מעורב הופס לערב חנוכה עם החב"דניקים, ודברי סטיב נאש וג'רי ווסט על קרי / מנחם לס

.

 

  1. חג חנוכה בגרינוויל

זה התחיל כתגובה שהתחלתי לכתוב לפריוויו של מומי כתשובה למסר של ג'וג'ו אבל בגלל אורכה אכניס אותה כאן.

ג'וגו' יקירתי, ומומי אחי,

לצערי לא אוכל להיות במשחקים אתכם היום. אולי קצת במשחק הראשון. למה?

החברים שלי מחב"ד (אוהדי לייקרס דפוקים כולם) הזמינו אותנו להדלקת נר ראשון של חנוכה, ואח"כ לביבות, וארוחה כיד המלך כמו שאומרים. מי יהיה שם? מושלת דרום קרולינה (מומי! בינינו היא חתיכה לא רעה. אולי 7.45), הסנטור של דרום קרולינה גראהם (רץ לנשיאות, לא חכם גדול אבל בסדר, מטורף על ישראל), ראש העיר, ומי לא.

איפה החב"דניקים מדליקים נר ראשון?

אולי בבית כנסת קטן?

אר יו קידינג מי?

בהיאט הוטל בדאונטאון גרינוויל, 5 כוכבים. ארמון ממש שלא היה מתבייש לשבת על הצטלבות השדרה החמישית ורח' 42 או 45 או 34. מאיפה יש לממזרים האלה כסף? יהיו 400 מוזמנים לארוחת ערב אחרי הלביבות בדיינינג הול הראשי של ההוטל. הייתי אומר 40,000$ במכה אחת. זה כסף רציני רבותי.

החבר שלי הרבי קסלמן (אוהד לייקרס דפוק) נתן לי לקרוא איזה תפילה בעברית. כיפה יש לי, וטלית הוא ייתן לי:

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, חוּס וְרַחֵם עָלֵינוּ, וּתְזַכֵּנוּ לְקַבֵּל עָלֵינוּ קְדֻשַׁת יְמֵי הַחֲנֻכָּה בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה וּבְשִׂמְחָה אֲמִתִּית, וְלִזְכּוֹת לְהַדְלִיק בְּכָל יוֹם וְיוֹם נֵרוֹת שֶׁל חֲנֻכָּה כְּמוֹ שֶׁצִוּוּנוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, לְהַתְחִיל בְּיוֹם רִאשׁוֹן לְהַדְלִיק נֵר אֶחָד, וּלְהוֹסִיף בְּכָל יוֹם עוֹד נֵר אֶחָד, עַד גְּמַר שְׁמוֹנַת יְמֵי חֲנֻכָּה, כִּי כְּבָר הוֹדַעְתָּנוּ עַל יְדֵי חֲכָמֶיךָ הַקְּדוֹשִׁים, שֶׁעַל יְדֵי קְדֻשַׁת נֵרוֹת שֶׁל חֲנֻכָּה, עַל יְדֵי זֶה אָנוּ מַמְשִׁיכִים עַל עַצְמֵנוּ הַמְשָׁכוֹת הַשָּׂגוֹת אֶלֹקוּת עַל יְדֵי הַצִּמְצוּמִים, שֶׁמִּשָּׁם עִקָּר הַדְלָקַת כָּל הָאוֹרוֹת וְהַנֵּרוֹת דִּקְדוּשָׁה, בְּחִינַת "לְאַמְשָׁכָא מְשַׁח רְבוּת קוּדְשָׁא וּלְאַדְלָקָה בּוּצִינִין וּלְאַנְהָרָא שְׁרַגִין" וְנִזְכֶּה שֶׁיוּמְשַׁך עָלֵינוּ אוֹר שֶׁמֶן מִשְׁחַת קֹדֶשׁ בְּחִינַת תְּפִלִּין הַקְּדוֹשִׁים, לְהָאִיר עָלֵינוּ הֶאָרוֹת הַשָּׂגוֹת אֱלָהוּתְךָ בְּדֶרֶךְ נֵס וָפֶלֶא, לְהָאִיר וּלְהַדְלִיק הַנֵּרוֹת הַקְּדוֹשִׁים.

מחר נוסעים לאטלנטה להדליק נר שני עם הנכדות ולהביא מתנות, ולבלות איתן יומיים-שלושה (בשופינג כמובן).

  1. 2. מזרח – מערב

שאלו בתגובות מה העניין המחודש הזה ב-"מזרח נגד מערב". אני מודה שזאת אשמתי. בעונה שעברה המערב אכל את המזרח בחצי הראשון של העונה ללא מלח. אבל מהאול-סטאר גיליתי סימנים שהמזרח הצעיר מתחזק ושהמערב המתבגר מתחלש. נבאתי שעד סוף העונה המזרח ישתווה למערב. וזה בדיוק מה שהיה: וושינגטון פתחה במסע נצחונות חוץ גדול המערב, מילווקי התעוררה, ואורלנדו התחילה להפסיד משחקים צמודים.

העונה המזרח הישתווה לחלוטין למערב, וכפי שינון כתב בתגובה, המזרח מוביל עתה את המערב בשלושה משחקים. זה הבדל בלתי משמעותי. רציתי רק להזכיר לכם בקשר ל-0-5 של המערב על המזרח, ותגובה אחת שאמרה ש"הנה המאזן מתהפך".

מה היה אמש?

*פילי הפסידה בבית לדנבר. פילי היא הקבוצה החלשה בליגה, והפסידה רק ב-3.

*טורונטו הפסידה בבית ל-ג"ס ב-3, וזאת ג"ס שהיא 0-21, ואמש היתה קרובה מאד להפסד.

*סן אנטוניו גברה על בוסטון ב-3. הקבוצה השנייה בחוזקה במערב על קבוצה שאינה בין 8 המובילות במזרח.

*יוטה גברה בביתה על אינדיאנה ב-3. נצחון טוב ע"י אחת מקבוצות הבית החזקות בליגה.

*הקליפרס גברה על אורלנדו ב-2 נק'. הקליפרס שדיברו עליה כמועמדת לאליפות על קבוצה שדורגה בתחילת העונה במקום 27.

5 הפסדים בטוטאל של 14 נקודות!

אני לא אומר ש-"המזרח טוב מהמערב". אני רק אומר שהמזרח והמערב הישתוו. ז"א שהגיע הזמן להפסיק לדבר על "המזרח החלש", זה הכל.

 

3. סטיב נאש על קרי

(והאם סטפן קרי הוא ה-ENTERTAINER מס' 1 בעולם הספורט?)

 

לא רציתי לכתוב "בדרן" כי הוא ENTERTAINER, לא בדיוק "בדרן" (אלא אם כן ישנה מילה אחרת בשפת הקודש לאנטרטיינר).

מה חשבתי הבוקר אחרי משחקו אמש בטורונטו? שאולי הוא הפך להיות הדבר מס' 1 שאנשים מעדיפים לראות בעולם הספורט, אם הם 'נייטרלים' כמובן ולא חולי פוטבול שכל זריקה של תום בריידי גורמת להם לאורגזמה, או שפוטי כדורגל שכל בעיטה של מסי עושה להם היפנוזה כדורגלנית.

סטפן קרי הוא ON THE VERGE של זכייה שנייה רצופה ב-MVP, ואולי אליפות שנייה. אמש הוא שוב טימטם את חוש הכדורסל שבנו עם ערב של 44 נק', 9 מ-15 מאחורי הקשת.

סטיב נאש – שאתמול אמרו עליו בספורטסנטר שהרבה ממה שקרי עושה הוא למד ממנו – התראיין אמש לעתון (או מגזין) מרקורי וזה מה שהוא אמר על קרי:

(מה שכתבו על קרי 'שלמד מנאש' הוא הקטע הבא):

 

The evolution came from Nash, partly — the way he played, the way he manipulated defences with his shooting and passing and ballhandling and brain, helped form Curry. Nash was probably the greatest shooter in NBA history before Curry — he missed two more 50-40-90 seasons by a total of one free throw and two field goals, respectively — but he doesn’t think he could ever have played the way Curry does.

 

הוא אמר: "קשה לי להסביר במילים את מה שקרי עושה. הוא עושה יותר מהיילייט של היילייט. HE IS LAYING WASTE TO THE WHOLE NBA, רק עונה אחרי האליפות. הוא מביא אותנו למקומות בכדורסל שאיש לפניו לא היה בהם. IT ALMOST LOOKS INEVITABLE.

"אני יודע שכמה שהדברים שהוא עושה, כמה מזריקותיו הכל נראה קל. BUT THE SHOTS HE TAKES ARE INSANE. לכל אחד אחר הזריקות האלה היו טרוף שמוביל את השחקן ישר לספסל. אצל סטפ זה טבעי. המהירות, הזריזות, הטעייה שמאלה ואז תזוזה ימינה וזריקה…הטעייה ימינה ואז תזוזה שמאלה ועוד ג'אמפ…סוויש ועוד סוויש…אני מקווה שאנשים מבינים שהם רואים דבר שעוד לא היה בתולדות הכדורסל.

"הוא כאילו מראה לנו שאין גבול לאפשרויות. הוא בעצמו מביא ל-EVOLUTION של המשחק. אולי בעתיד יקומו אחרים שיצליחו לקלוע מהמרחקים שהוא קולע, אבל היום זה חידוש. חידוש שהיחיד המסוגל לו הוא סטפן קרי.

"כשהוא הגיע אמש לטורונטו, אנשים באו לאולם לא רק לראות כדורסל, אלא לראות גם קרקס במובן הכי חיובי של המילה. לראות אמן העושה את השטיק שלו כאילו מעולם אחר. הוא השחקן 'המבדר' ביותר מאז מג'יק ג'ונסון. הרקורד שלו לשלשות הוא 286. אם ימשיך כך הוא בדרך ל-418. זה מספר שאם אמרו לי אותו כששיחקתי הייתי מתחיל לצחוק כי היה זה מספר הזוי. ותראו את אחוזיו: הוא קולע 52.4%, 46%, ו-95%, כשהשניים הראשונים הם תמיד נגד שמירה חזקה ודאבל-טים. הוא יורה שלשות כאילו נגד דלת SUBWAY הנסגרת והוא ממהר את הזריקה דרכה. זה משהו UNNATURAL עבורי לחזות באומנות כזאת.

הוא, סטיב נאש ממשיך:

.” “It’s almost like I didn’t know what Steph is doing was possible. Because I’d never seen it. He’s taken the things that those ahead of him did, and expanded on them at a rate that’s unbelievable. Some of the shots he takes, 10 or 20 years ago you would have said, what is he doing? I think he’s the most skilled player we’ve ever had, as far as all-around skill. I thinks maybe Ray Allen could shoot at the same pure repeatable clip in practice, but that “Steph can shoot it off the dribble as well as Ray Allen could catch and shoot. He can do it in traffic.”

"מה שקרה עם קרי הוא נעשה הרבה יותר חזק. אם אתם זוכרים היו לו בעיות בברכיים. הוא בילה את הקיץ שעבר ואת הקיץ הזה רק בחיזוק שרירי העקב ושרירי רגליו בכלל. הוא אולי לא נראה חזק בחלק גופו העליון, אבל היום ישנן לו רגליים חזקות כמו לכל אתלט עליון אחר!".

“When you shoot from distance, or off-balance, you still need a rhythm, so there’s still a push into the floor, your body going up with energy, and releasing the ball with that energy,” says Nash. “He’s the only one who can do it. He isa joy to watch, and especially given the path he’s come.”

סטיב נאש מסיים: "אוי כמה הייתי רוצה להיות היום בן 13. הייתי מנסה TO EMULATE (לחקות) אותו. אולי לא הייתי מצליח, אבל הייתי מנסה!"

4. כמה ציטטות מעתונים ומאתרים שליקטתי על מה אנשים אומרים על קרי:

*That’s the unique power of what Curry is doing these days with the 20-0 Warriors — it’s far beyond his team affiliation or the normal demographics of this sport.

****

He’s NBA Elvis. Today’s Jesse Owens. He’s the new thing that blows away all existing limits and boundaries.

****

So yes, the victories are important. Last season’s championship and Curry’s MVP award were crowning milestones, no doubt.

****

And Curry’s poise and grace throughout it all — his connection to his teammates, coaches and fans — serve as the largest exclamation points to his ascension.

***

But as a cultural barometer, the specific Curry Moments — most recently, his incredible 28-point third-quarter performance Wednesday in Charlotte — are

essentially stand-alone landmarks

****

We watch. He plays. The night turns electric

****.

Brent Barry, a 14-year NBA veteran and now a national TV analyst, says his 9-year-old son asks him one thing every afternoon: “Is Steph playing tonight?” And on Wednesday they were another witness for Curry“He won’t miss games,” Barry said of his son, “just like Steph won’t miss shots.”

****

The NBA, of course, is not lacking for immense, compelling talents — starting with LeBron James and continuing through Kevin Durant, Tim Duncan, Russell Westbrook, Draymond Green and James Harden, among others.

****

But there is something different about Curry right now, in his prime (27, in his seventh NBA season) and accelerating his game well past even last season’s MVP dominance.

****

As future Hall of Famer Kevin Garnett suggested a few weeks ago, Curry is treading upon sacred NBA territory — where only Michael Jordan recently has tread.

****

With Curry and the Warriors at the forefront, lethal long-distance shooting has become basketball’s most potent force, and Curry proves it every game. “Like Michael Jordan was a whole other thing, this guy is his own thing,” Garnett told reporters Nov. 12. “It’s beautiful for basketball.”

****

Curry, who scored 40 points in only 30 minutes on Wednesday, now has six games of 40 points or more this season. The last player to do that in his team’s first 20 games: Jordan in 1986.

****

But this is not close to the same thing, because Jordan and Curry represent different levels of NBA invincibility.

****

In his prime, Jordan attacked the rim and defied gravity; Curry seems to exist in a dimension without it.

****

He just calmly places himself and the basketball wherever he wants while all other players whirl and tumble haphazardly around him.

****

NBA legend Jerry West, a Warriors executive, said the most notable part of Curry’s career track is that he works so hard in the off-season and keeps taking enormous strides.

****

“I think he’s going to create a new kind of player to be honest with you,” West said. “I think before it’s all said and done, here’s a guy that’s going to make his own place in history in a completely different manner than these other players have done.”

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. מנחם תודה רבה על מאמר משובח, אני לא מאמין שיצליחו לחקות את הזריקה של קרי, משום שלא הצליחו לחקות את hook shot של גאבר אני זוכר שגאבר פרש אמרתי שבטוח יבוא מישהי שיחכ את הזריקה ( הנשק הקטלני בספורט) אבל אז הבנתי שזה כיישרון יחודי זריקה בלתי אפשרית שלא ניתנת לחיקוי, אותו דבר על קרי מי שראה את השלושות בחימום שהוא עושה זה דבר מטמטם. ולגבי סטיב נאש קארי עבר אותו ברמה מזמן נאש גם בתקופה הטובה ביותר שלו לא שלט כמוהו (ועם כל הכבוד לתארי mvp הוא לקח אותם רק בגללה שהליגה לא רצתה ששאק או אייברסון יהפכו לפנים של הליגה).

  2. יש כאן ממש הסטוריה בהתהוות
    ממש כמו שלפניו באו שחקנים ושינו את פני המשחק
    צ'מברלין כסנטר
    מג'יק כרכז
    מייקל S.G
    עכשיו קרי מרחיב את גבולות המשחק.
    הופך אותם לאחרים לגמרי
    מי אמר שאי אפשר לקחת אליפות מקו השלוש?

  3. כמעט מצוין (ציון אהוב על יהורם גאון.
    לא מת על חבד הם עושים מהדת שאו, מדובר בעבודת אלילים לכל דבר במסווה של יהדות. כת משיחית הסגידה לרבי מלובביץ שלגבי חלק מהם לא מת ניזונה ממוטיבים נוצריים, הכת צמחה בסביבה נוצרית. והאגדה על הרבי מלובביץ מזכיר את המעשיות על ישוע, גם הוא חזר לעולם וכו וכו.
    החלק המיסיונרי שלהם נוגדת באופן מובהק את היהדות , שוב השפעה נוצרית.
    יש דגש עצום על פולחן, טקסיות, ופולחן אישיות של הרבי.

      1. ובעניין מחזיקי הלפיד….
        הם אוהבים לחשוב ככה, אבל היהדות הייתה לפניהם ותהיה אחריהם.
        הם כת מיסיונרית ששמה לה למטרה רשמית להחזיר בתשובה שמשמעותה לפנות לבני העם היהודי ולשכנע אותם להיות יותר דתיים. והם עושים את זה ״בטוב״.
        שמת לב איך באתר הכדורסל והספורט האמריקאי הכי טוב בעברית התחילו פתאום להופיע תפילות ?
        זה לא כזה מפריע לי אישית
        אני פשוט לא אוהב את השימוש הזה ביהדות (כפי שאני רואה אותה)
        ושתי עובדות סטטיסטיות מנסיוני קצר השנים׃
        1. יהודים שעוברים לארהב נעשים דתיים יותר וימניים יותר.
        2. אנשים מבוגרים נוטים להתקרב לדת. השלב בחיים שבו אתה מתחיל לחשוב על המוות בשיתוף עם חוסר הידיעה של מה שקורה אחריו גורם להצטרפות לדת בתור סוג של פוליסת ביטוח….
        תעשה מה שאתה נהנה ממנו, מנחם
        נראה שאתה בשלב הזה
        רק שמור על עצמך
        ופקח עין אובייקטיבית
        לפעמים תגלה שגם לאדם המקסים ביותר יש אינטרסים 🙂

    1. וכמובן הנוהג הנוצרי לעשות שואו גדול….
      אני ממש לא אוהב את הבחירה בהייאט
      משרד החוץ אולי צריך לממן את זה, לא מערכת הדת.

  4. חג שמח דוקטור
    מומי פעם נתן ביס בטעות הסופגניה עם אבקה לבנה שלא הייתה סוכר
    מומי חגג עד שיצא לו קצף מהאף

  5. מצויין כרגיל! חג חנוכה שמח..
    דרך אגב אני מסכים שהמערב והמזרח כרגע די שווים אהל אני מאמין שעד סוף העונה המערב יפתח פער קטן.

  6. מעורב מדליק אש, כמו 8 נרות פלוס מומי המדליק השמש
    נהדר ד"ר וד"ש למושלים סנטורים ומכריך,
    תודה רבה וחג שמח 🙂

  7. חג שמח הופס ולס
    רק חבל שלקח לרפ ההבנה הרבה זמן והעלבות במה שהיה ברור כבר מזמן
    דובי גל בלי פציעות יסיים באיזור של מייקל

  8. קרי עושה דברים שלא נראו אף פעם. אי אפשר שלא לאהוב אותו. אם ימשיך ככה עוד עשר שנים המקום של ג'ורדן בהיסטוריה בסכנה, אבל מי שיותר בסכנה הוא מג'יק ג'ונסון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט