פריוויו לעונת 2016-17 – פילדלפיה 76ers / רפי יצחק

פילדלפיה 76 – "תכלה שנה וקללותיה"

מאזן עונת 2015-16: 72-10 , מקום 15 במזרח ו- 30 בליגה.

אולם: וולס פארגו סנטר. מכיל 19,500 אלף מושבים.

מאמן: ברט בראון  (בן 55), מתחיל את עונתו הרביעית בקריירה כמאמן ראשי (כולן בפילי).  מאזן בעונה הרגילה 47 נצחונות ו-199 הפסדים (19.9% אחוזי הצלחה). בראון קיבל בעונה הקודמת הארכת חוזה מהסיקסרס והוא חתום לעוד שתי עונות מעבר לעונה הקרובה.

ברט בראון ורגע השיא בקריירה שלו עד עתה – זכייה בלוטרי בעת שייצג את הסיקסרס……

GM– בריאן קולאנג'לו – הוחתם לפני הלוטרי לאחר התפטרותו של סם הינקי, מגיע כשבאמתחתו שתי תקופות בהן כיהן כ- GM  של הראפטורס (2006-2011)  ופינקס סאנס (1994-2005)

מה היה לנו שם?

אמרנו בפריוויו של תחילת העונה הקודמת שלקבוצה שהינקי העמיד בקיץ הקודם יש חור גדול בעמדת הפוינט גארד ובכלל הקבוצה צעירה להחריד וחסרה בשחקנים מנוסים…….

30-1 היה המאזן של הסיקסרס לקראת סוף דצמבר 2015, הקבוצה נראתה רע מאוד והיתה בדרך לשבירת כל שיאי הזוועה ההיסטורים בליגה. לאדם סילבסטר נמאס מהניסוי  של סם הינקי והוא שידך (יש האומרים "כפה")  לפילי את ג'רי קולג'לו כיועץ מיוחד להנהלה.

קולנג'לו הביא עימו את מייק דאנטוני כעוזר לברט בראון , כפה על הינקי להביא בטרייד את איש סמית, החתים את אלטון ברנד כמנטור לאוקאפור הפרחח, וסוף סוף הסיקסרס החלו להראות כדורסל תחרותי.

הסיקסרס בקושי רב הצליחו להתחמק מהשוואת שיא ההפסדים ההיסטורי שנקבע ב- 1973 וסיימו עונה מזעזעת עם 10 נצחונות . ההנהלה וקולנג'לו החלו לחתוך אט אט בסמכויותיו של הינקי והובילו אותו להתפטר מתפקידו מיד בסיום העונה.

ובכל זאת נוסיף ונאמר שהסיקסרס כשלו בנוסף למאזן הנורא גם בתוכנית פיתוח השחקנים שלהם, הניסוי של השילוב בין אוקאפור ונואל נחל כישלון חרוץ, נואל במיוחד הלך אחורה ביכולת, סטואסקס איכזב לחלוטין, קובינגטון דרך במקום והרוקי אוקאפור הראה יכולת מדאיגה בהגנה ובריבאונד (למרות כמה משחקים גדולים בהתקפה).

השילוב בין אוקאפור ונואל , סיקסרס 2015 – לשכוח ומהר

זהו בדיוק המצב של הסיקסרס של עונת 2015-2016- על כדורסל אין יותר מדי מה לדבר והנושאים הבולטים במהלך העונה החולפת היה סביב משחקי הכח במשרדי ההנהלה בין קולנג'לו האב לסם הינקי.

בקיצור – פילי עונת 2015-16  לשכוח וכמה שיותר מהר!!!!

 

ברוכים הבאים:

בן סימונס

 בן סימונס  – רוקי בן 19 , בחירה מס' 1 בדראפט 2016, משחק כפאוור פורוורד אך מבלה את רוב זמנו בהובלת הכדור, מגיע אחרי עונה אחת ב LSU שהסתיימה במפולת מהדהדת ואי העפלה לטורניר המכללות.

טימוטי לוואוואה קאבארוט (יכונה מעתה TLC) – רוקי בן 21 בחירה מספר 24 בדראפט, משחק כסמול פורוורד, מגיע אחרי עונה במגה לק (ליגה סרבית). אתלטי מאוד עם יד טובה לשלוש.

סרחיו רודריגז – רכז בן 30 מספרד, חתם לעונה אחת, בעברו שיחק בפורטלנד. מגיע אחרי שש שנות משחק בריאל מדריד .

ג'ראלד הנדרסון – שוטינג גארד בן 30, חתם לשנתיים. יליד פילי. שיחק כמעט לאורך הקריירה בשרלוט כשוטינג פותח ובעונה האחרונה בפורטלנד עלה מהספסל .בפילי מקווים שיהפוך לשחקן הותיק שינהיג את השחקנים הצעירים של הקבוצה.

ג'ריד בייליס – קומבו גארד בן 28, חתם לשלוש עונות בפילי. פילי זו התחנה השביעית של בייליס בליגה. מגיע אחרי שניים במילווקי. בפילי מקווים שהמודל של בייליס כשוטינג לצד סימונס כמוביל כדור יעבוד כמו  שעבד במילווקי לצד ג'יאניס.

דריו סאריץ' – פאוור פורוורד קרואטי בן 22,  בחירה 12 בדראפט 2014, מגיע לאחר שלוש עונות באנדולו אפס הטורקית. נתן הופעות ביורוליג ובנבחרת קרואטיה. יכל לבלות עוד עונה באירופה ולחתום בעונה הבאה חוזה כשחקן חופשי אך העדיף לוותר על הכסף והגיע לפילי עוד העונה תחת חוזה רוקי.

סאריץ – מגיע לסיקסרס שנתיים אחרי שנבחר בדראפט

ג'ואל אמביד  –  סנטר בן 22 מקמרון, בחירה 3 בדראפט 2014, מגיע לאחר שנתיים של פציעה ממושכת בכף הרגל. הגיע לליגה כהבטחה גדולה אבל עם הימור גדול לצידו. הסיכוי שאחרי שנתיים ללא כדורסל יפתח קרייירה משמעותית הוא לא גבוה. יחל את העונה (לפי דיווחים – עוד לא שיחק…..) עם הגבלת דקות משחק ובפילי ינסו להכניסו לכושר משחק בצור מבוקרת ואיטית.

  עזבו:

אייזאה כנאעאן – שוטינג גארד בן 23 אחד מהסמלים של עידן הינקי ,  שוחרר ע"י קולנג'לו וחתם לשנתיים בשיקאגו.

איש סמית – החל את העונה הקודמת בוושינגטון , המשיך לניו אורלינס וחזר לפילי בטרייד בסביבות דצמבר- חתם בדטרויט כשחקן חופשי.

 כריסטיאן וודס –  בילה את עונת הרוקי שלו בין ליגת הפיתוח לחוזי 10 ימים בסיקסרס – חתם לשנתיים במדי ההורנטס אחרי הופעה מרשימה בליגת הקיץ .

 קרל לאנדרי – בן 33, הגיע בטרייד לפני כשנה מהקינגס, משחק כ- PF . נתן לקראת סיום העונה הקודמת כמה הופעות מרשימות מאוד.  ללאנדרי נותרה עונה אחת אך בגלל הצפיפות בקו הקדמי ביקש להשתחרר לפני מחנה האימונים על מנת שיוכל למצוא קבוצה בה יוכל לשחק דקות משמעותיות.

 קנדל מרשל – בן 25, פוינט גארד בגובה 193 ס"מ , נבחר בבחירה 13 בדראפט 2012. חזר מפציעה באמצע העונה הקודמת  והיווה אכזבה גדולה מאוד. לא היה צפוי לעבור את מחנה האימונים ונשלח בטרייד משכורות ליוטה.

על הקבוצה :

הסיקסרס עברו קיץ מעניין שהחל בזכייה בבחירה הראשונה בהגרלת הלוטרי (למרבה האירוניה כחודש לאחר לכתו של הינקי….) , בדראפט היו לסיקסרס שלוש בחירות סיבוב ראשון ביד , בבחירה הראשונה הם לא היססו וקטפו את בן סימונס ובבחירות 24 ו26  -, הם בחרו ב TLC וקורקלמז (קורקלמז נשאר לשחק בטורקיה לפחות עוד עונה) .  שבועיים לאחר הדראפט קולנג'לו מחתים שלושה שחקנים ותיקים בעמדות הגארדים –  הנדרסון , בייליס ורודריגז שעתידים להוסיף המון נסיון לקבוצה הצעירה של פילדלפיה.  יחד עם ההחתמות של השחקנים החופשיים קולנג'לו הכריז שאמביד החלים לחלוטין מהפציעה ויהיה מוכן למחנה קדם העונה במהלך ספטמבר. לקינוח הקיץ, דריו סאריץ נוחת בפילדלפיה וחותם על חוזה רוקי.

הנדרסון – צפוי לראות הרבה יותר מגרש אחרי שנה מתסכלת אחרי לילארד ומקולם בפורטלנד

עם רודריגז, סימונס , סאריץ ואמביד שטף המשחק של הסיקסרס אמור להשתדרג מאוד ולגרום נחת לאוהדים אחרי השנה האיומה שעברנו. סימונס, סאריץ', אמביד, נואל ואוקאפור מקנים לפילי חמישה כשרונות צעירים בקו הקדמי , אך קל לראות שיחד עם ברנד , הולמס וגראנט לברט בראון יש פקק גדול בעמדות 4-5.

קולנג'לו הצהיר שבכוותו לבצע טרייד על אחד הגבוהים אך ההצעות שהתקבלו לא הצדיקו מהלך שכזה (אחחחח… דני איינג'?!?!?)  ולכן עד שיעשה זאת,  ברט בראון יצטרך לשבור את הראש איך לנהל את רוטציית הגבוהים שלו.
הרוטציה הבכירה של הסיקסרס מתחזקת בשבעה שחקנים חדשים, 4 רוקים ושלושה ותיקים והרכב הקבוצה צפוי להראות כך:

.החמישייה הפותחת:

PG- ג'אריד בייליס,
SG – ג'ראלד הנדרסון,
SF- רוברט קובינגטון.
PF- בן סימונס
C-  ג. אוקאפור.

חמישייה שנייה:

PG- רודריגז.
SG- הוליס תומפסון
SF-    TLC
PF- דריו סאריץ
C – נואל.

יעודדו מהספסל: טי. ג'י מקונל, ג'ואל אמביד, רשואן הולמס, ג'רמי גראנט, סטאוסקס.

אז אפשר לשים את זה על השולחן כבר עכשיו הסיקסרס לא עשו הרבה הקיץ לעזור לעצמם בטווח המיידי, הינקי הלך קולנג'לו בא ועדיין ההסתכלות היא לטווח רחוק. כן, ככל הנראה פילי תסיים באחד מהמקומות האחרנים בליגה -עדיין אין תחליף לנסיון וכשרון בעמדות הגארד למרות השיפור בשני התחומים הללו יחסית לעונה  הקודמת.

אז מה יחשב להצלחה? צבירת מומנטום, פיתוח והתפתחות של שלושת הרוקים מלאי הכישרון שעל יכולתם תיפול ותקום העונה של הסיקסרס-

בן סימונס-

קולנג'לו לא היסס לרגע כשלקח את סימונס בבחירה הראשונה. ברט בראון כבר הצהיר שהוא יריץ את סימונס כפוינט בהתקפה ועם בייליס לצידו כקלע הוא ינסה לחכות את המודל של יאניס ובייליס בבאקס. בייליס מקווה לפריחה דומה למה שנתן בעונה הקודמת (42% מהשלוש)  לצידו של יאניס. חייבים להגיד שסימונס לצד הכישרון הגדול שלו עדיין מביא עימו הרבה  סימני שאלה בנוגע ליכולת הקליעה שלו ויכולת ההובלה שלו. בהגנה סימונס לא בנוי להתמודד עם הגארדים המהירים שמאיישים את עמדות הגארד בליגה ולכן ידרש להתמודד עם פורוודים בעמדה 4 ויצטרך להוסיף כח ומסה לשם כך.

עונה טובה של סימונס תתן דחיפה עצומה לארגון החבוט של פילדלפיה.

 

בסיקסרס מקווים ומצפים לפריחה של בייליס ליד סימונס

דריו סאריץ –

שנתיים שיחקו בפילדלפיה ברולטת סאריץ ….. יבוא או לא יבוא …….. והקיץ זה נגמר, סאריץ חתך את חוזהו בטורקיה וחתם סופסוף חוזה רוקי בפילי.

סאריץ עמוס בכשרון והוא יכול להתפתח לסטרצ' 4 קטלני, הוא ארוך וזריז , בעל זריקה טובה מהשלוש והכי חשוב מלא באנרגיה והתלהבות שכנראה יקנו לו מהר מאוד את תואר יקיר האוהדים. למרות הקו הקדמי העמוס סאריץ צפוי לקבל הרבה קרדיט מבראון עקב חוכמת המשחק וניסיון יחסי על פני חברי לקו הקדמי בפילי.

בכל זאת השאלה לגביו כמה זמן ייקח לסאריץ להסתגל לאינטנסיביות ולמהירות בליגה, אם יצליח לשמר את חכולתו מהליגה האירופית ונבחרת קרואטיה – דיינו .

ממוצעי הקליעה של סאריץ מהעונות האחרונות ביורוליג הם 50 % מ-2 , 43% מ-3 ו-93% מהקו- אם סאריץ ישמר את היכולת הזו אזי הסיקסרס הרוויחו בגדול.

אמביד-

אני כותב את הקטע הבא בזהירות רבה ועם שרשרת שום על הצוואר וחמסה ענקית על גב המחשב……. שנתיים אוכלים אוהדי הסיקסרס מרורים מלקרוא דיווחים רפואיים על מצב רגלו של אמביד, מדי פעם משחררים הכתבים של פילי סרטוני VINE  של אמביד קולע ומכדרר-  אותם סרטונים מזילים ריר מפיהם של אוהדי פילי וישר קופצת המחשבה " מה היה קורה אם ……" אבל בואו נחזור למציאות, כרגע אמביד הוא MVP  במשחקי אימון מול מאמני טכניקת משחק בגיל 40+ וגובה 1.80- עדיין לא צפינו בו משתלב במשחק אמיתי.

שנתיים החסיר ג'ואל אמביד  מלשחק כדורסל תחרותי. השנתיים אותם אמביד הפסיד הן קריטיות להתפתחות של שחקן צעיר. תוסיפו לזה שגם כך אופי הפציעה של אמביד הוא מסובך וסיכויי ההחלמה לטווח ארוך מאוד נמוכים, נקבל שככל הנראה הסיכוי שאמביד ימצא את הפוטנציאל שהראה לפני שנתיים שנבחר בדראפט הוא לא גבוה.

הסיקסרס יכניסו את אמביד לרוטציה בזהירות רבה ותחת משטר דקות קפדני…… אבל זה טור פתיחת עונה ומותר לנו לחלום…… עונה של 60 משחקים עם ממוצע דקות סביב ה- 20 תתן לאוהדי הסיקסרס סיבה להמשיך ולחלום את חלום אמביד.

אמביד – התקווה הגדולה של פילי

 

שאלת אוקאפור 

אוקאפור חוזר לאחר עונת רוקי מאכזבת אותה סיים עם ממוצעים של 17 ו-8 בנקודות וכ"ח אבל עם הרבה תהיות על יכולותיו ההגנתיות וסוג ההתקפה שהוא יוכל להשתלב בו, כל הנתונים של הקבוצה עם אוקאפור על המגרש מראים על ירידה משמעותית ביכולות ההגנתיות וההתקפיות של הקבוצה. תוסיפו לזה את תקרית המכות עם אוהדי הסלטיקס והתקריות עם המשטרה על נהיגה במהירות מופרזת אזי קל להסיק שאוקאפור יהיה המועמד הראשי להשלח בטרייד במידה שפרויקט אמביד מראה סימני הצלחה. למרות זאת לאוקאפור תהיה הפריווילגיה בתחילת העונה ולהראות שעם גארדים מנוסים ועוד כישרון מסביבו הוא הרבה יותר ממה שהראה עד עכשיו והוא בהחלט חלק משמעותי מהעתיד של הסיקסרס- חובת ההוכחה עליו.

 תחזית:

עונה הזו אמורה להיות עונה של שינוי מומנטום בארגון למרות שההתנהלות של הנהלת הסיקסרס ממשיכה להיות לכיוון השקעה לעתיד .  הקבוצה שקולנג'לו העמיד הקיץ  עולה בכמה מידות על הקבוצה שהעמיד הינקי בעונה הקודמת אך עדיין תיהיה אחת מזנבות הליגה.  הסיקסרס יתנו הצגות פה ושם אבל עדיין יסבלו מחוסר איזון בהרכב וחוסר ניסיון   – פילי תסיים בין 20 ל- 25 ניצחונות העונה עם הפנים לפיתוח הצעירים.

כמה מילים לסיום

שלוש שנים הינקי הוביל את הארגון בפילי עד לחודש אפריל האחרון שבו שם את המפתחות וירד מהבמה, ג'רי קולנג'לו וג'וש האריס מינו את בריאן הבן.  הינקי השאיר לקולנג'לו ארגון במצב שהוא חלום רטוב לכל GM  – הרבה כשרונות צעירים, תקרת שכר נקייה  והמון בחירות דראפט בקנה .

להפתעתי ולשמחתי הרבה בריאן קולנג'לו לא הסתנוור מכמות האופציות והכלים שהינקי הותיר אחריו והוא מתנהל בזהירות רבה בהחתמות שחקנים ( אין שום מחוייבות בתקרת השכר של פילי מעבר לשנתיים הקרובות) , בגזרת הטריידים וסבלנות ( לא התפתה לשלוח את נואל ואוקאפור בשוק רווי).

קולנג'לו הבן –

הסיקסרס מתחילים את העונה כשבאמתחתם כ- 30 מיליון מתחת לתקרת השכר ו-13 מיליון מתחת לרצפת השכר. וזה עוד לא הכל …… עם הפנים לדראפט 2017, עדיין לפילי יש ביד זכות להחליף בחירות עם הקינגס וכן את הבחירה של הלייקרס ( מוגנת טופ 3) שאם לא תמומש השנה הזכות תעבור לשנה הבאה וללא הגנה. כמו כן בעוד שנתיים… שנה לאחר שקאזינס הופך  לשחקן חופשי, הבחירה של הקינגס בדראפט 2019 (ללא הגנה)  שייכת לסיקסרס.- כל הבחירות הללו צפויות להיות בחירות לוטרי.

רבים יכריזו שהסיקסרס עדיין קבוצת פח ונמושה אך למרות זאת  נדמה שיותר מתמיד לקראת ראש השנה הקרב ובא ופריוויו תחילת העונה של פילי, יכול כל אוהד סיקסרס להרים ראש ולהכריז בקול –

תכלה שנה וקללותיה!!!! תחל שנה וברכותיה!!! – מאחל לכל אוהדי פילי לחזור לחזור וליהנות מכדורסל תחרותי …

שנה טובה

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. אחת הקבוצות הכי מעניינות מבחינתי השנה.סימונס הבחירה מספר אחת בדראפט אמביד שיתחיל עונה ראשונה בנבא אחרי שנתיים פציעה.ביילס שיותר טוב מהרכזים שהיו שנה שעברה והאירופאים סרחיו רודריגז שהיה סופרסטאר באירופה ויאריץ.קובינגטון חייב לעלות עוד מדרגה השנה הזאת ויש סביבו שחקנים יותר טובים השנה בכדי שיוכל לעשות את זה.הנדרסון הוא סקנד גארד לגיטימי בליגה.אם אמביד יהיה הסופרסטאר שחזו לפני שנתיים אז אפשר לעשות טרייד על אוקאפור[נואל יותר טוב הגנתית] ולחזק את הקבוצה בעוד 2-3 שחקנים טובים.הם לא יהיו בפלייאוף אבל אני מצפה שיעלו מ10 ניצחונות בשנה שעברה ללפחות 25 ניצחונות

  2. רפי נשמה לקרוא את הטורים שלך על פילי נשמע כמו וידוי לפסחכולוג של ברידגיט ברדו שמאמינה שהיא עדיין הפצצה במהלכה מלפני 40 שנה.

    תחזית אופטימית 15 נצחונות תחזית פסימית 13 נצחונות תחזית ריאלית 14 נצחונות

  3. אחלה פריוויו, תודה.

    התחזית נשמעת לי מדויקת למדי.
    אפילו ברוקלין של שנה שעברה הגיעו ל-17 ניצחונות,
    אז 20 עד 25 מרגיש כמו יעד סביר.
    קבוצות של 10 עד 15 ניצחונות הן קבוצות מסריחות ברמה היסטורית, כאלו שמשחקות עם 0 מוטיבציה או אמונה.
    לסיקסרס של העונה הקרובה יש מה להוכיח, ולנסות "לשלש" את כמות הניצחונות, זו התחלה סבירה.

  4. מעניין מאד רפי. נראה שנדבקת גם אתה בחידק הזהירות. אני הרבה יותר אופטימי לגבי פילי ממך. הקבוצה הזו מלהיבה בעייני. אמביד וסימונס באותה קבוצה ועם תוספות של הרבה שחקנים מעניינים יש פה פוטנציאל כייף אדיר. אמביד הוא מלהיב ברמות ואני יותר. בכיוון של ההתלהבות של בארקלי מהזהירות שלך. סטאוסקאס בליגת הקיץ נראה טוב השנה. רודריגז אנדרסון וביליס זה וטרנים בינגו לקבוצה צעירה. ברנד זה מסורת. לדעתי,יש מצב שיצטרכו להשתדרג בעמדת המאמן כי מבחינת חומר שחקנים זה די וואו.

    1. אחרי העונה הקודמת והסטורית הפציעות גם האופטימיות שלי נפגעה.

      ההערה שלך לגבי ברט בראון מעניינת – אין אצלי דעה מגובשת עליו כי הינקי נתן לו תנאים בלתי אפשריים להצלחה.
      העונה תיהיה לנו הזדמנות לראות מה הוא באמת הערך של בראון

  5. מדהים שקולאנג'לו היה הgm של פיניקס בדיוק אחרי השיא של הקבוצה של ברקלי ובדיוק לפני השיא של הקבוצה של נאש. גיא / עידו – זה רק נדמה ככה מהתאריכים, או שהוא באמת היה gm גרוע?

    1. הוא ממש לא היה GM גרוע להיפך.
      הייתה לו יד קצת קלה על ההדק והוא עשה יותר מדי טריידים לטעמי אבל הצליח לשמור את הקבוצה רלבנטית (היה גם הרבה חוסר מזל עם פציעות). חוץ מזה הוא בחר מצויין בדראפט (פינלי,נאש, מריון סטודומאייר) והוא זה שהעמיד את הקבוצה של נאש על הרגליים.

      1. מה שהטריד אותי ברזומה של קולנג'לו זו התקופה בראפטורס.
        עונה ראשונה הצלחה גדולה ואחריהן חמש שנות שממון עד שפוטר.
        עליו רשומה הבריחה של כריס בוש למיאמי וכמה החתמות מזעזעות ( ג'ייסון קאפונו, לאנדרי פילדס….)

        1. כמו שאמרתי יש לו אצבע מהירה על ההדק אבל תסתכל על השלד של הקבוצה של היום: דה-רוזאן, ולנציונאס ולאורי היו כולם בחירות שלו.

  6. פריוויו מעולה
    אם פילידלפיה הייתה משחקת כמו האוהדים שלה מצבה היה טוב
    בנימה אישית אני אשמח אם פילי והלייקרס יחזרו לגמר הליגה במהרה בימנו

          1. אתה יודע מה, צודק.
            אבל לשם ההגינות אם נותנים לגופה של אמביד לשחק אז צריך לאפשר גם לזו של מאלון ואז זה כבר לא כוחות.

  7. אחלה פריוויו. מאמין שהם יגיעו ל22-23 ניצחונות.
    אוקאפור בדרך הבטוחה להיות דרו גודן משודרג. גבוה שקולע (וחוטף) הרבה נקודות במעט זמן. ג'נרל מנג'רים לא עפים על שחקנים כאלה.

  8. אחלה סקירה, תודה.

    קבוצה סופר-דופר מסקרנת. יעד מס' 1 ללליג-פאס החדש שלי. טוב, אחרי הפיסטונז, אינדי, הניקס, שיקגו, מילווקי… קבוצה מסקרנת, נו.

    אין מצב שאוקאפור עולה בחמישיה הראשונה לפני נואל, לפני אמביד. לא יקרה. אוקאפור (הליאור אליהו של הקבוצה – יכול לייצר הרבה נקודות בזמן קצר, לא עושה הגנה באותה רמה, ומנותק באופן כללי) ימצא את מקומו בחוץ. חוץ מזה, יש כזו צפיפות בעמדה 4-5 – למה לתקוע שם את סימונס, שמדברים עליו בתור ה-3 מאז לברון?

    לי גם יש חיבה אירופאית לסרג'יו רודריגז, ואם לפנטז, אז זה יהיה:
    רודריגז, הנדרסון, סימונס, נואל, אמביד. ואם אמביד נכנס בזהירות רק במהלך העונה, אז אוקאפור ליד נואל.

    לפילי יש כמובן המון כשרון ואופק ונכסי דראפט, וחוסר קריטי בשוטרים. כולם שם מוסרים וחכמים – רק מי יקלע? זה הטרייד הראשון.

    1. זו כוונתי בחוסר איזון בקבוצה:
      קובינגטון
      סטאוסקס
      תומפסון
      בייליס
      הנדרסון

      אמורים לפתוח הגנות מבחוץ. לגבי שלושת הראשונים יש ספק כזה או אחר לגבי יכולתם והשנה היא שנת מבחן עבורם.

  9. לא זוכר איפה קראתי את זה, אבל מסתבר שלפילדלפיה יש שיטת משחק, והשחקנים שלה זורקים זריקות טובות (מבחינת המיקום ממנו זורקים), הם פשוט היו גרועים כל כך שהן לא נכנסו כמו לשאר השחקנים בליגה.
    השאלה אם תוספת כישרון תשתלב בשיטה ותביא לתוצאות.

  10. סקירה מעולה.
    בתור אוהד פילדלפיה אפשר (להתחיל) לקוות לרלוונטיות 🙂
    השנה פלייאוף
    שנה הבאה אליפות
    ואחרי זה…. השמים הם הגבול !!!!

  11. שיהיה בהצלחה – פוטנציאל יש
    מקווה שסרחיו רודריגז יהיה משמעותי שחקן חכם ומנוסה שני אלמנטים שחסרים בסיקסרס

  12. פריוויו מעולה.אני, בניגוד לקולנג'לו, מנסה להביא כמה שיותר מהר שוטר במקום אוקפור. אולי גם את רוביו ועוד מישהו במקום סאריץ' כרכז פותח, כי גם קו קדמי של סימונס, נואל ואמביד יכול להספיק.

    1. תודה רועי.
      לא רואה את הסיקסרס עושים מהלך כלשהו עד שאמביד מגלה יכולת התמדה כלשהי.
      סאריץ יכול להתברר כיהלום למה לוותר עליו?
      אני בעד הסבלנות

  13. דווקא מאד מסקרנים לקראת העונה .
    רודריגז אחלה החתמה. ומי יודע אולי סימונס ישתלב ואעביר ייתן 20 דקות והופהיי מתחיל להיות מעניין.

  14. באמת הגיע הזמן שיחזרו לשחק כדורסל בפילדלפיה.מה שאתה כותב לגבי העונה אז אני מסכים וזה דרך אגב אחת הסיבות שהטריפו אותי ב"תהליך",הרי גם אם יש לך שחקנים צעירים ומוכשרים אז לוקח זמן עד שהופכים להיות קבוצה טובה וגם השנה פילי יסיימו עם בחירת דראפט גבוהה,אז למה צריך היה את התהליך האינפנטילי הזה.
    הכי מסקרן זה אמביד,אני שותף לדיעה של רפי וקצת קשה לי להבין איך כולם עפים באתר על אמביד אחרי שהוא לא שיחק שנתיים.

  15. אני אישית מאוד מחכה לראות את רודריגז בNBA. שחקן נפלא שאם יצליח כבאירופה אני מאמין שיתאהבו בו מהר מאוד.
    אוקפור צריך ללכת. הבעיה, אני חושש, שערך השוק שלו לא גבוהה במיוחד.

  16. סקירה מצויינת שאומרת הכול , הסימן שאלה הגדול כמובן אמביד , אם יהיה אודן או האקים , בכל מקרה במקום פילי משאיר את נואל עד שידעו מה המצב של אמביד ורק אם הוא באמת יהיה בריא מחפש טרייד , אוקפור לטרייד דחוף תמורת רכז או שוטינג גרד כרגע המניות שלו ממש בתחתית ולחשוב שויתרו בגללו על פרוזינגס מודאי גונסון בוקר טרנר ..
    במקומם מנסה להוציא כמה גניבות בטריידים כמו יוליס ומליק ביזלי

  17. טעות ענקית של פילי בדרפט שלא עשו טרייד על אוקפור ובחירות בשביל להשיג בעיקר את קריס דאן ,או הילד ומורי

    1. פילי נתנו לבוסטון הצעה של אוקאפור + קובינגטון + בחירה 24 תמורת בחירה 3 שקולנג'לו תכנן לקחת בה את כריס דאן אבל דני איינג' סירב.\

      כנראה ג'יילן בראון שווה בעיניו יותר מהחבילה הזו…….

  18. לא תאפלא אם רודריגז יפתח בחמישייה ויעדיפו את כוח האש של בייליס מהספסל (יוצר טוב יותר ורודריגז מנהל משחק טוב יותר).
    הרבה סימני שאלה עם סימונס ואמביד, כשאחד חסר קליעה ולא ממש הרשים במכללות (לא העפיל לטורניר) והשני מממן את הרפואה המודרנית למניעת פציעות בכף הרגל.
    יהיה שיפור, יהיה איזה טרייד אבל לא יהיה פלייאוף.

  19. סקירה מעולה, כרגיל, תודה רבה!

    לדעתי האקס פקטור הגדול הוא בן סימונס. בתור הבחירה מספר 1, הוא צריך ואמור להוכיח את עצמו. השאלה – האם יש לו מוטיבציה לכך? והאם אכן הכשרון שלו יתממש?
    אם כן, אני חושב שזה כבר נותן לפילי עוד 10 ניצחונות.

    אם גם סאריץ ואמביד יגלו יכולת טובה ורעב – הסיקסרס יוכלו בכיף לטפס גם לאזור ה-30-35 ניצחונות.

    וכמובן שהשאלה הגדולה היא – מה יהיה בטרייד דד-ליין? אם יבצעו מהלכים חכמים, לדעתי הם יוכלו להיות שווי-פלייאוף כבר ב-17/18.

    חשוב לזכור שזאת כבר לא הקבוצה של הינקי. תסריט אופטימי בו הסיקסרס מנצחים 20 בלבד היה אולי רלוונטי לשנה שעברה, אבל השנה לדעתי פחות מ-25 ניצחונות ייחשבו ככישלון. ההנהלה, השחקנים והקהל רעבים לתחרותיות, ולא לבנייה ארוכת טווח.

  20. מענין קראתי .
    הסקירות שלך מצוינות תמיד כיף לקרא והפעם מציגה את הבעיתיות בקבוצה.
    כפי שכבר נכתב פילדלפיה היא חידה חסר לי משהו בתמהיל הזה.
    לא מבין למה שיחררו את סמית השחקן המוביל בשנה האחרונה ולמה לא חטפו את לין וברבוסה.
    חוץ מזה השתפרו יפה אבל בקו האחורי חסר מחץ.

  21. רפי הוא פשוט מומחה גדול של מה שהולך בסיקסרס, וכל סקירה שלו היא מסטרפיס.
    אני חייב לומר מילה טובה על הינקי, שכולם עולים עליו: התכנית שלו כן עבדה. הצרה שלו היא שבריאן יהיה זה שיקטוף את הפרות של העצים שהינקי נטע. היתה לו תכנית לזמן ארוך, והיא תוכיח את עצמה כבר העונה.
    "כבר העונה"? כן, כי אני יותר אופטימי מרפי על פילי של 2016-17. עוד שנה היא בפרוש תהיה הרבה יותר טובה, אבל לדעתי הם מגיעים ל-25-28 נצחונות כבר העונה.
    בקשר לפקק התנועה של הגבוהים, פילי עוד תודה לאלוהים שאף גבוה לא עזב. "גובה" אי אפשר ללמד, ואתה אף פעם לא תהיה במצב של "יותר מדי גבוהים".
    רפי הוא מומחה למה שקורה בפילדלפיה, ואני גאה שיש לנו בצוות מומחה כמוהו.
    אגב, אני עדיין מאמין שסטקהאוס לא אמר את המילה האחרונה.

    1. מנחם, הינקי ללא ספק הניח יסודות טובים לטווח הארוך, ונכון – הרבה פירטת שנקטפים עכשיו, נשתלו על-ידי הינקי.
      הבעיה איתו הייתה שמרוב הסתכלות לעתיד, הוא לא השתין לכיוון ההווה.
      עד שסילבר לא התערב במהלך העונה הקודמת, המאזן שלהם היה 1-30 מביך, ובאמת שלא נראה לי שהם היו מגרדים יותר מ-5 ניצחונות בסך-הכל עד תום העונה. ברגע שהביאו את איש סמית – מהלך שהוא נטו הןוה, בלי חשיבה לעתיד – כבר הם הראו שיפור, ניצחו קצת משחקים, וגם בהפסדים – הראו שיפור ולא הרימו ידיים בקלות.

      אני בטוח שאם הינקי היה דואג לרפד את הסגל עם כמה וטרנים במהלך הקיץ שעבר, ככה שהקבוצה תוכל להיות לפחות קצת תחרותית, הסיקסרס היו מנצחים מעט יותר משחקים, וככה הינקי היה נשאר בתפקיד + זוכה אולי לתשבוחות על כל הכשרונות הצעירים שיתחילו שם העונה.

      אבל הוא לא דאג לזה, הוא חשב שאפשר עתיד בלי הווה, וכעת הוא יצפה בבן סימונס, אמביד וסאריץ בטלוויזיה, והוא יוכל להאשים רק את עצמו.

      1. הינקי יכול להאשים רק את עצמו – יד חופשית כפי שקיבל מהאריס ספק אם איזה GM יקבל בעתיד . הכל היה בידיו והוא פישל.

        אתה לא יכול להיות מנכ"ל של קבוצה או חברה ללא יחצ"נות או יכולת מינימלית לתקשר
        הבעיה הגדולה של הינקי היא בראש ובראשונה כריזמה ויכולת לנהל את התקשורת- הוא די בוק בתחום הזה.
        . בכל פעם שהיו סימני שאלה סביב הסיקסרס ( הפציעות של אמביד, טריידים ללא חשבון , ההתקלויות של אוקאפור עם החוק(, הינקי שתק והביא להרבה ביקורת על הבעלים. ברוב הפעמים שלח את ברט בראון לתקשורת אחרי מספר ימים של שתיקה.
        בכלל הוא לא ניהל שום יחסים עם העיתונות הארצית או המקומית שצמאה להדלפות ומידע.- הרבה עיתונאים שרגילים ליחסי תן וקח חיכו לו בפינה…….
        הבעיה השניה שלדעתי גמרה את יחסיו עם האריס היא פיתוח שחקנים. תראו איך נראו נואל ,אוקאפור, סטאוסקס וקובינגטון בעונה הקודמת ותבינו למה ג'וש האריס הסכים להביא את ג'רי קולנג'לו שהחל להראות להינקי את הדלת.

        אבל כל זה לא רלוונטי אם להינקי היה קצת מזל ובדראפט הקודם היה זוכה בלוטרי ומנחית KAT בפילי.

  22. כמי שהביאה את הטנקינג לדרגת אומנות, אני חושב שהאתגר של פילי השנה הוא בראש ובראשונה מנטלי. כשרון יש שם, אבל עכשיו השאלה אם יצליחו להיזכר בקבוצה הזו מה זה לנצח. אם זה ילך – שיחקו אותה. אם לא – כל הרעיון הזה של להחריב עד היסוד כדי לבנות מאפס מתגלה כטעות פטאלית.

  23. תודה על הפריוויו
    קבוצה מסקרנת! סימונס לא ברור לי כלל מה יהיה איתו ואמביד עוד יותר! לגבי אמביד אני ממש אופטימי ! אני זוכר שממש אהבתי אותו בקולג׳ ואז הגיעה הפציעה

  24. למה כולם פה כל כך לא תופסים מאוקפור? הוא בן 20! הוא עוד ישפר את ההגנה שלו וכבר עכשיו יש לו יכולות התקפה מדהימות

    1. יכולות ההתקפה של אוקאפור די מגבילות את השטף הקבוצתי. במכללת דיוק אחת החוזקות שלו היתה היכולת להוציא כדור החוצה כאשר נסגר בצבע. בשנה שעברה אולי בגלל חוסר בטחון ביכולת של חבריו הוא הלך עם הראש בקיר כמעט בכל הפעמים.
      ממוצעי ההתקפה של הסיקסרס עם אוקאפור על המגרש ירדו משמעותית לעומת הממוצע כשישב על הספסל.
      יש לאוקאפור פוטנציאל רב ויש לו חלון הזדמנויות עד לפגרת האולסטאר לחזור ולהיות האוקאפור מדיוק ולהראות שהוא בעל ערך רב.

  25. רפי,

    תודה על עוד סקירה מעניינת.
    פילדלפיה יחד עם מיניסוטה ודטרויט הן הקבוצות שנראה לי שיהיה מעניין לעקוב אחריהן השנה.

    (הייתי מוסיף גם את הניקס, אבל אני למוד אכזבות מהם…)

    יאללה כבר שיתחיל,

    אופיר

  26. תודה רבה רפי. תענוג.
    מאחל המון הצלחה, למרות שלפחות מכיוון הגישה של אמביד לא נראה שיש טובות.
    מצד שני, שפע של צעירים, תקרה פנויה ובחירות דראפט… ואפילו GM שנראה שיודע מה הוא עושה… נראה טוב.

  27. פריוויו נהדר.
    20 נצחונות נשמע הגיוני לקבוצה, ובאמת הדבר המעניין הוא לראות את ברט בראון מצליח להנחיל סוג של שיטה בפילדלפיה.
    אחרי שסבל כל כך הרבה כדי להיות המאמן עם המאזן הגרוע בהיסטוריה (נראה לי) מגיע לו קצת נחת. תכלס יותר מכולם הוא הבן אדם שהכי ריחמתי עליו בשנים האחרונות בפילי.

  28. זה די ברור שהינקי כיוון להשנה.
    אם אמביד היה יוצר לאור קודם הוא היה הורס את הבניה.
    נראה לי שנקבל אותו כמו בקנזס ואפילו יותר.

    אני ממש מתרגש, סימונס ואמביד באותה קבוצה זה יהיה מרתק

  29. אחד מהדברים שהסיקסרס חייבים לעשות בדחיפות הוא לפתח את ה15-Footer של נואל. כדי שכאשר יביאו דאבל טימים על אוקאפור נואל יוכל לפתוח קצת את המשחק. הוא יכול לעשות ככה 15 נקודות במשחק, וכך הוא גם יתרום בהגנה (מטבעו) וגם בהתקפה.

  30. אחלה סקירה, תודה. אני לא מאמין שנואל יפתח על הספסל ואוקאפור בחמישייה כמו שכתבת אבל נראה. זמנו של אוקאפור קצוב שם, עד פגרת האולסטאר הוא כבר לא יהיה שם. יהיה מעניין לראות איך סאריץ׳ ישתלב, ואיל הוא יקבל את זה שחמישייה הוא לא יהיה אלא אם כן סימונס יזוז לעמדה 3 . רודריגז בעיניי הוא האקס פקטור, עושה משחק בחסד, הדרך שבה הוא יפעיל את נואל תהיה מעניינת מאוד. קבוצה מסקרנת שרחוקה כמה טריידים ושנה שנתיים מלהשפיע באמת.

  31. כדאי לזכור שהדראפט הקרוב אמור להיות חזק!
    4 רכזים טובים עד מעולים יהיו זמינים, למעשה רק שני גבוהים צפויים להבחר בעשירייה הראשונה.
    סיכוי גבוה שלפילדלפיה יהיו 2 בחירות בעשירייה הראשונה.
    בתיאוריה סיכוי טוב לחזק את הקו האחורי בשני תותחים.
    לא הייתי ממהר לעשות טרייד על אף גבוה בשביל שחקן חוץ בינוני.
    ובאופן כללי כדאי להתאפק מהדחף להישגים גם השנה.
    שנה הבאה זה כבר יכול להיות מדהים. אחת הקבוצות המוכשרות שהתקבצו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט