ניקס – יומן אליפות 4 , סטאט חוזר נגד פורטלנד / אלעד רבין

סטאט

אמארה חוזר
רבבות של מילים נשפכו על האיש ועל ההשפעה שתהיה לחזרתו לקבוצה. זה קצת כמו להוסיף בורג למכונה שעובדת מעולה,אתה רק מפחד שהבורג יתקע באיזה שרשרת וכל המכונה תקרוס.
לצערי אני לא יכול ללכת למשחק היום ורואה אותו בטלויזיה, אבל כשבדקתי את מחירי הכרטיסים קודם, הכרטיס הכי זול עלה 180 דולר. לליקרס היו כרטיסים בשלושים וחמש…
בפרי גיים דיברו במשך כעשרים דקות על מצב הפצועים והחוזרים בניקס. כרמלו חוזר לחמישייה, ופלטון לעומתו ייעדר בין ארבעה לשישה שבועות , אמארה חוזר כאמור היום, ואימאן שמפארט והשיער שלו צפויים לחזור בעוד שבוע שבועיים, עכשיו בלי פלטון זה נהיה יותר משמעותי כמובן. וכן,ראשיד עדיין פצוע.
אם יש נקודה שממש מטרידה את הצוות הניהולי בניו יורק היא מספר הדקות שטייסון צאנדלר נאלץ לשחק בממוצע בגלל כל הפצועים והפיסחים. לכן לא יהיה זה פרוע להמר שהוא יהיה השחקן שהכי יהנה לפחות בהתחלה מצרופו של הסטאט.

מסקנות מהמשחק –
1 – פלטון יחסר מאד לניקס, פרגיוני וקיד לא מצליחים למלא את מקומו כרגע והמשחק של הניקס מתבסס כרגע על מבצעים אישיים של כרמלו וגי אר סמית. נובאק וקיד סיימו ביחד ערב עגול של אפס נקודות , ומשחק המסירות מסביב לקשת לא קיים. הפוינט גארדים הבאים שיעלו מול קיד ופרגיוני יהיו רונדו (או רונדו ראזון כפי שלס אוהב לקרוא לו), גאמיר נלסון וטוני פארקר. חיים קלים לא מחכים לחברה מניו יורק.

2 – הניקס נראים רע מאד לאחרונה, כמעט בכל משחק הם נקלעים לפיגור מפלצתי , שאותו הם נאלצים לנסות ולסגור במשך כל המשחק. במשחק בו כרמלו וסמית קולעים 73 אחוז מהנקודות של הקבוצה , זה אומר שמשחק ההתקפה של הניקס הוא חד גוני וקבוצות לומדות להתגונן נגדם. דווקא הצרוף של סטאט יכול לשפר את העניין.

3 – כמו שאמר וואלי שרביאק בסיום, הגנה צריך לעשות ולא לדבר על. הניקס לא שומרים בחלקים נרחבים מידי של המשחק. גם במשחקים שהם נצחו לאחרונה , זה היה בהפרש קטן. נכון , רשימת הפצועים שלהם יכולה לאכלס צבא שלם לאחר קרב עקוב מדם, אבל הכל היה ברור בתחילת העונה כשהביאו סגל כל כך פגיע ומבוגר, ולכן בכדי לשמור על מקום גבוה במזרח הם יאלצו להעלות אינטנסיביות בהגנה למשך דקות ארוכות יותר של משחק.

4 – ולמרות ההפסד היום,כרמלו הוא האמ וי פי עד עכשיו ללא מתחרים!

תאור המשחק –
פורטלנד פתחו ב 12 – 4 כשלניקס אין ממש תשובה לאולדריג׳. קורט תומאס חטף עברה שלישית בדקה הרביעית והניקס עברו לשחק נמוך עם גי אר סמית. כרמלו נזכר להגיע עם שתי שלשות רצופות והמשחק החל להתאזן.
בדקה התשיעית זה קורה, סטנדינג אוביישן לאמארה. הרבע נגמר 30-23 לפורטלנד , חתיכת עוגה לניקס שרגילים במשחקים האחרונים לפגר פיגור הרבה יותר גדול מזה.כרמלו מסיים את הרבע עם 13 נק בתשע דקות אבל גם שתי עברות.

בתחילת הרבע השני אמארה מתופקד בסנטר וניתן לראות שהחלודה מכסה אותו לגמרי גם בהתקפה וגם בהגנה .פורטלנד בורחים ל18 הפרש כאשר המוציאים הראשיים לפועל שלהם הם באטום, לילארד ובעיקר היקסון שמהתל באמארה וקופלנד פעם אחר פעם.ביציעי המס״ג נשמעות קריאות בוז לראשונה העונה.
אנתוני מחזיק לבדו את ניו יורק בתמונה כששאר הקבוצה פשוט לא מסוגלת למצוא את הטבעת.
ממצב של 48-29 לפורטלנד הניקס מתחילים לחפור עם צאנדלר שנכנס , ובעזרת שתי עבמים ליציע של באטום הם מצמצמים בהדרגה.
היקסון במשחק מצויין עם 18 נק ו 8 ריבאונדים בחצי פוגש בכרמלו במחצית אדירה של 24 נק כולל סל משוגע בבאזר ששומר את הניקס בחצי 58-47. בכדורגל היו אומרים שהתוצאה לא משקפת, ואכן הניקס יצאו בזול מהחצי הראשון.

רבע שלישי – כרגע אמארה עומד על 0 מ 5 והרבה החלטות גרועות בהגנה. הניקס מעלים הילוך בהגנה, ומצמצמים חמש דקות מפתיחת הרבע לחמש בלבד, מדהים באיזה מהירות הקבוצה הזו סוגרת הפרשים.
באטום בשלשות מחזיק את פורטלנד אבל הניקס משחקים הגנה. בדקה התשיעית של הרבע השלישי גם סטאט מיודענו עולה על הלוח. באטום ברבע של 13 נק מעניק לפורטלנד יתרון 78-71 בסוף הרבע.

רביעי – פרגיוני מקבל היום הרבה דקות ומפעיל לא רע את סטאט שנכנס קצת יותר לקצב ודפק כבר שתי הטבעות כמו לפני הפציעה (קצת פחות עוצמה) , אני חושב שוודסון לא תכנן להשתמש בו כל כך הרבה דקות היום (17).
הקבוצות חזרו לחמישיות החזקות שלהם וזאת של פורטלנד נראית קצת יותר חזקה היום. שבע דקות לסיום ההפרש עומד על עשר. לילארד ממשיך לעשות שפטים בגארדים של הניקס שפשוט איטיים מידי בשבילו.
היתרון צומח ל13 ארבע דקות לסיום , אבל כרמלו וגי אר סמית, מי אם לא השניים האלו מורידים לארבע, דקה וחצי לסוף בסדרת קליעות עונשין. לילארד משחיל שלשה משלו שלושים שניות לסיום. כרמלו שוב בסל ועבירה מצמצם שוב לשלוש והוא כבר עם 45 נקודות במשחק מפלצתי, משווה את שיאו העונתי.הניקס עוד חוטפים כדור וכרמלו מחמיץ שלשה לשיוויון.
פורטלנד מנצחים 105-100 במשחק שהניקס לא הובילו בו אפילו פעם אחת. הניקס עם חמישה הפסדים בשמונת משחקיהם האחרונים ונראים לא טוב.
הרבו לקלוע לפורטלנד באטום עם 26 ולילארד הרוקי המצויין עם 21. לניקס כרמלו עם 45 כאמור וגי אר סמית הוסיף 28 במשחק רביעי רצוף שהוא עובר את 25 הנקודות (פעם ראשונה בקרירה). אלדריג׳ קטף 14 מול 11 של סמית.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. כמה שהניקס לא היו טובים, אני הצמלחתי לראות שבקרוב, עם אמארה, דברים יהפכו להיות טובים הרבה יותר. נובאק? מהנ קרה לו? זה משבר של כמעט חודש כבר.

  2. סטאט חוזר בזמן כי קיד ופרגיוני הם שחקנים שיוצרים לאחרים בניגוד לפלטון שיכול לייצר לעצמו מצב קליעה בעזרת כדרור מהיר פנימה,
    הם יצטרכו להשתמש הרבה עכשיו בפיק אנד רול ואמארה מושלם לתפקיד

  3. מה יהיה עם אוהדי הפועל האלה? הם מאוהבים בלוזריות חוצה יבשות, צבעים ועדות. מלו MVP? צריך לשלול ממך את אישורי הכניסה למשחקים של הניקס – יותר מידי אנשים משפיעים לך על המוח.
    והכי מצחיק, הפכת לדני דבורין לעניים? נגמרו לך המילים אז התחלת לתת תיאור בכתב לכל מה שעכברי הספורט בארץ הקודש יכולים לראות ב LIVE.
    תוחזר היווניה

  4. חבשבושה נעים להכיר 🙂 לא כולם עשירים כמוך ופותחים את כל הערוצים האפשריים. כידוע לך (או שלא) לא משדרים משחקים בערוצים לפשוטי העם… ותאור המשחק היה בכדי לעזור לדר לס אם כבר עשיתי כתבה. אתה טס לקירגיסטן לנסות ליפול על איזה אוליגרך שיקנה אתכם?

  5. עוד רגע אתה תדרוש שיעבירו בחוק את החזרת כוסות הלבן עם החוט במקום סמארטפון.
    בסופו של יום זה יהיה אוקלהומה-מיאמי שוב, והפעם דוראנט יחל את השושלת. בדרך לשם אתה מוזמן להאזין לאריק אינשטיין (רמז:"ואיזה מסכנים האוהדים…"}
    תוחזר היווניה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט