אירועי דיומא – 22.07.2016

כדורסל / רועי ויינברג :

אליפות אירופה לנבחרות עתודה:

הטורניר ממשיך, והיום אנחנו בשלב רבע הגמר:

14:00-טורקיה-איטליה. משחק אדיר שמפגיש בין 2 נבחרות חזקות. טורקיה ניצחה את צרפת, ליטא וגרמניה בקלילות (על הונגריה שהביסה אין מה לדבר), ונהנית מסגל חזק שמלא בשחקנים מהליגה הטורקית החזקה. טורקיה היא נבחרת טובה ב-2 צדדי המגרש, וגם איטליה הקשוחה היא פראיירית לא קטנה שהפתיעה את צרפת, אבל עדיין חלשה בהרבה מטורקיה על הנייר. במשחק אחד הכל יכול לקרות, אבל עדיין רוב הסיכויים הם שטורקיה תנצח.

16:15-ליטא-צ'כיה. הליטאים ניצחו את פינלנד בקלילות ונותנים טורניר יותר טוב מצ'כיה, שמורכבת מתומאש סובודה הנהדר ושאריות. אם סובודה נעצר, צ'כיה נעצרת, וזאת המשימה המרכזית של ליטא. למרות זאת, ליטא לא הרשימה יותר מדי עד היום. לכן לדעתי יהיה משחק גדול של סובודה והפתעה הערב, בדמות ניצחון צ'כי.

18:30-גרמניה-אוקראינה. גרמניה הרשימה עם ריבאונד התקפה יעיל והרבה שלשות מול ישראל, ואוקראינה הביסה את בלגיה בטופ 16. שתי נבחרות מאוד שקולות על הנייר, בשלב הבתים אוקראינה יותר הרשימה, אבל מדובר בנבחרות די שוות על הנייר, מה שיצור משחק צמוד יחסית. לדעתי גרמניה תצליח לכפות משחק הגנתי, מה שיקשה על האוקראינים, ותגיע לחצי הגמר.

20:45-ספרד-לטביה. משחק מעניין שיפגיש בין ספרד החזקה, שזכתה להגרלה קלילה בדמות הונגריה בטופ 16 אחרי שלב בתים מרשים, ובין לטביה, אחת הנבחרות המשתפרות באירופה. לטביה נהנית מנבחרת יחסית מאוזנת והגנה טובה, שסופגת 66.5 נק' במשחק, אבל היא משמעותית פחות טובה על הנייר מספרד, בהנהגת מארק גרסיה המשובח של ברצלונה. בכל אופן, על הנייר לטביה חלשה משבדיה והיא עדיין הדיחה אותה. קיים סיכוי שנחזה בסנסציה הערב, אבל התחושה שלי היא שהצפוי יתממש ויהיה ניצחון ספרדי.

לצד רבע הגמר, יש את משחקי הדירוג של מקומות 9-16:

14:00-צרפת-סרביה. צרפת הפסידה לקבוצה עדיפה ממנה בהרבה אחרי שלב בתים מזעזע, סרביה לא הרשימה עד עכשיו, והמשחק הזה יכול לסבך לחלוטין את המפסידה. הטריקולור ירשמו אכזבה נוספת, וסרביה, החלשה על הנייר, תנצל את ההתקפה החלשה של הצרפתים בשביל לנצח ולצאת מהבור האפשרי של מקומות 13-16.

16:15-פינלנד-סלובניה. פינלנד האיכותית ניצחה את ספרד ואת צרפת, ונהנית מטורניר טוב של לורי מרקנן, הכישרון הפיני הגדול שיבלה את העונה הקרובה במכללת אריזונה. הפינים הובסו מול ליטא, ולכן הם יפגשו את סלובניה, שניצחה בשלב הבתים פעם אחת והפסידה 2 משחקים ב-5 הפרש או פחות. הצ'וקריות הסלובנית יכולה לעלות להם ביוקר הערב, והם יפסידו לפינלנד.

18:30-ישראל-בלגיה (ספורט 5). אחרי תבוסה לגרמנים, ישראל חייבת ניצחון מול בלגיה בשביל לא להגרר למשחקי 13-16, בהן 3 מ-4 האחרונות יורדות לדרג ב'. היתרון של ישראל הוא שבלגיה קבוצת הגנה חלשה (סופגת 81.25 נק' במשחק), והמשחק המהיר של ישראל יוכל לבוא לידי ביטוי הערב. זה הקלף הכי טוב של הנבחרת והיא צריכה להשתמש בו בשביל לנצח, ואני מעריך, ומקווה, שזה בדיוק מה שנראה. ניצחון כחול-לבן.

20:45-שבדיה-הונגריה. ההונגרים לא הפסידו עדיין בטורניר בפחות מ-17 הפרש, שבדיה ניצחה את בלגיה ואיטליה החזקות והפסידה לצ'כיה ולטביה. לשבדיה יש את שריף דראמה, שנותן טורניר טוב עם 19.25 נק' למשחק. זה יספיק בשביל ניצחון על הונגריה.

 

אופנים / דוד "פאקו" סעדה:

טור דה פרנס:

קטע 18 של אתמול היה קטע נג"ש בעליה, בסיומו נתן המוביל כריס פרום עוד סיבוב לבורג שאיתו הוא נועל את הניצחון בטור. פרום זכה בקטע, כאשר הוא מקדים בכ-20 שניות את מנצח קטע הנג"ש הקודם, טום דומולאן. פביו ארו הפתיע כשהגיע למקום השלישי, בעוד ריצ'י פורט מגיע בזמן זהה. הקולומביאני נאירו קינטאנה המשיך לאכזב, כאשר הגיע דקה ועשר שניות מאחורי פרום, והראה שזה בהחלט לא המירוץ שלו. הפערים ב-GC משיכים להתרחב, והופכים כעת לתהומות של ממש – מולמה, ייטס וקינטאנה מרוחקים כעת מפרום כ-4 עד 4 וחצי דקות. יותר מעניין הפערים, לא נראה שמישהו מתקרב ברמת היכולות לזו שהבריטי הגרום מפגין בטור.

קטע 19 (יורוספורט 14:00, ספורט 5 פלוס 13:50) מאלברטוויל ועד לסנט ז'רבה-מונבלאן הוא הקטע הראשון מבין שניים באלפים הצרפתיים. מדובר בקטע רצחני למדי הכולל ארבע פסגות קשות, האחרונה בהן מגיעה לאחד מאתרי התיירות הידועים ביותר באיזור ואולי בעולם – המונבלאן. למרות שהמאבק ב-GC נראה די מוכרע לטובת פרום, הסיום בעלייה והפערים הקטנים יחסית בין אלו שרודפים אחריו ישכנעו לא מעט רוכבים לתקוף בפסגה האחרונה, זאת כדי לשפר את הסיכויים לפודיום (ואולי, אולי אם יקרה איזה נס, להיאבק על הנצחון בטור). שווה גם לעקוב אחרי אדם ייטס, המקדים בשלוש דקות את הדרום האפריקאי לואי מיינצ'ס במאבק על החולצה הלבנה. האחרון מחכה למעידה של הבריטי. לא להחמיץ.

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 133 תגובות

  1. יהיו היום מריבות על דירוג פנימי בלי קשר לפרום… אני חושה שפורט ילך היום חזק מאוד וינסה לקחת את המקום השני.
    לצערינו המקום הראשון נסגר אלא אם כן פרום יתרסק

  2. שאלה למבינים
    כמה שעות צפוי להיות הקטע ?
    בתור דתי שמתכנן לכבות את המכשירים החשמליים בסביבות 18.30
    יש לי סיכוי לראות את סיום הקטע ?
    שאלה נוספת.
    יום ראשוו יום הסיום
    א. כמה אורך הקטע ?
    ב. האם יש סיכוי לשנוי מהותי בפודיום ביום זה לאור הפערים הנמוכים בין מקום 2 ואחורה ( בדרך כלל אני יודע שזה מירוץ טקסי ללא שינוי מיקום )

    1. יש סיכוי שתצליח לראות את הסיום היום. תלוי בקצב. זו בערך השעה בה מסתיימים רוב הקטעים.
      ביום ראשון אין סיכוי לשינויים, כי מסורתית זה יום שלא עוקפים בו בדירוג הכללי. כולם רוכבים ביחד עד הספרינט. לפעמים יש בחירה לקראת הסיום, אבל כזו שלא משפיעה על המקומות הראשונים בדירוג הכללי.
      רוצה לומר שתמונת הדירוג הכללי תקבע בקטע מחר.

    2. הקטע של היום צפוי להיגמר בשש וחצי בלי קשר לאורכו – זו בד"כ שעת הסיום, כך שאתה "על הקשקש".
      לגבי יום ראושון: הקטע בשאנז אליזה יותר קצר מכל השאר. אורכו 113 ק"מ. הוא גם מישורי לגמרי, מה שהופך אותו לקצר יותר גם בזמן. הווא תמיד מתחיל יותר מאוחר – יש מירוץ נשים לפניו על אותו התוואי.
      אין סיכוי לשינוי מהותי בפודיום. זהו קטע מיאוץ טהור שבו כל הפלוטון יגיע ביחד, מה שאומר שלכולם יהיה את אותו הזמן, פרט לראשונים שיקבלו שניות בונוס (אבל הם יהיו מאיצים).

      1. תודה רבה .
        אני חושב שבטור בשנת 88 כמדומני בו ניצח למונד (את הצרפתי )
        היה מהפך של 40 שניות ביום האחרון האם אני טועה וזה היה יום לפני ?

        1. זה היה ביום האחרון (למונד גבר על לורן פיניון) אבל הפורמט אז היה שונה – הקטע האחרון בשאנז אליזה היה קטע נג"ש. לא משהו שכבר עושים.

  3. בתכלס יש בקטע 5 פסגות. לא ממש ברור לי למה הראשונה לא מדורגת. 8.1 ק"מ ב-7% שיפוע ממוצע זה בד"כ 2 ולכל הפחות 3.
    הסיבה היחידה שאני מצליח לחשוב אליה היא שרוצים מאבק על ספרינט הביניים שלא יפגע מהמאבק על הניקוד בפסגות.

        1. הרבה מאד מההרים שמופיעים בטור הם כאלו שלא מטפסים עליהם אלא במעברי ההרים שלמרגלותיהם. הביטוי col de המופיע בהרבה מהם משמעותו היא מעבר הרים.

  4. חייב להצטרף למחמאות הרמתם כאן יופי של אתר אופניים.
    בקשר לקינטאנה דוקא צריך לתקן הוא לא שען טוב אף פעם לא היה
    פרום שען גם בעליות .
    הפער בן קינטנה לפרום דוקא מעיד על שיפור שלו.
    הבעיה שלו הסיבה שהןא לא התחזק יחסית לפרום היא פשוטה פרום לא נחלש השנה במהלך הטור.
    הסיבה לכך היא שלא התישו אותו קונטאדור לא במירוץ ניבאלי מסוכסך עם אלכסנדר השחצן וווינוקורוב לא בא לנצח ולורדה מסוכסך עם קינטנה מוביסטאר מנוהלת רע או לא מנוהלת עד כדי לחיצת יד בין ולורדה לפרום בקטע מויאלהה לארקליס..
    רודריגז לא מקבל מספיק עזרה מקבוצתו דני מורינו עזב.
    תוסיפו את המשבר הכלכלי בספרד ואיטליה למפרה אסטנה בשירת הברבור.
    ולורדה קוניגו בשלהי קריירה זה מה שמקבלים היכולות של ארו את קינטנה דוקא לא מפתיעות רק מראות עד כמה הקבוצות שלהם לא תומכות ווינוקורוב לדעתי מנהל עלוב וזו מחמאה .
    ניבאלי וולורדה לא היו צריכים בכלל להגיע לטור עם חוסר החשק שלהם לעבוד עבור מובילים אחרים .
    והשורה התחתונה פרום ניצח את הטור ברגע שלקח 13 שניות בירידה.
    ברגע הזה אותת לכל מתחריו שלא משנה כמה יתאמצו בעליות הם מתחילים מפור של שתי דקות לטובת פרום שהוא שען מצוין ומה שירויחו בעליה פרום חלש. בעליות השנה יחסית לשנים קודמות ,יפסידו בירידות במלים אחרות פרום הצהיר רוצים לנצח אותי תלמדו לחזק את הנקודות החלשות שלכם אני חיזקתי .
    להצהרה הזו אין לאף מתחרה נכון לעכשיו תשובה.

    1. לגמרי נכון שמחי. לדעתי חלק מהעניין פה זה שהדיבורים על היתרון כביכול שיש לקינטנה על פרום בטור הזה ייצרו אצל האחרון את תחושת הדחיפות שבזכחתה אנו רואים את ההצגות האלה ממנו.

      1. הוא התכונן ברצינות כך צריך .
        ממש הדוקטרינה. של לאנס ארמסטרונג .
        לו אסטנה וקבוצות אחרות היו מנוהלות נכון היה טור מדהים .
        אבל הן לא מנוהלות עדין לסקאי יש המון חסרונות אבל היא לא באמת נבחנה .

  5. נקווה שהם לא יחכו עוד פעם ל2 קילומטר האחרונים בשביל לעשות משהו,
    גם בהתקפה רצחנית ב2 קילומטר אי אפשר להרוויח יותר מדי זמן.
    מתקשה לראות מישהו תוקף בHC כי זה כל כך רחוק,אבל בעלייה האחרונה שלא יחכו וילכו חזק על ההתחלה.

    1. שני הקטעים שנותרו מתוכננים כדי שניתן יהיה לייצר התקפות אלו קטעים קצרים במכוון כדי שלרוכבים יהיה כח. עדיין אני מאמין שנראה את סקיי מכתיבים קצב רצחני שימנע זאת

  6. בטור 2005 אף אחד לא תקף ואף אחד לא יתקוף השנה.
    הרוכבים שיכולים פשוט לט רוצים ואלו שלא מתמודדים על דירוג כללי לא יכולים לדומולין שען בהתגלמותו אין יכולות סיבולת של מנצח גראן טור ארו בלי תמיכה מספקת לא ינסה על האחרים דיברתי אבל שכחתי להחמיא למנהל הגדול מכולם ביורן ריס.
    היו לו לריס המון שפנים בכובע אף פעם לא ידעו אעזה שפן ישלף במירוץ הקטעים פריז ניס אחרי שיורג יאקשה ניצח בקטע הראשון יאקשה היה בכלל פועל והיו שם בקבוצה איוון באסו קרלוס ססטרה בובי גוליש מיקלה סקרפוני כולם היו לפני יאקשה .
    אז כולם ציפו בקטע השני שכלל מעבר הרים בפאבה אבנים מרוצפות לטקטיקת מירוץ בנוסח של סקאי ….כולם טעו .
    בקטע מעבר ההרים מול רוח פנים ברחה כל הקבוצה המובילה לקחה יתרון בלתי ניתן למחיקה והשאירה לאלכסנדר השחצן ווינוקורוב לנצח את שלושת הקטעים הבאים ווינו הוביל את טי מובייל השנה 2004 כל רוכבי העל להוציא אולריך היו שם שורה תחתונה לא עזר ….
    מי מחליף היום את ריס פוטין….אוף התבלבלתי איך קוראים לשר הביטחון שלנו נזכרתי טינקוף …..

    1. 2005 היה הטור עם המהירות הממוצעת הכי גבוהה בהיסטוריה. פשוט היה בלתי אפשרי לתקוף. זכורה לי התקפה של רסמוסן (שהחזיק אחריה בצהובה?) אבל באסו ואולריך נכתשו ע"י המגרסה של הינקפי (המסומם), סלבודלי ושאר חברי דיסקברי צ'אנל.

      1. באסו עבד בשביל ארמסטרונג כל הקבוצה של ריס עבדה בשבילו .
        ועל כך כתבתי בענין ההחזרה של וויכט מהבריחה עם אולריך וויראנק .
        לכאורה לא היתה שום סיבה להחזיר את וויכט הרי אולריך היה פועל שלו ב 97 הניצחון של ריס בטור ואולריך ניצח ב 98 כשריס דאג לכך הנצחונות הללו סיימו את תקופת השליטה של אינדוראיין אז מה טבעי יותר מאשר שריס יכתיר את אולריך שוב ?
        אבל ריס פעל הפוך .
        כשקרלוס ססטרה ניצח בטור הבנו מדוע הוחזר וויכט מהבריחה אותה שנה .
        באסו אגב הגיע לכל הסיומים יחד עם לאנס כשהוא מושך אותו מלפנים …מה יותר ברור מזה …?

  7. אפרופו פוטין הזמין את מפקד גלי צהל לנזיפה איך זה הרצאה באוניברסיטה המשודרת על מחמוד דרוויש רגע לא פוטין טינקוף ….
    אז אני לא מתפלא שקונטאדןר שלקחו לו את קבוצת הפרוטורוהפכו אותה לקב מאיצים לא התאמץ ופרש ….
    אז צריך להחמיא לראש הממשלה שלנו שמינה את שר הביטחון הכי מתאים לתפקיד כבוד לטינקוף אחלה שר ביטחון .
    מענין שהטור או ניהול קבוצת אופניים מאיר באור מעניין את נהמצב בבית …

    1. אאל"ט, גלי צה"ל (כשמה) עדיין תחנה צבאית. וככזו, אין שום בעיה ששר הביטחון יבקש הבהרות לגבי התכנים המשודרים בה. יש מספיק תחנות ציבוריות ופרטיות שאינן צבאיות. שישדרו את זה בהן.

  8. כל הכבוד על עוד יומן מושקע שמח תמיד להתעדכן כאן. בינתיים טורקיה מפרקת את איטליה עם 30 הפרש ברבע השלישי

  9. לכל מי שאוהב את הנופים תקישו בגוגל s t e e p כשתקבלו טריילר של סוני צריך לרדת קצת למטה לגלול מטה תדעו שמצאתם סרט גלישת סקי בק קאונטרי לפנתיאון שצולם באזור הזה.
    מה יש לאמריקאים לחפש שלג בצרפת התשובה בסרט החלק השני בו מככב אותו בחור אמריקאי מנוח שעבר מאלסקה ללה גראנז .

  10. לצי שיחפש להסרט הנכון הוא בעיקר על ביל בריגס הראשון שגלש את הגראנד טיטאן ודאג קומבס אותו כבר הזכרתי .

  11. אני לא ממש בטוח אם פרום נפל בגלל התקלה או שהתקלה בגלל הנפילה.
    לפי זה שהוא ממש עצר לפני הנפילה, נראה שהיתה תקלה שגרמה לו ליפול. ובגלל זה הוא רק נפל במקום ולא נגרם לו נזק.

  12. המזג אויר מטעה את הרוכבים,
    הגשם הפסיק אבל הכביש עדיין מאוד רטוב ואז פשוט לא נזהרים מספיק.
    פרום נראה בסך הכל בסדר,לא נראה שקיבל מכה רצינית.

  13. בכל מקרה, הוא לקח את האופניים של תומאס. לא שמתי לב האם תומאס לקח ממישהו אחר או שהם פשוט יאלצו להסתדר בעלייה בלעדיו. הואיל והם לא משכו כל היום, זה לא אמור להפריע להם יותר מדי. אבל הוא יצטרך למצוא את הזמן להחליף בחזרה לאופניים שלו.

  14. ברדה יוכל לתרץ בכך שהוא לא הלך על הצהובה ואז לא הפר שום חוק. ניבאלי עשה דבר דומה בשנה שעברה אחרי תקלה טכנית של פרום שכולם חיכו והוא פרץ.

  15. פרום כבר הפר את כח החוקים …אז הוא בהחלט לא יוכל להתלונן נראה אם קושטה יחזיק ?
    אם לשפוט לפי הוולטה 2012 אז בהחלט כן .

  16. סוף סוף תחרות ברדה רודריגז ולורדה ואפילו קינטנה החלו לרטות את האור .
    פרום השתמש במשקל בירידה במשקל משתמשים בירידב בכביש יבש בכביש רטוב רוכבים שונה לא שועטים כך .זו טעות של מתחיל ממש לא מתאים לרמה כזו .
    בניגוד לארמסטרונג ניבאלי לא ידע לברוח בזמן ולט לעלות על האופניים מיד מסתבר שגם לרוכבים ברמה הזו יש עוד הרבה ללמוד .
    נאירו קינטנה בקושי בטור …מוזר .

    1. הבעיה של פרום תהיה מחר .
      היום הוא רכב על האדרנלין אחרי הנפילה
      היום אחרי לאחר מנוחה כשעולים על האופניים מחדש כוואב מאד
      זה יהיה היום שיכריע אני זוכר נהדר את הכאבים של קונטדור יום אחרי הבריחה כשרכב עם שרירים תפוסים ושמר על המקום הראשון בשיניים.
      לפרום תהיה מחר הזדמנות בקטע האחרון והקובע להוכיח האם הוא רורץ מחומר של אלופים .

        1. סנסציה או לא בכל מקרה סביר להניח שישמור על המקום הראשון .
          לא סביר להניח שחא יכאב לו מאד לעשות כך ..

          יש משהו מאד לא הוגן לרוכבים האחרים ולצופים בטור שהניצחון מושג על ידי ניצול אופטימלי של יכולת כלכלית .
          מחר היתרון הזה מעט יתאזן .

  17. ברדה נתן פה סיום נהדר,כל שנה יש לו את הקטע המסורתי בהרים שהוא מתפרק ומפסיד את כל הזמן שלו,השנה עשה הפוך.
    לא פשוט להחזיק לבד עלייה כזאת שכל המובילים תוקפים ככה.
    היום כל המובילים פרט לקינטנה ניסו לתקוף ועל זה שאפו, קינטנה על אף טור באמת בינוני מינוס שלו נמצא בפודיום, ווואלה לא מגיע לו,
    מאז ההתקפה בונטו לא ניסה אפילו פעם אחת,אבל כנראה שככה עדיף,כי הוא לפחות הוא לא מתפרק.

        1. אז למה לא לרכוב גם ביום האחרון ע"מ להשיג את המקסימום האפשרי? הרי אם קוד ההתנהגות לא מעניין והניצחון מעל הכל, אז אין טעם למנהג הזה של היום האחרון, לא?

          1. למה לפעמים מותר לתקוף ולפעמים לא כשמישהו נופל?
            דרך אגב אני חושב שברגע שביום האחרון מישהו אתקוף זה יגרום לכולם לעשות את זה. אבל היום האחרון הוא טקסי.

          2. הקוד די ברור. אם הוא רלוונטי למאבק על הצהובה אם לאו. זו בדיוק הסיבה שחיכו לקונטדור בקטע 2 ואף אחד לא חשב לחכות לדומולין היום.
            אתה יכול לא לאהוב את הקוד ההתנהגותי, כמו שאתה יכול לא לאהוב שקבוצה לא מחדשת משחק אחרי שקבוצה הוציאה כדור לטיפול בשחקן שלה (למרות שלפעמים דווקא לא מחכים, ע"ע טב"ח).
            אבל להגיד שזה "רע"? מוגזם לדעתי.
            אחת הסיבות למעמד ה(יחסית)גבוה של הענף הוא מידת הג'נטלמניות היותר גדולה מחלק ניכר מענפי הספורט המקצועני. גם המשתתפים יודעים זאת.
            כמו שבטניס מרימים את היד אחרי כדור שפוגע ברשת ומטעה את היריב. נכון שבטניס אין השפעה ישירה על המשחק, אבל רק מראה לך איך קוד התנהגותי מושרש אצל המשתתפים.

          3. אני מסכים שזה חשוב הגנטלמניות אבל אני חושב שהנפילות הם חלק מהתחרות ואין מה לעשות אם מישהו נפל אז זה זכותם המלאה לתקוף גם אם זה לא הכי ספורטיבי. בטור דה פראנס נפילות הם חלק בלתי נפרד מהרכיבה. בנאדם לא יכול לנסות לאסוף שניות בירידה לדוגמא ואם הוא נופל יחכו לו, הוא לקח את הסיכון אני כן מסכים שאם זה לא אשמתו כמו קהל למשל או שיר נופל אז ברור שצריך לכבד.

  18. מחר הטור מגיע לפורט דה סולי שהוא אתר סקי שלמיטב זכרוני נהנה מכמעט 700 קילומטר שבילים.
    למיטב זכרוני חיבור בין 6 אתרים שויצרים ועוד 8 צרפתים אז אם התחלנו עם סקי נשאר לבדוק האם שוררת שם מע לחץ נמוך שמשמעה גשם ואז אנו צפויים לראות שוב החלקות …
    אברר מחר את הענין הזה .
    ועכשיו בחזרה לסקי נאחר והאתר כה גדול וניתן בשילוב רכבלים סקי אןטובוסים. מקומיים הכלולים בסקי פאס לגמוע נאות קילומטרים צריך רק להיזהר לחזור בזמן כי הרכבלים נסגרים בחמש .. שש אמר יוסי בנאי בכלה וצייד הפרפרים אבל טעה חמש ….
    אנחנו למשל יצאנו מהשאטל כי התגוררנו קרוב בין השאטל שם אתר ללה שאפל דה אבודנס אתר אחר…לכיוון מורזין לקחנו את הרכבל גימס דה פלרי עלינו וירדנו מורד קשה וקפוא לכיוון מורזין בשלב זה כבר חצינו פאס מעבר הרים אחד מצאנו רכבל ובטעות עלינו עליו בלי לשים לב שאנחנו בירידה וכזו כמובן מן הראוי לגלוש בניגוד למסלול הקשה שעברנו זה היה מטופל .
    המסלול היה אומנם כחול אך השנה 2007 שנת שפל בשלגים שנת אל ניניו .
    בסוף הירידה לקחנו אוטובוס למורזין שהיא עיירת חלום אם כי אבוריאז שאליה אין תחבורה ואין כבישים יפה ממנה .
    עלינו להר גלשנו נהנינו בירידה שוב טעות לקחנו רכבל כי חששנו שאין מספיק שלג לרדת …דוקא היה …
    הגענו למטה בדיוק בחמש ועכשיו נשאר לנו כי כבר לא היתה דרך חזרה …לחצות בלילה בשלג שני פאסים מעברי הרים ברגל או ללכת לישון בתחנת האוטובוס.
    בסוף התברר שסללו דרך חדשה ….תפסנו נהגת מונית מלה שאפל ובתוך חמישים יורו בלבד הגענו חזרה הביתה לשאטל .

להגיב על פאקו לבטל

סגירת תפריט