פריוויו למשחקי שישי הממוצע/רועי ויינברג

10 משחקים ביום שישי זה, כשיש לנו כמה מפגשים לא רעים בכלל. הערב נראה את קליבלנד מול בוסטון במפגש בין 2 מזרחיות לוהטות, את דאלאס מול סן אנטוניו, את אינדיאנה מול אטלנטה ועוד משחקים טובים אחרים.

*

02:00-אטלנטה הוקס (22-29)-אינדיאנה פייסרס (23-26)

המשחק מפגיש בין 2 קבוצות במומנטום חיובי, כשאטלנטה עדיין בטופ 4 במזרח חרף השמועות החוזרות על טריידים של אל הורפורד וג'ף טיג. בדומה לשנה שעברה ולפני שנתיים (עד לפציעת הורפורד) הקבוצה מגיעה לשיאה סמוך לפגרת האול-סטאר, והניצים בפול פוזישן ליתרון הביתיות בפלייאוף. הם כבר עכשיו עם כמות ההפסדים שהייתה להם בשנה שעברה, אבל ההוקס עדיין ישיגו 45 ניצחונות העונה, לפחות. סביר שנראה אותם משתמשים הערב בטיאגו ספליטר במשך דקות ארוכות כדי לעצור את מיילס טרנר.

טרנר הוא ה-סיפור של אינדיאנה בזמן האחרון. הוא עם 16 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו-2.6 חסימות ב-10 המשחקים האחרונים, והוא סנטר העתיד של הפייסרס. לצד פול ג'ורג' שממשיך להפגין יכולת גבוהה ומונטה אליס שלאט לאט מבין איך הוא בא לידי ביטוי באינדיאנה (20.5 נק', 5.5 ריב', 5.5 אס' ו-2.8 חט' ב-4 המשחקים האחרונים), הפייסרס לא אמרו נואש במסגרת ניסיונם לטפס כמה שיותר במזרח.

תחזית: משחק צמוד ילך לאינדיאנה, הודות ל-70 נקודות משותפות של אליס, טרנר וג'ורג'.

*

02:00-שרלוט הורנטס (25-24)-מיאמי היט (22-28)

מיאמי באה למשחק עם 5 ניצחונות ב-6 המשחקים האחרונים. ההיט מתחילים להבין שכדי להצליח עליהם ליצור הבדלה מסוימת בין החמישייה של בוש ו-וויד לזאת של דראגיץ' ו-וויטסייד, וזה בא לידי ביטוי בחלקים ממשחקי הקבוצה. לצד השיפור במשחקו של ג'אסטיס ווינסלו (62.1% מהשדה ב-5 המשחקים האחרונים לעומת 39.4% מהשדה ב-42 המשחקים הקודמים להם), יש הרבה סיבות לאופטימיות במיאמי.

יהיה להם קשה מול שרלוט, שבאה למשחק אחרי ניצחון משכנע על הקאבלירס. ההורנטס מרחק 2 משחקים מדטרויט השמינית והפלייאוף, והחבורה של סטיב קליפורד תעשה ככל שביכולתה כדי להגיע לשם, ולנצח משחק פלייאוף לראשונה מאז 2002. החזרה המפתיעה של מייקל קיד גילטריסט, שלא היה צפוי לחזור העונה, תעזור להם בדרך לשם.

MKG עם 14.3 נק' ו-10.7 ריב' למשחק ב-3 המשחקים בהם שיחק, והשילוב שלו לצד מרווין וויליאמס בעמדות הפורוורד מעניק ורסטיליות רבה להורנטס שתוכל להקשות על מיאמי, במידה והקבוצה תשחק עם שני גבוהים הערב. לכן סביר שנראה הרכב סמול-בול של ההיט לא מעט הערב, כאשר לואל דנג מתפקד כסטרץ' 4, בניסיון לאזן את קיד גילטריסט ו-וויליאמס.

תחזית: משחק מזרחי מעניין נוסף, שישאר עם הביתית. שרלוט בהפרש חד ספרתי.

*

02:00-אורלנדו מג'יק (27-21)-לוס אנג'לס קליפרס (17-32)

המג'יק בבעיות. הקבוצה עם 14 הפסדים ב-16 המשחקים האחרונים, ונראה שסקוט סקיילס לא מסוגל להוציא את העגלה הזאת מהבוץ. ההתקפה חלשה, ההגנה לא מחוברת ואורלנדו ברגרסיה מפתיחת העונה המעולה שלהם. כשבצד השני יש לך את הקליפרס, שניצחו 16 מ-20 משחקיהם האחרונים, ברור לכולם מי תנצח. הקליפרס, ביותר מ-15 הפרש.

*

02:00-וושינגטון וויזארדס (26-21)-פילדלפיה 76' (42-7)

משחק שיפגיש בין שני שחקנים שנמצאים במצב די דומה, בניגוד לציפיות של כל אחד מהם בתחילת העונה. השניים הם ג'ון וול ואיש סמית'. שניהם מובילים את הקבוצות שלהם ועושים כל מה שהם יכולים על הפרקט, ועדיין לא מצליחים להראות גרף התקדמות כלשהו מהשנה שעברה, אלא רק הולכים אחורה, במהלך שירתיע שחקנים חופשיים עתידיים (בין אם זה קווין דוראנט בוושינגטון או כל שחקן כדורסל עם דופק בפילדלפיה).

המשחק הערב יכול לתת לוויזארדס הזדמנות לחזור חזרה למאבק הפלייאוף (הם 4 משחקים מהמקום השמיני), ולהמשיך לנסות לשלב את בראדלי ביל הפצוע בחזרה בקבוצה. יהיה להם קשה מול גבוהי פילדלפיה, אבל יתרון הביתיות יעשה את שלו והוויזארדס צפויים לנצח הערב.

תחזית: וושינגטון, בהפרש דו ספרתי.

*

02:30-ברוקלין נטס (38-12)-סקרמנטו קינגס (28-21)

יש משחקים שקבוצה שרוצה להגיע לפלייאוף צריכה לנצח. זה ללא ספק אחד מהם. למרות היכולת של ברוק לופז שיקשה על הצבע של סקרמנטו (קאולי סטיין וקופוס יוכלו להתמודד עם זה), זה משחק שהקינגס צריכים לנצח. וינצחו. סקרמנטו ב-10 לפחות.

*

02:30-קליבלנד קאבלירס (13-35)-בוסטון סלטיקס (22-29)

אחד מהשומרים הכי טובים בליגה (ג'יי קראודר, משמאל) ולברון ג'יימס.

המשחק המעניין ביותר של הלילה שמפגיש בין 2 קבוצות שנמצאות ב-4 המקומות הראשונים במזרח. מצד אחד יש את קליבלנד שהפסידה לשרלוט ברביעי, ונראה שירח הדבש של הקבוצה עם טיירון לו נגמר (לפחות לפי חלק משחקני הקאבלירס). מזל שדיוויד גריפין לא היה בחדר ההלבשה הפעם. יהיה קשה לקליבלנד בלי דוולדובה, שבספק למשחק הזה.

לבוסטון יש מצ'-אפ מעולה מול קליבלנד הזאת. הם חוטפים מצויינים שיוכלו לנצל לטובתם את משחק המסירות המהיר של קליבלנד, ואת הגנת המעבר החלשה של החמישייה הראשונה שלהם בשביל נקודות קלות. סביר שנראה את איזייאה תומאס מנצל את זה, ואת הסלטיקס משיגים כמה שיותר נקודות בפאסט ברייק על הקאבלירס. בשביל להשאר בטופ 4 (הישג ששווה את מאמן העונה לסטיבנס בעולם ללא גולדן סטייט) הם צריכים להראות כוונות, וניצחון באוהיו יהיה האימא והאבא של ההצהרת כוונות.

תחזית: קליבלנד יראו שהם לא נפטרו מהרגליהם הישנים והסלטיקס ינצלו את ההתאמה שלהם למשחק של לו. בוסטון תפתיע ותנצח.

*

02:30-ניו יורק ניקס (29-23)-ממפיס גריזליס (20-29)

הגריזליס עם 4 ניצחונות רצופים והם פתחו פער של 2.5 משחקים על המאבריקס במקום החמישי במערב, כשהם במרחק כמעט זהה (3 משחקים) מהקליפרס במקום הרביעי. הקבוצה נראית מעולה, כשהיא חייבת הרבה לג'ף גרין. הפורוורד הורסטילי (והירוק) עם 26 נקודות באחוזים חלומיים של 62.9% מהשדה, 52.4% מהשלוש ו-88% מהעונשין בזמן הרצף, וקשה מאוד לעצור אותו.

המשימה הזאת תיפול הערב על כרמלו אנטוני, שינסה להוציא את הניקס מבוץ 3 ההפסדים הרצופים (ו-7 ב-10 המשחקים האחרונים). הקבוצה של פישר מאוד לא יציבה, וככל הנראה לא תגיע העונה לפלייאוף. הם צריכים ברק, וניצחון על יריבה מערבית עדיפה יתן להם אותו. כמה חבל שזה לא יקרה מול ממפיס.

תחזית: משחק יותר צמוד ממה שהנייר מראה יגמר בניצחון של ממפיס בעד 8 נקודות.

*

04:00-דנבר נאגטס (31-19)-שיקגו בולס (21-27)

השאלה הגדולה היא על איזה שיקגו ניפול הערב. אם זאת הקבוצה החכמה, הדינמית והיעילה שאנחנו רואים לפעמים באדום-שחור, הניצחון שלהם בודאות. אם לא, כל הסיפור שונה. הם יתבססו על חולשת הגארדים הפותחים (מודיאיי ופוי) של הנאגטס הערב, וסביר שנראה את רוז ובאטלר לוקחים כמה שיותר זריקות בשביל שיקגו.

בצד השני דנבר מתבססת על הטריו המתפתח של גלינארי, ג'וקיץ' ו-וויל בארטון. בעוד שבארטון וגלינארי בכושר מעולה מתחילת העונה, ג'וקיץ' מתחיל להמריא עכשיו ועם 16.5 נק', 10 ריב' ו-2 חטיפות בארבעת המשחקים האחרונים. זה ביג-מן שיהפוך לשחקן מצויין, אבל הוא פוגש הערב ביג-מן שכבר עכשיו שחקן מצויין בשם פאו גאסול. יהיה קשה לרוקי מול פאו, ולכן, בין היתר, הנאגטס יפסידו.

תחזית: כצפוי, זה הולך עם הבולס. אבל יותר קשה משחושבים. שיקגו בפחות מ-5 נקודות.

*

04:00-יוטה ג'אז (25-23)-מילווקי באקס (31-20)

מאז שרודי גובר חזר, ההגנה של יוטה חזרה להיות ההגנה הטובה ביותר באנ.בי.איי. ב-5 המשחקים האחרונים הם סופגים כמות מגוחכת של 87 נקודות למשחק (ב-48 דקות), וקשה מאוד להתמודד עם הנוכחות העצומה של הסטלפי טאוור בצבע. אם הוא ממשיך ככה גם בשליש האחרון של העונה, הוא מועמד לגיטימי ומעלה לשחקן ההגנה. בזכותו יוטה במקום השמיני במערב, ועם איך שהם נראים, הם לא זזים משם בקרוב.

מנגד, מילווקי בקריסת מערכות. הקבוצה מוכנה לוותר על שני השחקנים הבולטים שהיא השיגה בשנה האחרונה, מייקל קרטר וויליאמס וגרג מונרו, ובניגוד לציפיות שטענו כי הבאקס יהיו הפתעת העונה, הם במקום ה-13 במזרח, כשרק ברוקלין ופילדלפיה מתחתיהם. יהיה להם קשה מאוד מול יוטה, ובמיוחד מול הגיוון של ג'ו אינגלס, הוד אווריריותו.

תחזית: הג'אז יעשו את המוטל עליהם ותנצח במשחק עם סקור נמוך במיוחד, בדיוק כמו שהיא אוהבת. יוטה.

*

04:30-דאלאס מאבריקס (24-28)-סן אנטוניו ספרס (8-41)

דאלאס באה למשחק עם שני הפסדים רצופים, כשהמקום החמישי במערב כבר לא שלה. הם צריכים להזהר מהרוקטס שנושפים בעורפם (משחק אחד מאחוריהם) כדי לא להכנס לבוץ של המירוץ לפלייאוף המערבי. המאבס נראים כמו קבוצה שתקועה עמוק בעייפות אמצע העונה, וצריכה להתעורר לפני שזה יהיה מאוחר מדי. כיצד ריק קרלייל יעשה זאת?

הספרס ישחקו בלי טים דאנקן הפצוע בברכו ובלי מאנו ג'ינובילי שחטף מכה כואבת במיוחד באשך ולא יוכל לשחק חודש. בהעדרו של מאנו, ג'ונתן סימונס הצעיר צפוי לקבל יותר דקות כשחקן אנרגטי שמסוגל לקלוע הרבה במעט ולהיות שחקן שישי יעיל במיוחד. יכול להיות שנראה אותו מקבל הזדמנויות כבר הערב. שאר הספרס לא צפויים להתקשות יותר מדי הערב.

תחזית: הניצחון בדרבי הטקסני יהיה של סן אנטוניו, ב-10-20 הפרש.

*

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 98 תגובות

  1. אחלה פריוויו. מאד מושקע.

    היום יתברר אם בוסטון על אמת. נראלי בראדלי ישמור על קיירי ותומאס על סמית.
    לצערי הקאבס ינצחו אחרי קרב קשה

  2. מנצחות :
    אינדיאנה בזכות 70 משותפות של טרנר, ג׳ורג׳ ומיילס (לא אליס)
    שארלוט צמוד
    ספרס קל
    יוטה ב8
    שיקגו 10
    ממפיס 4
    סקרמנטו וושינגטון בקלות
    והמשחק הקשה להימור – קליבלנד בוסטון
    הראש אומר קליבלנד ב10 התחושה אומרת בוסטון ב6.

  3. מישהו יודע מה המאזן בין המזרח למערב? נראה שהמערב שוב מנצח ברוב המשחקים והפריחה של המזרח בתחילת העונה פגה

  4. משחק התקפה נוראי של בידודים אצל קליבלנד. הרבה יותר מאצל בלאט. עד עכשיו באמת נראה שירח הדבש נגמר עם לו

  5. מאד מקווה שבוסטון לא בועטים פה בדלי. משחק שיכול ליצור מומנטום חיובי שעוד ייתכן שיסתיים ביתרון ביתיות. המשחק בידיים. התקפת הקאבס נראית איום ונורא.

    1. מאכזב, אבל הם עדיין לא שם. שילוב של יכולת עם מנטליות בוגרת של שחקני מפתח. 2 החטאות ב-2 ההתקפות האחרונות של לברון ופעמיים קאבס לקחו ריבאונד התקפה.

        1. לברון עם ממוצע של 25 נק' וקראודר עם ממוצע של 14 נק'. כלומר, יש פה פער של 16 נק' על הממוצעים בעמדה. שניהם קלעו באחוזים נמוכים מהממוצע, כשקראודר ירד מהממוצע בשיעור חד יותר.

          1. קראודר עם שלשת קלאץ', לברון בעט כדור מכריע החוצה..
            אם הגענו להשוואה של התרומות של קראודר ולברון, הסלטיקס שמחים.

          2. אני הייתי תחת הרושם שאנחנו בודקים את ההשפעה של קראודר על המשחק של לברון ואת התרומות של שניהם למשחק אחת מול השנייה.
            למה התכוונת?

  6. איזה שלשה, וואו. מגיע לקליבלנד משחק מגעיל ברביעי, של בידודים אחד אחרי השני. גריפין היה צריך להביא מאמן אמיתי, ולא את החבר הכי טוב של לברון…
    טוב הגזמתי, עוד מוקדם לשפוט, יש עוד הרגה משחקים עד סוף העונה

  7. בחיי, לראות את קליבלנד מפסידה בלי בלאט, יותר כיף מלראות את קליבלנד מנצחת עם בלאט.

  8. קליבלנד נראית נורא. ההתלהבות הראשונית מתחילה לחלוף ורואים שזה לא כל כך משנה מי ייאמן את הקאבס כל עוד הם לא פתוחים לשינויים. נראה שללו אין מושג מה לעשות עומד תקוע ומסתכל בלי התלהבות ובלי שליטה על המשחק.

    כמה פעמים רואים את לברון מכדרר אחרי החצי 24 שניות וזורק שלשה? וזה אחד מקלעי השלוש הגרועים על המגרש. פשוט נורא…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט