חם מהתנור: סטפן קרי ה-MVP/רועי ויינברג

סטפן קרי זכה באמ.וי.פי

מצטרף למג'יק ונאש כרכז שזוכה פעמיים רצוף בתואר.

גארד גולדן סטייט, סטפן קרי, זכה בתואר ה-MVP לשנת 2015/16. קרי, העונה עם 30.1 נק' (50.4% מהשדה, 45.4% מהשלוש ו-90.8% מהעונשין), 5.4 ריב', 6.7 אס' ו-2.1 חט' ב-34 דקות למשחק למשחק. הוא הוביל את גולדן סטייט למאזן הטוב בהיסטוריה, 9-73, והוא ה-MVP השני (יחד עם סטיב נאש) שלוקח את התואר ומסיים את העונה עם 50% מהשדה, 40% מהשלוש ו-90% מהעונשין. קרי הוא ה-MVP הראשון שנבחר לתואר פה אחד.

קרי הוא ה-MVP העשירי בהיסטוריה שזוכה פעמיים ברציפות בהיסטוריה והראשון מאז לברון ג'יימס (שעשה זאת ב-2011/12 ו-2012/13, ולפני זה ב-2008/09 ו-2010/11) לעשות כך. הוא הראשון מאז דוראנט, והשחקן ה-9 בהיסטוריה, שזוכה בתואר מלך הסלים וה-MVP באותה שנה (יחד עם דוראנט, אייברסון, שאקיל, ג'ורדן, בוב מקאדו, קארים, וילט ובוב פטיט).

קרי שבר העונה את שיא השלשות לעונה (402 קליעות בשנה), והוא השחקן המצטיין עם האחוז הגבוה ביותר לשלוש בהיסטוריה. נוסף על כך, הוא השחקן השלישי בהיסטוריה שמוביל את הליגה בקליעות ובחטיפות באותה עונה (ונבחר ל-MVP), יחד עם ג'ורדן ואייברסון.

*

דייב ייגר מאמן סקרמנטו

דייב ייגר, המאמן שלאחרונה פוטר מהגריזליס, חתם כמאמן הראשי של סקרמנטו. ייגר ירוויח 16 מיליון דולר ל-4 שנים, כשהקינגס יכולים לצאת מהחוזה כעבור 3 עונות. ב-3 שנים עם ממפיס ירגר הגיע כל שנה לפלייאוף (פעם אחת לסיבוב השני) ולמאזן של 99-147 על הקווים. ייגר יהיה המאמן השישי של סקרמנטו מאז 2011.

ייגר צפוי להחתים את הצוות שירצה בקבוצה, וככל הנראה עוזרו בממפיס, אלסטון טרנר, וביל ביינו, עוזר פורטלנד וטורונטו לשעבר, צפויים להצטרף אליו בבירת קליפורניה. הקינגס ראיינו את ייגר בראשון, ומהרגע שפוטר מהגריזליס, בחמישי, הוא נחשב לפייבוריט המוחלט למשרה.

*

מנג'ר הספרס, אר סי ביופורד, זכה בתואר מנהל העונה. ביופורד החתים בשורות הספרס בקיץ את לה מרקוס אולדריג' ודיוויד ווסט והוביל את הקבוצה להשוואת מאזן הבית הטוב בהיסטוריה, 1-40, ולשיא מועדון של 67 ניצחונות. זאת הפעם השלישית שביופורד זוכה בפרס, מה שמציב אותו במקום השני ברשימת הזוכים בכל הזמנים (אחרי ג'רי קולנג'לו, שזכה בפרס 4 פעמים עם פניקס).

*

ממפיס מתחילה בתהליך חיפוש המאמן ופנתה לפרנק ווגל, מאמן אינדיאנה לשעבר שנחשב המועמד המוביל לתפקיד. בוצעו פניות גם לג'ף הורנסק (מאמן פניקס בעבר) ולעוזרי המאמן של סן אנטוניו (אטורה מסינה), מיאמי (דיוויד פיזדייל), שרלוט (פטריק יואינג) ופורטלנד (נייט ת'יבס).

*

גארד שרלוט, קמבה ווקר, שיחק במהלך הפלייאוף עם פציעה במיניסקוס בברך שמאל. ווקר עבר ניתוח כדי לתקן את הקרע, לאחר שעבר ניתוח דומה בינואר. ווקר העונה עם 20.9 נק' ו-5.2 אס' במשחק.

*

יוסטון ראיינה את מאמן קליבלנד לשעבר (והמאמן הישראלי הראשון באנ.בי.איי), דיוויד בלאט. בכך בלאט מצטרף לכריס פינץ' (עוזר מאמן הרוקטס), סם קאסל (עוזר מאמן הקליפרס) ומייק ד'אנטוני (עוזר מאמן פילדלפיה). הקבוצה צפויה לראיין בקרוב את ג'ף הורנסק (מאמן פניקס לשעבר) ואת סטפן סילאס (עוזר מאמן שרלוט).

ראוי לציין כי בלאט מועמד, בנוסף, למשרת האימון בניו יורק, ד'אנטוני מועמד למשרת האימון באינדיאנה והורנסק למשרה הפנוייה בממפיס, לצד מועמדותם לרוקטס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה תמידיץ לרועי שמעדכן תמיד בדרך נהירה ומעניינת מאד.
    מגיע לקרי. מגיע תרתי משמע ייגר לסקרמנטו. מראה מציאה. מקווה שיעשה חייל בקינגס ובליגה בכלל.

  2. תודה על העדכונים…. יש לי תחושת בטן שסוף לא יחזור בכושר שהיה, ובסוף דברי הדר יתממשו והקאבס ייקחו את האליפות

  3. לא הבנתי מתי לברון לקח mvp
    "עשה זאת ב-2011/12 ו-2012/13, ולפני זה ב-2008/09 ו-2010/11"
    אז יש פה 3 שנים ברצף לא? או ש10/11 זה טעות?

  4. תודה על העדכון רועי יא נסיח.
    בלאט ביוסטון יכול להיות אדיר, הקצב והסגנון של יוסטון מזכיר לי משום מה את מכבי של תחילת המילניום, כשבלאט היה עוזר המאמן של פיני.

    קרי הMVP הכי ראוי כבר שנים, ומאיים באופן רציני על טריפיט לתואר.

  5. תודה על העדכון רועי.
    בעיניי, עם כמות השלשות המטורפת, אין טעם לדבר על 90/50/40 יותר אלא על אחוז קליעה אמיתי (Ts%).
    55% מהזריקות של סטף העונה הגיעו משלוש – 11 למשחק. אין לזה אח ורע בתולדות מלכי הסלים של הליגה והסקוררים הגדולים. זה נחמד לעשות 90/50/40 עם שלשה, שתיים למשחק ועוד איזה זריקת עונשין אחת. מה שמייחד את הסטט של סטף העונה היא היעילות בקליעה. אחוז הקליעה האמיתי שלו הוא אחד הגבוהים בהיסטוריה כשכמעט כל המובילים בקטגוריה הם סנטרים.

  6. ההחתמה של יורגר היא בראש ובראשונה שינוי סגנון ואמירה.
    האמירה היא שבונים על קאזינס, ממפיס היא אחת הקבוצות היחידות שמשחקת כל השנים עם ביג מנים אמיתיים.
    כמו כן לא עוד משחק ההתקפה המהיר והתקפות המעבר המהירות אלא משחק הרבה יותר מסןדר עם הרבה יותר תרגילים מתוכננים מראש.
    גם בהגנה יהיה שינוי גדול, קארל עדיין שחק עם המון שמירות כפולות מה שגרם לקינגס להיות אחת הקבוצו שחוטפת הכי הרבה שלשות בליגה ומפסידה בקלות מול קבוצות שקולעות טוב משלוש.
    ליורגר היו שחקני הגנה נהדרים ולכן הוא שחק מעט מאד עם דאבל אפים והרבה מאד עם אישית.

    קוליסון וסט קארי הם שחקני ההגנה היותר טובים בקינגס.

    אם ליורגר יש סיי קשה לי לראות אותו מחתים את רונדו כי רונדו מודל 2016 הוא כמעט רק שחקן התקפה – השתפר קצת בקליעה וירד הרבה בהגנה/

  7. MVP ראוי ביותר!!! מי שהיה מצביע נגדו היה יוצא טומטום.
    טוב שסקרמנטו לקחו מאמן מנוסה בליגה ולא הימרו על מישהו חדש ו/או בעל ותק קצר. רק שיתנו לו לעבוד בתוך הבית משוגעים הזה.
    לגבי יוסטון, גם יהיה טוב אם יקחו מישהו מנוסה במקום להמר על מישהו יחסית חדש שהשחקנים לא יספרו.

  8. קרי הוא גם הראשון בהיסטוריה שמסיים עונה עם לפחות 50% מהשדה, 45% מהשלוש, ו-90% מהקו והוא גם עבר את האחוזים האלו.
    לפניו היו שלושה שהיה להם לפחות 50% מהשדה, 40% מהשלוש ו-90% מהקו: בירד, נאש ונוביצקי שגם עברו את האחוזים האלו (לבירד היו בעונה אחת בדיוק 40% מהשלושה עם יותר מ-50% מהשדה ו-90% מהקו ובעונ אחרת היו לו גם יותר מ-40% מהשלוש. לנאש או נוביצקי היו שתי עונות עם יותר מאחוזים אלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט