מעורב הופס לשבת: לברון, קלעי השלשות החדש / סוף להאקינג / מנחם לס

1.שמעתם זאת כאן לראשונה: לברון הפך לקברן שלשות מהטובים!

שימו לב כל השונאים (את לברון)! אני יודע שלברון קלע הערב 0 מ-5 מה-3, אוקיי? אז ממוצעו לששת המשחקים האחרונים אולי יירד בנקודה. אבל הפוסט הזה עדיין וולידי ונכון: על אפנו ועל חמתינו, לברון ג'יימס הפך לקלעי שלשות נהדר, ואפילו אם לאשך היו צמד אשכים, הוא לא יכול לעשות דבר בנידון מלבד לבלוע את החדשה הזאת שהוא שומע אותה כאן לראשונה, לתדהמתו ולמלוא חמתו!

אני יודע ששונאי לברון כי רבים הם באתר לא יאהבו לשמוע מה שאני עומד להודיע להם, אבל זוהי עובדה: ג'יימס לברון הפך בחמשת השבועות האחרונים לקלעי שלשות מעולה. עדיין לא סטפן קרי, אבל אחוזיו מהקשת משתווים בחמשת השבועות האחרונים לכל קלעי השלשות הידועים בליגה כצלפי פרימטר. אילו קלע כל העונה מה-3 בדיוק שהוא קולע בחמשת השבועות האחרונים, הוא היה היום מספר 12 בליגה מה-3, מיד אחרי ה-41.9% של דריימונד גרין, עם 41.4% משלו!!!

רק לפני 5 שבועות הופיעה הידיעה המשמחת כל לבב ללל: "לברון הוא קלעי השלשות הגרוע ביותר ב-NBA!". אוקיי, אתקן עבור ארבעת שפוטיו באתר: ה-"WORST HIGH VOLUME THREE POINT SHOOTER". כי אפילו קאזינס לקח 6 זריקות לשלוש העונה ומהן קלע אחת לאיזה 16% או משהו כזה (למעשה אין לי מושג כמה שלשות קאזינס זרק וכמה ניכנסו, סתם השתמשתי בו כדורגמא לשחקן שאינו "HIGH VOLUME " שוטר לשלשות.

אז בין זורקי השלשות בכמויות, לברון היה האחרון בליגה עם אחוז מבייש, מבזה, ומשפיל של 31.2%%, אחוז שסטפן קרי קולע מהחצי.

כשהסיפור המעליב התפרסם ברבים ב-28 לדצמבר הוא מצא את לברון בבית מלון בדנבר בבוקר המשחק נגד הנאגטס. הוא כה ניפגע שסכין הגילוח בה התגלח חתכה לו את הלחי כשהוא בשוק טוטאלי.

זה מה שמיוחד בלברון: הוא לא מוכן לוותר. אני לא יודע בדיוק מה שהוא עשה כדי לשנות את זריקתו, אבל מאז ה-28 לדצמבר עד ה-3 לפברואר הקליעה מה-3 שלו היא 40.8% לאחוז טוטאלי מהפארקט של 55%.

הסיפור פשוט: אם הקליעה שלו מרחוק מתחילה ליפול, הוא בלתי ניתן לעצירה, נקודה. זה הפחד של כל מאמני הליגה. כשזה קורה, עליהם להחליט עם איזה רעל הם יכולים לחיות. אם השומר יתקרב כדי להפריע לו בשלשה, הוא יעבור אותו די בקלות. הוא גבוה, חזק, ומהיר לעבור כל שומר בליגה הניצמד אליו, מלבד, אולי, קאווי לינרד שעושה לו בעייה כי הוא לא רק קרוב אל לברון, הוא גם מחזיק בו והזיברות הפוחדות מהפלח לא שורקות. תן לו לזרוק? ה-40% יהרגו אותך.

נכון להיום ה-24.9 נק' שלו למשחק הן ב-59.4% TRUE SHOOTING PERCENTAGE.

עם לברון ברמת קליעות גבוהה כזאת מה-3 קיירי אירוינג יכול לבוא מהפיק-אנד-רול, ואם הוא לא חופשי לקלוע, הוא מוצא את לברון עומד מחוץ לקשת כאילו היה איזה ג'יי ג'יי רדיק המחכה למסירה. הנשק החדש של לברון, בנוסף לכניסה שלו – ונא לא לשכוח שהוא 2.03 מ' השוקל 130 ק"ג – הגוברת כמעט על כל שחקן כמעט כל פעם, לברון הופך למפלצת שבן ה-31 הזה אף פעם לא היה מסוכן כמוה.

בששת משחקיו האחרונים לברון הגדיל את כמות השלשות שלו מ-3.9 למשחק ל-4.8 למשחק, ב-41.4%.

האם הוא שינה משהו בזריקתו?

"דברים מינוריים שהציעו לי לתקן, אבל העיקר הוא REPETITION ותשומת לב. כששמעתי שאני זורק השלשות הגרוע בליגה, החלטתי לשנות עובדה זו מהר ככל האפשר, ואתם רואים את התוצאות", הוא אמר אמש כשנשאל לפשר השיפור הדרמטי בזריקת השלשות שלו. "אין כאן כל מג'יק. זה עניין של להכניס כדור לעיגול מתכת. ככל שתתאמן יותר ותתרכז יותר, יותר כדורים יצללו".

הקרבן האמיתי הראשון של "לברון החדש" היתה סן אנטוניו ספארס. הפלח וקאווי לינרד עדיין כה פגועים מההשפלה, ששניהם סירבו להתראיין בקשר לתגלית החדשה בליגה, התגלית של "לברון קלעי השלשות".

2.שמועות, הדלפות, שקרים, ורינונים בקשר לטריידס

עבורי תקופת הטריידים המתחילה עוד שבועיים היא המרתקת ביותר בהופס של השנה. עבורי התקופה הזאת של הטריידים מעניינת יותר מהדראפט או תקופת השחקנים החופשיים כי דווקא כאן קורים הדברים הבלתי צפויים ביותר.

זוהי התקופה המטורפת ביותר בכל השנה של ה-NBA כי תקופה זו מוזנת משמועות מופרכות, בלופים, הגזמות, הודעות בלתי רשמיות, הדלפות מכווונות ובלתי מכוונות, והצהרות משחקנים, מנכ"לים, סוכנים, בעלי קבוצות, ומי לא – כל אחד עם האג'נדה והמטרות שלו. זוהי תקופה של 'קבוצות נגד קבוצות', 'סוכנים נגד קבוצות', 'סוכנים נגד סוכנים', 'מנכ"לים נגד סוכנים', ו-'שחקנים נגד כולם'. אתה לא יודע למי להאמין ואתה לא בטוח מי רציני.

לדוגמא: אתמול סטיב בלמר הודיע ברבים ש-'מקרה בלייק גריפין לא יכול לעבור ללא השלכות חמורות'. למה התכוון בדיוק אחד מבעלי מיקרוסופט לשעבר?  האם באמת הוא מתכוון להעביר את בלייק למישהו או סתם זרק הצהרה באוויר בתקווה שאיזה מנ"כל יציע לו את לברון במקומו? או, דני איינג' מודיע ברבים ש"הסלטיקס מחפשת כוכב-על בעל שם רציני וכניסה מובטחת להיכל התהילה בעתיד". מה בדיוק עומד מאחורי הצהרתו? אני לא יודע, אבל דני איינג' לא סתם זרק את ההצהרה לאוויר ללא מטרה. אבל מה היא מטרתו? צריכים לשאול את K-700.

אפילו כאן באתר שלנו אנשים מציעים הצעות מהצעות שונות. אני אזרתי עוז והצעתי אתמול כמה אפשרויות לטרייד על בלייק גריפין. הרבה ענו לי שזה יקרה בוודאות אבל הציעו אפשרויות אחרות. אחרים הודיעו בפירוש שהקליפרס לא מטומטמים עד כדי לתת לבלייק ללכת.

מאטלנטה מגיעות בימים האחרונים שמועות, הצהרות, ורעיונות לטריד על אל הורפורד. הוא יהיה UNRESTRICTED FREE AGENT הקיץ לראשונה בחייו. הוא שחקן שהיה אול סטאר שלוש פעמים. ההוקס חוששים להפסיד את כוכבם הקיץ ללא תמורה. אז אתם לא חושבים שהם מלעיטים את העתונאים בזימזומים, 'הדלפות ממקורות בלתי רשמיים', ומה לא ללא מטרה? ברור שישנה להם מטרה מדוייקת. הם רק מחכים לשמוע עתה ממנכ"לי הקבוצות השונים. אולי אחד מהם יציע משהו שלא ניתן לסרב לו?

ומה בקשר לסוכנים? הם רואים רק $$$ לנגד עיניהם. אז הם לא יגזימו? לא יכניסו שמועות לאתרים? לא יכתבו בטוויטרים ובפייסבוקים כל דבר שיעזור להם להשיג דיל מקסימלי לשחקנם, עסקה שתכניס לכיסם הם מיליונים??

ומה לא שמענו על דווייט האווארד? השמועה האחרונה היא שהוא הולך לבוסטון סלטיקס. מי הכניס אותה לתודעת הציבור? לך תדע. אבל זה נכתב ביומיים האחרונים בכמעט כל אתר העוסק בשמועות – RUMORS – וברור שמישהו הטמיע את השמועות עם מוטיבציה מיוחדת. אבל מי הטמיע? מי מעוניין? מי תהיה המתחרה של הסלטיקס? האם הוא חושב בכלל לעזוב את הרוקטס? והאם הסלטיקס באמת מעוניינת בו, או היא זרקה את השמועה רק כדי להטעות את כמה מיריבותיה העיקריות?

איך זה עובד בדרך כלל? קבוצה א' מצלצלת לקבוצה ב' בקשר לסופרסטאר העומד להפוך לשחקן חופשי בקיץ לברר מה ייקח כדי לקבל אותו בטרייד. קבוצה ב' לא מעוניינת לעשות כל דיל ברגע זה, אבל קבוצה A מפרסמת את העניין שיש לה. קבוצה A מעוניינת למעשה בשחקן מקבוצה C. קבוצה C שומעת שקבוצה A מעוניינת בשחקן מקבוצה B, ומעלה את ההצעה של קבוצה A ב-40%. קבוצה B ניכנעת ומקבלת את ההצעה של קבוצת C. אבל עכשיו קבוצה C הביאה שחקן שהוא בתפקיד של השחקן שקבוצה A רצתה. אז קבוצה A מציעה לקבוצה C מחיר נמוך יחסית עבור השחקן שהיא רצתה, ומקבלת בחצי חינם את השחקן שהיא באמת רצתה אורגינלית.

זה קורה כל הזמן.

דברים שייוודעו לנו עוד שבועיים מדוסקסים בין המנכ"לים כבר חודשיים אבל אף אחד מאיתנו לא יודע על כך.

דבר אחד למדתי כבר לפני איזה 50 שנה בליגה: 95% מהשמועות הרצות במדיה ובאתרים הן ONE SIDED. תמיד ישנו צד אחד הרוצה שמשהו יוודע ברבים בעוד הצד השני מעוניין לשמור על הדבר בסוד. כל שמועה היא מוגזמת כי הצד המפרסם אותה מעוניין שכך היא תתעצם.

הסוכנים הם-הם הזורקים שמועות לחלל בתקווה שהם 'ייתפשו' ויתעצמו. כוונתם לשלוח חיצים לעבר מנכ"לים מסויימים, להכניס רעיונות שאיש לא חשב עליהם, ותמיד – אבל תמיד – מטרתם הסופית היא להעצים את העתיד של הקליינט שלהם – השחקן.

בקיצור, יהיה שמח. כמעט כל דבר אפשרי מלבד סטפן קרי, לברון ג'יימס, וטים דאנקן שיישארו היכן שהם.

3.סוף לפאולים מכוונים?

הקומיסיונר של ה-NBA אדם סילבר הודיע שכבר בסיום העונה הזאת הליגה תחליט נעל השיטה היעילה והאובייקטיבית ביותר להביא לסוף את הפאולים המכוונים.

הוא אמר הבוקר ל-USA TODAY:

"I'm increasingly of the view that we will be looking to make some sort of change in that rule this summer," Silver told USA Today Sports' Jeff Zillgitt on a podcast.

מספר ההאקים גדל העונה משמעותית. בכל העונה שעברה הו 164 פאולים מכוונים. העונה, שהיא עדיין לא בחצייה, כבר בוצעו 280, והסיכוי שעד האול סטאר יבוצעו 300.

הוא הוסיף:

"Even for those who had not wanted to make the change, we're being forced to that position just based on these sophisticated coaches understandably using every tactic available to them," Silver told USA Today. "It's just not the way we want to see the game played."

הוא הוסיף שאפילו המאמנים המשתמשים בו – כגון גרג פופוביץ' – לא  אוהבים שהליגה מרשה האקינג, אבל כל זמן שאין חוק נגד פאולים מכוונים הם משתמשים בו.

הוא הוסיף שהחוק נגד האקים יעבור כמה שלבים עד שגיע למלוא חומרתו. ישנם גם קצוות בחוק שיצטרכו לעבור עיון מחדש, כגון:

The hacking rule may be changed gradually, a league source told USA Today, eliminating loopholes like intentional loose ball fouls that can be committed within the final two minutes when the team using the strategy is shooting free throws.

הוא יודע שישנם הטוענים נגד כל חוק נגד האקינג בטענה ששחקני כדורסל חיבים ללמוד לקלוע פאולים:

"As I travel around the league, there's that one school of thought, ‘Guys have got to make their free throws,' " Silver said. "But then at the end of the day, we are an entertainment property, and it's clear that when you're in the arena, that fans are looking at me, shrugging their shoulders with that look saying, ‘Aren't you going to do something about this?' "

An easy fix to the rule would involve giving all non-shooting fouls within the bonus an option of free throws or just inbounding the ball again, as suggested by our own Tom Ziller. Without the player shooting being forced to step to the line, hack-a-Shaq will essentially end. In the USA Today article, other suggestions are mentioned, such as banning the strategy outright or limiting the number of hacking fouls that can be committed per game. Ziller also refutes five of the most common arguments against changing the rule right here.

לא משנה כיצד החוק יטפל בבעייה, אבל כולכם יכולים להיות בטוחים שהאקינג כפי שהכרנו ייעלם מה-NBA אחרי שעונת 2015-16 תסתיים!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 77 תגובות

    1. ההוכחות והמספרים הם בתגובה למטה, אבל השגיאה שלי היא שהמאמר עליו בססתי את החלק על לברון מדבר רק על 5 שבועות – שבוע אחרון של דצמבר ושלושה שבועות בינואר, עד שעזבתי את דרום קרולינה לפלורידה, וכל מה שקרה בפברואר לא ידוע לי כי 80% מהזמן הייתי על הים!

  1. מה שאומר שעשרת הגדולים שלהם (בלי דירוג פנימי) הם: מג'יק ג'ונסון, מייקל ג'ורדן, לארי בירד, לברון ג'יימס, טים דאנקן, ביל ראסל, קארים עבדול ג'אבר, ווילט צ'מברליין, שאקיל אוניל, חאכים אלג'ואן.

      1. תראה, אני לא אכתב כאן את דעתי (אלא אם תבקש יפה 😀 ), רק אומר שהקריטריונים צריכים להיות סדורים. כלומר "שחקן עם 5 אליפויות בהכרח מעל שחקן עם 2" הוא קריטריון סדור. "קובי מעל לברון" הוא לא קריטריון. אני מבין שאתה חצי צוחק, אבל לא מבין למה דווקא לברון הוא זה שמפריע לך בעוד שאתה חי בשלום עם אוסקר (אליפות אחת), חאכים (2 אליפויות) וויילט (2 אליפויות). כלומר אני מבין, אבל ברור שהאנליסטים של ESPN כן צריכים קריטריונים סדורים ולא יכולים להסתמך על "את השחקן הזה אני שונא ואת השחקן הזה אני אוהב".
        רק אציין, כפי שאתה יודע, שאצלי קובי כן בעשירייה וחאכים לא.

        1. אני מסכים שהוא לא בהכרח אבל במקרה הזה – אין צל של ספק!
          קפץ לי לברון כי קשה לי תמיד עם הבחירות של לברון בתחרויות לאורך ההיסטוריה כי לפי דעתי (בדגש על דעתי) הוא מאוד אובראייטד כמו שאתה יודע.
          ובלי קשר קובי מעל עוד מהעשירייה שנשארה…

  2. 1. על מה אתה מדבר ?
    2. להערכתי גריפין ישאר. מדובר בארגון דרמה קווין שזקוק לתשומת לב, ברגע שלאנשים יימאס מהסיפור, הם יעברו לגימיק הבא.
    3. החלטה גרועה, עם מסר דפוק. אבל כבר היו הרבה דיבורים, עד שלא אראה את זה קורה..

    אם כבר בהאק הא עסקינן, קר בבעיה. פופ במשחק מול גולדן סטייט לא ניסה בכלל לעשות האק הא, מה שאומר שהוא בטוח שומר את הקלף הזה לפלייאוף , על מנת להוציא אותם מהקצב. אבל יש פתרון יפה בדמותו של השחקן האחרון שהביא לגולדן סטייט אליפות שלא קוראים לו קארי. בארי, ריק בארי. אם אני קר אני פונה אליו בחשאי בבקשה לאמן את הגבוהים בזריקת סבתא, כדי להיות מוכן לאפשרות הזו, בפלייאוף. שילוב מנצח של עבר ועתיד.
    תחשבו על גולדן סטייט + 5 עד 10 נק' מהקו כל משחק. זה או זה או שליטה בקצב המשחק.

  3. לפתע פתאום יש לג"ס שתי בעיות מטרידות.

    האחת, בארנס. הוא לא חתם על חוזה בקיץ ויהפוך לשחקן חופשי מוגבל. רוב הסיכויים שיקבל הצעה בטווח של 20 מיליון לשנה מאחת מאותן קבוצות שאין להן יותר מדי אופציות. מין שרלוט שכזו. לג"ס תהה דילמה קשה האם להשוות או לתת לו ללכת בחינם. יותר ויותר שמעות צצות על חוסר שביעות רצון מצד גרין וקרי לגבי העובדה שלא חתם בקיץ ונתן לקבוצה הנחה בכדי לאפשר לה לשמור על הגרעין הצעיר יחד.

    לטעמי בארנס יכול ללכת בקיץ. או שיחתימו את דורנט או שב 10 עד 13 מיליון יחתימו את קנט ביזמור. השחקן שיותר מכל גישת מרק גקסון אליו גרם לכך שאינו בקבוצה.

    הבעיה השניה חמורה עוד יותר כיון שיש לה השפעה כם על הטווח הקצר וגם הארוך. פיסטוס אזילי סובל מבעיה לא מזוהה בברך. יש לו היסטוריה לא מוצלחת של בעיות רגליים. להסתמך רק על בוגוט לבדו בסנור בפליאוף זה מאד מסוכן. גם מהבט של עבירות וגם מהבט של רגישות לפציעות. לאורך העונה בוגוט משחק בערך 20 דקות במשחק כדי לשמור עליו לפלייאוף.

    להנהלה יש דילמה, האם להחליף את אוזילי בסנטר שיכול לתרום עכשו אבל אין לו את הפוטנציאל של אוזילי להחליף את בוגוט בעתיד כסנטר או לא לעשות כלום ולקוות לטוב.

    אני מחבב את אוזילי אבל מעדיף לדאוג לטווח הקצר וחושב שיש לנסות להחליפו בסנטר מחליף. ישנן קבוצות ששוה להן להמר על אזילי לעתיד וההוה שלהן עלוב ממילא. היברט מהליקרס זו אפשרות אחת, אם כי יקרה. פלמלי ממילווקי הוא אפשרות אחרת.

  4. אתה רציני?!
    לברון השנה באחוז מזעזע
    כל המשחקים האחרונים הוא לא פוגע ממטר
    איזה קלעי שלוש ואיזה נעליים
    מה שתיתם שם בחופש

    1. ההוכחות והמספרים הם בתגובה למטה, אבל השגיאה שלי היא שהמאמר עליו בססתי את החלק על לברון מדבר רק על 5 שבועות – שבוע אחרון של דצמבר ושלושה שבועות בינואר, עד שעזבתי את דרום קרולינה לפלורידה, וכל מה שקרה בפברואר לא ידוע לי כי 80% מהזמן הייתי על הים!

  5. 18 החטאות רצופות מהשלוש…
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

          1. דובי, אני במקומך הייתי מתרכז בקבוצה המסכנה מניו יורק ולא ניכנס או מזכיר בכלל עניינים שקורים בקבוצות אחרות כי יש אצלכם מספיק ריקבון עבור כולם

          2. כבר לא. אנחנו מחורבנים במגמת שיפור והפסקנו לירות לעצמנו ברגל כך שבוע.
            אני מרוצה כי בעונה הבאה נהיה באמצע הפלייאוף ובעוד שנתיים נתמודד על אליפות.

  6. מנחם מה נסגר איתך? נחת קצת אז אתה חוזר עם ההטרלה הכי גדולה שאפשר לחשוב עליה?
    גם בטווח שציינת מה-28 בדצמבר עד ל-3 בפברואר לברון קלע שלשות ב-30.1% מקום אחד מעל קלעי אדיר בשם ריקי רוביו. האחוז השנתי שלו עומד על 27% שזה 8% פחות מהעונה שעברה והגרוע בקריירה שלו.
    גם נגד סן אנטוניו הוא קלע 0-2 אז על איזה לברון בדיוק אתה מדבר?

      1. ההוכחות והמספרים הם בתגובה למטה, אבל השגיאה שלי היא שהמאמר עליו בססתי את החלק על לברון מדבר רק על 5 שבועות – שבוע אחרון של דצמבר ושלושה שבועות בינואר, עד שעזבתי את דרום קרולינה לפלורידה, וכל מה שקרה בפברואר לא ידוע לי כי 80% מהזמן הייתי על הים!

  7. לברון בירידה בלא מעט פרמטרים
    אין הגיון בטרייד על גריפין
    הפתרון של הליגה להאק- א הגיע באיחור של 20 שנה , אני לא רוצה לדמיין את שאק ללא האק
    אגב , כשעוצרים שחקן כמו דיאנדרה זה מכוער , זה פשוט לעשות צחוק מהשיטה

  8. 1. מצטרף לחברים פה. לברון לא שיפר את קליעתן מהשלוש ולא נעלי אדידס. הוא ב0/18 במשחקים האחרונים. אולי היו לו כמה משחקים טובים אבל זה במקרה לחלוטין! תמשיכו לתת ללברון לזרוק מהשלוש – זה יותר יעיל מהאק דה שאק.
    2. עונת הטריידים בפבואר היא מהנה מאוד… דווקא השנה אני לא רואה שינויים גדולים מדי. יכול להיות שיעבור איזה כוכב אבל לא משהו שירעיד את הליגה.
    3. מצטרף לפתרון שהציע s m – זריקה אחת וכדור מהצד.

  9. לברון הפך להיות קברן-
    הוא קובר את הסיכוי של הזריקה הזו להיכנס פנימה.

    הבחור זורק ב 30% מה עובר עליך מנחם?!
    הוא 0-18 במשחקים האחרונים!

    ואני מאוד מקווה בשביל הסלטיקס שהם לא יעשו צעד פזיז ויקחו את גריפין

    1. ההוכחות והמספרים הם בתגובה למטה, אבל השגיאה שלי היא שהמאמר עליו בססתי את החלק על לברון מדבר רק על 5 שבועות – שבוע אחרון של דצמבר ושלושה שבועות בינואר, עד שעזבתי את דרום קרולינה לפלורידה, וכל מה שקרה בפברואר לא ידוע לי כי 80% מהזמן הייתי על הים!

  10. שייקחו את הורפורד יש שמועות שהניצים מחפשים להפטר ממנו וטיג או לפחות אחד מהם, מאוד יעיל, פחות אגו ולא נופל ביכולות מגריפין רק בתדמית האפורה אולי (סוג של דאנקן לעניים)

  11. אגב, נכון לאתמול מצב קלעי השלשות בכל הזמנים, עוד כמה זמן קארי ראשון?:) בקצב הנוכחי, עד סוף שנה הבאה הוא מגיע לחמישיה הראשונה:

    1. Ray Allen 2973
    2. Reggie Miller* 2560
    3. Jason Terry 2132
    4. Paul Pierce 2104
    5. Jason Kidd 1988
    6. Vince Carter 1897
    7. Jamal Crawford 1877
    8. Chauncey Billups 1830
    9. Kyle Korver 1824
    10. Joe Johnson 1791
    11. Rashard Lewis 1787
    12. Kobe Bryant 1773
    13. Peja Stojakovic 1760
    14. Dale Ellis 1719
    15. Steve Nash 1685
    16. Dirk Nowitzki 1653
    17. Jason Richardson 1608
    18. J.R. Smith 1589
    19. Mike Miller 1577
    20. Glen Rice 1559
    21. Eddie Jones 1546
    22. Tim Hardaway 1542
    23. Nick Van Exel 1528
    24. Mike Bibby 1517
    25. Michael Finley 1454
    26. Stephen Curry 1423
    27. Brent Barry 1395
    28. Antoine Walker 1386
    29. Dan Majerle 1360
    30. Baron Davis 1332

      1. בשנים שלו לא זרקו כל כך הרבה,
        אין ברשימה הזו אף אחד מהמחזור שלו או לפניו. הכי זקן שם שאני מזהה
        זה דן מרלי.

        1. אז אני מביע מחאה. מנחם, בטוח יש לך את הטלפון של סילבר עם כל האקרדטציות שמסתובבות פה. למה תמיד הנתונים מתייחסים רק לעונה הרגילה? (אותו הדבר עם רשימת הקלעים הגדולים בהיסטוריה).

          1. כי רק בעונה הרגילה יש מספר שווה של משחקים לכל השחקנים. להוסיף גם את הפלייאוף להשוואות יגרום להשוואה בלתי הוגנת בין השחקנים ולהטייה של הנתונים כלפי שחקנים ששיחקו בקבוצות טובות יותר.

  12. החלק הראשון על לברון מבוסס על המאמר הבא:

    LeBron James' Inconsistent Stroke Has Opponents, Cavaliers Off Balance
    By Greg Swartz , Cleveland Cavaliers Lead Writer Feb 5, 2016

    SHARE
    TWEET
    NEXT ARTICLE »Use your ← → (arrow) keys to browse more stories
    LeBron James' Inconsistent Stroke Has Opponents, Cavaliers Off BalanceJason Miller/Getty Images
    63.7K
    Reads
    135
    Comments
    CLEVELAND — Pegged as the NBA's worst high-volume shooter from outside the paint earlier this season, LeBron James responded with weeks of improvement—followed by a recent string of inconsistency.

    James, now 31 and in his 13th professional season, is showing little sign of slowing down. He ranks fifth in the NBA with 24.9 points per game on 50.5 percent shooting from the field.

    But if there's a kryptonite to his game, it's long-range efficiency.

    Despite remaining one of the most talented and unstoppable forces in the league, James must normalize his stroke if the Cleveland Cavaliers are to become more consistent as well.

    Up…
    On Dec. 28, James was the league's worst outside shooter with marks of 31.9 percent from mid-range and 24.8 percent from three. Don't think he didn't notice.

    "I actually saw [it] on my Instagram feed that I was the worst-shooting player in the NBA," James said, via Chris Haynes of Cleveland.com. "I actually saw that when I woke up from a nap. I remember exactly when that was. Denver. Right before the Denver game, so I answered the call."

    SHARE
    TWEET
    Over the next 12 games, from Dec. 29 to Jan. 21, James hit 55 percent of his shots from the field and 40.8 percent from deep. The Cavaliers went 10-2 over this stretch, with their only losses coming at the hands of the San Antonio Spurs and Golden State Warriors.

    If his outside shots are falling, James is nearly unguardable and can force opposing coaches to shift gears.

    "Hope he misses," Warriors interim coach Luke Walton told Bleacher Report. "I mean, he's too good. You've got to pick and choose what you're going to live with.

    "If you get up on him and try to take away his three-point shot, he's too big and strong, and he'll get around. Once he gets in your paint, he's playmaking to other people, and if you don't rotate, he's dunking on whoever's guarding him. Obviously, if he gets hot from three, then we'll change up our defensive game plan. To start the game, you've got to live with something, and that's probably your safest bet."

    Cleveland's success has been largely determined by James' quality, rather than quantity, of scoring. In 35 wins, he is averaging 24.8 points with a 59.3 true shooting percentage and 30.9 usage rate. In 12 losses, he is averaging 25.1 points with a 51.6 true shooting percentage and 33.6 usage rate. (James has missed one game, a loss at the Miami Heat.)

    "It's great for us," Kyrie Irving said, referring to when James gets a hot hand. "When he's steamrolling like that, I'm coming off pick-and-rolls, and I'm looking for him at that three-point line. He knows that that work he puts in will translate to the game. He becomes that much bigger of a threat offensively.

    "He can cut to the basket and get to the rim at will, but when he's knocking down that jump shot, I don't even know the words to describe what kind of player he is. He's just that much more dangerous when he knocks down that three ball."

    Ron Hoskins/Getty Images
    James is 6'8" and 250 (or more) pounds, so opposing teams have always game-planned to keep him from gaining steam and heading toward the basket. His combination of size and speed has rarely been seen, if ever, in the history of the NBA.

    "It makes it easier for us. It opens everything up," Tristan Thompson said of James' outside shooting. "He's always going to make big plays in the game. Even if he's not shooting the ball well, he's going to make big plays by attacking the rim, making a three or finding guys. For him to get in a rhythm, us bigs have to set good screens, roll to the basket and shooters get your hands ready."

    While James didn't take many more shots from deep during his 12-game stretch of improvement than he did during his first 28 contests of the season (4.1 to 3.9 per game), he seemed far more selective about when and where to launch one.

    This was particularly important when the Cavaliers endured their longest road trip of the season, a six-game stretch that ended with the "Texas Triangle" (i.e., Dallas, San Antonio and Houston). During this trip alone, James connected on 41.4 percent of his 4.8 three-point attempts per game, leading Cleveland to wins over the Washington Wizards, Minnesota Timberwolves, Philadelphia 76ers, Mavericks and Rockets.

    Despite his turnaround from outside the arc, James shrugged off the notion that he'd made any major adjustments.

    "It's all about repetition and putting in the work," he said. "You go out and live with the results because you know you've put the work in. Just working on my base and my balance has allowed me to shoot better from the perimeter."

    …And Down
    Gregory Shamus/Getty Images
    Yet, as they have done to so many other teams this season, the Spurs and Warriors removed the shine from the Cavaliers.

    Cleveland split its season series against San Antonio, during which James averaged 25.5 points but managed to shoot just 20 percent (1-of-5) from three—thanks in part to forward Kawhi Leonard, the reigning NBA Defensive Player of the Year.

    Leonard denied an interview request. His teammates were more than happy to sing his praises, though.

    "I feel like [James has] had some amazing games against us," Spurs guard Manu Ginobili said. "We try to make him take contested shots—not running open in transition. Having a guy like Kawhi always helps. There's not too many players in the league that have that type of length, speed and strength. It's very hard—impossible—to match up with LeBron in all three conditions. Kawhi is as close as you can get."

    Jason Miller/Getty Images
    While San Antonio relies on that great individual matchup, defending champion Golden State—which swept its two games against the Cavaliers—prefers a collective approach to stopping James.

    "It takes a great team effort," Warriors forward Harrison Barnes said. "You look at guys like (Andrew) Bogut, Draymond (Green), Festus (Ezeli)—big guys behind you that can help our guards, myself, Andre (Iguodala) or whoever's guarding get that double-team and help—that's what really limits him."

    James caught fire when previous Cleveland head coach David Blatt was still at the helm. But he has gone cold from outside under new head coach Tyronn Lue. Yes, he's shooting a sparkling 59.8 percent from inside the arc thanks to Lue's preference for pushing the ball and attacking on offense, but James has made just one three-pointer in 19 tries over the last seven games.

    His surge had pushed his three-point percentage to 29.7. Now, after this streak of 5.3 percent shooting, that number has plummeted to 27.1, which is just 105th in the NBA—one spot below Kobe Bryant.

    The Cavaliers are 5-2 in those seven games. In the two losses (to the Chicago Bulls and Charlotte Hornets), James is 0-of-8 from outside the arc.

    Jesse D. Garrabrant/Getty Images
    This is a critical time for Cleveland. With the trade deadline fast approaching, it needs to recognize and fill its needs if possible. The problem is, those needs change daily depending on which James shows up to the arena.

    Come playoff time, teams will focus their defensive game plans on keeping James out of the paint and stopping him in transition. If his outside shot isn't falling, it will be easy for opponents to pack the paint and force other Cavaliers to win games.

    Cleveland needs James to find some sort of consistency with his shot—not these blazing-hot and ice-cold streaks he's shown thus far.

    He doesn't need to be an elite marksman, but he can't be as bad as he's been under Lue.

    Greg Swartz is the Cleveland Cavaliers lead writer for Bleacher Report. Follow him on Twitter @CavsGregBR.

    1. כל ההוכחות והמספרים הם במאמר למעלה אבל השגיאה שלי היא שהמאמר עליו בססתי את החלק על לברון מדבר רק על 4 שבועות – שבוע אחרון של דצמבר ושלושה שבועות בינואר, עד שעזבתי את דרום קרולינה לפלורידה, וכל מה שקרה בפברואר לא ידוע לי כי 80% מהזמן הייתי על הים!

      1. מה שמראה לנו באופן מאד יפה שזו הייתה רק סטייה סטטסיטית על מספר קטן של משחקים, שמתיישרת עכשיו. הקליעה של לברון מבחוץ העונה – מזעזעת

        1. נו, עכשיו אתה שוב מטריל בכוונה.
          מנחם תסתכל איך בשבועיים באחרונים היו דיונים מאד רציניים באתר. זה מתאפשר רק כשמעלה טיעונים עניינים ולא קוראים לכל מי שחושב אחרת ממך – רפה הבנה.

          1. אל תהיה פולניה עכשיו.
            כשאתה רוצה אתה יכול להגיד דברי טעם בלי להיכנס לפרובוקציות. מעבר לכך בהחלט לא יזיק אם תהיה יותר סובלני לדעות של אחרים.

  13. מחר סופרבול עם כל החברים בג'ופיטר ואז ביום שני זזים צפונה לרדניקים שלי, והשמנות של גרינוויל ללא השיניים, וכינים בשערות.

  14. לברון 0 מ-18 ל-3 בפברואר. וואו, לא היתה הסרחה כזו מאז הצילומים של דובי גל זורק לסל בסרט מלך הסלים לפני שהעורך היה צריך לשבת שעות על גבי השעות ולערוך קליעה לסל לכל איירבול שדובי גל זרק..

  15. מנחם, לברון כבר היה שחקן כזה שלא היה מה לעשות נגדו, והמאמנים היו צריכים לבחור את הרעל שאיתו הוא יהרוג אותם
    זה היה בשנים הטובות שלו במיאמי כשזכור לי במיוחד משחק 7 בפיינלס נגד סן אנטוניו ב-2013, לאחר המשחק השישי המפורסם
    פופ בחר לתת ללברון זריקות חופשיות מהשלוש כל המשחק- ולברון לרוב קבר אותם
    זאת בחירה מאד טובה לכל השומרים שלו לתת לו ת'מטר

  16. לא מבין איך אף אחד לא תיקן עדיין בקשר לקאזינס – שהשנה קולע הרבה שלשות באחוזים יפים. רק הלילה הוא קלע 4 מ-4 לשלוש.

  17. אכן מנחם, זה לא לעניין הקטע על לברון. אבל האמת, אני בהחלט מאמין שהוא יכול לשפר את זה. כבר ראינו ממנו ענות הרבה יותר טובות לשלוש, ולא נראה שכאן הגיל אמור לדרדר אותך.

    1. ובסך הכל 2 מתוך 23 האחרונות נכנסו.
      היי, הוא צריך רק אחת משבע הבאות כדי להעפיל לעשרה אחוז!!
      מי אמר שעבודה קשה לא משתלמת.

  18. 1. דווקא אוקלהומה לכאורה בנויה חלקית להתמודד עם הגולדנס – פער במגן פרימטר מול ווסטברוק, אחד בשם דוראנט שהוא מהבודדים שגרין לא באמת יכול לשמור עליהם (שילוב של קליעה מגבוה וכדרור של גארד ) וקאנטר ואדאמס שלא יאפשרו לבוגוט את 20 דקות המנוחה להן הוא זקוק. אבל כשהמצב שבו שני שחקנים קולעים 50-50% מהנקודות של הקבוצה נהפך למצב קבוע אז הקבוצה מאבדת את הדבר החמקמק הזה שנקרא כימיה קבוצתית. עוד לא דיברנו על העומס הפיזי שמצטבר אצל שניהם ויהווה פקטור בסדרות הקשות במערב. איפה הבעיה בכל מה שכתבתי? – זה לא חדש, כך הם נראים כבר 3 שנים . העניין הוא שחשבתי שבילי דונובן יצליח לחבר מאוסף הכשרונות הזה קבוצה עם שכל. בינתיים זה נראה כמו המשך של סקוט ברוקס.
    לא ראיתי את הספרס מול לייקרס אבל לאחר עוד משחק מעולה מול דאלאס אני שואל שוב ( טוב, בפורום הזה פעם ראשונה) האם לגולדנס יש כלים לסדרה שלמה מול קבוצה שרגע אחד משחקת סמול עם בוריס דיאו וגינובלי ( הגאונים!!!), שניה אחר כך עוברת לאיזוליישנס של אולדריג וקוואי ולקינוח מציבה מגדל בצבע בדמות מארינוביץ יחד עם שוטר אוטומטי ( מילס) ? מקווה שלא ושהספרס לוקחים אבל העיקר שהסדרה הזו תגיע ל7 משחקים וממידי הארכה בכולם ( אחכ מול קליבלנד כבר לא מעניין אותי )
    לפני שבועיים עוד האמנתי שדווקא הספרס ישברו את השיא של שיקגו 96…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט