יומן דנבר נאגטס (3)-קרובים קרובים, צמודים צמודים/שגיא דותן

אז בוא נתחיל מזה ששמתי לי למטרה לראות את כל משחקי דנבר החודש בלייב,בלי להירדם. מדובר במשימה לא קלה. אבל חזיתי גם בכמה תצוגות התקפיות אדירות,המון משחקים צמודים ועל כל ניצחון היה גם הפסד.שבעה ניצחונות לעומת שמונה הפסדים.

הגעתי להרבה יותר מסקנות לגבי איך שהקבוצה משחקת, עם הרבה כדורים שעוברים דרך גלינארי ופאריד שהייתי בטוח שהפך לאפור לחלוטין דווקא פעיל מאוד במשחק ואהבתי לראות אותו גם שהוא לא נותן מספרים מטורפים. יש תלות גדולה בבארטון והרבה פעמים המשחק יגמר לפי איך שהוא עולה.

זה התחיל בניצחון צמוד על אידיאנה, המשיך בשני הפסדים לת'אנדר ולגריזליס גם כן במשחקים צמודים. אז הגיע ניצחון על דטרויט בשיניים, ואחריו שני המשחקים הכי לא צמודים שלהם החודש שהפסידו לבוסטון ואטלנטה ב8 ו-14 בהתאמה. אחריו הגיע ניצחון צמוד על וושינגטון, הפסד בהארכה לאינדיאנה, ניצחון גדול על טורונטו ב-19, הפסד בסקור נמוך לג'אז, שני ניצחונות איך לא, צמודים על הניקסבוקרס והבולס, והחודש נגמר עם הפסד לברוקלין, ניצחון על דטרויט, פגרת אולסטאר, הפסד לקינגס ללא המלך הבלתי מעורער כספיון.

היריבות מתקשות לעמוד בקצב שלו ושל דנבר. וויל ברטון.

בוא נעלה פה גם איזושהי נקודה מעניינת. כל הנצחונות של דנבר החודש היו על יריבות מזרחיות, אני לא בדקתי את זה סטטיסטית אבל לדעתי היריבות לא עמדו בקצב המהיר של דנבר. זה לא כמו האלופה בכוכבית,אבל עדיין מהיר למדי. קבוצות מהמזרח די איטיות הרבה פעמים ולא עמדו בקצב שלהם החודש, למשל במשחק מול אינדיאנה שהוכרע לקראת הסוף. היריבות עומדות בקצב, אבל לא למשך 48 דקות. בנוסף, דנבר מגיעה המון פעמים למשחקים ומקשה על היריבות לברוח וכמעט תמיד, גם בהפסדים וגם בניצחונות אלו משחקים צמודים, הם קצת חסרי אופי ולכן מפסידים המון משחקים שהולכים צמוד עד הסוף, מייק מאלון יצטרך לעבוד על זה,ולגרום לקבוצה הזו להתחיל להיות עקבית.

דנבר ממוקמת כרגע במקום ה-11 במערב, ולדעתי הבטיחה לעצמה מקום בלוטרי (אלא אם כן הינקי שאני מאחל לו שתמיד האצבעות שלו יפגשו רהיטים כבר לקח להם את הבחירה).

הנאגטס היו חייבים לקחת עוד 2-3 משחקים. אם הייתה מנצחת את המשחקים מול ברוקלין,ממפיס ואינדיאנה שהייתה ממש קרובה, וגם את יוטה שמתחרה איתה טוב טוב על המקום ה9-11 סביר להניח שהיו מדברים עליה כמישהי שעם חודש חזק תעשה פלייאוף. אבל זה אבוד לדנבר. גם במשחק אתמול מול סקרמנטו, תהיו בטוחים שללא ההתפוצצות של קאזינס, בטח כאשר הישראלי הטוב ביותר ב-nba לא משחק, דנבר הייתה מנצחת את המשחק והייתה עם מאזן של 26-29, מה שמספיק למקום ה-9 במערב, אילו הייתה מנצחת משחקים אלו.

אני חושב שבקבוצה של קרי שמחים שדנבר התרחקו מהמקום השמיני, בכל זאת מדובר בקבוצה שגולדן הכי התקשו נגדה העונה.

בוא נדבר רגע גם על חלון הטריידים: דנבר עשתה טרייד על רנדי פוי תמורת די ג'יי אוגוסטין וסטיב נובאק פלוס שתי בחירות סיבוב שני. כמובן זה לא טרייד גדול שישנה סדרי עולם, וניסיתי לחשוב על טרייד שהיה יכול להפוך את דנבר לטובה יותר. הטרייד שפורסם ברחבי הרשת על גריפין וסטיבנסון היה גרוע מאוד לדעתי והיה משאיר את דנבר רק עם גריפין וסטיבנסון. צריך לצאת מנקודה שיש את השלד הנוכחי של גלינארי פאריד ובארטון, ויש להוסיף לו. בסנטר יש לנו את ג'וקיץ ולכן הייתי מחפש פוינט גארד. אז קאמבאק של לוסון עבר לי בראש,גם איש סמית' שפילי הייתה שמחה לשחרר כי הוא יכול בטעות לנצח משחקים. נראה לי שפוינט גארד ברמה הזו היה נותן לדנבר אלמנט נוסף שהיה יכול לעזור לה במאבקים על מקום בפלייאוף העונה.

השחקן הטוב ביותר של דנבר העונה, ללא ספק. גלינארי.

מצטין החודש שלי: דנילו גלינארי.
תצוגות של 25+ נקודות פלוס יציבות התקפית שמחזיקה את דנבר נותנת לגלינארי את המצטיין שלי גם החודש. הוא משחק נפלא ואני לא מדמיין את עצמי מצליח להישאר ער בלעדיו. שימשיך ככה, יעשה כבר צעד קדימה ויביא את הקבוצה שלו לפלייאוף, תן לנו חודש גדול גלו, בבקשה.

מייק מאלון-בשנה שעברה, ממה שאני זוכר, דנבר היו על הפנים…

השנה כמובן הם מציגים שיפור,וגם אם לא יעשו את הפלייאוף עדיין הם קבוצה מפתיעה. מייק מאלון אחת הסיבות לכך, ואני נותן לו ציון 8 עד עכשיו, כי אני חושב שעדיין לדנבר יש יותר פוטנציאל והוא יראה לנו את זה אם לא העונה, אז בעונה הבאה. המטרה שלו היא בעצם להתחיל להיות יותר עקבי, תוך שיפור ההגנה ושמירה על ההתקפה שהולכת טוב עד עכשיו.

מה חסר? הגנה חזקה, הגנה שתנצח משחק. דנבר הפסידה משחקים כי לקראת הסוף לא היה לא את האקסטרה ההגנתי שנותן המון, וזאת העבודה של מייק מאלון, לשפר את ההגנה וכמה שיותר מהר יותר טוב.

תחזית לחודש הקרוב-אין הרבה למה לצפות לו מדנבר. סימנתי לעצמי כמה משחקים שהמעניין שבהם הוא מול קליבלנד, כשגם המשחקים מול הקליפרס ודאלאס יהיו מעניינים. צפו לתצוגות התקפיות חסרות כל הגנה,מסע קשה במזרח. מצופה מדנבר לעשות בחודש הזה קצת מאמץ ומתוך 16 משחקים עד ה-21 במרץ לנצח 10 לפחות כדי לשמור על איזושהי תקווה לפלייאוף

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. מצוין. יש כמה נקודות שאני לא מסכים איתך.
    א. יוטה ממש לא בכיוון של המאבקים של 9-11 אלא הרבה יותר באלה של 5-8.
    ב. הנגאטס לא צריכים פוינט גארד והם לא צריכים לנצח עכשיו. בחרת הדראפט פוינט גארד שיכול להתפתח לפרנצ'ייז פלייר אין שום סיבה להביא לו רכז שאין לו קשר לעתיד שלך שיקח ממנו דקות.

    ועוד נקודה היא שלדנבר יש זכות להחליף בחירה עם הניקס אז הם בכיף יכולים לנצח קצת אבל לפלייאוף הם בכל מקרה לא מספיק טובים אלא רק לתת משחקים שכיף לראות.

  2. דנבר קבוצה צעירה עם פוינט גארד צעיר שרק מתפתח, אין שום סיבה שבעולם לעשות טרייד בשביל פוינט גארד כשיש לך עמדות אחרות שצריכות חיזוק.
    מודאיי הוא העתיד של המועדון ואף אחד שם לא ישים לו מקל בגלגלים

      1. זה פחות או יותר מה שאתה מצפה מרוקי בן 19 שאתה נותן לו לרכז קבוצה.
        אני חושב שיש לו גרף התקדמות יפה, הוא כבר מאבד פחות כדורים מתחילת העונה ונראה שהוא מתחיל להשתלט על הקבוצה ולקבוע את הקצב.
        לא הייתי לוקח את הסטטיסטיקה שלו כמדד, במיוחד שהניסיון היחיד שלו חוץ מליגת תיכונים זה עונה בליגה הסינית

  3. אחד מהיומנים היותר טובים שהיו לאחרונה, מצוין
    אמרתי את זה לפני חודש ואני אומר שוב -דנבר השנה זכו להערכה שלי אחרי שציפיתי שהם יאבקו עם פילי על נעל הזהב.
    הם ווינרים וחבל שהם לא יהיו בפליאוף

  4. אני מספר לםי מה שראיתי.
    מודיאיי לא ענה על כל הציפיות עד כה.
    היה חסר לי מאוד במשחקים רכז מנוסה ותזיזתי.
    ברור שלמודיאיי פוטנציאל בשמיים אבל עד עכשיו הוא לא בחמישייה של הרוקיז.
    ואני כותב יומן ואני חושב על עלייה לשיא,
    כלומר יומן בדרך להצלחה, גם אם אין הצלחה ואני מנסה לחשוב על איך נהיים טובים יותר כאן ועכשיו,לא מסתכל על התפתחות של שחקן.
    ברור שזה משמעותי אבל אני מסתכל על זה מנקודתי כצופה במשחקים.

    1. אתה לא צריך להתגונן, למרות מה שהחברה בכנסת אומרים לך, דעות שונות, ביקורת בונה ודיונים שונים זה דבר מצוין ומבורך

  5. אני ראיתי פעם ראשונה השנה את דנבר מול הקינגס אתמול.
    לא התלהבתי- התוצאה היא יותר צמודה שהמשחק הנראה – עד לרבע הרביעי הההפרש היה יותר מעשר רוב המשחק.
    ביום שלישי יש עוד משחק הפעם בדנבר לדעתי הקינגס יקחו שוב.

  6. אחלה יומן על קבוצה בזינוק בירידה
    צריך לחשוב על שיפור עמדה בלוטרי ואז תוך 2-3 שנים להיות כוח עולה בליגה

  7. יומן מצוין, תודה.
    צריך להסתכל על העונה של דנבר ביחס לציפיות שהיו לה מעצמה. אני די בטוח שהם לא חלמו על פלייאוף והמטרה העיקרית היתה להריץ את השחקנים הצעירים – מודיאי, בארטון, האריס, ג׳וקיץ ונורקיץ׳. כל קבוצה צעירה חייבת שחקנים ותיקים שיחנכו אותם ועזרו להם לפתח אופי של ווינרים ולכן גאלינרי, פאריד ונלסון משחקים דקות משמעותיות.
    אני חושב שלמעט אכזבה מסוימת מצד מודאיי הנאגטס יכולים להיות מאוד מרוצים מהעונה הזו, הם גם תחרותיים וגם מפתחים קבוצה לנים הבאות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט