יא"ק 4- מה נשתנה / אסי שלם

 

בס"ד

יא"ק 4- מה נשתנה / אסי שלם

דף חדש מנסים לפתוח בקליבלנד אבל נראה שאת הבעיות הישנות יהיה קשה לפתור. יש קבוצה מוכשרת? יש. יש את השחקן הכי טוב בעולם? יש. יש התקפה? יש. יש הגנה? לא כל כך.

גם פופוביץ' לא יכול ללמד את אדון לאב לשמור. מרכיבי ההגנה רבים הם כמו אתלטיות, טיימינג וראייה מרחבית נראה שאדון לאב לוקה בלפחות שניים מהשלושה. לא פחות חשוב זו העובדה שקבוצת הגנה זה תפיסת עולם, סגנון משחק של מאמן.

לו. מה נשתנה הלילה הזה?

דייויד הינו מאמן הגנתי באופיו וכבר דיברנו על הטריידים שעשה כדי לשפר את המרכיב הזה. נראה שלו חושב שכדי לגרום לקבוצה להיות שמחה צריך להתמקד בהתקפה ולשחק יותר מהר. ננסה לבחון את מה שקרה מאז המשחק הראשון שלו מול שיקגו:

בכל ניצחון של הקאבס הם עברו את 110 הנקודות. בשלושת ההפסדים הם קלעו 103(בוסטון), 97(שארלוט) ו83(שיקגו). זה אומר שטיירון לו(מאזן 3-6) יצטרך לספק ערבי התקפיים מאוד כדי לנצח. האם כדורסל כזה יכול להביא אליפות? גולדן סטייט הוכיחו שכן אבל האם הקאבס יכולים להתחפש לאלופת 14-15? אני לא בטוח.

היעלמות ה-Pick and roll של המחליפים.

דבר נוסף ששמתי לב אליו הוא שכלי הנשק המאוד יעיל של קבוצת המחליפים של הקאבס היה הP&R של דלי ות'ומפסון. כבר נאמר לא מעט על הציוות המצויין הזה, אולם הקבוצה החדשה משתמשת בעיקר בבידודים לקיירי שמוביל את הקבוצה בדקות שלברון נח. קיירי הוא היוצר, מכדרר חודר וגם זורק את רוב הזריקות ובמידה שמגיעה עזרה הוא מוציא לקלעים(Drive and kick). הבידודים שחטפו קיתונות של ביקורת לא נעלמו, הם שם וגדלים כל הזמן. דווקא בדקות ששני הכוכבים האלה יחד, לברון משמש כחוסם לקיירי ובמקרה של חילוף הוא יהיה שחקן המטרה לנצל את כוחו.

קשה לתת ציונים ללו על העבודה שלו עד עכשיו אבל לא נראה שינויים קיצוניים בסגל הקיים, אולי חלון העברות יספק שחקנים חדשים וירעננו את הסגל בכל הקשור להתקפה הקבוצתית של הקאבס. מישהו אמר טרייד על דלאבדובה?

ומה בגזרת ההגנה?

כשאימנתי בליגת הנערים חייבו את השחקנים לשמור אישית, חוק שהשתנה בשנים האחרונות לצערי, אבל זה בפוסט אחר. כשהתקפנו מול ההגנות של היריב היינו מחפשים את נקודת התורפה ההגנתית. היינו מחפשים את השחקן הנמוך, החלש או האיטי ביותר והיינו מנסים לנצל את היתרון עליו. קראנו לזה: "תפוס את הפראייר".

נראה שמול הקאבס הקבוצות משחקות את התרגיל הזה. מול שארלוט בלט לעין שמיודענו ג'רמי לין(עם השיער המזעזע) ששיחק נהדר באותו הערב ניצל את הpick and roll כדי לקבל בחילוף את לאב. איך זה נגמר, בסוף כולם יודעים.

גם ג'ינובילי קיבל אותו בחילוף ועשה לו סל בקלות בניצחון ההוא של הספרס מול הקאבס.

בלאט לא סמך על לאב ב'מאני טיים' במיוחד בהתקפות האחרונות של היריבה. הוא ציוות את TT בעמדה 4, או שמר עם הרכב נמוך וחזק כששומפארט, סמית' ולברון איישו את עמדות 2-3-4. לו יצטרך למצוא פיתרון או שהקבוצות האחרות ימשיכו לתפוס את הפראייר.

לפוסט הזה יש 53 תגובות

    1. אני מסכים גם עם ההנחה שאטלנטה תחפש טרייד על הורפורד, וגם עם ההנחה שקליבלנד בהחלט תוכל להעזר בו.
      אבל למה לאטלנטה להסכים לקחת את מוזגוב???
      טרייד של לאב – הורפורד + שחקן שיסדר את הפרשי השכר,
      זה טרייד שיכול להועיל ל-2 הקבוצות, וש-2 הקבוצות עלולות להסכים לבצע.

    2. אתה שוכח שלטרייד יש 2 צדדים…
      מוזגוב תמורת קרופורד יהיה אחד הטריידים הגרועים שידעה הליגה והסיכוי שהוא יקרה פשוט לא קיים.

  1. כתוב מצוין ולעניין. ההתקפה של הקאבס לא מספיק מתואמת ואין שיטה כמו בספרס והווריורס שתעזור כשדברים לא הולכים. ברגע שיש סימן לקשיים בהתקפה אז ישר חוזרים לבידודים המפורסמים.
    ההגנה של לאב תעלה לקאבס באליפות אם הוא יהיה במגרש בדקות מכריעות בסדרת הגמר העתידית. כבר הבעתי את דעתי בנושא ואולי שווה לקאבס לחפש טרייד עליו יחד עם וויליאמס שלא משחק כמעט או מוזגוב שלא מוערך.
    הצעה מוזרה לטרייד: אולי איכשהו בטרייד משולש להביא את נרלנס נואל שיעזור בהגנה ובריבאונד

  2. יש יותר מדי חורים בהגנת קליבלנד, ולו לא מביא שיטה שיכולה לכסות על החורים (לאב, ולפעמים קיירי)
    אם קליבלנד רוצה להיות שוב קונטנדרית, היא חייבת טרייד על לאב.

  3. אגב קיירי הוא חובב ISO לא פחות מלברון.. מוזר שבגלל שהוא מכדרר יפה לא שונאים אותו כאן. (אני לא אומר שאני לל"ק או משהו כזה אבל אני בטוח לא מחבב אותו, וול טוב בהרבה)

    1. מה מוזר בזה? הוא רכז. והוא עושה את זה טוב. והוא לא שמוק. סתם שחקן שכונה שבתאי הצליח לבגר כשהיה שם

          1. על שום מה "הם" שונאים את לברון? אנחנו לא מבלים איתו בשעות הפנאי, לא נפגשים בברים הלוהטים של אוהיו ולא רוכבים איתו על בננות בחופשות. לא מתיימרת לדבר בשם חברי לליגה אבל הסיבה העיקרית הראשית והמרכזית שאני לא יכולה לצפות בו היא ההירו בול המרתיח, קבלת ההחלטות השגויה וההתנהלות על המגרש. למעט הטבעה או שתיים למשחק, המשחק שלו לא נעים לעין. הא ותו לא.
            ההתבטאויות שלו לפני המשחק ולאחריו רק מוסיפות שמן למדורה.
            אם ככה נראה השחקן "בעל איי קיו הכדורסל הגבוה ביותר" אפשר לסגור את הליגה.
            אולי יש לו עבר מפואר, אבל כולנו היינו פעם צעירים, יפים ומבטיחים.. מה שיש עכשיו זה לא השחקן הטוב בעולם.

      1. הדבר הטוב ביותר עבור קיירי זה שמישהו יקח ממנו את הכדור ויחזיר לו אותו כדי לסיים מהלך. הוא לא רכז אלא אחד שיודע לכדרדר ולחדור.

    2. אם כל הכבוד לקיירי, הוא לא ממש הוביל את קליבלנד להצלחות כלשהן כשחקן מוביל (אם כי היה סביבו סגל יחסית חלש). הבידודים שלו הביעו לו עד עכשיו בעיקר תארים אישיים.
      בתארים קבוצתיים (שהביאו לו תארים אישיים) היו סביבו כוכבים (אול-סטאר מזרח ונבחרת ארה"ב).

  4. תודה אסי על פוסט מעניין ומחכיםץ בשורה התחתונה כרגע לא נראה שיש השפעה דרמטית לחילופי המאמנים בכיוון חיובי, ואולי הם אפילו חושפים עוד יותר את הבעיות המובנות בסגל הקבוצה. בכל אופן יש כאלו שכבר לא יוכלו להסתתר יותר מאחורי הגב של דייויד.

  5. לדעתי אותם שגיאות בהתנהלות עד עכשיו עוד יתגלו בטרייד שיעשה, אם יעשה. עונה שעברה הטריידים שנעשו, שברור כשמש שבלאט מאוד השפיע עליהם (ולא רק הוא, זה היה שילוב), היו מאוד מוצלחים מבחינתם, והם אלו שהביאו אותם עד לגמר. השנה אני צופה נפילה על הפנים, וסיכוי גם שלא יעלו לגמר…

  6. תחשבו איך היה נראה הפלייאוף של קליבלנד בלי מוזגוב, סמית ושומפרט. היו חסרים מעל 30 נקודות, 20 ריבאונדים, 3 חסימות ו2.5 גניבות למשחק. את שיקגו הם לא היו עוברים, וגם נגד בוסטון לא היה נגמר בסוויפ.

  7. מה זה משנה מה הם יעשו גם דוראנט תמורת דלוודובה לא יעזור מול גולדן סטייט
    ההיפך יקרה למה דלוודובה הוא כרגע הפתרון הטוב ביותר נגד קרי

    הייתי מחליף את לא משנה מי שהוא לא לברון על סטופר הגנתי גבוה מעמדה 1

  8. אסי מה דעתך על הציוות הבא בתור ה A TEAM של הקאבס:

    1. דלי מרכז
    2. קיירי SG
    3. שאמפרט / סמית'/לאב – SF
    4. המלך – F
    5. TT – F/C

    ????

  9. לברון וTT שואבים מספיק ריבאונדים. לא בטוח שהבעיה תהיה הרבאונד. אני חושב שההשפעה של מוזגוב בהגנה היא הרבה יותר מאשר הריבאונד.

    1. ההרכב הזה (דלי – סמית' – שמפארט – ג'יימס – TT) מוריד רק 68% מהריבאונדים בהגנה (וזה עוד בלי קיירי שברור שגם סמית' וגם שמפארט ריבאונדרים טובים ממנו).
      אותו הרכב עם לאב במקום סמית מוריד 85% מהריבאונדים האפשריים בהגנה

  10. השורה התחתונה היא שקליבלנד מסוגלת לנצח התקפית רק קבוצות במזרח. מול קבוצות המערב היא לא תעמוד הגנתית לאורך זמן מול עמדה 4 של המערב: גרין, אולדרידג', איבאקה, גריפין. כל אחד מהם לא יקבל מענה מלאב. אבל במידה שTT ישחק ב4 יחד עם מוזגוב זה יוצר פקק תחת הסל התקפית והקבוצה הופכת לכבדה משמעותית. בנוסף עם 2 אלה יחד לא ניתן לבודד את לברון/ קיירי כי העזרה מאחד הגבוהים תגיע מהר מאוד.
    הפיתרון הוא לשחק עם לאב כשחקן השישי בדקות הספסלים- דרוש אומץ רב ולא נראה ריאלי לאור מעמד המאמנים הרעוע בקאבס. פיתרון נוסף הוא לשחק כמו שעידו הציע עם לברון ב4 ושומפארט/סמית בעמדות 2-3. מקצר את הספסל או מאלץ להשתמש יותר במו וויליאמס שלא מקבל קרדיט. המצב כנראה דומה לעונה שעברה- מקסימום גמר NBA.

  11. כמו שהמלצתי דברים בטעם ובהגיון, בפוסט קודם, פיטורי בלאט גרמו לי לחכך ידיים בהנאה שטנית. בוודאי שמאמן טוב יכול לרקוח שפנים מהשרוול, ולהפיק את המיטב מלאב, תוך העלמת חסרונותיו. אבל בקאבס מאמן לא יכול לעשות כלום, מחשש לזעמו של הלוזרג'יימס. כשאתה רועד מפחד מאימת הדיקטטור, אינך מסוגל לגלות יצירתיות. והפעם כשהקאבס תתנגש בסלע המציאות, לא יהיה ללוזר שום חוי בלאט להסתתר מאחוריו בתירוצים. הוא קיבל הכל, הוא בחר הכל, הוא ניהל הכל, והוא לוזר.

    1. מסכים, כל האחריות על לברון. לא זוכר שחקן כל כך טוב ודומיננטי שהפסיד כל כך הרבה תארים כמו לברון. ההיסטוריה תשפוט, אתה באמת לא ילד רע, פשוט לא אוהב את הלברון.

      1. דיוויד אנקראם או אד הורטון לא היו לוזרים, ואפילו הדאנק שההוא החמיץ מול פזארו. הם סתם היו נגרים שירדו מהאוטובוס בכתובת הלא נכונה, ומצאו איזה דון שימון שיתן להם חוזה. אבל לוזרג'יימס? פוטנציאלית הוא אמור להיות הפורוורד הטוב ביותר בכל הזמנים, ולשחוט את הליגה לעשור שנים של אליפויות. בפועל אחרי שהגננת סימה אמרה לו שהוא לא יכול לעלות לכיתה אל"ף מחמת חוסר התפתחות רגשית וחשד לאוטיזם, הוא בכה כל כך עד שנמאס לה, וכך במקום להישאר בגן הילדים הוא הגיע לקאבס.

      2. שמע… גם מעולם לא היה שחקן שהרף ההתחלתי שלו היה כל כך גבוה (והוא עומד במאמץ בגבורה).
        הציפיות ממנו הם בלתי אנושיות מתחילת הקריירה, ולשם שינוי זה לא מוטט אותו, אלא הפך אותו לשחקן על ששולט בליגה.

        1. במה הוא שולט בדיוק? להזכירך הלפלופ משחק כבר מעל 12 שנים בליגה והגיע ל6 גמרים מתוכם הפסיד 4. בחצי מהקריירה הוא הקיף את עצמו בעוד 2 סופר סטארים שיעזרו לו ועדיין הפסיד 3 מ5 גמרים. תעשה לי טובה, שולט אולי בקליבלנד לא יותר מזה.

          1. תגיד?!?! רשמת את זה. מי עוד הגיע ל-4 גמרים רצופים (הקיף עצמו בשחקנים טובים, כן או לא, עדיין היה השחקן המשמעותי, לטוב או לרע). הבנאדם כל עונה בדיוני ה-MVP וגם זכה בכמה.
            השחקן הכי טוב בליגה כבר כמה שנים, אם תרצה/תאהב או לא. אלו העובדות.

  12. מצחיק מה שאנשים שלא שיחקו פעם אחת בחייהם, בוודאי שלא בנבא, כותבים על לברון. כיף שיש אינטרנט.
    הבעיה בקליבלנד היא שגם החמישיה פופוביץ'+פיל ג'קסון+לני ווילקינס+ג'רי סלואן+רד אאורבך מהקבר לא יצליחו לנצח את ג"ס הנוכחית.
    בלאט-לו זה בכלל לא רלוונטי.

    1. לא הבנתי. אתה תובע מאיתנו לעמוד בקריטריון שאתה בעצמך אינך עומד בו, או שמכוח אותו קריטריון שאינך עומד בו אתה מצפה שלא נחווה דעה, ומחמתו?

      1. לידיעתך במפגש הופס האחרון הייתי מבין הגבוהים אם לא ה-
        🙂
        גם אני לא שיחקתי בנב"א אבל זה היה אתה שקרא לו לוזרג'יימס ונדרשת לחזור לתקופת הגן

        1. אני מוכן להגיע למפגשי ההופס בתור ליינבקר כבד. כבר כתבתי לעיל את הערצתי לברוס 'קונג פו' בואן.

          אבל מה בין זה ובין לוזרג'יימס. אפילו אנאלפבית חסר שיניים מדרום מונגוליה יכול לזהות את התכונה הזו של הנ"ל – בהיותה דבר בולט כל כך לעין, עד שאפילו דניס רודמן באמצע מאה שערים ישתלב עם הנוף, לעומתה.

    2. איך זה רלוונטי בכלל? לשיטתך אי אפשר למתוח ביקורת על שום דבר שלא עשית בעבר. אני תוהה אם היתה לך אי פעם ביקורת כלפי שר או חכ או רהמ כלשהו, אפילו כלפי המוסכניק שלך ואיך זה מסתדר עם הקביעה לעיל..

  13. נקודה שעלתה שאשמח עם ירחיבו עליה –

    לברון מתופקד כ4?
    לדעתי יש הרבה יתרונות בהרכב כזה (למרות שדורש התאמות בסגל)

    1. הוא תורגל כך במיאמי ובקליבלנד לפרקים. הבעיה שזה דורש ממנו למאמץ מול ה-PF של היריבים שלא נחותים ממנו פיזית ולפעמים אף עולים עליו מבחינה זו, מה שגורם לו מאמץ נוסף וכוחות שמבחינת הקבוצה עדיף שלא יקרה.

      1. קווין לאב לא בנוי להתמודדויות של הרמה הגבוהה, לא התקפית ולא הגנתית. גם ריבאונדר ענק הוא לא למרות התדמית, יש לו חוש טוב למיקום אבל אין לו מספיק ביצים בשביל המלחמה. זה די חבל כי בסך הכל הוא שחקן חביב שבקבוצה נורמלית היה אפשר להוציא ממנו יותר ואולי אפילו להיות בורג משמעותי בקונטנדרית. כמו שאמרתי בתחילת העונה כשקיירי היה פצוע ולאב להט – זאת אנומליה ולאב האמיתי בורח ממאבקים. הטרייד עליו הוא בלתי נמנע ועם זאת גם חסר תועלת כי כל עוד לברון חי במחשבה שהוא זה שצריך לקחת קליעות חשובות וכל עוד אין אלפא דוג אמיתי (עיין ערך דווין ווייד) שיבהיר לו את מקומו כאיש שמביא אותך עד הבאר אבל לא זה שינצח בשבילך, כל עוד זה לא קורה, שום טרייד לא יעזור, בטח לא מול גולדן סטייט של השנה.

        1. אף אחד לא חשב/ידע שלאב יראה ככה בקליבלנד. ועכשיו נתבקת לו הסטיגמה של כוכב של קבוצות קטנות. עד אז הוא היה סופרסטאר בליגה הזאת.

  14. מאחר והתפתח כאן דיון רציני כבר אי אפשר להתבדח …
    שורה תחתונה דברים שאנשים ואסי מזהים יפה היא שאי אפשר לבנות קבוצה של גלקטיקוס …
    לברון הגיע לקבוצה מוכנה מיאמי שכבר לקחה אליפות ולכן הצליח לו .
    יש לו חלון זמן קצר מאד , למיטב הבנתי בגיל 32-3 עם קילומטראז של 14-15 שנים בליגה כבר לא יהיו לו ברכיים .
    אז הביאו את לאב שסגר כמה פינות אך פתח פינה חדשה …
    מה שלא יעשו אין להם אין הילד ההולנדי הקטן שישים את האצבע בסכר …
    ניסו אוסטרלי עבד חלקית …ניסו ישראלי עבד חלקית ….
    אני לא הול לשים את האצבע שם ואף אחד אחר לא ….
    אז תודה רבה אסי מאמר חשוב ומלמד ועכשיו הענין האמיתי הוא ג"ס נגד ס"א יש שם שתי קבוצות כדורסל .

    ומי שמדבר על טרייד בואו זיכרו שאף אחד נורמלי לא ישלם את המשכורות שהקאבס משלמים על שחקנים מדרג 2 או 3 ..
    אז אין ולא יהיה טרייד על לאב .

    1. מיאמי של 2006 היא לא מיאמי של 2011. ב-2010 היא בטח לא היתה קבוצה מוכנה לאליפות. זה בערך כמו לטעון שמיאמי עכשיו מוכנים לאליפות כי הם זכו ב-2013. אפילו יותר קיצוני, כי עבר יותר זמן. האם לדעתך מיאמי הנוכחית קבוצה מוכנה לאליפות?

  15. לברון ווינר. מה שציפו ממנו להיות לא רלוונטי, ואולי ההפך, אם לברון היה מסיים את חייו כנרקומן כמו מניגולט "העז"שמנחם הילל ושיבח באחד הפוסטים ולא מגשים את ההבטחה שהוא היה, עוד היו עושים עליו סרט והופכים אותו לאגדה. אבל מה לעשות שלברון בחר להישאר בחיים ולזכות ב2 אליפויות ולהגיע ל 5 גמרים רצוף.

    אשמח לתשובה עניינית מכל חובבי ה ווינר/לוזר למה ג'רי ווסט נחשב קלאץ עם 1 מ 9 בגמרים ?

    גם אני לא אוהב את ההתנהלות והאישיות של לברון, אבל צריך לדעת להפריד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט