על לארי בירד והשחקן הטוב ביקום היום / איתי קדם

איזה כיף לפתוח עונה סופסוף ולחזור לשגרת משחקים והכרעות מבורכים של השנייה האחרונה. ראשית עלי לציין בכנות כי מי שישמע בקולו של כותב שניסה להתחכם ולנבא לפיסטונס את העונה הגרועה בליגה בפוסט פתיחת העונה של כתבי האתר עושה זאת על אחריותו בלבד . שנית, אני מבקש לאחל שנת ב ר י א ו ת ארוכה ושלמה לכל מי שלוקח חלק באהבת המשחק – קוראים , מגיבים (כן ירבו!) כותבים וכמובן שחקני כדורסל ברחבי העולם ובליגה הטובה בעולם בפרט.

151030223214-russell-westbrook-oklahoma-city-thunder-v-orlando-magic.1000x563

השחקן הטוב ביקום כיום לקח את העוזר הטוב ביותר בעולם כיום למשחק של שניים על חמישה וניצח. בשתי הארכות. מול אורלנדו . בעונה שעברה הוא הפסיד 10 משחקים לפני שירד השלג הראשון ולא היה שום סיכוי שבעולם שהוא ייתן לזה לקרות שוב אפילו שהת'אנדר נכנסו לרביעי בפיגור גדול. ראסל ווסטברוק הוא השחקן הטוב ביקום כיום וזו דעה אישית. את האמת, נראה שכל זה לא מעניין אותו בכלל. הוא רק רוצה לנצח ולקחת סופסוף אליפות.

לדוראנט יהיה נוח להיכנס למשבצת "העוזר הדומיננטי" נקרא לה. אין לו את האופי של ראסל והחבר הטוב מוציא ממנו את כל טיפת הרוע הדרושה בשביל ללכת עד הסוף. זה לא ה 48 שקלע אלא המתי ,  האיך ושאר חלקי המשחק כמו לקחת ריבאונד הגנה או התקפה בדיוק כשצריך. במאמר קודם של מנחם על היכולות המדהימות של סטפן קארי הועלו טיעונים מרכזיים להיותו השחקן הטוב ביקום. אם ווסטברוק ימשיך להיות דומיננטי כמו במשחקים הראשונים לעונה הוא יהיה מועמד רציני לא פחות. וכן , ווסטברוק משחק גם הגנה.

לא יהיה לנו עוד לארי בירד. קווין לאב לא ברמה שלו. הוא לא דומיננטי כמו לארי , לא לקח אליפות מימיו ואין לו את השליטה הנהדרת במתרחש על הפרקט בכל רגע וכל שנייה מהמשחק.

אבל קווין לאב הוא השחקן הכי קרוב להיות לארי בירד בעידן הנוכחי. הוא קלעי מעולה מרחוק , יש לו משחק גב לסל , מוסר מצויין וריבאונדר נפלא. הוא שחקן לבן בגובה 2.08 , לא אתלטי במיוחד, ואין לו יתרון פיזי על רוב השחקנים בעמדה שלו. שלושה משחקים בתוך העונה וקווין לאב נראה מבטיח , ג'יימס נותן לו את הבמה בשמחה ויש לו מאמן שאמור לדעת להוציא ממנו את המיטב. בעוד שתים שלוש אליפויות מהיום נוכל להמשיך ולבדוק האם יש ללארי בירד חקיין מוצלח וברמה האישית הייתי מאוד רוצה לראות אותו מצליח.

ואיך אפשר בלי מילה על שלושת המשחקים הראשונים של קליבלנד. שלושה משחקים בארבעה ימים מול שלוש קבוצות פלייאוף טובות ואפשר לראות שזאת קבוצה של דיוויד בלאט. ראשית היא פשוט הגיעה מוכנה מאוד לשלושת המשחקים. מוכנה פיזית, מנטאלית ובעיקר מוכנה לקבוצה השנייה. שנית , קליבלנד משחקת הגנה נושכת ומתואמת בשלושת המשחקים הראשונים של העונה כמו בשלושת המשחקים הראשונים של הפלייאוף. שלישית – קליבלנד מוסרת נהדר את הכדור ונראית מאורגת מאוד בהתקפה. כל אלו מעידים על הכנה מצוינת לעונה ומבטיחים מאוד לגבי העתיד. את נושא השחקנים החסרים הסגל העמוק ושאר שאלות נשאיר להמשך.

151027210911-derrick-rose-mask-bulls-opener.1000x563
דלבדובה נושך כבר באוקטובר

היה כבר מי שאמר " אין לי מה להוכיח לאף אחד והוכחתי זאת היום לכולם " . שחקנים שהאימרה הזו רלוונטית לגביהם מגיעים לפתיחת העונה עם מטען שונה , כזה שמנוע פנימי , בוער וחם , מניע אותם לשחק באופן לא אופייני לפתיחת העונה. כזה ששולח אותם מחדר ההלבשה כמו טיל לטרוף את הפרקט . ווסטברוק ודוראנט לא הגיעו לפלייאוף בשנה שעברה ולא משנה אם הסיבה מוצדקת או לא הם לא יתנו לזה לחזור על עצמו. סביב הליגה לא מפסיקים לזמזם על כוכבית אפשרית לאליפות של קארי. אם אתם חושבים שהמשחק שלו קליל זה רק בגלל שהוא הגיע בטירוף לעונה לסדר את הזמזום הזה. דמרכוס קאזינס לא עשה פלייאוף ולשחקן ברמה שלו זה איקס רציני. לעומתם ג'יימס הארדן נראה כמי שבאמת עשה את שלו, הרי אף אחד לא ציפה ממנו להיות מועמד לMVP ולהוביל קבוצה לגמר המערב ואם ישחזר זאת יאמרו כל הכבוד וזהו זה. אנתוני דיוויס התחיל את העונה כאילו נכנסו לו למח מיליוני המילים שטוענות שכבר עכשיו הוא השחקן הטוב בעולם , עוד לפני שזרקנו כדור אחד. כאלו מסתובבים בליגה עוד כמה וכמה שחקנים שהעניין האישי , מנטאלי , גורם להם לשחק כך או אחרת.

העונה ארוכה ונוכל כולנו לאכול כובעים רבים לפני סיומה אבל לפחות לפי הפתיחה, תהיה לנו עונה מופלאה. שנת כדורסל נהדרת לכולם!

לפוסט הזה יש 25 תגובות

    1. הולך ונבנה שם משהו יפה, אבל אין טעם להפוך אותם לקונטנדרים. זו קבוצה צעירה שמתחילה לקבל אופי (ואני מקווה שזה יהיה אופי ווינרי).
      תן להם שנתיים וקצת מזל, ויש לך קבוצה שתוציא לפנסיה את לברון כמו שהוא עשה לפיסטונס של אמצע העשור הקודם.

      1. לדטרויט יש פוטנציאל, עדיין אני חושב שדרמונד פלופ ,מקסימום מכונת ריבאונד צנדלר 2 ..
        צריכים לתת לסטנלי גונסון לשחק ולתפוס עוד בחירת דרפט גבוהה
        פופ מצויין , אין מה למהר למסקנות 3 משחקים לעונה …

        1. אל תזלזל בדראמונד. הוא אולי לא הסופרסטאר שמנסים לעשות ממנו, אבל הוא הרבה יותר ממכונת ריבאונדים. הוא מחייב את ההגנה של היריבה להתאים את עצמה אליו. תראה את הסל של ג'קסון בשניות האחרונות מול יוטה – גובר לא חוסם אותו כי הוא יודע שאם הוא מתקרב אל ג'קסון הוא מקבל אלי-אופ על הראש.

    1. יש לציין שאיבקה טרם הגיע לעונה, וויטרס ממשיך ביכולת האיומה וכל 12 הדקות שסינגלר קיבל היו צריכות לעבור למורו.
      אגב, KD מתחילת העונה 90 דקות 2 אסיסטים, בדיוק כמו רוברסון שעשה זאת ב35 דקות.

  1. אחלה פוסט. אני טענתי כבר בעונה שעברה שהבעייה של לאב היתה לברון. לברון לא ספר אותו והוא הלך לאיבוד. לברון הגיע למסקנה שיש לצידו שחקן נפלא – ואמרתי זאת שוב ושוב בעונה שעברה בשעה שרוב רפי ההבנה כאן הכפישו אותו! – והעונה הוא הודה זאת בפה מלא (אתמול!) והתוצאה? שיתוף מלא של לאב, והקאבס נראית ממש כקבוצת כדורסל!

    1. אני גם טענתי כל הזמן לטובתו של לאב. הוא יהלום שחייבים לנצל. אבל הדרך עדיין ארוכה למיצוי הפוטנציאל שלו. מעבר ללברון יש גם את קיירי ושאר השחקנים, זה עסק מורכב שדורש הרבה זמן למצות מהם את כל הפוטנציאל.

  2. ווסטברוק לא השחקן הטוב בעולם אבל יש לו את האופי של השחקן הטוב בעולם. כרגע הקבוצה היא שלו ולדוראנט נוח עם זה. מול אורלנדו הם לא שמרו על כלום במשך שלושה רבעים.
    קווין לאב משחק נהדר בפתיחת העונה וגם קליבלנד אבל לא צריך להשוות בינו לבין בירד כי אף אחד לא מתקרב אליו

  3. יותר מידי לא ספרו את לאב בשנה שעברה גם אחרי הפציעה.
    קשה למצוא מי שלא אוה לראות את האנרגיה המתפרצת של הצ'יטה.
    או מי שלא אוהב את הקליעות הטהורות של סטאפן.
    ראיתי את לאב נלחם יותר ומשתפר אולי עוד תקופה יתקרב לאגדה.

  4. מעודד לשמוע שזו קבוצת בלאט, הלוואי.
    רגע שכחתי את ההוא עם הלב ששמח לב רון
    אולי לברון מוצא את האבא האמיתי שלו שברח ונטש אותו בילדותו
    קצת בבלאט. אפילו טיפה זה יעזור לבלאט שצלח מבחנים לא קלים.

  5. יש מישהו בליגה עם יכולת מסירות הקווטרבק של לאב? לדעתי אין. וזה בנוסף לחוש מיקום מעולה לכדורים חוזרים,ויד זהב מהשלוש. שחקן אדיר שניצול נכון שלו יכול להיות בדיוק ההבדל הין גמר לאליפות.

  6. ואולי הסיבה שלאב פורח כי יש שחקן רוטציה שולי בשם אירווינג שפצוע וברגע שישחק כל הסטטיסטיקה של לאב תצנח בעשרות אחוזים.

  7. המרחק בין לאב לבירד כמו המרחק בין קליבלנד לבאר יעקב
    ווסטברוק הכי טוב בליגה כבר חצי עונה , הבחור פסיכופט

  8. כמה דברים.
    1- תודה על אחלה פוסט
    2- ווסטברוק מפלץ. הוא כל כל דומיננטי שזה מפחיד והוא ביצוע קפיצת מדרגה השנה.
    3- לדעתי okc הקבוצה הכי חזקה כרגע (כן, כולה 3 משחקים)
    4- אורלנדו נראים טוב, יש להם הגנה מעולה והמון פוטנציאל בהתקפה. אמנם לאוקיסי לא הלך מולם, אבל הם שיחקו כדורסל מעולה וגם להם יש חלק בכמעט ניצחון, לא רק ליכולת הפחות טובה באופן יחסי של הרעמים.
    5- רעיון שעבר לי בראש – כל הקבוצות פתאום נראות לי יותר מאורגנות (פילי לא באמת קבוצה). יכול להיות שזה כתוצאה מכך שהתרגילים יושבים טוב לשחקנים עוד מהקיץ? ואם כן, האם זה יתמסמס בהמשך?
    או שהnba שינה את פניו ועם הזמן נראה פחות קבוצות שמשחקות בעיקר על בידודים ביותר קבוצות שמשחקות בצורה מאורגנת ונבונה תוך ניצול היתרונות שלהן (ע"ע דראמונד)?

  9. חייב לומר שגם אני הרגשתי כמוך בשני המשחקים הראשונים של התאנדר
    לא יודע אם הוא השחקן הטוב בעולם כיום אך נראה שהוא משתלט באופן די טבעי על עמדת האלפא דוג בקבוצה
    ברור גם לי שזה לא יהיה אלפא דוג מוצהר שכן דוראנט לא יוכל להודות בכך והוא עדיין יהיה מאד דומיננטי ככה שלא מעט משחקים ילכו לצד שלו
    אבל עדיין, נראה שהקבוצה עברה לידיו, לבעלותו של ראסל, והפעם, בניגוד לשנים קודמות שניסה להכריח את זה, זה מגיע בטבעיות- תוך כדי המשחק, תוך כדי עשיית האחרים טובים יותר
    הלוואי רק שהם ידעו להסתדר ביניהם לטובת וטובת כל אוהדי התאנדר, רק כך הם יוכלו לאיים באמת על התואר הנכסף- מפלצת דו ראשית (משהו בסגנון שאק+קובי בימיהם הטובים והגדולים אולי, מבחינת חלוקת הנטל, או קארל מלון וסטוקטון, רק בלי הלוזריות)

  10. לפני כמה שנים דוראנט המציא לעצמו כינוי חדש (שלא תפס)- ״המשרת״. לאנשים מסויימים (כמוני למשל) יותר נוח להיות יד ימין ולא הבוס הגדול- זה משחרר מאחריות ומאפשר לפתח סגנון ויצירתיות שאין להם מקום בעמדה הבכירה. האם זה באמת המקרה אצל kd? את זה נדע רק בהמשך העונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט