על היצע, ביקוש והאריסון בארנס / גלעד

על היצע, ביקוש והאריסון בארנס (או "למה בארנס יקבל הקיץ חוזה ענק") –

קצת רקע – שחקן שנבחר בסיבוב הראשון בדראפט מקבל חוזה ל-4 שנים אחריהם הוא הופך ל"שחקן חופשי מוגבל" ה"מוגבל" הוא הקטע המעניין. כשחקן חופשי כל קבוצה יכולה לשלוח לו הצעות ולדבר עם הסוכן שלו על מעבר קבוצה אבל לקבוצה שבחרה בו בדראפט יש זכות להשוות את ההצעה (וזה מה שקורה בדרך כלל בשחקנים שקבוצות מעוניינות לשמור). אגב – אם השחקן לא רוצה להשאר בקבוצה יש לו את הזכות לחתום על עוד עונה בחוזה רוקי ובסופה הוא חופשי לגמרי אבל זה מאוד נדיר ולא זכור לי שחקן משמעותי שעשה את זה מהמון סיבות.

אז בארנס נבחר בדראפט 2012 (יום אחד בעוד הרבה שנים מישהו יכתוב כתבה מאוד ארוכה על הסיפור עם הדראפט הזה והווריורס ואין הוא הפך אותם לקבוצה הטובה בהסטוריה בזמן קצר מאוד) והעונה הוא מסיים את החוזה והופך לשחקן חופשי מוגבל. (ניוז פלאש – שחקנים משמעותיים אחרים מדראפט 2012 – דייוויס, לילארד, גילכריסט, הנסון וטרנס רוס כבר חתמו על הארכת חוזה בעונה שעברה והם יכנסו אליו החל מהקיץ. ביל, דראמונד, פורנייה ואזילי כנראה יקבלו הארכת חוזה כל אחד לפי המתאים לו. בסיבוב השני החוזים קצרים יותר ככה שגרין, מידלטון, קראודר ובארטון [מדהים שכל אלה היו בסיבוב השני של דראפט שדיון וויטרס נבחר בו רביעי] קיבלו את החוזים שלהם עונה שעברה). הווריורס ירצו להחתים את בארנס (בהנחה הסבירה שדוראנט לא מגיע) על חוזה חדש אבל קשה לי להאמין שהם יסכימו להשוות לכמות הכסף שהוא צפוי לקבל משתי סיבות –

  • חדר ההלבשה – איך אתם חושבים שדריימונד גרין יקבל את זה אם בארנס יקבל חוזה משמעותית גדול משלו? (והוא יקבל).
  • זה יהיה יותר מדי. כנראה שרוב השחקנים החופשיים הקיץ יקבלו הרבה יותר כסף ממה שמגיע להם בגלל עליית התקרה והשוק הדי קטן סך הכל.

והנה דברים שבטח עוברים בראש של בוב מאיירס בעד ההחלטה להשוות –

  • חדר ההלבשה יסתדר. אחרי הכל סטף (עדיין) מרוויח "רק" 12 מליון ואם הוא יוכל להתמודד עם החוזה המסתמן של בארנס גם דריימונד יוכל.
  • הם צריכים אותו. אין הרבה שחקנים בליגה עם סט היכולות של בארנס [על זה בהמשך] וקשה להאמין שאיגודלה יסחוב דקות של סטארטר לאורך עונה של 82 משחקים.

אבל למה שהוא יקבל כל כך הרבה כסף בכלל?

שאלה טובה. אז מה האריסון בארנס עושה כדי להרוויח כל כך הרבה כסף?

  • הוא שומר מעל הממוצע על עמדות 2-4.
  • הוא לא נפצע – אם הוא לא יפספס משחקים עד סוף העונה אז הוא יסיים אותה עם 19 משחקים מוחמצים בקריירה. היכולת להשאר בריא היא תכונה מאוד חשובה בליגה השוחקת והמתישה של היום.
  • הוא קולע שלשות – העונה הוא לא חזר טוב מהפציעה (הכי משמעותית בקריירה בפער) אז אתייחס לעונה שעברה בה הוא קלע מעל 40% מחוץ לקשת. מכובד לכל הדעות.
  • אפסייד – אני יודע שהרבה מכם לא אוהבים את המילה הזו אבל יש סיכוי שבקבוצה פחות טובה שבה הוא יהיה יותר מהאופצייה הרביעית/חמישית בהתקפה הוא יוכל לגדול לתוך תפקיד הכוכב שיועד לו לפני שהגיע לליגה ולהפוך לאופצייה שנייה/שלישית בקבוצה טובה בעתיד.
  • הוא עדיין צעיר מאוד. עוד לא בן 24 ואין סיבה שהוא ירד משמעותית ביכולת במהלך החוזה.
  • יש לו טבעת (אולי גם שתיים בסוף העונה) וזה תמיד דבר שרוצים בליגה הזאת.

והסיבה הכי חשובה היא כמובן שכמעט לכל הקבוצות יהיה המון המון מקום בתקרת השכר בשבילו.

אני גם אוסיף שבעונה שעברה, בגיל 29 ועם תקרה נמוכה יותר דמארה קארול קיבל חוזה ארוך ונחמד מאוד על משהו באיזור ה-15 מליון לשנה (ואז הוא נפצע ועדיין לא חזר ויש דיווחים שהוא עלול לא לחזור בכלל העונה אבל זה לא העניין).

עכשיו תחשבו על הקבוצות שיכולות להעזר בבארנס.. – כולם!

טוב, כמעט כולם, יש מעט קבוצות שלא זקוקות לקומבו-פורוורד שיסתדר הגנתית גם עם חילופים ומרווח מעולה את המשחק.

אבל לרוב הקבוצות בליגה הוא יתאים מעולה ולרוב הקבוצות יש המון מקום מתחת לתקרת השכר, מקום שאין מי לשים בו אחרי שהכמה שחקנים הבכירים מבארנס ימצאו לעצמם קבוצות.

אז יותר מ-10 GMים ישבו כמה ימים לתוך שוק השחקנים החופשיים, יסתכלו על כל הנתונים שכתבתי למעלה ועל עוד אחרים ויחשבו לעצמם "למה לא בעצם?" לפני שהם שולחים לג'ף שוורץ (הסוכן של בארנס וגם של כמות יפה של שחקנים [חלק מהם גם טובים] אחרים.) טיוטת חוזה על 80+ מליון דולר לארבעת השנים הקרובות (המקסימום שלו הוא 90).

אז הנה. כשההיצע הקטן והביקוש גדול גם האריסון בארנס יכול לקבל חוזה מקסימום.

וכמו שאמרתי, זה באמת לא מגיע לו אבל הוא שחקן מצוין.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
77 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
טל
טל
31/03/2016 7:01:44

אחלה פוסט ובהחלט נקודות מאוד מעניינות שאתה מעלה.
המשכורת המסתמנת של בארנס יכולה להיות בדיקה אמיתית להצהרות ה"גיבוש" של הווריורס. קבוצה היסטורית הם יישארו בכל מקרה, אבל יכולת להתגבר גם על מכשולים כאלה יכולה להיות ההבדל בין קבוצה שתיצור שושלת לבין עוד פוטנציאל מבוזבז בגלל אגו (כמו לייקרס 00-03 שיכלה לשלוט בליגה עוד כמה שנים טובות).

עמרי
עמרי
31/03/2016 7:07:42
הגב ל  טל

לא ככ אותה סיטואציה.
פה אין עניין של אגו או הסתכסכות בין הכוכבים פשוט כסף חד וחלק.

עמרי
עמרי
31/03/2016 7:08:28
הגב ל  עמרי

למרות שאולי הוא רוצה להראות שהוא יכול להיות יותר מאופציה רביעית.

טל
טל
31/03/2016 12:28:23
הגב ל  עמרי

ומה בדיוק יכול להפריע לגרין בעניין הזה חוץ מאגו??

טל
טל
31/03/2016 12:30:18
הגב ל  גלעד

אולי לא הבהרתי את עצמי טוב – אני לא טוען שבארנס לא בסדר כי הוא רוצה שדרוג בשכר. האגו שיעמוד למבחן הוא של שאר השחקנים

עמרי
עמרי
31/03/2016 7:05:17

1. אצל לברון הכל פי אר ואין סיכוי שהוא יפרוש-בלי אליפות (שהוא צריך לזכות בה כדי להוריד את הכוכבית מהגב) ואז גם גלי נבחרת זה פגיעה רצינית בלגסי שהוא מייחל לה.
2. מסכים עם מה שכתבת וזה כנראה גם מה שיהיה אבל תזכור שחוזה זה לא רק כסף(לחלק).
זה גם מיקום של הקבוצה (גיאוגרפית) טיב הקבוצה, טיב השחקנים שמשחקים שם, השמחה בחדר הלבשה, סיכוי ממשי לאליפות ועוד ועוד.
כלומר נכון שכסף זה אחד המניעים היותר משמעותיים בחוזה אבל יכול להיות שבשביל בארנס ההזדמנות לשחק עם חברים בקבוצה היסטורית ולזכות באליפות ינצח את העניין.

עמרי
עמרי
31/03/2016 7:05:44
הגב ל  עמרי

תודה על הפוסט כמובן!

Smiley
Smiley
31/03/2016 14:34:01
הגב ל  עמרי

איך גם לפה הכנסת את לברון?

מתן גילור
31/03/2016 14:44:48
הגב ל  Smiley

גלעד פרסם גם פסקה על לברון והסיר אותה לאחר שחלק מהמגיבים כבר הגיבו.
בהחלט דוחפים אותו ואת קאבס יותר מדי לכל מקום (לדוגמה: ביום שהם לא שיחקו דובר עליהם בקדימון ב-3 משחקים שונים 🙂 ), אבל לא הפעם.

המשגיח
המשגיח
31/03/2016 7:28:38

אחלה פוסט, ולדעתי אפשר היה גם להוריד את הקטע על לברון ולהקדיש אותו כולו לבארנס.

אגב, אם זכור לי נכון, זה לא מה שגרג מונרו עשה (חתם על הארכת חוזה כדי להשתחרר)?

בכל מקרה, לדעתי המקום של בארנס הוא בגולדן סטייט, ושם הוא גם יישאר, גם אם יקבל הצעה גבוהה יותר ממקום אחר.

Ish
Ish
31/03/2016 7:38:01

אם דוראנט לא מגיע למפרץ אני לא רואה מצב שהווריירס לא משווים מה שלא יציעו לבארנס, כולל מקסימום. כל זאת בהנחה שהוא לא מודיע להם במפתיע שהוא רוצה לעזוב.

עידו גילרי
עידו גילרי
31/03/2016 8:03:52

אני די מסכים איתך שהוא כנראה יקבל חוזה גדול בקיץ. מה שכן בחודש האחרון ממש נראה שהוא מנסה להוריד את הערך שלו. אולי הוא רוצה בכל זאת להישאר בווריורס?
לגבי שחקנים כמוהו תמיד נשאלת השאלה האם הוא נראה טוב ממה שהוא בגלל שהוא משחק בקוצה כל כך טובה או שהוא לא ממש את כל הפוטנציאל בגלל שהוא נמצא בקבוצה כל כך טובה. במקרה שלו קשה לי להחליט.
חוץ מזה אמרת אפסייד- אז לך תקרא כתבה מהארכיון של מנחם על כמה הלייקרס גרועים .

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
31/03/2016 8:16:48

אני איתך

זה די הימור, קשה לדעת מה יצא ממנו. אבל כל פעם שהוא זורק מחצי מרחק עם 16 טיקים על השעון, בא לי לשבור את המסך.

הוא צריך לעבור "סדנת רוע" אצל דריימונד גרין. הפאסיביות שלו מוציאה ממני את כל האגרסיביות..

אפסייד – …ואני הולך לקרוא כתבה על כמה שהלייקרס גרועה… תענוג.

גלעד, פוסט מצוין, שיהיה לך גיוס קל, וכשיהיה לך קשה, תמיד תזכור שזה עדיין קייטנה לעומת צבא אוקראינה או משהו כזה..

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
31/03/2016 8:46:16
הגב ל  גלעד

יכול להיות, אבל לא נראה כאילו זה הולך להשתנות (אופציה רביעית) אלא אם כן הוא באמת ישנה את הגישה. כרגע, הקליעה שלו בבעיה, והוא גם לא מצליח כל כך להגיע ולתקוף את הטבעת. החוסר בטחון שלו בחודשים האחרונים צועק, אולי זה באמת קשור לפציעה.

עידו גילרי
עידו גילרי
31/03/2016 9:01:23
הגב ל  גלעד

זה לא שבשלוש העונות הראשונות הוא שמר על יציבות או מגמת עלייה קבועה. גם בין העונה הראשונה לשניייה הייתה נפילה. מאד קשה לי לגבש דעה לגביו.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
31/03/2016 9:07:46
הגב ל  גלעד

יש מלא סיבות :

קח אחת – המהפך והמעבר של גולדן מאלופה רגילה לקבוצה היסטורית. עוד קצת משקולות על הכתפיים.. "האם אני ראוי ?"

עגל
עגל
31/03/2016 13:08:28

זו בדיוק הנקודה שעלתה לי לראש – האם הוא טוב בגלל הקבוצה או שמא הוא בכלל גרוע בגלל הקבוצה?

הייט אשברי
הייט אשברי
31/03/2016 8:10:19

לבארנס לא מגיע חוזה מכסימום , ואפילו לא קרוב לזה . מילא הירידה ביכולת הקליעה שלו – נניח שזה זמני , למרות שאני לא בטוח – הוא כבר זמן רב מהפציעה של ראשית העונה . אבל הוא אף פעם לא היה ולא יהיה שחקן שניתן להישען עליו כציר של קבוצה. הוא פשוט לא לוקח מספיק אחריות , ונעלם לחלקים ארוכים של משחקים .

אפלטון
אפלטון
31/03/2016 8:12:41

העניין עם בארנס בהחלט מעניין.
ג"ס צריכים לעשות הכל להשאיר את הקבוצה הזאת ביחד, יש להם סיכוי לשושלת היסטורית ועל זה בארנס יעשה קופה גם אם לא 'מגיע' לו את הכסף הגדול.
מצד שני ראינו בסאגת גרין שגם הנהלת הלוחמים יודעת לעשות שרירים.
בוא נגיד שהסיפור הזה ימשך כל הקיץ, ובסופו בארנס יחתום שוב במפרץ, כשדוראנט ישמש יותר כלברג' מאופציה אמיתית.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
31/03/2016 8:30:55
הגב ל  אפלטון

דוראנט הוא לא בדיוק המנוף עליו חשב ארכימדס כשטען שאיתו הוא יכול להזיז את העולם..

לך תדע.. אולי OKC עוד תיקח אליפות..

גאפר
גאפר
31/03/2016 18:11:53

אופתע אם לא יקחו אליפות…

שייקה
שייקה
31/03/2016 8:39:02

אחלה פוסט ואתה כותב מצוין

כמה הערות קטנות:

– אני חושב שהמשמעות של הביטוי ״יותר/פחות ממה שמגיע לו״ עומדת להשתנות בצורה דרסטית. אתה רמזת על זה בעצמך, זה פשוט יחסי להיצע והביקוש (ועוד כמה דברים..). בעקבות הקפיצה ז בלתי נמנע שהמון שחקנים עומדים לקבל סכומים ש״לא מגיעים להם״ וכמובן גבוהים יותר משחקנים הנחשבים לטובים יותר. בעוד כמה שנים זה יתיישר שוב, אבל אני חושב שהתפיסה צריכה להשתנות כי כעת יש הגדרה אחרת למה מגיע ומה לא.

– היה אזכור לעניין הגיבוש. לא מכיר את בארנס, אבל מה שאני כן מכיר זה שהליגה הזו ב 99% מהזמן זזה על כסף. אפשר לאהוב את זה ואפשר שלא, אבל זה הגלגל הראשי המניע את הנפשות הפועלות. וגם אם בארנס הוא מקסים והכל, ונורא ירצה להשאר בג״ס, צריך לזכור שכרגע התחזית היא שהקפיצה אמורה להוביל תזוזות שחקנים משמעותיות (החל מ) השנה ולכן GM רציני צריך לחשוב קדימה – אבל כך גם השחקן. כוונתי היא, שבהנחה שבארנס ימשיך להיות אופציה 4-5 בהתקפה, אולי באמת עדיף לו להיות במקום אחר בו יקבל אולי יותר כסף וגם יוכל לנסות לממש את הפוטנציאל שלו יותר.

– ניוז פלאש ולא פלאש ניוז 🙂

שייקה
שייקה
31/03/2016 8:40:00
הגב ל  שייקה

והמון שחקנים גדולים הולכים לנשוך את השפתיים למראה המשכורות הלא מאוזנות בעליל שהולכים לקבל חבריהם שהשכילו לא להפצע..

שייקה
שייקה
31/03/2016 9:30:45
הגב ל  גלעד

צודק לגבי "הרבה מאוד כסף",

"יותר מדי" – זה לדעתי כבר עניין של טעם. (אני לצורך העניין מסכים איתך שזה הרבה יותר מדי…)

סומסום
סומסום
31/03/2016 9:12:22

כמו לברון וההחלטות שלו, אבן הדומינו הראשונה שתפיל את היתר זה קווין דוראנט.
אם אכן kd יעשה את הלא ייאמן ויעבור לווריורז, בארנס בחוץ. נדמה לי שיצטרכו גם להפיל את איגי, לפחות.

שייקה
שייקה
31/03/2016 9:35:08
הגב ל  סומסום

לעניות דעתי אין סיכוי קל שבקלים ש KD אשכרה יגיע לג"ס.

ואם כן, זו תהיה החלטה לא נבונה. מגניבה, סנסציונית, אבל לא נבונה. בעליל.

אשמח לחידוד כוונתך ב"אבן הדומינו שתפיל את היתר". אתה אומר בעצם שאם יעבור לג"ס אז זאר השחקנים ייראו ומה…?

גאפר
גאפר
31/03/2016 18:16:12
הגב ל  שייקה

למה לא?

Berch
Berch
31/03/2016 9:24:31

בשביל 80 מיליון $$ הייתי גם מתחתן אתו ואפילו מחליף את שם המשפחה שלי לבארנס. אפילו לבארנסבארנס אם הוא היה רוצה 🙂

אחד העם
אחד העם
31/03/2016 9:32:02

לא אוהב אותו על אף שמסכים בנוגע לסט היכולות שלו. יש תמיד תחושה שכדור שמגיע אליו נעלם כמו בחור שחור ויוצא מהידיים שלו רק לכיוון הסל.
1.5 אסיסטים ל28 דקות משחק בקריירה לא ככ גרוע לפורוורד אבל ככה זה נראה כשאני צופה בו

ולדי קוגן
ולדי קוגן
31/03/2016 9:37:03

יש המון קבוצות שיזרקו לו מקסימום ולו רק בשביל לדפוק את הווריורס מבחינה כספית. ואם טריסטן קיבל 85 גם בארנס יכול.

not a bad boy
not a bad boy
31/03/2016 10:07:20

לדעתי, הדברים אינם כה חד משמעיים.

כולנו יודעים שקבוצות אליפות, קבוצות עם מגה סטאר עילאי, נוטות למשוך אליהן כל מיני דיוויד ווסט ושאר שחקנים שכבר הרוויחו מספיק ועכשיו בעיקר רוצים צ'אנס להילחם על אליפות. הנקודה הזו, אגב, מציגה את TT והחוזה המופרך שקליבלנד נתנה לו, באור עוד יותר מגוחך. ונכון שאצל שחקנים צעירים הנקודה של עוד קצת ג'ובות כן משחקת, ו/או סתם להיות האלפה דוג בקבוצה אחרת – כמו ג'יימס הארדן, אבל אני חושב שיש לגולדן סטייט מרווח תמרון יותר גבוה, מאשר צורך אוטומטי להשוות כל חוזה מקסימום שיופנה לבארנס. יתכן שהוא יסכים לחתום על חוזה נמוך יותר כדי להישאר בקבוצת אליפות, ויתכן שתהיה להם אפשרות לצרף שחקן מספיק איכותי אך לא ביוקר – עד כדי שוויתור על בארנס יהיה פחות משמעותי – אפשרות רלוונטית עוד יותר כשלוקחים בחשבון שסטף 'קוץ בתחת' קארי, משפר את השחקנים לידו.

not a bad boy
not a bad boy
31/03/2016 21:40:06
הגב ל  גלעד

קודם כל: תודה על המאמץ להגיב!

אני מסכים שהוא לא רלוונטי לחוזה ווטרנים כמו ווסט, אבל כן תוהה האם האפקט הזה לא יכול לשמש בתור משהו שקצת יוריד אותו מהעץ של המקסימום, לחוזה ביניים שפוי יותר מבחינת הפיי רול של גולדן, ומבחינת ההיררכיה במשכורות מול שחקנים מרכזיים יותר ממנו.

כמו גם, מציג את הנקודה שהרבה מבארנס זה בכלל ה'קוץ בתחת' קארי, שמושך אליו המון תשומת לב מההגנה ומאפשר לאחרים לידו לתת הרבה יותר – ולכן כשאנחנו חושבים על שחקן אחר במקומו למקרה שהוא באמת יחליט ללכת על מקסימום וגולדן לא תרצה להשוות, אנחנו יכולים לדמיין על אפשרות משודרגת ביכולת של השחקן הזה, כשישחק ליד קארי.

not a bad boy
not a bad boy
31/03/2016 22:32:45
הגב ל  גלעד

זה לא שאתה לא צודק, כי כמובן שכן. גם נקודת ההגנה נכונה – בטענה שלי כלפי האפקט של קארי.

אבל נניח במקום 20, 'רק' 12 – ולהישאר בקבוצת אליפות. יש המון הגיון בבחירה בעשרים, ( 😉 ובמיוחד לנוכח האיי קיו המופלג שכל מיני לטרל ספריוול הראו כלפי הצד הפיננסי של הכדורסל שלהם), אבל לא אוכל לומר שאפול מהכסא, ואני מניח שגם אתה לא, אם אשמע שתמורת חוזה כזה, שבסך הכל גם הוא הופך אותו למולטי מליונר – הוא כן נשאר בדאבס.

נתנאל
נתנאל
31/03/2016 11:16:03

הוא יכול להיות בקלות מספר 2 בכל קבוצה, זה פשוט עניין של מספר כדורים שיקבל ובטחון שיעלה, הוא גם עדיין יכול להפוך לסופרסטאר אין כלום שחסר לו במשחק. זה ממש לא בגלל היצע וביקוש הילד תותח והוא עוד יראה את זה.

שגיא נאור
שגיא נאור
31/03/2016 11:50:33

פוסט מצוין על נושא מעניין וחשוב.
אתחיל מזה שזרקת אותי 10 שנים אחורה בערך כשג'ו ג'ונסון העדיף א צ הכסף הגדול של אטלנטה ולא חתם בקבוצה הנפלאה של נאש ופיניקס והאבידה שלו היתה גיים ציינגר במערב באותן שנים.
אני חייב להגיד שאני לא מחזיק מבארנס שחקן שיכול להוביך קבוצה וגם לא מספר 2 בקונטנדרית עתידית. הוא קלעי סביר עם משחק גב לסל נחמד, שומר טוב ולא יותר מכך אבל הבעיה הכי גדולה שלו היא היעדר היכולת ולקחת כדור לסל וכך ליצור לעצמו ולאחרים. אם היה קלעי חוץ טוב יותר היה יכול לפצות על כך אבל בלי זה הוא נשאר שחקן טוב ולא מעבר.
זה לא אומר שהוא לא יקבל את החוזה הגדול אבל מביינתי הוא לא עולה על מרקיף מוריס למשל או שחקנים בלבל הזה.

עגל
עגל
31/03/2016 13:12:45

+++

שי אבן צור
שי אבן צור
31/03/2016 11:52:05

תודה על הפוסט גלעד ושפשוף נעים 🙂
אפלטון, איזה סאגה היתה עם גרין בקיץ? נראה לי שהוא חתם די מהר, לא?

הייט אשברי
הייט אשברי
31/03/2016 13:47:32

לא היתה כל סאגה בקיץ האחרון מול גרין . הוא חתם מהר .
אפלטון התבלבל כנראה עם הסאגה שהיתה מול בארנס , שרצה יותר ממה שהוצע לו ובסוף הצדדים לא חתמו.

אפלטון
אפלטון
01/04/2016 1:48:30

יכול להיות שהתבלבלתי, קורה לא מעט לאחרונה (הגיל??), משום מה זכרתי סיפור חתימה ארוך וממושך עם גרין, יכול להיות שזה היה בארנס. ואולי בכלל תומפסון מקליבלנד…

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
31/03/2016 13:17:57

אולי כדאי להתייחס גם לחלופות אפשריות לגולדה במקום בארנס (לא kd. משהו יותר צנוע, ריאלי וזול). גם זה שיקול.

ת'אנדר
ת'אנדר
31/03/2016 15:09:13

אולי כספי?

הייט אשברי
הייט אשברי
31/03/2016 15:47:19
הגב ל  ת'אנדר

comment image&imgrefurl=http://www.suzannestengl.com/laughter/&h=679&w=900&tbnid=2eiVUbgzsy1GpM:&docid=qeyZaNcWfhGYgM&ei=9Rv9VrSnLOGSywOxqaXoAg&tbm=isch&ved=0ahUKEwj09Yif-urLAhVhyXIKHbFUCS0QMwgfKAAwAA

עגל
עגל
31/03/2016 16:02:23

מצוין!
אבל גם אני הייתי שמח לראות שם את כספי

יוסטוני
יוסטוני
31/03/2016 14:35:38

בעיניי היעילות של בארנס נובעת מהקבוצה שבה הוא משחק. אם באמת יש לו אספירציות להיות שחקן שני בהתקפה בקבוצה הבאה שלו, נגלה גרסה נוספת של רודי גיי. הרבה זריקות מחצי מרחק, רובן אחרי כדרור. יהיה שחקן של 20 נקודות באחוזים רעים. בדיוק סוג השחקנים שג'נרל מנג'רים נמנעים מהם בשנים האחרונות.
הסיכוי שלו לחוזה גדול, היא העובדה שהכדור לא נמצא אצלו ביד, והוא רק שחקן משלים. כשיהפוך להיות סופרסטאר, הערך שלו ירד פלאים.

נמרוד
נמרוד
31/03/2016 15:51:18

כתבה מעניינת על אחד הנושאים המעניינים של הקיץ הקרוב, בעיקר אם תהיה עוד אליפות.

אני מאוד אוהב את בארנס, הוא שחקן די שלם לטעמי וכשהוא אופציה רביעית-חמישית בהתקפה הוא פריבלגיה שאין להרבה קבוצות. אני התלהבתי ממנו בפלייאוף הפריצה של הווריורס כשהיה שחקן חמישייה והיה מצויין, אח"כ באה הנפילה כשאיגודלה נכנס לחמישייה ואת סיפור העונה שעברה כולם מכירים.

אסור לשכוח שגם את העונה הזאת הוא התחיל בצורה פנטסטית, קלע באחוזים מעולים מעבר לקשת והרכב הסמול בול של הווריוס פשוט קטלני כשהוא ואיגי בריאים.

מה שיותר מעניין הוא השילוב של בארנס ואזילי. מישהו באתר כתב על זה מתישהו העונה שג"ס לא תוכל להשאיר את שניהם בעונה הבאה(בהנחה ששניהם יקבלו הצעות גבוהות), והנה אזילי פצוע כמעט כל העונה ולא ברור אם יחזור ובארנס לא מצליח לחזור לעצמו אחרי הפציעה.

יהיה מעניין לראות איך בארנס יתפקד בפלייאוף כי אם הוא יחזור לעצמו הם אלופים ודאיים (בהנחה שכל השאר בריאים) ואם הוא ימשיך ביכולת הלא טובה מהתקופה האחרונה זה יקשה מאוד כשיצליחו לסגור שניים מבין קרי-גרין-תומפסון.

מנחם לס
31/03/2016 17:11:28
הגב ל  נמרוד

נמרוד, תגובה מצויינת!

נמרוד
נמרוד
31/03/2016 19:00:30
הגב ל  מנחם לס

תודה מנחם.
אכן הוא היה יותר טוב נגד יוטה אבל גם שם שים לב- בעיקר במיד ריינג'. מהשלוש עמד על 1/8 אם אני לא טועה, אבל הוא בהחלט במגמת שיפור במשחקים האחרונים.

מה שעוד אני אוהב אצלו זה שלמרות שהוא מתקשה בקליעה הוא עדיין שומר נהדר והוא ריבאונד התקפה לא מספיק מוערך לדעתי. אני לא בדקתי מספרים אבל אני רואה העונה את כל משחקיה של ג"ס והוא לוקח כל משחק 2-3 כ"ח בהתקפה לדעתי לפחות בתקופה האחרונה ומביא המון האסל למרות האופי השקט

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
31/03/2016 23:16:44
הגב ל  גלעד

אני מסכים עם המסקנה שלך – קשה למצוא שחקן עם סט היכולות שלו. לכן הגיוני יותר לדעתי שיוותרו על אוזילי, שחקן מוגבל יותר, ורסיטלי פחות ובר תחליף – שימצא שכר בן שמונה ספרות בקבוצה אחרת.

באשר למועמדים:
באטום – ירוויח לדעתי כמו בארנס, אז המטרה לא הושגה.
פארסונס – פציע, חלש בהגנה ויקרן.
גרין – רך, כבוי ופשוט לא אפקטבי כבר שנים ובשלל קבוצות. אני לא מבין למה ממשיכים לצפות ממנו למשהו רציני.
וויליאמס ותומאס נראים לי כמו ירידה אקוטית ביחס לבארנס, לא?

מנחם לס
31/03/2016 17:14:56

הסיפור של בארנס הוא מאד מיוחד לדעתי: משום מה הוא חלק חשוב ביותר בכימיה של גולדן סטייט. הכנס אותו לסקרמנטו או אטלנטה, והוא ייעלם בין ה-12 כשהוא הופך לשחקן רוטציה של 15-18 דקות.
בווריורס הוא התבלין (טבלין?) שעושה את המרק. בכימיה של הווריורס הוא חלק השווה הרבה יותר – הרבה יותר – מיכולת הנטו שלו כשחקן.
אז לדעתי הם חייבים לעשות הכל להשאירו בקבוצה.

שייקה
שייקה
31/03/2016 17:22:32
הגב ל  מנחם לס

תבלין.. וליתר דיוק, חוויאג׳.

קליי
קליי
31/03/2016 18:47:07

גלעד כתבה מאוד יפה, תודה.
לדעתי יש אלמנט נוסף שלא ציינת, אלמנט שמעלה את הסיכויים של בארנס להשיאר בג״ס:
בארנס מעוניין בכמה שיותר כסף, אך הוא ימשיך להכניס המון כסף כנראה גם בסוף החוזה הבא (בגלל שהוא צעיר ובריא). אם הוא יעבור לקבוצה שלא תדע ״למקסם״ את היכולות שלו (כפי שכתבת יפה על אלמנט ה״אפ-סייד״), אז הוא לא ייזכה בחוזה מקסימום נוסף בגיל 28/29.
הארכה שלי- ג״ס יצעו לו חוזה דומה מאוד לחוזה של גרין ושל תומפסון, ובארנס יישאר בג״ס.
לגבי אזילי, אין לי ספק שהוא יוחתם בג״ס.

Smiley
Smiley
31/03/2016 21:56:05
הגב ל  קליי

מי אמר שהוא לא יפצע או ירד ביכולת שלו גם בג"ס (למרות מיקסום היכולות). זה די קרא אצל דיוויד לי שלא בא לידי ביטוי ובסוף נחתך (וגם בבוסטון לא בא לידי ביטוי עד שעבר לדאלאס).

אסור לשכוח שבארנס יודע מה זה להיות כוכב, הוא היה השחקן המוביל של צפון קרולינה ודיברו עליו אז כעל עילוי, ככה שתמיד יכול להיות פה סוג של מקרה הארדן – שחקן שמרגיש שהוא שווה יותר (ואני בספק שהוא יקבל מקסימום מג"ס) ורוצה להוכיח שהוא מסוגל להוביל קבוצה.

גור גולן
גור גולן
31/03/2016 19:27:18

סאגה מעניינת! לדעתי זה לא תלוי בגולדן סטייט אלא בחוזה שיקבל משאר הקבוצות והחלטתו.
הרבה יציעו לו חוזה גדול וגודלן סטייט לא יוכלו להשוות לדעתי אהל יש סיכוי גדול שהוא יעדיף עוד טבעות ולהישאר….

תודה גלעד

משיח
משיח
01/04/2016 9:55:59

שחקן פיזי עם ידיים זריזות, היה טוב בגמר שנה שעברה. יקבל 20 מליון לשנה לפחות בחוזה הבא בוורירס או במקום אחר

דובי
דובי
02/04/2016 19:09:11

הבלתי נפצע הזה שיחק העונה 40 מתוך 69 משחקים, עקב פציעה.
באותם חודשי היעדרות לא נראה שינוי משמעותי ביכולות של הקבוצה.
בסופו של דבר, כמו שמנחם כתב, בארנס במערכת של גולדן סטייט הוא שומר מגוון עם יכולות אחד על אחד טובות. על דבר כזה לא משלמים מקסימום וגם לא קרוב. על דבר כזה בארנס והסוכן יגיעו לשולחן המו"מ בנחיתות וייאלצו להתפשר או לקוות שיימצא אידיוט מחוץ לגולדן סטייט את הכסף שבארנס וגלעד חושבים שהוא שווה.
הוא יתפשר על 10-12 מיליון לעונה או יעזוב.