אירועי דיומא-7.7.2016/בלוג חי-גרמניה צרפת/רועי ויינברג

המון ספורט היום:

כדורגל-יורו 2016:

22:00-חצי הגמר: גרמניה-צרפת (ערוץ 10)

המשחק המרכזי של הערב ואולי של הטורניר מפגיש בין גרמניה וצרפת החזקות מאוד. שתי הקבוצות בכושר טוב, כשגרמניה עברה את איטליה אחרי משחק ארוך וצרפת התפוצצה על איסלנד. שתי הקבוצות בכושר טוב, אבל נראה שהמומנטום, לצד הביתיות, אצל צרפת.

דבר שמאוד חשוב, וישפיע על המשחק ללא ספק, הוא ההשעיות (המכסה, הנמוכה מדי, היא 2 כרטיסים צהובים ב-5 משחקים) והפציעות. ככל הנראה לא נראה הערב את מאטס הומלס וסמי ח'דירה, שני שחקנים מאוד חשובים בהגנה הלוחצת הגרמנית, וגם שחקני התקפה מרכזיים כמריו גומז וייתכן שגם אוליבייה ז'ירו. זה קריטי, ויהיה קשה לקישור הגרמני והצרפתי להתבטא בלי החלוצים המרכזיים של הקבוצות.

תחזית: קשה להמר על משחק כזה, אבל אני חושב שזה יגמר בניצחון דחוק של צרפת, שינקום על ההדחה המוקדמת ממונדיאל 2014.

*

כדורסל:

טורניר העלייה האולימפי:

סנגל-טורקיה (13:30, 5+לייב). קרב על העלייה מבית א' במנילה. שתי הקבוצות הפסידו לקנדה והמנצחת שנייה. טורקיה הרשימה טיפה יותר, אבל אני חושב שהכושר הנפלא של מוריס נ'אדור יתן לסנגל ניצחון ועלייה לחצי הגמר.

צרפת-ניו זילנד (המשחק ב-14:00;ישודר שידור חוזר ב-22:00, 5+לייב). המנצחת ראשונה. אין סיבה להאמין שזאת לא תהיה צרפת.

ליגת הקיץ של ה-NBA:

כדורסל הקיץ של הליגה ממשיך, כשאנחנו מתקרבים לליגת הקיץ המרכזית, זאת בווגאס. בגלל שאין משחקים מרכזיים, ארשום את המשחקים בלבד וארחיב בתגובות לפי דרישה.

19:00-דאלאס מאבריקס נגד אורלנדו בלו* (5+לייב).

22:00-לוס אנג'לס קליפרס נגד אורלנדו וויט* (ספורט 5+).

0:00-מיאמי היט נגד דטרויט פיסטונס (ספורט 5).

2:00-בוסטון סלטיקס נגד סן אנטוניו ספרס (ספורט 5).

4:00-יוטה ג'אז נגד פילדלפיה 76' (ספורט 5).

* יש לאורלנדו מג'יק 2 קבוצות בליגת הקיץ של אורלנדו, אורלנדו בלו ואורלנדו וויט.

*

טניס

טורניר ווימבלדון:

שידורים בספורט 5 החל מהשעה 13:30.

סרינה וויליאמס נגד אלנה ויסנינה. ויסנינה הדהימה את העולם שהגיעה עד לפה מירכתי הטופ 50 (מקום 50 בעולם), אבל יהיה קשה לראות אותה עוברת את סרינה וויליאמס. אני מאמין שיגמר בניצחון של סרינה, כשויסנינה אולי לוקחת מערכה.

אנג'ליקה קרבר-ונוס וויליאמס. משחק צמוד על הנייר שיכול להתפתח לכל תוצאה. גם ונוס וגם קרבר בכושר טוב, ואנחנו לא רחוקים מגמר תשיעי של סרינה נגד ונוס (וראשון מאז 2009). משחק שלא כדאי לפספס, כשהתחושה שלי היא שקרבר הבכירה יותר תגיע לשלב הבא.

*

אתלטיקה קלה:

אליפות אירופה:

האירועים הבולטים של היום:

חצי גמר וגמר 100 מ', גברים (הגמר ב-20:50). המוקדמות היו אתמול, ומי שצפויים להתחרות על מדליית הזהב הם ראמיל גולייב הטורקי, ריצ'רד קיטי ואוג'י אודוברן הבריטים וג'ימי וישו הצרפתי, שקבע את תוצאת השנה בעולם ובאירופה עם 9.86 שניות.

גמר קפיצה לרוחק, גברים (19:20). מייקל טורנוס השבדי, ראדק ג'וסקה הצ'כי, פביאן הינלה הגרמני וקנסטנסין בריצ'ולסקי הבלארוסי הם היחידים שעברו את 8 המטרים במוקדמות. ככל הנראה ביניהם התחרות על הפודיום, כאשר שיאו של מייק פאוול מעולם לא נראה כל כך בטוח.

גמר הטלת כידון, גברים (19:35). אנטי רוסקאנן הפיני וג'ייקוב ואלדילך הצ'כי היו היחידים שזרקו ליותר מ-85 מטר במוקדמות, אבל לא כדאי להספיד את תומאס רולר הגרמני שזרק למרחק של 91 מ' מוקדם יותר השנה ואת ויטסלב וסלי הצ'כי.

גמר 200 מ', נשים (20:10). העדרה של דפנה שיפרס, האירופאית הטובה ביותר בריצה הזאת (ואולי הטובה בעולם) מהאליפות יורגש, ולישראלים גם זה של אולגה לנסקי. זה משאיר תחרות יחסית פתוחה, כאשר לא תהיה הפתעה במקרה של כל אחת מהזוכות (פער של פחות מחצי שנייה בין התוצאה הטובה ביותר במוקדמות לתוצאה השמינית, הגרועה ביותר שעלתה לגמר).

חצי גמר וגמר 100 מ' משוכות, נשים (חצי הגמר ב-18:10, הגמר ב-20:40). אלינה טאלאי הבלארוסית, מחזיקת תוצאת השנה באירופה, לא השתתפה כלל בתחרות. בדומה ל-200 מטר, הכל פתוח.

גמר קפיצה לגובה, נשים (18:30). מעיין שחף לא עלתה, וקמילה ליצ'יקו הפולנית, מחזיקת תוצאת השנה בעולם, לא משתתפת בטורניר. זה משאיר את הבמה למירלה דימריבה הבולגרית, רות ביטיה הספרדית, אירינה פאליסטרה הליטאית ומישלה הרובה הצ'כית, היחידות שקפצו את ה-1.92 מ'.

גמר הדיפת כדור ברזל, נשים (18:05). אם כריסטינה שוורץ, מחזיקת תוצאת השנה באירופה ומי שהגיעה למרחק של 19.02 מ' במוקדמות, 1.14 מ' יותר מכל אחת אחרת, תפסיד את הזהב, זאת תהיה סנסציה. אל תבנו על זה.

*

אופניים/דוד "פאקו" סעדה:

הטור דה פראנס:

קטע 5 של אתמול בישר שינוי בתמונת ההובלה של המירוץ. הקטע שכלל שש פסגות בדרגות משתנות (2-4) היה בשליטת קבוצת הבריחה, כאשר אולי בניגוד לצפוי, לקבוצות השונות לא ממש היה אכפת לתת לרוכב שינצח את ההובלה במירוץ. בקטע זכה הבלגי גרג ואן אוורמארט מקבוצת BMC, והוא כעת מוביל את המירוץ בפער של כחמש דקות על קבוצת הפייבוריטים. זהו פער היכול לאפשר לו להחזיק בחולצה הצהובה עוד יום בהתחשב בתוואי הקטע של היום. למקום השני הגיע בן ארצו תומאס דה גנט, שבדרך השתלט על החולצה המנוקדת. המוביל עד כה פטר סאגאן לא ממש הצליח להחזיק עם הפלוטון כאשר המסלול הגיע לפסגות הגבוהות יותר של היום, אך הצליח לשמור על החולצה הירוקה. בגזרת הפייבוריטים לא נרשמו שינויים משמעותיים, פרט לאלברטו קונטדור הסובל שאיבד עוד כחצי דקה יחסית לאחרים. גם וינצ'נזו ניבאלי הראה שהג'ירו גבה ממנו מחיר קשה מדי, תוך כדי איבוד זמן משמעותי מאד, ובעצם סתם את הגולל על האפשרות שיוביל את קבוצת אסטנה על חשבון פביו ארו (אשר בינתיים מחזיק בזמן דומה לשאר הפייבוריטים).

קטע 6 (יורוספורט-14:15, ספורט 5 לייב-15:10) היום מארפאז'ון סור סר ועד מונטובאן, הוא עוד קטע מעבר, באורך 190 ק"מ, אך כזה שצפוי להיות הרבה יותר קל מקודמו (פרופיל בתמונה). מדובר בקטע הכולל שתי פסגות בדרגה 3 ואחת בדרגה 4, אך חלקו האחרון די שטוח. נראה שגם היום הוא יתאים לקבוצת בריחה, אך חלקו האחרון אולי יפתה קבוצות עם מאיצים חזקים לסגור את הבריחה עם הפלוטון, על מנת לאפשר להם לנצח בקטע.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 135 תגובות

  1. תודה רועי. פאקו או עידו (או מביני אופניים אחרים) כמה באמת יש סיכוי שbmc , שגם ככה יש להם שני ראשים יחליטו שפורט וואן גארדרן הם מעכשיו הפועלים של המנצח אתמול? ולחובבי הקונספירציה – מה הסיכוי שזה היה מתוכנן?

    1. אפס סיכוי. ואן אוורמארט הוא לא באמת מטפס כמו פורט או ואן גרדרן. החולצה הצהובה של אתמול היא בונוס לא צפוי אבל רק בונוס. לקטע של אתמול לא ממש הייתה חשיבות בדירוג הכללי. הבריחה של ואן אוורמארט הייתה מתוכננת עבור הקטע עצמו אבל לא במשמעות הכללית של הטור.

      1. מסכים עם פאקו מה שכן – bmc יקחו את ההובלה היום ותמיד שקבוצה לוקחת הובלה זה טוב למתחרים שלה נגד נפילות וסכנות של בריחות.

      2. קצת על הדינמיקה הפנימית בתוך קבוצת הבריחה. שני הבלגים – ון אוורמט ודה גנט הסכימו ביניהם לעבוד יחד ולברוח לשאר כך שדה גנט ייקח את הנקודות של הטיפוס וון אוורמט ישיג את החולצה הצהובה.
        עבד יפה לשניהם.
        הקבוצה דרך אגב אמרה לדה גנט לא לבזבז יותר מדי אנרגיה על נקודות הטיפוס מכיוון שהם צריכים אותו להיום בהובלה של גרייפל לספרינט. אבל הבלגי אמר לעצמו: שלא יהיהו לו עוד הרבה צ'אנסים ללבוש את החולצה המנוקדת והלך על זה בכל זאת.

    2. דרך אגב עוד משהו קטן על משחק הפוקר התמידי שהרוכבים מנהלים:
      בראיון לפני הקטע אתמול ון אוורמט אמר שהוא חושב שניצחון שלו בקטע הוא לא ריאלי (הוא לא עובד על אף אחד).

        1. בקטע. בראיון שנערך לפני הקטע הוא שיחק אותה כאילו הוא לא הולך להיות פקטור. זכיתי כבר בקטע אחד וזה נרא כל כך קשה שלא סביר שבלה בלה בלה. בקיצור ניסה לשחק את המשחק הדבילי הזה של אחד

    1. במדור הספורט של הארץ יש סיקור נחמד של הטור. גם בבייקפאנל (חפש בגוגל) יש סיקור יומי אם כי מעט יבש בעיניי ומיועד יותר לחבר'ה יותר הארד קור. יש גם בשוונג, אבל אני פחות אוהב את זה, והם עשו לא מעט טעויות בסיקורים האחרונים.

          1. גם אני לא הייתי יודע ללא עזרתו האדיבה של פליקס לואו.
            מסתבר שהבחור היום הוא הבעלים הגאה של פאב בלימוז'.
            אולי במימדים האלו הוא לא היה הופך לפוסטר.

  2. אמנם מסוכן להמר נגד גרמניה אבל הפעם אני מאמין כי יתרוו הביתיות של הצרפתים , הרעב הצרפתי למול השובע הגרמני בתוספת הפציעות וההרחקות של הגרמנים כל אלו יעניקו לצרפתים ניצחון משכנע של 1-2 אחרי שיובילו 0-2.
    ירושלים ותל אביב יעלו ברגל.
    קרבר תימנע דרבי אחיות בווימבלדון.

  3. רק לי חצאי גמר היורו מזכירים את סדרות גמרי האזור בNBA?

    בחצי גמר אחד השחקן הכי טוב בטורניר עם 2 סייד קיקס טובים נגד נבחרת נחותה אבל עם לב זהב רוח לחימה וקהל יוצא דופן.

    בחצי גמר השני שני נבחרות מעוטרות עמוקות ועמוסות כוכבים נפגשים למלחמת עולם. יש שקוראים לזה ה"גמר האמיתי". קבוצה אחת אתלטית, חזקה, מהירה ואקספלוסיבית. בצד השני נבחרת מחושבת קבוצתית שמניעה כדור וללא אגו.

    בחצי גמר הראשון ניצחה כבר הקבוצה הפייבורית אבל מעטים נותנים לה סיכוי מול האריות מהצד השני, למרות שיהיה להם פחות מנוחה.

    לפי ההגיון הזה צרפת וגרמניה תאבק 120 דקות או 90 דקות עם שער על הקסקס. אבל גרמניה תיקח.

    גרמניה תעלה מלאת ביטחון ותוביל על פורטוגל ואז הרחקה בגרמניה או פציעה ופורטוגל חוזרת ובמצעת מהפך!

    פורטוגל אלופת אירופה 2016 (רונלדו שחקן מצטיין).

    1. נראה לי קצת מאולץ. קליבלנד טובה מאוקלהומה והיתה פייבוריטית מולה בעוד שזכייה של פורטוגל תהיה מםתיעה מול מי שלט תעלה מהחצי השני. ( אם כי נוטים להתעלם מהבדל מהותי בין 3 ל-4 ימי מנוחה. בכדורגל, בכזה טורניר, אחרי עונה כה מתישה, זה משפיע מאד.)

    2. לא רק לך…הנה תפסתי אותך לא קראת את אחד המאמרים שלי….
      שם הישוותי בין דרכו הקלה של לברון לזו הצפויה להיות של כ.רונאלדו עד לגמר …כתבתי גם שרק הזכייה עם הקאבס הביאה את לברון ל "גאולה " ורק זכייה עם פורטוגל תביא את כ.רונאלדו למקום דומה.

          1. פאקו אלף תודות ממני על קטעי הטור.
            עצרתי היום וקראתי את כל המאמרים שלך ושל עידו
            ואני מצדיע לכם כאן מול כולם.
            אני כ"כ שמח שבאתר הזה פיתחו מומחים לעוד ענפי ספורט …תודה רבה ממני העונג כולו שלי (לקרוא אתכם).

          2. תודה על המחמאות.
            אגב לגבי כל המאמרים (לך ולכולם) – תייגנו את כולם בתגית "טור דה פראנס", כולל את אירועי דיומא הכוללים את סיקור הטור. אפשר להגיע אליהם ע"י לחיצה על התגית, מופיעה בסיום כל מאמר כזה.

          3. עכשיו אתה אומר לי ….
            הלכתי איזה 4 עמודים בפוסטים הקודמים בכדי לקרוא אתכם מסודר …כל הכבוד על התיוק

  4. יאללה עוד שעה וחצי גרמניה צרפת.
    הסיכוי הגרמני היחידי זה אם תומאס מולר מררה כמה שחקן גדול הוא ואנדרייטד(יחסית). אני לא רואה מישהו שמבקיע אצל הגרמנים חוץ ממנו . למרות שהייתי שמח לראות את אוזיל מבקיע b2b

  5. פאקו, עידו, גור או רועי: האם יש מצב לטור על רכיבת אופני שטח? לא עכשיו בלחץ של הטור אלא אחר כך? ישנם כמה רוכבי סיבולת/מרחקים ארוכים מאוד טובים בארץ (חנוך רדליך, רוכבי אפיק ישראל וכ"ו)

  6. הרכבים –
    נוייר
    קימיך הובדס בואטנג קימיך
    צאד שוויני
    דרקסלר קרוס אוזיל
    מולר
    צרפת
    לוריס
    אברה קוסייליני אוטימיטי סאניה
    פוגבה מטודי סיסוקו
    גרייזמן זירו פאייט

  7. הרצף ימשיך?
    צרפת לוקחת את הגיע שהיא מארחת

    יורו 84
    מונדיאל 98
    יורו 2016?

    הפרש של 16 שנים
    יורו 84
    יורו 00
    יורו 16?

  8. תוצאה כל כך לא הוגנת לפי מה שהלך במשחק.
    גרמניה שיחקו פשוט נהדר, וזה רק מראה כמה כדורגל משחק אכזרי לפעמים.

    1. אני סובל כל היורו.פעם כדורגל נבחרות בקיץ[יורו או מונדיאל] היה משהו שבתור אוהד כדורגל הייתי מחכה לו.בשנים האחרונות זה השתנה אולי בגלל האינפלציה של שידורי כדורגל מכל הליגות הבכירות והרמה הגבוהה שם לעומת הרמה הנמוכה בכדורגל הנבחרות וביורו הזה ספציפי[זה הטורניר הכי גרוע שראיתי מאז מונדיאל איטליה 90]

    1. אתה צריך להתבייש
      עם שלא זוכר את העבר שלו,אין לו עתיד
      לא אני אמרתי,נפוליאון בונפרטה אמר
      תראה את החרדים,בכל חתונה שוברים כוס לזכר חורבן בית המקדש מלפני 2000 שנה!אז פאקינג 70 שנה עברו וכבר שכחת?

      1. יש הבדל בין לזכור לבין לשתק מכעס.
        בחתונות זוכרים את המאורע, לא שורקים בוז לצאצאי בבל כל פעם שהם מופיעים בטלוויזיה.

        1. קצת בעיה לשרוק בוז כשאין למי.."צאצאי בבל"..מי אלה?ולרוב החרדים אין טלוויזה..
          אבל אתה צודק כל עוד זוכרים את המאורע הכול בסדר,אפשר להכניס את הנבחרת שלהם ללב שלך ולרצות בנצחונם,העיקר שעמדנו דקה בצפירה פעם בשנה בזה יצאנו ידי חובה.

          1. בבקשה, ספר לי עוד על מה אני צריך לעשות כדי להיות אזרח יהודי למופת, איך ומה אני עושה בקשר לשואה ואת מי חייבים לשנוא.
            ברצינות, יש כאלו שלא יכולים להסתכל על גרמניה ולא לראות את גרמניה הנאצית. וזה בסדר גמור. הטראומה של העם היהודי מובנת ולא צריך להרחיב. ויש כאלו שרואים, זוכרים ומכירים את גרמניה הישנה, אבל גם רואים את גרמניה החדשה. זו שמשחקת כדורגל מדהים בשנים האחרונות. זו שמציגה שיוויון, קבלה ופתיחות שהלוואי עלינו. זו שמשתפת פעולה עם ישראל בכל צעד (ומתייחסת כיום לניצולי השואה שבישראל יותר טוב משאנחנו מתייחסים אליהם). וזה גם בסדר גמור.
            אני אצטט אנשים גדולים ממני בנושא (מתן גילור, כאן באתר לפני יותר משנתיים. זה עלה בחיפוש בגוגל, אז סליחה ממך מראש): "לא לשכוח, לאו דווקא לסלוח, אלא לזכור ולהמשיך הלאה בלי לחיות כקרבן לנצח".

          2. אתה לא חייב לשנוא אותם,זה בסדר גם להיות אדיש אליהם.לאהוד אותם?בוש והיכלם.כל מה שאתה מתאר עובד רק בתאוריה,במציאות אתה נכנס למדרון חלקלק-אדם את אוהד נבחרת גרמניה,הבן שלו כבר טס לגור בברלין והנכד כבר מתחתן עם צאצאית של נאצי.תאמין לי שאני יודע שגרמניה הכי טובה כיום בכדורגל ומשחקת הכי יפה אבל יש דברים קצת מעבר.אל תכניס לי מילים לפה לא אמרתי לחיות כקרבנות,כשיש אינטרס ישראלי לשיתוף פעולה הכול בסדר,אבל לשבת בסלון לזמן איכות,לצפות ביורו ולהכניס את הנבחרת שלהם ללב שלך זו חציית גבולות מסוכנת,והתגובה שלך מעידה על כך-אתה מעריך את הגרמנים על היחס המסור לניצולי השואה,לא פתטי?

          3. אני באמת לא מבין איזה גבול שאסור לעבור עברתי, אבל בסדר.
            תודה שהזהרת אותי ממשהו שלא משנה לי שיקרה.
            אני לא רואה סיבה להתבייש או בכלל להצדיק את עצמי. השאלה היא מה אפשר לעשות מכאן. אני יכול לאהוד את גרמניה (גם אם זה אומר שהנכד שלי יתחתן עם אדם שהסבא-רבה עשה משהו נורא. כי זה רץ בגנים) ואני יכול שלא. אתה יכול לקבל את זה, ואתה יכול שלא. אפשר להמשיך לדבר על זה, ואפשר שלא. להגיד לאנשים להתבייש רק כי הם חושבים אחרת ממך, זה משהו שלדעתי לא עושים. (תתבייש 🙂 ).

          4. נתי, רצוי אם כך שתזכור גם את היהודים ואת הטבחים שהם עשו ביהודים אחרים. תדאג גם לא להכניס אותם לליבך פן תחצה גבול מסוכן כלשהו ובמקרה תתחתן עם יהודיה ויהיו לכם ילדים יהודים.

          5. נתי, אני ממש לא מסכים אתך.

            אין דבר גרוע מהכללות.
            הכללות הן השורש של השנאה.

            סבתא שלי נולדה בגרמניה. היא הייתה ניצולת שואה שעלתה לארץ לבדה עם 7 ילדים.
            הבן שלה, וחלק מהנכדים שלה, גרים כיום בגרמניה.
            זו הייתה זכותה לאפשר למשפחתה לחזור,
            כמו שזו הזכות של אחרים לא לסלוח.

            אבל – לשפוט מישהו שדעתו שונה משלך, שבחר בדרך שלא מתאימה לאידאולוגיה שלך,
            על זה אני יכול רק למחות.
            יניב לא צריך להתבייש על שהוא אוהד את נבחרת גרמניה.

            (ובמאמר מוסגר – אנשים, ילידי גרמניה שאני מכיר בברלין – רגישים יותר, מודעים יותר, אמפטים יותר, לשואה ולניצולי השואה, מאשר המון אנשים בארץ.)

            (מאמר מוסגר 2 – יש, הרבה מאוד, אנטישמים בפרט, וגזענים בכלל, בגרמניה. יש כאלו גם בצרפת, ארה"ב, אנגליה וישראל. רק שבברלין אני מכיר אישית לא מעט אנשים שיצאו לרחוב, להפגין נגד אותם גזענים. אני זוכר הרבה פחות התקוממות נגד גזענות אצלנו בארץ. זה שהייתה תמיכה גדולה בהרבה למחאת הקוטג', מאשר למחאת האתיופיים, אומר אלינו לא מעט.)

    1. נתי,
      את מה שהיה לפני 70 שנה אף אחד לא שוכח.
      להמשיך לשנוא אנשים שלא היו אפילו בתכנון בתקופת המאורעות זה פאתטי. במיוחד שאנחנו רואים ויודעים שהם הכי רגישים לגזענות ואנטישמיות, דווקא בגלל העבר שלהם.

      אתה מתנגד גם לתמיכה שלהם בנו? היית מעדיף שהם לא יתמכו?
      היית מעדיף שהם לא יפנקו אותנו עם הצוללות המתקדמות?

      תתקדם ותבין שמה שקרה לגרמנים אז היה פתולוגיה שיכלה ויכולה לקרות לכל עם. אפילו לנו.
      איפשהוא במקורות נאמר "במקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים"

      ועוד משהו: מי שמך לחלק ציונים לגבי מוסריותם של אנשים? אנשים שמעזים לנהוג כך סובלים מחוסר סובלנות שהיא אחת מאבני היסוד של השנאה.
      ואנחנו יודעים לאן שנאה יכולה להוביל

להגיב על אלעד אייל לבטל

סגירת תפריט