יומן פילי

מה אפשר כבר לספר על קבוצה שצועדת בדרך מבישה מהיומן הקודם  ל-13 הפסדים רצופים? בזיון זו מילה עדינה לתאר את הדרך המחפירה שפילי משחקים מהחזרה מפגרת האולסטאר.

למה מחפירה? כי נראה ששחקני הסיקסרס נשברו ולאף אחד כבר לא איכפת. 117 נקודות בממוצע ,זו כמות הנקודות שהסיקסרס סופגים מאז פגרת האולסטאר. הכי גרועים בליגה….. וזו קבוצה צעירה גבוהה ואתלטית שההגנה אמורה להיות נשקה העיקרי.

כבר כתבתי העונה שהקבוצה הזו קשה לצפייה, ועכשיו כבר ניתן בוודאות שהיא איבדה את העניין גם של אחרוני האוהדים שהאמינו וקיוו שעוד ייצא משהו שווה לצפייה בעונה הזו.

ברט בראון באחד הראיונות שנתן העונה, מתאר את הנחישות והעבודה הקשה שהוא מכניס בשחקנים שלו – אז איפה היא בדיוק אותה נחישות?

נדמה שהדלק וההתלהבות שהביא איתו איש סמית התנדפו להם והמיכל נותר ריק. 16 משחקים לתום העונה ומה שנותר לנו בלב נע בין ייאוש לחוסר איכפתיות – רק שתגמר כבר העונה הארורה הזו……

 

3456
ללא מילים נלקח מאתר Philly.com

 

מה שעובר על הסיקסרס בימים אלו דומה לפרק שלקוח מהסדרה M.A.S.H……

בבוקר המשחק מול הנטס נתבשרנו שהרוקי הבכיר של פילי אוקאפור סיים למעשה את העונה ויעבור ניתוח בברך. בתחילת הרבע השלישי של המשחק מול הנטס נכנס ויין אלינגטון לסל של פילי, ג'רמי גרנט מתרומם לשחקים במטרה לחסום אותו אך מאבד את היציבות ונחת בצורה מפחידה לאורכו על צידי הגוף שלו. תוך כדי הירידה מטה הוא מוריד בעיטת סנוקרת אדירה ללסת של קובינגטון. שני השחקנים נותרים לשכב על הפרקט , קובינגטון מפונה לבי"ח כאשר הוא מקובע לאלונקה עם חשש לשבר בצוואר, גרנט מורד אל חדר ההלבשה עם חשש לזעזוע מוח. ואם זה לא מספיק הרוקי הולמס יורד באמצע הרבע השלישי לחדר ההלבשה עם חשש לקרע בגיד האכילס. התחלנו את היום עם 14 שחקנים בהרכב, והיום מול דטרויט רק עשרה שחקנים כשירים לשחק.

לפחות הצלחנו קושי רב לנצח את ברוקלין ולנתץ את סדרת 13 ההפסדים הרצופים…..

על מנת ולהשכיח ולהסוות את מחדלי הקבוצה הנוכחית, הנהלת הסיקסרס החלה להעלות את ג'ואל אמביד לאימוני קליעות לפני המשחקים בוולס פארגו על מנת להצית את דמיון האוהדים, האבסורד הוא שהרייטינג של סרטוני אמביד מבצע אימון קליעות גדול בשיעור ניכר מהרייטינג של הצפייה במשחקי הסיקסרס ולאף אחד לא משנה העובדה שהסיכוי שאמביד יחלים מפציעתו וישחק במדי הסיקסרס הוא נמוך מאוד.

כאמור המרחק בין הסיקסרס לכדורסל בימים אלו הוא כמרחק מזרח ממערב ולנו נותר לדבר על דברים שמסביב למשחק……..

אמביד בפוזה אופיינית לשנתיים שלו בפילי עד עתה

הסיקסרס נכנסו לפגרת האול סטאר עם 2.6 מיליון דולאר מתחת לרצפת השכר. היה ברור לכולם שהינקי ינסה לבצע טרייד וייקח משכורת מקבוצה אחרת תמורת בחירת דראפט-  וכך היה…..

בדיווח של אנשי יאהו ספורט דקות אחרי סיום הדד ליין התברר שאכן הינקי הצליח לקבל את שרצה. עם סגירת מועד ההעברות התבצע טרייד המשולש בין דטרויט, יוסטון ופילי שבמהלכו היה אמור די מו לעבור מיוסטון לדטרויט תמורת בחירת סיבוב ראשון, ועל מנת לפנות מקום במצבת המשכורות של דטרויט הם שולחים לפילי את הסנטר המחליף שלהם ג'ואל אנטוני (שכר של 2.5 מיליון) יחד עם בחירת דראפט סיבוב שני.

הסיקסרס מיד שחררו את ג'אקר סמפסון (שוטינג גארד אתלטי אך עם יכולת קליעה נמוכה) בכדי לפנות מקום ברוסטר לאנתוני. סמפסון, שלא נבחר מעולם בדראפט ולא הראה התקדמות משמעותית ביכולתו, הצליח באורח פלא לצלוח כמעט שלוש שנים באקדמיית הטאנקינג של הינקי.

בעיניי סמפסון ורוטן (שנחתך לפני כחודשיים) היו סמלי הטאנקינג בפילי ועכשיו שניהם לא איתנו  – האם זה מהווה נקודת ציון כלשהי? האם הסיקסרס משנים כיוון? יומיים אחרי הדד ליין מגיע דיווח על כמעט טרייד שהתבצע בין פילי לאטלנטה שבמהלכו תעביר פילי את איש סמית, סטאוסקס ובחירת סיבוב ראשון תמורת דניס שרודר הרכז הצעיר של ההוקס.

רגע, רגע…….. מה קורה פה? הסיקסרס הציעו לוותר על בחירת סיבוב ראשון בטרייד? הינקי – היהפוך נמר חברבורותיו?

יחד עם הידיעה על הכמעט טרייד שהתבצע בין הסיקסרס להוקס הגיעה ידיעה נוספת ומוחשית יותר, הטרייד המשולש בין דטרויט, יוסטון ופילי בוטל ע"י הפיסטונס מחשש למצבו הבריאותי של די מו.

מה עושים? סמפסון שנחתך כבר חתם חוזה לשנתיים בדנבר (מה שמעיד על מצבם של הנאגטס…..) – נשארנו עם  2.7 מיליון מתחת לרצפת השכר (למי שלא מכיר – אם פילי לא ימצאו דרך "לבזבז" את הכסף הוא יתחלק שווה בשווה בין שחקני הרוסטר).

בפילי חיכו לרשימות המנופים מהקבוצות האחרות בליגה, ואז זה הגיע, צ'ייס באדינגר נחתך מאינדיאנה לפנות מקום לחוזה של טיי לאוסן. פניקס סאנס שחשקה בבאדינגר אבל לא רצתה לקבל אותו עם החוזה הנוכחי שלו פנתה לפילי שלא תיקח אותו מרשימת המנופים ובתמורה לכך הם ינפו את סוני ווימס בעל שכר של….. לא תאמינו 2.7 מיליון ושהסאנס כבר שילמו לו 2.1 מיליון ולכן פילי תצטרך לשלם לו רק 600 א"ד עד לסוף העונה אבל זה ייחשב לה ע"י הליגה כאילו הם שילמו את מלוא השכר של 2.7 מיליון . אחלה עסקה לג'וש האריס הוא מצליח לשלם סך משכורות בפועל ב-2 מיליון מתחת לרצפת השכר ומגדיל את הרווח….. קולנג'לו והינקי ממשיכים לרצות את הבוס, אבל מה איתנו האוהדים? מתי לנו תהיה עדנה ? מתי קולנג'לו והינקי יבצעו מהלכים על מנת להעמיד קבוצת NBA  ראויה? לג'וש האריס הפתרונים.

שלוש שנים במערכת הטאנקינג של הינקי – סמפסון

היום מול דטרויט הסיקסרס נתנו לפיסטונס להמטיר עליהם 73 נקודות במחצית השניה (סה"כ  125בכל המשחק)  ולנצח ללא בעיות מיוחדות את פילי. במשחק ראינו את אלטון ברנד בן ה-37 יחד עם לאנדרי בן ה- 31 מנסים לחדש את נעוריהם במדי הסיקסרס…… לפחות ממוצע הגיל בקבוצה עלה לאחרונה והסיקסרס כבר לא הקבוצה הצעירה בהיסטוריה של הליגה.

זהו יומן אחרון לעונה ואת האמת הוא הקשה מכולם, זו היתה העונה המתסכלת ביותר שבה צפיתי בסיקסרס מעולם.

אם אני מסתכל קדימה וחושב מה יהיה? אין לנו יותר מדי תקוות לשינוי מהותי. על אף כל בחירות הדראפט שיש לפילי ביד, סטטיסטית אנטוני דיוויס או טואונס יוצאים אחת לכמה שנים מהמכללות ואיך שהדראפט הקרב עלינו ובא נראה משם לא תבוא הישועה. עם כל הכבוד לסימונס ואינגראם כל אחד מהם מגיע עם חבילת חסרונות שיצטרך לעבוד ולשפר עם המעבר ל- NBA. לגבי ג'ואל אמביד, זה כבר ידוע שלא ישחק לפני אוקטובר 2016 אם בכלל ( ומרבית הסיכויים כרגע נוטים לאם בכלל – 20% סיכויי החלמה נתנו לו הרופאים).

נמאס לנו לחשב סיכויים בלוטרי (17 למאי שעה 18:00 שעון המזרח למי שמעוניין), נמאס לנו לראות פרוספקטים שאמורים להבחר בלוטרי ולקוות שיראו ניצוצות חיוביים בליגת הקיץ והכי נמאס לנו לשמוע את ג'וש האריס מדבר על הסבלנות שאנו צריכים לאזור על מנת שהוא יצליח לבנות לנו קונטנדרית……….

אז מה נותר לנו?

להזכר בדבריו של וינסטון צ'רצ'יל "הצלחה מורכבת ממעבר מכישלון לכישלון בלי לאבד את ההתלהבות." ולקוות בנאיביות מסויימת לעתיד טוב יותר.

חג פורים שמח לכולם.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. יומן מיואש ומעולה כאחד. לדעתי העדרותו של אוקפור תעשה רק טוב לפילי: מתוך 13 משחקים שהוא לא שיחק, פילי ניצחה 3 (24% הצלחה). כשהוא כן שיחק פילי עם 11.3% הצלחה.

    הם עוד יכולים לעבור את ה-15 ניצחונות עד לסוף העונה.

    1. שווה גם לזרוק מילה על דריו סאריץ' שנותן ממוצעי יורוליג טובים של 11.6 נקודות (40% מהשלוש) ו-5.3 ריב' ב-20 דקות ונראה יחסית מוכן לנבא, הוא יכול להיות פאוור פורוורד מעולה ליד נואל/אוקפור. יכול להיות שאולי בגללו עדיף לפילי לקחת את אינגרם ולא את סימונס בהנחה ששניהם זמינים.

    2. תודה רועי,
      לא בטוח שאני מסכים איתך לגבי הקביעה על אוקאפור. הוא כן הראה מגמת שיפור לאורך העונה במיוחד בהגנה .מה גם שלא ראיתי שהסיקסרס נותנים הגנה טובה בהרבה בלעדיו. מצד שני כשהוא לא משחק יש חור גדול בהתקפה ואין מי שימלא אותו.

      לגבי סאריץ – נקווה שיגיע בעונה הבאה, אם הוא דוחה את ההגעה שלו בשנה הוא לא צריך לחתום על חוזה רוקי ויכול לחתום כשחקן חופשי מוגבל וזה הרבה כסף. קודם כל שיגיע וישחק ו

  2. הדבר העצוב הוא שעד שהיה דראפט איכותי מאוד בשנה שעברה, פילי הצליחו לבחור את הבחירה הכי פחות טובה ביחס למיקום..

  3. יומן מצויין על קבוצה שהיא גם לא טובה, אבל אחת מחסרות המזל מכולן.
    עם כולם בריאים היו להם כמה משחקים טובים מאד עם הפסדים זעירים.
    חבל לי עליהם!

    1. ברט בראון בכלל לא שיחק על אוקאפור , ההתקפה שהוא בנה במיוחד אחרי הגעתו של דאנטוני התבססה על משחק מהיר והרבה זריקות לשלוש.
      אוקאפור כל כך מוכשר שהוא הצליח גם ללא זה לסיים עם ממוצע של מעל 17 נקודות………

  4. כל הזמן עומרים שאוטוטו תכנית הפעולה יוצאת לדרך ופילדלפיה ישתלטו על הליגה. בפועל מה שקורה שאוטוטו כל הפרוספקטים המבטיחים שלהם מקימים נבחרת בקופת חולים.

  5. תצאו לדרך חדשה כשהאריס יפדה את הרווחים ויעזוב וייקח איתו את הינקי הליצן. עד אז – פילי מחוץ למפת ה-NBA

      1. בשנתיים האחרונות בכל תחילת עונה אני חושב לתומי שיותר גרוע לא יכול להיות ואז הסיקסרס מגלים לנו שתמיד אפשר לרדת יותר נמוך…..

  6. מצוין!

    על מנת שהסיקסרס יצליחו לסיים את מסעם במדבר, הם צריכים שמשפט אחד של צ'רצ'יל יהיה מדויק לגביהם:

    "השיעור הגדול של החיים הוא שלפעמים המשוגעים צודקים."

  7. קל וגם די מתבקש לרדת על הינקי, אבל,

    1. לפני שנתיים רוב הג"מ בליגה היו ממשכנים את אמא שלהם אם היו מבטיחים להם קו קדמי של אימביד ואוקפור. כשהוא בחר אותם היה סיכוי לא רע שאימביד עוד יחזור ושאוקפור יהפוך לכוכב. מה שאנחנו יודעים עכשיו זה חכמת בדיאבד.

    2. נוט אול איז לוסט. אם הוא מביא את סימונס, ואם סימונס מגשים את הצפיות, אז הפרוסס הצליח. נקודה. אמנם באיחור, ואמנם במחיר כבד (הרבה) מידי, אבל שורה תחתונה למקום הזה, פחות או יותר, הוא כיוון, ועוד 10 שנים אף אחד לא יזכור לו את זה.

    3. בטור על פילי אני לא מבין למה אנשים לא מוציאים המחשבונים ובודקים אם יש מצב שהצעירים ה"לוהטים" של הלייקרס לא מדביקים את פער 3-4 נצחונות של פיניקס והנטס, ואם לא (שאלה למומחים), מה הסיכוי של הלייקרס מהעמדה הנוכחית שלה ליפול מתחת לבחירה השלישית? יש מצב שגם אנגרם וגם סימונס יפלו ברשת של פילי?

    1. 3. אם הלייקרס תיפול מהטופ 3 הסיקסרס מקבלים את הבחירה שלהם ככה שאינגרם לא יהיה שם.
      המצב האופטימלי מבחינת הסיקסרס הוא בחירה ראשונה ורביעית

      1. לא כל כך בטוח שזה טוב שנקבל את הבחירה של הלייקרס העונה הזו. אני מאחל להם את הבחירה השלישית ואת ג'ונתן בנדר…….. אני מעדיף שהבחירה תעבור לשנה הבאה, (הסיכוי שהלייקרס תיהיה קבוצת פלייאוף נמוך – זו כנראה עדיין תיהיה בחירת לוטרי)

  8. העיקר שיצאת מהסרט שפילי הולכים להשתלט על הליגה…

    יש לי חדשות בשביל כל ההוזים הטריים.

    גם אם פילי יבחרו את כל החמישייה הראשונה בדראפט זה לא יעזור להם.
    התרבות הארגונית רקובה מהיסוד.
    מבחינת השחקנים להגיע לפילי זה להגיע לגיהינום. אף אחד לא יתן שם 100% באמת. ברגע שהם לובשים את המדים הם חלק מקרקס.
    לא סתם כל האסונות והמזל הנאחס נופל עליהם.

  9. מה הקשר לנאחס ולתרבות ארגונית ?
    לבוסטון הגדולה של אורבך ולארי בירד ב-86 היתה תרבות ארגונית קלוקלת שבחירת הדראפט שלהם נפטר כמה שבועות אחרי הדראפט?
    לפורטלנד יש תרבות קלוקלת שבחרו את אודן והוא לא שיחק כמעט?
    הלייקרס בחרו בראנדל והוא נפצע במשחקו הראשון וסיים את העונה….. אותו דבר עם ג'אבארי פארקר.
    כשהינקי בחר את אמביד הוא במודע ידע שהוא לוקח הימור וכנראה הפסיד בו…..

    ואם כבר מדברים על תרבות ארגונית – לכמה מועדונים בליגה יש תרבות ארגונית תקינה? למינסוטה ששנים לא ראתה פלייאוף ובמזל הצליחה לקבל שתי בחירות ראשונות שאחת מהן היא בינגו?
    או הבאקס ששלחו את השחקנים הוותיקים שלהם (אליוסובה, פאצוליה ודאדלי) לטובת חסכון בכסף והחלישו את הקבוצה ? ואני יכול לתת לך עוד עשר דוגמאות….
    אל תבלבל בין מזל לתרבות ארגונית

    1. רפי אתה באמת בסדר אבל החשיבה שלך טכנית מדי.

      יש הבדל בין הימור לא נכון לבין שמדי פעם יש לכל קבוצה לבין תאונת השרשרת שנקראת פילדפליה.
      ההשוואות שלך לא נכונות- הלייקרס בוחרים את השחקן שהם הכי צריכים בכל שנה וכמעט ולא טועים בדראפט. ההבדל הוא שרנדל נפצע אחרי שנבחר. אימביד נפצע לפני שנבחר. מבין את ההבדל?
      פארקר נפצע א-ח-ר-י שנבחר והיה השחקן שהכי מתאים לקבוצה וגם הכי כשרוני בבחירה השנייה.

      נחש מה הקטע- רנדל חזר העונה והוא נותן עונה מעולה! מכונת דאבל דאבל. איפה אימביד?

      וזה לא רק אימביד, כל מה שיכול להיות רע בקבוצה קורה. קובינגטון, אוקאפור, נואל, אימביד ואתה מכיר את הרשימה יותר טוב ממני..

      מילווקי ממש לא החלישו את הקבוצה את חיזקו אותה- ולכן הם אחת האכזבות העונה, כך גם מינסוטה. קורה יש כאלה עונות.
      אבל כמות הכשרון של 2 הקבוצות שבחרת לא מוטל בספק בניגוד לפילי ששם אין כשרון אין עתיד אין יסודות.

      ולשאלך לרוב המועדונים ישנה תרבות ארגונית תקינה. אף אחד לא מנסה בכוח להסריח במשך כ"כ הרבה זמן את הפארקט.
      ועובדה ששתי הדוגמאות שנתת דווקא הולכות בכיוונים הפוכים מפילי.

      ידעת שהיעד המועדף על הווארד היה מילווקי? ידעת שגרג מונרו העדיף את אותה מילווקי על פני הניקס והלייקרס. מה זה אם לא הוכחה לכך שיש שם משהו שאתה לא יודע להבחין בו כי הוא לא מדיד.

  10. דקסטר חביבי
    אמרתי שהינקי לקח את אמביד פצוע בדיוק כפי שלקח את נואל וזה הצליח לו. עם אמביד הוא כנראה נכשל.
    פשוט יצאתי נגד הקשר שלך בין תרבות ארגונית לבין מזל…..
    עכשיו לגבי הבאקס לפני שתי עונות הם היו עם המאזן הגרוע בליגה והפלא ופלא הם חוזרים ללוטרי שוב. והכל החל בגלל שהם סירבו לתת לברנדון נייט שהתאים ממש לקבוצה חוזה גדול בקיץ . והביאו את MCW במקומו ומה התוצאה ?
    לא שאני חושב שהתרבות של פילי טובה היא להיפך הרסנית….תראה איך אוקאפןר נראה …….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט