חם מהתנור: נייט מקמילן מאמן אינדיאנה/רועי ויינברג

המאמן הראשי ה-15 בתולדות המועדון. מקמילן.

לאחר שאינדיאנה לא חידשה את חוזהו של מאמנה, פרנק ווגל, הפייסרס סוגרת חוזה עם נייט מקמילן, עוזר מאמן הקבוצה (ועוזר מאמן נבחרת ארצות הברית), בקשר לתפקיד המאמן הראשי. לא ידוע עדיין מהו אורך החוזה וכמה כסף מקמילן יקבל, או האם צוות עוזרי המאמן באינדיאנה ישאר.

מקמילן משמש כעוזר מאמן באינדיאנה מאז 2013 והפייסרס יהיו התחנה השלישית שלו כמאמן ראשי בקריירה אחרי סיאטל (מ-2000 עד 2005) ופורטלנד (מ-2005 עד 2012). מקמילן מחזיק במאזן של 452-478 (51.4% הצלחה) על הקווים והוא הוביל את קבוצותיו 5 פעמים לפלייאוף. ראוי לציין כי מנג'ר אינדיאנה, קווין פריצ'ארד (לארי בירד נשיא הקבוצה) עבד עם מקמילן מ-2007 עד 2010 בפורטלנד.

*

ממפיס ביקשה וקיבלה רשות ממיאמי, פורטלנד וסן אנטוניו לראיין את עוזרי המאמן דיוויד פיזדייל, נייט ת'יבטס ואטורה מסינה, וראיינה את עוזר מאמן שרלוט, פטריק יואינג, בקשר למשרת המאמן הראשי הפנויה של הקבוצה. ארבעת עוזרי המאמן מצטרפים בכך לליונל הולינס, פרנק ווגל וג'ף הורנסק כמועמדים למשרה בגריזליס.

*

ברוקלין רוצה להחתים את מלקולם דילייני, גארד לוקמוטיב קובאן, והיא הגישה לשחקן הצעה. יש קבוצות נוספות שמעוניינות בחבר חמישיית היורוליג הראשונה, ביניהן יוסטון. דילייני קלע העונה 16.1 נק' (45.8% מהשדה, 39.3% מהשלוש) עם 5.6 אסיסטים למשחק ביורוליג.

*

אורלנדו מתכננת להחתים מאמן עד ה-23 ביוני, תאריך דראפט האנ.בי.איי. המועמדים, נכון לעכשיו, הם אדריאן גריפין, עוזר מאמן הקבוצה, ג'יימס בורגו, המאמן הזמני של הקבוצה בסוף 2014/15, פרנק ווגל, מאמן אינדיאנה לשעבר, ג'ף הורנסק, מאמן פניקס בעבר, מארק ג'קסון, לשעבר מאמן גולדן סטייט, מייק וודסון, מאמן אטלנטה בעבר ואטורה מסינה, עוזר מאמן בסן אנטוניו.

לא ידוע על ראיונות שנקבעו עד עכשיו, אבל ככל הנראה יתקיים אחד עם גריפין (עובד במועדון). ווגל טס לאורלנדו, ככל הנראה כדי להתראיין לעבודה. ווגל רשם מאזן של 181-250 כמאמן ראשי והוביל את אינדיאנה 5 פעמים לפלייאוף (ב-6 עונות), כולל פעמיים לגמר המזרח.

*

המאבריקס ינסו להחתים את דוויט הווארד, שיהיה שחקן חופשי בלתי מוגבל, בקיץ. הווארד נתן ליוסטון העונה 13.7 נקודות עם 11.8 ריב' ו-1.6 חס' ב-32 דקות למשחק.

*

לפי דיווחים, במידה ולפילדלפיה תהיה יותר מבחירה אחת בלוטרי (מה שיקרה אם בחירת הלייקרס לא תהיה בין שלושת הראשונות), יתכן שהסיקסרס ינסו להעביר את הבחירה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. מצד אחד זה מינוי טוב שמראה על המשכיות בארגון ובחירה במאמן עם ניסיון וקבלות (בעונה הסדירה) אבל מצד שני הקבוצות של מקמילן אף פעם לא שיחקו מהר בדומה למה שבירד רוצה. יש פה דיסוננס מסויים.

      1. רועי, רק עכשיו שמתי לב שאני מחוץ לקבוצה של הבראקטס של הופס, יש מצב אתה מכניס אותי לקבוצה או שמאוחר מדי?

  2. תמיד מדהימה אותי הדינמיקה שעוברים מאמנים ראשיים לתפקידי עוזר מאמן וחזרה. מכיוון שאני לא ממש מתעניין בענפים אחרין מעניין אותי לדעת אם זה ייחודי ל NBA או שזה בכל מקום ככה….

    תודה על העדכונים. נראה שיש סיכוי שבלאט יעמוד על הקווים בחולוניה בעונה הבאה 🙂

    1. בצמרת הכדורגל העולמי זה הרבה יותר נדיר (יש עוזרי מאמן שהופכים למאמנים ראשיים, פחות ההפך). יכול להיות שזה קורה בגלל שבאנ.בי.איי יש משקל יותר גדול לתפקיד המאמנים ועוזריהם, ושווה לבדוק אם זה ככה גם בספורט האמריקאי (גיא ו-mbk יוכלו להרחיב על פוטבול ובייסבול).

      1. זה שונה ב-NBA גם בגלל מספר התפקידים המאוד מצומצם והמספר הגדול של המאמנים שמתחרים עליהם. בכדורגל אירופאי המצב הפוך, ואפשר דווקא להשוות את השינוי בדרגת העבודה לרפא בניטז, שלוקח עבודה בניוקאסל רגע אחרי שפוטר מריאל מדריד.

      2. בnfl זה מאוד נפוץ. כל הזמן יש מתאמים התקפיים / הגנתיים שהופכים להיות מאמנים אם הם היו טובים, חלקם נכשלים ואז חוזרים להיות מתאמים

    1. אני דווקא חושב שזה רעיון די טוב. דאלאס הצליחה לשקם קריירות בעבר (סטודמאייר, דרון וויליאמס, דיוויד לי) והווארד היום במצב יותר טוב ממה שהשלושה היו לפני שהגיעו למאבריקס.

      בנוסף, נוביצקי נתן את השנים הכי טובות שלו ליד סנטר הגנתי מהסוג של הווארד שגורר שמירה בהתקפה ומישהו שצריך לסגור אותו לריבאונד, בין אם זה אריק דמפייר או טייסון צ'נדלר. מאוד סביר שילכו עליו (או על היברט/אזילי).

      1. זה קצת הגזמה, הדבר היחיד שהיה חסר ללי והוא קיבל בדאלאס היה דקות משחק, והדבר היחיד שהיה חסר לסטאודמייר זה הבריאות, וזה די בא והולך אצלו(בעיקר הולך) ללא הפסקה, מה גם שהמעבר הקצר לשם לא היווה שום שיפור במצב הקריירה שלו.

        1. אני מדבר על לי בבוסטון לעומת לי בדאלאס. בבוסטון הוא נתן 7.1 נקודות (45% מהשדה) עם 4.3 ריב' ובדאלאס 8.5 נק' (63% מהשדה) עם 7 ריב', כשבדאלאס הוא משחק 2 דקות יותר.

          אם אנחנו רוצים לא להכליל את מספר הדקות בוא נסתכל על זה פר 36 דקות, כשהסטט' בבוסטון אמורה להיות יותר טובה (בגלל שיש פחות תפוקה שולית שבאה בחשבון):
          בוסטון-16.4 נק', 10 ריב'.
          דאלאס-17.7 נק', 14.5 ריב'.

          מבחינת אמארה זה פחות בולט (והפציעות יותר השפיעו), אבל בוא נשווה בין אמארה שנחתך מהניקס לזה שהיה בדאלאס:
          ניקס-12 נק' ב-54% מהשדה.
          דאלאס-10.8 נק' ב-58% מהשדה.

          בניקס הוא שיחק 24 דקות למשחק, בדאלאס 16.5.

          פר 36:
          ניקס-18 נק', 54% מהשדה
          מאבס-23.5 נק', 58% מהשדה.

          נכון שמספר הריב' שלו ירד אבל התפוקה ההתקפית שלו השתפרה. ככה גם ה-Net Rating.

          אני לא יודע כמה זאת הגזמה

  3. אם יש מאמן שעולה לי בראש שיכול להוציא משהו מהקריירה של הווארד זה ריק קרלייל, יכול להיות שמעבר לדאלאס זה חבל הצלה לקריירה שלו

  4. 2 שמועות האחת טרייה והשניה פחות מחברים אוהדי הופס בארהב

    – גורם בכיר ברוקטס הודיע שהם התאפסו על בחירה בבלאט.

    – לגורדן יש בן מחוץ לנישואין בעקבות רומן מ 1988 וגימי באטלר בנו. הוא שילם כסף לאמא של גימי כשי להשקיט והיא מכחישה כמובן.

    מישהו יודע ????

    1. מבחינת בלאט: יש עיתון לא כל כך אמין שדיווח על זה אבל כרגע זאת שמועה בלבד ומקורות אחרים אומרים שואן גנדי הפייבוריט. כך או כך, אני מאמין שעד תחילת יוני יהיה ליוסטון מאמן.

      מבחינת ג'ורדן: זה סביר שמנחם הוא הבן של MJ. הדוק נולד 26 שנים לפניו.

    2. ג'ימי בטלר נולד ביוסטון ב14 לספטמבר 1989. ב 3 לפברואר אותה שנה לשקאגו היה משחק חוץ ביוסטון (basketball-reference). כאשר המשחק הבא שלהם היה 5 בדטרויט. בהחלט יכול להיות שג'ורדן הספיק דברים נוספים ביוסטון מלבד המשחק…

    1. אני לא יודע כמה זה שכחה, הוא מועמד די בכיר כרגע ל-2 קבוצות כשהאחרות מחפשות מאמן שהתמחה והראה הצלחה בפיתוח שחקנים ב-NBA (אורלנדו) או מאמן שהוא מומחה הגנתי מעל הכל (ממפיס). הוא לא הטיפוס ל-2 הקבוצות.

  5. ההחתמה הכי מצחיקה של הקיץ.

    בירד מפטר את ווגל כי הוא "רוצה משחק יותר מהיר והתקפי", ומחתים במקומו מאמן שקצב המשחק של הקבוצות שלו היה בכל שנה בתחתית הליגה.

    אי אפשר להמציא כאלה דברים.

  6. מסכים דדי

    אין לו אף עונה שהוכיח איזה עליונות מעמדת המאמן. בעונת 2007 נדמה לי הגיע ל-55-56 ניצחונות (זוכר רק שאודן היה רוקי) אבל כמובן שעף סיבוב ראשון כשסקולה מקרצף איתם את הרצפה (כמה אהבתי את סקולה אז…). הוא גם לדעתי אף פעם לא עבר סיבוב ראשון עם אף קבוצה

    תלו בו תקוות אדירות שיצליח לשקם את הג'ייל בלייזרס הידועים לשמצה מתקופת מו צ'יקס. לא כישלון מוחלט אבל לא מבין למה עדיין מקבל צ'נסים בליגה הזאת.

    1. אני לא מסכים איתך. הוא הפך את אולדרידג' ורוי מפוטנציאלים לשחקנים שהיו בשיאם טופ 5 בעמדה שלהם והיה בכיוון עם אודן (אלמלא הפציעות). הוא הראה אחלה עבודה בפיתוח שחקנים והגנה וזה משהו חשוב, למרות הכשלונות פלייאוף.

      אבל דדי צודק בזה שהוא אומר שזאת בדיחה, בירד אמר שהפייסרס הולכים לכיוון אחד ואז עשה את הבחירה ההפוכה מהמצופה ממנו.

      1. לגבי הגנה אין ספק שהוא מסור ויודע את העבודה.

        את ברנדון רוי הוא לא הפך לכלום. ברנדון הגיע אחרי 4 שנים בקולג' סופר מוכן ושלט במשחקו בהרגע הראשון שדרך על הפרקט. ניתן לו קרדיט שהוא לא הרס לברנדון.

        אולדרידג' גם הגיע מוכן וכבר בעונה השנייה כשקיבל דקות נתן תפוקה. את קפיצת המדרגה לרמת אולסטאר נתן בשנה שמקמילן עזב והוא רק השתפר מאז.

        לא נראה לי שאודן הראה שיפור ב-NBA אפילו בפרט קטן. את הכדורסל הטוב ביותר שלו נתן בקולג'. גם בהתקפה וגם בהגנה.

        ונגיד שאתה צודק והוא מפתח שחקנים טוב. מי בדיוק באינדיאנה הוא פרוספקט ששווה פיתח? רק מיילס טרנר. כל השאר שחקנים מוגבלים ואינדי לא בוחרת גבוה העונה.

        בקיצר נשאר רק הנושא של הגנה. משהו שאינדיאנה כבר היו טובים בו

        1. שכנעת אותי בקשר לפיתוח שחקנים, אבל יש יתרון שלא דיברתי עליו-המשכיות. הפייסרס לא רצו לשנות סדרי עולם ולהביא מאמן חדש ולכן הלכו עליו, לדעתי האופציה הטובה ביותר מבין העוזרים (עדיף על שואו ובורק הלא מנוסה).

          עדיין, הוא לא שדרוג בהשוואה לווגל

  7. יכול להיות שהוא מאמן מצויין (והיו לו כמה עונות טובות), ויכול להיות שהוא מאד הרשים את בירד בראיון, אבל החתימה שלו חושפת את הבולשיט של בירד לגבי הסיבה שהוא לא המשיך עם ווגל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט