העתיד הנראה לעין (2) – הבית הדרום המערבי / גלעד

לחלק הראשון.

רק מזכיר שללחוץ על השמות של הקבוצות ישלח אותכם לדף שלהם שבו יש כל מה שאתם צריכים לדעת עליהם.

בעקבות הצעות שקיבלתי הפוסט הזה יהיה כתוב קצת שונה. תרגישו חופשי לעוץ לחזור לשיטה הקודמת או להשאר ככה או אפילו שיטה אחרת.

יוסטון רוקטס –

בהווה –

היום הרוקטס הם כמעט קונדטרים עם הארדן והווארד בקבוצה, ובעונה שעברה סיימו במקום השני והגיעו לגמר המערב (העונה המצב פחות טוב אבל יש עוד המון משחקים). למרות זאת העתיד של הטילים נראה לא רע כשיש לקבוצה לא מעט שחקנים יחסית צעירים (הארדן בן 26), שעוד יש להם לא מעט שנים לתרום.

חוץ מהארדן גם ג'ונס, די-מו, קאפלה, מקדניאלס וכמובן הרוקיז הראל ודקר כולם צעירים מה שאומר לפחות שלושה שחקני חמישייה בעתיד (הארדן ג'ונס/די-מו וקאפלה) ועוד שחקנים טובים על הספסל.

חוץ מזה יש להם כמובן ג'נרל מנג'ר מצוין שיידע להביא שחקנים טובים לצד הבסיס הזה (מתי פותרים את בעיית די-מו/ג'ונס?).

בעתיד – 

בסוף העונה יש להווארד אופציית יציאה מהחוזה שלו. אם הוא ייצא והרוקטס לא יצליחו להביא אף אחד (יש גם סיכוי לא רע שהם יצליחו להביא מישהו כמובן) אז הם ירדו מדרגת כמעט קונדטרית לקבוצת פלייאוף רגילה וזה בסדר.

שנתיים או שלוש של שקט + פיתוח הצעירים ואז לנסות להשיג כוכב גדול ליד הארדן הבוגר יותר והם יוכלו להיות שוב קונדטרית בקצב סביר.

תחזית –

הווארד יעזוב בסוף העונה הזאת או הבאה ואף סופרסטאר (דוראנט) לא יבוא ליוסטון במקומו. אבל הרוקטס ימשיכו להיות קבוצה טובה במערב, עד שיצליחו מתישהו להביא כוכב אחר ליד הארדן או פשוט להשלים חמישייה מצוינת בראשות הארדן שתחזיר אותם לתחרות על הטבעת.

בשנים הקרובות אני יכול לראות את הרוקטס מגיעים לגמר המערב עוד פעם אולי אבל לא חושב שיותר מזה כי תוך עונה או שתיים (אחרי שג"ס והקליפרס ירדו קצת ודאנקן ונוביצקי יפרשו) הקבוצות הצעירות והמוכשרות שהמערב מלא בהם (מינסוטה, דנבר, יוטה, פורטלנד, לייקרס) יפרצו ולפחות אחת או שתיים מהן יהיו עדיין טובות מהרוקטס.

כמה נצחונות הוא שווה לבד? ג'יימס הארדן.

ממפיס גריזליס –

בהווה –

קבוצת פלייאוף במערב. זה אומר הרבה גם אם היא לא תצליח לשחזר את ההישג של גמר המערב והם רק ידעכו (עונה שעברה סיבוב שני) העונה הם יהיו כנראה בלי יתרון ביתיות ואני מהמר שיודחו בסיבוב הראשון גם נגד הקליפרס וגם נגד אוקלהומה וברור שאם יפלו למקומות 7-9 ס"א וג"ס יפילו אותם.

הבעייה של הגריזליס היא שהם קבוצת WIN NOW שלא הצליחה להשיג טבעת והשחקנים המרכזיים שלה בשלב שבו הם יותר יורדים ביכולת מאשר עולים (גאסול וקורטני לי כבר בני 30, בארנס אלן ורנדולף בני 34-5 וגם גרין וצ'אלמרס הצעירים יחסית בני 29. קונלי בן 28 אבל הוא קשה לי להאמין שהוא ישאר בקיץ בממפיס).

בעתיד –

אין כרגע שום עתיד נראה לעין שבו ממפיס מתמודדת על אליפות. אין לה גם שחקנים צעירים משמעותיים והיא כרגע בבעיה חמורה מבחינת העתיד. לפחות שתנצח עכשיו…

תחזית –

ממפיס תהיה בפלייאוף גם בעונה הבאה ואולי אחריה עוד עונה או שתיים אבל לאט לאט גאסול ידעך ואיתו ייפלו הדובים. עד סוף החוזה הגדול של גאסול בעוד כמה שנים הוא כבר לא יהיה פרנצ'ייז פלייר וקשה לי לראות עתיד שבו הם נמצאים בפלייאוף בעונה הזאת (בארנס אלן ראנדולף לי וגאסול כבר יהיו הרבה פחות רלוונטיים) אז כנראה שממפיס תצטרך לעשות בנייה מחדש ולהביא צעירים שיחליפו את הזקנים. במערב הנהדר שצפוי לנו עם כל הקבוצות הסופר צעירות ומוכשרות שיש עכשיו ממפיס פשוט תהפוך לדנבר של עכשיו ותבנה מהדראפט עד שהגלגל שוב יתהפך והיא תחזור לפלייאוף..

מימין לשמאל – 30, 34, יעזוב בקיץ, 34, 30.

סן אנטוניו ספרס –

הווה –

את ההווה של הספרס כולנו מכירים. היום היא הקבוצה הטובה בליגה לדעת רבים וגם האחרים מסכימים שהיא מספר 2 בליגה היום, מצד שני – קשה לקרוא לספרס קבוצת WIN NOW כשהשחקן הכי חשוב שלה הוא רק בן 24 (!) [שחקן הטופ 10 בליגה הכי צעיר חוץ מדייוויס]. מצד שני מבין תשעה שחקנים ששחקו מעל 600 דקות בספרס העונה שישה עברו את גיל 30 ושלושה את גיל 35 ככה שבכל זאת תצטרך להיות מהפכה כזאת או אחרת בקבוצה.

עתיד –

שחקני העתיד של הספרס הם בעיקר קוואי כמובן (24) גרין (28) מילס (27) ואולי גם ג'ונתן סימונס (26) וקייל אנדרסון (22). חוץ מהם אולדריג' בן 30 ועם ניהול הדקות של הספרס ראינו שהם יכולים להשאיר אותו רלוונטי לפחות לעוד 5-6 שנים (הייתי כותב 9-10 אבל כזה יש רק אחד), וכרגע נראה שהספרס לא תיפול מהפלייאוף אף פעם..

תחזית –

ורודה. למרות הפרישה המתקרבת והולכת של ג'ינובלי ודאנקן ולא הרבה אח"כ גם של פארקר, פופוביץ' דאג להפוך את קוואי לשחקן על ויש לו עוד שחקני מפתח בקבוצה שהם יחסית צעירים ואפילו עוד לא הזכרתי את בובאן מריאנוביץ' (27) שגם עוד עשוי להפוך לסנטר של 20-25 דקות מהספסל כעוד חלק מקבוצת העתיד של הספרס.

למרות זה – העונה אחרי הפרישה של הביג 3 (או רק של טימי ומאנו) תהיה עונה קשה עבור הספרס ואני משער שעונת ההסתגלות הזאת תהיה שווה הדחה בסיבוב הראשון או אולי אפילו אי העפלה לפלייאוף (למרות שקשה להאמין לזה) אבל אחרי עונה או שתיים ועוד כמה מהלכים גאוניים של ביופורד או פופ הספרס יחזרו להיות קונדטורית ולאיים על התואר כל עונה עד 2030 לפחות..

הווה עבר עתיד ועוד בתמונה אחת.

דאלאס מאבריקס –

הווה –

בהווה דאלאס חיים על אדי הדלק שנשארו אצל נוביצקי במיכל שיספיקו גם העונה לפלייאוף, חוץ מהעונה לעוד אחת ואולי (הלוואי הלוואי הלוואי) לעוד אחת אחריה. לדעתי כל עוד נוביצקי פעיל וריק קרלייל הוא המאמן דאלאס תהיה בפלייאוף. השאלה היא מה יקרה אחרי עידן נוביצקי.

עתיד – 

בואו נראה – השחקנים המשמעותיים של דאלאס מלבד נוביצקי רובם לא צעירים (וויליאמס פאצ'וליה ופלטון בני 31) והשחקנים המשמעותיים הכן יחסית צעירים (מת'יוז בן 29 אבל רק 6 שנים בליגה, פרסונאס בן 27 ודוויט פאוול המצוין בן 24).

חוץ מזה בהיעדר נוביצקי הם יצטרכו להמציא שיטה חדשה לגמרי כשהנוכחית בנויה לגמרי על נוביצקי (לכתבה נהדרת של זאק לואו על הנושא לא מזמן – מאוד מומלץ). אבל אני סומך על קרלייל שלדעתי הוא המאמן השני הכי טוב בליגה (אחרי פופוביץ') בנושא הזה.

תחזית – 

כבר כתבתי למעלה שכל עוד נוביצקי וקרלייל שם המאבס ימשיכו להיות בפלייאוף עונה אחרי עונה (וליפול בסיבוב הראשון אלא אם כן הם יצליחו סוף סוף להנחית כוכב) אבל בעידן שאחרי נוביצקי קשה לי להאמין שהם יצליחו לחזור לשם שוב במשך כמה שנים, עד שישיגו דרך הדראפט כוכב אחר (המאבס היא הבוחרת הגרועה בליגה בדראפט – אפילו יותר מפורטלנד) או דרך חמישייה מאוזנת סטייל אטלנטה על בסיס מת'יוז-פרסונאס-פאוול.

לדעתי אחרי הפרישה של נוביצקי יקח להם לפחות 3 עונות לחזור לפלייאוף אבל הלוואי שלא כי יש להם מאמן נפלא ואת הבעלים הכי טוב בליגה (או לפחות הכי מגניב).

הוא דאלאס ודאלאס הוא. השאלה היא מה יקרה אחריו?

ניו אורלינס פליקאנס –

הווה –

הקבוצה היחידה בבית הזה שהעתיד שלה בטוח יותר טוב מההווה העגום משהו. כרגע השקנאים עדיין מתלבטים אם המטרה שלהם היא בן סימונס או לחטוף סוויפ בסיבוב הראשון שוב. הלו! עברה חצי עונה הגיע הזמן לקבל את ההחלטות האלה.

עתיד – 

בואו נראה, שחקן המפתח הוא אנטוני דייוויס בלי ספק – הוא צעיר (רק בן 22) והוא חתום על חוזה ארוך טווח. הוא העתיד וההווה של המועדון. חוץ ממנו ג'רו הולידיי שבמשחקים האחרונים לאט לאט חוזר להיראות כמו לפני הפציעה וגם הוא רק בן 25. טייריק אוואנס בן 26 ואריק גורדון (שמסיים חוזה בקיץ) בן 27. נראה שהם סה"כ צעירים ואפשר לבנות סביבם קבוצה. הבעיות של הקבוצה לעומת זאת הם GM שמקבלת החלטות תמוהות (60 מליון לעומר אשיק בחמש שנים? באמת?) והיו כבר דיבורים על להחליף אותו.

תחזית – 

קונדטרית. לא יודע אם בעונה הבאה או אחריה אבל מתישהו הפליקנס יצליחו לתת לדייוויס את מה שמגיע לו ולבנות סביבו קבוצה ראויה שתאבק על אליפות כל עונה (הייתי כותב שהם גם יזכו מתישהו אבל את זה אף אחד לא יכול להבטיח). אם הם לא יבנו קבוצה ראויה מסביב לדייוויס הוא עלול לעזוב. 5 שנים הם הרבה זמן אבל בסופן הוא יהיה רק בן 28 ואם עדיין לא תהיה סביבו קבוצה אמיתית הסיטואציה תהיה דומה מאוד לסיטואציה מסביב לדוראנט העונה ויש סיכוי סביר שהוא יעזוב.

יקבל קבוצה ראויה או שיצטרך ללכת לחפש את האליפות שלו במקום אחר? דייוויס.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. מצוין תודה. פרויקט מבטיח והקונספט שבחרת עכשיו טוב יותר מהקודם.

    מסכים לחלוטין שפופ המאמן הטוב בליגה ואז קרלייל

  2. מעולה.
    לגבי הפליקנס – הם עדיין צריכים להראות שבדרג מקבלי ההחלטות יש אנשי מקצוע שמבינים כדורסל. נכון להיום – לא רחוק הרגע שבו כוכב גדול נוסף ינטוש אותם
    (מעניין אם גם הפעם הקומישנר לא יאפשר ללייקרס לקבל את אותו כוכב…)

  3. מצוין גלעד הקונספט הזה באמת עדיף לטעמי.
    לדעתי התחזית שלך על הרוקטס ורודה מדי וחוץ מזה יש לי תחושה שפציעה של הארדן מתקרבת ובאה

  4. יפה.

    נקודה מענינת לגבי השנה. סאן אנטוניו שיחקו רק 7 מתוך 16 משחקים כנגד הקבוצות בבית שלהם. רוב הקבוצות הנל במגמת השתפרות ביחס לראשית העונה. גריזליס יוסטון ניו אורלינס ואפילו דאלאס השתפרו ביחס לפתיחה.

  5. מצוין גלעד.

    לגבי יוסטון אין כל כך דילמה בין די מו לג'ונס – בשנה האחרונה די מו יותר פצוע משהוא משחק. בלי קשר ג'ונס שחקן עדיף בהרבה לדעתי.

  6. מאמר משובח.
    הופתעתי לשמוע שדאלאס יותר גרועים מפורטלנד בבחירות דראפט. לא הייתי מודע בכלל שיכול להיות דבר כזה…. שמישהו נמצא בכלל על הסולם של פורטלנד מבחינת באסטים.
    אם כבר הייתי מהמר על קבוצה בניהולו של ג'ורדן אבל דאלאס ? באמת ?
    ובאמת יש להם את הבעלים המגניב בליגה.

    1. דאלאס לא על הסולם של פורטלנד מבחינת באסטים אבל היא פשוט לא בוחרת טוב.
      השחקן היחיד בסגל שלה שנבחר על ידה בדראפט זה ג'סטין אנרדסון הרוקי שנבחר העונה.

      1. אבל היו להם כמה בחירות ראויות, גם בעבר הקרוב (אני חושב שהם בחרו את קלי אוליניק, חבל שהם לא שמרו עליו…) וגם בעבר הרחוק: מרק אגווייר, רולנדו בלקמן, רוי טרפלי, ג'ייסון קיד. אפילו ג'וש הווארד היה בחירה לא רעה ממקום 30 ומשהו)

  7. מעולה, כבר שנים הבית החזק בליגה, אבל גלגלי הזמן בהחלט מסתובבים.
    אם חשבנו שיוסטון הולכת לקחת את השליטה על הבית לשנים הקרובות ברגע שחבורת הזקנים מסן אנטוניו תפרוש לפלורידה, הגיע הקיץ ונראה שזקנים לא מתים, הם רק מתחלפים. קיץ מופתי לסן אנטוניו סידר להם רלוונטיות בצמרת לעוד הרבה שנים, וזה לא באמת תלוי איזה שחקנים יהיו שם.
    ממפיס אולי ילכו לבנייה איטית אבל קיובן לא יתן לזה לקרות בדאלאס, הוא ירים קבוצת פלייאוף גם אחרי הפרישה של נוביצקי, אבל מעניין איזה סופרסטאר יסכים להגיע לשם.
    ניו-אורלינס כנראה יהיו הכח העולה (אם יארגנו עזרה לדייויס)
    יוסטון זה סיפור מעניין. הם מחוייבים לכאן ועכשיו. הם כבר לא יצליחו להביא עוד סופרסטאר לצד הארדן, והאמת שיש לי הרגשה שהווארד והארדן לא ישארו.
    הסיפור הגדול הוא הארדן. מצד אחד הוא פרנצ'ייס פלייר אול דה והצהיר שהוא רוקטס לחיים, מצד שני הבן אדם פשוט לא יכול בלי LA והלייקרס מתים לתקוע אחד למורי ואלכסנדר ולהחזיר להם על הווארד (במקום להגיד תודה ולשתוק).
    יש לי הרגשה שאם הארדן ילך לאנשהו זה יהיה ללייקרס ואז יוסטון יחזרו לדשדש בבינוניות לעוד 10 שנים.
    החלון של יוסטון לשנים הקרובות הולך ונסגר, ולא נראה שיגמר באליפות…

    1. דאלאס תרצה כוכבים אבל הם פשוט לא מסכימים לבוא אליה כבר הרבה זמן, הלוואי שהם יצליחו כי אני באמת אוהב אותם אבל קשה לי לראות איך הם יחזרו בלי איזה שנתיים בלי פלייאוף והלוואי שאני טועה.
      הפליקנס כמו שגיא כתב חייבים להביא לדייוויס עזרה אחרת כל הליגה תעמוד בתור להחתים אותו.
      אני לא חושב שהארדן יעזוב אחרי מה שהוא אמר ואם הוא לא אז כל זמן שהוא שם יוסטון עדיין רלוונטיים איכשהו אבל לא בתמונת האליפות אלא אם כן שוב יצליחו לדוג מישהו בשוק..

  8. טור מצוין. ממפיס בנפילה איטית, לעומת זאת בדאלאס תהיה נפילה חזקה ונסיקה מהירה בזכות הבעלים (המצוין) קובן.
    ביוסטון אני לא רואה את הארדן עוזב ומצד שני למה שהווארד יעזוב, מי יקח אותו ? עם כל הכבוד הוא כבר לא centerpiece אלא שחקן משלים. הוא עדיין מצוין לקבוצה אז בשביל מה לו כל הטרראם לעבור לקבוצה אחרת ולהיות פרימדונה שוב?

    1. גם אם הוא לא יממש הקיץ את אופציית היציאה בקיץ הבא תמיד תהיה קבוצה עם מלא מקום שתשפוך עליו חוזה מקסימום שהרוקטס לא ירצו/יוכלו להשוות

      1. כל תלוי בהסכם הטלוויזיה החדש ורק הוא יקבע מה קורה. אבל מבחינת כדורסל נטו הוא כבר לא בשורה הראשונה של השמות של הליגה. הוא עדיין שחקן טוב מאוד ונראה לי שעדיף לו להישאר ביוסטון.

  9. מבחינת השחקנים הצעירים שידברו חזק בשנים הקרובות:
    ביוסטון קשה להמר כי הם בד'כ מפתחים שחקני סיבוב שני ומעבירים בטריידים, אבל הימור שלי הוא שקפלה יישאר ויהיה שחקן של חוזה 7 ספרות, טרנס ג'ונס יעזוב בטרייד כבר בקרוב, מקדניאלס יתפתח להיות שחקן משמעותי (בקבוצה אחרת) ודקר יפלט מהליגה או יגיע לאיזו קבוצה שאוהבת לבנים איטיים, אולי בוסטון.

  10. טור מצוין גלעד!

    רק חשוב לי לעשות תיקון אחד – בסן אנטוניו לטים דאנקן יש לפחות עוד 10 עונות לתת. הוא רק בן 40!

    לגבי ניו אורלינס, אני לא רואה אותם מצליחים לממש את הפוטנציאל שלו. קבוצה זה כבר מזמן יותר משחקן אחד והם צריכים את כל מה שלא אנתוני דיוויס בקבוצה שלהם. זה ייקח זמן והמועדון הזה לא הוכיח יכולות בנייה. את דיוויס הם קיבלו רק בזכות מזל ועד שהניהול שם לא ישתנה, לא ייקרה כלום.

    לגבי דאלאס, נראה לי שהם יילכו על אחד השחקנים הגדולים בשוק מתי שיתאפשר להם. הם מעולם לא התחילו מחדש ואתה צודק שיש להם את קרלייל שהוא נהדר. יוסטון? אם האקים לא חוזר, אין תקנה

  11. אני רואה את יוסטון במצב מצויין לשנים הקרובות
    בכלל, אני אומר זאת כל הזמן, יוסטון זאת קבוצה שאף אחת לא תרצה לפגוש בפליאוף כי לא משנה כמה הם נראים לפעמים מפוזרים,רכרוכיים ולא נעימים לצפייה- כשזה מתחבר להם והם באים במוד הנכון הם יכולים לנצח כל קבוצה בליגה הזאת (יודע שיש בליגה את הספרס וג"ס)

    יש להם חבורת שחקנים מוכשרים שיכולים לקלוע כמויות אדירות של נק' מחוץ לקשת, כוכב שוהכיח כבר שהוא לא נופל מאף אחד אחר (אם כי הוא נוטה לשבות לעיתים בצד אחד של המגרש)
    אני בהחלט מאמין שבפליאוף, לתק' מסויימת, שהם באים בריאים ומכוונים אם יכולית לתת ריצה שאף אחד לא יודע היכן תסתים

      1. שנה שעברה הם הגיעו פצועים לפליאוף,ועדיין הצליחו לתת ריצה מרשימה
        תראה,אני לא אומר שהם הפיבורטים, אני חושב שזאת קבוצה שאתה אף פעם לא יכול לקבור מראש שיש להם כל כך הרבה שחקנים רוצחים על המגרש שלא רואים שום דבר בעיניים (הארדן, טרי, אריזה)- וממה שאני מתרשם הם נכנסים לזון בדיוק במשחקים הגדולים ונגד הקבוצות הטובות (בשונה מקבוצות אחרות למשל- אוקלהומה, קליפרס..)
        שים לב שאפילו השנה, עם הפתיחה הצולעת שלהם, נגד הקבוצות החזקות הם תמיד משחקים טוב…פשוט קבוצה שאי אפשר להספיד ומחכה לאתגרים

  12. ניו אורלנס צריכים תוכנית ברורה מה רוצים , להגיע לפליאוף או טנקיג, אני הלך עם טנקיג, חוץ דיוויס וג"רו הייתי שולח את כולם, צריך ללכת על טנקיג בשביל לתפוס בחירה גבוהה ועם כל השחקנים שיש עכשיו לעשות טרייד בשביל שחקן אחד צעיר וכשרוני או בחירות דרפט
    דאמפ נכשל בענק העל מהלך שעשה החל מהטרייד על נואל ועל המהלכים של העונה ומרכזי שבהם החתמת המקרר הטורקי לחמש שנים 50 מיליון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט