BECAUSE IT IS THE CUP! / מאמרו הראשון של הגולש ATA98

 

WHY?

Because it's the cup!

***************************************

הערת מנחם לס: אני שמח שנמצא אוהד הוקי בין הגולשים. המאמר נישלח ע"י לוחם בחטיבה קרבית, ואני מבטיח לכם שהוא כותב על הדבר המרגש ביותר בספורט – תחילת הסטנלי קאפ, גמר ה-NHL, דומה לחלוטין בכל מלבד המשחק עצמו לפלייאוף של ה-NBA בדיביזיות ואח"כ בקונפרנסים.

אני חולה הוקי עוד מהימים שהלונג איילנד 'איילנדרס' שיחקו ב'נסאו קוליסיאום' – אולי 3 מייל מביתי בגארדן סטיט, ומאחר וגם שם היו לי סטודנטים שעשו אינטרנשיפ בקבוצה, הייתי אורח די קבוע במשחקיה הביתיים, במיוחד בשנים בהם היא זכתה בארבעה סטנפי קאפס ברציפות (1979-80 עד 1982-83 היתה קבוצה אחת בהוקי, האיילנדרס!), והפכה לדיינסטי מס' 1 בספורט המקצועני בצפון אמריקה באותן שנים!

**************************************

(אזהרה: הכותב הינו רפה/שלול/חסר/קשה (מחק את המיותר) הבנה.

(ניתן להוסיף "נטול", מ.ל)

הרחק ממדורי הספורט הישראליים ומלב העניין של רוב אוהדי הספורט בעולם, במקום אליו עידו גור לא יגיע להרוס את החגיגה ולהציק למרואיינים ,יתחיל בין שני לשלישי גמר הNHL בו ינסו הכרישים והפינגווינים לזכות בגביע הגדול ביותר בספורט העולמי (סליחה וינס ולארי).

(הייתי אומר שגביע ז'ול רימה של הגביע העולמי בכדורגל הוא 'קצת' חשוב יותר, אם כי בגודל הפיזי הוא עשירית מהסטנלי קאפ, הגביע הגדול ביותר בספורט' מ.ל)

(גביע ז'ול רימה, מונדיאל, גובה 36 ס"מ)

 

(סטנלי קאפ – 108 ס"מ)

 

*

*

*

סן חוזה שארקס, יתארחו בפיטסבורג בין שני לשלישי במה שיהווה את אות הפתיחה לסדרת הגמר הראשונה של המועדון.

השארקס הוקמו בשנת 1992 וכמו רוב קבוצות ההרחבה בליגות הספורט האמריקאיות נחלו כשלונות בעונות הראשונות שלהם, אולם בין עונת 2003/04 עד עונת 2013/14 השארקס העפילו לפלייאוף והיו קבוצת עונה סדירה טובה (זכו בגביע הנשיאים פעם אחת) וכישלון חרוץ בפלייאוף, כולל הפסד 4:3 ליריבה המרה ל.א. קינגס לאחר שהובילו 3:0 בסדרה. קליפרס על הקרח אם תרצו.

לאחר שכשלו במאבקי הפלייאוף בעונה שעברה סיימו הכרישים את העונה הנוכחית במקום השלישי בבית הפסיפי עם 98 נקודות מה שסידר להם מפגש עם היריבה המרה שביצעה נגדם מהפך סנסציוני שנתיים לפני כן, לוס אנג'לס קינגס.

סן חוזה נקמה במלכים והביסה אותם בחמישה משחקים, משם הקבוצה מעמק הסיליקון לא הסתכלה לאחור וניצחה את נשוויל בשבעה משחקים ואת סנט לואיס בלוז בשישה.

 

את סן חוזה מובילים הצמד ג׳ו את ג׳ו, פבלסקי את ת׳ורנטון.

ת׳ורנטון הוא הבחירה הראשונה של דראפט 1997 והוא משחק בקבוצה מאמצע עונת 2005/06 בה הועבר בטרייד מבוסטון ברואינס. יש לו עד כה בפלייאוף 18 נקודות (אסיסטים+גולים) 15 מהן באסיסטים (ככלל, תורנטון מצטיין באסיסטים). באמתחתו של ת׳ורנטון יש זכייה בMVP וזכייה בגביע ארט רוס הניתן לשחקן עם מספר הנקודות הגבוה ביותר (שתי הזכיות ב2006).

פבלסקי נבחר על ידי סן חוזה בבחירה ה205 של דראפט 2006 ומשחק מאז בסן חוזה (חוץ מגיחה קצרה לבלארוס) בפלייאוף 2016 הוא כבש 13 שערים ושידרג את הסטטיסטיקה האישית שלו מ0.78 נקודות בעונה הסדירה ל1.22 נקודות למשחק בפלייאוף.

שניהם ינסו לזכות באליפות ראשונה שלהם ושל המועדון איתו העבירו את רוב הקריירה שלהם.

מנגד, פיטסבורג פינגווינס, מחזיקת גביע סטנלי 3 פעמים (האחרונה ב2009) סיימה את העונה במקום השני בבית שלה, עברה את הריינג׳רס בחמישה משחקים בסיבוב הראשון, הדיחה את וושינגטון לאחר ששה משחקים והדיחה את אלופת המזרח היוצאת במותחן של שבעה משחקים.

 

את פיטסבורג מוביל סידני קרוסבי, נער הזהב של הענף וכנראה השחקן הטוב ביותר כיום.

 

לקרוסבי, שנבחר ראשון בדראפט 2005, יש שתי זכיות בגביע ארט רוס. קרוסבי נמצא במקום החמישי בהיסטוריה מבחינת נקודות למשחק (1.360 תודה ששאלתם). על אף היותו אחד הטובים אי פעם וכנראה השחקן הטוב ביותר שיש היום על הקרח לקרוסבי יש רק אליפות אחת אם הוא לא רוצה שיזכרו אותו רק בזכות שברון הלב שעשה לאמריקאים ב- 2010 הוא צריך להתחיל לזכות באליפויות, מול מועדון שידוע בקריסות קולוסאליות בפלייאוף זו הזדמנות לא רעה בכלל.

ולתחזית: אני הולך עם הלב, השארקס ימשיכו את המומנטום שנתן להם הניצחון על הקינגס ויורידו קוף מהגב (פינגווינים, כרישים וקופים? המשחק הזה נהיה גן חיות) 4-2 , סטנלי מוצא בית חדש בעמק הסיליקון!

 

 

 

 

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. תודה על הפוסט, ושירות קל.

    הבעיה היחידה שלי עם הוקי, שמונעת ממני לצפות בו, היא שקשה לראות את הדיסקית בלפטופ.. אבל חוץ מזה יש בו הכל.

    ומכות על הקרח זה תמיד פאן טהור…

  2. תודה רבה.

    כמו הבן השחור – לא מצליח לראות את הפק.

    (כמובן שהבעיה נעוצה בי. למעט בזמן נהיגה – אני מסרב להרכיב משקפיים. ביום יום אני מסתובב כשהעולם הסובב אותי קצת מטושטש.
    אני אפילו מעדיף לשבת בקולנוע בשורה 5, מאשר להגיע לאולם עם זוג משקפיים.)

    1. חבל שלא המשיכו.

      אישית, אני אשמח אם תכתוב פוסט נוסף שמסביר קצת על הענף, ועל מה שמייחד אותו.
      אני לא חושב שיש הרבה שיודעים שהמאמץ הגופני הנדרש במשחק הוקי גדול פי כמה וכמה מהמאמץ הנדרש במשחק NBA. שילוב של דרישה לסיבולת גבוהה בגל התנועה המתמדת, וכוח פיזי רב (קצת כמו פוטבול,ף אבל בלי ההפסקות הארוכות בין מהלך למהלך)

      1. אם אתה אומר שהוקי דורש מאמץ גופני מהגבוהים שיש ועוד יותר מנבא. איך שחקן שנבחר בדראפט 97 (כמו דאנקן אם אני לא טועה) עדיין מצליח לככב בליגה ולהוביל את הקבוצה?
        השואל לא מבין בהוקי כלום

        1. זה כנראה בגלל החילופים הרבים ומספר השחקנים הרב שיש בקבוצה (20), זו כמובן רק השערה שלי אני מניח שמסתובבות תשובות יותר טובות באינטרנט

        2. הדוגמא של דאנקן היא דווקא לזכות ההוקי ולא לזכות הכדורסל, שהרי אם בן 40 מסוגל להוביל קבוצה באן בי איי, סימן לכאורה שהדרישות האתלטיות פחות גבוהות.

          ואם כן יש שחקנים בהוקי שמובילים קבוצות בגיל 40, אז הרי שהדוגמא של דאנקן כבר לא רלוונטית..

          1. לא הבנתי מה שכתבת עד הסוף. לפי השחקן הנ"ל נראה שהדרישות הפיזיות בהוקי פחות קשות מבנבא. אחרת גם בנבא היה שחקן בגיל ארבעים שהוביל קבוצה לאליפות

          2. בהוקי אחד משחקניו הגדולים גורדי האו שיחק עד גיל 53. פעמיים היה לו קרב אגרופים עם בנו מרק כשגורדי שיחק בדטרויט, ומרק בפילדלפיה פליירס. היו איזה 100 שחקני הוקי ששיחקו מעל גיל 40. אני זוכר את טוני אספוזיטו, גרומייר ייגר, קלוד למיו, ומוריס רוקוטה (שיחק נדה לי עד גיל 45)

  3. בשנה ש-FOX SPORTS שידרו הוקי הם עשו נסיון והוסיפו בטיווי מין קו שעקב אחרי הפאק. זה עזר לכאלה שלא היו מכורי המשחק אבל ל'מומחים' בעלי הנסיון (כמוני…) זה הפריע והם ירדו מזה. אני ראיתי כל כך הרבה הוקי בטיווי וב-LIVE שאני כמעט יודע בע"פ ההיכן הפאק נמצא. עובדה שלקנדים זה לא מפריע להיות – BY FAR – הספורט מס' 1 בטיווי.

  4. איזה כיף שסוף סוף מישהו כותב על הוקי ועוד ברמה גבוהה של כתיבה!

    מדהים אבל פיטסבורג וסן חוזה זה בדיוק הקבוצות ששמתי בבראקט של הסטנלי קאפ. אם פיטסבורג לוקחת ב5 אני יוצא מלך!

    סתם… אני לא מבין בהוקי או בהימורים…

    אבל אני חייב לשאול שתי שאלות:

    1. איך מתקבל הוקי קרח בעיר שהפעם האחרונה שירדה בה שלג הייתה לפני 40 שנה (סן חוזה)? זה משתלב בכלל? עוקבים אחרי זה? איפה ילדים שרוצים להיות שחקני הוקי שיהיו גדולים מתאמנים?

    2. למה בהוקי כמעט שאין ריפיט של אליפויות (הפעם האחרונה נדמה לי הייתה בשנות ה90׳)?

    1. הליגה דחפה בכח את ההוקי לקליפורניה, כמובן שאין קשר טבעי בין השניים. מה שהגביר את הפופולריות של הענף בקליפורניה היה המעבר של ווין גרצקי ללוס אנג'לס קינגס. כיום, כמו בכל ספורט, כשיש הצלחה- יש קהל, במיוחד כשזו הקבוצה היחידה בעיר (סן חוזה)

    2. בשנות האלפיים עוד לא היה ריפיט, אבל לפני זה היו כמה שושלות מוצלחות, דטרויט, האיילנדרס, מונטריאול ואדמונטון.
      למה זה לא קרה מאז '98? אין לי מושג, היו קבוצות טובות עם המשכיות ויציבות אבל הכי קרוב שהגיעו היה 2 אליפויות בשלוש שנים (שיקגו ול.א)
      העלתה נקודה מעניינת

  5. ממש נהניתי, תודה.

    להוקי התחברתי מאוד בזכות משחקי NHL השונים במחשב. הגרפיקה שלהם הייתה בזמנו הרבה יותר טובה מהמשחקים של NBA ו-FIFA, והיה ממש כיף לשחק בהם.

    השביתה גרמה לי לאבד עניין, ומאז לא ממש חזרתי לצפות. בפעם האחרונה שניסיתי, כבר באמת היה לי קשה (לצערי הראייה שלי הידרדרה מאז).

    מה שכן, הכתבה עשתה לי חשק לעקוב אחרי הסדרה.

  6. פוסט מעניין מאד…. תודה.
    הוקי צריך לראות פעם אחת בלייב בשביל "להרגיש" את המשחק. המהירות בטמבלויזיה לא מרגישה אותו דבר ולא שומעים את הסווישים 🙂

    ושאלה קטנה – בתמונה השניה מהסוף, של שלושת המחובקים, לאחד יש A על הדש ולשני יש C. מישהו יודע למה ?

  7. תודה רבה!
    בשנה שאין את מונטריאול אין לי ממש העדפות, למרות שהיותי קנדופיל גורמת לי לרצות בהצלחת סידני האהוב.
    לגבי המשחק – הוא הרבה יותר רנדומלי מכדורסל, גם בגלל שהניקוד נמוך יותר וגול בהוקי שווה הרבה יותר מסל בכדורסל. מהבחינה הזו הוא קצת דומה לכדורגל, שבו בהתקפה אחת או שתיים אתה יכול לסגור משחק.
    זו אולי הסיבה שאין ריפיט כמעט, כמו גם בליגת האלופות.

    1. היו מספיק דיינסטיז (איילנדרס, האולירס מאדמינגטון, שיקגו, דטרויט) , והאליפויות הרצופות של קנדה באליפות העולם ,להוכיח שהמשחק הרבה רנדומלי משאתה חושב.

  8. יש די הרבה מגרשי החלקה על הקרח . שגרתי ב-L.A היו מספר מגרשים באזור השכונה שלי.
    הוקי קרח מתקבל אחלה, זה בילוי משפחתי לצפות באולם במשחק. יש הרבה אנשים בערים עם שמש שבאו במקור מעיר עם קרח ושלג ולא חסר חובבים למשחק. הילדים משחקים במגרשי החלקה על הקרח.

    בקשר לריפיט, לדעתי זה משחק עם די הרבה אקראיות יחסית לענפי ספורט אחרים ומאוד קשה לנצח באופן עקבי. דרך אגב – גם ב-NBA אין הרבה ריפיטים בשנים האחרונות, שלא לדבר על פוטבול או בייסבול, כנראה שככה זה שיש הרבה אנשים מוכשרים המפוזרים בקבוצות שונות.

    1. תקרא את התגובה מעליך. הרבה פחות רנדומלי משנארה. הטובות בד"כ מנצחות בסידרה של 7 משחקים, וקנדה אלופת העולם והאלופה האולימפית די ברציפות לאחרונה.

  9. תודה,שני דברים תפסו לי את העין.
    1.עכשיו מתחילה סדרת הגמר גם בהוקי? עד כמה שאני יודע האמריקאים תמיד מסדרים את ענפי הספורט שלא יתנגשו ובטח לא סדרות הגמר.
    2.לוס אנגלס קינגס???? זה אמיתי?

      1. על הקינגס של השנים האחרונות אפשר לכתוב ספר שלם. קבוצה של הגורל (באנגלית זה יותר טוב).
        לגבי הספורט עצמו – הייתי לפני שנתיים בערך בחופשת סופש באחד הכפרים היפים בקוויבק. אחד הילדים קם מוקדם וגרם לחלקנו להוציא אותו לסיבוב בשכונה ב-6:00 בבוקר. פתאום רעש מכיוון האולם המקומי. כשקצת מתקרבים רואים עוד אנשים נכנסים. ובפנים – רעש והמולה: משחק ליגה של ילדים/נערים, עם עשרות/מאות אוהדים בקהל, ב-6:00 בבוקר של סופש (!!!) בכפר מרוחק. זה עד כמה הספורט הזה הוא דת.

      2. NBA ו-NHL שני סוגי קהלים שונים לחלוטין. אין כמעט התנגשות בין השניים. באליפות האחרונה של הריינג'רס ב-1993-4 (לא זכו לפני כן מהאליפות האחרונה ב-1940…) גם הניקס היתה מצויינת, והמדיסון סקוור גארדן היה SELL OUT כל משחק, יןם אחרי יום.

  10. תתפלאו, עם זמן פנוי, טלוויזיה טובה, שקית חלפניו וסיקס-פאק איכותי (רק לא באד!), אפשר להתמכר, בקלות, לספורט הזה. רצוי גם לגור בניו יורק אבל זה מומלץ בלי קשר.
    ורמת המתח והסבל בסאדן-דת' היא לא ניתנת לתיאור. כדורגל בהילוך כפול 64.
    סן חוזה חייבת לקחת, כי היא באה מהצד של הבלוז, שהיתה להם ריצה אגדית.
    וכי אני כמעט תמיד מעדיף אלופה חדשה. סוציאליסט, לפזר את העושר 🙂

    1. "הלכתי לתגרה בלילה שעבר ובאמצע פרץ משחק הוקי" – רודני דנגרפילד

  11. הייתי העונה במשחק של הפלורידה פנתרס כל כך נהניתי מהאווירה של הקהל במשחק היה ממש כיף, ראיתי שיש ישראלי שאמור להיהחר באחד הדראפטים הקרובים

  12. מה שבעיקר ממכר במשחק הזה זה האקשן התמידי. המגרש קטן יחסית וכל רגע יכול לקרות משהו. אתה לא ממש יכול להוריד את העיניים מהמגרש, כי כל גול מאוד משמעותי (לא כמו כדורסל, כן כמו כדורגל), ותמיד אתה במרחק של כמה שניות מהבקעה פוטנציאלית (כן כמו כדורסל, לא כמו כדורגל).

  13. בהוקי ישנם קצת יותר שערים מאשר בכדורגל. לא חקרתי, אבל כחולה הוקי, משחקים של 5,6 שערים הם הפנינג רגיל.

  14. ATA 98 – בהוקי שיחקו לדעתי יותר ממאה שחקנים עד גיל 40 ויותר. גורדי האו, שני רק לגרצקי, שיחק עד גיל 53 וזכה ללכת קרבות אגרופים עם שני בניו מרק (את שם השני שכחתי) כשהוא שיחק בדטרויט ובנו בפילדלפיה. שווה מאמר בעתיד על זה, ועל הסיבות שבה\וקי משחקים עד גיל מאוחר יחסית, ושזה משחק מאד 'משפחתי'. (האב סאטר, וששת בניו).

      1. בהוקי לא צריך לנתר. ניתור הוא היכולת הטיפוסית להספק, (פאור). זה כוח כפול הירות, וזה דבר ראשון שמאבדים עם הגיל. בהוקי ההחלקה היא פחות עניין של פאור, ויותר עניין של שיווי משקל, ידע, ו-SKILL ואת זה מאבדים פחות עם גיל. יכול להרחיב על זה בעתיד

  15. כל הכבוד על היוזמה.

    לפני שנה וחצי הייתי בנסיעת עבודה בוונקובר. בטלוויזיה אך ורק הוקי, מדי פעם זרקו איזה רבע פירור על ה-נ.ב.א

    מה שכן, יש לנו עכשיו בבית חולצות של וונקובר קאנוקס. כבוד!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט