אני יכול לדעת את כל מה שיש לדעת על הNBA / עומר מזיג

Image and video hosting by TinyPic

הלכתי על כותרת מנחם 🙂

ברצינות – אף אחד אף פעם לא יוכל לדעת כל מה שיש לדעת על הNBA. זה ספורט מסובך עם כל כך הרבה תתי-ענפים שנפרש על כל כך הרבה שנים, וזו גם הסיבה שאנחנו אוהבים אותו.

אבל אני מדבר פה על סטטיסטיקות. הסטטיסטיקות שינו לאורך השנים את הצורה שבה שחקן משחק את המשחק, מאמן מאמן את המשחק, וצופה צופה במשחק. הן גם עוזרות לנו לסכם קריירות של 1000 משחקים לשורות מידע שאנחנו מסוגלים לעכל, להעריך, ולהשוות.

אבל מאיפה אנחנו מקבל את המידע הזה? כולכם מכירים את הדף הזה. רובכם גם מכירים את הדף הזה. מיטיבי הלכת אפילו מכירים את הדף הזה והזה.

האתרים האלה מקבלים אחרי כל משחק בליגה קובץ XML או JSON – פורמטים טקסטואליים נוחים לייצוג והעברת נתונים – שמכיל תיעוד מלא של כל מה שקרה בו (כמעט – יש הרבה נתונים שSynergy Sports מחשבים ממצלמות המעקב, אך אלה הפסיקו להיות פומביים החל מהשנה ורק קבוצות וכתבים ספציפיים חשופים אליהם). האתרים האלה מריצים קוד שממיר את המידע הזה, ומכניס אותו לDataBase גדול שממנו הם מוציאים לציבור טבלאות ומדדים שונים שהם מוצאים כרלוונטיים.

אבל מה אם אני רוצה את המידע הזה בלי לבקר בnba.com?


 

באחד משיטוטי בפורום הNBA של reddit, מצאתי פוסט של בחור בשם bradleyfay, שבו הוא מספר על ספריית קוד שכתב, שמאפשרת שליפת נתונים מnba.com והמרתם לאובייקטים פשוטים שאפשר לעבוד איתם. הספרייה כתובה בפייתון (GOAT), שהיא אחת משפות התכנות היותר קלות לתפעול ולכתיבה, אז החלטתי להוריד אותה ולנסות.

וזה מדהים. אפשר לעשות איתה הכל. רוצים לדעת מי הקבוצה שמוסרת הכי הרבה אסיסטים לדקה כשהמשחק מגיע לדקות הקלאץ'?

Image and video hosting by TinyPic

רוצים לדעת מי עשרת השחקנים הכי מהירים על המגרש בממוצע?

Image and video hosting by TinyPic

אבל אלה הדברים הפשוטים. יכולתי למצוא אותם גם כאן וכאן בהתאמה. אז מה זה נותן לי?

ובכן, אני יכול לעשות קישורים בין נתונים שnba.com לא בהכרח חשבו עליהם. הרי יש לי פה תיעוד של כל זריקה שסטף קארי לקח בעונה שעברה, ואני יכול לקבל את המידע הזה בצורת רשימה שאני יכול לעבוד איתה בקוד.

ויש לי את התיעוד הזה עבור כל שחקן בליגה.

מה אם לדוגמא, הייתי רוצה לבדוק את תיאוריית ה"יד החמה", ולראות את האחוזים של שחקן שקלע זריקה, בזריקה הבאה שלו באותו המשחק? אין את הסטטיסטיקה הזאת מעודכנת לעונת 2014-15 באף מקום, בטח לא בפילוח של שחקן. האם הייתי יכול לכתוב קוד שעובר על תיעוד הזריקות של כל שחקן, סוכם רק את האיברים ברשימת הזריקות שבאו אחרי זריקה שנכנסה+התרחשו באותו המשחק, וסופר כמה מתוכן היו קליעות?

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

אפילו די בקלות.

אז הנה כמה מהדברים היותר מגניבים שגיליתי בשיטה הזאת (בכל מדדי הליגה יש רף כניסה של 1000 דקות):

הפרש NetRtg בין הדקות ששחקן נמצא על המגרש לדקות שהוא לא. 20 הטובים ביותר:

Image and video hosting by TinyPic

וה20 הגרועים ביותר:

Image and video hosting by TinyPic

%קליעה של חברי קבוצה ממסירות של שחקן נתון, אל מול %קליעה שלהם בשאר הזריקות. 20 הטובים ביותר:

Image and video hosting by TinyPic

20 הגרועים ביותר:

Image and video hosting by TinyPic

זוכרים את התיאוריה שראז'ון רונדו משחק טוב יותר במשחקים שמשודרים בnational_tv?עכשיו זה בר בדיקה:

מספרי 36 דקות ב218 משחקי קריירה של רונדו ששודרו בnational_tv (כל רשת שהיא לא NBATV):

13.0 ppg, 5.4 rpg, 8.9 apg, 1.8 spg, 2.8 tpg, 46-30-62%, 3.2 FTA

ובשאר 449 המשחקים:

11.8 ppg, 5.2 rpg, 9.2 apg, 2.1 spg, 3.2 tpg, 47-25-61%, 2.8 FTA

חצי נכון.

שחקנים שזורקים באחוזים יותר טובים כשהם מול שומר מאשר כשהם חופשיים (בזריקות ממרחק של 10 feet ומעלה):

Image and video hosting by TinyPic

הצד השני של הרשימה:

Image and video hosting by TinyPic

בקיצור, זו מהפכה של ממש, שהופכת את הסטטיסטיקות המתקדמות למשהו שהוא כבר לא נחלתם של אתרים גדולים והנהלות, אלא גם של אנשים פשוטים כמוני. מי ייתן וזה יהיה הכיוון שבו הNBA ימשיך להתקדם ולהתפתח בכל הנוגע לנגישות לקהל האוהדים.

 

אני אנצל את ההזדמנות כדי להזמין כל מי שרוצה למצוא איזושהי סטטיסטיקה שמעניינת אותו ולא מצליח, לצייץ אליי בטוויטר ואני אנסה להגיד לו אם/איך אפשר למצוא אותה. בכל מקרה תעקבו – אני מצייץ לאורך כל העונה מחשבות סטטיסטיקות והגיגים מעניינים (בתקווה..) שלי על הליגה. תודה 🙂

לפוסט הזה יש 81 תגובות

  1. הבעייה היא שהסטטיסטיקה היא כמובן נגכונה, אבל הנתונים רובם נמדדים בצורה סובייקטיבית. למשל מהירות. אז זה עושה רושם אולי, אבל לא כל כך אולי. כי מה זאת אומרת "קולעים מול שומר"? מה ההגדרה של "מול"? זה הכל החלטיות סובייקטיביות.
    אבל זה עדיין מעניין

    1. בגלל שמדובר על כמות נתונים עצומה זה חייב להיות אובייקטיבי לחלוטין. כלומר ישב מישהו והחליט קריטריון (סובייקטיבי). מרגע שהקריטריון הוגדר הרובוט רץ. אני בטוח שניתן למצוא את ההגדרות היכן שהוא.

    1. ספציפית מהירות היא לא סובייקטיבית בכלל – אם יש לך מיקום בכל רגע נתון ויש לך זמנים יש לך מהירות ממוצעת.

      לגבי השומר מדובר על שחקן הגנה במרחק 4 פיט, אבל הייתה לא מזמן כתבה יפה באחד האתרים על זה שזה ממש לא מדויק ובודק טוב. הנקודה היא שבנפח גדול של נתונים רוב הבעיות מתקזזות ומגיעים לממצאים נכונים.

  2. עכשיו רק צריך דרך להבדיל בין נתונים סטטיסטים שהם משמעותיים לבין נתונים סטטיסטים שהם אינסידנטלים לחלוטין.

      1. אוקיי גיא. קח לדוגמא את הנתונים שעומר הביא כאן על %קליעה של חברי קבוצה ממסירות של שחקן נתון, אל מול %קליעה שלהם בשאר הזריקות.

        מה אתה יכול ללמוד מהם? איך אתה יכול להיות בטוח שיש להם משמעות כלשהי? איך אתה יכול לקשר את זה עם דברים שקורים על המגרש?

        1. דווקא זה נתון מאוד מעניין (בעיקר אם מפלחים את התוצאה לזריקות ל-2 ול-3 נק')

          8% הבדל באחוזי הקליעה של שחקני הספרס בעקבות מסירות של דנקן מראות שדנקן לא רק מוסר המון, הוא גם מוסר נכון. החוכמה היא לדעת למצוא את שחקן קבוצתך במקום ובתזמון האופטימלים.
          זה גם מלמד שלדנקן חלק קריטי בהנעת הכדור של הספרס.
          להבדיל, הנתון של כרמלו מלמד בעיקר שהוא אגואיסט –
          הוא מוסר הרבה פחות מדנקן (חצי) למרות שהכדור אצלו הרבה יותר.

          אם השימוש בנתונים הוא מושכל, ולא מוטה לרעה (ע"ע נערי האוצר, וכל כתבי הספורט בתקשורת הישראלית)
          אפשר ללמוד מהם המון.

          1. כרמלו הוא שחקן סופר יציב.
            3.1 אסיסטים למשחק בקריירה.
            3.1 אסיסטים בשנה שעברה,
            3.1 אסיסטים לפני שנתיים.

            כשלוקחים בחשבון את כמות הפעמים שהכדור אצלו, ואת כמות השמירות הכפולות שהוא מושך (בעיקר לנוכח היכולת הנהדרת שלו במשחק הפוסט)
            אז הנתונים של אחוזי הקליעה של שחקני קבוצתו אחרי שהוא מוסר (אכן, נתון גבוה במיוחד) ושל מס' האסיסטים שלו למשחק, מלמדים דבר אחד –
            אגואיסט.

        2. שתכיר שזה אחד הנתונים. זה מראה לך כמה טובים המצבים שהשחקן מייצר במסירות לקבוצה. אם מלו תמיד מקבל דאבל טים ומצליח למסור את דרכו החוצה, הנתון הזה יהיה גבוה עבורו. אם ללאוסון יש תשעה אסיסטים למשחק אבל הנתון הזה עבורו הוא שלילי, זה לא אומר עליו שהוא יוצר פחות טוב מווסטברוק שבטופ של הרשימה?

          זה גם נתון מאוד אמין, כי אין כמעט מה שישפיע עליו ובהשוואה לאותם אחוזים בשאר הזריקות אתה מבודד אותו כמעט לגמרי.

          1. נתחיל בהתנצלות שאני מאחד את התגובה שלי לשניכם לאחת(גיא ועומר).

            שנית משהו מוזר בנתונים הללו דנקן מסר 230 אסיסטים העונה מתוך 674 מסירות לזריקות זה יוצא 34% (37.5% אם זה כולל 23 אסיסטים בפליאוף) בהתחשב זאחוזי הקליעה של הספרס היו 46.8% העונה לא ברור לי איך הם מחשבים נתון זה ומה הכוונה שלהם ואיך הם סופרים passes to shots. האם מדובר על האדם האחרון שמסר לפני זריקה? האם מדובר רק על זריקות שנזרקו בתוך X זמן מרגע המסירה?

            ועכשיו יותר לעניין. מכירים את הקטע בנסיכה הקסומה שאיניגו אומר You keep using that word. I do not think it means what you think it means.? ובכן יש לי הרגשה דומה לגביכם והסטטיסטיקה הזו.
            יכול להיות שנתון זה מראה לך כמה טובים המצבים שהשחקן מייצר במסירות לקבוצה אבל בטוח שלא לבד או ששחקן מסוים מוסר נכון(למרות שמעניין שכמדובר בדנקן אז הוא מקבל שבחים על ה8 אחוז אבל כשמדובר במלו אז הוא מקבל בוז על ה7 אחוז שלו). אבל זה בטוח לא מראה זאת כאשר זה מוצג כך לבד בלי נתונים נוספים לתמוך במסקנות אלו. לא אמנה את כל הדברים שיכולים להשפיע על נתון זה אבל אתן כמה דוגמאות מאוד בסיסיות שעשויות להשפיע על כמה הנתונים הללו משמעותיים או לא.

            1) מנעד קליעה בסיסי של שחקנים. אין מה לעשות, לא משנה כמה התאמנת כמה המצב שקיבלת מצויין אתה יכול לגשת לשתי זריקות באותו מצב לחלוטין ואחת תכנס והשניה לא ולא יהיה לזה שום קשר לשום דבר שקרה על המגרש או מסביבו (כולל מי מסר לך את הכדור). הדבר הזה מייצר מנעד בסיסי באחוזי הקליעה
            על אותו עקרון מעניין יהיה לראות גרף של הנתון הזה שמתעדכן עם כל זריקה שמשפיעה עליו במהלך העונה וכמה הוא בעצמו נתון למנעדיות.

            2) מאיפה הזריקות מהמסירות. הסתכלו על טבלת הזריקות של הספרס – http://nbasavant.com/apps/compare.php – שמים לב לנקודה הזו שבאזורים מסוימים קולעים באחוזים גבוהים יותר מאחרים(כמו מתחת לסל לדוגמה)? יופי. עכשיו אני מניח שאין טעם שאסביר איך לאן המסירות של שחקן הולכות משפיעות על אחוזים של הקליעה. טוב בסדר בכל זאת. מה הפילוג של לאן המסירות ששחקן מוסר לזריקה מבחינת המיקום של הזורק על המגרש?

            3) סוג הזריקות. קשור קצת לסעיף הקודם אבל סוגי זריקות שונות נקלעות באחוזים שונים. מה ההתפלגות כאשר מדובר בcatch and shoot, pull up, לייאפ, זריקה פנויה, זריקה עם שומר קרוב, ואיך היא נראית ביחס להתפלגות זו ממסירות בשאר הקבוצה?

            4) מתי השחקן בוחר לזרוק.כששחקן מקבל כדור הוא יכול לבחור לזרוק זריקות טובות וגם זריקות רעות. יכולות להיות להחלטה זו כל מיני סיבות. האם זה שמסר לו שחקן מסוים עשוי להשפיע על ההחלטה שלו אם לקחת זריקה או לא? האם לדוגמה אנחנו יכולים לדעת מנתון זה שדנקן נותן לחבריו לקבוצות מסירות טובות או שהשחקנים סביבו מרגישים פחות בנוח לקחת זריקות פחות טובות כאשר הם מקבלים ממנו מסירה?

            5) האם יש משהו בצורת המשחק של הקבוצה שמשפיעה על הנתון הסטטיסטי הזה. (OKC אני מסתכל עליכם). דוגמה תאורטית קלה, אם אתה שחקן שמתוך תכנית וצורת המשחק של הקבוצה מוצא את עצמו עם הכדור 5 שניות לסוף ההתקפה כמעט כל מסירה שלך במצב זה תוביל לזריקה תחת לחץ כלשהו בין אם מדובר אפילו רק בלחץ של זה שהשחקן שמקבל ממך את הכדור חייב לזרוק כי אין לו זמן למסור לאף אחד אחר.

            יש עוד לא מעט אלמנטים נוספים שמשפיעים על המשמעות של הנתונים האלה(ואפילו תתי סעיפים בסעיפים שרשמתי), אבל נראה לי שזה מספיק בשביל לצייר את התמונה הכללית של הכוונה שלי, ואני עצלן מוצהר שאין לו כח לכתוב עוד וגם זוכר שלאנשים אין גם כח לקרוא יותר מדי, אז זה יהיה הסוף של התגובה.

          2. הקטע – "אבל בטוח שלא לבד" – בפסקה השלישית מיותר. הקטע צריך להראות במקום כך:

            יכול להיות שנתון זה מראה לך כמה טובים המצבים שהשחקן מייצר במסירות לקבוצה או ששחקן מסוים מוסר נכון(למרות שמעניין שכמדובר בדנקן אז הוא מקבל שבחים על ה8 אחוז אבל כשמדובר במלו אז הוא מקבל בוז על ה7 אחוז שלו), אבל זה בטוח לא מראה זאת כאשר זה מוצג כך לבד בלי נתונים נוספים לתמוך במסקנות אלו.

        3. הבאת דוגמא קלה וברורה. כמו שגיא אמר זה נתון שמראה שהשחקן מכווץ אליו את ההגנה ושהוא חכם מספיק כדי לדעת למי ומתי למסור.

          1. כן, אני בטוח לגבי זה 🙂
            העניין שמפריע לך הוא שמאחרי הנתון הזה מסתתרים הרבה מקרים כמו שציינת (גם מסירה בשניות האחרונות וגם מסירה כשיש עוד הרבה זמן, וכ"ו)., כלומר שהנתונים מאגדים תחתם כמה וכמה תרחישים. זה ברור מפני שמדובר על ממוצעים. כאן אין לנו עניין ויכולת לנתח כל מסירה ספציפית של דאנקן/מלו וללמוד ממנה משהו. זה בדיוק מה שמפריע לאשך, שהוא מסתכל על מהלך ספציפי ומסיק ממנו מסקנה. הניתוח של האשך נכון ומתאים למהלכים של מאני טיים, שתי שניות לסיום המשחק בפיגור נקודה. לעומת זאת המאניבול הוא טוב כבסיס לניתוח מגמות כלליות של משחק שלם (לפחות) ועדיף של עונות שלמות, ותמיד יפספס את "השפיץ של הנעל".

          2. 1) אז כל אחד מ20 השמות ברשימה שם הם שחקנים שמכווצים אליהם את ההגנה וחכמים מספיק כדי לדעת למי ומתי למסור?(הסתכלת על כל השמות ברשימה הזו בכלל?) ומה עם 20 השמות הבאים? וה20 הבאים? וכן הלאה?

            2) תודה שאתה אומר לי מה מפריע לי אבל לצערי אתה טועה לחלוטין. אני יודע שיש לי נטיה לא תמיד להיות הכי ברור בעולם אבל נראה היה לי שהסברתי את זה מספיק טוב בתגובה שלי מעל ודי ברור שאם המסקנה שהגעת אליה בעקבות קריאתה הוא שמה שמפריע לי הוא "שמאחורי הנתון מסתתרים הרבה מקרים…" אז כנראה לא העמקת והגעת להבנה של דברי. אתה בהחלט מוזמן לקרוא שוב ולראות שזה בהחלט לא מה שאמרתי.

            אם זה קשה מדי אז הארוך מדי לא קראתי של זה מסתכם בכך השנתון הסטטיסטי הזה לבדו אינו מספק בשביל להגיע לתובנה משמעותית כלשהי על משחק הכדורסל.

            רק בשביל להדגים לך נקודה קטנה בעניין של סטטיסטיקה של יציבות זריקה אז הנה אחוזי העונשין של קייל קורבר במהלך כל עונות הקריירה שלו(בסוגריים כמות הזריקות שזרק בכל עונה) –

            39.1 (207) ; 40.5 (558) ; 42 (438) ; 43 (307) ; 37.5 (296) ; 38.6 (267) ; 53.6 (110) ; 41.5 (289) ; 43.5 (271) ; 45.7 (414) ; 47.2 (392) ; 49.2 (449) (בפברואר אגב הוא היה ב52.3, כן מדובר בירידה של 3 אחוזים במהלך בערך החצי השני של העונה)

            אתה מוזמן לגלות את סטיית התקן.

            אתה רוצה לספר לי עכשיו שהסטטיסטיקה מתאזנת בסוף?

    1. כל נתון סטטיסטי הוא מקרי לחלוטין. וזה משום שלא משנה איך בחרת, בכל מקרה בחרת להתסכל על נקודה קטנטנה בתמונה הכוללת שלא יכולה להעיד עליה דבר בקשר סיבתי.

      1. זה מקרי שלכל השחקנים שנחשבים לטובים והמעוטרים בהיסטוריה, היה גם את ממוצעיי הסטטיסטיקה הטובים בהיסטוריה ?

          1. אלה דוגמאות של היוצא מן הכלל.

            תבדוק סטטיסטיקות של שחקנים מובילים לעומת שחקנים לא מובילים ותראה ששחקנים עם פחות מ 15 נק' למשחק לא נחשבים לשחקניי היכל תהילה. אלא אם כן יש להם סטטיסטיקות מטורפות אחרות.

            זה מקרי שלג'ורדן יש ממוצע הכי גבוב למשחק ויש הרבה שמחשיבים אותו לגדול בהיסטוריה. או ממוצע האסיסטים של מג'יק בפליאוף. או ממוצע מ 3 של בירד, וכן הלאה.

          2. מי שחקן יותר טוב שחקן עם ממוצעים של שאקיל או שחקן עם מוצעים של
            גרג אוסטרטג ?

          3. אתה לוקח את הדוגמא הבנאלית ביותר, השוואת ממוצעי נק' (או תארים) בין שני שחקנים, וגם כאן ראית שזה יכול להטעות לגבי איכות השחקן.

            אבל אני התייחסתי בעיקר להשוואה בין שני נתונים שנבחרו ולהסקה על הקשר ביניהם, וניתוח השחקן לפי איך שאתה מחליט לפרש את הקשר הזה.
            המכלול הוא כ"כ מורכב שכל קשר סיבתי שתצביע עליו ביניהם יכול להיות מוטעה ומקרי לחלוטין.

          4. כל נתון סטטיסטי הוא מקרי לחלוטין" – ציטוט שלך

            נתפסת על איזו תזה, (לא ברור למה) שלא עומדת במבחן המציאות, עוד לא מאוחר מכדיי לשחרר, זה קורה לטובים ביותר.

          5. גם מכניקת הקוונטים עובדת על הסתברויות, שלבסוף די מתאמתות עם המציאות.

  3. מדהים מדהים מדהים!
    האמת שחיפשתי את זה בעבר. אני לא זוכר בדיוק את הסטטיסטיקות שרציתי לחשב, אבל היו לא מעט פעמים שייחלתי לקוד שאוכל לכתוב שיוציא את זה.
    המון תודה!

  4. הפנינה של עומר מסכמת לי לילה מרתק –

    המטס נתנו תצוגת פיצ'ינג משכנעת נגד הקאבס,
    ג'ים הארבאו ממשיך להתחרפן על הקווים גם בפוטבול מכללות (אחרי הפסד שנבע מטעות זוועתית של הקיקר שלו 10 שניות לסיום),
    והפרק האחרון לעונה 2 של 'ריק ומורטי" הוא אחד המוצלחים ביותר שיצא לי לצפות בז'אנר (כולל ביצוע נהדר ל-'HURT')

  5. אם אני ג'י אמ או מאמן אני שומר לי מזיג עם לפטופ במגירה של השולחן עבודה.
    אם אני בעלים אני לא נותן למורי לנהל לי את הקבוצה לפי מחשב.

  6. וואו איזה כיף
    מזל שצריך ללכת אחרת הייתי יושב על זה כל היום
    מדהים שכל החמישייה של הקליפרס עונה שעברה הייתה ב20 הטובים ביותר בהפרש NetRtg מראה כמה לא היה להם ספסל

    1. האמת שהכרתי את הנתון ואני חושב שקצת דוסקס עליו בעבר.
      זה נתון שדווקא מופיע בNBA.COM.
      עם זאת, יש עוד עובדה לשים פה שצריך לקחת בחשבון.
      ריברס נוטה לשחק המון עם חמישייה ראשונה וחמישיה שנייה. לדעתי יותר מכל הקבוצות בליגה.
      כלומר החמישיה הראשונה משחקת המון זמן ביחד ואז בזמן מאד קצר מחליף את כולה ומשחק המון זמן עם החמישייה השנייה ולהיפך.
      לעומת מה שראינו לדוגמא במיאמי לפני שנתיים בה וייד ובוש היו יורדים, לברון מוביל חמישייה מהספסל ואז וייד ובוש מחליף את לברון בפתיחת הרבע השני…
      אני מקווה שהשנה דוק יפסיק עם השטות הזאת.

      1. היא מופיעה פר שחקן ובשתי טבלאות שונות. החיבור הזה והמיון לפי זה הן בדיוק הכוח הגדול של הספרייה הזאת.

        ונקווה שאתה צודק, אבל ודווקא השנה לדוק יש ספסל יחסית רחב, מה שלא היה לו אף פעם. זה יכול לעודד אותו להמשעך עם השטות הזאת.

        1. אתה צודק. פשוט התכוונתי שאפשר היה להוציא את זה יחסית בקלות.
          אין ספק שמה שעשית פה הוא לא פחות מעבודת קודש.
          לריברס יש ספסל מוכשר (אגב גם שנה שעברה אמרו שיש ספסל מעולה עד שהתגלה השקר.
          הבעיה של הספסל של הקליפרס השנה נראה כמו פחות האיכות, אלא השפיות.
          ריברס-קרופורד-סטיבנסון-ג'ונסון-ג'וש סמית' או איזה הרכב משוגע אחר, זאת חמישייה שיכולה להתפוצץ לחלוטין אבל גם יכולה לפוצץ כל שפיות שעוד נותרה למועדון…
          לכן אני טוען שהרבה יותר הגיוני שפירס ייפתח על הספסל ויביא קצת שפיות לחמישייה השנייה וג'ונסון ייפתח בחמישייה (או ברנדון דוסון שהיה מצויין בהכנה ואולי יכול להתברר כסמול פורוורד מתאים).

  7. עומר, כתבה מעולה וחשובה. כל הכבוד גם על הדוגמאות.

    האמת שעבר זמן מה מאז נגעתי בפייתון אבל אני מניח שבמהלך העונה אתפתה כבר להיכנס לזה. זה too good to be true

    אגב, nba.com נותנים גישה חופשית לDB ?

      1. thought so…בכל מקרה
        JSON זה בסה"כ אובייקט לא? תכלס זה מספיק בשביל לעשות את כל המניפולציות הנדרשות בשביל החישובים.

  8. וואו.

    אני גם מתכנת ותמיד תענוג להתקל בספריה משובחת שמישהו כתב ושיחרר לעולם.

    יופי של נתונים שלפת משם 🙂

  9. האם שחקנים נמוכים עם מוטת ידיים ארוכה הם החוטפים הטובים ביותר?
    (שאלה דבילית, אני יודע, אבל זה מסקרן אותי ואין לי ידע במחשבים. או מחשב.)

  10. פוסט מעולה !!!
    סטיסטיקה זה דבר לא קבוע ולא תמיד נכון – לרוב אפשר להסיק ממנו המון אבל לפעמים עדיף שתי עיניים שאומרות הכול !

  11. וואו זה ממש מאלף. צפוי לגמרי ועדיין הכוח שיש לך בידיים יכול לשכר. שאלות:
    1. איך משתמשים בזה, האם אתה מוריד את כל ה- דטהבייס הענק למחשב שלך ותוקע אותו או שהפייתון שולף מהאתר הנבא רק מה שצריך בזמן העיבוד ?
    2. האם הקוד ברור מספיק ומתועד כך שכל אחד יכול לשאול שאילתות בקלות ?
    3. חלק מהנתנונים של הנבא לא מפורט מספיק. לדוגמא מרחק הקליעה הממוצע לא מכיל את הזוית ביחס לסל (צד ימין ושמאל וכ"ו).
    4. שכחתי
    אין ספק שראשית צריך לדעת מה השאלה החשובה ורק אז לחפור בנתונים. כל הכבוד לכרמלו, מסתבר שהוא יודע למסור נכון

    1. 1. התחלתי עם שליפות בrealtime אבל ראיתי שזב לוקח יותר מידי זמן אז יש לי cache בpickles של אובייקטי שחקן של כל הליגה מ2014 )לוקח לי איזה 3 שעות לשלוף הכל)
      2. בכלל לא. הספרייה עצמה כתובה נוראי ובלי תיעוד בכלל. להיכנס אליה זה לא כיף. אחרי שאתה מתרגל ועוטף קמת דברים זה סבבה
      3. באסה
      4. כרמלו אנדרייטד בטירוף. אבל כמו שגיא אמר – אגואיסט

  12. חבר'ה עוד 10 ימים הליגה נפתחת, ראיתי שחלק פה כבר יצטרפו ליגת החלומות, מי שעוד לא שיבוא לליגה של hoops20156.
    6 שחקנים ותקציב של 30 מיליון דולר.. טריידים כל יום רביעי. ..

  13. השמדת לי את כל הזמן הפנוי במחי פוסט אחד… 🙂

    אני אמנם מתכנת JAVA אבל באמת שהסינטקס של פייתון מאד אינטואיטיבי ופשוט…

        1. יש 10 סוגי אנשים בעולם
          אנשים שיודעים מדוע מתכנתי ג'אווה מרכיבים משקפיים (they can't see #)
          אנשים שלא יודעים מדוע מתכנתי ג'אווה מרכיבים משקפיים
          ואנשים שלא ציפו שהבדיחה תיהיה בבסיס 3

  14. ענק. אחד הדברים הטובים בקשר לזה (גם בזכות שהקוד כתוב בפייתון, שפה שאני רוצה ללמוד בעתיד חוץ מסי שארפ ו-HTML שזה הבסיס של הבסיס) זה שכמה שיותר מפתחים ברחבי העולם יוכלו להמשיך ולפתח את הפיצ'ר העצום הזה.

    עם כמה שזה נפלא, אנחנו רק בהתחלה.

    1. אין קשר בין c# לhtml, אחת היא שפת באק אנד (ג'יפה של מיקרוסופט) והשניה לא ממש שפה אלא אוסף תגיות שהדפדפן מתרגם לממשק.
      פייתון היא לגמרי הדבר הנוכחי, אל תבזבז זמן ב.net

  15. עומר תודה על הפוסט. אני כבר כמה חודשים משתמש בנתונים מהאתר נבא וגם מאתרים אחרים ומנסה לענות על שאלות שמעניינות אותי. יש אפשרות לדבר איתך בפרטי?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט