מעורב הופס: ריקי רוביו הערב נגד דנבר…מג'יק משפיל את הלייקרס/ מנחם לס

הריקי חוזר הערב, ושאר הפצועים חוזרים לקראת חג המולד (24/12)

בשבועיים הבאים חוזרים השחקנים הפצועים שהיית יכול להרכיב מהם אחלה קבוצה: קיירי אירוינג ודרק רוז מאחורה (ריקי רוביו וסטיב נאש מחליפים), וקו קדמי של דרק נוביצקי, פאו גאסול, וברוק לופז בסנטר. למעשה, הפרונט ליין הזה יכול בקלות לטעון לעליונות בכל הליגה. רגע, יש להם שני מחליפים שיכולים להחליף כל אחד בפרונט ליין: אמארה סטודמאייר, ואנטוני דייויס. לא זכורה לי תקופה בה כל כך הרבה שחקני מפתח היו פצועים באותו זמן.

הראשון שחזר – אמש – היה קיירי אירוינג במשחק נפלא. השני שחוזר הוא ריקי רוביו למשחק הערב נגד דנבר. למה מינסוטה שומרים זאת בסוד במקום להודיע זאת בשמחה לכל העולם זאת שטות שרק הם יוכלו לנסות להסביר. מה הסוד הגדול? דנבר תתכונן אחרת למשחק? במקום לעשות מזה חדשות לכל העולם, הקרח של מינסוטה הקפיא להם את המוח, ומסיבות שלהם הם לא מודיעים על כך.

אני הייתי עושה תהלוכה במיניאפוליס עם דגלים וחצוצרות לקראת משחק הערב שם ב-9. הוא חוזר הערב אחרי 8 חודשי ריהביליטציה מקריעת ה-ACL וה-MCL (אנטריור קרושיאט ליגמנט, ובנוסף המדיאל קרושיאט ליגמנט). בדרך כלל רק רצועת ה-ACL המגינה על הברך מפני תזוזה מוגזמת של השוק העליונה והרגל התחתונה מתנועה 'קדימה-אחורה'. אבל הוא קרע גם את הרצועה הפנימית שתפקידה פשוט לשמש חיבור בין השוק והרגל התחתונה.

אם הוא לא יעלה לשחק הערב אנא אל תתנפלו עלי. אני מדווח רק מה ששמעתי ממקורות שישנם לי ב-NBA, יותר נכון סטודנטים לשעבר שלי ב-M.A לניהול ספורט העובדים היום בכל מיני תקפידים (כמה מהם תפקידי מפתח) ב-NBA ובקבוצות השונות. הסיכויים שישחק הערב הם 70%. אם לא יעלה היום, הוא יעלה בטוח – ב-100% – בשבת נגד דאלאס בבית. ביום ששי הם משחקים בחוץ נגד ניו אורלינס, אבל הוא בטוח לא יעשה את משחק הפתיחה שלו במשחק חוץ!

מג'יק קורע את הלייקרס

אני לא יודע כיצד דדי, K-700, דקסטר, אלי לס, ושאר אוהדי הלייקרס האמיתיים (והמבינים כדורסל!) יקבלו זאת, אבל הם בוודאי כבר שמעו את הזבל שמג'יק – שהוא "MINORITY OWNER" של הקבוצה – זרק עליהם. מג'יק, שהיה השחקן הראשי בחמש אליפויות דיבר עוד לפני הפיטורין של מייק בראון והבאת מייק ד'אנטוני. הוא החליט שהגיע הזמן לפתוח את פיו שוב.

הוא בחר את מסיבת העתונאים של הלוס אנג'לס דודג'רס שגם בה הוא שותף – ושנערכה עבור ההחתמה של הפיעצ'ר זאק גריינקי על 147 מיליון ל-6 שנים – כמקום טוב "TO RIP THE LAKERS". אני לא כל כך אוהב לשמוע את מג'יק מדבר כאילו הוא ישעיהו הנביא היודע הכל. שנית, צורת הדיבור 'הגבוהה' שלו נותנת הרגשה כאילו הוא היה יכול לסדר את העניינים אחרת. טוב, כל אחד ודעתו בנידון. אילו אני באס, אני אומר לשותף הזעיר שלי לשתוק ולשמור את דיעותיו לעצמו, או לחשוף אותם בישיבת מנהלים מצומצמת. אבל מג'יק הוא מלך המגה-מגלומניאקים, ואורות הבמה הם החמצן שבדמו. טוב, אז בואו נקשיב לו:

"ראשית, עלינו לנבין מה היא האסטרטגיה שחייבת להיות בנסיון לנצח כל משחק", הוא פתח. "לכל משחק צריחכה להיות אסטרטגיה אחרת, כי היריב הוא אחר. אבל דבר אחד תמיד נשאר קבוע: ההגנה. להגן חייבים כולם. לקלוע נקודות אנחנו יכולים (כן? מלבד קובי? ראית את המשחק אמש נגד הקאבס? מ.ל). אבל ההגנה שלנו נישברת כל הזמן".

בנקודה זאת הוא נשאל אם יהיה שוב מאמן חדש. הוא לא אמר כן והוא לא אמר לא. אבל הוא כן אמר דברים שעל המאמן לעשות. פתאום מג'יק הופך למומחה באימון. מה הוא חושב? שאנחנו מטומטמים? שזכרונינו קצר מלזכור מה קרה לפני כמעט 20 שנה?      כשמג'יק אימן את הלייקרס, הוא היה אחד המאמנים העלובים ביותר בליגה. הוא חושב שאני לא זוכר את עונת 1993-4 בא אימן 16 משחקים, סיים עם 5 נצחונות ו-11 הפסדים לרקורד של 33%?

בקשר למאמן חדש הוא אמר: "עשינו כבר שינוי אחד שמאד פגע בקבוצה. עכשיו לעשות שינוי נוסף WILL BLOW THE WHOLE TEAM UP. אי אפשר לשנות עכשיו. מה שעל מייק לומר זה, "תראו, יש לי שיטת משחק, אבל אין לי את השחקנים ליישם אותה". השיטה שלו לא מתאימה לטלנט שיש ללייקרס. אתה לא יכול TO RUN עם הקבוצה הזאת. היכן 'הרצים'? אין לנו כאלה. יש לנו רק DUDE אחד שיכול לרוץ למעלה ומלטה, והשם של ה-DUDE הזה הוא קובי. הביג-מן שלנו איטיים. אז אולי המאמן צריך "TO SCALE BACK את משחק הריצה שלו!".

רגע, הוא לא הפסיק עם הביקורת על הלייקרס.

"גאסול. תראו את השחקן הזה. כשהוא תחת הסל הוא קולע 18 נק' למשחק. מה אתה שם אותו עומד על קו הפאול? IT MAKES NO SENSE. תחת הסל הוא אחד המוסרים הטובים בין הביג-מן. הכניס לו כדור והוא מוציא כדור החוצה. מה הוא יכול לעשות על קו הפאול? המשחק שלו הוא לתפוש כדור ב-LOW POST. להסתכל על השומר שלו. אז דריבל אחד ימינה או שמאלה. יש לו GREAT MOVES. בלו פוסט הוא קולע 53%. אבל ב-HIGH POST? הוא ביזבוז אחד שלם, וכולם זורקים עליו את כל האשמה!".

מג'יק, יש לי שאלה אליך: אם השיטה של מייק ד'אנטוני לא מתאימה ללייקרס, מדוע שכרתם אותו ולא את פיל ג'קסון?

ישנה לי עוד שאלה: מה אתה מבלבל את המוח עכשיו עם פאו גאסול כשהוא לא משחק בכלל?
עכשיו הוא פגע בשחקנים, בכולם, מלבד בקובי. הוא פגע במאמן כשהוא אומר לו מה לעשות (TO SCALE DOWN), וושהוא לא יודע כיצד לשחק עם פאו גאסול; הוא פגע באינטיליגנציה של כל אוהד כדורסל בעולם שיודע איזו פאשלה הוא היה כמאמן, ועתה יש לו את הביצים לומר למאמן אחר מה לעשות.

במקום לעזוב את הלייקרס במנוחה ולחכות עוד שבועיים עד שפאו ונאש יחזרו, הוא שפך דלק על המדורה שהאש שלה קטנה, והבעיר את כל עולם הלייקרס מחדש.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. מג'יק אומר בעיקר שטויות מאז שהפסיק לשחק כדורסל.
    ואמרת בדיוק את מה שחשבתי לגבי גאסול שבכלל לא משחק, ולגבי "קריירת" האימון של מג'יק…
    אני לא ממש מתייחס למה שהוא אומר מעבר לערך הבידורי שבעניין.

    ולגבי רוביו, עד כמה שאני יודע, נכון לרגע זה – לא משחק הערב.

  2. ביום-יומיים האחרונים אתה די חד ומדוייק לגבי הלייקרס מנחם.
    אולי כדאי להקדים את הביקור השנתי אצל הרופא ?…

  3. רוביו-זאת טעות שיווקית של הטימברוולבס, ותו לא.

    לייקרס-לא ידעתי שמג'יק אימן אותם, אבל הוא פוינט גארד אגדי, ואנליסט כדורסל מוצלח. הבעייה בלייקרס לא קשורה לד'אנטוני, וגם רד אאורבך לא יכל להגיע איתם לרמה של ראשות המערב.

    1. אתה אומר המון שטויות בהחלטיות גמורה.
      רוביו שנה שעברה הפך את מניסוטה מהקבוצה החלשה ביותר לקבוצת 50-50
      ואחרי שניפצע(גם לפני שלאב ניפצע) הקבוצה חזרה להיות גרוע.

      אני לא יודע איך לחזור הפציע אבל אין ספק שהוא לא היה טעות.

  4. וואו, איך כולכם יורדים על מג'יק בלי בושה, מישהו צריך לצאת לעזרתו.
    ראשית, אנחנו מדברים על השחקן הכי אינטיליגנט שאי פעם דרך על פרקט, וזה שנסיון האימון שלו היה קצר וגרוע לא מוריד כלום מההבנה העילאית שיש לו במשחק הזה, ששמה בכיס כל איש שכותב כאן, החל מהזאטוט וכלה בפרופסור, אז לפני שקוראים לדבריו "זבל" ו"שטויות" אולי כדאי לשים לב למה שהוא אומר:
    1. "ההגנה של הלייקרס נשברת כל הזמן" מין הסתם הדבר הכי נכון שהוא אמר, מספיק לראות 2-3 משחקים כדי להבין שדווקא הקו הקדמי נראה נחות כמעט בכל משחק, מול אורלנדו הלייקרס הפסידו ברבע הרביעי בגלל חוסר תפקוד בהגנה בצבע, וקיבלו 113 נקודות בבית. מאורלנדו! ממשחק למשחק אנו יכולים לראות שהגבוה הכי טוב בלייקרס נכון להיום הוא ג'יימסון קשישא, שזה מצב מביך בפני עצמו, בעיקר הגנתית, מישהו חושב שחזרתו של נאש תעזור בתחום?
    2.מג'יק מלכתחילה היה נגד המינוי של דאנטוני (הסכמתי איתו אז כמו עכשיו), ובצדק. כי ללייקרס באמת אין קבוצה למשחק הריצה שלו, וקובי יכול להגיד מה שהוא רוצה על המכנסיים של גאסול, אבל שחקן בגיל 32 (ועוד לבן וגבוה) לא יכול להתחיל לרוץ בקצב של דאנטוני גם אם ירצה, שלא לדבר על התעלמות מוחלטת מכל מה שגאסול באמת טוב בו, מי שמצפה ממנו שבשלהי הקריירה יהפוך לסוג של סטודומאייר הוא אדיוט, ולמען האמת גם מי שמצפה שקובי יתחזק את הקצב הזה עונה שלמה בלי להתפרק. הבעיה היא שדאנטוני מכיר רק שיטה אחת, וגם אחרי שנים בפיניקס הוא טרם הבין שהתקפה מביאה צופים והגנה מביאה אליפות, מה שמצביע על עקומת למידה בעייתית משהו, שאולי בכלל לא קיימת. ההחתמה של דאנטוני היא טעות פאטלית, וכל עוד הוא שם אני מבטיח לכם שהלייקרס בדרך לחצי עונה של ללוטרי.
    3. במצב שבו הלייקרס נמצאת עכשיו, המדורה כבר בוערת בגובה 50 מטר, לא מה שמג'יק אומר יגרום בעיות שלא נמצאות כאן גם ככה.
    אילו אני באס אני מקשיב למג'יק טוב טוב, לא כי הוא מג'יק (למרות שזו גם סיבה ראויה) אלא כי הוא פשוט צודק, צודק על הגבוהים, צודק על גאסול וגם על דאנטוני.

    אבל היי, הוא לא היה משהו ב 16 משחקים שהוא אימן (מדגם מייצג בדיוק לכלום) אז הוא בטח אדיוט.

    1. או אולי הוא טועה בלי סוף בפרשנויות שלו מהיום שהתחיל לעבוד בזה ?

      לאאאאא, זה בגלל ה 16 משחקים ההם…
      ובוא נשפוט אותו כפרשן לפי החודשיים האחרונים.
      אחלה רעיון.

  5. מה שאני לא מבין זה מה יש למג'יק לחפש כפרשן כשהוא מולטי-מולטי מיליונר, בעל כאלף בתי קולנוע, בעל חלקי של הלייקרס, ובעל חלקי של הדודג'רס. הוא פשוט מבייש את עצמו.

    1. אבל מנחם, כולם עושים את זה, לשאק ובארקלי לא חסר כסף, וגם לא לוובר, דומיניק ועוד איזה עשרים, הם אוהבים כדורסל ומג'יק ספציפית אוהב מצלמות כמעט כמו האני בובו, ונכון שכבעלים חלקי הוא לא ממש הפגין טקט, אבל מה לעשות שמקצועית הוא צודק?

    2. מג'יק היה צריך למכור את החלק שלו בלייקרס כדי לקנות את הדודג'רס.
      לא יודע אם זה כבר קרה פורמלית, אבל בעיקרון אין לו כבר חלק בבעלות של הקבוצה.

    3. מל נא לבדוק – לדעתי למג'יק נשאר חלק זעיר ביותר בלייקרס, סמלי ביותר. הוא מכר לפני כמה שנים את ה-5 אחוזים שלו לאיזה מיליארדר אוריינטלי. עד כמה שידוע לי אין לו שום אחוזי בעלות כיום בשותפות עם משפחת באס.

  6. בקשר לגאסול הוא צודק, הוא פשוט לא מתאים לסגנון ההתקפי הזה של דאנטוני, בסגנון הזה גאסול לא ימצא את עצמו בכלל מתחת לסל.

    אבל הביקורת המרכזית היא למי שהביא את דאנטוני.
    הרי כולנו יודעים שדאנטוני הוא ONE TRICK PONY בהתקפה המאמין בהתקפה מהירה.

    אני מהיום שבראון פוטר התפללתי לשווא שזה לא יהיה דאנטוני לצערי לא הספקתי להכניס את התגובה לאתר וכבר החלו השמועות לבצבץ.

  7. אין לי מושג מה הייתה דעתו של מג'יק באשר לשכירה של דאנטוני ואין לי מושג אם מישהו בדירקטור בכלל הקשיב לדיעה שלו בנושא.

  8. אני באמת לא יודע למה אני ממשיך להכאיב לעצמי ולקום כל לילה כדי לראות את הלייקרס.

    אתמול התירוץ "הרשמי" שהיה שידור באיכות HD בסופקאסט.
    אין לי בעיה להתמודד עם הפסדים של הקבוצה שלי ובעיקר כשהיא גם משחקת עם שני שחקנים מרכזיים פצויים+קלע מנוסה פצוע.

    יותר מפריע לי שאין כמעט לחימה ואין בכלל הגנה, חוסר מחויבות וחוסר שליטה של המאמן על הקווים.

  9. הדבר שהכי מפחיד אותי בדאנטוני זה שיש לו את שגעון הגדלות והעקשנות של ארסן ונגר.

    זה מתכון להחרבה טוטאלית, בוקה ומבולקה

  10. מצטער לבשר לכם אבל מגיק צודק בכל, אבל כל מה שהוא אומר. מנחם תפסיק לחפש פרובוקציות על חשבון הלייקרס, מגיק לא היה מעורב בבחירת המאמן והוא יודע טוב מאוד על מה הוא מדבר

  11. הכל מתחיל ונגמר בבחירת המאמן ולכן הכישלון הוא של ההנהלה עוד לפני שהוא של השחקנים.. עם פיל ג'קסון זה לא היה קורה.

  12. מה שעצבן אותי מאד היה הדו שיח אחרי המשחק שניהל ד'אנטוני עם העתונאים. מין חיוך מתעלה, ותשובות ציניות וסרקסטיות, כאילו הוא מעל כל מה שקורה ללייקרס, ולא חלק מהבלגן.

  13. בתכלס רק גקסון וסלואן יכלו לעשות משהו עם הקבוצה הזאת.. וגם זה לא בטוח כי גים באס הטמבל חושב שאם הביא כמה פנסיונרים הוא עשה את שלו ואיך צורך למלא את הספסל.תראו איזה שמות יש בספסל של הלייקרס
    איבנקס
    מוריס
    קלארק
    סאקרה
    דוהון
    בלייק
    זה ספספל זה
    עדיין לא מבין למה cdr לא בקבוצה

  14. כזה הוא היה גם בניקס. פשוט ג'וקר.

    חיוך דבילי כמו שהיה גם לבראון.

    אגב, לקראת סוף הראיון הוא התעצבן על העיתונאי שטען שהוא מעדיף לא לעבוד באימונים על הגנה.

  15. מוריס זה הוא הפוינט גארד הגרוע בליגה ביי פאר, כלומר מקום ראשון במרחק אדיר מכל המקומות האחרים.

    כשהוא על הפרקט אתם יכולים בשקט לרשום 5+ ליריבה בכל טור אפשרי.

    בחירה הזויה של בראון.

    1. מוריס הוא עוד על חוזה רוקי , זו רק השנה השנייה שלו
      הוא מהר מאוד יגיע ל KK זאגרב או זאדר הרוסית
      באמת נפילה, אבל תחשוב שהוא אמור להיות החליף הרביעי
      אחרי נאש , בלייק ודוהאן

  16. עם כל הכבוד לוויכוח הזה, ההתעסקות עם הבחירה של מג'יק לדבר על הבעיות של הלייקרס במעמד לא רלוונטי ולא לתת גיבוי למאמן היא התמקדות בטפל ולא בעיקר.
    והעיקר הוא, שהלייקרס סטינקס. שום דבר לא מתחבר להם העונה, לא תחת בראון ולא תחת ד'אנטוני.
    יש גם חוסר מזל בענין הזה עם הפציעה של סטיב נאש וגם גאסול שנעדר מיותר מדי משחקים, אבל זה לא רק מזל רק אםמסתמכים על שחקנים מבוגרים מאוד יחסית ולא בונים ספסל ראוי.
    צריך לזכור גם שהציפיות מהאוורד היו מוגזמות וכמו שגם מנחם ציין בזמנו, הווארד לא כזה יותר טוב ומועיל מביינום.
    בקיצור, הלייקרס חייבים להתאפס על עצמם לפני שיהיה מאוחר מדי ולהתחיל לשחק חזק בהגנה וגם להתחיל להתאים את משחק ההתקפה לשחקנים הקיימים כשצריך להבין ששחקנים פצועים הם לא שחקנים קיימים לצורך הענין.כשסטיב יחזור, אז שיתאימו את המשחק שוב.

  17. ובכל מקרה, זו זכותו המלאה של מג'יק להביע את דעתו בכל ענין ככל שיחפוץ בכך, בין אם מסכימים איתה ובין אם לאו.
    אפשר לבקר את דבריו (כמו גם את בחירת המעמד בו הוא נושא אותם), אך לא את זכותו להביע את דעותיו.

  18. כן, רק בישראל אנשים יכולים להגיד למג'יק ג'ונסון שהוא לא מבין באימון. למי מאיתנו יש יותר ניסיון ויותר הצלחות? הרי כולנו מדברים על דברים שצריך לעשות אבל אין לנו מושג איך עושים את זה בפועל, מג'יק לפחות מכיר את העניינים מבפנים. לעצם העניין מנחם, לא אמרת או לא הדגשת נקודה חשובה מאד שמג'יק נתן היא שהלייקרס צריכים לשחק פנימה לגבוהים כסגנון משחק. הוא בעצם מביע אמון בקו הקדמי כנשק עיקרי, לא כמטרה לפיק אנד רול ולא כאוספי ריבאונד התקפה. אני חושב שהוא צודק והקבוצה צריכה להתעקש על זה ולשלם את שכר הלימוד בסבלנות, כי האופציות האחרות לא מובילות לשום מקום. מהדיון הזה גם ההוכחה שבשביל כמה מהמגיבים כאן כל מי שלא חושב כמוהם ראוי להשמצות לפחות אם לא קללות, אבל מה מרוויחים מזה שכשמישהו מדבר מתקיפים אותו? לא עדיף להתרכז בתוכן?

  19. אם מדובר על התלונות בתקשורת אז נכון, קצת מוזר שהוא מבקר את הקבוצה במקום לדבר ישירות עם המנהלים. מג'יק אגב, לא היה מרוצה מד'אנטוני כבר בהתחלה ובכלל, הלייקרס צריכים מישהו סמכותי שינהל שם את העניינים ות'כלס הפעם האחרונה שהצליחו בלי פיל ג'קסון היתה בשנות ה 80

כתיבת תגובה

סגירת תפריט