הטור של מל ליום ד': ווייטסייד לאן?

מה ומי הוא ווייטסייד ולאן הוא הולך?

אחד השחקנים החופשיים המעניינים ביותר – רגע, הוא כאדם לא מעניין במיוחד, לפחות לא אותי, אבל אני מדבר במושגי 'טרייד' מעניין ביותר – הוא חסן ווייטסייד. למעשה הוא השחקן החופשי המעניין ביותר אחרי קווין דוראנט.

מה יחליט השחקן בן ה-27 הזה?

"בן 27" זאת הבעייה הראשונה. ווייטסייד הוא מין שחקן כאילו סופומור או ג'וניור, ומתאים לו יותר להיות בן 20-21 כי הוא 'מרגיש' כאילו הוא רק התחיל את הקריירה שלו ב-NBA. בקיצור שחקן חדש שהוא לא צעיר, אבל למזלו הוא משחק מין סנטר/פאור פורוורד, ובתפקיד הזה נראה בקרוב שחקנים בני 45. זיכרו מי אמר זאת ראשון. אם בהוקי הם משחקים עד גילאי 45+ נתחיל לראות זאת גם בכדורסל.

מי שעקב אחריו במיאמי העונה ראה שהוא שיפר העונה את חולשתו הידועה – שמירת הסקרין והפיק-אנד-רול שלו –  ולעתים הוא הראה אפילו רצון – או יכולת – או גם רצון וגם יכולת לצאת החוצה ולהגן על הפרימטר.

אז מה בדיוק הבעייה איתו?

הבעייה איתו היא שאיש לא יודע בדיוק מי הוא. לרגעים הוא נראה כהאקים אולג'ואן רזה כזה, ושתי דקות אחרי זה הוא נראה סתם כרזה כזה ישנוני,  נומנם, חולמני, רדום, ולא מעוניין במה שקורה על הפארקט.

בעונה שעברה הוא קלע 14.2 נק' למשחק עם 11.8 ריב', ו-3.7 חסימות למשחק – הטוב ביותר בליגה. הבעייה? המספרים שלו טובים יותר משהיתה תרומתו למיאמי היט.

ל-36 דקות  הוא מראה מספרים מסובבי-ראש עוד יותר: 17.6 נק' עם 14.7 ריב' ו-4.6 חסימות.

כפי שכתבתי, כשהוא במיטבו הוא מצויין. הוא נע באגרסיביות, שולט בכל האזור תחת הסל, חוסם כל דבר שזז. כשהוא מחליט להיות חלק מהאקשיון, הוא יכול ממש – אבל ממש – להיות הדבר הדומיננטי ביותר בהגנה של ה-NBA.

אבל אז באים סימני השאלה. מדוע מיאמי היתה יותר טובה באחוזי ריבאונד ללא ווייטסייד מאשר עמו? למה ה-DEFENSIVE RATING של מיאמי כמעט לא יורד כשהוא על הספסל? וישנם הטוענים שהחסימות שלו נראות טובות על הנייר, אבל הוא הולך לעתים לחסום רחוק מהסל ואז אם הוא מחמיץ את החסימה, הוא מפסיד גם את הריבאונד ההגנתי כי הוא נמצא  רחוק מדי מהסל.

ההתקפה שלו היא "לוב'ים" יותר מכל דבר אחר. לפעמים מין חצי הוק כזה. אבל הוא רזה מדי וחלש מדי מלהסתובב נגד סנטר גדול  תחת הסל ולקלוע סלים בפוסט-אפ. לפעמים הוא עדין מדי או לא מעוניין מספיק. לא מבין בדיוק את הבעייה, אבל היא בוודאי קיימת. קליעת הפאולים שלו השתפרה והוא טוב מדי לעשות עליו האקינג, אבל למסור הוא לא ידע, לא יודע, וכנראה לעולם לא ילמד.

גם סקרין פשוט בהתקפה הוא בקושי מסוגל לעשות כשהוא יותר פעמים מלא זז עם המגן עליו הוא עושה סקרין וגורם לפאול התקפי.

אבל כפי שכבר הזכרתי, הבעייה הרצינית ביותר היא הנפש ה-ENIGMATIC שלו. מין בריחה פתאומית לעולם בלתי יודע ומסתורי, עולם חלומות.

אז זהו הפרי אג'נט השני בחשיבותו – ובתרומתו הפוטנציאלית היכולה להיות מ-30-35 עד 85-90 – שיש לנו עסק איתו?

מי עלול להיות מעוניין?

*מיאמי:

לך תדע, אולי ההחלטה של מיאמי תלויה לחלוטין במה שקורה עם כריס בוש. לי נדמה היה במהלך העונה שלפט ריילי נמאס מה"יום אסל יום באסל" של ווייטסייד, וחיוכיו הרחבים שלא במקום ולא בזמן. אם בוש בריא ויכול לשחק, ווייטסייד יכול לנשק דיל מקסימלי גודביי. אריק ספואלטרה לא מרבה לשחק עם שני גבוהים בליינאפ, ואם כריס בריא, ווייטסייד יעלה מהספסל. על זה לא משלמים MAX. אבל מה אם כריס בוש לא חוזר לשחק? אז למיאמי אין ברירה אלא להציע לווייטסייד מה שירצה, ואולי לשכור פסיכיאטור שיתחיל לעבוד איתו ברצינות. אריק ספואלטרה חייב לזכור שללא בוש, התקפת מיאמי עם ווייטסייד היתה טובה מאד בסיום העונה. ללא כריס בוש, מיאמי בוודאי יעשו הכל בגבול ההגיון להשאירו בקבוצה, ולקוות שהצעירים ווייטסייד, ג'סטיס ווינסלו, וג'אש ריצ'רדסון יהוו את הגרעין הצעיר של התקפת מיאמי.

דאלאס:

אחרי הפאשלה עם דאנדרה ג'ורדן, דאלאס נשארה עם הסנטר זאזא פצ'וליה. הוא עשה את כל מה שיכול היה, ודאלאס חייבת לו הרבה תודה, אבל איתו הם לא יגיעו לשום מקום. ווייטסייד הוא אחד הגבוהים הרשומים על הלוח שלהם. בהגנה הוא יכול להפוך לעוגן ההגנתי שלהם שהם חייבים כשיש להם בפרונטליין גבוה בשם דירק נוביצקי החייב עזרה תמידית. לך תדע, אולי קרלייל יצליח להוציא מווייטסייד את המלנוכוליות הכובשת אותו פתאום, ויצליח להופכו לנמר הלוחם מהרגע שהוא נכנס לשחק, עד שהוא יורד לנוח.

לייקרס:

לך תדע מה חושב לוק וולטון. אולי יש לו מחשבות של "גולדן סטייט" והוא רוצה רק נמוכים מהירים הקולעים שלשות, ולכן ווייטסייד ומרעיו מאותו הסוג כלל לא מעניינים אותו? אבל לוולטון היה את אנדרו בוגוט בווריורס, אז אולי הוא ירצה את ווייטסייד בלייקרס? אני בטוח שלוט וולטון לא ישן עתה בלילות ועושה חישובים האם ווייטסייד יתאים לשחק עם ד'אנג'לו ראסל,  ברנדון אינגראם, ג'וליוס רנדל, וג'ורדן קלרקסון. אם כן – ובהתחשב בעובדה שקווין דוראנט לא מוכן לתת ללייקרס אפילו 15 דקות זמן של פגישה – אז אולי ווייטסייד הוא התשובה.

פורטלנד:

לא שמעתי על עניין של פורטלנד בווייטסייד, אבל עבורי זה יכול להיות נטורל: הם איבדו את למרכוס אלדרידג', ואז גם אנס קנטר ברח לשדה זר אחר, אז לי זה נראה די טבעי שהם יהיו מעוניינים באחד כמו ווייטסייד.

 

 

 

 

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. וגם גולדן סטייט. אתלט ומפלצת קרש נגד טריסטן תומפסון.
    בהנחה שדוראנט לא יגיע לשם – כי אז אין לה כסף לסגור רוסטר, חצי קבוצה צריכה ללכת.

  2. נהדר, דוק!!
    וויטסייד באמת חתיכת חחדה. מצד אחד הוא הפציע במהירות משום מקום ברמה שאני לא זוכר כמוה. מצד שני, אין הרגשה שהוא יכול להיות שחקן שמוביל קבוצה להישגים כווינר ומנהיג. יש בו צן אדישות כזו ונונשלנטיות שיכולה להוציא מהכלים.
    מבחינה מקצועית הוא רים פרוטקטור מספר 1 בליגה ויש ימים שהוא פשוט משמיד כל חדירה וכל זריקה בתוך הקשת. הכבדות שלו מהווה בעיה בפיקנרול כמו שציינת לעומת גבוהים ניידים וזריזים כמו טריסטן תומפסון וזה מצרך שמטמנים כמהים לו.
    בהתקפה יש לו תכונות שקשה למצוא משחקנים בגודל הזה כמו קליעה סבירה מהעונשין ומחצי מרחק אבל הוא מוגבל מאוד בפוסט וזאת הנקודה הכי משמעותית שהוא יכול לשפר.

  3. לווייטסייד ממש אין קליעה טובה.
    לא מחצי מרחק ובטח שלא מהעונשין.

    התקפית, הדבר שבו הוא מצטיין זה פיק נ' רול שם הוא משיג מספרים מדהימים כמסיים.

    1. 65% מהעונשין בעונה הרגילה. 60% בפלייאוף.

      אין דרך לתאר את האחוזים שלו כ-"טובים".

      אבל יש לי תחושה, שסטן מדטרויט, מוכן להקריב אחת מאצבעות כף ידו בשביל שדרומונד יגיע ל-60% עד 65% מהקו…

      1. דיאנדרה ג'ורדן קולע קרוב ל 70 אחוז מהשדה לא ?
        הוא אחד הנגרים הגדולים ביותר שראיתי , אם יש שחקן בליגה שאני מוכן לשים כסף מולו בחיובים זה דיאנדרה
        אחוז גבוה מהשדה לא מעיד בהכרח על יכולת קליעה
        60 ומשהו אחוז מהקו זה נמוך אולי גבוה ביחס לשחקן עם האחוז הגרוע בהיסטוריה מהקו , עדין באזור הנגרייה

        1. אז אנחנו מסכימים.
          היסטורית, השחקנים שמסיימים עונות עם 60%+ מהשדה, הם הדרך כלל נגרים. הטבעה (או ליי אפ במקרה הגרוע…)

          גם דאנדרה מוכן לוותר על אחת מאצבעותיו של ריברס בשביל 65% מהקו…

      2. כתבתי קליעה סבירה מהקו ומחצי מרחק, 65% מהקו זה סביר מאוד לסנטר. הוא מושווה לשחקנים מסוגו, לא לקארי. אם קארי היה חוסם חסימה למשחק היינו אומרים שהוא חוסם אדיר לגארד כי הוא מושווה לגארדים אחרים ולא השוואה אבסולוטית. אני מניח שמהקו הוא איפשהו בחציון של הסנטרים אם לא למעלה מזה. מחצי מרחק הוא קולע ב-43% גם זה סביר בהחלט.

      3. "אני כבר לא זוכר מה שכתבתי אבל לא נראה לי שהגדרתי את אחוז קליעתו מהקו כ-"טוב". זכור לי שכתבתי שהוא טוב מספיק כדי שלא יעשו עליו 'האקינג'.

  4. תודה מנחם.
    דווקא בעידן בו הקבוצות המובילות הולכות לכיוון של סנטר שיכול לשמור גם שחקני חוץ, לדעתי, נראה פחות סנטרים בטופ בגיל מבוגר. לא רק שלא יגיעו לגיל 45, אלא אפילו קרוב ל-40 נראה פחות מבעבר.

    1. אבל היום, עם האימונים והתזונה, הכל משתנה.
      במבחני השחייה האמריקאים אתה רואה שחיינים מעל גיל 30 בכל מקצה

  5. תודה, דוק.

    אם אני הסוכן של ווייטסייד, אני יושב עליו חזק על מנת שיחתום בדאלאס. מאמן כמו קרלייל, יכול לתרום המון לקריירה של ווייטסייד.
    סנטרים שמוכנים ללמוד, בסיום הקדנציה שלהם במבריקס – הם שחקנים טובים בהרבה מאשר כשהגיעו.

    1. מצד שני מקרי ראש (כמו רונדו) מסיימים איתו בייבוש או בפיצוץ.
      יכול ללכת עם וויטסייד לכאן ולכאן.

  6. תודה על הפוסט. באמת אחד השחקנים המסקרנים בליגה.
    לדעתי הוא יישאר במיאמי בסופו של דבר. גם אם בוש יתחיל את העונה, לא בטוח שיסיים אותה (על פי השנים האחרונות) ואז הסיכון בשחרור ווייטסייד גדול מדי.

  7. 60% מהעונשין זה בדיוק מה שצריך כדע שהאקינג לא ישתלם. עד שלא יתקנו את הפרצה הטיפשית הזאת בחוק זה הדבר העיקרי שמשנה לגבי אחוזי העונשין של סנטר

  8. גם גולדן סטייט מועמדת רצינית לקחת אותו , למרות שנראה לי שאל הורפורד יגיע אלינו.
    דרך אגב, מייק בראון ימונה לעוזר מאמן של סטיב קר.

    1. "עוזר" ומייק בראון לא ממש משתלבים ביחד…
      הורפורד לווריורס יכול להיות שילוב אדיר – גם שחקן שרגיל לשיטה התקפית שמבוססת על תנועה וקבוצתיות, מוסר טוב ושחקן חכם עם קליעה מבחוץ אבל היתרון הכי גדול בעיניי – משחק פוסט. היחיד בווריורס שידע לשחק בפוסט היה קליי ואולי טיפה בארנס. יוכל לשחק עם גרין או בלעדיו.

  9. נראה לי שההחלטה של ווייטסייד קודם כל תלויה בהחלטה של מיאמי על כמה הם רוצים להשאיר אותו. נראה לי שהוא מעדיף להשאר שם על פני למצוא בית חדש אבל הוא לא כל כך בעמדה שהוא יכול לוותר על הר הכסף המקסימלי שיזרקו עליו.

  10. אני לא מתכוון לפגוע באף אחד אבל לפי דעתי לברון הוא לוזר אחד ענק הוא קיבל גוף של ת'ור ועד שהוא נפגש עם הרב פינטו וקיבל ברכה הוא לא לקח אף אליפות עכשיו יש לו שלוש אשריו מי התמונה בקישור למטה:

    https://www.google.co.il/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiW3I6C08zNAhXhDMAKHUhyCykQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.bhol.co.il%2Fforums%2Ftopic.asp%3Ftopic_id%3D3022578&psig=AFQjCNEX02MhHEdNH_LKb5mie7oQ5vmyAA&ust=1467269479200694

  11. ריילי כבר אמר שהמשימה העיקרית שלו היא להשאיר את ווייטסייד. באמת מדובר בחידה, אבל מאז שהוא נהיה השחקן השישי במיאמי נעשה שינוי בגישה שלו. אני אתבאס אם הוא יילך.

    לגבי האחוזים שלו מהעונשין, יש לו ימים של 10 מ-10 וימים של 4 מ-9. הוא לא עקבי בקטע כזה, אבל האחוזים לא אומרים הכל. זה בעיקר תלוי במומנטום שלו.

  12. בהתקפה הוא צריך לעבוד בעיקר על עבודת הרגליים שלו, הוא די בינוני באספקט הזה וזה מפריע לו לסיים מהלכים.

  13. מנחם קשה להגיד כל שחקן ששוקל כ-265 פאונד שהוא רזה. הסנטר עומד לחזור לאופנה בקרוב. KAT הולך לקפוץ רמה השנה, אנטוני דיוויס יחזור לשחק בפנים, קאזינס בתקווה ימצא קבוצה טובה וג'ואל אמביד סוף סוף יתן עונת רוקי…

    וויטסייד מאוד הגיוני לליקרס ולדאלאס. היכולת למסור מדאבל טים היא מה שתמיד הבדילה כוכבים מלא כוכבים בליגה. היכולת להעניש קבוצה שלוקחת לך את הזריקה שאתה רוצה. ואת זה הוא עוד רחוק מלשפר.

    1. לגון ממש מסכים איתך, הכדורסל "החדש" של הווריורס נחל 3 הפסדים רצופים בגמר. ורק מחדל של התנדרס מנע הדחה מוקדמת יותר של הווריורס. הווריורס הפסידו 7 משחקים מתוך 14 – 50% , ליריבות כמו קליבלנד ותנדרס למרות שלשני היריבות אין קו קדמי מי יודע מה.
      הייתי מוסיף לרשימה שלך גם את בן סימונס, ואנדרה דרמונד, מאידך התכוונת רק לתת דוגמה ולא לתת את כל רשימת הגבוהים הרלוונטית.
      וויטסייד יעשה שטות אישית אם יגיע ללייקרס או דאלאס , מדובר בשתי קבוצות שאולי לא יהיו שוות התיחסות בשנים הבאות.
      למה אולי? לך תדע מה הולך לניות בשוק השחקנים , חודש יולי רק בפתח.

      1. זה העניין נזיר בנשמה. הווריורס אף פעם לא הכריזו על משחק חדש. זו המצאה של המדיה. הווריורס השתמשו בטקטיקה של דת' ליינאפ בשלבים מאוד ספיציפים במשחק מול יריבות מאוד ספיציפיות בצורה מוגבלת. קר חזר לבוגוט ואזילי בכל החמישיות. רק כשבוגוט נפצע כשאזילי הסריח עלה עם דריימונד בחוסר ברירה.
        אם הווריורס יכלו להחתים שחקן כמו KAT או נואל הם היו זורקים את בארנס קבינימט ואני בטוח שהם ינסו להחתים את וויטסייד אם דוראנט יחתוך למקום אחר או ישאר

  14. בשנה-שנתיים הקרובות ווייטסייד יעלה במשקל.
    יחסית לשחקן בגובהו הוא קולע מצוין מהעונשין – הרבה יותר מדראמונד, ג'ורדן, תומפסון ועוד שלל נגרים בחוזי מקס.

    יש לו משהו מאוד לא מלוטש במשחק אבל מצד שני יש לו משהו שמאוד זורם במשחק.

    הוא הולך להיות המגן טבעת הכי טוב בליגה, אם הוא לא כבר עכשיו.

    1. הבעיה שבשנתיים הבאות גם אני יעלה במשקל. הבעיה שישלמו לו טונה של מזומנים, ואני אצטרך ללכת למפגשי דכאון עם דיאטיקנית.

  15. מיאמי לא יכולה להרשות לעצמה לאבד את וויטסייד, אי אפשר לסמוך על בוש וראינו את זה גם העונה. גם אם הוא כביכול בריא אי אפשר לדעת מה יקרה איתו במהלך העונה.
    אני גם לא חושב שזאת בעיה בשבילם לשחק עם שניהם ביחד, הם יכולים לפתוח ביחד ואז במהלך המשחק גם למצוא מספיק דק' כדי שישחקו לחוד כשהשני נח.

    דאלאס היא כביכול אופציה טובה בשבילו אבל אם הוא מעוניין בהישגים קבוצתיים אני לא רואה איך המבריקס יביאו אותו לשם. הוא לא הראה יכולות של פרנצ'ייז פלייר, נוביצקי כבר בן 38 וחוץ מזה אין להם כלום ואני לא רואה אותם בונים קבוצה אלופה.

    מה לגבי הניקס והסלטיקס? 2 המזרחיות שרוצות לקפוץ קדימה, לניקס הוא יתאים נהדר ליד פוזינגיס לדעתי כך שיוכל גם לרווח לו את המגרש וגם יהיה קשה להביא עליו דאבל אפ כשיש את פוזינגיס, כרמלו ואפילו רוז על המגרש.

    הסלטיקס חייבים גבוה דומיננטי, ובהנחה ודוראנט לא יגיע, אם הם לא עושים טרייד על קאזינס וויטסייד צריך להיות האופציה המועדפת עליהם

    1. לפי ההתבטאויות של וויטסייד, הישגים קבוצתיים זה פחות העניין שלו כרגע. לדעתי הוא בכלל מתכוון לחתום רק על שנה או שנתיים ואז לנצל את הקפיצה בתקרה בהמשך. זה אומר שהכסף הנוסף של מיאמי לא משחק תפקיד מבחינתו.
      לי נראה קלאסי, לעבור לדאלאס, לחתום על שנה או שתיים, להראות שהוא שחקן מקס' ואז לחתום בגיל 28-29 על חוזה שיסגור אותו עד גיל 33-34 במקסימום החדש.
      אם הוא חותם היום על 4 שנים הוא גם לא נהנה מהקפיצה בתקרה וגם צריך לחתום על החוזה הבא בגיל 31, אם התחזית של מנחם לגבי סנטרים תתממש אז אולי אבל בהנחה שהוא שחקן שחי על אתלטיות, יהיה קשה למצוא בגיל 31 חוזה מקסימום.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט