"המספר החזק" המספרים הבולטים מהמחזור השלישי ביורוליג/ ניר אורון

26 הפרש ניצחה קאחה לאבורל את בשיקטש הטורקית, וקאחה שרק לא מזמן הייתה במשבר עמוק, נמצאת כבר ב 14-0 מדהים בכל המסגרות ואין ספק שהיא אחת הקבוצות הכי חמות באירופה. 4 שחקנים קלעו אמש בדאבל פיגרס עבור הספרדים, וחלוקת הנקודות ממחישה עד כמה קאחה לאבורל "החדשה" היא פשוט קבוצתית ומחוברת (אולסן 13, לאמפה 12, פליסיס 12, בייליצ'ה 12). קאחה גם פירקה את בשיקטש בריבאונד 54-29, וכשאתה נהנה מכל כך הרבה הזדמנויות בדמות 22 ריבאונדים בהתקפה, אז אין פלא שזו התוצאה הסופית.

5 שחקנים קלעו אמש בדאבל פיגרס עבור צס"קא, בניצחון 90-83 על באמברג, כאשר גם תצוגת ענק בדמות 35 נקודות לא הספיקו לנאכבר הוותיק. בשורות האדומים בלטו כרגיל תאודוסיץ' עם 17 נקודות ו 9 אסיסטים וויקטור חריאפה שהיה בכל מקום וסיים עם 19 נקודות, 14 ריבאונדים ו 4 חטיפות. מי תעצור את הרוסים? אולי ז'לגיריס בשבוע הבא במה שמבטיח להיות מפגש לוהט במיוחד בקובנה הקרה.

91 נקודות קלעה מכבי אמש, במה שהיה לתצוגה ההתקפית הטובה ביותר העונה. המשחק עוד היה צמוד עד לרבע הרבעי, אבל התפוצצות התקפית אדירה שכללה 38 נקודות ברבע הרביעי פשוט פירקה את הטורקים לגורמים. ומי היה בחמישייה בדקות האלה? מורן רוט וסילבן לנדסברג. לא להאמין.

8 הנקודות שקלע אמש מורן רוט היו למעשה הנקודות הראשונות שלו ביורוליג העונה, אך מה שהכי הרשים היו האנרגיות וההתלהבות שהוסיף הרכז הנהדר בדקות ששיחק. רוט סיים בנוסף גם עם לא פחות מ 6 אסיסטים ב 15 דקות בלבד, כאשר עם כל הכבוד לתצוגה האישית של היקמן או ג'יימס, מעל כולם מי שהיה באמת היה אחראי לריצה ולשטף ההתקפי ברבע הרביעי היה הרכז הנהדר. רוט הריץ, מסר ובעיקר עשה את מה שרכז טוב אמור לעשות: להפוך את מי שסביבו לשחקן טוב יותר ולסדר לחברים סלים קלים. שימו לב לנתון הבא: ב 3 וחצי רבעים (25 דקות) שקדמו לעלייה של מורן רוט לפרקט, קלעה מכבי רק 42 נקודות, לעומת 49 נקודות ברבע וחצי (15 דקות) בלבד, שבהם רוט היה על הפרקט! מדהים.

2.5 שניות הפרידו בין ז'לגיריס לבין ניצחון חוץ מדהים במדריד, אבל לסרחיו רודריגז היו תוכניות אחרות. הליטאים, שנהנו מערב יוצא מן הכלל של פופוביץ', הובילו עוד 74-72 אבל אז הגיע ההתקפה האחרונה של הספרדים,  פרננדס חדר ומצא את רודריגז בפינה, והספרדי השחיל את שלשת הניצחון. הליטאים עוד ניסו לנצח את המשחק והימרו על שלשה של מרקו פופוביץ', אבל דווקא מי שסחב את הקבוצה עם ערב קליעות נהדר מחוץ לקשת, החטיא, וכעת הליטאים שהיו הפתעת הסיבוב הראשון (עם מאזן 8-2) כבר סופרים 2 הפסדים נוספים אחרי המחזור השלישי והם מהר מאוד מגלים כי הסיפור בשלב הנוכחי שונה בהרבה מן הסיבוב הראשון.

3 ניצחונות יש לאיטלקים מסיינה לאחר שלושה משחקים בטופ 16, ומי שנדמה שתהייה אחת הקבוצות החלשות בבית (באופן יחסי) מוכיחה עד כמה הבית של הצהובים קשה אפילו הרבה יותר ממה שכולם ציפו. אחרי ניצחונות מול מכבי ופנרבחצ'ה, האיטלקים פגשו את חימקי מוסקבה החזקה, ולמרות 3 רבעים צמודים שבהם חימקי הובילה, האיטלקים בראשות בובי בראון הנהדר סיימו עם ניצחון 82-76. בובי בראון, שבשבוע שעבר כיכב עם 41 נקודות, הסתפק הערב "רק" עם 20, אך הכוכב של הערב היה ללא ספק תומאס רס שסיים ערב עם דאבל דאבל של 16 נקודות ו 10 ריבאונדים.

5 שחקנים קלעו בדאבל פיגרס בשורות ברצלונה בקרב הענקיות מול האלופה אולימפיאקוס, וכאשר בשורות הקבוצה מפיראוס ספאנוליס נתקע על 9 ורק פרינטזיס נותן ערב התקפי סביר, אז אין פלא שהפתעה מהמשחק בברצלונה לא קיבלנו. בשורות הבלאוגראנה קלעו טומיץ' שהצטיין עם 15 נקודות ו 12 ריבאונדים, פיט מייקל הוותיק והנפלא עם 12 ושאראס, הוארטס וויקטור סאדה עם 10 כ"א. נאבארו דווקא סיים עם ערב חלש מאוד של 5 נקודות, אך כרגיל מה שעשה את ההבדל אצל ברצלונה זאת ההגנה הנהדרת של החבורה של פאסקוול.

 

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. ניר תודה על הטור המצוין שמספק שוב פוקוס על המספרים שעשו את המחזור.
    למנחם מורן רוט יהודי. הוא שחקן שעשה את כל הדרך מלמטה וטיפס לאט לאט ובנחישות. בעונת 2008 הוביל את הפועל חולון לסנסציה אמיתית כשהוביל אותה לאליפות בגמר הפיינל פור מול מכבי. ה – +- של מורן בהחלט מדהים. כשהוא היה על המגרש כל המשחק של מכבי השתנה. היה בעל בית אמיתי שמנווט את המשחק. למורן ראיית משחק מצויינת והבנה עיוורת עם ג'יימס שפתאום היה אפקטבי בהרבה מאשר עם אוחיון. אולי תומאס באמת צריך לשחק בציוות עם מורן שימצא אותו עם הפנים לסל במצבים שנוחים לו.
    אגב ניר את ברצלונה הוביל טומיץ', טעות כתיב עם מירוטיץ' שמשחק בריאל.
    אגב ז'לגיריס שהייתה קרובה מאד לניצחון חוץ מצויין, ואם הייתה מנצחת בריאל הייתה במצב מצוין כרגע. עדיין מוקדם לסתום עליה את הגולל

    1. תודה אלעד! ותודה על התיקון, לא שמתי לב שבטעות רשמתי מירוטיץ'.. מייד אתקן.
      מסכים איתך לגבי ז'לגיריס ובאופן אישי אני אשמח לראות אותם מצליחים כי מדובר באמת במשב רוח מרענן ובקבוצה ששיחקה כדורסל איכותי בסיבוב הראשון!

      1. אני באופן אישי ממש לא אשמח לראות את ז'לגיריס מצליחים. קבוצה שנותנת חוזה לתאומים לברינוביץ' – שישבו בכלא באשמת אונס, ורק מבט בפרצופים שלהם הוא מקפיא דם – לא ראויה להצליח. מבחינתי הם שייכים לציר הרשע, הלוואי שייכשלו.

        וזה עוד בלי לדבר על הבעלים המגלומן ועל השירים המוסלמים מיסיונריים-קיצוניים של איבי ג'אבר… קבוצה פסיכית
        http://sports.walla.co.il/?w=/196/2581497

  2. יש שמועות ששחקני חימקי לא יעלו לשחק נגד מכבי. אם כן, זה מוציא את כל הקטץ' מהבלוג החי. נעשה אותו בכל מקרה, אם הם לא יעלו לשחק נעשה זאת במחזור הבא.

    אם יכנסו אנשים, נעשה אחד כל כמה שבועות.

    1. מדובר בסיפור דיי גדול ברוסיה, לפי מה שאני מבין השחקנים שם לא קיבלו משכורות כבר יותר מ 3 חודשים והם הודיעו כי אם לא יקבלו אותם השבוע הם פשוט לא יעלו לשחק יותר.

  3. כרגיל תענוג גדול, הייתי מוסיף נתון סופר מעניין:
    17 (או 15, אני לא בטוח) – מספר הנקודות שקלע היקמן ברבע האחרון. מרשים לכל הדעות!!, היקמן הולך ומסתמן כגניבת השנה ביורוליג.

    מישהו יודע אגב מה מספר הנקודות הגבוה ביותר שקלע שחקן ביורוליג ברבע אחד?

    1. תודה רבה עידן!
      מסכים לגמרי איתך, היקמן זאת אחת הגניבות הגדולות ביותר השנה ביחד עם בראון מסיינה. הוא נתן רבע רביעי פשוט אדיר ואגב גם נבחר ע"י היורוליג ל MVP של המחזור כולו.

      אני לא יודע להגיד לך.. אבל הבאת פה אחלה שאלה ששווה איזה בדיקה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט