חם מהתנור: פרנק ווגל לא ימשיך באינדיאנה/רועי ויינברג

אינדיאנה פייסרס הודיעה כי חוזהו של מאמן הקבוצה מאז 2011, פרנק ווגל, לא יחודש. ווגל ניצח 250 משחקים מתוך 431 כמאמן אינדיאנה (58% הצלחה, האחוז השני הגבוה בתולדות המועדון). העונה ווגל הוביל את אינדיאנה למאזן של 37-45 ולסיבוב הראשון במזרח, שם הודח מול טורונטו ב-7 משחקים. ווגל הוביל את אינדיאנה פעמיים ברציפות לגמר האזורי (2013 ו-2014).

המועמדים להחליפו, נכון לעכשיו, הם עוזרי מאמן אינדיאנה, נייט מקמילן (לשעבר מאמן פורטלנד) ובריאן שואו (מאמן דנבר לשעבר). גם מאמן יוסטון בעבר וחברו לקבוצה לשעבר של לארי בירד, קווין מקהייל, הוזכר כמי שיתכן ויאמן את הפייסרס בעונה הבאה, למרות שמועמדתו נשללה ע"י בירד, מנג'ר אינדיאנה. מועמד נוסף הוא עוזר המאמן הבכיר בשיקגו, ג'ים בוילן.

*

יוסטון החלה בתהליך חיפוש מאמן. המאמן הזמני של הקבוצה, ג'יי בי בייקרסטאף, לא מועמד לתפקיד והוא ככל הנראה יהיה עוזר מאמן ראשי בקבוצה כלשהי (הלייקרס והווריורס מחפשות עוזר מאמן בכיר, נכון לעכשיו). בין המועמדים לתפקיד יש את עוזר מאמן הקבוצה, כריס פינץ', עוזר מאמן הקליפרס סם קאסל ומאמן פניקס בעבר (כיום עוזר מאמן פילדלפיה), מייק ד'אנטוני. שלושתם נפגשו, או שיפגשו בקרוב, עם הנהלת הקבוצה.

בנוסף, עוזר מאמן שרלוט סטפן סילאס, מאמן פניקס לשעבר ג'ף הורנסק ומאמן יוסטון (והניקס) בעבר, ג'ף ואן גנדי נחשבים למועמדים שיש להם עבר ב-NBA כמאמנים או כעוזרי מאמנים, יחד עם פרנק ווגל, מאמן אינדיאנה שבדיוק פוטר מהפייסרס.

מדובר ברשימה חלקית, ויתכן שברשימה המלאה יש כ-10-15 מועמדים. מאמני המכללות ביל סלף (מאמן קנזס) ושאקה סמארט (מאמן טקסס) זכו לעניין מצד יוסטון, למרות שככל הנראה הקבוצה תתמקד במאמנים מוכחים ועוזרי מאמן מבטיחים במהלך החיפוש. לכן גם מועמדותו של שחקן יוסטון לשעבר ופרשן ההווה, קני סמית', אינה סבירה במיוחד למרות הדיווחים שטוענים כי הקבוצה מתכננת לראיינו.

*

סקרמנטו קינגס מעמיקה את הליך חיפוש המאמן. לאחר שהקבוצה ראיינה את סם מיצ'ל, מייק וודסון ו-ויני דל נגרו, הקינגס יראיינו את דיוויד בלאט (מאמן קליבלנד לשעבר), אטורה מסינה (עוזר מאמן בס"א), פטריק יואינג (עוזר מאמן בשרלוט), מארק ג'קסון (מאמן ג"ס לשעבר) וג'ף הורנסק (מאמן פניקס לשעבר). בראיין שואו (מאמן דנבר לשעבר), הנרי ביבי (עוזר מאמן פילדלפיה, ממפיס ודטרויט בעבר), קורליס וויליאמסון (עוזר מאמן הקינגס כיום), ג'יימס בורגו (עוזר מאמן סן אנטוניו כיום ומאמן אורלנדו לשעבר) ונייט מקמילן (מאמן פורטלנד בעבר) צפויים להתראיין גם הם למשרה. מדובר בלא פחות מ-13 אנשים.

*

לוק וולטון, מאמן הלייקרס, בונה צוות עוזרי מאמן. המועמד הבכיר להצטרף כעוזר המאמן הבכיר הוא בריאן שואו, שהיה עוזר מאמן הלייקרס בתקופה שוולטון שיחק שם (וזכה ב-2 אליפויות כעוזרו של פיל ג'קסון). שואו, מאמן דנבר לשעבר, הוזכר גם כמועמד בקשר לתפקיד המאמן הראשי בסקרמנטו.

*

דריק נוביצקי מתכנן לנצל את אופציית היציאה מחוזהו ולהפוך לשחקן חופשי. הפאוור פורוורד הגרמני רוצה לחתום על חוזה חדש של שנתיים עם אופציית יציאה לאחר שנה, לפי הדיווח. נוביצקי העונה הראה שהוא שחקן מצויין גם בגיל 37 עם 18.3 נק' (44.8% מהשדה, 36.8% מהשלוש) ו-6.5 ריבאונדים במשחק.

*

הפיסטונס מחפשים טרייד על ג'ודי מיקס, השוטינג גארד הפצוע ששיחק 3 משחקים בלבד העונה וירוויח 6.54 מיליון דולר בעונה הבאה. ב-2014/15, מיקס קלע 11 נקודות ב-35% מחוץ לקשת.

*

כוכב גולדן סטייט הפצוע, סטפן קרי, חזר לתרגל קליעה לאחר שנפצע בברכו (ובקרסול מוקדם יותר) במהלך הסיבוב הראשון של קבוצתו מול יוסטון. מלך הסלים של הליגה אמר שסיכויו לחזור למשחק השלישי בין גולדן סטייט לפורטלנד בחצי גמר המערב "די טובים". מאמן הווריורס, סטיב קר, אמר כי סיכויו לחזור למשחק 2 קלושים אבל הם יבדקו אותו כל יום בין משחק 2 ל-3, וינצלו את הפגרה הארוכה (5 ימים) בין המשחקים כדי לשלבו באימוני הקבוצה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 44 תגובות

    1. רועי, זה אולי נכון ברמת הפנטזי-ליג, אבל בחיים האמיתיים לא הייתי נוגע עם מקל בעובד שיצא כרגע מפרויקט חייו (עד כה, הוא מאוד צעיר), ומיד זורק אותו למשרת מאמן ראשי במועדון במצב של יוסטון.
      לא בטוח בכלל שווגל עצמו מעוניין בכניסה מיידית לתפקיד כזה.

      אחד מעכברושי ה NBA באתר יודע לומר עד כמה זה שכיח שמאמן ראשי יעבור בין קבוצות בהפרש של חודש-חודשיים?

      1. מ-2010/11 ואילך:
        דוק ריברס מבוסטון לקליפרס
        ג'ייסון קיד מברוקלין לבאקס

        שניהם הגיעו לפלייאוף בעונה הראשונה.

        אני מסכים שיש חסרונות לווגל, אבל הוא הראה יכולת שיפור מהירה עם אינדיאנה (63.6% הצלחה בעונה המלאה הראשונה שלו לעומת 39% בעונה המלאה האחרונה של המאמן הקודם שלהם, ג'ים אוברייאן) והוא יכול להיות האיש ל-re-building.

        מכל האנשים בשוק כרגע אני חושב שהוא המועמד הטוב ביותר, אולי יחד עם בלאט.

  1. ווגל ליוסטון יהיה מצוין. שיביא את האופי שהוא בנה בקבוצה הקשוחה של המחצית הראשונה בעונת 13-14 וזה אולי יתקן את הסמרטוטיאדה שהולכת שם. כישרון לא חסר להם.

  2. אלא אם יש משהו שאני לא יודע על היחסים בין ווגל לפול ג׳ורג׳ זה נראה לי החלטה רעה מאוד. ווגל לא מאמן מושלם אבל מאמן נהדר וטוב שמשתפר כל הזמן. רק תתסתכלו על מה היברט וסטיבנסון עושים מאז שהם לא בפייסרס ותוכלו להבין לאן ווגל לקח אותם ועם מה. רמת הציפיות ממאמן בליגה כיום היא לחלוטין לא ריאלית ולא נורמאלית.

      1. זו הטעות הכי גדולה שלו! קרלייל, בעיני, המאמן השני בטיבו בליגה אחרי פופ (הייט אשברי – איזי…, שסטיב קר ייתן עוד 2 עונות ברמה גבוהה ואז הוא יתברג יופי בצמרת)

  3. הלוואי ש-GMים היו חוטפים יותר ממאמנים בליגה הזאת. המעגל הסגור הוא שאם לא הוצאת את המיטב מהשחקנים יש סיכוי שתיפול עונה ואז קבוצתך תזכה בבחירת דראפט גבוהה. ואז יתנו לך להמשיך "לבנות" את הקבוצה עוד שנתיים. אם תוציא פוטנציאל סביר מהקבוצה היא תקבל בחירת דראפט לא גבוהה והיא לא תביא פרי איג'נט אזי המאמן יפוטר. אם הקבוצה תתעלה על הפוטנציאל ואף תעפיל לפלייאוף מהמקום ה6-8 ותודח, המאמן יקבל עוד עונה. בעונה שלאחר מכן ללא שידרוגים אם לא תראה שיפור מיידי תפוטר גם כן.

    מכיוון שהGM תמיד צודק והשחקנים שהם מביאים תמיד טובים מספיק. ואז הם מרימים גבה ולא מבינים למה המאמנים המחליפים לא מצליחים וחוזר חלילה.

    בקיצור עד ששלטון הGMים המחממי כיסא לא תיגמר בליגה (תודה לפופ ולואן גנדי בעלי התפקיד הכפול) נראה מאמנים שמצליחים או בקונטנדרים או בקבוצות עלובות בבניה. כל השאר יוחלפו תדיר.

    ברור שישנם הנהלות שפויות כגולדן סטייט, בוסטון, סן אנטוניו, פורטלד (ניל אושיי אדיר) ועוד… אבל המראה של מאמנים מדהימים מקטטים רגליהם בתור כדי שהדוקס ההודי של סקרמנטו יועיל בטובו לשמוע את דעתם בעינייני משחק שאינו מבין בו כלום גורם לי לבחילה קלה.

      1. כי כך אני מדבר וכך אני כותב. עברית היא שפתי השניה ואני לא מגביל את עצמי ביכולת הביטוי מפחד שטרול מזדמן או עורך לשוני מתוסכל או סתם טרחן מיותר יתעלם מהתוכן של דבריי ויהפוך טעות כתיב שלי למבחן IQ.

        במיוחד אם רבע שנייה אחרי שהשוויץ באיות המילה "מכתתים" שגה באיות המילה "לנסות".

        1. שגיאת מקלדת זו לא שגיאת כתיב
          יש הבדל ואם אינך מודע אליו כנראה שאינך מודע למגבלות הדיגיטליות בעולמנו..קיצר..למדת משו:) תתנחם בכך

          1. ווהו! חברים, יש לנו את זה! הפלוני עבר את כל המבחנים והמבדקים שלנו, כמובן שבשביל הרשמיות אני מחכה עדיין ליונה עם התוצאות הרשמיות, אבל בואו נעבור בינתיים על הדרך שעברנו – הפלוני ישב על האינטרנט באתר שאין הוא מכבד את בעליו, חיפש יום ולילה מה להוסיף לטיעון, וכשלא מצא אחד, כנראה מחוסר בינתו או הבנתו, הוא הלך לחפש שגיאות כתיב. אבל… רגע אחד, הנה, הנה זה בא – כן! זכינו בחבר חדש למועדון! הפלוני מצדיק את שמו כפולני סטריאוטיפי למופת והוא נכנס למועדון האליטיסטים. הפולני הפלוני עשה ככל שביכולתו כדי לקבוע מי ראוי ומי לא ראוי להביע דעה על פי מספר שגיאות הכתיב שהוא עשה (שכמו שכולנו יודעים, אחד זה המספר הבודד ביותר כי אחד זה יותר מדי), ועל כן הוא כעת אחד מאיתנו!
            נא להגיע למפגש הבא עם ברדס כתום ומקל קריקט וכולנו נתחיל בזובור.

    1. ג'ון, הGM של הספרס הוא אר סי ביופורד ולא פופ, אבל זו עדיין דוגמא טובה מכיוון שפופ גידל את ביופורד והם חושבים בערך אותו הדבר.
      למרות זאת אני חוש שלרוב ההפרדה בין מאמן לGM היא מעולה

      1. תיקון נכון ובדיוק הנקודה שלי. המאמן והgm מסתכלים אחד לשני בעיניים ומקבלים החלטות ביחד. אם gmים ישארו כאלה חסרי מושג עדיף מאמן שהוא גם gm או מאמן שיש לו say בקבלת ההחלטות. לדעתי ביופורד לא מעל פופ בהיררכיה אם אני לא טועה.

        1. ביופורד מתחת לפופ בהיררכיה בגלל שפופ הוא גם נשיא המועדון.
          אני מסכים איתך שצריך יותר תקשורת או לפחות אם לא תהיה יותר תקשורת יותר סבלנות כלפי מאמנים

  4. לא ברור לי הקטע שברירת המחדל היא לזרוק את המאמן.
    ווגל מאמן טוב מאוד, בטח יותר מהאלטרנטיבות שחופשיות כרגע, ואני לא חושב שהוא האשם בכישלון (היחסי) של אינדיאנה.

    פטריק יואינג כעוזר מאמן בסקרמנטו יכול להיו הברקה של דיבאץ', יכול לעבוד עם קאזינס כמו שעבד עם הווארד ואולי להכניס בו קצת מקצוענות.
    כמאמן ראשי זה הימור די רציני לקבוצה ששואפת להגיע לפלייאוף במערב.

  5. פוריק הול אוף פיימר שלא עבר שום ראיון כמאמן ראשי. קבוצה אחרי קבוצה הוא נשאר מאחור. מישהו יודע למה? האם הוא איטי או חסר כריזמה? מה הסיפור שכולם עוקפים אותו בסיבוב?

    1. אני חושב שעד עכשיו לא העריכו את העבודה שלו יותר מדי, אבל הוא מתחיל לקבל ראיונות וגם לניקס שווה לראיינו

  6. לטעמי החלטה אומללה. עם חומר השחקנים שיש באינדי, הפסד מכובד בסיבוב הראשון זה כנראה המקסימום. ווגל הוא בקלות מאמן טופ 10 בליגה, אולי אפילו טופ 5. לא ברור מה הייתה הבעיה באינדי, אבל זה לא המאמן.
    אם אתם שואלים אותי, אני ממליץ לכל מועמד פוטנציאלי להתרחק מסקרמנטו כמו מאש, ולגבי יוסטון להגיע רק אם ההנהלה והג"מ מבטיחים שינוי דרסטי במצבת השחקנים.

  7. היינו בין הראשונים (בעולם!) להזכיר שווגל הוא בדרך החוצה, כי אני שמעתי ב-LIVE את לארי בירד אומר ש-"הוא יחליט מהר מאד כדי לתת לווגל צ'אנס לג'וב אחר" ומיד הכנסתי זאת לאתר לפני יומיים או שלושה

  8. מקהייל , בקש לא להמשיך תהליך בקינגס והוא ירד מהפרק.
    ההשערה באתר האוהדים שהוא רוצה חופש , אבל לא הייתי שולל שהוא ולארי זוממים משהו ביחד :]

    אני לקינגס הייתי לוקח אחד מבין, ווגל מקמיליאן ודל נגרו.
    לדעתי מקמיליאן בעדיפות גבוהה באינדי
    ,ווגל ילקח על ידי קבוצה אחרת אולי הניקס והקינגס ישארו עם דל נגרו.
    התחושה שלי שהם גם יבחרו בו.

  9. אחת משתי הקבוצות המפתיעות ביותר עבורי, יחד עם פורטלנד.
    אבל אני סומך על לארי שהוא יודע מה הוא עושה

  10. איבדתי הרבה כבוד לבירד הלילה. גם יהיה קשה לו להביא אי פעם מאמן צמרת לעבוד תחתיו אחרי הדברים שהוא אמר על ווגל והצורה שפיטר אותו.

  11. ביריד לא פיטר את ווגל, החוזה שלו נגמר והוא לא מאריך לו את החוזה.

    ווגל מאמן הגנתי מצוין אבל הוא מאוד מוגבל ומקובע התקפית.
    לארי ביריד רוצה קבוצה מהירה והתקפית ווגל ניסה לזרום עם זה אבל רק חצי כוח.

    בכל מקרה אני לא חושב שזאת טעות של ביריד, הקבוצה צריכה רענון והעתיד נראה ורוד עם מיילס טרנר ופול גורג'.. צריך לשחרר את הנגרים סיג'י מיילס, ראדני סטאקי, גורדן היל להביא עוד אופציה התקפית טובה ולהוריד את מונטה לספסל.

    1. לשמחתי לא חוויתי יותר מידי שעות אינדי, כך שאין לי דעה מגובשת לגביי ווגל, עדיין מדהים שהוא בכלל הגיע לגיים7 עם חבורת הנגרים שציינת. אפילו שטורונטו טרנטה.

      אני לא מצפה מאינדיאני להעביר ביקורת על בירד, ידוע שאינדיאנים אוהבים ציפורים.. אבל למעט הרוקי, קצת היל, וג'ורג' אין שם כלום. והיו לו כמה שנים טובות להעמיד תשתית ראויה בקונפרנס סלחני ביותר.

      בהצלחה עם להוריד לספסל את
      מונטה "WHO THE FUCK IS ELLIS"

      בפעם האחרונה שלא האריכו למישהו את החוזה זה נגמר ב "מסמך הרפז".. סמיילי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט