יומן ממפיס גריזליז מאת הגולש ברק

לוגו של ממפיס גריזליז מהויקיפדיה בעברית.

יומן ממפיס גריזליז מאת הגולש ברק

שמי ברק ואני בן 13 מהמרכז. אני מאוד אוהב כדורסל ומשחק בקבוצה. אני בערך שנה באתר וכשראיתי כשמנחם מחפש אנשים שיכתבו יומני קבוצות החלטתי (לאחר התלבטות רבה) שגם אני רוצה לנסות את מזלי בכתיבה..

האמת שרציתי לכתוב על מילווקי, אבל אחרי שראיתי שהיא תפוסה הלכתי על ממפיס. בתחילת השבוע שעבר חזרתי מטיסת בר מצווה לארה"ב, שבמהלכו ראיתי משחקים של גולדן סטייט וקליבלנד בטיול שרובו היה בנוי על כדורסל.

העונה שעברה של ממפיס, ממש כמו העונה, הייתה מבולגנת וחסרת יציבות. למרות שממפיס נמצאת כעת במאז חיובי של 13:14, ההפסדים והמספרים מעידים אחרת. בפתיחת העונה היו לה הפסדים ב-50 הפרש לגולדן סטייט וב- 30 הפרש לקליבלנד. בסך הכל, מתוך 13 ההפסדים של ממפיס, חצי היו בהפרש של 20 נקודות או יותר ורק שלושה נגמרו בעשר הפרש או פחות.

בתשעת המשחקים הראשונים זה נראה רע מאוד עם הפסדים בהפרשים גדולים ונצחונות בשיניים, אבל אז מריו צ'למארס הגיע בטרייד ממיאמי תמורת בנו אודריך.

ממפיס, שבאותו שלב היו במאזן שלילי של 6:3 ונראו מפורקים, ניצחו ארבעה משחקים רצופים ביניהם ניצחון על OKC עם 29 נקודות של צ'אלמרס. אבל מאז, המומנטום החיובי נעצר והקבוצה שקעה בבינוניות ומתקשה לחבר שני ניצחונות רצופים.

מריו צ'אלמרס-פעם שפוט של לברון והיום בממפיס. תמונה מאתר הקבוצה.

 

מובילים את הקבוצה השלישייה גאסול –רנדולף- קונלי עם ממוצע נקודות משותף של 45 נקודות וישנם עוד שבעה שחקנים נוספים שקולעים בין 6-10 למשחק.

העונה ממפיס היא קבוצה בינונית ללא צד חזק. היא במקום ה-26 בנקודות למשחק עם 96.2, כשבהגנה הם סופגים 100.9 (מקום 17). האמתהיא שהממוצעים האלו קצת משקרים בשל הפתיחה הנוראית, אבל הקבוצה בהחלט לא נראית טוב.

נראה שממפיס שוקעת בבינוניות, לאחר שב-2013 הגיעה לגמר המערב והפסידה בסוויפ לכמעט האלופה הנכנסת, סן אנטוניו (ואז הגיע ריי אלן…). העתיד של הקבוצה נראה טוב לאחר הזכייה של מארק גאסול בתואר שחקן ההגנה של העונה (דרך אגב, הוא האירופאי הראשון והיחיד בהיסטוריה שזכה בתואר), אבל מאז הקבוצה לא מגיעה להישגים ומודחת בשלבים מוקדמים של הפלייאוף. העונה ממפיס ממשיכה בקו הזה ולא נראה שזה ישתנה בקרוב.

לוח המשחקים לחודש הקרוב:

דאלאס, אינדיאנה, פילדלפיה 76 תפוחים על העץ, וושינגטון, שארלוט, שלייקרס, מיאמי, יוטה, פורטלנד, ווסטבורק&דוראנט בע"מ, דנוור, בוסטון, יוסטון, דטרויט, ניקס, ניו אורלינס.

ההגרלה זימנה לממפיס לוח משחקים סביר עם 15 משחקים, כשכל הקבוצות חוץ מאינדיאנה, אוקלוהומה ופילדלפיה הן ברמתה.

תחזית חיובית: 12 ניצחונות וממפיס חוזרת להיות קונטונדרית.

תחזית שלילית: חמישה ניצחונות ופחות, עם הפסד מפתיע לפילדלפיה.

תחזית ריאלית: ממפיס ימשיכו להיות בינוניים עם 7-8 נצחונות, עם נצחונות על קבוצות חלשות והפסדים לקבוצות שמרמתם ומעלה.

וגם היה את סל הניצחון הזה של מאט בארנס מחצי מגרש – למי שלא ראה עדיין.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. את ברק קבלתי לכתיבת יומן אחרי ששלח לי יומן קבוצה נסיוני על טורונטו, ועבר את 'המבחן' בהצלחה, כפי שאני מאמין תקבלו את היומן הזה.

  2. כל הכבוד לך מנחם
    על הבמה שאתה נותן לכותבים כה צעירים
    אין הרבה אתרים שיסכימו לתת כזאת במה
    לא טרוויאלי וראוי להערכה

  3. "פילדלפיה 76 תפוחים על העץ" – אהבתי… אבל נראה לי שזה יותר בכיוון של "פילדלפיה 76 הפסדים בעונה"…

    אחלה כתיבה בחור צעיר.

  4. אחלה יומן, והנפילה של ממפיס ממש לא מובנת לי. ציפיתי לדעיכה אבל לא למשהו כזה.

    רק תיקון אחד – מארק גאסול הוא בהחלט לא הלא אמריקאי היחיד שזה בשחקן ההגנה של השנה. שכחת את מוטומבו מקונגו שזכה 4 פעמים. אולי התכוונת לארופאי היחיד

  5. מצוין.
    מעניין שאף אירופאי אחר לא זכה בשחקן ההגנה כשהיום לפחות שניים מהמועמדים העיקריים הם אירופאים (גובר ואיבאקה).
    אני חושב שעידן הרלוונטיות של ממפיס שוב עבר ובספק אם קונלי ישאר שם בסוף העונה.

  6. תודה רבה.
    העניין זה שהם נשארו עם אותו סגל(חוץ ממריו) והשחקנים פשוט לא מצליחים להתרומם (בדגש על זיבו) . בלי שני גבוהים דומיננטים אין להם מה למכור (עם דגש על הקליעה האיומה שלהם משלוש)
    קונלי לספרס ? לך תדע

  7. אני חושב שעיקר הנפילה של ממפיס השנה היא ההחלשות הלא מובנת במשחק ההגנתי שלה…הסגל לא השתנה אבל משהו נפגע שם,
    צ'אלמרס זה דווקא חיזוק טוב מאוד בעיקר מבחינת עוד שחקן שיכול לקלוע מבחוץ (מצרך נדיר בגריזליס), איכשהו לטעמי הם יתרוממו קצת אבל מסתמנת עוד עונת דריכה במקום והדחה בסיבוב הראשון כנראה בקצב הזה

  8. ברק כתבת פוסט ביכורים יפה מאוד, תודה.
    ממפיס שקועה בבינוניות ומי יודע איך תצא ממנה. כל יום שעובר לא חוזר והם ממשיכים להזדקן ולהתקע ללא אפשרות לטריידים. חבל לי על גאסול

  9. כל הכבוד!
    אם לא היית כותב שאתה בן 13 אני בספק אם מישהו היה מנחש, סחטיין.

    בקשר לממפיס, הם כבר שנים קבוצה של "כמעט".
    עונה טובה, ציפיות גבוהות, נפילה בערך בסיבוב שני.

  10. כל הכבוד ברק.
    שמחתי לקרוא.
    נקודה על ממפיס ….היא הייתה כל כך קשוחה …והשנה כפי שכתבת היא מובסת פעם אחר פעם
    זה מעניין כי לכאורה שום דבר לא השתנה מעבר לשחיקה / עייפות החומר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט