סיקור משחקי שבת – לאורי מחזיר את הביתיות, לילארד משאיר את הסדרה בחיים/ שגיא נאור

סיקור משחקי שבת – לאורי מחזיר את הביתיות, לילארד משאיר את הסדרה בחיים/ שגיא נאור

מיאמי היט 91 – טורונטו ראפטורס 95 (2-1 לראפטורס בסדרה)

בסיבוב הראשון טורונטו הפסידה את המשחק הביתי הראשון, ניצחה את השני והניצחה את השלישי באינדיאנה. זה התסריט שדויין קייסי קיווה לו גם הלילה.

הקנדים פתחו טוב והובילו רוב הרבע הראשון כשוולנצ׳יונאס ודרוזן מובילים עם 8 נקודות כל אחד באחוזים טובים. ההתאמה של קייסי היתה ההחזרה של פטריק פטרסון לחמישיה על חשבונו של נורמן פאוול הרוקי וזה השתלם לו. בצד השני, דראגיץ התחיל חלש עם 3 אבודים ברבע שהסתיים ביתרון של טורונטו – 23-19.

ברבע השני, המחליפים של מיאמי הכניסו אנרגיות ובעזרת הגנה אקטיבית ונקודות של ג׳ו ג׳ונסון ההיט לקחו את ההובלה אבל הבשורות הרעות הגיעו מהאיש הגדול. חסן וייטסייד נחת לא טוב ונפצע בברך, הוא יצע צולע לחדר ההלבשה ושם הוחלט שהוא סיים את חלקו להיום. את המקום שהתפנה בצבע ניצל הסנטר הליטאי הנהדר של הראפטורס. בחמש הדקות האחרונות של הרבע הוא קלע 8 נקודות על מקרוברטס וסטודמאייר וסיים את המחצית עם דאבל דאבל מצויין של 16 נק ו-10 ריב׳ כשהקבוצה שלו יורדת להפסקה ביתרון 49-49. ההיט מסיימים את המחצית עם 1-9 מהשלוש בעוד הראפטורס, למרות הסקור הנמוך, קולעים ב-55% מהשדה.

אז איך מתחילה המחצית השניה? עוד סנטר נוחת לא טוב ויורד לחדרי ההלבשה. ולנציונאס נוחת על הרגל של וייד ומעקם את הקרסול דווקא אחרי פתיחה כל כך דומיננטית שלו וגם הליטאי סיים את חלקו.

קייל לאורי, ברבע הכי טוב שלו בפלייאוף, סוף סוף הגיע עם 15 נקודות ו-3 שלשות. ההתקפה של ההיט נראתה רע מאוד ברבע הזה עם המון זריקות לא יעילות מחצי מרחק שלא נכנסו ורק 6 קליעות מהקו של וייד הצליחו להשאיר את מיאמי במרחק סביר. הראפטורס כבר עלו ליתרון 10 אבל דקות אדירות של וייד עם 2 שלשות (ממתי הוא נהיה קלעי מחוץ לקשת??) ועוד 2 קליעות מחצי מרחק השוו את התוצאה בסיום הרבע – שוויון 68. 18 לוייד ברבע אדיר שלו. מיאמי המשיכה את המומנטום לרבע האחרון ועלתה ל-74-68 אבל הראפטורס גילו אופי, הידקו את ההגנה ונצמדו לקבוצה מפלורידה. 5 רצופות של לאורי העלו את הקנדים ל-82-78 אבל וייד וג׳ונסון השוו במהירות. לאורי קלע עוד 5 רצופות לפני שוייד והאסלם צמצמו לנקודה.

 

image
סוף סוף הגיע לפלייאוף. לאורי.

בהתקפה הכי חשובה במשחק וייד לקח את לאורי אבל לאורי לקח את וייד לסיבוב וקלע לו על הפרצוף בשביל להעלות את הראפטורס ליתרון 3, חצי דקה לסוף. בזמן שנותר ההיט לא הצליחו לסחוב את המשחק להארכה שלישית ברציפות כשדרוזן עומד בלחץ עם 5/6 מהקו.

הרכז של הקנדים, שהגיע אחרי סדרת סיבוב ראשון חלשה ושני משחקים ראשונים בהם קלע 10/35 מהשדה הופיע בענק. 33 נקודות (29 במחצית השניה) ב-11/19 מהשדה ו6/6 מהקו. בתשעת המשחקים הראשונים הוא הכניס רק 9 שלשות. היום? 5/8.

דה רוזן החליף את השם הלילה לדה פרוזן וסיים עם 6/17 ל-19 נקודות אבל לפחות קבר מהקו בקלאץ׳. הליטאי היה מעולה עם 16 ו-12 עד שנטש.

image
משחק פנומנלי שלא הספיק, וייד

אצל מיאמי זו היתה הצגת יחיד של די וייד. 38 נקודות ב-13/25 כולל 4 שלשות, לגמרי וינטג׳ וייד (עבר את דירק נוביצקי במקום ה-14 בטבלת הקלעים בפלייאוף, במשחק הבא יחלוף על פני מג׳יק). זה לא הספיק כי הוא לא קיבל מספיק עזרה וכל השאר החטיאו את כל 12 השלשות שלהם אחרי שהקבוצה קלעה ב-52% מחוץ לקשת בשני המשחקים הראשונים. אחרי שאיבדה בסיטונות במשחקים הראשונים ההיט שמרו על הכדור יפה (9 איבודים, 5 של דראגיץ׳) אבל ההתקפה היתה כל כך סטטית – 11 אסיסטים בלבד יעידו על כך.

המשחק הבא הוא מאסט ווין מבחינת מיאמי וכל הלחץ על הכתפיים של ספולסטרה והחברים. מישהו שם יהיה חייב להתעלות ולעזור לוייד כי לבד הוא לא מספיק.

פורטלנד טרייל בלייזרס 120 – גולדן סטייט ווריורס 108 ( 2-1 לווריורס בסדרה)

הבלייזרס חזרו הביתה, שם הם מרגישים הרבה יותר נוח ובטוח. הם היו בפיגור 2-0 גם מול הקליפרס וכולנו זוכרים איך זה נגמר.

הפתיחה היתה כל כולה קליי תומפסון. רבע ראשון אדיר של 18 נקודות עם 4 שלשות הוביל את הלוחמים ליתרון 28-22. לילארד ענה עם 11 משלו באחוזים טובים.

הרבע השני נפתח מצוין מבחינת הבלייזרס כשקראב מעלה אותם ליתרון, אמינו קובר 3 מחוץ לקשת ודיימו ממשיך להפציץ עם 14 ברבע והקבוצה של סטוטס יורדת ביתרון מבטיח 58-46 כשלילארד כבר עם 25, אחת יותר מקליי בצד השני. האריסון בארנס לוקח אחריות בהיעדרו של ה-mvp ומסיים מחצית עם 0 עגול, כמו גם שון ליוינגסטון (5 אסיסטים).

ברבע השלישי נשמר הסטטוס קוו כשהבלייזרס לא מצליחים לברוח אבל הווריורס לא מצליחים להפוך אותו לחד ספרתי – 93-80 ואין זכר להגנה המצוינת של הווריורס בפלייאוף הזה.

ברבע האחרון, לילארד מעלה את פורטלנד ליתרון שיא 105-85 אבל הווריורס לא אומרים נואש וריצת 9-0 תוך 2 דקות מחזירה אותם לעניינים אבל הם לא הצליחו להתקרב יותר מזה ולילארד את מקולום דאגו שהנצחון יישאר באורגון.

image
סחף את הקבוצה לניצחון. דיימו חיים של עידו.

דיימו נתן הופעה עם 40 נקודות ו-10 אסיסטים באחוזים מעולים – 14/27 מהשדה, 8-13 משלוש ו-4/4 מהקו. אמינו המשיך את הפלייאוף הנפלא שלו עם 23 ב-8/9 מהשדה ו-4 שלשות. משולם נתן יד עם 22 וקראב תרם מהספסל 10 דקות ו25+ בדקות שהוא על המגרש. הנתון הכי משמעותי היה הקליעה של הבלייזרס מבחוץ – 17/30.

בצד של האלופה רק קליי וגרין הופיעו כשהם קולעים 72 כשגרין מדהים עם 8 שלשות ומוסיף 9 ריב ו-8 אסיסטים. ברבוסה היה היחיד מלבדם בדאבל פיגרס כשליוינגסטון שקט בקליעה עם 5 אבל גם 10 אסיסטים.

חצי הכוס המלאה מבחינת ג״ס היא שקארי אמור לחזור למשחק הבא ועכשיו יהיה לו יותר ממשחק אחד לחזור לעניינים ולכושר אחרי שבועיים היעדרות. מצד שני, עוד הפסד באורגון והסדרה הזו פתוחה לחלוטין כשכל הלחץ על האלופה.

 

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. אחלה סיקור, תודה.

    במהלך המשחק בפורטלנד, חדי השמיעה יכלו לשמוע את קולות פרפורי הגסיסה האחרונים, שהשמיע חוזה המקסימום של האריסון בארנס…

      1. חוזה מקסימום, במיוחד עם עליית התקרה, הוא דבר יחסי ולא אבסולוטי.

        כך TT הוציא מגילברט פאקינג 82 מיליון וכך יהיה לא מעט ב-2 הקייצים הקרובים.

        הכל תלוי באיזו קבוצה אתה, כמה מרוויחים אלו שלידך/כמוך וכמה כסף צריך או אפשר להוציא.

    1. הוא בהחלט יקבל חוזה מקסימום.קודם כל כמו שכתבו לפני אם TT קיבל כמעט חוזה מקס אז בארנס בטוח יקבל.מה עוד שהתקרה תקפוץ ולמלא מלא קבוצות יש מלא מלא כסף לבזבז ואין כל כך על מי ודבר אחרון הרי אין דבר שGM בליגה אוהבים יותר מפוטנציאל,ופוטנציאל יש לבארנס וסהכ הוא יחסית צעיר.

  2. את פורטלנד לא ראיתי אבל מאמי וטורונטו קצת מביישים את מעמד הפלייאוף . נכון שיש מתח (ובמשחק האחרון אפילו התבאסתי – גם בשביל ווייד אבל בעיקר בגלל שראיתי בהם סוג של מעכבי לברון ל6 משחקים ועכשיו הם גם עייפים יותר וגם לא מראים שיש להם את זה…. ) אבל המשחק כולו הוא ולנציונאס האיכותי + לאורי וזה רוזן שמשחקים הירוו בול מול ווייד אחד בלתי נגמר + חבורת אימפוטנטים.

  3. אני במצוקה אמיתית.

    אני פשוט המנחס הלאומי. אין דברים כאלו.

    שיטת הניחוס שלי היא מאד פשוטה- אני צריך לראות את המשחק או לפחות לבדוק מדי רגע את התוצאה. אלילת המזל כל כך נרגשת לכבודי שהיא מפילה מהידיים את כל המזל…..

    לא מאמינים? את המשחק הראשון בסדרה התיישבתי לראות עם חבר (עמית טבול השופט והאגדה). כבר הרבע הראשון היה 20 הפרש אבל אמרתי לעצמי שאני ילד גדול ואני לא מאמין באמנות תפלות. כשהיה 23 הפרש ברבע השלישי נשברתי והלכתי לישון. מאותו רגע בדיוק פורטלנד צימצמו את ההפרש פלאים…..
    את המשחק השני החלטתי שאני לא רואה כי היתה לי תחושה שפורטלנד באמת מסוגלים להפתיע ולא רציתי להרוס. אז כשקמתי מיד הסתכלתי על התוצאה ופורלטנד הובילו ברבע השלישי. התחלתי לבדוק את הסקור כל רגע וראיתי את ההפרש מתפוגג. כשנכנסתי לראות גם את השידור ברבע הרביעי פורטלנד התפרקה סופית….
    אז הבוקר עשיתי כל מה שאני יכול כדי להתעלם מהמשחק וזה עבד! רק שלא ראיתי את המשחק….

    1. יש הבדל בין עניין לבין רמת כדורסל. הסדרה בין טורונטו למיאמי באמת לא מציגה רמת כדורסל גבוהה וזה לאו דווקא בגלל הגנות טובות. שתי ההתקפות פשוט לא מסודרות, המון בידודים בלי שום יצירתיות ומחשבה. לא סתם כמות האסיסטים במשחקים נמוכה עד גיחוך.
      כשמיאמי קולעת 20% מהשלוש או כשדרוזן קולע 2/8 מהקו זה אולי מביא לשלושה משחקים סופר צמודים אבל הרמה עדיין נמוכה ומאכזבת למעמד 4 הגדולות של המזרח.

  4. מענין
    פורטלנד קבוצה גדולה אבל האוסטרלי אמר חומוס
    ובינתיים הניצחון מגיע מהמנה העיקרית לילארד 58 דולר בלי המנה העיקרית מי שזוכר .
    אז לא שילמת על המנה העיקרית עידו אז איך תנצחו או שזה הטריק ?

    1. לילארד עשה מה שלילארד עושה. הוא לבד לא יכול לנצח אותם!

      היום העזרה באה ממנת הצד אד דיוויס שהצליח לעצור את דריימונד גרין (בלעדיו זה היה יכול להיות אפילו עוד יותר גרוע). ואמינו שתפר את כל הזריקות שלו.

      עוד 3 נצחונות למנייאק. חתיכת קבוצה הג"ס הזאת.

      1. היום קיבלתם עזרה גם מהשופטים . באתרי אוהדי הלוחמים מתלוננים מרה על השיפוט , והם צודקים . איך יכול להיות שפורטלנד הלכה לקו 29 פעמים וג"ס רק 17 , וזה במשחק שהיה שקול גם בריבאונדים וגם במשחק הזריקות לשלוש ? השופטים שרקו על כל נגיעה של ג"ס , ולפורטלנד נתנו לדחוף ולשרוט חופשי.

    1. מי שנתן לכם את הערך המוסף היום היה אמינו . האחרים הוציאו לו כדור בחדירות והוא מצא את עצמו פעם אחר פעם חופשי מהשלוש ותפר את הזריקות . הלוחמים יצטרכו למצוא דרך איך לעצור חדירות שלא על חשבון שמירה צמודה על אמינו . בקיצור – בלי דאבל טים על לילארד או מקולום כשהם חודרים .

  5. תודה על הסיקור המעולה, שגיא.
    אני עתה לא רוצה שמיאמי יגברו על טורונטו כי אני חושש שהם יתמוטטו כליל מול הקאבס ולברון, ולא הייתי רוצה לחזות בבושה הזאת.

    1. מנחם אני מסכים איתך מיאמי עם ווטסייד יש לה מאצאפ טוב נגד קליבלנד (הם לא יקחו את הסדרה אבל בהחלט יכולים לנצח משחק שניים) בלעדיו אין להם מה למכור (וכנראה לא תעבור את טורנטו), במיוחד שגם בוש לא משחק (הגנת הפיק אנדרול הטובה בליגה). הצבע של מיאמי חלש מאוד ויש בעיה נוראה של ריווח (רק גונסון ודראגיץ מסוגלים לקלוע 3).

  6. לא שזה כזה קריטי אבל מישהו מוכן להסביר לי למה החסימה על הליי-אפ של לברון 1:17 לסיום המשחק הייתה goal tending?
    זה מופיע גם בתקציר…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט