יומן סקרמנטו קינגס/עמית טבול (Amitlahev)

הקדמה:

האמת, שסקרמנטו היא קבוצה מרתקת, לא רק עבור עכברי הופס אלא גם עבור פסיכולוגים, פסיכיאטרים ושות'.

לא ניתן להתעלם מהפוטנציאל האדיר שלה שכבר זמן רב לא בא לכדי מיצוי. העונה הקבוצה מעניינת במיוחד עקב ריבוי מקרי ראש בקבוצה והתחושה שכל העסק יושב על חבית נפץ.

אותי אישית הקבוצה מעניינת במיוחד, שכן מלבד העובדה שמשחק בה עמרי כספי, המהווה מוקד עניין לכל חובב NBA ישראלי, 3 שחקנים שלה הם חברי קבוצת הפנטזי שלי – קאזינס, רונדו ומיודענו כספי.

על הנייר, המלכים התחזקו השנה משמעותית בעקבות הגעתם של רונדו, בלינלי, וויל קולי-סטיין וקוסטה קופוס, וזאת מבלי לוותר על שחקנים מאוד משמעותיים.

בשנה שעברה סקרמנטו סיימה במקום ה-13 במערב וראו איזה פלא, גם השנה בשלב זה הם נמצאים במקום ה-13 במערב, כאשר מאזנם עומד על 14-7 מאכזב ומהדהד במיוחד.

מאזן הבית של הקבוצה עומד על 7-5.

מאזן החוץ עומד על 7-2.

הקבוצה מדורגת במקום הרביעי בנקודות למשחק, 12 בריבאונד, 5 באסיסטים ורחמנא לצלן – מקום 30 ואחרון בממוצע ספיגה (יעני ההגנה הגרועה בליגה). לקבוצה יש  Defensive Rating של 106.8 ל-100 פוזשנים לעומת Offensive Rating  של 102. כדי לנצח צריך לקלוע יותר מהיריב, ואת זה לא כל כך מפנימים בבירת קליפורניה.

מה עשו עד היום?

פתחו את העונה בהפסד לקליפרס, ניצחון על הלייקרס, הפסד נוסף לקליפרס שהיווה סיפתח ל-6 הפסדים רצופים, 3 ניצחונות רצופים ומאז פחות או יותר מפסידים 2 משחקים על כל ניצחון.

 

 

 

 

נסיבות מקלות:

  1. המערב (לכאורה) נחלש מעט, בעיקר בצמרת. גולדן סטייט בליגה משלה וסן אנטוניו גם היא בליגה משלה (נמוכה יותר מהליגה של גולדן סטייט, אבל עדיין בליגה נפרדת משלה). שאר קבוצות הצמרת במערב מאכזבות, בלשון המעטה, למרות יישור קו שאנחנו חווים בשבועיים האחרונים. אם וכאשר ישיגו המלכים רצפי נצחונות שלא תלושים מהמציאות, הם יוכלו להתחיל לחלום ואף לעשות את הפלייאוף תוך כדי שהם חולפים על פני קבוצות כמו פיניקס, דנבר, פורטלנד ומינסוטה שעל הנייר עדיין פחות טובות מסקרמנטו.

 

  1. לוח המשחקים של המלכים היה קשה במיוחד בשבועות הראשונים של הליגה. בשמונת המשחקים הראשונים יצא להם לפגוש פעמיים את הקליפרס (לפני שהמפרשיות הפכו לקבוצת חצי פח), פעם אחת את ממפיס, פעם אחת את גולדן סטייט ופעם אחת את סן-אנטוניו (לא שמול שאר הקבוצות הם מלקקים דבש אבל עדיין…).

 

  1. קאזינס נפצע בשלב מוקדם של העונה ונוטרל ל- 5 משחקים, מה שתרם ל-6 הפסדים רצופים מתוך 8 המשחקים שהוזכרו בסעיף 2. בהמשך נפצע שוב ונעדר 3 משחקים ברצף.

 

נסיבות מחמירות:

  1. צמרת המערב אמנם נחלשה, אולם בל נשכח שמלבד הלוחמים והדורבנות גם שאר הקבוצות מריחות דם ומשחרות לטרף. מה תגידו על אוקלהומה, מינסוטה, יוטה, דאלאס (הפתעת המערב לדעתי), ממפיס, קליפרס ויוסטון? גם שאר הקבוצות שמדורגות לפני המלכים ולא הזכרתי אותן, לא בדיוק הגיעו לעשות טאנקינג ונכון לעכשיו מתחרות על הזכות להיות בשר התותחים של הלוחמים/הדורבנות בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

 

  1. עקביות חברים! מאז רצף של 3 ניצחונות על דטרויט, ברוקלין וטורונטו באמצע נובמבר, הקבוצה מתקדמת בקצב של צעד תימני, צעד קדימה ושניים אחורה. כל ניצחון נענה בשני הפסדים בדרך כלל.

 

  1. כשיש לך את הסנטר הטוב בליגה (קאזינס), רכז טהור מהטובים בליגה (רונדו) וסמול פורוורד מוכשר (גיי) – לא יכול להיות שאתה מדורג מקום 13 מתוך 15 במערב.

 

נקודות אור:

  1. דמרקוס קאזינס, לדעת רבים הסנטר הטוב ב-NBA. חיית צבע בלתי עצירה שהחליט לעשות מעשה איבקה והרחיב את טווח הקליעה אל מעבר לקו השלוש. קאזינס התחיל את העונה בטירוף שלשות, אולם נרגע מאז כולל משחק הזוי של 1 מ-8 מחוץ לקשת. בינתיים הוא תופר 1.6 שלשות למשחק ב-33% מהשדה. מעניין, מרענן ומפתיע. בוגי תופר 26 נקודות למשחק בתוספת 11 ריבאונדים, 3 אסיסטים, קצת פחות מחטיפה אחת וכן חסימה וחצי למשחק. הייתי מצפה ממנו לאחוזים גבוהים יותר מהשדה (קולע ב-43%). בהחלט מפלצת סטטיסטיקה מגוונת ונכס פנטזי שערכו לא יסולא בפז. תמיד נחמד לראות סנטר שהוא האופציה הראשונה בהתקפה בימים בהם סנטרים עושים בעיקר את העבודה השחורה.

 

  1. רונדו, רונדו ושוב רונדו. לאחר הסיוט ההדדי שהוא ודאלאס עברו בעונה שעברה הבן אדם נולד מחדש בסקרמנטו ומחלק 11 אסיסטים למשחק, קולע כ-13 נק' כולל שלשה אחת ב-37%, ו-44% לא רעים בכלל מהשדה אם קוראים לך רונדו. לזה תוסיפו 7 ריבאונדים וכמעט 2 חטיפות. בהחלט מרשים. לא ברור איך הוא קולע 42% מקו העונשין. מעניין לבדוק אם קיים עוד גארד משמעותי ב-NBA שאחוזיו מקו העונשין נמוכים יותר מאחוזיו מהשדה.
  2. עומרי כספי, גבירותיי ורבותיי!!! 11 נקודות למשחק במעל 50% מהשדה, 6 ריבאונדים, אסיסט וחצי, חטיפה אחת ושלשה וחצי למשחק (ב-43%) בעונתו הטובה בקריירה. עושה רושם שהוא מצא את מקומו ברוטציה כשחקן שישי מצוין שתורם גם מחוץ לסטטיסטיקה אלמנטים כמו רעב ותשוקה למשחק, רוח לחימה, אמינות ומוסר עבודה גבוה. גם מבחינה חברתית הישראלי משתלב מצוין, בעיקר אם בוחנים את הקשר שלו עם בוגי. כספי מוערך מאוד על ידי מאמנו גו'רג' קארל. הוא סוגר יפה את הפינה בכל הקשור לעמדה 3, כאשר הוא תורם בעמדה זו כמחליף לרודי גיי או באותה חמישיה עם גיי, שעובר לשחק 4.

 

  1. קוסטה קופוס – נמצא בעונת שיא מבחינתו. תורם 9 נק', 7 ריבאונדים וחסימה למשחק.

 

באנו חושך לגרש:

  1. שוב קאזינס. אתם בטח שואלים למה?! קודם כל, מערכת היחסים בינו ובין מאמנו, גו'רג' קארל, יודעת מורדות ומורדות. אם בוגי מתנהג כך בפרהסיה מול מאמנו, מה קורה מחוץ לעדשת המצלמה?
    קאזינס נוטה להיעדר לא מעט. השנה, מתוך 21 משחקים הוא החמיץ 8 משחקים עקב פציעות ועוד משחק אחד עקב השעיה לאחר שאל הורפורד מאטלנטה הכיר מקרוב את אגרופו. זה עוד מבלי לציין את הנטיה שלו להסתבך בבעיית עבירות. כוכב בסדר גודל שלו חייב להיות יותר יציב ועם ברגים מחוברים בראש, אחרת עוד עונה של הקבוצה תסתיים במפח נפש. המאזן של המלכים ללא בוגי (כולל משחק אחד שכמעט לא שיחק בו משום שנפצע במהלכו) עומד על 8-1 עלוב, כאשר הניצחון היחיד בלעדיו הושג על מילווקי, לא בדיוק מאריות הליגה. איתו הם כבר במאזן 6-6. הקבוצה תלויה בו באופן מוחלט ועם היסטוריית הפציעות וההשעיות שלו העתיד לא מבשר טובות. בנוסף, ב-3 המשחקים האחרונים משהו לא עובד אצל קאזינס. הוא קולע רק 14 נקודות ב- 25% מהשדה ומוריד 8.5 ריבאונדים בלבד. אני מניח שמדובר על ירידה זמנית.

 

  1. בן מקלמור – השוטינג גארד שנמצא בעונתו השלישית ב- NBA וסומן כהבטחה לא קטנה, לא עלה עדיין על הסוס ותורם רק 8 נקודות למשחק ב-40% מהשלוש. יאללה תעשו טרייד…

 

  1. אחוזי העונשין של כספי (59%) ורונדו (42%).

 

  1. הגנה בלאי כבר אמרנו?

 

פרווה (פחות או יותר עושים את מה שציפו מהם לעשות):

  1. רודי גיי – 18 נק', 7 ריבאונדים, 2 אסיסטים וחטיפה למשחק ב-46% אחוז מהשדה מהווים סטטיסטיקה לא רעה בכלל אבל עדיין חסר משהו.

 

  1. דארן קוליסון – קולע 13, מחלק 4 אסיסטים וקוטף 2 ריבאונדים, חוטף כדור אחד וקולע קצת יותר משלשה אחת למשחק. לדעתי צריך לשחק יותר על חשבון מקלמור. מהווה רכז מחליף מצוין לרונדו ואולי אף כדאי שישחקו יותר יחד כשקוליסון משחק 2.

 

  1. מרקו בלינלי – כ- 11.5 נק'. נועץ כמעט 2 שלשות למשחק. בדיוק בשביל זה הביאו אותו. ירד באחוזי השלוש (ככה זה כשאתה עובר מהחממה של הפלח לג'ונגל של סקרמנטו).

 

  1. וויל קולי-שטיין – הרוקי שנבחר 6 בדראפט עדיין בשלבי התפתחות. תורם 5 נק', 5 ריבאונדים וחסימה למשחק ב- 19 דקות. לא רע אבל גם לא וואו לרוקי הגבוה, בפרט לאור הצלחתם המסחררת של בני מחזורו.

 

אז מה יהיה הסוף איתם?

 

דרוש שינוי/ניעור כאן ועכשיו. צריך לחזק את עמדות הפנים בשחקן גבוה דומיננטי שיודע להתלכלך, לשמור ולקלוע. דרוש קלעי איכותי נוסף, אולי כדאי אפילו לבצע טרייד בומבסטי שיכלול את גיי ומקלמור בתמורה לשני קלעים אמינים ושחקן פנים דומיננטי נוסף לצד קאזינס. כרגע הסגל המשמעותי של הקבוצה מונה רק 7-8 שחקנים. זה לא מספיק לפלייאוף במערב.

תחזית שלי: לצערי אני לא רואה את הנהלת סקרמנטו מבצעת שינוי משמעותי בחלון ההעברות. הלוואי ואתבדה. ללא שינוי קיצוני המלכים ישייטו להם בין מקומות 9-13 במערב, יחמיצו את הפלייאוף פעם נוספת וייאלצו להילחם על קאזינס שידרוש לעזוב לקבוצה פחות מבורדקת כדי לברדק גם אותה אחרי שיעפיל איתה לפלייאוף.

חבל מאוד כי סקרמנטו היא קבוצה מלהיבה ומפוצצת כישרון.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. אחלה פוסט.
    קאזינס הוא השחקן הכי מבוזבז ב-NBA, ובהפרש.
    הבעיה שלו היא שהוא חייב מאמן דומיננטי לצדו, וזה חייב להיות מאמן שהוא מעריך ומכבד.
    בסקרמנטו זה לא קיים, וזה בולט.רונדו וכספי פשוט צריכים טיפול פסיכולוגי טוב.
    אין דרך אחרת להסביר את האחוזים שלהם מהעונשין.

  2. כתבת יפה מאוד, תודה!

    הנהלת סקרמנטו לא מוכנים לוותר על קאזינס, מצד שני התלות של הקבוצה בו, כפי שניתחת יפה, היא פשוט בלתי נסבלת.

    אני בהחלט מסכים שאם לא יבוצע שינוי בסגל, כזה שיוריד מקאזינס את הנטל, הקבוצה תפספס שוב פלייאוף.
    הבעיה לדעתי נעוצה בגיי – הבחור לא יכול להיות מספר 1 של קבוצה, ומבתבר שגם לא 2. פשוט אין לו את היכולת להוביל קבוצה לניצחונות.
    אולי שווה לתת אותו בטרייד לקבוצה שניצחונות לא משנים לה אך מצד שני לא תתנגד לוטרן.. (מישהו אמר פילדלפיה? 😉 ).

  3. מעולה!
    הבעייה של הקבוצה זה לדעתי גיי כמו שכתבתי הוא נתן ברצף משחק של 36 נקודות ומשחק אחרי זה 2 נקודות באחוז חד ספרתי

  4. קאזינס ערס.
    אין הגנה בכלל.
    בלינלי ממש לא מנוצל, אין שום תרגילים לשחרר אותו ולהנות מקליעתו, כל הזמן נתקע בכדרור מול שמירה.
    לסיכום קבוצה חביבה שחשבתי שתצליח יותר ותהיה בפלייאוף והתבדיתי.

  5. לבעלי ליג פאס, סקרמנטו היא הימור בטוח, כמעט כל משחק כיף, לא תמיד מהסיבות הנכונות עבור אוהדי הקינגס. והלילה עם יוטה, עוד מרענן של המערב, בקרב סגנונות.
    אני רק תוהה עד מתי קאזינס יישאר מתוסכל בקבוצה שהתקרה שלה היא סיבוב ראשון בפלייאוף, ולא ייקח את הכשרון שלו לקונטנדרית.

  6. יש בקבוצה בחור בשם סת …
    שם המשפחה שלו הוא קרי .
    וכן הוא האח של ואני מחכה כבר עשרים ומשהו משחקים לראות מה תהיה התרומה שלו .
    בחור מבית טוב מאד מאד טוב .
    האבא שלו אימן את הבנים בחסד , האח שלו אין מה לדבר ..בכלל .
    אז למה לא נותנים לו לשחק .?
    בענין הכתבה .
    לא משנה מי כותב כאן הכל נכנס לשטנץ ברור וקבוע לטעמי הורג את היצירתיות לא אוהב לקרא כתבות מתכון החלפת שמות תפרת אינסטנט חמש דקות במיקרוגל וקיבלת כתבה …
    זו לא ביקורת כלפי הכותב אלא כלפי ההנהלה משעמם פשוט ..,.
    ומה לעשות לקרל לא כל כך הולך בקבוצה הזו חבל הם שווים הרבה יותר מאשר המיקום שלהם אבל יש גם בעלים …
    לטעמי ולאדי דיוואץ עשה יופי של עבודה יש בעלים ויש מאמן שניהם לא בשיא …

    1. לא כולם כותבים אותו דבר, זה לא נכון.
      ישנם המון כותבים וכל אחד כותב מה שמתחשק לו, זה מה שיוצא וזה לא רע בכלל.
      נ.ב. אם יש לך רעיון לפוסט אתה מוזמן להשקיע ולשלוח

  7. מצוין עמית, תודה רבה.
    כתבתי את זה לפני כמה ימים – עם כל הכבוד למגוון האדיר של בוגי, אין לו את האופי, לדעתי, להוביל קבוצה להצלחות. הוא ערס, הוא מרגיש לי הרבה פעמים לא מספיק מחויב ואין לו תכונות של מנהיג.
    גיי כבר הוכיח מספיק פעמים שאסור לתלות בו תקוות כי תמיד תצע מאוכזב.
    רונדו מחזיר את עצמו בגדול לטופ של הרכזים, פשוט רכז טהור מהסוג הישן. לא מטביע ודופק לך מבט של אני הגבר, לא מבקש את כל תשומת הלב והפוקוס אבל עושה דברים שאף אחד אחר לא מסוגל ושולט בהתקפה כמו אומן.
    אולי הם צריכים מאמן עם אוריינטציה הגנתית כי לקלוע 110 ולהפסיד זה מה שהם עושים כבר 5 שנים.

  8. מצוין. קבוצה מעניינת מאוד, כולם נגעו כבר בבעיות שלה. לא יודע לאן הם ילכו, הכל תלוי בקאזינס ובהנהלה שתביא לו חיזוק.
    אפשר להתחיל עם גיבוש זהות הגנתית קודם כל.

  9. רק הערה קטנה.
    קאולי סטיין הוא הכי רחוק מפרווה.
    הוא מגן נהדר ומוכשר בטירוף.
    לקרל יש בעיה היסטורית לסמוך על רוקיז והוא לא נותן לו כמעט לשחק ולצבור מומנטום.
    הקינגס יותר טובים שהוא משחק, כבר עכשיו הוא יותר טוב מקופוס שהוא שחקן של קרל ולכן מקבל הרב קרדיט.
    קאולי סטיין שבר תאצבע ויעדר חודש.
    שבר באצבע זה פציעה שבדרך כלל מחלימים ממנה מהר וטוב.
    אני מאמין לגמרא שכשישחזור לשחק הקינגס יהיו במומנום חיובי והוא ישתלב ובהמשך יראה יותר ממה שיש לו.
    חוץ מווינסלו לא הייתי רצה במקומו אף אחד שנבחר אחריו.

  10. תודה רבה אני קורא הכל מאוחר .
    כספי בהחלט מפתיע …לי נראה שמעמדו של קארל בסכנה רבה.
    ראשית בגלל התוצאות
    שנית בגלל החיבור או יותר נכון החוסר חיבור לשני כוכביו הגדולים אוואנס ורונדו…מקווה שלא גם בגלל שכספי ייפגע מכך לדעתי .(משינוי בעמדת המאמן ).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט