יומן האליפות של הלוחמים מאוהד מקומי / יוסי בארקלי (סן פרנציסקו)

 

יומן האליפות של הלוחמים / יוסי ברקלי

(מסן פרנציסקו)

שבע בום!

בסוף משחק ארבע, עזבה הסדרה את מחוזות הכדורסל והפכה להיות מאבק רצונות, קרב על כבוד.

בכדורסל גולדן סטייט ניצחה, הובלה של 3 – 1 לפי תסריט ברור, דומיננטיות וניצנים של שאננות או לפחות משחק באינטנסיביות ממוצעת.

ובסוף המשחק הרביעי לברון נשבר, אני לא יודע אם לברון תכנן להוציא מהכלים מישהו מהלוחמים או שפשוט נמאס לו מההשפלות, אבל בסוף משחק ארבע הוא חיפש עם מי לריב, על מי להוציא את התסכול העמוק.

ההרחקה של גרין היא נקודת המפנה כמובן. בהמון רמות. הרמה המקצועית – ברורה. ברמה המנטלית, הלידה בעצם אמרה ללברון: "שמע, מצטערים שהתחלנו לשרוק לך צעדים, מצטערים שהמלכנו אחרים מלבדך, נעשה לך מחווה ונוציא את גרין". וזה חיזוק מנטלי רציני לדעת ששוב, הליגה מאחוריך. ברמה המנטלית (2), ההרחקה פתחה מלחמת טארש שכללה שחקנים ואוהדים והכניסה את לברון למוטיבציה מיוחדת.

ולפני המשחק של אתמול , למרות התבוסה, הלוחמים הגיעו שאננים – כאילו חזרתו של גרין מספיקה ולא צריך גם לשחק כדורסל. והחזרה הזו, האמונה הזו שעם גרין הכל מסתדר – השמירה על לברון הרמטית, הצבע חסום והתקשורת ההתקפית חוזרת – האמונה הזו עיוורה את הקבוצה.

ועכשיו לכמה נקודות:

  • אכזבת ענק עד עכשיו מסטיב קר. משהו תקוע וקר נראה אובד עצות.
  • שלשות. אולי שכחנו אבל רוב השלשות, גם המטורפות, שהקבוצה קולעת באות אחרי הנעת כדור מעולה. הנעת הכדור הזו מתה. אין נקודות בצבע ממנה, אין זרם של המשחק לטובת השלשות. הפגזות מהשלוש זה מכוער ולא יעיל. תוחזר הנעת הכדור!
  • בוגוט. כמה שהוא חשוב. מגן על הטבעת בחסד, חכם בשמירה.
  • אם קרי לא מתפוצץ במשחק שבע הוא ימצא את עצמו במקום שלברון היה – קרי: כוכב עם שאלות לגבי האופי. רק שלברון הוכיח את עצמו למעלה מעשור.
  • בארנס. אחי איפה אתה (1)
  • לאב. אחי איפה אתה (2)
  • שיפוט. לא מבריק אבל בהחלט לא מכריע משחקים. נותנים להרביץ ואני, אולד סקול שכמוני, נהנה.

יותר מהכל – לברון ג'יימס, השחקן שמשרעת הרגשות שהוא מעורר משתווה אולי לטראמפ והילרי, פשוט גידל אופי אדיר החל מסוף משחק ארבע. כדורסל תמיד היה לו וברגע שהתווסף הסוויצ' בראש, הכל אפשרי.

הימורים: אני לא נותן לעובדות לבלבל אותי – הלוחמים מתפוצצים, קרי קולע חמישים ברבע השני.

היה אחלה!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה על הפוסט.

    נתון מעניין על ההבדל בין 2 הקבוצות, שנמצאות כרגע בשוויון מוחלט.
    (3 – 3, 2 הקבוצות ב-6 משחקים קלעו בדיוק את אותו מס' נק', למרות שכל משחק נגמר בניצחון בדאבל פיגרס)

    10 המובילים (מבין שחקני 2 הקבוצות) ב-PER בפיינלס:

    1. לברון – 35.0
    2. קיירי – 26.7
    3. ברבוסה – 25.6
    4. קרי – 20.1
    5. ט. תומפסון – 19.6
    6. קליי – 18.7
    7. גרין – 17.6
    8. לווינגסטון – 15.8
    9. בוגוט – 15.7
    10. איגודלה – 15.5

    הנתונים בכלל לא מפתיעים:

    הלוחמים קבוצה עמוקה יותר, ומאוזנת יותר.

    בשורות הקאבס משחקים 2 השחקנים הטובים ביותר (השנה בפיינלס)

    לאב (PER 9.6) בכלל לא בעשירייה הראשונה.
    (ואי אפשר לתת לנתוני דקות משחק לתרץ. PER הוא תלוי יעילות, לכן גם שחקן שמשחק פחות, אבל יעיל, כמו ברבוסה לדוגמה, יכול לקבל ציון גבוה)

    החיסרון של בוגוט + ירידה אפשרית בתפוקה של איגודלה, זה חיסרון קריטי ללוחמים. הבאים בתור ברשימה במדי הלוחמים הם ווארזאו (9.3) ואזלי (9.0)

    המאכזבים של הפיינלס:
    בארנס: PER 8.8 (ביי ביי, חוזה מקסימום. עדיף היה לבארנס לשבור את הרגל לפני תחילת הפלייאוף…)
    שמפארט: PER -0.4 (כן. ציון שלילי!)

  2. מצויין, למעט הנהי על הרחקת גרין – הוא סך הכל קיבל פלייגרנט (בעיני מוצדק מאוד) זה שהוא העמיד את עצמו במצב שפלייגרנט יגרור השעיה זו בעיה רק שלו. אגב, לאור תקדימי העבר קרי היה אמור לעוף ממשחק שבע על זריקת מגן השיניים הדוחה שלו ולא עף, מבחינתי זה בסדר גמור אבל אי אפשר להתלונן על אפליה כאשר משאירים את הכוכב הכי גדול, למשחק הכי מכריע, כשיכלו בקלות להעיף אותו.

    1. תודה מוש. אז ככה, בסקירה שעשו ב ESPN הראו בברור שעל זריקת צגן שיניים בעבר לא הןרחקו שחקנים , ככה שקרי היה די רגוע ולא חרגו צהכלךים עבורו. לעניין גרין. לא ברור לי איזה נהי, הוא היה שור מועד וקיבל את העונש שריחף. אבל, אי אפשר להתעלם מהרקע של הדברים

      1. תודה על התגובה יוסי, בגדול העונש של קרי יכל ללכת לכאן או לכאן כי ישנם גם תקדימים שהשעו שחקנים (האסלם לדוגמא) אני כמובן מסכים עם זה וחושב שזה הכרחי שקרי ישחק. לגבי גרין, אני ממש לא חושב שהליגה התנצלה בפני לברון כפי שציינת, לברון גם קיבל טכנית על ההתנהגות שלו. מבחינתי גרין שם את עצמו במצב כזה מחורבן מלכתחילה, שיחק פליאוף מאוד מלוכלך ואיבד שליטה. הליגה לא יכלה להוציא אותו בלי כלום אז הוא קיבל פלייגרנט, אני ממש לא חושב שזה קשור ללברון.

  3. ״שיפוט. לא מבריק אבל בהחלט לא מכריע משחקים. נותנים להרביץ ואני, אולד סקול שכמוני, נהנה.״
    סורי המשחק האחרון היה מביש מבחינת שיפוט ובכלל לאורך כל הסדרה הוא היה בעייתי מאוד, מאוד!

    1. גור, אתה צעיר מדי להבין את ההבדל בשיפוט בפלייאוף ובעונה הרגילה. זה כמו יום ולילה. כל זמן שהוא אובייקטיבי – הכל בסדר. בפלייאוף נותנים לשחק, וזהו.

  4. בפעם המיליון – סטפן קרי פצוע! פ-צ-ו-ע. מה לא ברור? פצוע בקרסול, פצוע בברך, פצוע בכתף.
    איך אתם לא רואים את זה במשחק שלו, בהנעת הגוף שלו?

    1. לא ברור איך כולם מפספסים את זה אחי..אגב גם לברון פצוע בגיד הנשה ובעפעף שמאל שמים לב במשחק שלו כשהוא ממצמץ,אם לברון היה כשיר הוא היה מכפיל את הסטטיסטיקה שלו

  5. הנושא של שטף המשחק והנעת הכדור הוא הבעיה המרכזית בסדרה הזו עבור גולדן סטייט, המשחק האחרון ממש היה סוג של הירו בול מצד קארי ותומפסון

  6. "בארנס: PER 8.8 (ביי ביי, חוזה מקסימום. עדיף היה לבארנס לשבור את הרגל לפני תחילת הפלייאוף…)"

    פרייסליס ,נקרעתי בקול רם
    ששששש קקק THE SHIT IS ON U

    1. אם קליבלנד לוקחים, לפחות שבארנס לא יקבל מקסימום.
      יש לפחות אחד שאני מת לראות אוכל את הכומתה שלו כשזה יקרה

  7. כתבת יפה. שטף המשחק של ג"ס נשבר וזה מאוד ברור לעין. איפה המשחק היפה שלהם? אוקלהומה עשתה את זה ועכשיו גם קליבלנד כך שג"ס זו לא קבוצה אלוהית ובלתי מנוצחת. אבל וזה אבל גדול, ג"ס קבוצה מספיק עמוקה ומנוסה והיא יודעת לנצח גם במכות ובלכלוך, ואני אומר זאת לזכותה.

  8. פגעת בנקודה הראשית: שטף המשחק של הווריורס נישבר. אבל יש לזה סיבה: הגנה! בפלייאוף הכל, אבל ה-כ-ל משתנה. אופרה חדשה לחלוטין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט