דוק, נאש, קליפרס / מנחם לס

BIGGEST CATCH (EVER?) FOR DUKE

ברגע שג'ברי פרקר הודיע אתמול בתכנית טלוויזיה מיוחדת (לברון ג'יימס אמרנו?) שהוא החליט על דוק יוניברסיטי כתחנתו הבאה, דוק הפכה אוטומטית למועמדת האליפות ל-NCAA בשנת…2013. לא מספיק שהיא מספר אחת במכללות השנה, הפורוורד הזה מהתיכון 'סימאון' בשיקגו שספורטס אילוסטרייטד הגדירה כ-"השחקן הטוב ביותר להגיע ל-NBA מאז לברון ג'יימס", גרם לדוק להיות הקבוצה הטובה במכללות לפחות לשנה הבאה. אחרי זה? תלוי אם יחליט להמשיך ללמוד ולשחק או לקפוץ ל-NBA.

כבר שנים שלא הגיע לדוק יהלום כזה. הם בד"כ בוחרים בקנטקי, אוהיו סטייט, או ממפיס שם ההקפדה על קבלת סטודנטים ורמת הציונים שעליהם להחזיק פחות חמורה מאשר בדוק, שלפי הדו"ח שכתבתי עליו לפני 3 ימים, 100% מהשחקנים שלומדים בה 4 שנים מסיימים עם תואר B.A, וגם אלה שהולכים ל-NBA מקפידים לסיים את לימודיהם משך השנים בקורסי קיץ או דרך האינטרנט – דבר שהפך למסורת, ואף שחקן-סטודנט שקופץ ל-NBA אחרי שנה-שנתיים לא חפץ להפסיק.

הוא נראה עצבני בעת תכנית הטלוויזיה של ESPNU כשהוא אומר בקול עצור, שקט, ועצבני, "בסתיו של 2013 אני אהיה פרשמן באוניברסיטת דוק". ואז הוא הסביר: "דוק היא משאת נפשו של כל שחקן שהוא גם תלמיד טוב, והמאמן מייק ששבסקי היה איש מפתח בהתפתחותי כשאפילו בתיכון הוא כבר הציע לי דרכים להשתפר שמאד היו נכונים. אני פשוט מרגיש נוח איתו כמאמן שלי".

פרקר, 2.04 מ', שבכל הבחירות האחרונות תמיד ניבחר כ-"שחקן התיכוניים מספר 1", בחר בדוק כשגם פלורידה, מישיגן סטייט, בריגהאם יאנג (עוד מורמוני בכדורסל כמו פרדט?), וסטנפורד היו מועמדות שלו. "אני מתכונן לשחק שנתיים או שלוש בדוק, ובכל מקרה לסיים את התואר האקדמאי". מאמן מישיגן סטייט טום איזו ניפגש איתו רק לפני 4 ימים, והיה די בטוח שפרקר חותם איתו. "אבל החלטתי לא לחתום עם מישיגן סטייט כדי לא 'TO MESS UP' את משחקו של הפורוורד הסופומור ברנדון דאוסון". דאוסון – למי שלא יודע – הוא אחד משחקני המכללות הטובים ביותר, ואם יחליט להישאר עוד עונה במישיגן סטייט, הוא ופרקר משחקים באותה משבצת. ל-'בלו דבילס' ישנן כבר 'הבטחות' ממאט ג'ונס ודה-סוטו, ומייק ששבסקי די מובטח לעתיד אחרי שבסוף העונה הוא ייאבד את מייסון פלמבי וריאן קלי. אומר לכם מה: ברגע שהוא החליט על 'דוק' (אבל החתימה הרשמית מותרת רק אחרי ה-21 לאפריל), הוא כמעט הבטיח לששבסקי אליפות מכללות נוספת (האחרונה היתה ב-2010), אם הוא לא ייקח אליפות העונה עם פלמבי, קלי, וסת' קרי.

פרקר אומר שהוא "אוהב לשחק בתיכון ובטוח אוהב לשחק במכללות". כשנשאל אם הוא יודע ששחקנים כמו כריסטיאן לייטנר, בובי הארלי, שיין בטייה, וגראנט היל החליטו להישאר עד הסוף, וככה עשו "THREE-PEAT" הוא הגיב בחיוך, "ברור שאני יודע".

אגיד לכם מה: לששבסקי אין הפעם תרוצים. השחקן הצעיר הטוב ביבשת מגיע לשחק עבורו. מגיע לו שחקן בגודל של סמול פורוורד שיכול לשחק גם פאור-פורוורד. יש לו הכל: גוף, חוזק, גאטס, וריבאונדר נהדר כמו פאור פורוורד, עם מהירות של סמול פורוורד בעל יכולת פריצה שאין לעצרה, וקליעת שלוש מצויינת.

הוא החבילה השלמה. אפילו שמו הפרטי "JABARI" מתאים לשחקן שיהיה הטוב בעולם, כמו שהשם "LEBRON" מתאים לשחקן הטוב בעולם היום.

סטיב נאש נראה מצויין באימון, תודה

האם סטיב נאש יעלה למשחקו הראשון בשבת נגד הגולדן סטייט בסן פרנציסקו, או יחכה ליום שלישי, למשחק נגד הניקס בבית?
אני מוכן להתערב על שקשוקה בחוף 'הצוק' עם כל אחד מכם שהוא יחכה ליום שלישי, אפילו שבאימון אתמול הוא נראה טוב כפי שלא נראה כבר הרבה זמן. למה יחכה ליום שלישי? כי כמה שהבנאדם נראה כמו בנו של הפלח מסן-אנטוניו (אפילו החליפות שלושה חלקים שלו תמיד נראות גדולות עליו בשתי מידות, והעניבה שהוא עונד תמיד נראית לי כמו נזם צמיד באף חזיר), הוא בנזונה פרסומי שאוהב את הבמה הראשית לא פחות מקובי. קנדי-קנדי, שקט-שקט, בעל התספורת המכוערת בעולם המערבי, אבל בנשמה הוא עוד מין טום קרוז, בראד פיט, או…לברון וקובי. הוא ירצה ביום שלישי – חג ההודייה כשכל העולם חוזה – להיות הבנאדם. זה שיגנוב את כל הכותרות וכל זוויות הטלוויזיה. אני לא מתרגש מזה שהוא גר בלואר-איסט סייד במנהטן, ושהוא הקים בתי חולים באפריקה. הכל טוב ויפה אבל הוא 'HOT DOG' כמו הגדולים ביותר בספורט.

אחרי האימון של אתמול, דווייט האווארד אמר: "עם כל הכבוד לכריס דוהאן ודריוס מוריס שמנסים הכל ועושים כל מה שאומרים להם, עם סטיב פתאום הכל נראה אחרת. הוא מסר לי כדור שכמוהו לא קבלתי מאז הגעתי לכאן. הוא נתן לקובי BACKDOOR PASS שקובי עצמו לא ידע מאין הוא הגיע. לקראת סוף המשחק באימון הוא כדרר לאורך הקו ומאטה (וורלד פיס) רץ מאחוריו. כל פוינט אחד היה מנסה להטעות את שני המגינים ולנסות לקלוע. סטיב במקום זה השאיר כדור אחורנית למאטה, ובגופו חסם את שני המגינים, ולמאטה היה לייאפ פשוט ביותר. זה מה שסטיב עושה שאף שחקן אחר בליגה לא עושה!".

אבל להיות פייר עם סטיב נאש, וכל אוהדיו באתר, הוא לא בכושר משחק טוב עדיין ורגלו עדיין כואבת. אל תצפו לראות קוסם ביום שלישי. אגב, בא לכם לעשות בלוג חי על המשחק?

העומק של הקבוצה, המאמן, וכמה שחקני מפתח עושים מהקליפרס מועמדת

תגידו, פייר, אתם זוכרים את הויכוח שהיה לי עם כמה מכם כשאני טענתי (ועדיין טוען) שדל-נגרו מאמן טוב יותר מקרלייל, ואתם טענתם שהוא 'המאמן הגרוע בליגה'?

אז הנה ההוכחה: רקורד של 6-19, 11 נצחונות רצופים, קבוצה המשחקת כדורסל אמיתי ומרתק. והיא יותר מכריס פאול ובלייק גריפין. היא קבוצה-קבוצה המשחקת כדורסל מרתק וחכם עם חמישייה טובה, ספסל טוב מאד, ומאמן טוב מאד. בעיקר ספסל: יש לה את ה-SUPER SUB ג'מאל קראופורד (16 נק'), הסופר-סאב אריק בלדסו המחליף את כריס פאול ולא מרגישים כל הבדל, ושחקנים שעברו החלפת מנוע ופנים כמאט בארנס (10.0 חיצים, 5.0 קרשים) ודאנדרה ג'ורדן.

כשבארנס התבקש להשוות את הקליפרס העכשווית לקבוצות פלייאוף אחרות שהוא שיחק בהן (גולדן סטייט שניצחה את דאלאס בסיבוב הראשון של 2007, או למג'יק שהפסידה בגמר ללייקרס ב-2010, הוא חייך וענה: "אנחנו הרבה יותר טובים!".

זאת הקליפרס הטובה אי-פעם, והראשונה אי-פעם הנלקחת ממש ברצינות כאלופה אפשרית. הבעייה בעבר היתה ששחקני החמישייה ידעו שהם חייבים לשחק כמה שיותר כדי לנצח כי על הספסל אין לסמוך. העונה זוהי אופרה אחרת לחלוטין. בהרבה מקרים הספסל עולה על החמישייה!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. את מה שכתבת על הקליפרס אני טוען בעקביות מא האוף סיזון לאורך כל שבוע, אפילו שאתה באוף סיזון הוצאת כתבה שנראתה משהו כמו "מה יהיה עם הקליפרס" והסברת בה למה הם טעו בהרכבת הסגל, אני לאורך כל הדרך טענתי שמדובר בסגל ארוך ביותר ואיכותי מאד.

    ועוד דבר שמתי לב שאתה כותב דוק במקום הצורת כתיבה שאני בדרך כלל רגיל לראות דיוק, איך צריך להגות את שם האוניברסיטה נכון מבחינת הכתיבה האנגלית DUKE? כדוק או כדיוק?

  2. מתחילת העונה ואפילו לפניה אמרתי שלקליפרס יש את אחד מ-2 הספסלים החזקים בליגה.

    וכן ברור שנעשה בלוג חיי! ואם אפשר אפילו להמשיך את זה עם המשחק של התאנדר נגד מיאמי

  3. כתבתי זאת באחד הפעמים.
    לקליפרס יש את המאצ' אפ הכי טוב מול מיאמי במערב.

    הקרב במערב יהיה עקוב מדם..
    ישנן 4 קבוצות שיכולות לקחת את המערב ואת הלייקרס שמגיעה מאחור.

  4. שום דבר שהקליפרס עושים לא גורם לי לשנות את דעתי על דל נגרו.
    הקבוצה טובה כי הסגל טוב, אבל כרגע אני לא רואה את הכדורסל שהם משחקים לוקח אותם מעבר לסיבוב השני בפלייאוף.
    אולי עם בילאפס והיל יחזרו בריאים אני אשנה את דעתי.

    ולגבי פארקר – אני חושב שוויגינס יהיה שחקן יותר טוב.

  5. יש לך היום הזדמנות נהדרת לעשות בלוג חי – הבולס משחקים נגד הניקס ב MSG וזה משודר בישראל בערוץ פתוח.

    נ.ב – דל נגרו היה נגר, יהיה נגר, וישאר נגר. וגם סטרייק של 25 ניצחונות לא ישנה את דעתי.

    1. חחח פרפר השתגעת זה לא לברון ג'יימס ומיאמי היט או הלייקרס וסוללת האולסטארים אז בשביל מה לפתוח בלוג. סתם בשביל משחק כדורסל איכותי? No chance

  6. אתה במיעוט עם המחשבה שלך על ויגינס, אבל לעולם אין לדעת כיצד הצעירים יתפתחו. לפרקר יש את כל התכונות שהיו ללברון כצעיר, וההודעה בטלוויזיה לאומה גם מלמדת שלצעיר יש ביצים של שור.

  7. קראתי את הכתבה על ג'אבארי ב-SI לפני כמה שבועות. על פניו – כישרון אדיר, הכי גדול שיצא מהתיכונים מאז לברון. מצד שני, הוא מורמוני (יש אחוז זעום של שחורים מורמונים – הכתבה עסקה בזה באריכות) וייתכן שיידרש לעשות שנתיים של מיסיון, אי שם בעולם ככה שלא ברור מתי ייכנס לליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט