אירועי דיומא – 23.07.2016 / דוד "פאקו" סעדה

כדורסל:

אליפות אירופה לנבחרות עתודה:

ישראל שרדה בדרג א' לאחר הניצחון אתמול על בלגיה, מה שהופך את המשחקים הבאים של הנבחרת לכאלו המיועדים לפרוטוקול. בנוסף מתקיימים היום משחקי חצי הגמר.

חצאי הגמר:

18:30-טורקיה-ליטא (שידור חי בספורט 5)

20:45-גרמניה-ספרד (שידור חי בספורט 5)

משחקי הדירוג 5-8:

14:00-איטליה-צ'כיה

16:15-אוקראינה-לטביה 

משחקי הדירוג 9-12:

18:30-סרביה-סלובניה

20:45-ישראל-שבדיה

משחקי הדירוג 13-16:

14:00-צרפת-פינלנד

14:15-בלגיה-שבדיה

פורמולה 1:

מקצה הדירוג בהונגריה:

פתאום נהיה לנו מירוץ בפורמולה 1 השנה. כשנראה שניקו רוזברג מוביל בבטחה אחרי המירוצים הראשונים, לואיס המילטון סגר עליו בהדרגה את הפער, וכרגע הוא עומד על נקודה בודדת. למי שישיג את הפול פוזישן במקצה הדירוג היום יהיה יתרון משמעותי במיקום הסופי. שידור חי בספורט 5 לייב החל מ-14:55.

אופנים:

טור דה פרנס:

קטע 19 של אתמול באלפים הצרפתים היה מהדרמטיים שראינו בטור, גם אם לא השפיע על זהות המוביל בו. הגשם שירד בחלקו השני של הקטע, הביא לכבישים חלקים שגררו נפילות רבות של רוכבים. אחת מהנפילות הייתה של המוביל כריס פרום, שנאלץ להשלים את שארית המסלול עם אופניו של חברו לקבוצה, גראן תומאס. הצרפתי רומן בארדה ניצל את הנפילה והחליט לברוח קדימה, מה שהביא לו את הניצחון בקטע ואת המקום השני ב-GC. זה לקח זמן, אבל המדינה המארחת קיבלה סוף סוף את הניצחון לו ייחלה. המפסיד הגדול של הקטע היה באוקה מולמה ההולנדי, שאיבד שליטה וירד מהמסלול. הזמן הרב שאיבד הוריד אותו מהמקום השני לעשירי. נפילות נוספות נרשמו לניבאלי, פורט, דניאל נבארו ופייר רולאן, אם כי החמורה ביותר הייתה של טום דומולאן ההולנדי, שלאחר המפגש עם רוכב לפניו התרסק ונחבל בידו. הפציעה אילצה אותו לפרוש מהמירוץ, וגם השתתפותו באולימפיאדה מוטלת בספק. גם אדם ייטס איבד מעט זמן בסיום הקטע וירד למקום הרביעי, אם כי במאבק על החולצה הלבנה הוא עדיין מוביל על לואי מנקיז הדרום אפריקאי בכ-2:30 דקות. בסופו של יום, כריס פרום ממשיך להוביל במירוץ בהפרש של כארבע עד חמש דקות על בארדה, קינטאנה (שכדרכו בטור הזה היה פסיבי למדי) וייטס.

קטע 20 (יורוספורט 14:00, ספורט 5 פלוס 13:50) ממז'ב למורזין הוא למעשה הקטע המכריע של המירוץ (היות ובקטע המסיים בשאנז אליזה אין שינויי מיקום). כמו בקטע של אתמול, מדובר בארבע פסגות גבוהות באלפים הצרפתים, אם כי בניגוד לקטע הקודם, הסיום יהיה בירידה. ההפרשים הקטנים יחסית בדירוג הכללי (מהמקום השני ומטה) ובמאבק על החולצה הלבנה יעודדו את הרוכבים לתקוף בכל הזדמנות, כך שצפויה לנו היום רכבת הרים. אם מזג האוויר יהיה דומה לזה של אתמול, הצפייה ברכבת ההרים הזו עשוייה להיות סדיסטית למדי. לא להחמיץ.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 123 תגובות

  1. מחכה לנו קטע גדול היום! לא בגלל האיום על החולצה הצהובה אלא מאבקים על הפודיום.
    דרך אגב מה דעתכם על הטור של טינקוף? איבדו את קונתדור והבטיחו שתי חולצות וקרןיזינגר מסיים כמעט בטוח מקום 12.

  2. אם דיסנדר על כמו ניבאלי מתרסק, זה מראה כמה הכביש באמת היה מאתגר.
    תודה פאקו.
    מעניין אם אסטנה שוב ייקחו אחריות בניסיון להשיג פודיום.

          1. לגמרי בגלל פרום פרום נפל ראשון כשהוא למיטב הבנתי מנסה לקחת את הגוף שמאלה לשחק עם היגוי הפוך ואז הזנב ברח לו והעיף אותו שמאלה למיטב הבנתי נפילה דומה מאד לזו של בלוקי ב 2003 הפילה משכה את פרום ימינה ניבאלי שהסתכל עליו בלם במקום לברוח שנאלה קרוב לודאי בשל. עייפות מאחר שהסתכל ימינה ובלם החליק באותה צורה .
            רוכבים שהגיעו מאחור אך שדה הראיה שלהם לא היה נעול ולא בלמו התחמקו בקלות משניהם ניבאלי פשוט היה עייף ולא מרוכז.

  3. גם היום צפוי גשם. מה שאומר שממש הכל יכול לקרות בירידה למורזין.
    פרום יוכל להרשות לעצמו זהירות בירידה טם יגיע יחד עם כולם לטופ. דרך אגב קינטנה ניצל את אותו טיפוס ועלייה לניצחון בדופינה לפני מספר שנים.

    1. לא עושים את זה כי ברוב המסלול אין צורך בזה (וכמובן שזה פוגע בך בקטעים הלא חלקים). בקטעי אבנים משתלבות למשל יש כאלו שמחליפים צמיגים (או ליתר דיוק את כל האופניים) למשהו יותר חזק. זה מותר, אבל כמובן שזה מעכב אותך.

      1. עברתי בפרסומות. אמרו שהרכיבה הזהירה של סקיי בירידה מאפשרת להנאו לחזור אליהם.
        בקיצור פספסו את זה שהוא היה דווקא בבריחה

          1. מדהים!
            אם סאגאן מצליח להגיע בפער של 20 שניות מהראשון בעלייה האחרונה הוא מסוגל להחזיר את זה… אבל בעלייה האחרונה הוא כנראה ישבר לגמרי.

  4. אבל אני לא מבין את שאר הקבוצות של המובילים
    למה הם לא מכתיבים קצב הרבה יותר גבוה ממה שסקיי עושה? קרויזיגר מסכן אותם, לא את פרום.

          1. בד"כ כן. לא ביום האחרון ובהפרש כזה. כלומר בתור ס.ד. רני מתכוון. בתור צופה כמובן שאין לי בעיה עם זה.

  5. הסיום היום זהה לקטע מפורסם בטור של 2000.
    אותה עלייה וירידה בסוף.
    זו אחת העליות היחידות בהם אולריך הצליח להשאיר את ארמסטרונג מאחור. הירידה למורזין לא נראית מסוכנת כל כך מכיוון שאין תהום בצד וגם לא הרבה עיקולים חדים. אבל יש המון עיקולים קטנים שמטעים מאד והיא מאד מהירה (שון קלי עשה 124 קמ"ש בירידה הזו).
    בקטע ההוא בשנת 2000 רוברטו הראס התרסק בראש המירוץ 2 ק"מ לסוף והשאיר את הניצחון לרישרארד וירנק.
    יהיה מעניין היום.

    1. הוא נותן הכול עכשיו… ינוח בירידה וינסה לתת לו עוד כמה שניות במישור לפני העליה.
      כמה סאגאן רחוק מפרום😜

      1. זה לגמרי תלוי במה שאר חברי הברייקאווי יעשו. כמובן שקרויזיגר יעדיף שהוא ישאר איתו עד לעלייה האחרונה.

    1. הוא נפל אתמול. היום זה כואב לדעתי לקראת הסיום יהיה גם לפרום מאד קשה להערכתי לזה מחכות יתר הקבוצות לסימן חולשה ולורדה לדעתי יתקוף 15 קמ לסיום מלוה ברוכבים נוספים .

  6. מובי סטאר חייבים לתקוף בתוך עשרת הקמ הקרובים השביל קינטאנה יתר המטפסים חייבים להצטרף אגב קושטה גם היום בבריחה ציפיתי לזה הוא חזק מאד בנגד השעון ויש לו סיכוי טוב לנצח את הקטע אם יצליח להיצמד בעליה לפנטנו בקרוב נראה אם קבוצת קרוזינגר תעלה הילוך בעליה .

  7. אגב עד אתמול לא היה נצחון בקטע לאיטליה, צרפת או ספרד בטור הנוכחי. בארדה שינה את זה אתמול לטובת הצרפתים. השאלה אם פנטאנו יהרוס את זה היום לאחרים.

  8. צמשרתם קל שני אדונים ולא בצדק מוכיח היום משהו אינוסנטי כל כך מגיע לטורדור האחרון הזה .
    האחרון שהתאבד בשביל כולם היחיד ממוביסטאר שהוכיח זאת כל כך מגיע לו לנצח היום לפחות בזכות מה שעשה עבור ולורדה בוולטה 2012

    1. הוא סבל היום אבל כל הכבוד לו בסיום התאבד. לתוך הירידה לא רכב הגנתי והוכיח שמקומו. בעולם מוצדק הוא הפך מרוכב בינוני לרוכב על בזכות ולא בחסד .
      יש בו את החומר ממנו קורצו אלופים .
      ועכשיו למנצח הקטע אינוסנטי
      זהו דוגמא לרוכב ממושמע שיודע לטפס יודע לרדת יודע הכל אך תמיד היה פועלו הנאמן של ולורדה התאבד בשבילו יצא לבריחות עבורו מעולם לא עבד למען עצמו תמיד ידענו כמה תרומתו חשובה למעשה היחיד שנשאר במוביסטאר אחרי שקושטה עזב והיה מוכן לעבוד ולהתאבד למען הצלחתם של אחרים .
      ידענו שאין לו את יכוחת הסיום בעליות הוא נגמר תמיד מהר אבל לאור הירידה ביכולת של ולורדה והעובדה שדני מורנו וקינטנה היו חושך באור יום בטור הזה אינוסנטי החליט להמר על כל הקופה וללכת בשביל. עצמו איזה כיף לראות שלפעמים יש צדק בספורט .
      ואת מי אינוסנטי ניצח בירידה את ניבאלי מנצח גראן טורים סדרתי ואת גארלינסון פטטנו כבוד לבחור .

        1. ברור כתבתי על כך בהמשך ברור שניבאלי נזהר הנפילה שלו אתמול נבעה פשוט מעייפות .
          הטור הזה היה מוזר השנה הקטעים המישוריים חפני הסוף הרדימו ועייפו מאד את הרוכבים לפחות טת המטפסים .
          ניבאלי וולורדה הגיעו אחרי הגירו קינטנה מאד התעייף בקטעים המישוריים מה גם שלא זכה לתמיכה ההיפך הוא הנכון היו לו המון מאבקי כוח מול ולורדה .
          הקבוצה החזקה של סקאי מאד נהנתה מהפרופיל של הטור השנה .

    1. לא בטוח שהיה זוכה לו אסטנה ומוביסטאר היו מנוהלות כראוי .
      זו הגדולה של ריס כמנהל מקצוענות מרשימה לא היתה לו בעיה לדנות מוביל כל הזמן כל הרוכבים בקבוצה היו ממושמעים ונצנו הכל .
      העובדה שטינקוף מנהל את הקבוצה היום זו בדיחה ממש כפי שליברמן לא מתאים להיות שר ביטחון מוביסטאר אסטנה למפרה אלו בדיחות ואפילו קטיושה עצובות לא פלא שפרום לקח מה שנתנו אבל הוא עבד בשביל הניצחון. כראוי ושיפר את הנקודות החלשות שלו הוא מנצח ראוי לדעתי לראשונה בפעמים הקודמות לדעתי היה ברור שלקח אך הפעם. גם בלי פורט לקח בצדק.

  9. שנה אחרונה של טינקוף בטור:
    שתי חולצות, 3 שלבים, וטופ 10 בgc. אני מרוצה בתור אוהד.
    שנה הבאה קונתדור ביחד עם מולמה – לוקחים את הטור!!!
    קונתדור עוד ינסה השנה את הוואלטה.

      1. טים פקטורי של מולמה, קונתדור מצטרף אליהם.
        מי שינהל את הקבוצה על פי מה שראיתי הוא חברו של קונתדור איבן באסו שפרש לפני שנה.

        1. לא יודע אם אתה לא זוכר אותו בשיאו, אבל מדובר על רוכב אידר. מאד חיבבתי אותו בעשור הקודם. מטפס נפלא.

          1. יפה
            נשמע מענין במיוחד אם באסו ינהל .
            לבאסו אין איגו יכול להיות מאד מענין החיבור הזה מה גם שקונטאדור
            יודע לבחור קבוצות.

    1. מה שהוא עשה היום לדעתי היה הכי מרשים עד היום בקריירה שחו.
      גם מולמה שניהם הרשימו מאד לרכב כך אחרי פציעה.
      מאחר וגם ניבאלי נפל אתמול הסיבה שלא ניצח את הקטע היא ברורה פשוט היה לו קשה לתת את הרמה הרגילה שחו בסיום .
      הטורהיה מאד נאכזב להוציא שני הקטעים האחרונים שהזכירו לי עד כמה אני אוהב אופניים .

  10. קצת תיקונים יון אינוסנטי היה באןסקלטל ב 2012 התבלתי בינו לאחיו. גורקא הוא הצטרף למוביסטאר ב 2014 גובה 173 משקל 60 קג
    עבר כי אחיו היה הפועל המצטין של ולורדה אך אחיו באמת נגמר מהר בעליות ולכן הופתעתי הוא מסתבר יותר טכני וחזק מאחיו החשוב הוא שאת הקטע ניצח בסקי לא ספרדי מה זה אומר ?
    זה אומר משהו ברור לגבי השקיעה של ספרד עקב המשבר הכלכלי
    את אליפות אירופה בכדורסל ספרד לקחה לא ?
    האמת שלקחה רק בזכות הקטלני שמשחק בנבא לא בזכות עצמה .
    אינונטי תקף היום בסקי רודריגז תקף היום קטלני ….חושב שהכל ברור …עידו זה עונה מעט לשאלה המצוינת שהעלית ?

להגיב על מתן גילור לבטל

סגירת תפריט