Pacquiao על הקרשים? לא האמנתי בחיי שאחזה בזאת / מנחם לס

תמונה שבחיי לא חלמתי שאחזה בכמוה: פאקויו שוכב על הקרשים!

הפעם מננואל מרקז לא היה תלוי יותר בשופטים

 

האם היה זה קרב האגרוף הטוב ביותר שחזיתי בו אי פעם? לא.  אבל אולי היה זה הקרב האקטיבי והאגרסיבי ביותר, כששני משקלי "סופר-זבוב" זורקים מהלומות בקצב שהעיניים בקושי מסוגלות לעקוב.   בשלושת הקרבות הקודמים בין אלוף העולם מני פאקויו הפיליפיני – ונשיא הפיליפינים הבא, ואת זאת אתם יכולים לכתוב כבר – לבין המכסיקני הנפלא מנואל מרקז בן ה-39,  שלושתם היו צמודים ביותר. אחד ניגמר בתיקו. שני האחרים בקביעת שופטי הנקודות שבחרו לתת אותם לאלוף העולם, כי אפילו אם מנואל היה טוב במעט, בקרבות על אליפות העולם דרך העולם היא שהשופטים משאירים את התואר אצל האלוף, אלא אם כן הצ'לאנג'ר מנצח בברור.

בכל מקצועות הספורט אין דבר ברור יותר בהפסד מנוק אאוט. כשמנצ'סטר יונייטד מנצחת את הסיטי בזמן פציעות 2-3 אתה תמיד אומר בלבך – אם אתה 'סיטי' – "אם רק היו לנו עוד עשר דקות!". כאן הנוק אאוט הוא מה שהוא: "K.O"! פיניטו. אול אובר!!

שילמתי $59 דולאר עבור התענוג לחזות בקרב ב-PAY-PER-VIEW. מרקז סיים את ההצגה ב-THUNDEROUS ימנית. ימנית אדירה שהשכיבה את מני לראשונה על הקרשים. אם תסתכלו שוב על התמונה מהפוסט של אתמול, היתה זו ימנית כמעט תאומה. הימנית לא רק חיסלה אותו, אלא גם העמידה את המשך הקריירה שלו בסימן שאלה: המתארף הנפלא הזה – היה נפלא? – שלא טעם הפסד, פתאום הפסיד ברור לבראדלי בקרב האחרון לפני זה, ועכשיו למרקז המבוגר ממנו ב-5 שנים? פתאום שני הפסדים רצופים? אז מי יהיה מוכן עתה לשלם $200 דולאר לחזות בקרה המצופה נגד מריוות'ר? את האמת? אני לא מאמין שיהיה יותר קרב נגד מריוות'ר. מריוות'ר התחמק מלפגוש את פאקויו כשהיה בשיאו יותר מדי פעמים. אז עתה אנשים ישלמו 200 דולארים לחזות בו נגד אחד שהפסיד פעמיים רצופות, את ההפסד השני בנוק אאוט?

הימנית הרצחנית של מרקז שכתבתי עליה אתמול – ושנבאתי שפאקויו ינוע שמאלה כדי להימנע ממנה – השכיבה אותו פעמיים בקרב. בשתיהן הוא לא נע שמאלה!!! השנייה באה 2:59 דק' של הסיבוב הששי. השופט קני ביילס אפילו לא טרח לספור, כשמרקז מנתר ישר לזרועותיו של הטריינר שלו, והמצלמה מראה את אשתו של פאקויו פורצת בבכי ללא מעצורים.

"זרקתי 'פאנץ' מושלם. היתה לי הרגשה שהקרב הזה לא מסתיים בנקודות. זרקתי פאנץ' מושלם, אבל ידעתי בכל שנייה של הקרב שמני יכול לעשות לי אותו דבר", הוא אמר אחרי הקרב. היה זה סוף שלי היה ממש STUNNING כי לא האמנתי בחיי שמתאגרף נפלא כמו פאקויו – שניבחר השנה ע"י רינג מגזין, האורים והתומים של האגרוף – כ-"המתאגרף מספר 1 בכל הזמנים 'פאונד-פור-פאונד' – יסיים אי פעם קרב כשהוא בנוק.אאוט.

היה זה סוף שהיה אמנם STUNNING, אבל סוף לקרב נפלא של נון-סטופ אקשיון. פאקויו אמר אחרי שניגמר שהוא רוצה קרב חמישי נגד מרקז, אבל אני מסופק אם יהיה כזה. מרקז אמר לפני הקרב שזה יהיה קארבו האחרון. זוהי הזדמנות להיכנס להסטוריה כגיבור. למה לקלקל אותה בהפסד בקרב החמישי, דבר שייתכן מאד בגלל השיוויון בין השניים?

פאקויו נראה לי עם יותר ויותר בטחון ככל שהקרב נימשך, אך אז הוא היה CARELESS לעשירית שנייה, וזה כל מה שמתאגרף כמרקז צריך. "אני מקווה שהוא יתן לי עוד צ'אנס כפי שאני נתתי לו 4 פעמים!". פאקויו היה על הקרשים בשלישי, אך בחמישי הוא השכיב את מרקז, ובששי היה זה ALL OUT בין שני מתאגרפים גדולים ששכחו קצת מטכניקה ו-GAME PLAN והחלו לחבוט כמו שני ג'לובים (קטנים!) בסימטה חשוכה בדאונטאון. אני למעשה סימנתי את פאקויו במנצח בקצת-קצת בשני הסיבובים האחרונים, ואז בא הפאנץ' האדיר, הבלתי מצופה לחלוטין. ברגע של הנוק אאוט, מני פאקויו היה בראש 46-47 ברשם האלקטרוני של השופטים.

החבטה היתה אדירה. היחא השכיבה את מני למשך שתי דקות לפני שהוא התרומם. אחרי שהושיבו אותו על כסאו, הוא בהה לעבר שום מקום בזמן שהטריינרים שלו הורידו את כפפותיו מידיו. החבטה פגעה בו ישירות עם מומנטום כה עז בגלל מהירותה, שהוא הובהל לבית חולים לבדיקות ראש מיד אחרי הקרב תוך חשש לזעזוע מוח. אני פשוט רועד בזמן כתיבת מילים אלה כי המתאגרף הזה הוא הכוכב שלי כבר עשר שנים ולא חלמתי על סוף כזה. כאילו דבר כזה הוא IMPOSSIBLE שיקרה לאלוף הגדול ביותר מכולם בספורט האגרוף.

"אנחנו ידענו שכדי לגבור על פאקויו אני אצטרך ימנית ישרה. עבדנו על זה בחודשים האחרונים. למדתי כיצד לחבוט בו אפילו כשהוא נע שמאלה. פשוט חיכיתי בסבלנות להזדמנות הנכונה", אמר מרקז. אני משוכנע ממש שאילולא החבטה הימנית – בספורט אין דבר כזה 'אילולא', אבל אני סתם מהרהר – אז אילולא החבטה המנצחת, פאקויו היה מנצח את הקרב כי השמאליות שלו החלו לצבור יותר ויותר נקודות, והרגשתי שנשקל הראב עובר לאט לזכותו. מה שקרה (לדעתי!) הוא שמני הרגיש יותר ויותר בטוח בעצמו, והחל לשים פחות ופחות לב להגנה תוך חיפוש היעד והזמן הנכון לנוק אאוט משלו. הסיבוב הששי היה ממש RELENTLESS! שני המתאגרפים כאילו הרגיעשו שזהו זה, כאן קבור הכלב. כאן זה יסתיים. אני לא זוכר אי-פעם קרב בו בסיבוב אחד ניזרקו כל כך הרבה מהלומות (אני לא מדבר על בדיחת שלושת הסיבובים באולימפיאדה!). ואז, ממש לפני הסוף, הימנית של מנואל פגעה בול ישר בלסתו של האלוף שנפל כמו שבולת בשדה ביום קציר.

פאקיו היה האגרסיבי יותר ממש מתחילה, אך ככל שהוא הרגיש יותר כמוביל כך נעשה פחות זהיר, והימנית של מרקז פגעה בו בשלישי והשכיבה אותו. הוא מיד קם, והמשיך להיראות כיותר מוביל בקרב., עד הפאנץ' בששי שהוא אמר אח"כ "בכלל לא ראיתי אותה באה אלי"."

אני משוכנע שהוא עתה מיואש ומדוכדך, ולא חושב אפילו על ה-20 מיליון שניכנסו לכיסו. זה לא היה קרב על התואר, אך זה לא מנע מ-16,457 צופים לשלם כרטיס כניסה ממוצע בסך $500. בסוף הקרב הודיעו שפאקיו שלח 256 חבטות מהן 94 'פגיעות' בעוד מרקז שלח 246, מהן 52 'פגיעות'. אבל הנקודה התחתונה היא שמרקז השכיב את פאקיו פעמיים, לא פעם אחת, אחרי שב-17 שנות אגרוף הוא לא נישכב אפילו פעם אחת.

עד אמש.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. הכי מצחיק זה שאני לא יודע אם מרקז היה שורד עוד סיבוב אחד לולא היה מוריד לו את הנוק אאוט הזה.
    היה לו חתך רציני, הוא לא הפסיק לדמם והוא לחלוטין היה מפסיד את הסיבוב ה-6 ושלא נדבר על סיבוב אחד לפני שפאקיאו נתן לו נוק דאון שהפיל אותו לקרשים.

    לדעתי זה הקרב הכי גדול שאני אישית זכיתי לראות.
    מהאגרוף כמעט ולא נשאר היום כלום בטח לא באגרוף הכבד, הכל הגנתי, אין לוחמים עם כריזמה, כל קרב אתה יודע מראש שיבואו שני לוחמים שירצו להתחבא ולנצח בהחלטת שופטים.

    במשקל נוצה-זבוב?? ההיפך הגמור.
    הלוחמים המעניינים ביותר נמצאים שם, הכריזמטיים, הסוחפים. יש שם מכל הסוגים אבל מה שראינו אתמול??? קרב התקפי לכל דבר,
    כמו לראות משחק כדורגל שבמחצית נגמר ב-4-4 או 3-3. כל כך הרבה אגרופים שעשפו לאוויר, המתאגרפים בקושי נחו, כל הזמן תנועה עם הרגליים מצד אחד לצד שני.

    תענוג.

    והנוק אאוט, ואווווווווווו

    לא להאמין ממש. פשוט דקה שלמה שפאקיאו לא זז, אשתו הפרעה כאילו בעלה בזה הרגע עוזב את העולם. מודה שאפילו אני החסרתי פעימה. תמונות נצחון מול תמונות של הרס/דרמה.

    קרב אדיר בוגאס.

  2. אני מת על מאמרי האגרוף שלך דוק, וסתם שאלה-מה הקרב הטוב ביותר שהיית בו אי פעם (התרילה במנילה, הפעם שבה עלי השכיב את ליסטון, הקרב בין שוגר ריי לאונרד למרבלס הגלר, או קרב אחר)?

    1. הקרב בין ליאונרד והגלר היה הטוב ביותר, אבל קרבות 'הכבדים' הם תמיד יותר מעניינים, והטוב ביותר היה בין עלי לפרייזר במדיסון סקוור גארדן.

    1. לא הייתי אבל ברור שחזיתי בטלוויזיה. הקרב בין ליאונרד והגלר היה הראשון שלי בידיעות. הם נתנו לי את עמוד השער של "7-ימים"

כתיבת תגובה

סגירת תפריט