קדימון 2016-17 – האלופה / אסי שלם

בס"ד

קדימון 2016-17 – האלופה: קליבלנד קאבאלירס / אסי שלם

לא הספקנו ליהנות מהקיץ. תתביישו לכם! השמפניה עוד לחה והתחילה אליפות אירופה בכדורגל, אולימפיאדה וטרייד קטן: סגנית האלופה מביאה את השחקן השני (ניתן לוויכוח כמובן) הכי טוב בליגה לחיזוק. הלו!!!! תנו לנשום!! תנו להשוויץ ביומן אליפות שנגמר ב…אליפות. מי זוכר כבר את הגמר האחרון?

נכון יש לנו את השחקן הטוב בעולם, אבל יש מישהו שיטען שהקאבס לא היו אנדרדוג בגמר האחרון? נעבור לקשבינו מיכאל גורדוס שמסר את הנתונים הבאים:

אולם: Q ארינה

מאזן בעונה האחרונה: מקום ראשון במזרח החלש (אולי השנה נראה משהו?), אלופי הNBA.

שחקנים שהגיעו: הציפור, דן לוין (ככה ג'וניור שלי קורא למייק דאנליבי), קיי פלדר וג'ורדן מקריי (אין לי מושג מי אלו, גם לא ללברון).

שחקנים שעזבו: דלבדובה, מוזגוב. לו משלים את הפיכת החצר שעשה לבלאט כאשר הוא מגרש את שני הנאמנים ביותר של הישראלי. האמת שכבר בשנה שעברה הם "זכו" לספסול מתמשך והולך ככל שהעונה התקדמה אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח. לו אלוף ודייויד מאמן בטורקיה.

חמישייה (להלן הכנה לחידון העכברים הבא של מנחם): הקבועה- TT, הכלבלב, המלך, סוויש(כרגע מסרב לחתום) וUNCLE DREW.

פריוויו: אלופת המזרח, גמר NBA מול הג"ס ווריורס. מישהו חושב אחרת? מה יהיה בגמר? לטעמי עוד אליפות למלך. נראה לי שלKD יש פשוט קארמה רעה והוא יביא אותה גם לילד הפלא שהיה מסתדר טוב יותר בלעדיו.

תודה מיכאל, עכשיו אפשר להתחיל.

מג'יק – בירד. הגדולים ביותר של ה80'

קרב הענקים

כשעברתי על גיליון הגמרים בשנים האחרונות של הNBA חיפשתי יריבויות היסטוריות בין שחקנים וקבוצות שנאבקו באופן מסורתי אחת עם השניה לאורך השנים. יסלחו לי חובבי הליגה המבוגרים ממני(אני מתקרב ל40) אבל אני מכיר את הליגה רק מסוף ה80' והראשונים שהכרתי היו כמובן מג'יק ולארי, בוסטון-לייקרס. מדובר בספורט קבוצתי והיו שם גם קארים, וורתי, מקהייל ופאריש. אבל המנהיגים הבלתי מעורערים, הגנרלים הגדולים על המגרש היו מג'יק ובירד.

בשנות ה90' שהיו כולן שיקגו ראינו לקראת סוף השושלת את יוטה ג'אז שהיוו בהחלט יריב ראוי שהגיע לטעון את הכתר יותר משנה אחת. זה היה קרוב אבל לא מספיק ומלון-סטוקטון נשארו הצמד הפחות טוב של ה90' אחרי ג'ורדן-פיפן. מייקל נשאר הגדול מכולם.

בתחילת ה2000 לא ראינו תשובה קבועה ללייקרס שהביסו את כל מה שזז. הפרישה של ג'ורדן השאירה חלל גדול שניסו למלא קובי (שהיה באותה תקופה רק שני לשאק), גראנט היל שהתגלה כלא מספיק טוב ואייברסון שהתגלה ככישרון על אבל חסר בורג כדי להביא תואר קבוצתי. בדארפט 2003 מגיע לליגה הדבר הבא. לברון ג'יימס שהופך למפלצת ומשנה לשנה מתקרב לתואר. אחרי המעבר למיאמי נוצר לנו שוב ראש חץ- שתי אימפריות חדשות שנאבקות זוז בזו על התואר. הפעם לא קיבלנו ראש בראש כי בצד האפור היה לנו את דאנקן, אנטי גיבור שנחבא אל הכלים. הגנרל האמיתי היה פופוביץ' אבל לקרוא לקרבות בינהם "מלחמת פופ-לברון" מבטא ניגוד גמור לעיקרון ה"פרנצ'ייז פלייר" שהליגה מנסה למכור לנו כל הזמן.

הקרבות ביניהם ניפקו רגעים קסומים כולל זה, אחחח כמה נעים להיזכר.

בינתיים הציפייה השתלמה והליגה מצמיחה את אחד השחקנים המרתקים בליגה, שבניגוד לכל התחזיות והכוכבים הקיימים הופך למרכז תשומת הלב. הקוסם שעד היום מרבית המאמנים לא יודעים איך לאכול את סגנון המשחק שלו. גרין אייז קארי חובר לגרין אחר, לקליי- קלעי מכוכב אחר ועם סטיב קר יוצרים את אחת הקבוצות הטובות בליגה. עד כאן כולנו מכירים את ההיסטוריה האחרונה אבל מה צופן לנו העתיד הקרוב?

כנראה שאנחנו צופים בשתי האימפריות החדשות שישלטו באזורים שלהם ב2-3 עונות הקרובות.

האם דוראנט הופך את הווריורס לקבוצת התקפה טובה מדי? האם הפלוסים יהפכו למינוסים? מי יספוג את כמות הזריקות של KD? ת'ומפסון? הבלוקבאסטר טרייד נותן על הנייר את הצלע שהיתה חסרה לווריורס- סמול פורוורד במקום בארנס שיתמודד היטב עם תשומת הלב שלוקחים הספלאש ויתן את התפוקה ב'מאני טיים'. אפשר להגיד מילה רעה על דוראנט?

קארי VS לברון. כמה פעמים עוד נראה את זה?

נסתכל לרגע מנקודת המבט של הקאבס. בתקופת השליטה של שאק ראינו קבוצות מכינות 2 סגלים. קבוצה "רגילה" שתרוץ במהלך העונה ותנסה להשיג כמה שיותר נצחונות ו"קבוצת מאצ' אפ" שתוכל להתמודד עם יתרון יוצא דופן של קבוצה אחרת. ראינו קבוצות שמביאות "ועידת סנטרים" לעשות האק א שאק. ראינו קבוצות שמביאות שחקנים שיהיו מסוגלים לתת תגובה הגנתית לכוכב מסויים- טוני אלן בבוסטון שהתחרתה בלברון וקובי, או לשיטת משחק מסויימת.

במאץ' אפ ההגנתי נראה כנראה את לברון – דוראנט. TT ישמור על גרין, לאב יעשה כאילו בהגנה על פא'צוליה. קארי יישמר ע"י סמית'/ שאמפרט, וקיירי ישמור את ת'ומפסון.

אם גרין ישחק ב5 וKD ב4 זה יקצין עוד יותר את חולשתו של לאב בהגנה והוא יסופסל. ג'פרסון או שאמפארט מגינים טובים בהרבה. פריי ימשיך לתת שלשות והציפור אנדרסן אמור להמשיך להתעופף לקרשים.

בעצם מה שנשאר הוא לסחוט את הלימון ששמו לברון ב3-4 שנים הקרובות כאשר הוא עדיין בשיאו, להשאיר עד כמה שניתן צוות מספיק התקפי סביבו שיוכל לעשות משהו עם השאריות, להתפלל שעונת ה'אסל' / 'בסל' בברכיים של קיירי יחלפו בלי פציעות ולבנות שושלת אליפויות.

אבל כל מה שאמרנו בעירבון מוגבל ללא החוליה החשובה ביותר בקבוצה אחרי לברון כמובן- השלשות של JR סמית'.

בלי איום הקליעה המתמיד שלו, החדירות של לברון הופכות לעקרות יחסית וההתקפה של הקאבס פשוט לא תתפקד. אז נבקש מגילברט להוציא את פנקס הצ'קים ולרשום סכום מכובד אחרת נגיע שוב לגמר אבל נישאר בלי הטבעת.

ולסיום אל תחמיצו (מי שלא ראה) את אחד הקטעים המצחיקים של ברנדון ארמסטורנג, ה"אלי יצפאן" של הNBA בחיקוי של JR סוויש. אם קליבלנד לא יחתימו אותו, הם לא יגיעו לכלום והבדיחה תהיה כבר על חשבונם.

לפוסט הזה יש 76 תגובות

  1. יגיעו לגמר שלישי ברציפות נגד גולדן סטייטץההחתמה של גיי אר סמית היא קריטית.גם בלעדיו יגיעו לגמר אבל בלעדיו הסיכוי לקחת אליפות פוחת

    1. גם המו"מ עם תומפסון בעונה שעברה נגרר עד הדקה ה-90 ,
      קשה לי להאמין שג'יי אר יחתום בקבוצה אחרת.
      (אבל כידוע, הנבואה ניתנה לשוטים…)

  2. תודה על הפריוויו.

    ג'ורדן מקריי כבר שיחק בעונה שעברה במדי הקאבס.
    יש לו אפילו 4 דקות משחק בפלייאוף!…

    אחרי שבמשך כל הקיץ היו שמועות שמו וויליאמס שוקל ברצינות פרישה,
    הלילה הוא הודיע שהוא ממשיך בקבוצה לעונת פרישה.
    (זה משמעותי, בגלל שכרגע – העומק של הקבוצה בעמדת הפויינט גארד זה הוא וקיי פלדר הרוקי)

    התוספת של מייק דאנליבי היא די משמעותית –
    הוא שחקן שקלע בעונה שעברה יותר מ-40% מהקאץ' אנד שוט שלו מ-3,
    והוא שומר לא רע בכלל, בעיקר על הפרימטר. וזה בדיוק סוג השחקן שיכול לפרוח בקבוצה, ולתת תפוקה משמעותית.
    כולם יודעים עד כמה חשובים שחקני ה-X פקטור בפלייאוף.

    השמועות הן שלאב הגיע למחנה האימונים של לברון בסנטה ברברה בכושר שיא – הוא הוריד קצת מעודף המשקל שסחב, והוא בכושר הגופני הטוב בקריירה שלו.
    ואלו חדשות טובות לקבוצה. אם הוא יהיה קצת יותר נייד, קצת פחות חור בהגנה על הפיק אנד רול –
    יהיה קשה מאוד לעצור את הקבוצה.

    עוד מוקדם, ממש מוקדם להימורים.
    אבל בכל זאת –
    ההימור שלי לעונה הקרובה:
    הקאבס משייטים על לפלייאוף (לא עוברים את ה-60 ניצחונות, לברון וקיירי לא משחקים יותר מ-70 משחקים כל אחד),
    שם הם מעבירים הילוך (שוב), וזוכים באליפות (שוב).

    1. לא מסכים, ללא ספק הווריורס הם פייבורטים ברורים במצבה של הליגה (גם שנה שעברה גילברט עצמו הודה שהמאץ אפ היה לא טוב בלשון המעטה נגד גולדן סטייט למרות האליפות, ולזה תוסיף את דוראנט), כדי שקליבלנד יצליחו לעשות ריפיט אני חושב שלברון חייב לשחק כpf.

      1. לברון בשנה שעברה, עונה רגילה:
        7.4 רב', 0.6 חסימות.

        לברון בפיינלס האחרונים:
        11.3 רב', 2.3 חסימות.

        ברור שלברון צריך לשחק קרוב יותר לסל, וסביר להניח שזה מה שהוא יעשה.
        אם בשנה שעברה ראינו נחיתות של הרכבים מסוימים של גולדן סטייט בריבאונד (בעיקר במשחקים 5 – 7),
        אז במאצ' אפ בריבאונד בעונה הקרובה, היתרון של הקאבס רק גדל.

        גולדן סטייט הייתה קבוצה גדולה, בעונה שעברה.
        וסביר להניח שהיא תהייה נהדרת גם השנה.
        זה לא משנה את דעתי שיש להם בעיה להתמודד מול הקאבס.

          1. נתון פר דקות הוא בעייתי, כי מעל 25 או 30 ובטח 35 ו-40 ישנה תפוקה שולית פוחתת. הביצועים של שחקן בדקה ה-42 שלו על המגרש, מן הסתם, יהיו פחות טובים מהדקה ה-32.

          2. כמות הדקות של לברון בפיינלס גבוהה ב-17% מכמות הדקות שלו בעונה הרגילה.
            ברב' הוא עלה ב-52% ,
            בחסימות הוא עלה ב-280%

            וזה בנוסף להערה המדויקת של מתן.

        1. זו בעיה לחזות מיקומים עם הפציעות הללו.לפני הפציעה הזאת התחזית שלי לגבי מילווקי הייתה מקומות 7-8 במזרח.עכשיו לדעתי אין להם סיכוי לפלייאוף

  3. פריוויו מעולה. אני מסכים איתך (ועם גיא), קליבלנד יקחו אליפות שוב. הם הביאו החתמות מעולות בקיץ – דאנליבי שיאפשר ללברון לשחק כפאוור פורוורד וקאי פלדר שיכול לעלות מהספסל ולתת 15 נקודות out of nowhere

    אם לאב בא באותו ראש שהיה בו במשחק 7 בגמר לכל העונה, יהיה מאוד קשה לנצח אותם. אני חושב שזה אכן יקרה.

  4. לדעתי האליפות שלהם תלויה בבריאות של שחקני גולדן סטייט. אם כולם בריאים במפרץ הסיכויים של קליבלנד נמוכים מאוד

  5. יותר מדי צירופי מקרים נדרשו בשביל אליפות שלהם בעונה שעברה. העונה ג"ס לא יתרסקו בשביל שיא ניצחונות (נראה לי…), יגיעו כשירים יותר ומוכשרים יותר לפלייאוף. אבל גם גמר שלישי ברציפות לקבוצה כמו קליבלנד זה הישג מרשים מאד.

  6. נכון – ליבי במפרץ . אבל שמישהו יגיד לי מה אני מפספס .

    קליבלנד תלויה בשחקן יחיד שלא נעשה צעיר יותר ולא משחק טוב יותר עם השנים . אני יודע שתבואו ותטענו שהפלייאוף שלו בשנה האחרונה היה הגדול מכולם . אבל זה רק בגלל צירוף נסיבות שאיפשר לו את זה :
    התקרית שקירקעה את דריימונד מהמשחק השישי , הפציעה של בוגוט שהוציאה אותו באמצע אותו משחק וגם מהשביעי , הגב הכואב של איגי , שעד שנתפס והסב לו ייסורים החלמהמשחק החמישי , הוריד מאוד מהיעליות של לברון במשחקים הראשונים ( צריך לראות את המשחק הרביעי איך איגי וגרין אימללו את לברון ) , וכמובן גם סטף ששיחק עם ברך מוגבלת בכל הסידרה .

    השנה הלוחמים לא יילכו על שיא נצחונות בעונה הרגילה ויבואו רעננים לפלייאוף .
    בהרכבים מלאים , קליבלנד לא תיקח יותר ממשחק אחד בסדרת הגמר החזויה מול הלוחמים , וזה בדיוק מה שהיא היתה לוקחת בשנה שחלפה לולא ההרחקה של גרין . ג'יי אר או לא ג" אר בכלל לא משנים .

    1. הפציעה של בוגוט, לדעתי, הייתה משמעותית מאוד. אולי ההבדל העיקרי בין הפסד לניצחון.
      רק להזכיר, שבמשחק 6 גרין שיחק, ולא היה פקטור.
      ובמשחק 7, למרות (אולי) משחק שיא בקריירה של גרין,
      בבית של גולדן סטייט –
      הקאבס ניצחו.

      בשנה הקרובה זו לא אותה גולדן סטייט.
      בוגוט כבר לא בקבוצה, והתחליפים יספיקו מול כל הליגה. אבל לא מול הקאבס.
      בנוסף, יותר מדי חלקים חדשים יש בקבוצה. לוקח זמן לחבורת שחקנים להפוך לקבוצה.
      ודבר שהיה אחד מהיתרונות הגדולים של גולדן סטייט –
      היא שיחקה כדורסל נפלא וסופר קבוצתי, כדורסל שלקח כמה שנים לבנות,
      ייקח להם זמן לבנות מחדש.

      ולדעתי, הפקטור החשוב ביותר עבור הקאבס, הוא שבפלייאוף של השנה שעברה קיירי "מצא" את עצמו – הוא מצא להפיק מעצמו את המקסימום בזמן שהוא משחק לצד לברון.
      הקאבס הם כרגע הקבוצה שרצה כבר עונה שלישית עם אותו הרכב,
      ואם (ואני מאמין שזה יקרה) לאב יצליח לשדרג את משחקו (בעיקר בצד ההגנתי),
      אני חושב שלקאבס יתרון במאצ'אפ מול גולדן סטייט.

      1. בוגוט לא היה הגורם העיקרי , למרות שהפציעה שלו תרמה. להזכירך , בשנה לפני כן הלוחמים ניצחו כשבוגוט בכלל ישב על הספסל במשחקיההכרעה. שם נולדה חמישית המוות . הרבה יותר מהותי היה הגב התפוס של איגי ( ואז לברון החל לחגוג ) והיעילות ההתקפית של סטף שנפגעה מאז הפציעה שלו מול יוסטון .

        אתה ממעיט מהמהפך ההיסטורי של הלוחמים והשושלת שהם התחילו בשנים האחרונות , ונותן משקל יתר לקליבלנד . לברון , גם בשיאו , הפסיד סדרות גמר לקבוצות מאורגנות ויעילות . ההבלחה בסדרת הגמר האחרונה לא תחזור .

        1. לברון בשיאו פגש 2 קבוצות היסטוריות לבאק טו באק פיינלס –
          הספרס (13 – 14), וגולדן סטייט (15 – 16),
          המאזן שלו הוא 1 – 1 מול כל קבוצה.
          אז מסתבר שהוא גם ניצח סדרות גמר מול קבוצות מאורגנות ויעילות.

          1. אייט אשברי התגובות שלך פשוט מצחיקות כל הקשר ביניהם למציאות מקרי בהחלט לברון ב5 שנים האחרונות השחקן הטוב בפלייאוף ובפער עצום ממש לא משנה נגד איזה שחקן

        2. בחייאת, אתה מדבר מעיניים של אוהד (וזה בסדר – כולנו כאלה), ותולה כל דבר בשרירים תפוסים של מישהו מהווריורז, במשחק מסוים, מול האליפות עונה קודם "שהיתה מה שצריך להיות".

          עונה קודם קווין לאב וקיירי ארווינג לא היו בגמר! לא שריר תפוס ולא הרחקה (מוצדקת) ממשחק אחד –

          לא היו בכל סדרת הגמר! לאב. ארווינג. שחקן מס' 3, שחקן מס' 2 – וארווינג הוא מס' 2 בכל הסדרה, בשתי הקבוצות, האיש פשוט הביס את ה-mvp המכהן, כמעט ערב אחרי ערב, בוודאי במשחקים האחרונים, כולל סל נצחון מהדהד וסימבולי על ראשו.

          לא אומר כלום לגבי העונה – ג"ס היא ה"פרוהיביטיב פייבוריט" כמו שאומרים בווגאס. רק טיפה לעשות סדר.

          1. כדאי שתלך ותראה את הליין שנותנים השנה בוגאס לקבוצות . כמובן שהפתעות יכולות לקרות . מה שאני אומר למי שמהמר על אליפות חוזרת של קליבלנד – שאם זה יקרה זו תהיה הפתעה.

          2. עזוב אין עם מי לדבר, ולגבי התגובה של הייט אשברי כמובן שהליין על קליבלנד יהיה נמוך משמעותית הרי אחד מ3 השחקניםהטובים בעולם התחבר לקבוצה שהייתה רחוקה דקה מריפיט.

        3. מזכיר לכל מצייני "המזל" של קליבלנד בגמר האחרון לגבי הפציעות של בוגוט הרחקת גרין והגב של איגי את הגמר הקודם: הברכיים של קיירי והכתף של לאב. איפה היו כל "מצייני המזל" עכשיו????
          פציעות זה חלק מהמשחק וברור שזה גורם לכאן או לכאן אבל היו לווריורס מספיק הזדמנויות לחסל את הגמר והם לא עשו את זה. הקרדיט? ללברון וגם ללו. אופס…אמרתי את זה

    2. למה JR כן משנה?
      1. כי הם עדיין צריכים להגיע לגמר ובלעדיו הסיכוי שלהם נמוך יותר (אפילו שהם פיבוריטים מהמזרח גם בלעדיו).
      2. כי כדי להגדיל ככל הניתן את הסיכוי לאליפות הם צריכים לא להסתבך בפלייאוף מזרחי ארוך והוא יעזור להם לקצר אותו.
      3. כי היו דברים מעולם וגם את אותן פציעות/הרחקות צריך לנצל. בלעדיו לא יוכלו לנצל זאת.

      ברור לי שהלוחמים פיבוריטים לאליפות, אבל יהיה מטופש מהקבוצה עם הסיכוי השני הכי גבוה לא להעמיד את עצמה בפוזיציה הטובה ביותר לאיים על הקבוצה עם הסיכוי הגבוה ביותר.

  7. לקאבס צפויה עונה הרבה יותר קשה במזרח, כולל הפלייאוף. לקבוצה יש חור גדול בעמדת הבאק-אפ פוינט גארד. האובדן של דלבדובה משמעותי משחושבים. בתור קונטנדרית אי אפשר להסתמך על מעט הדלק שנשאר למו וויליאמס, ובטח לא על רוקי בחירת דראפט 54 בגובה 1.75, אין יותר מדי קוריוזים כאלה ב-nba ולא במקרה.

    על הנייר ובהרכבים מלאים, שום דבר לא יכול להתחרות בדוראנט עם גולדן סטייט. זה פשוט יותר מדי, קצת כמו הטרי-דנטה של ברצלונה, בהבדל שב-nba זו לא ליגת אלופות בשיטת נוק-אאוט, סדרות ארוכות מבטלות אפשרות להפתעה.

    אם כבר, הקאבס יצטרכו טרייד גדול כדי להכות את ג"ס בפרונט-קורט. בלייק גריפין או דמרכוס קאזינס שכזה, על לאב. הרכב שפשוט ירסק את גרין וזאזא פוזשן אחרי פוזשן.

    1. לברון ב-PF, תומפסון ב-C, ריסקו במשחק 6 את הקו הקדמי של גולדן סטייט. פעם אחר פעם.

      אם קווין לאב יצליח to hold his own מול גרין, וחשוב יותר, מול הפיק אנד רול –
      אז היכולות שלו לרווח את המשחק, ולשלוט בריבאונד, הן כל מה שהקאבס צריכים.

      בנוסף, אני חושב שדאנליבי יוכיח את עצמו כתוספת משמעותית –
      הרכב סמול בול של קיירי – ג'יי אר – דאנליבי – לברון – לאב,
      זה הרכב מפחיד ביכולת הקליעה שלו.

      וכאן זה המקום לחזור לתגובה המקורית שלי –
      המון תלוי בלאב.
      בפיינלס, לאורך 6 משחקים הוא הזיק יותר משעזר.
      אבל במאני טיים, במשחק 7, הוא היה מצוין.
      מול הרכב מפחיד כמו של גולדן סטייט –
      צריך אותו "7" 100% מהזמן.

    2. חשוב יותר –
      אף אחת לא רוצה כרטיס לפלייאוף???
      המטס הפסידו, הג'איינטס הפסידו, הקארדינלס הפסידו.
      80 – 72 לכל 3 הקבוצות.
      אז מה אתה אומר, אולי הפירטים מפיטסבורג יפתיעו את כולם עם ריצה מאוחרת???
      (3.5 משחקים מאחור, ניצחו 6 מ-7 משחקיהם האחרונים. כולם משחקי חוץ)

  8. הבעיה העיקרית של הקאבס לדעתי היא הקילומטרים. זו קבוצה עם 8 שחקנים עם מעל 10 שנים בליגה. אז נכון שבחמישיה יש שלושה שחקנים צעירים יחסית אבל גם לשניים מהן יש היסטוריה לא קטנה של פציעות . ואנחנו מדברים על שניים מאד חשובים. זה אומר שלו יצטרך לחלק את הדקות העונה עם הרבה מחשבה על הפלייאוף וגם אז לקוות שהכל ילך כמו שצריך.
    בסה"כ למעט החור בעמדת הרכז המחליף זה סגל מצוין שאין סיבה שלא יגיע שוב לגמר. שם הכל אפשרי בטח כשיש לך שחקנים כמו לברון ואירוינג.

    1. יש לי תחושה שהשנה, לא לברון, ולא קיירי, ישחקו באק טו באק.
      זה ייתן הזדמנות ללאב קצת לקחת את המושכות,
      ויקטין משמעותית את הסיכויים לפציעה של אחד הכוכבים.
      אני לא חושב שיש קבוצה במזרח שהם מפחדים ממנה. אם או בלי יתרון ביתיות.

      1. אני פחות דואג ללברון וקיירי אלא יותר לשאר הקשישים. אם 2 מהם מסיימים את העונה זה מאד יקשה על יהם בפלייאוף.

  9. הליגה עלולה להפסיד מאד אם יהיה גמר שלישי ברציפות בין ג.ס לקאבאס.
    אם אכן יהיה גמר שכזה ג.ס פייבוריטית בענק משהו כמו 20-80 לדעתי.
    הענייו הוא שאם לא יהיה גמר כזה זה בגלל …שג.ס לא תתייצב.
    במילים אחרות השליטה האבסולטית של ג.ס בחטיבה נמשכת ללא הפרעה של ממש….שום מגה סופרסטאר לא הגיע להציק ללברון.
    כשאתה מגיע לגמר ללא הפרעה והצד השני עבר מלחמת עולם בדרך או כלל לא הגיע אז בכל זאת הכל פתוח .
    ככה שלא ניתן לפסול מראש את סיכויי הקאבס אך זה כמובן לא תלוי בהם .

    דבר אחרוו איני אוהב לדבר במושגי כוכביות ועל פי רוב לא מוכן לקבל את עניין הכוכביות כי תמיד יכול להיות תירוץ כזה או אחר זאת למעט מקרי קיצון ( כגון אלופת הקיזוז הפועל תל אביב או אלופת הסופר ליג המפוצל וכו').

    אז בנ.ב.א אין בעיני שום אלופת כוכבית כולל אלו שנהנהו מטעיות שיפוט קריטיות( מרגיש , מתסכל אך חלק מהמשחק אלא אם יוכח שנעשה בכוונה ).
    וכולל העונות המקוצרות ( מה סה משנה אם שוחקו 50 משחקי ליגה רגילה ולא 82 ? בסוף כל הגדולות בפליאוף שמשוחק אותו דבר ).

    ובכן למרות שקליבלנד ובמיוחד לברון לא אלופי כוכבית יש בעיני טעם לפגם בטיול השנתי של לברון לגמרים הכלליים.
    אני משוכנע ככשהוא יפרוש יפרסמו את הסט ' של המזרח מול המערב לאורך אותם השנים ואת היתרון הקיצוני של המערב וכו ' וזה יגמד בסופו של יום את גדולתו של לברון …..ככה שבהופס 2060 הנכדים של יאיר זעפרני ומיידן ידונו בו כמו שהסבות דנו על ביל ראסל ☺

    1. אף פעם לא הבנתי את הטענה הזו:

      1. בין אם אתה משחק במזרח ובין אם במערב – אם אתה מגיע לגמר, אתה משחק נגד הכי טוב בצד השני והכי טוב בצד שלך. אתה לא "מדלג" על אף מועמדת מס' 1/2 בדרך לתואר.
      זה אולי נכון לגבי מהלך העונה, אבל אנחנו הרי סופרים טבעות, לא?

      2. לברון ג'יימס נולד באקרון, אוהיו. ונבחר מס' 1 בדראפט ע"י קליבלנד קבאלירס. עשה שם את רוב הקריירה שלו (עם קבוצה מזעזעת, והגעה לגמרים). וחזר אל הבית שלו – למרבה הצער, אקרון לא הוזזה לקליפורניה (היו רוצים!) וקליבלנד לא הועברה לקונפרנס המערבי. מה רוצים ממנו? שיחזור לאן? לפיניקס? אני הייתי רוצה שיחזור לדטרויט. עוזר לי?

      3. לא היתה ללברון אף עונה שבה הוא טייל את דרכו לטבעת. האיש נדרש להוציא את המקסימום. כשהוא פישל, זה היה כואב, מאוד, וכולם ירדו עליו. כשהוא התעלה, צריך להודות בהתעלות.

      4. בלי קשר לאיש יש אופי בלתי נסבל, אבל זה לא קשור לכדורסל.

      1. תשובה.
        1. יש הבדל בין אם נדרש ממך לשחק רק בגמר או כל הפליאוף.
        לברון 3/7 בגמרים.
        הוא כל פעם ( כמעט נדרש להוציא מעצמו מאמץ רק בגמר ולא חפני כן ).
        לכן התנאים שלו ושל דאנקן למשל לא שווים.

        2. אם לברון לא היה עוזב אף פעם את קליבלנד הייתי מסכים איתך .
        מכיוון שהוא עזב אותה מטעמי נוחות יש בעיה בטענתך….מה עוד שניתן לטעון שהוא גם חזר משיקולי נוחות ( לדעתי הוא חזר ראשית כי הוא הבין שהוא חייב אליפות בקאבס ובלי זה היתר לא ממש שווות….וכמובן שהוא גם ראה סיכוי טוב לתואר ).

        3. לא לטבעת אבל לגמר….שם הוא טייל דרכו בעונה האחרונה ולמעט החצי הראשון בסדרה מול שיקגו גם בפליאוף הקודם.
        ולא רק בגלל התוצאה הסופית אלא בעיקר בגלל איכות היריבות.
        וגם העונה אף בר דעת לא יהמר נגדו בגמר הכללי ויהיו כמה שיהמרו נגד ג.ס…..ולא בגלל שג.ס פחות טובה ☺

        4. אם זה אני מסכים ☺

        1. אהרון, אתה יודע שאני מאד מעריך אותך ואת דעותיך, אבל ההתייחסות לגמרים כאחוזים מהשדה מגוחכת. אם היה עושה 3/3 זה יותר טוב מאשר להגיע לעוד 4 גמרים? ממתי ליפול בשלב מוקדם יותר נהפך לדבר חיובי?

          1. לא ממש לא .
            אבל אם אתה מגיע ל 7 גמרים ברצף ומנצח רק 3 זה אומר שיכול בהחלט להיות שהסיבה שהגעת לגמר לא בגלל שאתה הכי טוב אלא בגלל הסיטואציה.
            למשל פורטוגל ביורו האחרון הרוויחה את הצד הקל של ההגרלה ובגלל זה הגיע לגמר…בגמר היא גם ניצחה וכל הכבוד לה אבל בהחלט סביר להניח שאם היה לה דרך של איטליה ,גרמניה ,צרפת היא כבר הייתה נופלת מתי שהוא .

        2. אהרון אני לא יכול להתייחס ךטענה שלך ברצינות גם מגיק גונסון שיחק במערב שנחשב חלש משמעותית מהמזרח באותה תקופה ועדיין עם זאת אין וויכוח שהלליקרס 87 נחשבת לאחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה ומגיק לרכז הטוב מכולם, לגבי אליפויות ותנאים גרג פופוביץ הוציא את העוקץ ממשחקים בעונה הרגילה בכך שהוציא את הכוכבים (התקרית המכוערת נגד מיאמי…) כמו כן אליפות תלוייה המון בסגל המסייע.

          1. ברוך הנה ההבדל בין מג'יק ללברון .
            מג'יק נשאר כל הזמן בקבוצה אחת הוא לא חיפש הנחות (וייתכן שגם לא היה צריך ) ולקח אליפות בארגון שבחר בו.
            לברון הלך לנוחות (בדיוק כמו דוראנט העונה ) ולקח אליפויות …הוא עצמו חש שלא בנח וחזר לקאבאס.
            וגם שם לקח אליפות ועשה את שלו …אך מסופקני אם הוא היה חוזר דווקא לקאבאס אם לא היה מסתכל על הדרך הנוחה לגמרים.
            במילים אחרות יש הבדל בין להישאר בארגון ולהנות מדרך נוחה יחסית לבין לחפש את הדרך הקלה.

          2. גם קארים עבדול גאבר ביקש טרייד, ועדיין אין זה מקטין מגדולתו ומהישגיו ההיסטורים, דאנקן היה כבר מטר ממעבר לבופר טים באורלנדו בשנת 2001 (רובינסון שכנע אותו להישאר), מגיק בניגוד ללברון נחת לקבוצה חלומית שקארים עבדול גאבר היה הברומטר הראשי שלה (עד 85 ששם היה מעבר דורות), לברון בניגוד אליו לא זכה בפריבליגיה הזאת.

    2. האם הטענה הזו מוכחת? שמי שעבד קשה יותר בדרך לגמר מנצח באחוזים נמוכים יותר?
      איך בוחנים מי עבד קשה יותר? כי העונה קליבלנד ניצחו קבוצות עם מספר ניצחונות גבוה יותר בכל שלב בדרך לגמר. חוץ מבעלי אג'נדה שאוהבים לטעון אחרת, לא ראיתי תימוכין להיות פורטלנד טובה מאטלנטה ובטח לא להיותה של יוסטון טובה מדטרויט.
      ובכלל, זה ממש ל.ר. איזה אזור חזק יותר, אלא את מי אתה פוגש בפלייאוף.
      בוא נבחן את שנת 2013 – גמר מערב מול ממפיס (ממפיס!!!!) בטח לא יותר קשה מגמר מזרח מול אינדיאנה (של היל, סטיבנסון, ג'ורג', ווסט, היבריט) וחצי גמר מול שיקגו יותר קשה מחצי גמר מול ג"ס.
      הניסיון הזה כל פעם להמציא כל מיני טיעונים כדי שהאליפויות של לברון לא יחשבו רגילות (לא נבחר, מזרח) מיותר. מעניין מתי יתפרסם המנשר לגבי מג'יק במערב החלש.

      1. מתן נגיד זאת כך.
        יכול להיות פליאוף ספציפי בו הכל משחק לקבוצה מסוימת והיא מקבלת יריבות נוחות יחסית.
        אבל באופן עקבי כבר כמעט עשור וחצי (אם איני טועה ולמעט אולי עונה חריגה אחת).
        בה הליגה לא שווינית והמערב חזק מהמזרח

        1. אבל זה בדיוק המקרה של מגיק המערב היה חלש משמעותית ואין זה מוריד מגדולתה ההיסטורית של הלייקרס או מהשגיה, מה לברון אשם אם המזרח חלש יותר, אם קרי או גולדן סטייט היו משחקים באזור חלש יותר מידהו היה מתלונן?

  10. למישהו יש צל של ספק שלברון לא לוקח את המזרח?
    היות ואפשר לוותר על 82 משחקים של ליגה סדירה + 12-18 משחקים של פליאוף עד לגמר, אנחנו מדברים על סדרה של 7 שבה הכל יכול להיות.

    לברון לא היה אמור לקחת את הגמר של 2016, הקבוצה שלו היתה פחות טובה מזאת של המפרץ, אבל בסדרת גמר כמו בסדרת גמר יש דברים שלא קשורים ליכולת (עומס מנטלי, פציעות, מומנטומים, התגלויות משיחיות ושופטים)
    בסופו של דבר, הקאבס אלופים (כמה מוזר לומר את זה) ולברון שבר סטיגמות בכל כך הרבה פרמטרים שהיה צריך שבועות כדי לנקות את שברי הזכוכית.

    נ.ב. 1: הסרטון על JR כל מצחיק כי הוא כל כך נכון.
    נ.ב. 2 – JR לא יהיה פקטור השנה. אי אפשר לשחק יותר על המזל. האופי שלו והברגים המסובבים שלו החזיקו הרבה יותר ממה שאי פעם הימרו עליהם.
    רק תזכרו שהניקס נתנו אותו במתנה ועוד היו מוכנים לשלם.
    סטיות התקן מתיישרות בסופו של דבר.
    אני צופה שלקראת האול סטאר הקאבס יעשו מקצה שיפורים כדי לגרום להם להיות מוכנים יותר לגולדרית.

  11. אשמח אם מישהו יסביר לי למה הטיעון לגבי "יכולים לזרוק משחקים בעונה הסדירה" תקף לקליבלנד אבל לא לג"ס.
    לדעתי, ג"ס יכולים לקחת את המערב גם ממקום 8. ובקלות. עוד משחק בס"א זה לא מה שיגרום להם לשמוט את הסדרה. על שאר הקבוצות אין טעם להרחיב. האינסנטיב של קליבלנד לסיים ראשונה במזרח לא נמוך מזה של ג"ס במערב.

    1. מתן לדעתי ספציפית לעונת 2016-2017 אתה כמעט צודק אבל עד העונה אינך צודק.
      כתבתי כמעט שכן ס.א היא יריבה שיכולה להפתיע את ג.ס .
      במזרח אין לקאבאס ס.א
      אני אוהד ס.א בעונה הבאה לא קבוע.
      שכן לאור המהלך הבזיוני בעיני של דוראנו ולפניו של לברון …נותרה לי רק ס.א היקרה.
      (מפחד מאד מגמר ג.ס קאבאס מכיוון שאין לי את מי לאהוד ).

  12. קשה לראות אותם לא חוזרים לגמר שוב, מקווה שהפעם זה לפחות לא יהיה בטיול קליל ויהיה מאבק במזרח. בגמר מי ייתן ויקבלו בעיטה בתחת מהספרס .

  13. קליבלנד נחותה מג"ס וזה לא השתפר. בשביל מה לי לסכן את שמי הטוב? אתן לכם את התחזית שלי חודש אחרי פתיחת העונה כשנדע יותר טוב איך הקבוצות בנו את עצמן ואיך הן קיבלו את השחקנים החדשים.

  14. תודה על הפריוויו. היה מעניין מאוד לקרוא, בין אם על קליבלנד ובין אם על המאצ׳אפ נגד ג״ס. הדבר שאני מאוד מסכים איתו הוא שלג״ס יש בעיה קלה בריבאונד, חסרים להם שחקנים שיודעים להרביץ ולשחק פיזי, העזיבה של בוגוט ובארנס ללא ספק תיפגע בהם, איבדו הרבה מהעומק שלהם על מנת להחתים את דוראנט, חמישייה כמעט מושלמת, אבל ספסל טעון שיפור. ולכן, אני ממש לא בטוח שהגמר יהיה אותו גמר של שנה שעברה, אלא חושב שקיים סיכוי סביר שיהיה שחזור של גמר 2007 (לאו דווקא בתוצאה). ואם זה אכן יקרה, הסיכויים של קליבלנד לזכות פחותים מאשר מול ג״ס. כשקוואי מול לברון, זה סיפור אחר לגמרי. גם בפלייאוף, וראינו את זה ב2013 ו2014. אם ג״ס כן יגיעו לגמר ויהיה רימאץ׳ של הגמר האחרון, אני בכלל לא בטוח שקליבלנד ינצחו שוב. החמישייה הפותחת תרצח את קליבלנד בהתקפה כבר בהתחלה, וזה יהיה שונה בהרבה מיוני האחרון. אל תצפו לעוד אליפות, קליבלנד. לא סביר.

    1. אורי, אני ממליץ לבדוק את המספרים של לברון מול קוואי. ייתכן שהיתרון של קוואי הוא שאצלו לא צריך להביא עזרה. אם לזה התכוונת אז ייתכן ויש צדק בדבריך. אבל אם אתה מתכוון שהוא מצליח לשבש לו את המשחק במידת מה, אז אני חושב שהמספרים מראים הפוך.

  15. אני חושב כמו רבים שג"ס פייבוריטית גדולה השנה. קליבלנד לא התחזקו לפי דעתי, אבל גם לא נחלשו יותר מידי (הצירוף של דנליבי הוא שיחוק, העזיבה של דלי היא מכה קשה). מצד שני הרבה שחקנים נשארו, וצברו הרבה ניסיון, גם קיירי, וגם לאב. קיירי הוכיח שהוא אחד השחקנים הטובים בליגה שיש סביבו קבוצה עם שיטה וסדר, ושהוא מסוגל לייצר נקודות מכלום גם ברגעים הכי מכריעים. לאב הוכיח בעיקר לעצמו, שהוא יכול להשפיע בשני צידי המגרש.
    המזרח התחזק השנה, אבל אני עדיין לא רואה אף קבוצה שיכולה לנצח את קליבלנד בגמר המזרח, כל הקבוצות שלב אחד לפני.

    המערב נחלש בהרבה השנה. אני לא רואה כל כך הרבה קבוצות חזקות במערב, הרי יוסטון ודאלאס לא קרובות לרמה שלהן לפני כמה שנים (לפחות על הנייר). אוקייסי איבדו את דוראנט, וג"ס קיבלו אותו במקום.
    יש 2 קבוצות שיכולות לאתגר את ג"ס, קליפרס וס"א. ס"א לפי דעתי נחלשה משנה שעברה לפחות בסגל, יכול להיות ששנה נוספת של אולדרידג' ביחד כן תיצור חיזוק כלשהו.
    קליפרס לא באמת מאיימים על אליפות, למרות שאני לא מצליח להבין למה, יש להם אחלה קבוצה.

    1. דטרויט – סן אנטוניו 1.0 היה גמר נהדר!
      מאחל לך, ולסומסום, שדטרויט 2016 יהיו מסוגלים לעשות את הקפיצה שדטרויט 2004 עשו.

    2. אם זה הגמר אנחנו לוקחים.

      פאו גאסול יוגש לדראמונד כטאפאס, פרוס דק עם תאנים.
      סטנלי דה מאנלי יציק לקוואי בשריקת הגשר על נהר קוואי היישר לתוך האוזן. אומרים שהוא חירש אבל זה לא עקרוני.
      טוני פארקר יוחזר לעקרות בית נואשות, אם הוא כבר לא שם ממילא.
      בובאןןןן ינקוםםםם על כל מלחמות הבלקן.
      איש סמית' יזכה בתואר השחקן עם השם הכי גנרי בעולם. איש היה ושמו סמית'.
      מצד שני, אולדריג' עוד לא החליט אם זה למרכוס או דמרכוס. וזה עוד השחקן הכי טוב שלהם? בדיחה.
      רג'י ישחזר את ימיו כסרסור הסמים אדום העיניים האגי בר, מסטרסקי והאצ'. קונטביוס הוא הדילר שלו, אגב.
      ומרכוס מוריס וטוביאס האריס ירביצו מכות. אחד לשני. אבל זה מספיק מפחיד.

      הסדרה תסתיים ב-3:3 לפיסטונז, no show של סן אנטוניו למשחק האחרון.

  16. ישנה מוסכמה בקרב הציבור הישראלי ש"לולא עזרתה של ה'אומה-הנדיבה-עלי-אדמות' ארצות-הברית, ישראל לא הייתה יכולה להתקיים.
    בואו נבחן את הדברים לאשורם:
    בישראל יוצר בעבר מטוס קרב ה"כפיר". יוזמה זו נזנחה בטענה שהמטוס והטכנולוגיה שמאחוריו הינם "פגומים".
    כיום חיל האוויר הישראלי טס בלעדית במטוסים שיוצרו בארצות-הברית.

    מספרים לכם שבישראל ישנם מן המוחות החריפים בעולם, שישראל מובילה בתחומי הביטחון, חקלאות, סייבר, הייטק ועוד ועוד.
    לישראל ישנם משאבים שאין לשום אומה מערבית אחרת בדמותם של אינספור קובים של גז טבעי.
    עם כל הנתונים האלה, ישראל הייתה צריכה להיות היום (תחת הניהול הנכון) מעצמה עולמית, לפחות בהיבט הבטחוני.

    אז למה אנחנו ממשיכים להאמין שגורלנו כרוך ב"נדיבותם" של האמריקאים?

  17. פריוויו נהדר (וסליחה על האיחור)
    מה שבלט בגמר האחרון מבחינתי היה ה"הילוך פיינלס" שקיירי ולברון הצליחו לעבור אליו החל ממשחק 5 . הילוך שאני לא בטוח שקיים אצל שחקני ג"ס (המוכשרים בטירוף כמובן) להוציא את תומפסון שלמחק 6 שלו מול הת'אנדר אי אפשר לקרוא בשם אחר אבל יותר קשה לו "להניע" את ההילוך הזה.
    ע"פ זה אני גם אלך עם הפתעה ובק-טו-בק לאליפות האחרונה בקריירה של לברון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט