עובדות וסיפורי נ.ב.א (16) / רון טחן

השבוע בפינתנו ניזכר, בין היתר, בשחקן שלא נתן לבעיה רפואית לעצור אותו, בשחקן שלא נתן לאף שופט לרסן אותו, ונקנח עם בוחן פתע קצר.

 

1. כאשר כוכבים כמו כריס וובר עוברים קבוצה, לרוב הם לא מתבקשים לוותר על המספר שלהם. אבל כשוובר הגיע בשלהי הקריירה שלו לדטרויט, הוא נאלץ לוותר על מספר 4 הקבוע שלו. הסיבה – מספר 4 בפיסטונס הופרש על ידי הפיסטונס לטובת ג'ו דומארס האגדי.

וובר התלבט באיזה מספר לבחור, עד שאחיינו הצעיר אמר לו שהוא ראה אותו בחלום קולע סל ניצחון, כשהוא לובש גופיה עם מספר 84.
זה הספיק לוובר כדי להפוך לשחקן הראשון והיחיד בתולדות הליגה עם המספר 84 על הגב (תודה לעידו גילרי על הסיפור).

בעונה הבאה (2007/8, האחרונה שלו בליגה ) וובר חזר לשחק עם גופיה מס' 4 למשך תשעה משחקים בגולדן סטייט, הקבוצה בה החל את הקריירה.

*

2. בתור ילד, אדם מוריסון כיכב על מגרש הכדורסל וחלם על קריירה כשחקן מקצועני. עם זאת, לאחר שסבל מחולשה, גילה מוריסון בן ה-14 שהוא סובל מסוכרת נעורים. רופאיו של מוריסון הודיעו לו שעובדה זו לא תמנע ממנו להגשים את חלומו, כל עוד ישמור על עצמו.
מוריסון סיפר כיצד היה נוהג לבדוק את רמת הסוכר בדמו מספר פעמים במהלך היום, ועל כך שהקפיד לאכול ארוחות מסודרות בשעות קבועות, במקביל להזרקת אינסולין לגופו, לפי הצורך.

וכך, מוריסון שיחק במשך שלוש עונות במכללות במדי גונזגה, כאשר בעונתו האחרונה הפציץ לא פחות מ-28.1 נק' למשחק והושווה ללארי בירד האגדי.
יכולתו הנפלאה לא נעלמה מעיניו של שחקן אגדי אחר – מייקל ג'ורדן – שהחליט לבחור בו עבור שארלוט בבחירה השלישית של דראפט 2006.

לצערו של מוריסון, הקריירה שלו בליגה של הגדולים לא הייתה מוצלחת במיוחד. לאחר עונת רוקי פושרת, מוריסון החמיץ את כל עונתו השנייה לאחר שנפצע במהלך קדם העונה. עם חזרתו מפציעה, הוא לא קיבל מספיק דקות, והועבר בטרייד אל הלייקרס.
במדי הלייקרס הוא חגג שתי זכיות באליפות, אך לא השתלב מבחינה מקצועית, ובגיל 25 בלבד נפלט מהליגה הטובה בעולם.

*
3. עונת 2005-06 של הניו יורק ניקס, תיזכר כאחת העונות הגרועות בתולדות המועדון, שסיים עם 23 ניצחונות בלבד לעומת 59 הפסדים.

מדובר בנתון שעשוי להפתיע אנשים שלא עקבו באותה עונה אחרי עלילות הניקס, בהתחשב בשמות השחקנים שהספיקו ללבוש את מדי המועדון באותה עונה.

שימו לב לסגל הקבוצה שכלל, בין היתר את סטפן מארבורי, ג'מאל קרופורד, ג'יילן רוז, סטיבי פרנסיס, אדי קארי, צ'אנינג פריי (שהיה אז סנטר בעונתו הראשונה בליגה, שכלל לא העז לזרוק מבחוץ), מאט בארנס, מיודענו נייט רובינסון, וכן את האלופים לעתיד דיוויד לי וטרבור אריזה (שהועבר לאורלנדו בטרייד עם פני הארדוואי תמורת פרנסיס).


אז מדוע אנחנו מספרים לכם על הקבוצה הכושלת? ובכן, מכיוון שמאמן הקבוצה באותה עונה, לארי בראון, ניסה לא פחות מ-42 חמישיות שונות, מספר שיא לעונה אחת.
נתון מעניין נוסף הוא שהשחקן היחיד שפתח בכל משחקיו היה דווקא סטפן מארבורי, (ששיחק ב-60 משחקים סה"כ באותה עונה), איתו בראון בכלל לא הסתדר, בלשון המעטה.
*

 

 4. אתם משחקים כדורסל בשכונה, יריבכם טוען שביצעתם עליו עבירה, ואתם בטוחים שהוא משקר.
מה עושים? יש כאלה שהולכים מכות, ויש חבר'ה קצת יותר נורמלים, שמחליטים שאחד השחקנים יזרוק "קצר" (מהעונשין או מקו השלוש), במטרה לזכות בכדור. וכך, לפעמים ה"צדק" יוצא לאור, ולפעמים לא.

כידוע לכם, שחקנים רבים בליגה הטובה בעולם מוצאים את עצמם לפעמים על קו העונשין ללא סיבה אמיתית. וכאן חברים, נכנס לתמונה האיש בתמונה – ראשיד וואלאס האגדי.

וואלאס, שהיה "חביב השופטים" במהלך הקריירה הנהדרת שלו, מחה לא פעם על עבירות שנשרקו לחובתו או חובת חבריו. פעמים רבות המחאות שלו עלו לו בעבירות טכניות שהובילו להרחקות, אך לעיתים הן סיפקו לנו רגעים מבדרים במיוחד.
עם השנים, וואלאס הכניס ללקסיקון של הכדורסל את הפתגם: "Ball Don’t Lie".
המשמעות היא כמובן שגם אם השופטים טעו, הרי שהכדור לא משקר.

אחד הרגעים היותר מבדרים מהקריירה של וואלאס הגיע כאשר שיחק בניקס בשנת 2012. וואלאס ניסה לעצור את לואיס סקולה, ודחף אותו קלות אחרי שהשופטים שרקו עבירה לחובתו. הוא הספיק לקבל עבירה טכנית ששלחה את רכז פיניקס דאז, גוראן דראגיץ, לזריקה חופשית מקו העונשין.
אלא שדראגיץ', קלע עונשין מצוין, החטיא. בתגובה, וואלאס צעק את המשפט המפורסם שלו.
השופטים פחות העריכו את ה:מחווה", והרחיקו אותו עם עבירה טכנית שנייה.

אתגר לסופשבוע

זהו את שמות השחקנים, לפי תמונות המלמדות על הכינוי שניתן להם בליגה. רמז: החל מסיום העונה האחרונה, כולם שחקני עבר.

 

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. אחלה עובדות, האתגר:

    1.קובי
    2.קארל מלון
    3.הווארד
    4.ג'ייסון וויליאמס
    5.פייטון
    6.ג'ורג' גרווין/דורון שפר (לדעתי גרווין)
    7.ג'וליוס אירווינג
    8.בוב קוזי?
    9.חאכים
    11.קארים? (סקייהוק)
    12.דומיניק
    14.אבא של קובי ("ג'לי בין")
    15.פיט מארביץ'
    16.ביל בראדלי (דולר ביל)
    17.דיימון סטודמאייר
    18.ויני ג'ונסון
    20.שון מריון

        1. רועי כמה טעויות שאקיל הוא סופרמן (דוויט סופרוומן), 8 מגיק 10 דניס רודמן, 11 קני סמית 13 ארל הפנינה מונרו, 19 רוברט טיילר

  2. תודה, מעולה.

    1. קובי ברייאנט
    2. קארל מלון
    3. שאקיל אוניל
    4. ג'ייסון וויליאמס
    5. גארי פייטון
    6. ג'ורג' גרווין
    7. ג'וליוס ארווינג
    8. ארווין "מג'יק" ג'ונסון
    9. האקים אולג'ואן
    10. דניס רודמן
    11. קני סמית'
    12. דומיניק וילקינס
    13. ארל מונרו
    14. ג'ו ברייאנט
    15. פיט מארביץ'
    16. ביל בראדלי
    17. דיימון סטודמאייר
    18. ויני ג'ונסון
    19. יוג'ין "טראק" רובינסון
    20. שון מריון

  3. 1. קובי בריאנט
    2. קארל מאלון
    3. דוויט הווארד (שחקן כדורסל הוא כבר לא)
    4. ג'ייסון וילאמס
    5. גארי פייטון
    6. ג'ורג גרווין
    7. הדוקטור
    8. ?
    9. האקים
    10. מאט בונר
    11. קני סמית'
    12. דומיניק
    13. ארל דה פרל
    14. ג'ו בריאנט
    15. פיסטול פיט
    16.?
    17. ?
    18. ויני ג'ונסון
    19. ?
    20. שון מריון

  4. יופי של חידון, רועי כבר ענה על הכל. בואו נאמר בעדינות, הסוכרת לא היתה הבעיה של אדם מוריסון בליגה. ראשיד היה מצחיק מאוד, חסר מטורלל כמוהו בליגה היום. הניקס ההם היו כל כך גרועים והאמת שללארי בראון ישנה אחריות גדולה (אם כי כשהכוכב שלך הוא מרבורי אז יש לך נסיבות מקילות).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט