עובדות וסיפורי נ.ב.א (18) / רון טחן

השבוע בפינתנו, ניזכר, בין היתר, בשיא האסיסטים למשחק, בסקורר נהדר שאסור לשכוח, ובאחד האירועים הדרמטיים בהיסטוריה של הליגה. כולכם מוזמנים לשלוח לנו עובדות וסיפורים חדשים שלדעתכם מתאימים לפינה.

1.בנוסף לכל שיאיו הסטטיסטיים הבלתי שבירים, ווילט צ'מברליין מחזיק בשיא נוסף, שספק אם יישבר בקרוב.

ווילט צ'מברליין הוא השחקן שהכי הרבה קבוצות הפרישו את הגופייה שלו לאחר פרישתו ממשחק פעיל.
ווילט הגדול שיחק במהלך הקריירה במכללת קנזס, בפילדלפיה ווריירס (כיום גולדן סטייט), פילדלפיה 76' ובלוס אנג'לס לייקרס, כאשר כולן הפרישו את חולצה מספר 13 שלו.


כמו כן, הייתה גם קבוצה חמישית שהפרישה את חולצתו של ווילט – ההארלם גלובטרוטרס, קבוצת הוירטואוזים שבשורותיה שיחק ווילט עונה אחת (1958-59) לפני שעבר לככב בקרקס מסוג אחר לחלוטין.

*

2. בשנת 1963, החליטה הבוסטון סלטיקס לבחור בבחירה השמינית של הדראפט ב-ביל גרין, אתלט מעולה וחזק בגובה 1.98 מ', שקלע 28.2 נק' למשחק בעונתו האחרונה במכללת קולרודו סטייט.
כאמור, גרין היה ספורטאי ואתלט מוכשר מאוד. כמה מוכשר? באותה שנה, גרין נבחר בדראפט של לא פחות משלושה ענפים: כדורסל, פוטבול ובייסבול.


באיזה ענף בחר גרין אתם שואלים? ובכן, באף אחד מהם. גרין נאלץ לוותר על ההזדמנות להפוך לספורטאי מקצועני, בעקבות הפחד הכרוני שלו מטיסות. גם מאמציו של מאמן בוסטון דאז, רד אאורבך, לא סייעו, וכעבור כמה שנים, החליט גרין על הסבה במקצוע.

גם הוא לא הצליח לסייע

וכך, הפך גרין במרוצת השנים למנהל בית ספר בניו-יורק לילדים מרקע סוציו אקונומי נמוך. תפקיד אותו מילא בהצלחה יתרה (תודה ליאיר זעפרני על הסיפור).

*

3. סקוט סקיילס, שנבחר ע"י מילווקי בדראפט 1986, פרץ דווקא באורלנדו , בה הפך לרכז מוערך בליגה, ואף זכה במדיה בתואר השחקן המשתפר של העונה.

סקיילס, שנחשב לאחד מקלעי העונשין הטובים אי פעם (88.9% בקריירה), אחראי במו ידיו לאחד השיאים הקשים יותר לשבירה בליגה – שיא האסיסטים למשחק בודד.

ב-30.12.1990, סקיילס הוביל את אורלנדו לניצחון גדול על דנבר, 116-155, כאשר חילק לחבריו לא פחות מ-30 אס'. בכך, סקיילס שבר את שיאו בן ה-12 שנים של קווין פורטר, שעמד על 29 אסיסטים "בלבד".

*

4. 30 נקודות בממוצע למשחק בעונה הוא הישג מרשים שלא רבים יכולים להתגאות בו.
העונה סטפן קארי הצטרף למועדון המצומצם, שכעשרים מחבריו כבר בהיכל התהילה, בעוד חבר'ה דוגמת קארי, קובי, לברון, דוראנט או דווין ווייד צפויים להצטרף בשלב כלשהו להיכל, גם לטרייסי מגריידי סיכוי טוב, מאחר והפציעות היו הדבר היחיד שעצר אותו בדרכו להיכל.
וכך, אנחנו נשארנו עם חבר אחד במועדון ה-30+, שככל הנראה איחר את הרכבת להיכל התהילה.

לויד ברנרד פרי, זכה לכינוי "וורלד" עוד על המגרשים המפורסמים של ברוקלין ועם השנים אף שינה את שמו באופן חוקי לשם המגניב – World B. Free.


פרי היה סקורר חסר מצפון שלעולם לא התבייש לזרוק, ובעונת 1979/80 במדי הסן דייגו קליפרס, הוא הצליח לקלוע 30.2 נקודות למשחק.
למרות ששמר על ממוצעי קליעה גבוהים במשך רוב הקריירה, זו הייתה העונה היחידה בה נבחר לאולסטאר ונראה שהוא היחיד בהיסטוריה שהגיע להישג המרשים, אבל לא יגיע לספרינגפילד (תודה לעידו גילרי על הסיפור).

*

5. בשנת 1991, הוכה עולם הכדורסל בתדהמה. ארווין "מג'יק" ג'ונסון, כוכב העל של הלייקרס, הודיע על פרישתו ממשחק הכדורסל.
ג'ונסון כינס עיתונאים דרמטית, בה גילה שהוא נשא של נגיף ה-HIV.


בתחילת דבריו הצהיר ג'ונסון כי הוא לא חולה במחלת האיידס, מה שלא מנע מאנשים רבים לחשוד שהוא נמצא בסכנת חיים מיידית, וכי הוא מהווה סכנה לאחרים.

באחד ממשחקי האולסטאר המרגשים ביותר, מג'יק חזר למשחק הכוכבים של הליגה בשנת 1992, וזכה בתואר השחקן המצטיין לאחר שקלע 25 נק' (כולל 5 מ-5 מחוץ לקשת).


כמו כן, באותה שנה הרכז האגדי, שנחשב לרכז הגדול בתולדות המשחק, נבחר לסגל "נבחרת החלומות" המקורית, שזכתה עבור ארה"ב בזהב באולימפיאדת ברצלונה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. ללארי בירד יש שני שיאים מיוחדים במינם:
    היחיד עם ממוצע של לפחות 20, 10, 5 בקריירה ולמעשה עם לפחות 24, 10, 6 ו-1.5, ולא הפציעות היה מציג ל-25 בנק'.
    היחיד שהגיע לט"ד במחצית, והוא היה אמור להיות מאלו שביצעו ק"ד, אך במשחק נגד יוטה ב-85 היה לו ט"ד עם 9 חט' לאחר שלושה רבעים אך בגלל שהסלטיקס הובילו 64-90 הוא לא שיחק ברבע הרביעי ובסוף כשנשאל על כך האם לא רצה להיכנס בשביל הק"ד השיב: "לשם מה? כבר גרמתי להם מספיק נזק".

    לגבי 30 נק' למשחק בעונה לארי כמעט הגיע לכך ב-87/8 כשהגיע ל-29.93 נק' למשחק.
    וכן היו חסרים שני כ"ח ושלושה אס' לממוצע ט"ד בסדרת גמר בגמר 86' והיה הקרוב ביותר לכך עד היום עם 24 נק' באחוזים טובים מאוד, 9.7 כ"ח, 9.5 אס' וגם 2.1 או 2.7 חט'.

  2. לגבי בירד – יש לו גם שיאי כ"ח לשחקן שאינו מבסס את משחקו על משחק פנים: שיאי ממוצע למשחק בפלײַאוף בקרײַרה ובפליאוף מסוים ובגמר בקרײַרה ובגמר מסוים כשב81' קלט 14 למשחק בפלייאוף ו-15.3 בגמר ובקרײַרה קלט 10.3 בפלייאוף ו-11.76 בגמר.
    וכן מחזיק בשיאי אס' לפורוורד בממוצע לקריירה בעונה הסדירה ובפליײַאוף ובגמרים ובעונה מסוימת ובפלײַאוף מסוים ובגמר מסוים. עם 6.35 בקריירה בעונה הסדירה 6.48 בפלייאוף ו-6 בגמרים. בעונת 86/7 מסר 7.56 אס' למשחק ובפלײַיאוף מסוים עם 10 מש' לפחות למשחק וללא הגבלה זו היה לו פלייאוף של 8.8 אס, למשחק. בגמר 86' מסר 9.5 אס' למשחק.
    לברון צפוי. לשבור את השיא לקריירה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט