שקר החן, הבל היופי / עידו גילרי

 

אין לי שום דבר נגד הקאבס, להפך אני אשמח לראות קצת קארמה חיובית זורמת בכיוונם של תושבי קליבלנד למודי האכזבות. אני לא משונאי לברון, אפשר להתווכח על האישיות שלו מכאן ועד אינסוף אבל על המגרש הוא אחד מהשחקנים הכי כיפיים לצפייה בעיני. גם אין בי שום כעס על טיירון לו. אני בטוח שאין לו חלק בפיטורים של דיוויד בלאט. אני מאד מעריך את עבודתו של בלאט כמאמן אבל עדיין בעונה שעברה קיוויתי שהווריורס ינצחו – בגלל הכדורסל. למה אני מציין את כל הדברים האלה? כי יש משהו אחד שאני לא סובל – שמנסים להריץ ספינים כדי לתרץ מהלכים.

לברון לא רצה את בלאט אז גריפין נאלץ לפטר אותו. מאז כל הנוגעים בדבר החל מגריפין ולברון ועד לו ועיתונאי החצר מוכרים לנו את השינוי הגדול בקאבס. אני לא יכול להתייחס למה שקורה בחדרי ההלבשה ומחוצה להם למרות שגם כאן מנסים לטפטף לנו כל הזמן אידיליה הרמונית. מכיוון שיצא לי לראות די הרבה את קליבלנד משחקת העונה אני יכול לחוות את דעתי רק על מה החלפת המאמן עשתה לקבוצה על המגרש. ההתרשמות הכללית שלי היא שאין כמעט כל הבדל.

אז מה מפמפמים לנו מהיום הראשון? לו אמר מיד לאחר שמונה שעכשיו הקאבס ישחקו טוב יותר, מהר יותר, ויניעו כדור יותר טוב כדי לשתף את כולם. מה קרה בפועל? בואו נראה.

מאמןמאזןנקודות למשחקנקודות היריבהאחוז קליעה אפקטיבי (%)מספר ניסיונות זריקה
דיוויד בלאט11-30101.495.751.3%82.9
טיירון לו14-27107.3100.953.6%85.1

נראה שבאמת זה מה שהם עושים לאחר ששמחת החיים חזרה לחדר ההלבשה הם זורקים יותר מדייקים יותר וקולעים יותר – התיק סגור. יכול להיות שאני פשוט לא רוצה להכיר בעובדות? בואו נבדוק יותר לעומק.

מאמןקצב משחקנקודות במתפרצתאחוז סלים מאסיסטמסירות למשחקאחוז זריקות לסל ממסירה
דיוויד בלאט95.112.158.9%30651.4%
טיירון לו95.911.558.5%29451.4%

 

בפועל הקצב של קליבלנד תחת לו עלה בפחות מפוזשן למשחק. זהו שינוי מינורי ביותר שהעלה אותה מהמקום ה-28 בליגה ל-24. רק לשם השוואה מיאמי יכולה ללמד את קליבלנד מה זה שינוי קצב כשלאחר פגרת האולסטאר הגבירו את הקצב בשלושה פוזשנים למשחק ועלו מהמקום הלפני אחרון ל-17 בליגה. הקאבלירס גם עושים פחות נקודות במתפרצת למרות שכל פעם שלברון מסיים אחת דואגים להזכיר לנו איזה שינוי מדהים רואים בקבוצה. גם מבחינת הנעת הכדור אנחנו רואים שקליבלנד מוסרת פחות ואין שום שינוי בחלק של הזריקות או הקליעות המגיעים לאחר מסירה.

איך זה ייתכן? איך יש עלייה בכל כך הרבה פרמטרים התקפיים אבל אין שינוי באיך שהקבוצה משחקת? אפשר לנתח כאן מספר רב של פרמטרים ולנסות לפרק את השינוי לגורמים אבל האמת היא שהתשובה באופן מפתיע היא פשוטה מאד. כל ההבדל אינו קשור לכבוד והחיבה שהשחקנים רוכשים (או לא) למאמן שלהם. הכל סובב סביב שחקן אחד – קיירי אירווינג.

אירווינג פתח את העונה פצוע, מה שאילץ את בלאט והקאבס להסתדר בלי האולסטאר. כשהוא חזר בסוף דצמבר לאחר 24 משחקים לקח לו ולקבוצה גם כמה משחקים להתאקלם. אין פלא שכשהקבוצה מקבלת בחזרה שחקן של 20 נקודות למשחק היעילות ההתקפית שלה עולה. זה נכון במיוחד לשחקן שעושה הרבה מהנקודות שלו בעצמו. ואכן מתחילת ינואר הקאבס הציגו נתונים זהים לאלו שנראה אחר כך תחת לו. הם נראו טוב כשעד לפיטורין הם היו במאזן 2-9 כששבעה מהמשחקים בחוץ. הם קלעו 106.1 למשחק וספגו 99.2 כשהם קולעים ב- 53.3% אפקטיבי. זאת למרות שהרצף הזה כולל גם את התבוסה הידועה לשמצה מול הווריורס בבית. באותה מידה שאירווינג משפר את הקאבס בהתקפה החולשה הנוראית שלו בהגנה גורמת לירידה מקבילה ביעילות ההגנתית של הקאבס. מדהים עד כמה שזה כמעט כל השינוי.

איך מכרו לנו את הספין של השינוי והסתירו את העובדה הפשוטה שהדבר היחיד שהשתנה הוא הנוכחות של מספר 2 על המגרש? מצאו את הטריק הישן ביותר בספר – יוצרים הסחה. אחד התירוצים הספציפיים לפיטורים (מעבר לכך שאין שמחה בחדר ההלבשה) היה שבלאט לא מנצל נכונה את קווין לאב ולכן הפורוורד המוכשר מתוסכל ולא ממצה את הפוטנציאל. לו וג'יימס התחייבו להכניס את לאב לעניינים ולתת לו את הכדור במקומות שהוא אוהב. מאז טורחים להדגיש לנו עד כמה לאב מרוצה ואיך המשחק שלו השתפר פלאים. אז מה בעצם המקומות בהם לאב אוהב לקבל את הכדור? במינסוטה חלק גדול מההתקפה עבר דרכו והוא היה מקבל הרבה כדורים בפוסט ליד הסל אך גם לא מעט כדורים עברו דרכו במה שנקרא בעגה המקצועית -elbow (המרפק):

בעונה האחרונה שלו במינסוטה לאב קיבל בממוצע 7.4 כדורים למשחק בפוסט מהם הוא ייצר 6.1 נקודות. בנוסף הוא אהב לקבל כדורים ב-elbow עם 11.4 למשחק משם נהג לנהל את ההתקפה של מינסוטה כשהוא מוסר 1.2 אסיסטים למשחק:

הבעיה היא שכשלאב הגיע לקליבלנד הוא גילה שיש עוד מישהו שאוהב לקבל את הכדור בדיוק באותם המקומות. אותו אחד העונה לתואר מלך שלא כדאי להרגיז. בפוסט הקאבס עדיין הריצו מהלכים עבור לאב:

אבל ה-elbow הוא טריטוריה כמעט בלעדית של לברון וקשה למצוא כדורים עבור לאב שם מבלי לדרוך גם על האצבעות של קיירי אירווינג. כך יצא שכמות הנגיעות שלאב מקבל באזורים החביבים עליו הצטמצמה קשות. אבל האם לו וג'יימס באמת דאגו לשנות את המצב אחרי הדחת בלאט?

מאמןכדורים בפוסטנקודות בפוסטכדורים ב-elbowאסיסטים ב-elbow
דיוויד בלאט5.03.53.80.3
טיירון לו2.82.13.50.2

 

הירידה בכמות הכדורים שהולכים ללאב בפוסט ברורה אבל צריך לזכור שכאשר קיירי ישב בחוץ הוא זכה ליותר התקפות שהולכות אליו. יחד עם זאת עדיין תחת לו הוא זוכה לפחות כדורים מאשר בעונה שעברה אז הוא קיבל 4.0 למשחק. בכל מקרה די ברור שהאושר הפתאומי שלאב חש פתאום לא קשור לתפקוד שונה על המגרש.

אז מה השתנה? לא הרבה. תחת בלאט לאב קלע 15.7 נקודות למשחק ב-32 דקות משחק. בעוד שתחת לו הוא קולע 16.4 ב-30 דקות משחק באחוזים דומים. מה שהופך את לאב לאפקטיבי הוא הדיוק מאחורי הקשת עם מעל ל-5.5 זריקות ביותר מ-35% למשחק תחת שני המאמנים. זה בלט מאד בפלייאוף הנוכחי שלאב היה הנשק העיקרי של קליבלנד מהפיק-אנד-פופ בו הוא בא לחסום לקיירי או לברון וזז הצידה כדי לקבל את הכדור לשלשה פתוחה:

אז גם החיים של לאב לא השתנו אחרי פיטורי בלאט מה לגבי הזרימה בהתקפה. הרי ההתקפה של בלאט הייתה עומדת וכל הזמן דואגים להזכיר לנו את התנועה הבלתי פוסקת של הקאבס מאז שלו קיבל את המושכות. אני לא רוצה להלאות ביותר מדי נתונים אבל אין כמעט שינוי במקומות על הפארקט מהם הקאבס זורקים לסל ויותר מכך גם אחוז הזריקות הפתוחות מאזורים שונים במגרש לא השתנה.

כל שהשתנה הוא הדיוק שלא במפתיע השתפר מאז שכלי התקפה קטלני כמו קיירי אירווינג חזר להרכב. חשוב לציין רק שהתקפה של קליבלנד הייתה ונשארה מאד סטטית. היכולות של השחקנים המובילים שלה יוצרים מצב בו אין צורך בהרבה תנועה או הנעת כדור כדי להגיע לזריקה טובה. בו נראה מה יש לנתוני המעקב של המצלמות של sportVU להגיד בנידון:

מאמןמהירות התקפית ממוצעת (קמ"ש)שניות לנגיעה בכדורכדרורים לנגיעה בכדור
דיוויד בלאט6.92.82.2
טיירון לו6.92.82.3

המהירות ההתקפית אינה עדות לכמה מהר השחקנים רצים אלא בעצם כמה תנועה יש במשחק ההתקפה. ככל שיש יותר תנועה השחקנים עוברים מרחק יותר גדול. המרחק ששחקני קליבלנד עוברים בזמן שהכדור נמצא אצלם הוא הנמוך ביותר בכל הליגה. הזמן ששחקני קליבלנד מחזיקים בכדור בממוצע ומכדררים אותו גבוה אבל יחסית לקבוצות כמו אוקלהומה סיטי או טורונטו הוא נמוך. זאת מכיוון שהקאבס כן מניעים כדור אבל בעיקר סביב קשת ה-3.

הטיעון המוחץ שצץ לאחרונה הוא איך הקאבס נראים בפלייאוף. אין להכחיש קליבלנד משחקת נהדר אבל לא בגלל שינויי בהתקפה אלא בגלל הוצאה לפועל טובה יותר. כפי שראינו גם קודם זה לא שלפני זה הם שיחקו כדורסל גרוע. בכל אופן קצב המשחק של הקאבס הואט באופן דראסטי עוד יותר מהפלייאוף של העונה שעברה ועומד על 91.8 אחזקות כדור למשחק.

מבחינת הנעת הכדור, מספר המסירות לפוזשן ירד ובאותו הזמן ההתקפה גם נהייתה סטטית יותר כאשר המהירות ההתקפית הממוצעת יורדת ל-6.6 קמ"ש כשהזמן שהכדור נמצע בממוצע אצל שחקן בכל נגיעה עולה ל-3.1 שניות לנגיעה. הנוכחות של שני מסיימים אדירים דוגמת לברון ג'יימס וקיירי אירווינג גורמת לכך שהתקפת הקאבס לא זקוקה להרבה תנועה הו הנעת כדור כדי לייצר מצבי זריקה טובים. אז נכון שניסו למכור לנו שההתקפה של קליבלנד הפכה למשהו הרבה יותר זורם ושיתופי אבל גם בפלייאוף הנוכחי עדיין 11.3% מהזריקות מגיעות ממהלכי בידוד כשלשם השוואה הת'אנדר שהם היחידים שמשתמשים בבידודים יותר עושים זאת ב-13.9% מהזריקות. המשמעות היא שיש מספר דרכים לשחק כדורסל יפה. לא רק דרכו של לוחם אלא גם זו של הפרש ה(מ)בודד כי ללא ספק הכדורסל שהקאבלירס שיחקו עד עתה היה נעים לצפיה.

קשה לצפות איך תתפתח סדרת הגמר אך אני די בטוח שלמעט מקרה של תבוסה קשה ינסו להמשיך למכור לנו את השינוי האדיר שהתחולל בקליבלנד אי שם בינואר. כל מה שאני רוצה שתזכרו זה שגם אם לדרושאפקה לא היה היום מאמן סביר להניח שהקאבס היו במצב לא פחות טוב מזה בו הם נמצאים כרגע. יותר מכך התקופה של בלאט בקליבלנד לא הייתה כישלון כמו שמנסים לצייר. הרבה אנשי מקצוע ברחבי הליגה מבינים זאת ולדעתי הוא עוד יקבל צ'אנס לאמן שם בעתיד.

• הטור נכתב לפני משחק מספר 1 בסדרת הגמר.
• כל הנתונים באדיבות אתר הליגה. נתוני מצלמות המעקב באדיבות sportVU

לפוסט הזה יש 120 תגובות

  1. אחלה פוסט! פשוט מבריק.

    יש נקודה אחת שאני חושב שצריך להתעכב אליה –
    מאז שלו המאמן, קיירי משחק את רוב הבידודים (מהלכי ה-"דריבל, דריבל, דריבל, זריקה") –
    בסטטיסטיקה הכוללת זה נראה אותו הדבר, אבל זה גם אומר שלברון פחות זמן עם הכדור (פחות עייפות, פחות זריקות רעות)

  2. פוסט מעולה
    לו כמו בלאט הגיע עם מאזן 2-12 לגמר
    בלאט עשה זאת ללא לאב ב 2 סדרות
    אם הקאבס תובס בסדרה , על זאת נאמר – לו יהי !

    1. מה הקשר? אני מדבר על האם יש או אין שינוי במשחק של קליבלנד. כל הנתונים שהבאתי כאן מראים שאין שינוי. קליבלנד קבוצה טובה והייתה טובה גם תחת בלאט. אם זה יספיק להם לאליפות אז בכיף. זה לא יהיה בגלל שהם עשו איזה שינוי בסגנון המשחק.

      1. איך אין שינוי? תראה את השימחת חיים של הקבוצה במיגרש.
        דיק ג'פרסון ניראה כאילו הוא חזר בזמן ואפילו קויין לאב ניראה כמו הכוכב ממינסוטה.

      1. תוכנית האימונים של בלאט לא עבדה, אפילו לברון אמר בראיון שהשחקנים לא היו בכושר כדי לשחק כדורסל מהיר.
        במישחק הבא אתה תיראה גם את המישחק ההתקפי יוצא לפועל.

        1. אבל הם לא משחקים מהר. הם משחקים עוד יותר לאט . כל הנתונים מראים את זה. לברון ולו אמרו הרבה דברים בגלל זה זה ספין.

  3. 1) הטור רק נראה יותר טוב אחרי משחק מספר 1 בגמר. אם הקאבס ימשיכו להתקיף באיטיות בחצי מגרש זה עוד יעשוי להסתיים בסוויפ אלא אם הווריירס יציגו משחקים מבולגנים עם הרבה איבודי כדור שיאפשרו להם נקודות במתפרצות..

    2) כשלאב עבר לקאבס ציפיתי שמסירות שלו מהמרפק לחיתוכים לסל של לברון כמו שרואים בסרטון הראשון יהפכו לכלי נשק יעיל ומרכזי בארסנל שלהם. לאב יודע למסור משם היטב ולברון מסוכן יותר בחיתוכים מסוג זה מאשר בכל מצב אחר. משום מה איפשהו בקאבס אף אחד לא חושב כמוני וזה לא קורה.

  4. מה בדיוק היתה מטרת המאמר?
    אני עדיין לא מבין.
    האם המטרה היתה להראות שאין שינוי גדול?
    אולי אין במספרים (אני לא טורח לינבור מהם ממילא אלא רק בשורה התחתונה), אבל אם כל השחקנים מהראשון ועד האחרון טוענים שהקבוצה יותר שמחה, יותר מאוחדת, ויש יותר שמחת חיים בחדר ההלבשה, עבורי זה יותר ממספיק.
    בסגל של הקאבס נמצאים 12 שחורים אמריקאים. גם אם אני הייתי אחד מהם הייתי מעדיף אחד כמו טיירון לו המדבר את שפתם, והוא אחד מהם, במקום יהודי שנולד בארה"ב אבל חי כבר יותר שנים בישראל מאשר חי בארה"ב.
    חשבתי שאתה בא להראות שתחת טיירון ישנה ירידה במשחקה של הקאבס. אז טוב שלמעשה ישנה אפילו עלייה קטנה, אם כי בלתי משמעותית.

    אבל מה זה משנה מה אנחנו אומרים? הדבר היחיד הקובע הוא מה שהשחקנים אומרים.

    1. שחקנים אומרים הרבה דברים. לי מפריע התפיסה כאילו כולם חושבים שהקאבס משחקת שונה מאז שבלאט הוחלף. העובדה היא שהם לא. אולי הם באמת יותר שמחים אבל זה לא משנה את איך הם מתפקדים.

      1. הקאבס משחקים יותר לאט לאחר שבלאט הוחלף ציינתי את זה כבר וכמה שזה אבסורדי, אך קליבחנד יודעת שאין לה סיכוי לשחק בקצב הרצחני של גולדן סטייט, הקצב האיטי של קליבלנד גורם למשחק להיות משעמם לצפייה.

    2. קודם כל הנתונים שהבאת מאד מרשימים אבל אני עדיין מסכים עם מנחם. יש פה שני צדדים לנושא. האחד הוא צורת המשחק והשינוי שמזכירים כל הזמן שכמו שהראת בנתונים לא בהכרח השתנה בהרבה (ולזכותו של לו כבר מהיום הראשון הוא אמר שהוא לא מתכוון לשנות הרבה) והצד השני הוא הצד המנטלי, החברתי, מידת האמון המאמן. הצד הזה עבר שינוי גדול (לפחות לפי הדיווחים). הגורם העיקרי לכך הוא לו ואי אפשר להתעלם מזה.

      אסור להתעלם מהעובדה הכי חשובה, בלאט לא נמצא היום בקאבס בגלל שהוא איבד את חדר ההלבשה (כלומר את לברון) וזו בהחלט סיבה מספיק טובה למאמן ללכת הבייתה. בטח ובטח בנבא ועל אחת כמה וכמה אם זה לברון. כל זה לא אומר אגב שהוא כשל מקצועית אבל זה בטוח הוריד לו הרבה מאד נקודות בליגה. בנוסף, לדעתי החתימה שלו באירופה סגרה עבורו את הסיפור בליגה. מנקודת המבט של המנהלים בליגה (לדעתי) הציפייה ממנו הייתה שהוא יחתום כעוזר מאמן, יצבור ניסיון ואולי אז תפתח אפשרות נוספת עבורו. ברגע שהוא לא עשה את זה הוא יצא מהמעגל, בואו לא נשכח שהוא לא מאמן ותיק בליגה שהחליט לנסות את מזלו באירופה.

      למרות כל מה שכתבתי זה לא אומר שקאבס ינצחו את הגמר הזה (למרות שבשביל לברון, השחקן ולא האיש, אני מקווה שזה כן יקרה)

      1. תודה על התייחסות העניינית. כל מי שהוא איש מקצוע ששמעתי מתבטא בנושא של בלאט דיבר בנימה של הערכה (ולא מעושה לדעתי לפחות). אני בהחלט חושב שהוא יקבל משרה נוספת בעתיד.

    3. מנחם, זה טור כתוב מצויין ומנומק היטב. אתה צריך להיות גאה בילדי האתר, שמביאים פה עיתונות ספורט מדהימה פעם אחר פעם – זה בזכותך!
      אינני מבין מדוע תפסת את העמדה של לברון/ קליבלנד – זה ברור לכל בר דעת שמדובר בקבוצה אנוכית ולא מתואמת. מעבר לכך, יש טעם אמיתי לפגם בפיטורי בלאט (ע"י אתה יודע מי, קאם און, גם אתה יודע איך העולם עובד), והחלפתו בביץ' הקטן של לברון, שנראה כמוח כדורסל מוגבל מאוד. מספיק לראות את התסכול של לברון על הספסל ברבע השלישי (של המשחק הראשון בסך הכל!), כדי להבין שגם הוא יודע שהכיוון לא טוב – ביום שהוא מתקרב לטריפל דאבל, והשלישייה מייצרת קרוב ל-70 נקודות, להיות מובס ע"י מחליפי גולדן סטייט זה אומר משהו. כל מה שקורה בקליבלנד הוא ההיפך מ-comradery, הוא קפיטליזם קר ולא מעניין (קווין לאב שווה חוזה מקס? נו באמת) — בדיוק ההיפך מג"ס, קבוצה היסטורית ומרתקת.

      1. רק הערה – הכותב הוא לא אחד מילדי האתר אלא איש מאוד בכיר ולא כל כך צעיר החוקר בטכניון. ורואים את זה בניתוח שלו

    4. מבחינתי מנחם צודק, אבל גם עידו ממש לא טועה.

      לאף-אחד לא באמת אכפת אם מספר הפוזישנים עלה, כל עוד הקבוצה מראה חדוות משחק.

      מצד שני, כל פרשני ושדרני הכדורסל בארה"ב חופרים על קצב המשחק שטיי-לו שינה ומהללים אותו על איזושהי חכמת אימון שכמו שעידו הראה היא פיקטיבית לחלוטין.

      מסקנה לא צריך להקשיב יותר מדי לתקשורת הספורט. בקיצור, זו הייתה תגובה מיותרת…

  5. מאמר מעולה, כל טקסט שלך הוא מחקר גדוש סטט' שמשפר את ההבנת כדורסל שלי ושל שאר חברי הצוות והגולשים.

    לגופו של עניין, מעבר לחזרה של אירווינג קיים סיכוי שההתקפה פשוט נראתה טוב יותר בחלק השני של העונה אחרי שהקבוצה רצה ביחד (בדומה לקליבלנד של 2014/15), אז אין פה כל כך הבדל בין בלאט ולו. עדיין, אתה חושב שאין באמת שום הבדל משמעותי בין המאמנים?

    1. כן. אני ממש חושב שאין הבדל בסגנון המשחק. בסה"כ תזכור שהם עבדו יחד ולו נפל גם הוא לסיטואציה בכלל לא פשוטה.
      כשראיתי את הקבוצה של בלאט משחקת הם נראו לי טוב וחשבתי שכל הדיבורים על פיטורים הם רק דיבורים. בגלל זה הייתי בשוק כשבלאט פוטר. זה לא שלו השאיר הכל בדיוק אותו דבר. בוא לא נשכח שהוא קיבל גם מתנה נחמדה בדמות צ'אנינג פריי. בכל אופן כשאני מסתכל על איך הקאבס משחקים. אני לא יכול להבדיל בין משחק בתקופת בלאט לבין אחד בתקופת לו.

    2. ההשפעה של מאמן על קבוצה שלברון משחק היא נמוכה…כך היה בכל מקום שהוא שיחק בו וזה מובן מאליו.
      כשיש לך נשק התקפי עם יעילות כל כך גבוה אתה משתמש בזה וחי מזה.
      ברור שאין הבדל גדול במשחק של הקבוצה ולראיה החזרה להתקפות של בידודים במאני טיים בלי שום תוכנית חלופית

  6. הם שמחים יותר כי לברון החליט שהם אמורים להיות ולהראות יותר שמחים.
    חוץ מזה לא הבנתי מה קשורה השמחה, חסרים דוגמאות של מאמנים טובים וקשוחים שגרמו לקבוצה לשחק נכון ולנצח אליפויות בלי "שמחה"?
    ברור שכיף יותר כשכולם מאושרים אבל לספורטאי מקצוען כיף עוד יותר כשהוא מנצח

  7. מנחם בבקשה ממך תפסיק להגיד שהקאבס לוקחת!!!
    לא למדת מגיא על ניחוסים????
    אנא ממך תרשום תגובה שבה אתה מנבא 4-0 חלק ללוחמים וכבר ביום שני יהיה 1-1.
    אני מתחנן תעשה זאת!
    וכל מגיב שיכתוב לך עד כמה הלוחמים יותר טובים תסכים איתו!!!

  8. תודה, מעשיר, ומנומק ביותר.

    הייתי שמח לראות פוסט כזה גם על ההבדלים ההגנתיים, נראה לי ששם הפער האמיתי, בהתחשב בעובדה שגם השנה וגם שנה שעברה לברון היה זה שניהל את ההתקפה, ולא המאמן.

    אני חושב שההבדל הכי גדול ביניהם, שקשה לראות בסטט', הוא מידת ההירתמות של לברון לטיירון, לעומת בלאט.
    ז"א – הנתונים שלהם בהתקפה לכאורה שווים, אבל עם טיירון ללברון יש יותר מוטיבציה ונכונות, מבלי להיכנס לסיבות

    1. חתכתי 70% מהדאטה. אני לא רוצה להרוג את כולם. החולשה ההגנתית של קיירי מובילה לירידה ביעילות ההגנתי שרואים מהצד השני. זה הולך יד ביד.

      1. זה אומנם רק משחק 1, אבל במשחק הגמר הראשון שנה שעברה קיירי נתן הגנה טובה, לפני שנפצע, לפחות לפי מבחן העין.

  9. מאמר מצויין וחשוב מאוד תודה.
    למנחם – חשבתי שלהנהלת הקאבס לא משנה איך עושים את זה – שמחים או עצובים – העיקר שיקחו אליפות.
    ואחרי המשחק הראשון נראה לי הימרו שם על הסוס הלא נכון

        1. אני לא חושב שהוא שונה מלו הגנתית באופן משמעותי (למרות שהרשמים שלי לאורך העונה היו יותר בצד ההתקפי כי על זה כולם דיברו). הם בנו את הקבוצה יחד וכמו שאמרתי אני לא חושב שלו שינה כמעט כלום.

  10. זריקות חופשיות
    מה הזמן הממוצע של שעון ה24 בו קבוצה לוקחת עליהם זריקה.
    מיס מאצ'ים (מניח שההגדרה של מיס מאץ' קצת בעייתית,אבל אולי הברורים שבהם, בהנחה שיש נתונים כאלו)

    1. זריקות חופשיות לא יכול לשאוב מאתר הליגה.
      זמן על שעון ה-24 אני אבדוק.
      מיס-מאצ'ים – גם לא יכול לבדוק.
      אני הולך לישון אז תוצאות יהיו יותר מאוחר.
      אבל אם באים לך עוד רעיונות אז שפוך אותם כאן ואני אראה מה אפשר לחפור.

      1. כמה מסירות בממוצע להתקפה, עושות מולן קבוצות
        כמה חסימות " " " "
        וכמה פעמים יצא לכל אחד מהם לבצע את המהלך הזה בעקבות רפיון הגנתי ? :

        https://www.youtube.com/watch?v=xo1T63YbLsQ

        סורי, כנראה שאין סטט' עדיין לשאלות שלי..

      2. טוב הנה התובנות מניתוח התפלגות זמני הזריקות של יריבי הקאבס.
        ראשית יש הבדל משמעותי באחוזי הדיוק כאשר הזריקות מוקדמות לעומת מאוחרות (הגיוני לאור זה שמוקדם זה הרבה פעמים בהתקפת מעבר).
        תחת שני המאמנים היריבים קולעים סביב ה-50% ב-7 השניות הראשונות של שעון הזריקות. בז-7 השניות האחרונות של השעון היריבות קלעו ב-37% תחת בלאט וכמעט 41% תחת לו. בכל מה שבאמצע הקבוצות קולעות דומה סביב ה-45%.
        הבדל מעניין נוסף הוא שאחוז הזריקות שמגיעות מוקדם גבוה בכ-3% מול לו מאשר מול הקבוצה תחת בלאט. הזריקות האלו מגיעות על חשבון הזריקות המאוחרות). בשני המקרים חשוב לציין שוב ששינוי המגמה התחיל כאשר קיירי חזר לשחק.

  11. הרבה זמן לא הגבתי אבל פשוט כל הכבוד על הפוסט הזה. כבר נמאס לשמוע את השקרים האלה על הגברת קצב המשחק והנעת הכדור המשופרת בתקופה הזאת. אתה פשוט חושף את כל הבולשיט שאנשים אוהבים להגיד ולשמוע אחרים חוזרים על דבריהם.
    ועוד משהו: קבוצה שמחה היא משום מה קבוצה מנצחת. מאד מפתיע נכון? אז נורא מפתיע שהקאבס מגובשת ומחוברת מאי פעם כשהם משייטים להם במזרח בלי התנגדות.
    תודה גילרי

  12. אחלה של כתבה, תודה רבה!
    אני בעד קליבלנד, אבל כמו שהם שיחקו במשחק מספר 1 עדיף שילכו הביתה. טיירון לו שיחק עם רוטציה די קטנה, למרות שיש עומק בספסל,
    כמעט ולא היה נסיונות לשלוש, חוץ משל לברון, שזה בעצמו סימן לבעיה.

    עד המשחק היום הייתי בטוח שהמשחק של הקאבס השתנה, ככה לפחות זה היה נראה בסדרת המזרח, אבל כנראה שזה הייתה אשליה.

  13. אחלה פוסט ואחלה מסקנות.. תמיד יהיו מלעיזים ופרובוקטורים (ע"ע רנדי אורטון).
    קליבלנד בשורה התחתונה לא שינתה כלום חוץ מלמראית עין יותר "שמחה".. אז שמחה לא מביאה תארים וגם לברון לא מביא תארים ובשורה התחתונה קליבלנד פחות טובה תחת לו (בהתחשב שאת רוב המשחקים של דיוויד העונה הוא שיחק בלי קיירי).. נתתי בהימור שלי נצחון אחד לקליבלנד ואני מצטער על זה כי אני במצב היום אם לו לא ישלוף איזה שפן מהכובע אני רואה פה סוויפ מביך ואת לברון חותם באוקלהומה שנה הבאה…

  14. מאמר מעולה! בכלל, אני מאוד אוהב את התגובות שלך שמורידות לקרקע כמה דעות ע"י נתונים סטטיסטיים. כל הכבוד!

  15. צריך להפיץ אותה בתקשורת הספורט הישראלית, כדי לנסות לשכנע אותם שאפשר לכתוב כתבה עם אזכור שמו של בלאט גם בלי שתתבסס ב-85% על שקרים ורכילות.

  16. כתבה נהדרת!

    אני פשוט לא מצליח להבין את הדיבורים על כך ששחקני קליבלנד לכאורה יותר "שמחים" מאז שלו מונה למאמן. חיוך של טים דאנקן זה מאורע נדיר כמו ליקוי חמה, ולאיש יש 5 אליפויות. פחות חשוב לשמוח, יותר חשוב לנצח.

    1. "פחות חשוב לשמוח, יותר חשוב לנצח" – לא כמוטו לחיים, אבל מה לעשות שבספורט מקצועני לנצח זה חלק מהותי בעניין.

  17. כבר קראתי שכתבת את הדברים האלו קודם, לפני. זה לא משנה. מעולה.

    עד כמה זה בלתי אפשרי לשחק עם לאב ולברון ביחד במרפקים, או לפחות לסירוגין?

    1. זה לא שאי אפשר. זה יותר עניין של מי מנהל את ההצגה. לברון יהיה זה שלרוב מנהל את המשחק. לאור זה שלאב אינו מוביל כדור זה הופך אותו לאופציה השלישית בהתקפה. כדי שלאב יקבל יותר אחריות לברון (ובמידה מסויימת קיירי) צריך לוותר על הכדור וניהול המשחק חלק מהזמן. קשה לי לראות את זה קורה.

      1. אני מבין שאתה לא מאלה שישנים הרבה.

        אז השאלה הכי פשוטה שעולה לי לראש- למה לא? למה לא לתת לשחקן מוכח לשחק בנקודה החזקה שלו מדי פעם? הדעה שלי לגבי הוצאת הכדור מידי לברון והפחתת הבידודים של קיירי ידועה, אני מקווה. אז למה זה לא קורה?

        1. אין סיבה שלא. יש שחקנים שלא אוהבים לשחק מחוץ לאיזור הנוחות שלהם. זיש לזה יתרון מהרבה זסיבות ולו רק בגלל שזה מציב יותר שאלות בפני הקבוצה היריבה. לברון כנראה לא מוכן לכך ואין למאמנים שלו מספיק גיבוי שהם יכולים לומר לו – ככה זה יהיה תתמודד.
          דרך אגב סטף קרי עושה את זה די הרבה. (למרות שלא בפלייאוף הנוכחי).

          1. לעזאזל.
            זו התשובה שרציתי לשמוע, אבל קיוויתי שיש אחרת.
            תודה.
            (ואולי יש לך מושג איך אפשר להשיג סטטיסטיקות קליעה כששחקן ספציפי שומר על שחקן מסוים?)

          2. עקרונית הנתונים האלה קיימים במאגר הנתונים שהליגה פותחת לציבור.
            אם אתה יודע להפנות שאילתות למאגר נתונים כזה אז ניתן לקבל את תשובה ספציפית לכל שאלה מסוג זה. אם יש לך שאלה ספציפית אתה יכול להפנות אותה לעומר מזיג (הוא בניגוד אלי יודע לפנות למאגרי מידע כאלה).

          3. לברון כשקרי שומר עליו. במהלך העונה הסדירה לברון לא הצליח לקלוע עליו, אבל במשחק אתמול לברון קיבל אותו הרבה יותר פעמים וניסה לדחוף אותו פנימה הרבה יותר. ממה שאני זוכר לברון נאלץ לשנות זריקה גרועה כמה פעמים למסירה (ופעם אחת לפחות זה גרם לעבירת סוף שעון) ואני לא זוכר שהוא הצליח לקלוע. רציתי לבדוק לפני שאני פותח את הפה בנושא.

          4. אהה אהה, מאוחר מדי. נבדוק בערב כשיהיה זמן.
            לדעתי לברון כמעט לא זרק עליו או נכנס לסל כשהוא שומר עליו. זה פספוס בניצול של מיסמאץ' לדעתי.

          5. טוב, לברון לא מצא את עצמו מול סטף כל כך הרבה פעמים (3 בלבד). הוא לא זרק מולו פעם אחת ואחת המסירות הפכה לאסיסט.
            גם בשני המשחקים העונה לא יצא לסטף לשמור עליו כמעט כשלברון מחטיא את הזריקה היחידה שלקח מול סטף.

          6. נהדר, תודה.
            והיי, 3 פעמים במשחק אחד, כשבשני המשחקים האחרים העונה ביחד הם נפגשו רק פעמיים (לפי מה שאני זוכר שנאמר אז), זה הרבה.

  18. פוסט נהדר וברור שהחזרה של קיירי משחקת תפקיד ענק. הסטטיסטיקות, כפי הנראה, בצד שלך. אבל (וזה אבל גדול), אני לא יכול להתעלם ממה שרואות עיניי – מאז שלו לקח פיקוד הם פשוט נראים יותר טוב. זה נראה שהכל הולך להם יותר בקלות ושפשוט יש כאן קבוצה יותר טובה. שוב, אין לי את המספרים להצדיק את זה אבל פשוט ככה זה נראה.

    בשורה התחתונה יש שאלה אחת בלבד שצריך לשאול עכשיו – אם, בדיאבד ובהנתן כל מה שאנחנו יודעים היום (כולל כל הסטטיסטיקות), גריפין צריך היה להחליף את בלאט או לא? אני חושב שכן.

    אגב, אני אחד ממעריציו של דייויד, אבל כנראה שהתפקיד הזה פשוט לא ישב עליו טוב, וכפי הנראה לא באשמתו.

    1. לדעתי התפקיד ישב עליו טוב מאד. הבעיה היחידה הייתה שלברון ישב עליו בצורה מאד לא נוחה. לדעתי גריפין לא היה צריך להיכנע ללברון. ריילי למשל לא שם על מה דעתו של לברון בנידון, אם תיזכר בכל דיוני ספולסטרה ובסוף קיבלנו מאמן NBA די מוצלח.

  19. 30
    Jake the snake
    02. יוני, 2016
    17:15
    לא נשבר לכם…?
    כמה אתם חופרים…?
    (BTW שלא תבינו לא נכון אני מת על החפירות שלכם)
    גולדן סטייט לוקחת…
    מה זה משנה ב 4 5 6 או 7
    סוריייי

  20. מבריק.
    כתוב מדהים.
    בכל פעם שאני מתיאש מרמת ההבנה כאן מגיעים אסי אתה גילרי יואש עידו השני ומוכיחים לי כמה אפשר ללמוד מכלים סטטיסטטיים
    שאני לא מכיר טוב.
    יותר מזה מהמאמר והתגובות למדתי שלו לברון ולאב היו מתחלפים במרפק אכן. היתה נוצרת קבוצה שהיא מפלצת כדורסל.
    לצורך הזה צריכים איש מקצוע מדהים שזוכה לאמון השחקנים וקבוצה קרי לברון הניתנת לאימון.
    זו נקודה שלא חשבתי עליה עד כה..
    עידו תודה רבה על המאמר הפנטסטי .

    1. וכמובן עוד מגיבים ומבינים מצוינים איש למשל הנושא כינוי של אחד השחקנים. החביבים עלי מולי לפעמים ועוד.
      האתר הזה באמת מיוחד לפעמים עולה לרמות מצוינות פנטסטיות לפעמים יורד לתהומות ריב ואגו בהחלט לא אתר שגרתי אלא אחר אנושי ומענין מאד.

    2. וכמובן בהמשך למגיבים הטובים שצינתי ואלו שלא זכרתי ביניהם גם רועי שאני. לא מרבה להגיב לו פשוט קורא דברים נכונים הנובעים מהבנה והשקעת זמן שלי אין .
      אז שאפו רועי לא מגיב כי לא תמיד ראיתי מספיק כדי להגיב ולא משום סיבה אחרת.

  21. אחד הניתוחים הטובים שקראתי.
    אני אכלתי את הספין של ההשתפרות.
    בכל מקרה, מהחינת ההנהלה, ברגע שמאמן איבד את חדר ההלבשה הוא צריך ללכת.
    הכל מתחיל וגם ייגמר באגו של לברון

  22. למי אתה מאמין לאיאספין או ללברון? אני מאמין ללברון ליפניי כולם.
    בכל מיקרה אני לא חושב שהייתה אי פעם שינאה כלכך גדולה לכוכב כמו לברון וזה קורה אפילו שהוא בא כביכול כאנדרדוג מול קבוצה שכבר זכתה באליפות ונהיתה מאוסה גם ביגלל ההייפ סביבה.

    כל זה מעיד רק על הגדולה של המלך,הדבר האחרון שצריך לעשות זה לרחם על מישהו כמו בלאט שהרוויח הכל ביזכות לברון גם את הסיכוי חזרה שלו לליגה.

    1. אני חושב שאתה לא מבין את הענין
      סיפור סינדרלה דוד גולית.
      משחק קבוצתי נגד אישי .
      קבוצה שויונית עם המון כלים נגד סופרסטאר .
      משכורות ממוצעות מינוס מול משכורות מופרכות.
      ביחד מול אגו אישי.
      הענין לי מאד ברור.
      אתה חושב שלברון יכול לנצח קבוצה לבד ?
      נראה.
      אתה חושב שקליבלנד היא קבוצה וכך בונים קבוצה ?
      נראה.
      אתה חושב שלו זה מאמן ?
      יבדק.
      אתה חושב שאין כאן שיווק שמטרתו לטשטש ולהסיח את הדעת מתהליך קבלת ההחלטות המאד לא פןפולרי בקליבלנד?
      לדעתי אתה טןעה
      אתה חושב שאין לשיווק מטרה כלכלית ?
      אתה מאד טועה .
      השיווק עובד חזק. מטרתו כסף אוהדים והבאת אנשים למשחק.
      ההפצה עוברת דרך עיתונאים להם אנשי שיווק מוכרים סיפורים.
      כמה הסיפורים נכונים נבדוק.

      1. סינדרלה זאת האלופה שסיימה עם המאזן הכי טוב בעונה הרגילה?
        אני חושב שקצת היתבלבלת, גולדן סטייט רחוקים מלהיות הקבוצה הכי חזקה בהיסטוריה אבל עדיין הם לא סיפור סינדרלה.

  23. רק עכשיו קראתי אחרי התנתקות מהליגה. פוסט ענק ואדיר. אצל עידו זה אחת לכמה זמן אבל אז זה בגדול. אנחנו צריכים עוד פוסטים כאלה כדי לתת לאנשים את הנתונים ללא כחל וסרק (גיא! אה בעצם כבר לימדת אותנו על זה).
    בכלל הפלג הצפוני של הופס שומר על קור רוח ומגבה את נתוניו במספרים (גיא, עידו, ינון)
    הייתי שמח לראות מה ההשפעה של צירוף פריי לקבוצה. מבחן העיין בפלייאוף אומר שהם זורקים וקולעים יותר שלשות, האם זה נכון?
    מצד שני השאלה התיאורטית פחות מעניינת מה שחשוב הוא מה יהיה בימים הקרובים. במשחק האחרון פריי לא נתן שום דבר משמעותי וחבל.

    1. יש לך עין טובה.
      הצירוף של פריי גרם לעלייה של 4 ניסיונות לשלוש למשחק ושיפור קל של טיפה יותר מאחוז בדיוק בקליעה.

      1. בפלייאוף הם זורקים פחות או יותר אותו דבר (כמו שאר התקופה של פריי), אבל הדיוק זינק ב-6% (עד הסדרה מול טורונטו זה היה בכמעט 10%).

  24. אפשר נתונים לגבי קו אחורי מול קידמי? השנה מול ושנה שעברה?
    אצל בלאט טימו היה חלק משמעותי ברוטציה, השנה טימו היה חושך.
    הנתונים שהראת לא מראים חלוקה כזו.
    אני מבין שהמטרה הייתה להוכיח שמדובר בספין, אבל מעניין אותי לדעת,
    עד כמה משמעותי הקו הקידמי של הקאבס אם בכלל…?
    ואם כך אז למה לעזאזל נתנו ל-TT סכום כזה מופרך. רק כדי שישאב ריבאונד וימסור החוצה (אלוהים ישמור, רק שלא ינסה לקלוע)

    1. קודם כל ההשוואה אינה לעונה הקודמת רק להבדל בין השניים בנוכחית. העונה שעברה הייתה עונה של גיבוש הקבוצה. בןא נזכור שרוב השחקנים לא שיחקו קודם יחד ובכלל מוזגוב שאמרט וסמית' הגיעו רק בסביבות האולסטאר. תוכל קצת למקד את מה אתה מעונין להשוות?
      לגבי החוזה של TT, הוא פשוט שערוריה שהגיע עתוצאה מכך שהוא וג'יימס חולקים את אותו סוכן. אני בלב שלם מאמין שהקאבס יכולים להיות אפקטיבים יותר גם התקפית וגם הגנתית עם מוזגוב.

  25. אני הייתי מחבר בין המאמר המצויין הזה לזה של מנחם על גזע. טיירון לו נדחף על ידי לברון וחבורת העיתונאים הליברלים של ארהב ללא קשר לעובדות ומציאות. לא מאמינים לי תחפשו את הדיון על הגזע שהתנהל ב first take אתמול. וכמובן בחיבור למאמרו המסולף של מארק ספירס בespn. אני מסכים שכל מיני נובאדיס נהיים מאמנים ויש. בעית גזענות. אבל אג׳נדות ליברליות שמסלפות מציאות בשביל לדחוף אג׳נדה מהר יותר הם נבלות כמו ההסתות מצד ימין לאותה המטרה. לא מאמינים לי שוב? תחשבו על כל הקרדיט שדוק ריברס מקבל בקליפרס בלי שבב יתרון על מה שויני דל נגרו מקבל על שנותיו בקליפרס.

  26. עידו סחטיין על הכתבה האיכותית. חבל שלא כך נראית רוב עיתונות הספורט בארץ.

    מעבר לכך, בעקבות משחק מס' 1 בגמר, נראה לי שלמשחק הזה טיירון לו לא הופיע. ההגנה של קליבלנד הייתה מביכה, כולל על קליי וסטף שהחטיאו זריקות פנויות. נראה כאילו תכנית המשחק של לו הייתה להחליף סלים עם קבוצת התקפה היסטורית, והסיבה היחידה שהמשחק לא נגמר כבר ברבע השני הייתה שהווריורס גם הציגו משחק חלש עם הרבה איבודים וזריקות לא חכמות.

    אם לו ימשיך להכין את הקבוצה שלו כך בגמר אפשר יהיה להגיד בבירור שגם אם הנתונים של הקבוצה דומים למה שהיו תחת בלאט, היכולת של בלאט להכין קבוצה למשחק ספציפי וכך לצמצם פערים בינה לבין קבוצה עדיפה גורמת לו להיות מאמן עדיף לקליבלנד (כמובן בהתעלם מהאפשרות של מאמן אחר שאינו לו או בלאט).

  27. עידו יופי של פוסט. ממש מעניין.
    אם אתה כבר נדיב ובענייני הצעות לבדיקה, הייתי רוצה לבחון תאוריה לא מבוססת שלי:
    איך ההגנה של קיירי בעונה הרגילה, בהשוואה בין בלאט ולו? תקופת בלאט מבחינתי יכולה להיחשב כחצי השנה האחרונה של העונה שעברה (מאז הגעת JR שומפרט ומוזגוב), ותקופת לו תהיה חצי השנה האחרונה.

  28. הנה הנתונים אני מזהיר מראש שהם "לא יציבים". אני אביא אותם לפי תקופות ואציג שני מספרים: האחוז האפקטיבי כשזורקים מולו וההפרש באחוזי הקליעה של השחקנים הזורקים לעומת הממוצע הרגיל שלהם.
    2014/15לפני הטריידים:
    EFG : 52.2%
    %DIFF: +3.6
    2014/15 אחרי הטריידים:
    EFG: 54.0%
    DIFF: +2.9%
    2105/16 תחת בלאט:
    EFG: 63.5%
    DIFF: +4.4%
    2015/16 תחת לו:
    EFG: 46.8%
    DIFF: -2.2%
    פלייאוף 2014/15:
    EFG: 48.3%
    DIFF: -0.8%
    פלייאוף 2015/16
    EFG: 60.6%
    DIFF: +7.6%

    בהצלחה

    1. טוב, אז לא.
      חשבתי שבלאט גרם לו להיות יותר מחויב בהגנה, ושזה קצת התרופף מאז ש"הוחלט סופית" שזו הקבוצה של לברון ע"י מינוי לו – דבר שיכול היה להוציא לו קצת את האוויר מהמפרשים (ואוויר במפרשים נבדק בצורה הכי מדויקת ביכולות ההגנה).
      אז זה פשוט לא עומד במבחן המציאות, כי אני לא לוקח את מספרי הפלייאוף הנוכחי כמייצגים (בכל זאת – הם הנחילו המון תבוסות ולכן המספרים יכולים לשקר. וגם – מדגם קטן מדי).

      1. באמת קשה להסיק מזה משהו מהותי. אולי הדבר המרכזי שאפשר לקחת לתשומת הלב הוא שקיירי מסוגל לייצר תקופות של אינטנסיביות הגנתית מוגברת. כנראה שאצלו זה בעיקר עניין של מחויבות.

  29. כתבה מאד מאד יפה ונכונה ממבט אובייקטיבי שלך עידו.
    כבר הזכרתי שבחוקי ההופס הבלתי כתובים זה לא הוגן
    שתענה על החידונים המאלפים של זעפרני, 10 מ10. כמובן שאינך
    עושה זאת בשביל לא לגרום לנו רגשי נחיתות. 🙂 🙂

    1. פחחח.
      הפעם היחידה שהוצאתי 10 מושלם הייתה בחידון על הסאנס – שזה באמת לא כוחות. אני בדרך כלל נע על בין 5 ל-8.

  30. עידו תודה רבה .רק עכשיו התפנתי לקרוא את המאמר ומאמר מצויין.
    תראה אפשר להבין את גריפין ולברון הם חייבים להראות שלפטר מאמן ששנה שעברה היה רחוק 2 משחקים בלבד(ועוד משחק שהוא הפסיד בהארכה) בלי 2 שחקנים שנחשבים כוכבים ואחר כך לפתוח את העונה ולהעמיד מאזן 30-11 ששוב הכוכב השני לא משחק,היה צעד נכון וחשוב,אין להם ברירה אחרת.הכי הדהים אותי שהם ניצחו את גמר המזרח והם השתפכו על לו והשינוי המדהים שהוא עשה ואיך הקבוצה נראת ומשחקת אחרת וכמה שזה היה קשה ולא פופלורי הצעד שלהם היה הכרחי ונכון.עכשיו תבואו ותגידו את זה אחרי שזכיתם באליפות,אני אבלע את הצפרדע ואגיד וואלה שיחקתם אותה,אבל להגיד את זה עוד לפני ששיחקתם משחק אחד בגמר שאתם יודעים שאתם בכל מקרה מול יריבה מאוד מאוד חזקה,זה בדיוק כפי שכתבת ספין.

    1. וזה בדיוק מה שמעצבן כאן. עכשיו שוב הוא מדבר על לשחק יותר מהר (כשאני מגיע שזה הגיע מלמטה או מלמעלה תלוי איך מעדיפים להסתכל על זה). בכל מקרה אם תעשה ניסיון ותקרין לאנשים רק את מהלכי המשחק מתוך איזה משחק רנדומלי של קליבלנד בשנתיים האחרונות ותשאל מי המאמן, אני די בטוח שהתשובות יתחלקו שווה בשווה.

  31. מאמר נפלא שמדגים עד כמה פרשנים מקצועיים נגועים בפוליטיקה והתחשבנויות. הליגה אולי היא הטובה בעולם. איכות הסיקור התקשורתי? ממש לא. האתר הזה טוב יותר מכל מה שאני קורא במקומות אחרים

  32. הרווחתם גולש נאמן לצמיתות
    כיייף אדיר היה לקרוא את המאמר
    אותי בחיים מעניין ניתוחים ומספרים
    וזה קנה את ליבי הכתבה זאת

  33. מאמר מצויין עידו, ניתוח סטטיסטי מבריק.
    מעניין איך הדברים נראים כשעושים ניתוח דומה לפי רבעים…

להגיב על IDO לבטל

סגירת תפריט