פריוויו ממפיס גריזליס – האם הדובים סוף סוף יטרפו את המערב?

אולם ביתי: פדקס פורום, 18,119 מושבים שהתמלאו ע"י 17,329 בממוצע למשחק (95%, מקום 18 בליגה).

קצת על המועדון – המועדון חוגג השנה 20 שנה להקמתו, תחילה בוונקובר, קנדה למשך 6 שנים (עלובות ביותר – עונת שיא של 23 נצחונות!!) ומכאן השם גריזליס ואז מעבר לעירו של אלביס. בעונה השניה בממפיס הקבוצה העפילה לראשונה לפלייאוף וכך גם בשתי העונות שלאחר מכן בהובלת גאסול הגדול יותר. כאן הגיעו 4 שנים קשות כשגאסול אחד עוזב ואחר ממלא את מקומו. בעונת 2010/2011 הקבוצה חוזרת לפלייאוף ושנתיים לאחר מכן מגיעה להישג השיא שלה – עונה של 56 נצחונות והגעה עד הגמר רק כדי לחטוף סוויפ מהספרס.

מאמן: דייב ייגר. אחרי 6 עונות כעוזר מאמן הוא קיבל את התפקיד כמחליפו של ליונל הולינס. בשתי העונות האחרונות ניצח 104 משחקים (64%, לא רע בכלל)

5638jagermeister

סיימה את העונה האחרונה: מאזן 55-27 שהספיק למקום חמישי במערב. הודחה בחצי הגמר ע"י האלופה שבדרך, ג"ס ווריורס, אחרי הפסד 4-2.

אולה אמיגוס:

מאט בארנס – הועבר בטרייד מהקליפרס לשארלוט יחד עם ספנסר האוז ושוחרר על ידי ההורנטס, ברנדון רייט – שחקן חופשי מפיניקס, ריאן הולינס – הסנטר המחליף הגיע כשחקן חופשי מסקרמנטו, הרוקי ג'ארל מרטין מ-LSU בבחירה ה-25 (הספיק לשבור את הרגל ולא ידוע מתי יחזור).

אדיוס מוצ'אצ'וס:

ניק קלאת'ס – חזר למולדתו יוון וחתם בפנאתנייקוס, קוסטה קופוס – התבאס על קלאתס חברו היווני ועזב לקינגס, ג'ון לואר – עבר לפיניקס.

חמישייה ראשונה: מייק קונלי, קורטני לי, טוני אלן, זאק רנדולף, מארק גאסול.

ספסל: בנו אודריך, ראס סמית', וינס קארטר, ג'ף גרין, ברנדון רייט, ריאן הולינס.

מועמד לפריצה: בתור חבר בג'ייל בלייזרס האגדית – החשוד המיידי הוא כמובן זיבו… ברמה המקצועית, בממפיס מצפים מג'ף גרין לממש סוף סוף את הפוטנציאל הגדול שלו. הוא יכול גם לפתוח בחמישיה על חשבון טוני אלן אם ייגר יעדיף חמישייה התקפית יותר ויכול לשחק גם כפ"פ בהרכב נמוך ומהיר במקום גאסול או רנדולף. בבוסטון הוא היה משחק לא מעט בתפקיד הזה, לא בהצלחה רבה. הוא סיים חצי עונה סבירה אבל בפלייאוף היה חלש עם 33% מהשדה ו-22% משלוש.

קשה לקרוא לשחקן בן 29 שיתחיל את עונתו השמינית בליגה מועמד לפריצה אבל מאחר והגיע באמצע העונה שעברה לקבוצה שרצה כבר שנים יחד התקווה של הדובים היא שהעונה דברים ייראו אחרת, גרין ייתן 30-33 דק ויוביל גם את החמישיה ובעיקר את הספסל בייצור נקודות ובאחוזים גבוהים.

 

jeff-green-memphis
זיבו תלמד אותי לפרוץ?

 

העונה שעברה: הגריזליס פתחו את העונה בסערה ורצו יחד עם הווריורס בראשות המערב וסגרו את החודש הראשון עם 2 הפסדים בלבד ב-17 המשחקים הראשונים. את תריסר המשחקים הבאים הם חצו בשוויון אבל אז יצאו לעוד ריצת נצחונות מרשימה של 18-6 ולפגרת האולסטאר הם הגיעו עם מאזן 39-14. במהלך אותה ריצה הגריזליס ניסו להשתדרג עם הבאתו של ג'ף גרין מבוסטון תוך ויתור על טיישון פרינס הוותיק כשגם קווינסי פונדקסטר היעיל מוצא בית חדש בניו אורלינס.

לאחר האולסטאר הקבוצה מגמגמת מעט ומגיעה למשחק האחרון של העונה הסדירה נגד אינדיאנה כשהיא צריכה נצחון במטרה לפגוש בסיבוב הראשון את פורטלנד, שקיבלה שריון למקום הרביעי בתור אלופת הבית. הגריזליס מנצחים ומקבלים את מבוקשם – הבלייזרס כבר איבדו בשלב הזה את ווסלי מתיוז עם פציעה באכילס וגם אפללו לא כשיר. הסדרה בין המדורגת רביעית לחמישית חד צדדית לחלוטין וממפיס עולה ל3-0 קל עם הפרש ממוצע של 15 נק'. פורטלנד נמנעת מסוויפ ברביעי אבל הדובים סוגרים את הסיפור בבית כדי לפגוש את מוליכת המערב מהמפרץ. בעיה קטנה מהסדרה עם הבלייזרס – מייק קונלי הנהדר נפצע בפניו ובמשחק הראשון עולה במקומו קלאת'ס שמסיים עם 0 נקודות כשממול האחים ספלאש תופרים 40 באחוזים טובים. כמו שכולם ציפו, הווריורס הולכים לקראת טיול נוסף, אחרי הסוויפ בסיבוב הראשון.

שכחנו רק דבר אחד, מדובר בגריזליס – קבוצה שחרטה על דגלה את הגריט אנד גריינד. אותם לא מטאטאים כל כך מהר ולמשחק השני קונלי חוזר עם מסכה, ייגר עושה התאמות וקארי מיידה 2-11 מהשלוש. הדובים מנצחים בצדק את הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה במבצר שלה וגונבים את הביתיות. במשחק השלישי המגמה נמשכת, קארי "משתפר" ל-2-10 ושוב ההתקפה הטובה בליגה לא מצליחה לעבור 90 נק'. גאסול וזיבו שולטים ברחבות וריח ההפתעה נישא באוויר של טנסי. כשהם עם הגב אל הקיר הווריורס מעבירים הילוך ונותנים לדובים 20 הפרש בראש ומחזירים לעצמם את השליטה בסדרה. הם לא מביטים לאחור מנצחים את החמישי בבית בקלות ומגיעים לסגור את הסדרה בביתו של אלביס. אחרי 5 דקות המשחק נגמר כשטוני אלן נפצע גם הוא, סטף תופר 8 צ'אקות, כולל במהלך שבעצם סגר את המשחק והסדרהוהגריזליס מסיימים את דרכם עם השאלה "מה היה קורה אילו היינו מגיעים לסדרה בריאים יותר"? (שאלה שכל היריבות של הווריורס שאלו בסוף כל אחת מהסדרות…)

איך העברנו את הקיץ – המהלך הכי משמעותי של הדובים בקיץ היה להחתים את הסנטר שחצי מהליגה היתה שמחה לקבל. מארק גאסול, שחקו ההגנה מלפני שנתיים (האירופי הראשון שזוכה בתואר) שנבחר בעונה החולפת לחמישייה הראשונה של הליגה, האריך את חוזהו בטנסי ואת המשך הסיכויים של הגריזליס בתור כוח משמעותי במערב הפרוע.

דוב זועם עם חוזה חדש

לאחר שעמדו במטרה העיקרית שלהם הדובים ניסו לשדרג את עצמם בנקודות החלשות. הם הביאו את הפורוורד הוותיק מאט בארנס שייתן בעיקר קליעה משלוש, הגנה וקשיחות. בארנס היה צריך להוכיח שהוא ראוי לקבוצה קשוחה כמו הגריזליס ובטקס החניכה שלו הוא היה צריך לדפוק למישהו מכות. הקורבן היה דרק פישר שהעז לצאת עם פרודתו של בארנס, מה שהפך אותו על הדרך גם ליקיר אוהדי הניקס ויורש ראוי לזיבו בתור ההדקייס המוביל של הקבוצה.

בגזרת הגבוהים ברנדון רייט החליף את קוסטה קופוס בתור הסנטר המחליף. זאת נחשבת לאחת ההחתמות הטובות של הקיץ ואין גושפנקא חזקה יותר לכך מאשר כאן . רייט ייתן לגריזליס שחקן שיכול לרוץ את המגרש, מטרה טובה בפיקנרול וחוסם מצוין.

 

תחזית אופטימית: שלושת שחקני החמישיה הכי מחוברים בליגה (6 שנים ביחד) ממשיכים להוביל את הקבוצה להגנה חזקה (שנייה בליגה בספיגת נקודות ושלישית בדיפנסיב רייטינג בעונה החולפת) ועם השלשות של בארנס, האתלטיות של רייט ועונה גדולה של ג'ף גרין, הגריזליס מגיעים לפלייאוף עונה שישית ברציפות (אחרי שדאלאס יפספסו השנה את הפלייאוף רק לספרס יהיה כזה רצף במערב, רוצים לנחש מי המקבילות שלהן במזרח?!). הם מסיימים במקום השלישי ומשלימים בחצי הגמר את הנקמה בווריורס שסיימו במקום השני. מול אוקלהומה בגמר, קונלי וטוני אלן מאמללים את דוראנט וראס בדרך לנצחון ב-6 משחקים והופעה ראשונה בגמר הליגה.

תחזית פסימית: גאסול, כהרגלו, לא מצליח להשלים עונה שנייה ברציפות עם מעל 70 משחקים ועם הבית הרצחני שלהם הגריזליס חווים התדרדרות קשה. בארנס שומע שבנו אודריך משתעשע עם פרודתו וחדר ההלבשה מתפרק. באמצע העונה הם מבינים שהם לא הולכים לשום מקום, קונלי מצהיר שיצא לשוק החופשי בקיץ והקבוצה מעבירה אותו בטרייד כדי להרוויח עליו מה שאפשר. הם מסיימים עם 43 נצחונות בלבד, במערב הצפוף זה מספיק רק למקום תשיעי והעידן הנוכחי של הקבוצה נגמר.

תחזית ריאלית: נראה שהקבוצות בצמרת המערב השתדרגו יותר מהגריזליס ולכן הם יסיימו אחרי ג"ס, ספרס, אוקלהומה, יוסטון והקליפרס. לדעתי הם יסיימו עם 49 נצחונות ויתחרו על המקום השישי עם הפליקנס. יתנו פייט בסיבוב הראשון אבל יודחו ב6 משחקים.

52986680990100408297no
תאכלו את זה – דוראנט, איבקה וראסל!!! – 50 גוונים של אפור

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. פריוויו מצוין.
    קשה לי להאמין שיפספסו את הפלייאוף העונה מקום 6/7 ויעשו בפלייאוף חיים קשים לכל מי שיפגשו.

  2. בואו נהיה רציניים. הקבוצה שווה למה שהיתה. מה כבר יכול ג'ף להוסיף מהספסל (אל תשימו לב לשטויות של דדי שהוא יהיה בחמישייה). מאומה לא השתנה בעוד שהת'אנדרים והקליפרים התחזקו מאד – הווה אומר ירידה יחסית.

    אבל הפריוויו על הכיפאק

    1. בעונה שעברה הוא עלה בחמישיה ברוב המשחקים, לדעתי ייגר יעשה בינו ובין טוני אלן רוטציה אבל זה לא באמת משנה – שניהם ישחקו בסביבות 30 דקות. לי נראה יותר הגיוני להתחיל איתו מהספסל כדי שיוביל את החמישיה השניה אבל בכלל לא בטוח שזה מה שיהיה.

    2. מה שנכון נכון, קצת קפאו על השמרים ביחס להתחזקות הכללית במערב לצערי כי מלבד הלייקרס זו הקב׳ האהובה עליי בליגה לא יותר מסיבוב שני במערב הפרוע

  3. פריוויו נהדר.
    ממפיס שווה בעונה הרגילה פלייאוף ממקום 4-6.
    בפלייאוף, הכל פתוח – בעיקר שאלה של מאץ' אפ ובריאות.

    סימן השאלה הגדול הוא רנדולף.
    רנדולף בריא ובכושר (בדגש על הפלייאוף) יכול למרר את החיים של כל יריבה.
    רנדולף בכושר של הפלייאוף של 2 העונות האחרונות – ואין הרבה סיכוי לממפיס.

  4. תודה, פריוויו מצויין.
    קבוצה שתמיד מפתיעה אותי בהצלחה שלה המרשימה ההתנקשות לשחק כנגד הזרם בליגה.
    עדיין, למרות שקונלי אחד האנדרייטד הגדולים בליגה, חסר להם בסופרסטאר הגדול כדי לעשות את הצעד קדימה.
    מקום 7 עם סיכוי להפתיע את סן אנטוניו בסיבוב הראשון

  5. פריוויו מצוין. קבוצה מצוינת גם כן שכל פעם נופלת על דברים קטנים. תמיד הם פותחים את העונה חזק מדי, אולי ילמדו לווסת כוחות ? יכנסו לפלייאוף ממקום 8-4 ויעשו צרות לכולם. בהחלט יכולים להגיע גם לגמר אם הכל יהיה בסדר.

  6. מסכים עם התחזית הריאלית. בפלייאוף הכי יכול לקרות, מהדחה בסיבוב ראשון עד גמר מערב. חסר להם סופרסטאר שיסחוף אותם קדימה.

  7. אחלה פריוויו, יסיימו 6-8, ומאחר ומקומות 1-4 התחזקו באופן יחסי יעופו בסיבוב הראשון,אני באופן אישי לא אזיל דמעה.

    לא חן ולא הדר יש לקבוצה הזאת

  8. תודה אדר.
    אני דווקא מאוד מסמפט אותם למרות הכדורסל המשעמם ולדעתי לא חסר להם סופרסטאר אלא חסר להם שחקנים שכל יחודם הוא לקלוע שלשות ובאחוזים גבוהים.כל פעם הם נופלים על הנקודה הזאת.
    לדעתי ייכנסו לפליאוף,יציקו ל5 הקבוצות התותחיות אבל יסתפקו במקום ה-6

    1. מסכים, אם היו יכולים להתלבש על איזה אריזה כזה שנותן הגנה ושלשות בצורה באמת יעילה ולא בארנס המתבגר והבינוני וטוני אלן הנגר היו יכולים לעשות את הצעד הדרוש.

        1. הם יכלו להילחם עליו,או לפחות להציע לו הצעה.מזכיר לך שהוא חתם ביוסטון רק שנה שעברה. עוד שחקן שאפשר לחשוב עליו שהי די על המדף הוא קורי ברואר(שים לב למגמה שכולם בסוף חותמים ביוסטון).עוד אחד שאמנם אין לו הגנה אבל יש לו כוח אש מהיר זה קורפורוד שהקליפרס נראה לי מתים להיפטר ממנו

  9. אף אחד לא אומר את זה אז הגיע הזמן :
    ממפיס קבוצה נחמדה וסימפטית.
    אבל
    אין לה מספיק כישרון כדי לקחת אליפות.
    ואם רוצים לקחת אליפות – צריך לבנות אותה מחדש כי יש לא פחות מ 4 שלישיות יותר טובות ומוכשרות מאשר גאסול/רנדולף/קונלי .

  10. הסוס השחור של המערב, יכולים בכל יום נתון לנצח כל קבוצה, אפילו אליפות אפשרית שם , חסר קלעי, לא מבין למה לא עשו מאמץ כדי להשיג אחד כזה , גף גרין בטוח לא מה שצריכים שם , גאלינרי יכול להתאים

  11. הייתה לי המון סימפטיה אליהם בתחילת העשור, שהם היו קבוצה לוחמנית, שנמצאת בתהליכי התקדמות וצמיחה.
    וכן הם היו קבוצה קשוחה עם קו קדמי מעולה ורכז סימפטי.

    העניין הוא שההתקדמות שלהם נעצרה.
    הם לא התחזקו מספיק בקו האחורי, ואין מה לצפות מהם יותר מדי.
    לכן איבדתי בהם את העניין, אני מחפש את הקבוצה הבאה שתפתיע אותי ותרענן את המערב (ניו אורלינס כמובן, OKC שתחזור לעצמה, סקרמנטו שאולי תדגדג את הפלייאוף מלמטה, מינסוטה שתפתח צעירים וכד')

  12. הייתי שוקל בנייה מחדש , רנדולף לוושינגטון תמורת ננה ואוברי, קונלי למיני תמורת. רוביו , הולך על טנקיג עונה אחת ..
    שולח את טוני אלן תמורת בחירת דרפט

      1. קונלי בשנת חוזה , מה שאומר שהחוזה הבא שלו הוא ירצה הרבה כסף , אם כל הכבוד לקונלי ויש כבוד הוא לא ווסטברוק או קארי, רוביו רכז מצויין בלי קליעה בדיוק כמו קונלי רק צעיר ב4 שנים בחוזה הגיוני לרכז , ממפיס באותן מצב כבר 3 שנים רנדולף ואלן לא נעשים צעירים יותר בכל עונה שעוברת

    1. למה שקונדטורית שהייתה בין הקבוצות הדומיננטיות בליגה תלך לבניה מחדש? למה שבן אדם שפוי יתן את קונלי תמורת האובררייטד הספרדי? הזוי

  13. אני חושב שקונלי רכז טוב מאוד, אבל עם רכז עוד יותר טוב הם יקחו אליפות בלי קשר לחיזוק עמדות 2,3, נגיד עם כריס פול. בכלל יהיה מגניב גמר שיקגו נגד ממפיס, פאו נגד מארק.

  14. קבוצה שלא ברור מה תעשה…
    מצד אחד הגנה חזקה ושלישייה אדירה !
    מצד שני שחקנים משלימים לא מדהימים כמו אצל הגדולות…
    מקום 6 במערב.

  15. אחלה פריוויו.
    מאמין שעם מפת כוכבים מתאימה הם בגמר, אולי באמת חסר להם איזה מנוחה בעונה, קריעה בפלייאוף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט