אירועי דיומא – 24.07.2016 / דוד "פאקו" סעדה

כדורסל:

אליפות אירופה לנבחרות עתודה:

יום אחרון לאליפות עם משחק הגמר ומשחקי הדירוג האחרונים. ישראל עם ההפסד לשבדיה מתמודדת על מקומות 11-12:

21:00-ספרד-ליטא – גמר (שידור חי בספורט 5)

18:30-גרמניה-טורקיה– דירוג 3-4

14:00-איטליה-לטביה – דירוג 5-6

11:45-אוקראינה-צ'כיה – דירוג 7-8

18:30-סלובניה-שבדיה – דירוג 9-10

16:15-סרביה-ישראל – דירוג 11-12

14:00-צרפת-בלגיה – דירוג 13-14

16:15-פינלנד-הונגריה – דירוג 15-16

פורמולה 1:

מירוץ הונגריה:

במקצה הדירוג (הגשום) אתמול זכה המוביל ניקו רוזברג בפול פוזישן. לואיס המילטון, המפגר אחרי רוזברג בנקודה בודדת, יזנק מהמקום השני. צפוי קרב צמוד בין שני החברים לקבוצת מרצדס, כאשר כל האחרים אמורים לשמש סוג של תפאורה. שידור חי בספורט 5 לייב החל מ-14:50.

אופנים:

טור דה פרנס:

קטע 20 של אתמול היה עוד יום גשום באלפים הצרפתיים. הרוכבים הפנימו את מראות היום הקודם, וצמצמו את ההתקפות על הכבישים הרטובים. בקטע זכה הבסקי יון איזאגיר מקבוצת מוביסטאר. איזאגיר נכנס לירידה המסיימת למורזין יחד עם וינצ'נזו ניבאלי וירלינסון פנטאנו הקולומביאני, והפתיע כאשר הצליח לנצח את הכריש בנשקו הוא. פנטאנו הגיע שני וניבאלי המאוכזב שלישי. ב-GC נרשמה אכזבה רבתי כאשר אף אחד מבין חבורת המובילים לא ניסה ליזום התקפות, גם לא לצורך שיפור מיקום. השינוי המשמעותי היחיד היה ההתפרקות של פביו ארו, שיצא מהעשיריה המובילה. בסופו של דבר ההובלה ב-GC נשארה כפי שהייתה, עם פרום שהבטיח שוב את הזכייה בטור, כאשר אחריו רומן בארדה ונאירו קינטאנה. גם אדם ייטס שבמקום הרביעי הצליח לשמור על החולצה הלבנה. פטר סאגאן הוסיף עוד תואר לשק המתפקע שלו, כאשר קיבל את פרס הקרביות הכללי במירוץ.

קטע 21 (יורוספורט 17:00, ספורט 5 פלוס 17:10) משאנטי לשאנז אליזה הוא הקטע החותם המסורתי של הטור. זהו קטע קצר במיוחד (113 ק"מ) ושטוח, שמשמעותו העיקרית היא ייצוגית. זה כולל את הצגת המנצחים בחולצות השונות בתחילת הקטע, השקת כוסות שמפניה במהלכו, וסיבובי "גאלה" בעיר (יש שמונה כאלה). המשמעות היחידה מבחינה תחרותית בקטע היא מיאוץ הסיום היוקרתי (המכונה לעיתים אליפות העולם בספרינט). ללא קבנדיש שפרש, המאבק יהיה בין ספרינטרים טהורים כקיטל, גרייפל וקוקאר, כאשר גם סאגאן ודגונקולב ינסו בו את מזלם.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 65 תגובות

    1. אשמח להבין .
      ישנו פער די קטן בין מקומות 2-5 .
      לעיתים פער של כ 20 שניות בין רוכב לרוכב .
      האם אין סיכוי לסגור פער שכזה תיאורטית אפילו בקטע מישורי וקצר יחסית ?

      1. סיכוי יש, אבל לא עושים את זה. נוגד לחלוטין את הקוד ההתנהגותי של הטור. אני ממש לא אחד ששם כוכביות על הישגים, אבל זה יהיה כוכב ולא רק כוכבית אם מישהו ינצל את הקטע האחרון לשם כך.

        1. תודה רבה.
          אבל עוד שאלת הבנה.
          הרי הקטע עצמו יוקרתי מאד היום …אולי היוקרתי ביותר.
          אז ממתי להגביר קצב זה לגיטימי רק מהסוף ?

          1. הקטע יוקרתי רק לספרינטרים. אצל כל האחרים זו בעיקר תחרות של פוזות למצלמה. יש בד"כ נסיונות בריחה, אבל הם תמיד נתפסים ע"י הספרינטרים.

  1. בשבילי מה שסימן את הטור יותר מכול
    היה בקטע שפרום הוריד את הראש ונתן את כולו בקטע הירידה בו ניצח את השלב וקינטנה בהתחלת הירידה סובב את הראש לאחור לחפש עזרה במקום לדלוק אחרו.
    מה שהראה שהוא לא לוקח סיכונים בשביל לעשות את הצעד הנוסף כדי ללכת על הכול.
    🚲🚲

  2. תודה דוד.
    היחיד שניסה אתמול היה קרויזיגר, אבל זה היה בעיקר לצרוך שיפור עמודת, כי על הצהובה הוא אפילו לא התקרב לאיים.
    הסתכלתי על הפרופיל של הוואלטה. יש שם קטע אחד שדומה לקטעי הטיפוס הרציניים של הטור. רוצה לומר שיש סיכוי גם למי שאינו מטפס טהור אם יש לו יכולות נג"ש גבוהות.

    1. הוואלטה בין שלושת הגראן טורים הוא בד"כ הפחות צפוי מכולם. שילוב של מתחרים שמגיעים מהטור כפיצוי על חוסר הצלחה, טמפרטורות גבוהות ומסלולים שהם לא תמיד שגרתיים, מביא לזה שהזוכים שם הרבה פעמים לא צפויים לחלוטין. השנה אחרי האולימפיאדה, הסיכוי שזה יקרה רק יגבר.

  3. נראה לך שיש סיכוי שפרום ישתתף בוואלנטה? אולי אפילו בתור דומסטיק?
    קראתי באיזשהו מקום שזמן ההתאוששות שנדרש למובילים (יענו אלה שלא יורדים להילוך ראשון בשום שלב) כדי לחזור למצב פיזי אופטימלי אחרי הטור דה פראנס הוא 3 חודשים.

    1. פרום בוואלטה ועוד כדומסטיק? אין מצב. הוא השתתף כמוביל בוואלטה של 2012 אחרי הטור שבו סחב את וויגינס (והיה ברור שהוא המטפס הטוב מבין שניהם). הוא די נראה שם כמו הצל של עצמו.

      1. השם הגדול היחיד שכנראה יהיה בוואלטה הוא קונטדור. הרבה פעמים יש כאלו שמתמודדים בג'ירו, מדלגים על הטור ומשתתפים בוואלטה (כמו ארו בשנה שעברה). השנה בג'ירו לא היו שמות גדולים שלא השתתפו בטור (כמו ניבאלי וואלוורדה), וחוץ מזה יש עוד את ריו בדרך.

        1. כרגע, מלבד קונטאדור, אמורים להשתתף בוואלטה גם קינטאנה, פוריטו, פינו (ייתכן שגם ארו). ההשתתפות של פרום בוואלטה תלויה בתוצאה שלו באולימפיאדה. ויש גם דיבור שאם יוותר על הוולאטה ינסה בשנה הבאה דאבל ג׳ירו – טור.

          צריך לזכור שהטור הפך בשנים האחרונות למעט יותר הררי ועם שבוע ראשון פחות שגרתי הרבה בכלל התחרות מהוואלטה ומהג׳ירו, שנחשבו הרבה יותר קשים.

          1. תודה. מפליא מאד לגבי פרום וקינטאנה. מעבר להתאוששות שלוקחת הרבה זמן, יש פה גם את עניין הכרת המסלול והקטעים, וריו תקועה די יפה באמצע. בכלל דאבל ג'ירו-טור או טור-וואלטה זה לא משהו שממש מצליח.

  4. הארה ושאלה
    א. בפוסט כתוב שהקטע היום הוא 134 ק"מ למרות שבצילום של פרופיל הקטע מצויינים רק 113.
    ב. מה המשמעות של שליטתו של פרום בטור אם קבוצת סקיי משופעת בכסף וכישרון? אם קינטנה או ייטס או בארדה היו במקומו בקבוצת סקיי הם לא היו זוכים? אם פרום היה במוביסטאר הוא גם היה יכול לזכות?

    1. באותה נשימה- פאקו ומתן – תודה רבה על הכתבות המושקעות (וגם על התגובות המחכימות) שממש פתחו לי פתח לעולם חדש.
      שאפו!

      1. תודה, אבל מי שראוי למחמאות בנוסף לפאקו הוא קודם כל עידו גילרי.
        א. לפי האתר הרשמי הקטע בן 113 ק"מ.
        ב. לעולם לא נדע. הטיעון הכי משמעותי לטובתו הוא שאת רוב ההפרש הוא השיג בקטעי הנג"ש שהם אינם תלויים בקבוצה.

    2. לגבי א: טעות סופר. תודה – תוקן.
      לגבי ב: יש פה תמיד שילוב. היכולות של פרום בטור הזה בכל המישורים יכולות לשכנע את כולם שבמקרה שלו הקבוצה חשובה, אך לא העיקר. בטח אם היה בקבוצה חזקה כמו מוביסטאר, כנראה שהתוצאות לא היו שונות בהרבה. אם הוא היה בקבוצה הרבה יותר חלשה, זו כבר הייתה שאלה מעניינת יותר, שאי אפשר לתת לה תשובה חד משמעית. ראינו כבר רוכבים שמצליחים בטור הזה בלי יותר מדי גיבוי מהקבוצה, כמו סאגאן (אם כי במקרה שלו זה קצת משקר, כי ההצלחה שלו היא בקטעים עם פרופיל אחר לגמרי, ואין פה צורך בעקביות בכל אחד מהקטעים בטור).

  5. גם אני עם השאלה – למה הם לא ממשיכים לתת את הכל גם בקטע האחרון כולל כל ההקפות בשאנז אליזה, האם אי אפשר לצמצם עוד כמה שניות? ההסכם הג'נטלמני הזה בין המובילים הופך את כל היום האחרון לבדיחה. בעיקר ההקפות הראשונות נראות מאוד נינוחות אפילו לאדם מהישוב.
    ומה יקרה עם פרום יפול, האם כל המובילים יחכו לו? (בטוח שתענו "כן")

    1. בוא נעזוב רגע את הקוד הג'נטלמני (למרות שהוא חשוב כאן, ומתן הסביר את זה יפה קודם). יש כאן קטע מיאוץ המוני בתוואי הכי קלאסי שיכול להיות – מישורי, רחב, ללא רוחות וכו'. הסיכוי לבריחה כאן של מישהו הוא מאד קטן. זה הופך את הקטע לכזה המיועד בעיקר למאיצים. צריך להבין שאם כמה רוכבים מגיעים ביחד, בלי שיש רווח ביניהם, אז גם אם אחד הגיע מעט אחרי השני, יהיה להם אותו הזמן. זה אומר שמעשית לכל הדבוקה יהיה אותו הזמן, קרי צמצום זמנים הוא מעשית בלתי אפשרי.
      והקטע הג'נטלמני הוא חלק מהטור. צריך לקבל את זה. לצורך העניין, תסתכלו על הטור ככזה הכולל 20 קטעים ולא 21. מה שיענה לך על השאלה האחרונה – כן בבירור.

  6. סליחה על ההתפרצות באמצע דיוני הטור דה פרנס רק לומר שאתמול ראיתי את חצי הגמר של הu19 של פיבא בשידור חי בערוץ של פיבא ביו טיוב.

    למי שאין ערוץ הספורט או רוצה לראות את שאר המשחקים מהטורניר העתודה (U20) אז לחפש ביו טיוב fiba. הכל בלייב

  7. זה היום קל סגאן להשלים קטע רביעי!
    קטע מאוד יוקרתי לאור זה גם שהיה תחרויות די מגוחכות על החולצות בטור.

  8. הטור של פעם ללא הקסדות נראה הרבה יותר "אנושי" אבל כל כך מסוכן..
    מזכיר קצת את הצ'יפס והנקניקים- מאוד טעים אבל לא בריא.

  9. בשידור הישראלי אמרו שטינקוף אמר שהוא יחזור אחרי שפרום כבר לא יהיה בעניינים. למישהו יש מושג אם יש אמר בשמועה הזו?

  10. השידור כאן הוא מאד 'בריטי'. הצרה היא שהאנליסטים מדברים אלינו כאילו אנחנו מבינים במקום להסביר פשוט מה קורה.

  11. למשל, ראיתי אחד מקבוצה אחת (לפי צבע החולצה) אוכל מהו, ואז נותן את חצי החפיסה שנשארה לרוכב בחולצה מצבע אחר. הם גם דיברו די הרבה וצחקו.
    אז מה, זה קיבוץ? חברותא? ככה זה נראה לי, במקום 'כלב אוכל כלב'

  12. בנוסף, אף אחד לא יתחיל מהבסיס בסוף הטור. אני מניח שהם מדברים להדיוט בקטעים הראשונים ולאחר מכן מניחים שלצופים יש את הבסיס.

  13. מתן, אם הקטע האחרון "אינט תחרותי" איך זה שהיה בסוף קרב על החיים ועל המוות שהמנצח ניצח בכמה סנטימטרים?

    1. הקרב בשלב האחרון הוא על הכבוד בזכייה בשלב – זהו שלב נורא יוקרתי לספרינטרים שרובם סיימו ב10 הראשונים בשלב.

להגיב על מנחם לס לבטל

סגירת תפריט