה שהגיעה לפיינל פור. הוא סקורר מטורף בדומה לאנקראם אבל הקבוצה מסביבו הרבה יותר טובה מהקבוצה האיומה של 93. מכבי צריכה לגרום לבוא לידי ביטוי ברמה מקסימלית בשיטה כי אם זה יילך כמו שצריך יש מספיק כישרון לפיינל פור ומעלה

  10. לגבי לנדסברג,אני לא רואה סיטואציה שבה לנדסברג שחקן מוביל במכבי
    (כשהתכוונת בליגה) ובכלל בקבוצה גדולה,שחקן רךךךךך

  11. פוסט מעולה. מסכים עם הכל, חוץ מעל רוצ'סטי שהוא גם סקורר בחסד. אז למה שנה שעברה לא הלך לו? כי שחקנים צריכים זריקות פנויות וברגע שאין שחקן מטרה בצבע שגם ימשוך אש אז הרבה יותר קשה להתפנות ל-3.
    נ.ב. אלכסנדר שחקן גרוע כי הוא אתלט בחסד אבל זורק כל הזמן מרחוק שבזה הוא לא מצטיין בלשון המעטה.

  12. לדעתי מכבי בנו השנה קבוצה ממש אדירה, ובטח טובה הרבה יותר מהקבוצות בשנים האחרונות, ולדעתי גם ארז מתאים מאד. ההימור שלי פיינל 4 שמכבי מסתכלת לכל קבוצה בלבן של העיניים
    אז נכון היו שנים קשות אבל התקווה והאמונה בהחלט חזרו (לפחות אלי) וזה כבר סימן טוב.
    אני הכי מחזיק מווימס בסגל. ממש שחקן על שבעבר לא חשבתי בכלל שמכבי יכולים להביא והנה הוא פה אז אולי בכו"ז יש שיפור בהנהלה ובזבוז כספים, וגם גאודלוק זה שיחוק (למרות שאם לא הפציעה של מילר הוא לא בא בכלל, עדיין..)
    לדעתי השאלה היחידה בחמישייה היא גל מקל אבל לאור האמור לעיל הרי שהוא שומר נהדר אז זה לטובתו, אבל עדיין הקליעה תהיה בעוכריו.
    תודה על מאמר נהדר ובכלל סדרה טובה

  13. יש לי לא מעט מה לומר. בקצרה:
    מכבי עוד לא שחקה בסגל מלא. השילוב המאוחר של גאודלוק שיקרה לפני רצף משחקי יורוליג קשים עלול לפגוע במה שיבנה עד אז. בנוסף זה ישנה את התפקוד של ראד כך שגם התצוגות שלו כרגע לא אומרות בעיני הרבה. אני רוצה לראות אותו כינור רביעי בהתקפה.
    מכבי היא לא קבוצת פיינל פור. לא כרגע. הקו האחורי שלה מאוד בעייתי ומול ריאל צסקא ופנר זה פשוט לא יספיק. בנוסף זו קבוצה בעלת אוריינטציה התקפית ולא הגנתית וזו בעיה באירופה. אני סומך על ארז שייתן על זה את הדעת אבל אני לא בטוח עד כמה הוא יכול לשנות את החומר הקיים.

    (יניב, כל אוהד מכבי ששומע דיוויד אנקרם נכנס לחרדה מידית. חוס עלינו)

    אבל הי, אופטימיות זה אחלה והלוואי ותתברר הנכונה.

  14. תודה לביא, אחלה פריוויו. הקבוצה המסקרנת באירופה בעיניי אף על פי שאני טיפה משוחד. אנשים ממעיטים בערכם של ההחתמות של ווימס וגאודולק שלדעתי הם הטובים באירופה בעמדות שלהם. הפיינל פור בהחלט מטרה לגיטימית וריאלית בהתחשב בחומר שחקנים. הסימן שאלה הוא אדלשטיין, עם כל הכבוד למה שעשה עם הפועל ת״א והנבחרת, הוא עדיין לא הוכיח את עצמו ברמות הגבוהות באמת וגם לא הביא תארים מיוחדים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט