סיכום ביניים להעברות שנעשו בקיץ בכדורגל האירופאי/אייל יהלום

הקדמה : אנחנו הולכים ומתקרבים לינואר שבו ייפתח חלון ההעברות של אמצע השנה שבו קבוצות יוכלו להתחזק לקראת מאבקי הצמרת והתחתית של המשך השנה ולכן, זאת תקופה מצוינת לסכם את ההעברות שנעשו בקיץ האחרון לטובה ולרעה .

לפני שנתחיל, הבהרה:
•סיכום זה לא יכלול שחקנים שעברו בהשאלה לקבוצות אחרות.
•סיכום זה לא יכלול שחקנים שעברו בהעברה חופשית ((free agent
•הדירוג להעברות כאן לא יעשה רק לפי סטטיסטיקה אלא גם לפי איך השחקן השתלב בקבוצה , איך הוא השפיע עליה והאם חלה ירידה או עלייה ביכולת של השחקן מאז המעבר .
•סיכום זה הוא סיכום ביניים ולכן אי אפשר עדיין לדעת מה יצא מכל שחקן שעבר קבוצה בקיץ .

אז בואו נתחיל :

ההעברות הגרועות \ לא משתלמות כספית

5.אסקיאל לאבצ'י

לבאצ'י
לבאצ'י. פ.ס.ז' שילמה עבורו 30 מיליון יורו

עבר מ: נאפולי
ל: פריז סן ז'רמיין
סכום העברה : 30 מיליון יורו
סיפור מקרה : הקשר/חלוץ התקפי הנהדר שהיה בנאפולי עבר בקיץ לפריז העשירה והמתחזקת ששילמה עבורו סכום לא מבוטל בסך 30 מיליון יורו.
על הנייר זה נראה מחיר די תמוה בשביל שחקן שהמספרים שלו לא היו מדהימים והוא לא שם גדול שירעיד את שוק ההעברות כמו שפ.ס.ז' עשתה עם זלאטן איברהימוביץ', אבל הוא שחקן טוב, ונחמד אך לא כזה ששווה את הסכום ששולם עליו והצרפתים התחילו להבין זאת די מהר-הארגנטינאי הבין לאומי שותף העונה עד כה רק ב14 משחקים כבש 5 שערים ולא בישל אפילו שער אחד.

4.אקסל ויטסל.

אקסל ויטסל
ויטסל. כישרון ענק, אבל לא מסתדר בזניט סט פטרסבורג.

עבר מ: בנפיקה ליסבון
ל: זניט סנט פטרסבורג
סכום העברה: מוערך בכ-40 מיליון יורו
סיפור מקרה: אקסל ויטסל, היהלום הבלגי של בנפיקה חוזר (חיזרו אחריו, לא חוזר במובן של שב-ר.ו) בקיץ האחרון על ידי כל הגדולות של אירופה. מה לא נאמר עליו: מוסר בחסד, ראיית משחק אלוהית ואי אפשר לחטוף לו כדור מהרגל . כל זה נכון, הוא באמת שחקן ענק וכישרון בלתי רגיל אבל אצל זניט כרגע זה פשוט לא עובד . החתמתו הכפולה שלו ושל האלק (עליו נדבר בהמשך) פשוט הרסה את ההגמוניה של האלופה הרוסית וממשחק למשחק הקבוצה נראית פחות טוב .

3.חאבי מרטינס
עבר מ: אתלטיק בילבאו
ל: באיירן מינכן
סכום העברה : 40 מיליון יורו
סיפור מקרה : "מרטינס עלה לנו 40 מיליון יורו משום שזה היה סכום השחרור שלו, אבל במצב רגיל היינו משלמים עליו לא יותר מ-15 מיליון יורו" כך אמר יושב ראש באיירן מינכן אולי האנס , משפט זה די מסכם את המעבר שלו לבאיירן מינכן עד עכשיו. קשר אחורי שיכול לשחק גם כבלם והוא רק בן 24 כך שכל העתיד שלו לפניו ועדיין סכום זה הוא סכום הזוי למדי בשביל שחקן שלא הוכיח את עצמו ברמות הגבוהות והצליח להתבלט רק בקבוצה בינונית כמו אתלטיק בילבאו (קבוצה שבביתה לא הצליחה לנצח את עירוני קריית שמונה העונה), מסביר כמה באיירן מינכן טעו כשלחצו על בילבאו שסירבה לשחררו ואז הוא חתם בבאיירן מינכן בלי אישור מבילבאו. אלא אז באיירן העבירה לבילבאו את סכום השחרור שלו 40 מיליון יורו וכך נרשמה לנו אחת מההעברות ההזויות של הקיץ.

2.לוקה מודריץ'

מודריץ'
מודריץ'. החתמה מיותרת של ריאל מדריד

עבר מ:טוטנהאם הוטספר
ל: ריאל מדריד
סכום העברה: מוערך ב-40 מיליון יורו
סיפור מקרה: סאגת ההעברה הכי גדולה של הקיץ נגמרה בהעברתו של הקשר הקרואטי בן ה27 לריאל מדריד תמורת 40 מיליון יורו (בערך) .
טוטנהאם רצתה להשאיר את הקשר ואחרי משא ומתן ארוך מאוד שנמשך כל הקיץ. ריאל מדריד עשתה לטוטנהאם בית ספר למשא ומתן וזכתה בלוקה מודריץ' על חשבון קבוצות אחרות כמו צ'לסי ומנצ'סטר סיטי, אך לבסוף טוטנהאם היא זו שצחקה אחרונה ומהכסף הזה היא החתימה שני שחקני רכש טובים (הוגו לוריס וקלינט דמפסי) ועוד לא בזבזה את כל הכסף. יש הרבה דרכים לפרש את המעבר של מודריץ' לריאל מדריד ואיך שאני מסתכל על זה, לריאל יש תאוות בצע בנושא רכש-קבוצה שכבר יש לה 2 מהקשרים ההתקפיים הטובים בעולם (מסוט אוזיל וקאקה), בנוסף לחוסה קאייחון שהוא שחקן בית שגדל באקדמיה של ריאל, לא צריכה עוד קשר התקפי והפעם היא פשוט בזבזה כסף על שחקן שהוא פשוט לא מספיק טוב.

1. האלק

האלק
האלק. כובש, אבל פוגע בכימיה של זניט.

עבר מ: פורטו
ל: זניט סנט פטרסבורג
סכום העברה: 50 מיליון יורו
סיפור מקרה: זניט האלופה הרוסית והעשירה בבעלות החברה הממשלתית גזפרום (לא מפתיע שפוטין אמר שהוא מוכן לעשות הרבה דברים כדי שזניט תצליח) הצליחה להנחית שני שחקנים שהיו בדרכם להיותם סופרסטארים. ההעברה הכפולה של האלק ו-ויטסל הגיעה גם עם חוזי עתק ומשכורות דמיוניות לשני השחקנים הללו ופה התחילו הבעיות:
ראשית, שני השחקנים הגיעו לזניט אחרי שהעונה התחילה והקבוצה כבר שיחקה ביחד מספר משחקים כך שהיה קשה לשחקנים להשתלב.
שנית, ברגע שהשחקנים הגיעו לקבוצה הקפטן איגור דניסוב הלך להנהלה ודרש העלאת שכר משמעותית ובעקבות זה נשלח לטיפול בקבוצת המילואים (כמו ליגת ההתפתחות של ה-NBA). מקרה דומה קרה גם עם החלוץ אלכסנדר קרז'אקוב, ובקיצור הקבוצה התפרקה מנטלית מאז המעבר של האלק לקבוצה, ולמאמן לוצ'יאנו ספאלטי קשה מאוד לעשות משהו מקבוצה מפורקת כזאת.
ההעברה של האלק עד עכשיו היא כישלון גדול ולא בגלל המספרים שלו (הוא כובש בצרורות מאז נחת ברוסיה), אלא כי הקבוצה פשוט מפורקת כרגע וצריכה לצאת מזה כמה שיותר מהר.

ההעברות הטובות \ משתלמות כספית

5.סנטי קזורלה

קזורלה
קזורלה. אחת נקודות האור היחידות בעונה העגומה של ארסנל.

עבר מ:מלאגה
ל:ארסנל
סכום העברה: 20 מיליון ליש"ט
סיפור מקרה:אם יש לארסנל נקודת אור מהעונה הזאת ( וכנראה אין לה ממש) היא סנטי קזורלה . הספרדי הנהדר הגיעה לקבוצה פשוט רעועה אם כל הדיבורים על מעברים אפשריים של רובין ואן פרסי ואלכסנדר סונג ( שבסוף עזבו למנצ'סטר יונייטד וברצלונה בהתאמה ) וקבוצה שלראשונה אחרי שהיא מוכרת את השחקן הכי חשוב בקבוצה אין לה מנהיג שיירש את המנהיגות בניגוד לשנים קודמות שפברגאס ירש אותה מהנרי, וואן פרסי ירש אותה מפאברגאס ואל המשבצת הבעייתית הזאת נכנס סנטיאגו קזורלה שעד עכשיו מראה שהוא יכול להוביל קבוצה אך כרגע אין לו את השחקנים המשלימים הטובים כדי לעשות את זה .

4.רובין ואן פרסי
עבר מ: ארסנל
ל: מנצ'סטר יונייטד
סכום העברה: 24 מיליון ליש"ט
סיפור מקרה: רובין ואן פרסי הוא המשתנה החשוב במשוואה שקוראים לה מנצ'סטר יונייטד . בלי ואן פרסי מנצ'סטר יונייטד עם ההגנה הזוועתית שלה קרוב לוודאי שהם לא היו במקום הראשון בליגה . ואן פרסי אמנם שמר על אותה יכולת מדהימה שהייתה לו בעונה שעברה אך יכולת ההשתלבות שלו בקבוצה חדשה תוך זמן כל כך קצר היא מדהימה ומעוררת הערצה.

3.דאנטה
עבר מ: בורוסיה מינשגלדאבך
ל: באיירן מינכן
סכום העברה: 5 מיליון יורו
סיפור מקרה: הפעם באיירן הימרה נכון בניגוד לחאבי מרטינז הנ"ל על השחקן שייצב את ההגנה שלה והיא שילמה עליו פשוט סכום מצחיק של 5 מיליון יורו רק שתבינו ששיוויו ביבראס נאתכו מוערך ב-7 מיליון יורו (אז דאנטה היה שווה פחות מזה) , כיום הוא ודאי שווה יותר ולבאיירן מינכן נותר רק לומר בינגו .דאנטה-האיש והאפרו נראה כרגע מועמד בכיר להיות מרכז ההגנה של נבחרתו ברזיל במונדיאל 2014 אותו היא מארחת .

2.מרקו רויס

רויס
רויס. 17.5 מיליון יורו שמינכן הוציאו בחוכמה.

עבר מ: בורוסיה מינשגלדבאך
ל: בורוסיה דורטמונד :
סכום העברה: 17.5 מיליון יורו
סיפור מקרה: רולס רויס כפי שמכונה הוא הצלחה ופספוס כאחד .
הוא פספוס כי הוא גדל בקבוצת הילדים והנוער של דורטמונד אך בגיל 17 ראשי דורטמונד אמרו לו שאין לו מקום במועדון ומאז הוא עבר במספר קבוצות בליגות הנמוכות בגרמניה עד שהגיע למינשגלדבאך ואיתה עלה ליגה .
בעונה שעברה הגיעה הפריצה הגדולה עם 14 שערים ו11 בישולים כל הגדולות של אירופה שמו עליו עין אך הוא בחר לחזור הביתה לדורטמונד.
17.5 מיליון יורו עלה לדורטמונד להבין את הטעות שהם עשו ששיחררו אותו .
מאז חזר לדורטמונד רויס כבר שחקן הרכב בנבחרת גרמניה ומוביל את דורטונד לעונה חלומית בליגת האלופות home sweet home .

1.מיצ'ו

מיצ'ו
מיצ'ו. סוונסי שילמו עליו 2 מיליון דולר, וסביר להניח שירוויחו כמה פעמים את ההשקעה ממכירתו.

עבר מ: ראיו וייקאנו
ל: לסוונסי סיטי
סכום העברה: שני מיליון יורו
סיפור מקרה: אולי השחקן הכי אנדרייטד בעולם כיום . הקשר ההתקפי שמכונה "הספרדי המשוגע" כיום מלך השערים בפרמייר ליג וכן,הוא קשר . אחרי עונה טובה בראיו וייקאנו מיצ'ו החליט לעזוב. היו שמועות על התעניינות מאריות היבשת (ריאל מדריד, באיירן מינכן) אך מיצ'ו החליט ללכת על בטוח ועבר לקבוצה הוולשית היחידה בפרמייר ליג ומאז הוא פורח בצורה מדהימה ו(לא מוערכת מספיק מצד כל העולם), בעיקר מנבחרת ספרד שם הוא לא מקבל מספיק הכרה כשחקן שחייב להיות בסגל של הנבחרת . בינתיים מיצ'ו מוביל את סוונסי לעונה סולידית במרכז הטבלה ונדמה שטוב לה שם . כנראה שמיצ'ו בסופו של דבר יעזוב לקבוצה גדולה יותר מסוונסי אבל הם כנראה עומדת לעשות עליו רווח ענק ובסוף כולנו ניזכר בזה שסוונסי קנתה אותו בסכום צנוע של 2 מיליון יורו.

עריכה:רועי ויינברג

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 81 תגובות

    1. תודה על המחמאה ד"ר, אבל הפוסט אינו שלי, אלא של אייל יהלום. אייל יהלום הוא כותב מוכשר בן 13 שלומד איתי בשכבה, ומתמחה בכדורגל. מגיע לו כל הקרדיט (חוץ מעריכה-אני ערכתי).

  1. אייל יהלום הוא עוד ילד בן 13 שכותב לנו. תתארו רק לעצמכם איזה אתר יהיה לנו אם רועי ויינברג, תומר אלמגור (המתגורר בבוסטון), ואייל יהלום יישארו איתנו באתר עד הגיוס לצה"ל וגם אחרי!

    אני גאה לאללה!

  2. יפה ונחמד .קצת קשה לעשות דירוג שכזה כי צריך קריטריון ברור ומוסכם.
    אין לי ספק שואן פרסי וזלטאן ההם הרכש המשמעותי ביותר בקיץ.
    מצד שני מיצ'ו עושה המון בקצת כסף.
    שורה תחתונה נחמד מאד אך זלטאן חסר לי.
    בנוסף ישנם סיבות מקלות לרכש של זניט שנעשה אגב אחרי המועד הסופי בגלל הכללים השונים ברוסיה.
    וגם מודריץ צריך עוד זמן התאקלמות.

  3. תודה לאייל על הכתבה הזו, זה בהחלט מרענן לקרוא על כדורגל עולמי באתר הזה מדי פעם. סחתיין על הידע והבקיאות. כשאני ואהרון שדה היינו בגילך איש לא חלם עדיין שיום אחד יומצא האינטרנט, ותהיה טלויזיה עם עשרות ערוצים, ואהרון ואני היינו עושים בשיעורי היסטוריה רשימה ידנית של 100 הכדורגלנים הטובים בעולם.
    בכל אופן גם אני חושב שיש מקום לזלאטן ברשימה הזו.
    תודה על הכתבה, נהניתי לקרוא ואשמח לקבל מדי פעם כתבה נוספת בסגנון הזה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט