יומן עליבות פילי/ רפי יצחק

 

עם יד הלב, בתום העונה הקודמת שיחררתי אנחת רווחה אחרי שהסיקסרס סיימו את המשחק האחרון בהפסד למיאמי היט שסגר רצף של 10 הפסדים רצופים.   אמרתי לעצמי "לעזאזל  יותר גרוע לא יכול להיות והרע מכל כבר אחרינו" – כל מה שיעשו בפילי הקיץ הבא עלינו לטובה יהיה יותר טוב מהעונה ההיא אותה סיימנו עם 18 נצחונות בלבד.

אז חשבתי……

עברנו 14 משחקים מתחילת העונה והתהום שפילי נמצאת בפיה כיום היא עמוקה, עכורה ומייאשת יותר ממה שראינו עד עתה בעידן הינקי– וזה נהיה הרבה יותר גרוע!

14-0 זהו המאזן של פילי לאחר ארבע עשרה משחקים, הקבוצה היחידה בליגה ללא ניצחון. בהפסד לאינדיאנה לפני ארבעה ימים הסיקסרס נראו פשוט נורא ואיום- לדעתי זהו אחד המשחקים הגרועים ביותר שראיתי קבוצה של הסיקסרס משחקת מעולם.

הסיקסרס מצחינים ואני שם את כל הזבל על השולחן!

למרות שבשנה שעברה היינו גרועים אהבתי לראות את המשחקים של פילי, השחקנים היו עולים למשחק חדורי מוטיבציה ונותנים את כל כולם על מגרש, לקבוצה ההיא היה לב והיא נתנה לחימה והגנה חסרת פשרות לפצות על כל חסרונותיהם. השנה הקבוצה נראית כבדה, עצלה והכי גרוע: קשה לצפות במשחקיה העונה. כן – כן, למרות כל ההפסדים בשנתיים האחרונות בתהליך של הינקי, ראינו סימנים של התקדמות וצמיחה של שחקנים צעירים תוך כדי המשחקים. השנה נראה שכמעט כל השחקנים בהרכב לא רק שנעצרה התקדמותם, מרביתם הלכו אחורה ביכולת שלהם וכולם צעירים בגילאים 19-23.

תאמינו או לא אני מתגעגע לקבוצה של העונה שעברה- נואל ומבה מוטה

הסיקסרס נכשלים בכל הפעולות האלמנטריות במשחק כדורסל: הם לא יכולים למסור מסירות פשוטות, לא מתקשרים אחד עם השני, עם האתלטיות שלהם היינו מצפים מהם לשלוט בריבאונדים וזה לא קורה. פשוט כישלון טוטאלי בכל מערכי הקבוצה.

נרלס נואל, הלב ונשמה של הסיקסרס מלפני שנה נראה אבוד לגמרי. במשחק מול אינדי הוא רשם משחק ראשון מאז החל לשחק בסיקסרס ללא חטיפה או חסימה. השחקן שבשנה שעברה הוריד חמישה גגות לקאזינס במשחק אחד עם תצוגת הגנה אדירה, נראה כילד קטן ליד לאבוי אלן ואיאן מהינמי ששלטו בו ללא עוררין.

תסכלו על ברט בראון, הבחור מסכן, האם הסיוט שהינקי והאריס מעבירים אותו שווה את הכסף שהוא מקבל (2 מיליון לעונה)?

אבל גם הוא לא חף מאשמה, הוא ממשיך לשחק עם ההרכב של אוקאפור – נואל – גראנט ללא ריווח לקלעים, ללא שום תרגילי התקפה – הכל מקרי לחלוטין. כל התקפה של הסיקסרס מתנהלת כך:  15-17 שניות של כדרור ומסירות חסרות תכלית על קשת השלוש, ואז זריקה של הכדור לאוקאפור שיצור משהו בהתקפה לפני ששעון ההתקפה יסתיים.

אז התקפה אין, ההגנה צולעת – מה עם להמשיך להיות המוטיבטור האולטימטיבי לסיקסרס הצעירים ולדאוג שהם יתנו 120% כל ערב? ברט בראון התמחה בזה בשנתיים האחרונות…..

" בכל הכנות אני לא יודע מי יכול להישאר בפילדלפיה ולעבור את מה שברט בראון עובר. אני לא הייתי שורד שם יותר מחודש, וברט מתחיל פה עונה שלישית" – גרג פופוביץ על מצבו של ברט בראון בפילי בראיון לפני המשחק בין הסיקסרס לספרס.

פופוביץ ובראון – איך עבדו עליך ברט…….

 

הינקי – הבלוף?

הינקי קיבל גב חזק מהאוהדים בשנתיים הראשונות של הטנקינג, על אף הירידות בתקשורת וההופעות האיומות של פילי בשנתיים הקודמות, הוא היה דמות נערצת בפילי.

שלט של אוהדי פילי בימים שעוד האמינו להינקי

הכל מתחיל להתהפך. האוהדים ציפו לראות בשנה השלישית וקטור התקדמות, הם ציפו לראות שחקנים וכשרונות צעירים מתפתחים ולא לראות שחקני קולג' שנראים לרוב אבודים. הינקי נהיה חמדן…… הוא לא ידע מתי לשים את הגבול , בשביל להצמיח את הצעירים אתה לא יכול להקיף אותם בשחקנים ברמת D-LEAGE  ולצפות שיתפתחו. תראו את אוקאפור, יותר מ-50% מהפוזשנים שלו הוא מקבל את הכדור כשההתקפה נתקעת עם 5 שניות או פחות על שעון הזריקות והוא נמצא רחוק מהצבע. תאמינו לי אוקאפור הוא אחלה שחקן, שימו אותו בכל קבוצה אחרת הוא לוקח את רוקי העונה בהליכה.

שני כשלים מקצועיים עיקריים הם פרי עבודתו הישירה של הינקי העונה:

מחסור בפוינט גארד– בפברואר הקודם הינקי שלח את MCW  לבאקס תמורת הזכות על בחירת הסיבוב הראשון של הלייקרס השנה. התחליף שנתן הינקי לבראון היה איש סמית, פוינט נמוך ומנוסה.

בתום העונה הינקי התעקש לשחרר את סמית , והחתים את קנדל מרשל מתוך מחשבה שיחד עם טוני רוטן ישחקו כפוינטים המובילים של הסיקסרס, לא הכי אידיאלי אבל נניח שזה מה שהינקי יכל להשיג בקיץ  (נניח…….). הבעיה ששניהם חוזרים מפציעת ACL  בברכיים ולא צפויים לשחק עד לתוך דצמבר. אז מה עושים? מקמבנים…….

להינקי יש fetish  לאייזאה כנאען. הינקי כפה על בראון להשתמש בכנאען כפוינט הפותח. כנאען הוא סקורר חד מימדי עם תכונה אחת עילאית, יש לו אינסטינקט קטלני ל- Catch and shoot  מהשלוש (דיוק של מעל 40%). הדבר הגרוע ביותר שניתן לעשות עם כנאען הוא להפוך אותו לפוינט גארד ולהכריח אותו לחשוב- הוא פשוט גרוע בזה!

אלתור מספר אחד יש, ומה עם פוינט מחליף?  אין בעיה, הינקי סידר לברט בראון חבילת חלקי חילוף מה- D-LEAGE  – בראון נאלץ להעביר את כל מחנה האימונים ומשחקי ההכנה בלבחון 4 פוינט גארדים ברמת D-LEAGE  שאף קבוצה לא היתה לא לוקחת כפוינט שלישי בהרכבה, לבסוף הם גמרו עם טי.ג'יי מקונל כרכז מחליף (רוקי שלא נבחר בדראפט מאריזונה).

 

עוד אילתור של הינקי – מקונל

מקונל וכנאען שניהם נמוכים ולא אתלטים, הם חור בהגנה של פילי ולא יכולים להתמודד עם פוינטים ממוצעים בליגה. במשחקים מול פילי פתאום כל פוינט גארד יריב נראה ככוכב בלתי ניתן לעצירה. במשחק מול אורלנדו פייטון נראה כמו אייזאה תומאס. אני מכיר את קייל לאורי מימים ימימה, עוד כשהיה בוילנובה, מעולם לא ראיתי אותו כל כך להוט לבצע פוסטים מתחת לסל כמו שעשה על מקונל במשחק של הרפטורס מול פילי.

משחק ההתקפה של פילי נראה קטסטרופה, הם מאבדים 19.2 כדורים למשחק שהופכים לנקודות קלות של היריב. מקונל לא הלך אל קו העונשין העונה והוא לא מהווה איום בחדירה אל הסל (לא תוקף את הטבעת). כנאען, לא רק שהוא הרכז הגרוע ביותר שראיתי מימיי, הוא גם לא מצליח להביא את יכולת הקליעה שלו לביטוי מעמדת הפוינט.

במשחק מול אינדיאנה הם איבדו 31!!! כדורים וזה בא יומיים אחרי הופעה מול דאלאס בה איבדו הסיקסרס 27 כדורים. מתוך 14 ההפסדים שלהם עד עתה 7 היו בהפרש של למעלה מ-15 נקודות. המצב של הקבוצה כל כך אבסורד עד שאחת מרשתות הפיצה בפילדלפיה מציעה לאוהדים 50% הנחה על התפריט לאחר המשחק אם הסיקסרס קולעים במשחק מעל 90 נקודות…..

ניסיון ווותק

פילי נמצאת כחמישה מיליון דולאר מתחת לרצפת השכר. 30% מהשכר אותו האריס משלם לשחקנים הולך על שחקנים מנופים (כלומר שחקנים  שפילי ספגה את השכר שלהם תמורת בחירת דראפט או שחקן צעיר). הינקי השאיר את ברט בראון עם קבוצת קולג'ים ללא אף שחקן ותיק לרפואה. אמנם קרל לאנדרי נמצא בקבוצה אבל הוא פצוע ולא צפוי לשחק עד פברואר בשנה הבאה. לפילי אין מנהיג עם נסיון על המגרש.

קחו לדוגמא את המשחק מול מיאמי: הצעירים של פילי הובילו על מיאמי בביטחה כל המשחק, 7 דקות לסיום פילי עוד הובילה ב-11 נקודות. בתוך תוכי ידעתי שאין סיכוי שמול מיאמי נצא עם ניצחון אפילו שהובלנו ברבע הרביעי, הרי מיאמי מלאה בשחקנים מנוסים וטובים, הם מקבלים ריספקט מהשופטים ולא רועדות להם הידיים. 7 דקות לסיום לאחר פסק זמן של הפיליפיני, מיאמי יצאה לבליץ אדיר בהגנה והשחקנים של פילי החלו לאבד את הראש. זהו בדיוק הזמן ששחקן מנוסה היה לוקח אחריות, מרגיע את השחקנים הצעירים ודואג שהקבוצה תמשיך לתפקד. מיתרון 87-76 לפילי, מיאמי רצה 19-4 לנצח את המשחק. הניצחון נשאר בפלורידה ולפילי חלקו אח"כ מחמאות…… מיאמי הלכה לקו העונשין ברבע הרביעי 22 פעמים מול 4 פעמים של פילי – תאמינו לי ששחקני ההיט היו הרבה יותר אגרסיבים ברבע הזה… זה מה שעושה הניסיון, בזכותו מקבלים ריספקט מהשופטים, בזכותו יודעים לסגור משחקים צמודים. אותו סיפור היה לסיקסרס כשהובילו מול דאלאס בנקודה 3 דקות לסיום המשחק – נוביצקי חיסל אותם . אותו סיפור בדיוק היה מול הספרס עם אולדריג' ודאנקן בדקות הסיום.

לא רחוק מהמציאות – הלך הרוח של אוהדי הסיקסרס

בעונה שעברה לפילי היה את מ'בה מוטה – אמנם הוא לא היה כוכב מהשורה הראשונה בליגה אבל שימש לצעירי פילי כמופת ודוגמא לנחישות ולחימה חסרת פשרות.  ליד מוטה היה את ג'ייסון ריצ'דסון ושניהם היוו כמעין מנטורים בחדר ההלבשה. בקיץ שחרר הינקי שחרר את שניהם ונתן לבראון לאמן קבוצת קולג'ים (22.8 זהו ממוצע הגיל של הסיקסרס- הצעיר בתולדות הליגה) . התוצאה היא שהדמות עם  הכי הרבה נסיון בהרכב של פילי הוא הוליס תומפסון שמתחיל את עונתו השלישית בקבוצה והוא בן 23! קחו לדוגמא את המשחקים מול הספרס והמבריקס במהלך השבוע, לטים דאנקן ולדירק נוביצקי יש יותר שנות נסיון בליגה מכל 10 השחקנים שפילי העמידה ברוטציה למשחקים מולם במצטבר.

אמנם פילי מצחינה כבר שנה שלישית ברציפות אבל זה לא מפריע להאריס לשלשל בין 25 -35 מיליון דולר רווח נקי כל עונה והינקי שומר לו על הקופה – ביזיון אחד גדול…….

הינקי שמר את פילי מתחת רצפת השכר וחסך כסף בהחתמת שחקנים עבור טריידים עתידיים שיאפשרו להביא עוד בחירות דראפט ונכסים – גרידי אמרנו?

האם היתה לו בעיה לקחת את ה- 4.5 מיליון של צ'למרס ממיאמי תמורת איזה בחירת סיבוב שני או שחקן זול ? מה הבעיה להחתים את מוטה על עסקה של 2-3 מיליון לעונה ולזרוק את אחד מהניסויים המגוחכים שלו  חזרה ל- D-LEAGE.

די! אי אפשר להמשיך להוליך אותנו באף!

חברים – את האמון שלנו כבר איבדתם…….הינקי והאריס

הבעיה הגדולה של הינקי והאריס שלאוהדים פשוט נמאס – הקבוצה הזו פשוט קשה לצפייה (למרות המשחקים המעודדים מול מיאמי, דאלאס והספרס) – שלטים נגד התוכנית שלו מונפים במשחקים, הקהל של פילי התחיל לשרוק בוז לקבוצה, באתרי האוהדים החלו להתפרסם כתבות נגד התוכנית, נגד הינקי ונגד הבעלים – שנתיים וחצי חלפו ואנו מתעוררים מהחלום – הינקי על המוקד לראשונה מאז שהגיע לקבוצה.

איפה הינקי? האם הוא מתראיין? מנסה להרגיע? לא ולא, הוא נעלם. ג'ושוע האריס הבעלים יושב במשחקים בשורה הראשונה ושומע הכל, בכדורסל הוא לא מבין גדול אבל את הלחץ הוא מרגיש ללא ספק.

אני לא נביא, אבל קל לחוש שזמנו של הינקי בסיקסרס יפוג במהרה אם ימשיך בדרכו.  האוהדים לוחצים להביא לפחות שחקן אחד או שני שחקנים מנוסים  ליד החברה הצעירים של הסיקסרס – אם הינקי ימשיך להתעלם הוא בבעיה גדולה, הוא במומנט אדיר לאבד את האוהדים שנתנו לו גב עד עתה.

אוקאפור-

נו? חשבתם שנכתוב פוסט שלם על הסיקסרס בלי להזכיר את אוקאפור.

חברים מנסים לנחם אותי ומספרים לי שלפחות קיבלנו את אוקאפור כרוקי – ברט בראון כבר התבטא שאוקאפור יכול לקלוע ב- NBA  20 נקודות תוך כדי שינה…….

אז בואו נדבר קצת על אוקאפור, מה אומרת לכם הסטטיסטיקה הבאה:

האופנסינג רייטינג של הסיקסרס עם אוקאפור על המגרש – 89.0 נק'

האופנסינג רייטינג של הסיקסרס עם אוקאפור על הספסל– 99.4 נק'

הדיפנסינג רייטינג של הסיקסרס עם אוקאפור על המגרש – 110.0 נק'

הדיפנסינג רייטינג של הסיקסרס עם אוקאפור על הספסל– 96.0 נק'

הסיקסרס ניסו לשחק ביג בול עם אוקאפור ונואל –  הניסוי עד עתה לשחק עם שני גבוהים יחד נכשל בגדול . אין להם מושג איך להשתמש בכישרון האדיר של אוקאפור ותוך כדי לא לבטל את היכולות ההגנתיות של נרלס נואל.

הבעיה שלשחק ביג בול , צריך פוינט גארד מנוסה וטוב  וקלעים ברמה גבוהה שיפתחו את הצבע. הבעיה שהסיקסרס הקיפו את נואל ואוקאפור בשחקנים בינוניים (במקרה הטוב) .

נואל ואוקאפור – זה לא עובד ביחד

מדברים על קלעים ?

עד למשחק מול מיאמי קלעו סטאוסקס, קובניגטון, כנאעאן ותומפסון יחד ב- 29% מהשדה. היריבות של הסיקסרס מצופפות את הרחבה בלי בעיות מול נואל ואוקאפור וממררות להם את החיים. קחו את טאונס, פורצניגיס, ווינסלו או כל רוקי אחר במקום אוקאפור, התוצאה לא היתה משתנה בהרבה.

העונה, פרט למשחק מול בוסטון השנה צפיתי בכל משחקי הסיקסרס, אוקאפור הוא פשוט שחקן מיוחד, ממשחק למשחק רואים איך הוא משפר את יכולת הריבואנד וההגנה על הפיק אנ רול. כן, יש לו משחקים שהוא נראה אבוד אבל צריך לזכור שהוא רוקי וסה"כ בן 19. כמעט כל משחק של הסיקסרס העונה תוכלו לראות VINE  של ביצועים מרהיבים שלו בהתקפה. אוקאפור הוא סנטר מהסוג של הסנטרים של ה- NBA  הישנה מסה גדולה  אך עם יכולות התקפה וזריזות רגליים מהשמיים, הוא יודע לשחרר כדורים מהדאבל טים עליו מצוין,  הבעיה שרוב המסירות שלו מבוזבזות ע"י חבריו לקבוצה.

*************************************************************************

הסיקסרס בדרך הבטוחה לשבור את כל שיאי הזוועה בליגה – המאזן הגרוע בהיסטוריה, רצף ההפסדים הארוך ביותר, מספר המשחקים הגדול ללא ניצחון מתחילת העונה, אחוזי קליעה הגרועים בהיסטוריה, כמות איבודי הכדור הגדולה בהיסטוריה, יחס הסלים הגרוע בהיסטוריה.

התהליך (PROCESS) שאותו מוביל הינקי לא יכול לשמש תירוץ לאיך שהקבוצה  נראית.

זהו ,התעוררנו מהחלום ואם זה מה שהתהליך מנפק … אנחנו כבר לא רוצים להיות חלק מהתהליך הזה.  אם לא תתחולל תפנית חדה בעלילה –  שעון החול של הינקי בפילי הולך ואוזל.

ראיתי היום את המשחק מול מינסוטה, פילי הפסידה כמובן בפעם ה- 15 ברציפות מתחילת העונה.

דרך אגב מי שראה את המצ'אפ טאונס מול אוקאפור, לפחות היום זה לא היה כוחות.

הסיקסרס הצעירים הובילו שוב כמעט לאורך כל המשחק, ולבסוף שמטו את הניצחון. 2:27 דקות לסיום פילי מובילה 91-86 . מינסוטה רצה 14-4 וכמובן מנצחת בסיום. שוב פעם אותן תמונות , אותם איבודי כדור מהגיהנום, אותו שחקן ותיק בצד של היריבה (במינסוטה הפעם היה קווין מרטין לפני יומיים מול מיאמי זה היה כריס בוש)  שמוריד שלשה מכריעה 28 שניות לסיום כמו סכין בלב של פילי ומעלה את יתרון מינסוטה לחמש נקודות וגומר את המשחק.

אני מתחיל לפקפק בברט בראון. הינקי הצליח לגרום לו לנסות להפסיד: איך יכול להיות שהסנטר שלך מפרק את ההגנה של מינסוטה כל המשחק ונמצא עם 25 נקודות ו-10-15 מהשדה ובחמש דקות האחרונות לא רואה כדור? מפסק הזמן, דקה וחצי לסיום, הוא עולה עם בידוד של ג'רמי גראנט מול וויגינס או זריקות התאבדות כנאען מהשלוש? אוקאפור בוודאי מקלל את קופצ'יק שבחר בראסל בדראפט בבחירה השניה וגרם לו ליפול לידיים של הינקי……..

מבט על מינסוטה, פשוט תענוג.

בסיס צעיר – יש…..

שחקנים ותיקים שמייצבים את הקבוצה – יש…….

פוינט יציב -יש…….

הנהלה שרוצה לנצח -יש ………..

לא נותר לי לדמיין מה היה קורה בפילי אם הינקי באמת היה רוצה לנצח……………

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. חידה .
    לאחר תום העונה האם יש סיכוי שפילדלפיה תוכתר כגרועה בהיסטוריה לפי מאזן 3 עונות אחרונות ?.
    נשאל זאת אחרת ..כמה ניצחונות צריכה פילי בכדי לא להרשם הגרועה בהיסטוריה ,
    בסט' מצטברת של 3/4 עונות אחרונות ברצף ?.
    אני ראיתי הרבה -קבוצות גרועות …אבל כמו פילי לא ראיתי….כתבתי כבר שיותר ממה שג.ס טובה פילי גרועה…ולכן אם יהיה איזה שיא היסטורי ….חפשו זאת בהפסדי פילי.
    בכל מקרה תודה רבה על הפוסט .

  2. רפי, אתה כתב על, הנושא כואב ומה שאתה מחדש לנו כואב
    עוד יותר, באמת ולא בציניות הייתי שוקל למצוא עוד קבוצה
    לאהוד כמוני שהשנה החליט לאהוד את הניקס, פעם הצעתי לדובי
    לעבור קבוצה שיבחר הוא חשב שאני צוחק והייתי רציני.
    נשמע שדק האוהד מתחייב לקבוצתו
    ולא הינקי והרמאים בהנהלה לא התחייבו לאף אוהד.
    רפי הכתבה וכל הכתבות שלך מעניינות נהדרות עמוקות ומופלאות.
    ואתה פשוט מחונן בכישרון כתיבה אדיר.
    גם ההתייחסות שלך הוגנת עניינית ומהנה לקרוא.
    תודה רבה על כל הכתבות שלך.
    בהצלחה.

  3. *נשמע שרק (ולא דולנד דאק) האוהד מתחייב לקבוצתו ולא להיפך.
    כל הכבוד רפי, הלוואי ופילי ישחקו כמו כתיבתך.

    1. תודה דורון,
      אני מהאסכולה של קבוצה לא מחליפים- עברתי ימים נוראים עם פילי בשנות ה-90 לפני ימי אייברסון , נעבור גם את זה.

  4. הגיע זמן ההתעוררות לא רק שלך אלא של כל האוהדים. הגיע הזמן של האוהדים להגיד שמאמץ הטנקינג הגדול בהיסטוריה הגיע לסיומו. הגיע הזמן של האוהדים להביע את הרגשות האלה ברגליים ופשוט לא לבוא למשחקים. ככל שהמחאה הזאת תתקדם מישהוא יבין שצריך להעיף את הינקי על טיל ושלא יחזור יותר לNBA.

      1. תודה נתן,
        אתה יודע מה הכי מפליא? 14,300 מנויים יש בפילי וכולם נקנו במחיר מלא ללא הנחה…… כלומר לקנות מנוי למשחק של אטלנטה או קליבלנד עןלה בדיוק כמו לקנות מנוי לסיקסרס. האריס לא עשה הנחות לאף אחד……

  5. רפי ליבי ליבי.
    למרות שפצחתי בחרם כתיבה על פילדלפיה אני באמת מחבב את הקבוצה הזאת ומרחם על האוהדים והשחקנים שצריכים לעבור מה שהינקי עושה להם.
    קיוויתי שהפרויקט יכשל כי הוא בזוי לדעתי ומקווה שהלחץ יגרום להינקי להביא שחקנים מוכחים לצד הצעירים המוכשרים. זמנו הולך ואוזל.
    כתיבה נהדרת

    1. תודה אפלטון,
      לי יש חשבון אוך איתך ולא בגלל החרם……:)

      אייזאה כנעאן זה חתיכת מחבל….. לא מאמין שנתנו את מקדניאלס ליוסטון תמורת התופעה הזו…….

  6. פוסט נהדר מנקודת מבטו של אוהד מפוכח.
    וזה לא קל, לא קל לכתוב על קבוצה שאתה אוהד בזמן שהיא בבוץ.

    ואתה רפי, אתה עושה עבודה נהדרת בלתאר את מצב הסיקסרס גם מפרספקטיבה של אוהד, וגם תוך הישענות על העובדות.
    שאפו!

  7. הפרוייקט של פילי יכל להיות מוצלח למדי, עד שהינקי התחיל להגזים איתו. בעיני, כמו שטענתי אתמול, נקודת המפנה לרעה היא הטרייד על mcw. תסתכלו על קלארקסון בלייקרס. מדברים עליו כחלק מרכזי מעתיד המועדון. ל-mcw יש לא פחות פוטנציאל ובטח יותר קבלות מקלארקסון. ואז בהתאם לזה יש לך את אמביד ונואל ואוקפור, שבתסריט הטוב אמביד חוזר ליכולת ואז אחד מהם חייב לעוף בטרייד – ועם מספיק טרייד פאואר כדי להשיג משהו רציני או בחירת דראפט גבוהה, מה שאומר שמנקודת המבט לעתיד של הינקי, שנה וחצי לאחור מנקודתנו אנו, אפילו לא היה לו צורך להעיף את mcw כדי לשדרג את את העתיד – כי גם ככה פילי כבר צברה מספיק נכסים לעתיד.

    ובקיצור, כמו אתמול אז גם היום, סיפורו של סלים:

    "סיפור עתיק מספר לנו על סלים.שהיה משרת אצל הסולטן, שהתחרפן ערב אחד והגיש להוד מעלתו ארוחת דג מסריח רקוב, אבל מה זה מסריח: דג האמוניה שהדרום קוריאנים אוכלים זה מלכת יופי לידו.
    ויקצוף הסולטן מאוד וחמתו בערה בו ויעמיד בפני סלים אפשרויות: או שתאכל את הדג, או שתחטוף מאה זרנוגות אבל כמו בכלא של אקספרס חצות, או שתשלם אלף דינרים לקופת הממלכה.
    ויעש סלים את החשבון, ויקח את המזלג ויתחל לבלוע ביסים מהדג. אבל אחרי עשר כאלה החליט שכבר עדיף לקפוץ מהגג. אמר: תנו לי את.המכות במקום. ויבואו החיילים ויורידו עליו זרנוגה אחר זרנוגה, עד שאחרי שלושים כאלה ברח משם סלים, כולו צולע ומנופח, מכר מהר את הבית, וחזר עם ארנק שמן ובו אלף מטבעות זהב – קנס לטובת אוצר הסולטן.
    וזהו. כבר מהטרייד על mcw אני חושד שפילי עם הפרוייקט של הינקי, הולכים לצאת כמו סלים. גם שבירת כל שיא שלילי אפשרי (קובי מקנא!), גם שיעמום ארוך של טאנקינג ואז בלית ברירה להבין שזה לא הולך ולכן להביא את אייזאה תומאס שישחזר את ימיו בניקס בהחתמת באסטים על חוזי מקסימום".

    1. +1!
      לא יודע מאיפה הבאת את הסלים הזה, אבל בהחלט עושה רושם שזה הכיוון אליו הם יילכו.. אלא אם כן יקרה נס ומחר אמביד חוזר מפציעה, ועד הטרייד דד-ליין הינקי מעיף את כל שחקני הדי-ליג מהרוסטר, ומביא שחקנים ותיקים בתמורה לכל הבחירות דראפט שהוא אגר.
      אבל משום מה, אני לא רואה את זה קורה 😉

    2. צריך להוסיף: הינקי עובד מטומטם, כי הוא חושב כמו ברוקר בהשקעות לטווח ארוך ולא בראש מתאים לנ.ב.א. דראפט. הוא חושב שבכל פעם שלא יהיה מרוצה מהקלפים הוא יזרוק אותם בחזרה ויחכה לסיבוב הבא, כי בכל סיבוב תוכל להשתמש בכוח הקנייה הגדול שצברת בארנק הכסף הנזיל שלך.

      זה לא עובד ככה. כוח קנייה גדול לא אומר שתצליח לממש אותו. אתה זורק את mcw לטובת הגדלה נוספת של ההון הנזיל, מתוך השערה שבדראפט הנוסף תצליח לבחור PG יותר טוב ממנו, ובפועל לא בכל דראפט תמצא פוטנציאל אפילו כמו mcw, ואפילו אם כן, מי אומר לך שהוא לא יתברר כבאסט? בערך כמו משחק מונופול: המנצח אינו בעל ההון הגדול ביותר מבין השחקנים, אלא זה שמצליח ראשון לבנות שורה של בתים/מלונות במיקום אסטרטגי.

  8. כתבה נהדר על נושא מבאס. באמת כמו שכתב כאן מעלי הילד הלא רע, היה לך את MCW, עדיין בחוזה רוקי למיטב ידיעתי, מה אתה מוכר אותו? אתה רק משאיר אותו ומשביח אותו והוא כבר מספיק הוכיח את עצמו. באמת שלא מובן בכלל ההגיון של הפעולות הללו.

    1. תודה צביקה,
      להגיד לך את האמת, ברגע הראשון שראיתי ש MCW הועבר בטרייד הייתי בשוק. אבל מה ? הפלא ופלא איש סמית הגיע והיה הרבה יותר טוב ממנו.
      MCW נראה זוועה במילווקי ואני לא מצטער על הטרייד הזה.
      הפספוס הגדול של הינקי הוא מקדניאלס- הוא עם פוטנציאל הרבה יותר גדול ולא סתם מורי נתן לו חוזה של 10 מיליון לשלוש שנים – אם יתנו לו הזדמנות ברוקטס הם ירוויחו אחלה שחקן

      1. אתה צודק ולא צודק עם mcw.
        לא משנה שיכול להיות והוא עובר תקופת חושך במילווקי בגלל סיטואציה פנימית של המועדון וכאלה, כך שעוד נשמע ממנו בעתיד, כי אפילו אם הוא באמת חושך, ומה שראינו בפילי הייתה אנומליה, עדיין הינקי לא יכל לדעת את זה מנקודת מבטו של אז (אף אחד לא חושד בו שהוא גאון כדורסל בכזה קליבר… ), ולכן מה שהוא עשה מהווה מהלך של חמדנות יתר, מה שקורה כשהשתן של הטאנקינג עולה לראש.

    1. אין מצב שטרייד כזה יתרחש. איך שראסל נראה עד עכשיו הלייקרס יצטרכו להעמיס הרבה יותר מראסל על עגלת הטרייד.
      אם הינקי שולח את אוקאפור בטרייד האוהדים לא יתנו להכנס לעיר……אין מצב הוא הנקודת אור היחידה היום בפילי.

  9. וואוו באמת נשברת ,תמיד אהבתי את האופטימיות שלך.עכשיו גם זה הלך 🙂
    לא נורא תתעודד שגם אנחנו אוהדי הלייקרס(אמנם לא עושים בכוונה) אבל מסריחים טיפה פחות.
    לגבי הפרויקט אז מראש הוא נידון לכישלון וכל מי שחושב אחרת טומן את רהראש בחול.הדבר שהכי לא ברור לי עד עכשיו זה. הנקודה שאוקי החלטת לערבב את הקלפים מחדשףעשית טנקינג במשך שנתיים.למה אחרי זה לא להתחיל להביא שחקנים טובים(לא סופרסטאר אלא שחקנים טובים,ותיקים שימשכו את הצעירים קדימה(כמו שכתבת)העניין הוא שגם ככה אתה עדיין לא תהיה משהו ותקבל בחירות דראפט גבוהות אבל אז לפחות אתה מתחיל לבנות משהו.

    1. לא נשברתי…..
      אמרתי תמיד ששנה שלישית של טנקינג בלי התקדמות לא תתקבל אצלי.
      הינקי הצליח לגרום לקבוצה השנה להיות יותר גרועה מהשנה הקודמת……
      הרוויח את הבוז שלי ביושר.

  10. וואו כתבה מצויינת, באמת!
    אתה כותב נפלא, וגם מאוד ברור על כל הבעיות. גם כמי שלא ראה אף משחק של פילדלפיה השנה (הם לא שווים להשאר ער\לקום בבוקר בשבילהם, לכל מי שלא אוהד אותם), גילית לי עוד יותר למה לא הולך שם.
    קראתי גם בעוד מקום את התלונה על חוסר ריווח בפילי, שברט בראון לא מטפל בה.

    אני פשוט לא מצליח להבין מה הייתה הבעייה של הינקי לסגור כמה שחקנים נורמלים בחוזים של 2-5 מיליון לשנה, לסה"כ של שנתיים או שלוש. שחקנים וותיקים יותר, שישפרו את הצעירים. יש הרבה שחקנים לא רעים, בעיקר ווטרנים, שהיו מסכימים לזה, כמו שאמרו נגיד צ'אלמרס. פילדלפיה משלמת כל כך קצת במשכורות, והתקרה רק גדלה, היה אפשר בכיף לסגור כמה חוזים כאלו בלי שום השפעה על העתיד.

    הינקי מנסה בפעם השלישית ברציפות להמר על מקום ראשון בדראפט, אם הוא יצליח לקבל את זה, וגם בן סימונס באמת יהיה כל כך טוב, אז הכל יסתדר לו. אבל הסיכוי לזה כל כך נמוך, לא מצליח להבין אותו

    1. תודה עומר,
      הינקי פשוט רוצה שפילי תיהיה גרועה והוא לא רואה אף אחד ממטר. על הדרך הוא שומר על ההכנסות של האריס ומקפיד לשלם בדיוק מה שצריך.

      הבעיה שהאוהדים מתעוררים והלחץ מתחיל. נראה איך יעבור את זה האדון…..
      נראה לי שנרלס נואל על הכוונת של הינקי לטרייד, בשנה הבאה הוא יהיה בשנה האחרונה לחוזה הרוקי שלו והינקי יצטרך להחתים אותו על הארכת חוזה. קרי לשלם לו משכורת גבוהה – איך שהינקי מתהל הוא יחפף את נואל מהקבוצה לפני.

  11. אני מתפלא שלא ראית את זה עד היום. להפסדים מעבר להיותם הפסדים יש השפעה על מנטאליות ובסוף זה מתפוצץ בפרצוף כמו העונה. אם זה היה עונה אחת מילא אבל זה נמשך הרבה יותר מדי.
    בקיצור, יצאת קצת רפי הבנה

    1. לא מסכים איתך לחלוטין. אתה עורך פה חידונים, אז בא ואשאל אותך:

      כמה הפסדים היו לדוראנט בשנתיים הראשונןת שלו בליגה? 121.

      זה ממש לא השפיע עליו מנטלית.
      מבחינתי אין בעיה להפסיד שנה או שנתיים אם באמת רוצים לבנות. הבעיה שבפילי אין עדיין כל כוונה לבנות והם עברו את גבול הטעם הטוב. אני עדיין עומד על דבריי – שני שחקנים ותיקים טובים בהרכב היו משנים את התמונה לחלוטין.

  12. זה פשע שיש קבוצה כפילדלפיה בליגה! הם סמריחים את הפרקט יותר מקובי, הקליפרס נגד טורונטו ורקטומי דגים ביחד!

  13. רפי, יומן מצוין.
    במקומך אני מחכה לשנה הבאה כי נגיד שנואל נשאר החמישייה תהיה כזאת: רכז מהדראפט (אם הינקי מבין משהו) הוליס תומפסון (הסביר) או ניק סטאוסקס (הקלעי שירווח) דריו סאריץ (אמור להיות טוב מהשנייה הראשונה בזכות הנסיון מאירופה) נרלנס נואל (מצוין) ג'ליל אוקאפור (גם מצוין).
    אם נואל ואוקאפור ילמדו לשחק ביחד שנה הבאה אמורה להיות קפיצה גדולה.
    אם שאר השחקנים ילמדו לשחק (חוץ מסטאוסקס שאישית יש לי ציפיות ממנו) אולי יהיה בסדר גם השנה

  14. בדרפט הקרוב יהיו להם 4 בחירות סיבוב 1, שלאחריו הסגל של 76 יעבור מהפכה של ממש ותוכל עם קצת מזל להעמיד קבוצה מרתקת ומוכשרת.
    נראה לי שלשם הינקי מכוון בתקווה שלא ייגמר לו הדלק…

  15. סילבר והליגה צריכים להעליל משהו על פילדלפיה ולהעניש אותה ע"י לקיחת כל בחירות הדראפט שלה למען יראו ויראו למקרה שקבוצה אחרת תחשוב לעשות משהו דומה בעתיד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט