מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-27 של הפלייאוף?/רועי ויינברג

הערב הגענו לסוף הסיבוב השני בין אוקלהומה וסן אנטוניו, ויתכן שגם לסוף שושלת הספרס. מה כל קבוצה יכולה ללמוד לקראת ההמשך?


אוקלהומה סיטי-סן אנטוניו

קנטר ואדאמס. יקשו ביחד על הת'אנדר.

אוקלהומה סיטי: קודם כל, אני לא חושב שיש מישהו שעדיין טוען שהחלפת ברוקס בדונובן לא הועילה בכלום. אוקלהומה הראתה קשיחות שלא ראינו ממנה הרבה זמן (מאז 2012) ושחקנים כסטיבן אדאמס ואנדרה רוברסון פרחו בזמן הנכון. זה קרה בזכות העבודה האיכותית של דונובן על הקווים.

מעבר לשיפור של השניים, יש שני דברים חשובים מאין כמותם לקראת הסדרה מול גולדן סטייט. הראשון הוא האבולוציה שעבר השילוב של דוראנט ו-ווסטברוק. ראינו במהלך הסדרה, בעיקר במשחקים 4 ו-6, את זה שווסטברוק מתפקד יותר כמנהל משחק ומשאיר לדוראנט את התפקיד של הסקורר המוביל, כשלפרקים ווסטברוק משתלט על המשחק בעצמו (בדומה למשחק מספר 5). ככה הם נראים כאילו השלם גדול מסכום חלקיו, ואחרי 8 שנים הם למדו לשחק אחד עם השני.

הדבר השני הוא השילוב של אנס קנטר ליד סטיבן אדאמס. השילוב הזה עשה חיים קשים מאוד לספרס וגולדן סטייט התקשתה כל הפלייאוף מול שני גבוהים (בסיבוב הראשון מול מאטיונאס והווארד, בסיבוב השני מול דיוויס ופלומלי). זה שהם יודעים איך לשחק יחד ולא יראו כמו פיתרון שאולתר בדקה האחרונה, בדומה לשילובים שפגשה האלופה בסיבובים המוקדמים. זה יסבך את הווריורס ויוכל לגרור את הסדרה מולם ל-7 משחקים, או אפילו להגעה סנסציונית של הת'אנדר לגמר ה-NBA.

סן אנטוניו: זה נראה כאילו משהו נשבר בספרס במהלך הסדרה. במשחקים המאוחרים יותר הם זנחו את המשחק הקבוצתי ועברו לבידודים של לנארד ופארקר. זאת לא השיטה הספרסית וזה עלה לס"א בסדרה. עכשיו יש לסן אנטוניו הרבה מחשבות לקראת העתיד.

אני חושב שברור לכל שג'ינובילי ודאנקן לא ימשיכו. השניים נראו כאילו אבד עליהם הכלח (גיא!!) ונתנו פלייאוף חלש מאוד, ולכן הספרס יצטרכו למצוא להם מחליפים. לא יהיה עוד טים דאנקן, ולכן הספרס צריכה לנסות להביא רים פרוטקטור (אזילי?) שיוכל לתת הגנה טובה ולשחרר את אולדרידג' לתפקיד יעיל יותר בהתקפה.

מבחינת ג'ינובילי הסיפור יותר מורכב, והספרס לא ימצאו שחקן שישי כה חכם, אבל תסמכו על אר סי ביופורד ופופוביץ' שיצליחו לפתור את זה. בכל מקרה הגיע הזמן להוריד את הכובע בפני הקבוצה המוצלחת והיציבה ביותר של ה-20 שנה האחרונות, שלימדה אותנו מהי מקצוענות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 71 תגובות

  1. לפני שנה וחצי בערך, התנהל דיון על הספרס, ועל האם "אבד עליהם הכלח.
    זה מה שכתבתי:

    "האם הספרס הזדקנו?
    יש מי שיאמר ש"אבד עליהם הכלח". ו-"כלח" מה משמעותו?
    בספר איוב מופיע הפסוק:
    "גַּם כֹּחַ יְדֵיהֶם לָמָּה לִּי עָלֵימוֹ אָבַד כָּלַח."
    רש"י פרש "כלח" כזקנה, גם בעברית של תקופת הבניים פרשו "כלח" כזקנה – אסף הרופא בן ברכיהו, היה אומר על תרופות המתאימות לזקנה שניתנות ל"בני אדם שנכלחו".
    אבל המילה "כלח" כתובה פעמיים נוספות בתנך:
    "מִן הָאָרֶץ הַהִוא יָצָא אַשּׁוּר וַיִּבֶן אֶת נִינְוֵה וְאֶת רְחֹבֹת עִיר וְאֶת כָּלַח."
    "וְאֶת רֶסֶן בֵּין נִינְוֵה וּבֵין כָּלַח הִוא הָעִיר הַגְּדֹלָה."
    ובספר שלי (in my book), ה"כלח" של הספרס, היא ה"כלח" מספר בראשית, כלומר הספרס עדיין "העיר הגדולה", ואני עדיין חושב שהם הקבוצה לנצח (the team to beat)"

    אז עברה שנה וחצי, ומסתבר שהשנה הם כבר לא ה- team to beat,
    אבל אני בטוח שהם יישארו רלוונטיים גם בשנים הקרובות. למעשה אין לי ספק שכבר בעונה הבאה הם יתמודדו ראש בראש עם הטופ של ה-NBA כשווים מול שווים.

    1. תודה על ההסבר, אני מסכים איתך שהם יחזרו לטופ של הנבא (בהנחה שקונלי מגיע במקום/לצד פארקר, ליד אולדרידג' ולנארד), אבל לדעתי הם לא ישארו קבוצת טופ 3 בשנים הבאות בקלות, יהיה להם מאבק עם גולדן סטייט, פורטלנד, מינסוטה ואוקלהומה (אם KD נשאר)

    1. פעם כשהייתי צעיר הערכתי ויתור כזה על כסף תמורת צ'אנס לאליפות. היום אני יודע שזה ויתור מטומטם, האליפות לא כל כך חשובה זה יותר האגו שמדבר. דורון האסון היה אומר ותר על האגו, קח את הכסף ותרום לעניים.

      1. יש לי בעיה מאד קשה עם הצעד שעשה דייויד ווסט.
        אין לי שום דבר נגדו כאדם, לא מכיר מספיק ומאחל לו כל טוב.
        אבל אני מאד שמח שהמהלך נכשל.
        מה שהוא עשה הוא לכאורה אצילי ומאד "ראוי" – השאיפה לנצחון בכל מחיר (תרתי משמע), אבל למעשה הוא מהלך מאד לא ספורטיבי. אישית ואומנם לא מפתיע, זה חמור בהרבה בעיניי מאשר יצירת הטריו במיאמי.
        במיאמי, שלושת השחקנים היו פרי אייג'נט ואומנם ויתרו על כסף מהמקסימום, אבל משהו יחסית (!) שולי של חצי מליון לעונה מתחת למקסימום. פה למעשה ווסט ויתר על הרוב המוחלט של כסף שהיה ראוי לו (בצדק רב ובעמל של שנים) וחבר לקבוצה חזקה גם ככה שלא יכלה להחתים אותו בכסף שראוי לו, או יכלה להשתמש בכסף להבאת עוד שחקנים.
        לצורך העניין, חוקי תקרת השכר האישיים והקבוצתיים באו לייצר תחרותיות וספורטיביות. מה שווסט עשה, היה לפגוע בשיטה הזאת ולעקר אותה.

  2. הת'אנדר בעיקר יכולים ללמוד שהם יכולים לנצח בסדרה קבוצה היסטורית ללא יתרון ביתיות. ושההגנה שלהם לא רעה בכלל, ושדונובן מאמן בסדר פלוס, ושהרוטציה של 7-8 שלהם יכולה לעשות צרות לכל יריבה, גם לגולדן-סטייט (אני לא אומר שהם פייבוריטים, אבל לדעתי יש להם סיכוי לא רע)

      1. ממש לא, הורריורס ירדו הרבה ביכולת ההגנתית שלהם, אם okc מנצלים את הפוטנציאל ווסטברוק ממשיך לשחק אם הראש okc יכולה למעוך את הווריורס (במיוחד שבוגוט וגרין פצועיים וגם איתם), הסיכויים הם יותר 60-40 לגולדן סטייט שנובעים בזכות קבלת החלטות נכונה .

        1. למר מנחם היקר – מסכים איתך אבל אוסיף ואומר שלווריורס יש נטייה להתאים את האינטנסיביות וההגנה לזהות היריבה. הם חנקו הרבה יריבות השנה ופתחו רגליים לאחרות. בזה הם מזכירים את מיאמי של 2012 2013 שהיו משחקים רבים שהם נראו פגיעים ורכים ופתאום הם הדקו את החגורה, סגרו הפרשים וניצחו את המשחק.

          המץ' אפ בעייתי לשתי הקבוצות בהגנה כך שנראה סקורים גבוהים כשאף קבוצה לא עוצרת מספיק את השנייה. היתרון של הווריורס זה בקליעה ומנטאליות חזקה (למרות שהת'נדר עבו מהפך מאז משחק 3). הייתי אומר יותר לכיוון 70-30 לטובת הווריורס שזה הרבה יותר ממה שהייתי אומר לפני חודש.

  3. הגבוהים של הת'אנדר אכן צריכים להטריד מאוד את גולדן סטייט, במיוחד לאור מצבו של בוגוט. הזמן של אזילי לעלות כיתה.

  4. תודה רועי.
    OKC צריכים להיות מודאגים דווקא מהריצה שס,א עשו ברבע הרביעי. זו ריצה שלא הגיע בשל הורדת רגל מהגז של הרעמים. ריצות כאלה של ג"ס יגמרו אותם. צריכים לדעת גם איך מאטים את המשחק ושמים סוף לכאלו ריצות. אי אפשר לשחק כל הזמן בפאסט-פורוורד. בטח לא מול הלוחמים.

  5. הבעיה האמיתית שראינו אצל הספרס וגם אצל כל קבוצות המזרח שהיו לאסקופה נדרסת בפני קליבלנד, הוא מחסור בכוח אש.
    מה שלאוקלוהומה ובוודאי לדאבס יש בשפע.
    סן אנטוניו צריכים למצוא עוד מישהו שיוציא לפועל ולכן פסטוס אזילי בעיני הוא תוספת טובה אבל לא מספיקה.
    מחלל את השם ואומר שאם פופ נשאר, הוא יכול לעשות בנאדם מדווייט הווארד.
    מצד שני, אם פאו גאסול יגיע כפי שנרמז (מה שספג מכה רצינית עם ההפסד הנוכחי) ויתפקד על תקן השחקן השישי, אז פסטוס אזילי הוא אופציה טובה יותר כיוון שאפשר לשחק איתם יחד.

    1. פאו גאסול ממש לא יעזור הרבה, הספרס חייבים דחוף רכז חדש עם כל הכבוד לפארקר הוא סוס גמור, וקלעי שלושות עד היום לא ברור לי למה הם החתימו את מרטין במקום גונסון שחתם במיאמי (יכל לעזור להם מאוד), בנוסף חכך היא חייבת סנטר מגן על הטבעת שיוכל לקחת ריבאונד (עם כל הכבוד למריאנוביץ הוא איטי מדי וריבאונדר לא משהו בלשון המעטה). לגבי הווארד הוא שחקן גמור קווין מקהייל אמר שהגב שלו דפוק (ירידה כבר 5 שנים ביכולת בגלל פציעות ברכיים גב…. וכאב ראש רציני).הבעיה שהספרס העונה היו מאוד אוברייטד וכמו שציינתי עוד לפני הסדרה שמה שמספיק לעונה היסטורית לא יספיק בפלייאוף (כדורסל זה עניין של מאץ אפ ולכן לא היה להם סיכוי מול אוקלהומה והצעתי התערבויות לפני ובמהלך הסדרה שokc תיקח). הספרס חייבת ריווח למשחק דבר שאין לא עם גרין הלא יציב (העונה הפך לנגר).

      1. אולי פעם חשבתם שג'ו ג'ונסון רצה להיות שחקן מרכזי ולא בספסל של הספרס ?שיש לו על העמדות שלו מספיק שחקנים בכירים

  6. רועי פנטסטי בעיקר הנקודות על אוקלהומה.
    מראש חשבתי שרק הפליאוף יהיה מקרה מבחן למאמנם ובסדרה הראשונה הוא עמד במבחן בהצטיינות .

    1. אני מוכן להמר על איזה סכום עם כל אחד שהתאנדר מנצחים את הספרס בסדרה, עם כל הכבוד לגינובלי הוא היה נורא בפלייאוף של 2013,2015 וגם בעונה הסדירה, פארקר כבר לא יכול להיות רכז פותח בקבוצה שרצה לאליפות (שנה הבאה הספרס חייבים להעביר אותו לחמישייה השנייה) ואין להם מספיק ריווח (גרין השנה פגעה רק בציפורים),בגלל שכדורסל זה עניין של מאץ אפ אני לא רואה איך הספרס עוברת (עם כל הכבוד לעונה הסדירה המטורפת שלה). התגובה שכתבתי לפני הסדרה

      1. מריאנוביץ יעצור את קנטר? קנטר יחגוג עליו מריאנוביץ הוא הסנטר הכי איטי בליגה ולא יכול להתמודד עם הזריזות של קאנטר והמשחק פוסט המשובח שלו, קוואי לא יכול להתמודד עם הזריזות של ווסטברוק וכאשר פופוביץ יעשה את זה נגמר לו המשחק, לגבי הזריקות ל3 דיברת פשוט שטויות בהרכב הפותח רק קוואי יזרוק ל3? דונבון יגיד לצופף את הצבע ונגמר המשחק. אם גרין לא פוגע מה3 בסדרה זו וממשיך את העונה הגרועה שלו(פגע רק בציפורים השנה) אין לספרס סיכוי אין ריווח במשחק, ועם כל הכבוד לעונה ההיסטורית שלהם במאץ אפ אין להם סיכוי מול התאנדר. עוד תגובה שכתבתי לפני הסדרה ובדיוק כמו שקרה רק בלי מארינוביץ ממשחק מספר 3

        1. מלפני הסדרה כמובן התגובה נכתבה, הכוונה למשחק מספר 3 זה מתי שדונבון קלט שזה כל מה שהוא צריך לעשות

      2. ידוע, דרך אגב דיברו עליך בפוסט של אתמול, קיבלת מחמאות וגם הצעות לשנות את שם המשתמש הנורא שלך. הוא נראה כשילוב בין זלזול במנחם לס להתחנפות אליו, ובכל מקרה הוא מעאפן, מצא שם יותר טוב.

          1. אני מתרגז כל פעם שאני קורא אותו. זה עניין אישי כמובן ויש עוד כמה שמות שמביאים לי את הסעיף אבל כאן נראה לי שיהיה קונצזוס.

    2. אם אתה מתרגז על קביעות מוחלטת אז יש עוד כמה דגים שאתה יכול לטגן באתר…

      ואם כל מי שטעה בתחזית בה היה בטוח וטעה צריך להוריד ווליום ולהשפיל מבט אז האתר הזה יהיה שקט לחלוטין ומשעמם טיכו.

      אני כמוך נגד כל הימור מוחלט. כפי שהסברתי בתגובה לפריוויו של הסדרה שאתה מביא. וזה גם כולל כאילו שכעת נוקמים את כבודם של הת'נדר אבל טעו בסדרות אחרות ותחזיות אחרות בעבר. וגם אם מישהו אומר שזה 60-40 ואז ה40 לוקח לא אומר שהוא טעה. ה-40 אחוז שנותרו חלקם דברים שניתן לצפות מראש וחלקם מפתיעים.

      אני דווקא הייתי זעיר לאורך כל הסדרה ועדיין עומד על כך שמבחינת כישרון שחקנים הת'נדר הכי מוכשרים. האם כישרון זכה כל שנה? הבעיה היא שעם הטעויות והשטויות שנכתבות עוטפים דגים ואת ההצלחות חוגגים כאילו האמת מקועקת על מצח הצודקים

      1. אני לא נביא ואף פעם לא הכרתי את עצמי כ1 כזה, מה שאני עושה זה לנתח נתונים ומאצאפ שזה כל העניין בכדורסל, הדבר שמעצבן אותי זה שאנשים קובעים שהספרס תנצח בלי שום הגיון בלי שום הסבר.

      2. ג'ון, בעיקרון מסכים איתך, וגם לא אומר שאין כיף בנבואות, מה שמפריע לי וכבר דיברתי איתך על זה פעם, נראה לי, זו השחצנות של חלק מהמגיבים והזלזול בשחקנים ומאמנים, קוראים לדוראנט ולווסטברוק, 2 מחמשת (או עשרת, אם תרצה) השחקנים הטובים בליגה מטומטמים. קוראים לדורנט לוזר וכו'.

    3. וואו תפסת תחת גוסט ריידר.

      כמה מהליצנים פה כמוך הימרו על מיאמי ב2014 וקיבלו בראש?
      כמה מהליצים פה כמוך הימרו על קליבלנד ב2015 (גם יום לפני תחילתה וגם כשהיה 2-1, בזמן שאני ועוד רבים המשכנו לטעון שהווריורס ינצחו).
      למה כולם הימרו על הספארס? כי בערך כל הפרמטרים והרמזים הובילו אליהם.
      בOKC אתה לא יכול להגיד על שום שחקן שהוא אכזב בסדרה – אולי אולי אולי איבאקה וזה אם אתה מחמיר, וזה גם אם לא לוקחים בחשבון שהוא במו ידיו (והשופטים) ניצח להם את משחק מספר 2.
      בספארס אולדריג' ב2 המשחקים הראשונים היה בלתי עציר ואני מבטיח לך שאם היה מסיים עם 30 נקודות ממוצע (או 39.5 כמו שהיה ב2 המשחקים הראשונים) התוצאה היתה אחרת.
      אבל מה לעשות, זה כדורסל ונגמר 4-2, לא 4-0 ויכל גם להגמר אחרת. לא היה פה נוק אאוט ולא כלום, קורה.

      ו"למר מנחם היקר" – אתה וטענות המאץ' אפ שלך.
      כדורסל הוא משחק דינמי, ואם אתה רוצה להתחיל לדבר על מאץ' אפ אני וכל אחד פה ניתן לך 900 סיבות למה OKC נופלת מגולדן סטייט וקליבלנד ב"מאץ' אפ" ולמה חבל לדבר בכלל על הסדרות האלה.
      קבוצה אחת עשתה את המצופה ממנה + תרומה יוצאת דופן של הגבוהים וקבוצה אחרת התקשתה להוציא לפועל בכל ה2 שליש האחרונים של הסדרה. כמו שאמרתי מקודם – קורה.

      אם לא הייתי ככ עייף הייתי מחפש את הסטטיקה לסדרה, אני זוכר שבESPN הראו שב3 או 4 משחקים הראשונים הורדנו את OKC ב15 נקודות למשחק. אז איפה בדיוק הטענות שלך תופסות. הספארס עשו מה שהם יודעים בהגנה ופשוט מאוד מאוד התקשו למצוא את הקצב בהתקפה.
      הספארס סיימו במקום הראשון באחוזים ל3 בעונה הסדירה ולנארד סיים ראשון בשחקנים – לא היה לזה שום זכר בסדרה. שוב – קורה.

      אף אחד לא מדייק ב100 אחוז בבראקטים ובתחזיות שלו. אם הספארס הייתה עולה לגמר המערב הייתי נותן לנו גג שני משחקים וזה גם בנדיבות.

      אם אני אתאמץ מספיק ואם היית באתר ב2014\2015 אני בטוח אמצא ניבויים שלך גוסט ריידר\מר מנחם ובטח מנחם לס, שכמו שעון מקולקל מראה את השעה פעמיים ביום, אצל מנחם זה אולי פעם אחת בפליאוף.

      בקיצור, אל תתלהבו מדי, אם היית כזה גאון וכזה בטוח היית שם כסף על הסדרה. אני אגב, מוכן להתערב עם כל אחד פה על גמר המערב. מי שכזה גאון שישים את הכסף איפה שהפה שלו…

      1. אני מבטיח לך שכמה שתחפש לא תמצא, בנתיים כמעט לא טעיתי בתחזיות שלי בגלל ניתוחים מדוייקים, לאונרד קלע שלושות שצריך רווח מהשומר (לא התחיל כקלע שלושות), הסברתי לך במדוייק מה שיקרה הבהרתי לך 10 פעמים שלספרס אין ריווח כיצד okc ינצחו את הסדרה, והכל במדוייק עוד בתחזיות שלי מתחילת העונה טורנטו אוברייטד בטירוף, ווינסלו שחקן בינוני (נאמר כשנבחר בדראפט), מיאמי לא תעבור את חצי גמר המזרח בגלל פציעות ומה שיספיק לסביבות 50 נצחונות בעונה הסדירה לא יספיק לפלייאוף (בעקבות פציעות). אבל אין מה לעשות אי אפשר להסביר לאנשים אטומים שלא מוכנים להקשיב ולא משנה כמה תנסה.

      2. יואש כמות הזריקות ל3 של הספרס הייתה מגוכחת גם בעונה הרגילה וגם בפלייאוף בסגנון המשחק של היום.

      3. הי, לא צריך לקלל.

        ולא אמרתי שהנבואות שלי נכונות, רק שאני שונא כשאנשים לועגים ומזלזלים בקבוצות גדולות ושחקנים גדולים וגם כשהם טועים המציאות לא בסדר, ולא חושבים שאולי הביטחון העצמי שלהם קצת גדול מידי.

  7. הקו הקדמי של הספרס יהיה מורכב בשנים הקרובות מאולדריג' ומריאנוביץ' שעוד ידבר חזק בליגה, הוא סנטר אימתני והשנה התחיל לאט כמו כל שחקן שנקלט בספרס. לגביי שחקן שישי אז ג'ינובילי היה הרבה יותר מזה בשביל הספרס והוא לא היה שחקן שישי כל השנים אלא אחד השחקנים המובילים ולעיתים השחקן המוביל. אגב גם פארקר בירידה, לנארד, אולדריג' ומריאנוביץ' זה קו קדמי מאיים מאוד, יש חולשה בקו האחורים, חולשה שפופ יפתור. מי שיהפוך לשחקן השישי המוביל יהיה פארקר לדעתי. שווה לספרס להמר על שחקן כמו תאודושיץ' שהוא גאון אמיתי ואם יצליח להסתדר בהגנה ב-NBA הוא יגיע לגבהים של סטיב נאש ואם לא הוא אז כדאי להביא את רוביו, פופ ידע למקסם את היכולות שלו.

      1. מארינוביץ לא יכול להיות זנטר פותח הוא איטי מדי ולא מתאים כל כך לכדורסל של ימנו (ריבואנדר לא טוב), גרין חייב לעבור לספסל ולהביא להרכב צלף איכותי.

  8. דווייט האוורד בספרס זה מעניין מאוד.

    הסיכויים של אוקלהומה מול גולדן סטייט נמוכים אך לא בלתי אפשריים, קבוצה עם 2 שחקני על כאלה יכולה לנצח בתנאים מסויימים כל קבוצה אחרת, אפילו את הקבוצה ה(כנראה) טובה אי פעם.

    לקליבלנד יש סיכויים גבוהים יותר (כך זה נראה בינתיים). מקווה שכל מי שאוהב כדורסל מחזיק אצבעות לגמרים שוויוניים ומרתקים. ולא לתבוסות וקרקס של הווריורס.

    1. הספרס במקרה הגרוע ביותר ירדו מתמונת האליפות לשנה שנתיים, לא יותר. ואם נביט על ההסטוריה שלהם ושל פופוביץ' סביר להניח שאפילו זה לא יקרה, הוא ימצא פתרונות.

  9. אני דווקא חושב שדנובן יעבור להרכב המוות שלו שהוא ניסה לטפח כל העונה. של איבקה דוראנט וויטרס פוי(כנראה או מורו) וראס , סמול בול שאמור להיות יעיל נגד גולדן בהרכב המוות שלה . קאנטר הוא חתיכת חור בהגנה ואי אפשר להמר נגד גולדן מהשלוש.
    אני רואה דווקא תביג בול יעיל במהלך המשחק אבל לא בסוף . מעניין מי ישמור על דוראנט אין לספרס באמת מצ׳אפ מולו , יש מצב שקליי אבל הוא נראה לי קצר מידי , כנראה איגי יקרא לדגל.
    עוד משהו התאנדר היחידים (והקליפרס מעט בהתחלה) שהוכיחו שהם יכולים לשחק התקפית מול הווריוס, זה יתן להם קצת אוויר לנשימה.
    Go Okc Go

    1. החמישיה של התאנדר הוכיחה עליונות במהלך כל העונה על זאת של הלוחמים הבעיה שהייתה עד עכשיו זו הספסל אך דונבון הפך את הספסל לספסל מצויין. המפתח לניצחון של התאנדר כמובן יהיה הקבלת החלטות שלה (השחקנים האינדבידואלים הכישרוניים בליגה).

      1. דנובן פשוט עושה מהלך מעניין , דוראנט וראס כל הזמן על המגרש. הוא הבין את זה לפני הרבה זמן , הוא היום שיחק כשוויטרס מרכז . זה בינתיים עובד לא (ראוי. לציין שכל אחד מהם הוביל את אוקלהומה לבדו במהלך תקופה כלשהי בשנתיים האחרונות).
        יאמר לזכותו שיחסית לרוקי הוא הצליח לעבור 2 מאמנים ותיקים ומצויינים.
        סתם שאלה האם היה פעם בהיסטוריה מפגש של שני מאמנים רוקים בגמר בק טו בק ?
        (שנה שעברה זה היה דיוויד וקר).

        1. בשנה שעברה זה היה המפגש הראשון של שני מאמנים רוקי'ס בגמר, אז ברור שסה לא קרה לפני זה, בטח שלא שנתיים רצופות..

          לפי הקצב שמאמנים מתחלפים בשנים האחרונות, אני יכול להמר שעוד הרבה מאמנים רוקיים יגיעו לגמרים בעתיד..

      2. בקיצור כרגיל ייפלו ויקומו על השליטה של ווסטבורק בקצב, האמת שבשלושת המשחקים האחרונים מול הספרס הוא הרשים מאוד לפחות אותי ביכולות ניהול במשחק שלו והשליטה בקבוצה

      3. למר מנחם, הנתונים שהבאת לא נכונים לפחות לגבי המפגשים ביניהם בליגה
        באחד (המשחק המפורסם עם השלשה של קרי) החמישיה של אוקלוהומה בפלוס16 והחמישיה של גולדן במינוס 3
        בשני, החמישיה של אוקלוהומהבמינוס 24 והחמישיה של גולדן במינוס 3
        בשלישי, החמישיה של אוקלוהומה במינוס 22 והחמישיה של גולדן בפלוס 23.
        אני לא רואה פה שום "עליונות"

  10. מעולה רועי

    מסכים שיהיה מעניין לראות את אזילי בספרס ובכלל מסקרן לראות מה יעשו הקיץ, אולדרידג׳ רק מתחמם.

    ותיקון קטן – התכוונת ״זה יסבך את הווריורס ויוכל לגרור את הסדרה מולם ל-7 משחקים, או אפילו להגעה סנסציונית של הת'אנדר לגמר ה nba״ ולא גמר המערב, כמובן.

  11. אני חושב שאנחנו הולכים ללקק את האצבעות מגמר המערב, ומהגמר עצמו. כנראה שלא מגמר המזרח, אם כי אני מקווה שטורונטו או מיאמי לא יפסידו בסוויפ טוטלי, רק איזה 4-1, משהו כזה….
    בכל מקרה לדעתי קשה מאוד להמר על תוצאת גמר המערב. ג"ס קבוצה אדירה, אבל רואים בOKC את האפסייד הגדול בסדרה האחרונה, והם יכולים בהחלט לנצח אותם. הכל פתוח לטעמי בסדרה הזאת.

  12. רועי סידרה פנטסטית נהדרת. משימה קשה לכתיבה.
    עגל זה בדיוק מה שהייתי אומר. התרומות של לברון ואחרים
    משפרות להם את הקרמה משמעותית.
    דורון האסון. הורי יסכימו אחרי שבגיל שנה שברתי כוס ועוד…
    תודה שוב על גיא שלא עבד עליו הכלח,גון ועוד תגובות טובות.

  13. אצל הרבה אנשים חסרי הבנה ומנחם ביניהם. הקבוצה שמםסידה אוטומית היא חרא ומאמן חרא והרבה קשקושים.
    במקום להבין את ההאמת הפשוטה: שתי קבוצות משחקות? תמיד אחת תפסיד. נקודה.
    זה קורב לאחרונה יותר ויותר הטןטאליות בתגובות והקיצוניות.
    חלק מהמגמה שגורמת לאינספור פיטורי מאמנים בשלל ענפי הספורט.

    1. זה נכון אבל לא בהכרח.
      כשהמאמן לא מגיב ומתעלם ממשהו מאוד ברור זה יכול לשגע.
      כמו למשל אטלנטה עם העזרה על לברון שהשאירה 900000000000 פעם את קווין לאב פנוי לשלשה מהפינה. פעם אחרי פעם, משחק אחרי משחק נופלים בפח. —-> זה מאמן.

      ואם נדבר במושגים של הסדרה הזו – כשאתה נופל פעם אחרי פעם באותו פרמטר ולא מנסה שום דבר חדש, אלא רק את מה שנכשל לך, זה מאמן.

      בספארס הקבוצה מצוינת והמאמן מצוין, אבל הספארס היא קבוצה לתארים ולא לחצי גמר מערב. המאמן הזה עשה ויודע לעשות קסמים, זה היה נראה די רחוק ממנו הסדרה ולכן התסכול.

  14. חחחח איך עכשיו פתאום כל אוהדי OKC ו\או שונאי הספארס יצאו מהחורים ומריצים את OKC לאליפות – בוא נרגע קצת.

    מנחם clue-less היקר, אתה טוען שOKC מנצחת ואני מזמין אותך להתערבות.
    אם OKC מנצחת את הסדרה מול הווריורס אני לא כותב פה יותר באתר.
    אם הווריורס מנצחת אתה לא כותב יותר מילה רעה על הווריורס\ספארס עד תחילת הפליאוף הבא?

  15. יואש, כמה תיקונים קטנים.

    הראשון והלא משמעותי – הספרס סיימו את העונה הרגילה במקום השני באחוזים ל-3 אחרי הלוחמים. (37.5%)
    (ולנארד סיים רביעי בליגה באחוזים מה-3. שוב, לא מהותי)

    התיקון השני, והמהותי (בהקשר לתגובתך לגוסט ריידר) –
    הספרס קלעו נגד אוקלהומה 39.8% מזריקותיהם מה-3, כך שזה לא "אופס, כמה זריקות לא נכנסו".
    בעונה הרגילה הם קלעו 7 שלשות למשחק, נגד אוקלהומה 6.9 שלשות למשחק.
    המקום בו הת'אנדר ניצחו את הסדרה הוא הצבע.
    70 – 47 לת'אנדר בריבאונד התקפה, זה יתרון גדול מדי בסדרה צמודה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט