סיקור בדיליי – אפשר להחזיר את המטאטא לארון. הרפטורס עדיין בסדרה/ שגיא נאור

ביום רביעי האחרון אהרון שדה עשה לנו סדר עם משחקי ההכרעה בליגות הגדולות של אירופה. זה התחיל עם הפתעה קטנה כשסביליה ניצחה בגמר הליגה האירופית ביום חמישי את ליברפול והמשיך עם משחקי גמר גביע מארבע מחמש הליגות הגדולות – בכולן זכתה הפייבוריטית. פאריז בצרפת, יונייטד באנגליה, ביירן בגרמניה ויובה באיטליה.
השעון תיקתק לכיוון הלילה והגענו לעוד משחק בין פייבוריטית גמורה לאנדרדוג כנוע.

טורונטו ראפטורס 99 – קליבלנד קאבלירס 84 (2-1 לקאבס בסדרה)

חודש וחצי מתחילת הפלייאוף ואלופת המזרח חווה הפסד ראשון. טיירון לו יורד מנוצח לראשונה אחרי 12נצחונות רצופים. קווין לאב מפסיד משחק פוסט סיזון לראשונה בקריירה.

האיש במרכז השיח הציבורי הישראלי השבוע היה, כרגיל, ביבי. תחמון מפה, טריק לשם, קפיצה ימינה, ניתור למעלה. גם הלילה האיש המרכזי היה BB – ביסמאק ביומבו. הסנטר המחליף, שמקבל את רוב הדקות בגלל פציעה של הסנטר הפותח ולנצ׳יונאס (שעם כל הכבוד לפלייאוף המוצלח והמשודרג שלו הוא עדיין לא השחקן הכי חשוב בטורונטו, למרות שכך זה נשמע באתר ובמקומות אחרים), נתן משחק ענק א לה דניס רודמן עם 26 ריב׳ (שיא קריירה ושיא מועדון בפלייאוף), 4 חסימות וגם, על בדרך, 7 נקודות. מעבר לסטט׳ המרשימה, הוא היה הלב הפועם והנשמה החיה מאחורי הנסיון הקנדי להימנע מעוד סוויפ על ידי החברים של המלך. והכל עם חיוך מקסים שגורם לך להתחבר בשניה לאיש הגדול מקונגו.

אחרי שקברנו את המזרח/הפכנו את הקאבס לטופ פייבוריט לאליפות הגיע התשובה של טורונטו. הקבוצה שמתחילת העונה מיצבה עצמה בין שתי הטובות בקונפרנס ובשבועיים האחרונים של העונה הסדירה נתנה תחושה שגם המקום הראשון בהישג יד היתה צריכה את הנצחון הזה בשביל להוכיח שהיא על אמת.

בסיבוב הראשון היא היתה צריכה להילחם מול הקוף על הכתפיים משתי הדחות רצופות בשנתיים האחרונות. במשחק השביעי מול אינדי היא היתה צריכה לשכוח הפסד בסיטואציה דומה לפני שנתיים מול ברוקלין. מול מיאמי היא כבר היתה צריכה לעשות הסטוריה ולהעפיל לראשונה לגמר הקונפרנס. היא עשתה את זה, שוב, בבית במשחק שביעי עם כל הלחץ.

הלילה, אחרי 2 תבוסות קשות באוהיו, היא הגיעה להוכיח לכולם שהיא לא מסתפקת בלעשות הסטוריה – היא רוצה לעלות מדרגה נוספת.

איך היא עשתה את זה? קודם כל היא הורידה את קליבלנד ל-84 נקודות אחרי 111 בשני המשחקים הראשונים. היא הגבילה את הקאבס ל-35% מהשדה.

קייירי ולאב חגגו עליה? היום שניהם עם 16 נקודות משותפות כשהרכז עם 3/19 ולאב עם 1/9. הקאבס הגיעו לקו בלי הפסקה? היום רק 16 ביקורים (לברון לבד זרק 17 במשחק הקודם). הרפטורס היו בחסרון משמעותי בריבאונד? 54-40 לקנדים כולל 12-8 בריבאונד התקפה. לברון שובר עליה שיאים אחד אחרי השני? היום משחק שקט ולא אפקטיבי במיוחד של 9/17 ל-24 עם 8 ריב ו-5 אסיסטים (האמת? ביום נורמלי של לאב את ארווינג הוא עם כמות כפולה באס׳). היחידים שנתנו תפוקה הלילה היו ג׳יי אר סמית, בעיניי אחד האנדרייטד הגדולים בליגה, שצלף 22 עם 6 שלשות וצ׳נינג פריי עם 11 נקודות ב-20 דקות. חוץ משניהם, הקאבס עם 5/22 מחוץ לקשת.

 

תפסו יום רע מאוד
תפסו יום רע מאוד

ואולי הנתון הכי משמעותי – בשני המשחקים הראשונים הקאבס קלעו 53 נקודות בצבע, בעיקר לברון עם סלים מרבע אינצ׳ אחד אחרי השני. הלילה הרפטורס צמצמו את זה ל-20 בלבד בזמן שהם קולעים 36.

זה בהגנה. בהתקפה היו אלה הכלים הקבועים שלה שבלעדיהם אין לה סיכוי לדגדג את הקאבס. דמאר דרוזן היה בזון עם קליעות מיד ריינג׳ וכניסות לטבעת שג׳יי אר פשוט לא הצליח לעצור. מול לברון הוא דווקא התקשה הרבה יותר. הוא סיים עם 32נקודות ב-50% מהשדה. אחרי שהגיע לקו רק 6 פעמים בשני המשחקים הראשונים הלילה הוא כבר זרק 9 וקלע 8.

חברו לקו האחורי ולאולסטאר ,לאורי, ששבר את הטבעות בקליבלנד עם 1/15 מהשלוש חזר לעצמו עם 20 נקודות באחוזים מצוינים (4-8 מחוץ לקשת) למרות שנקלע לבעיית עבירות בחצי הראשון והוגבל בדקות. בהעדרו ולצידו זרח קורי ג׳וזף שמביא איתו מנטליות של וינר כל הדרך מהחווה של פופ וסיים עם 14 וניהול משחק מצוין (14+ כשהוא על הפרקט).

הקנדים הובילו לאורך כל המשחק כשבמחצית שלשה שנקלעה מאית אחרי הבאזר הם הובילו 60-47. תחילת המחצית השניה היתה מצוינת מבחינת הקאבס וההפרש ירד ל-6 אבל החטאות של לאב וארווינג לצד נקודות של דרוזן החזירו את ההפרש לדו ספרתי. לקראת סיום הרבע השלישי שלשה של פריי הורידה את ההפרש ל-7 והמומנטום התחיל לנוע לכיוון הקבוצה של לו אבל שלשה של ג׳וזף על הבאזר ואחת נוספת של פטרסון עם תחילת הרבע הרביעי החזירו את השליטה לטורונטו והרפטורס שמרו על פער יציב עד הסיום.

 

לא רצו לאכזב את הקהל התומך
לא רצו לאכזב את הקהל התומך

עוד יומיים המשחק הרביעי בקנדה ואחרי שדיברנו על סוויפ פתאום נצחון של טורנטו והלחץ עובר לכתפיים של לברון. כתפיים חסונות בלי ספק אבל עוד לא חוו לחץ בפלייאוף הזה. יהיה מעניין וחם בלילה שבין שני לשלישי.

ואי אפשר בלי מילה על הסינדרלה שעשתה אתמול הסטוריה. בניגוד לטורונטו, היא מהדרום אבל גם העונה שלה היתה מהגדולות בתולדותיה.

מי שלא גר בבאר שבע לא מבין מה המשמעות של הישג כזה בשביל תושבי העיר. לקחת אליפות על חשבון מכבי תל אביב זה הרבה יותר מאשר הישג ספורטיבי. זה התרוממות רוח של זהות, של תרבות, של סגנון חיים ואופי. זה נצחון הפריפריה על האליטה התל אביבית. תחושת המסוגלות אחרי שנים של ראש מורכן. הפועל באר שבע זה לא קריית שמונה או בני יהודה. זה מועדון שמרכז סביבו את כל הדרום ואוהדיו מחוברים אליו בנימי נפשם. ולאוהדים כאלה הגיע אתמול לילה שהם לא ישכחו כל חייהם.

א ל י פ ו ת א ד ו מ ה!!!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה, שגיא.

    (אוף טופיק: יש בעיה בגישה לאתר כבר 12 שעות בערך. אם אינני טועה צריך למחוק את הקוקיז ולנסות להתחבר מחדש, רק שאני לא יודע מי יוכל לראות את זה מבחוץ… מלכוד שכזה).

  2. ביומבו צריך להיות הסנטר של טורונטו, הייתי מביא לידו את ראיין אנדרואיד שיפתחו מבחוץ ועושה טריים על jv בשביל כוכב נגיד כמו כרמלו או פול ב'ורג'.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט