חדשות הטניס/עידו מוריה

אמיגוס, הסבב עזב את אמריקה ועבר לשחק קרוב לבית באסיה, אבל אנחנו נתפנה לשיא הראשון של נובאק בספר השיאים של הגדויילים מכולם. המספר הוא 16145, ואתם צריכים להגיד לי למה המספר הזה שם את נובאק במקום הראשון בספר השיאים.

מי שעדיין לא התחבר לנובאק, נא לחבב את העמוד שלו ב FB. נובאק הוא כוכב ובעל ערך אמיתי, הוא עונה לגולשים מעלה תמונות שלו עם הילדים, חולק רשמים, וחוויות פילוסופיות ומתרגם כל פוסט לסרבית, שגם הבלקנים יהנו.

נוגע בשמיים.

– – –

מאריי איך אני אגיד את זה בעדינות, עשה בנו מומי בדיוויס. ולמרות ששלפנו את הקלף הסודי ושלחנו את ניק קיריוס שירענן את האזרחות המלזית שלו, בא מאריי נתן בנו 2 נקודות ביחידים ובמשחק המכריע שהיה בזוגות, האחים מאריי נצחו את המערכה הראשונה. טים לייטון יואיט וסם גרוט המפלצתי לקחו את השנייה, טים מאריי את השלישית. טים יואיט את הרביעית. ומי השתנק במצב של 5:5 ואיבד את הסרב שלו? מי? סם גרוט.

נבחרת הדיוויס מונה את מאריי, עוד שחקן בדירוג ATP 300, ועוד מאריי אחד בזוגות וזהו. ואני מוכן לקחת התערבות מכל אחד מכם שבגמר הדיוויס אנגליה מנצחת. מאריי אגב חזר למקום השני בדירוג הגברים

—-

רוג'ר פדרר הוא כבר ממזמן בספירות של טייגר וודס ומייקל ג'ורדן מבחינת עושר ופרסום. ב FB שלו הוא מעלה בעיקר תמונות של חליפות וילדים אפריקאים. לא תמצאו שם תמונה שלו משחק עם הילדים  כמו נובאק, אבל זה לא משנה. אחרי שהמציא את הקמיקזה הוא טרח לעצור את כל השמות שעלו ברשת ובאופן רשמי לתת לה שם. תשכחו מקמיקזה מהיום תאמרו SABR : SNEAK ATTACK BY ROGER . הנה סרטון מהטרוניר האחרון:

ולפני שנסגור קצת חדשות אלטרנטיביות מהכדור האליפסי.

רבים בוודאי שואלים את עצמם? סוף חודש ספטמבר. זה לא הזמן שהגראנד פיינלס משוחק בליגת הרוגבי ליג, והאוזי רולס פוטבול?… כן זה כן.

והשנה הקאובוייז שלי (צפון קווינסלנד) הגיעו לגמר ברוגבי! הם ישחקו נגד הברונקוס של בריסביין (גם מקווינסלנד) במשחק של גברים! תופשים את הכדור שמים אותו מתחת לזרוע ורצים בכל הכח אל החומה שממול. יש 5 נסיונות בלבד לעשות את כל המגרש (כן כן 5 בשביל כל המגרש לא בשביל 10 מטר) והשיטה היא או להחליש את החומה לעשות בה סדק ואז לפרוץ בכל המהירות עד הטאץ' דאון, או להרחיק את הכדור לכיוון האנד זון בבעיטה ואז לעשות הגנה חזקה שתשאיר את ההתקפה הבאה (5 נסיונות, זה לא הרבה לעשות התקדמות בעיקר כי אין מסירה קדימה אצלנו) קרוב לשער ואז . בום מושכים את החומה לצד אחד, מוסרים לצד השני ומוצאים את הפירצה. מי שלא מכיר את הספורט או אוהב פוטבול אמריקאי אבל לא מרגיש מסופק. אנא שיעביר את עצמו לרוגבי ליג.

אם אנו מדברים על רוגבי בואו נדבר על האח הג'נטלמני של הרוגבי ליג החוליגן: הרוגבי יוניון. אליפות העולם משוחקת בעצלתיים באנגליה בימים אלו. עקב אופי המשחק ניתן לשחק אותו רק אחת לשבוע. ורוגבי יוניון הוא אפילו יותר פסיכי מרוגבי ליג. אמנם אין מספר נסיונות להגיע לשער אבל בניגוד לרוגבי ליג שהחומה ממצבת את עצמה 10 מטר מהכדור. ברוגבי יוניון אין את האיסור הזה, וכך ניתן היה לראות את אוסטרליה זורקת איבוד מכוון מול אורגוואי ביום ראשון האחרון ונותנת להגנה (חומה) לדחוף את אורגוואי והכדור לעבר האנד זון ולתת טריי לאוסטרליה במשחק שנגמר בתוצאה הכי גבוה EVA בתולדות האליפות. 63:3.

אבל הכי הרשים אותי היה דווקא הפוטבול חוקים אוסטרלי שהיה השבוע. באה קבוצה לחצי הגמר. הקבוצה הגיעה לגמר בשלוש השנים האחרונות (וניצחה פעמיים את הגמר), מול קבוצה שמשחק בה גם השחקן הכי טוב בליגה וגם סגנו (נגיד גרין אייז משחק יחד עם לברון באותה קבוצה). הקבוצה האלופה שאין בה אף כוכב נתנה תצוגת – "איך מנצחים משחק בפיינלס"  וזה עוד במשחק חוץ. זה כלל: קללות דחיפות ועבירות מלוכלכות לפני(!!) שהמשחק התחיל. זריקה של טקטיקה , ובלי משחק הגנה ב-5 דקות הראשונות רק מכות ופלופינג, קצת פלופינג מול האוהדים היריבים עצמם. ואז הם התניעו את ההגנה קלעו את 6 הגולים הבאים ושמרו ייתרון של 20 נקודות עד סוף המשחק. (נגמר ב+40 אבל רק בגלל שבגארבז' הם נתנו עוד ריצה). ואני לא יכול לחכות לראות מה הם יעשו בגמר.

נחזור לעיקר. למה המספר 16145 שם את נובאק בספר השיאים כגדול מכולם?

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. 16 אלף פלוס נקודות, מרשים!! השיא הקודם של פדרר? משהו התשתנה בחולקת נקודות, כי זכורות לי כבר עונות עם 3 גרנד סלאם ומאזנים לא פחות מרשימים כולל ב2011 של נובאק שאני זוכר שהיה לו מאזן מדהים ופדרר בשיאו שהיא משחק קרוב ל100 משחקים בשנה עם בערך 5 הפסדים .

    1. נכון! 16145 הם מספר הנקודות שנובאק צבר על פני 18 טורנירים בלבד . יותר מכל אחד בהיסטוריה של הטניס.

      מה שאומר שהוא השחקן הכי דומיננטי ששיחק אי פעם את המשחק. יותר אפילו מפדרר של 2005-7 (שתמיר היה חסרים לו כמה גביעים בטורנירי החיימר בגלל איזה ספרדי אחד)

      1. עידו, אולי אני לא מבין טוב אבל יש לי שאלה:
        אם הייתי מנצח את כל המשחקים באותם 18 הטורנירים הללו בשלוש מערכות , ומנצח כל אחת מהמערכות בתוצאה 6:0 , וכל קודה בארבע מכות הגשה בלבד.
        האם היו לי יותר או פחות נקודות מ- 16145?

        כי אם היו לי פחות הרי זה סותר את הטענה שלך לדומיננטיות שלו. לא?

        1. לכל טורניר הניקוד שלו וזה נקבע על פי השיב אליו אתה מגיע ולכן אין משמעות לתוצאות אלה רק לכמות הזכיות והנקודות שצברת.
          ככל שתשתתף ביותר תחרויות ככה תוכל לעשות יותר נקודות וכן יש שבועות שמשוחקים טורנירים של 500 נק ובו זמנית 250 נקודות.

  2. הישג ענק לנובאק!
    השנה הגיע ל4 גמרים מתוכם זכה בשלושה ולכן זה כבר 7200 נק הישג ענק!
    בנוסף הוא לקח הרבה מאוד מאסטר עם בעיקר על החימר עם זכרוני אינו מטעה אותי.
    לדעתי נדאל במקום השני בגלל שנת 2008 או 2010 ? נכון עידו?
    למי שלא מכיר את דירוג הטניס אז לכל טורניר יש את הניקוד שלו ותמיד נעשה השוואה להישג בשנה הקודמת.
    אבל במקרה הזה זה פשוט נקודות שהתאספו להם בלי קשר להשוואה לשנה שעברה.

    1. לקח גם את לונדון ,
      2000 * 3 + 1000 + 1500 = 8500 נקודות בלי שנכנסנו לטורנירי ה ATP מאסטר .

      – – –

      רשמתי שעשה את ההשג ב 18 טורנירים. מאריי לדוגמא כבר שיחק 22 טורנירים ונאדאל התבזה אפילו בטורנירי 250 השנה

    2. בטח משנה שברה יש שם את כל הנקודות מאחרי USOPEN 2014 עד ל US OPEN 2015. עכשיו הוא צרריך להגן על העונה האסיתית וטורניר סוף השנה.

      אני חושב פדרר של 2006 החזיק את השיא (הפסיד 5 פעמים בלבד בכל העונה וכולם לנאדאל)

  3. לגבי הנקודות – זה לא קשור למספר טורנירים ולהגנה על נקודות של השנה הקודמת? זה בוודאות דומיננטיות ולא שנה אחת חזקה ונטולת פציעות?

  4. הניקוד בטניס זה הדבר הכי אוביקטיבי בעולם.

    העונה נמשכת על פני שנה. וכל שחקן רשאי לגשת לאיזה טורנירים שהוא רוצה. כל שלב בטורניר נותן ניקוד (ניצחון בגמר גראנד סלאם 2000 סגן 1000 חצי גמר 500 וכו.. יש טורנירים של מאסטר 1000 שבהם הזוכה מקבל 1000 נקודות וכו וכו)

    הניקוד הוא הניקוד המצטבר על פני שנה. שמכן נובע שאם הקריירה של הטניסאי גדולה משנה והוא שיחק את וימבלדון והגיע לחצי בגמר וכעבור שנה הוא הגיע לגמר והפסיד אז הניקוד שלו ישתנה ב 500+ .

    אם שנה שעברה זכה בסינסטנטי (מאסטאר 1000) ושנה אחר כך לא הופיע לטורניר במאזו שלו יהיה 1000- .

    1. שתי שאלות – האם הניקוד על הטורנירים העיקריים זהה? זאת אומרת, האם לא נוספו טורנירים עם ניקוד משמעותי שלא היו בשנים קודמות (לדעתי שנחאי חדש יחסית) או שהשתנתה שיטת ניקוד או מספר נקודות לטורניר?

      בכל מקרה, זה הישג מרשים אבל אני עדיין הולך עם 10 גמרים רצופים בגראנד סלאם של פדרר.

  5. אני אשקר אם אני אגיד לך שאני יודע איך היא שונתה בדיוק, אבל היא שונתה משמעותית…

    ב-2006 פדרר כנאמר החזיק במאזן 92-5, זכה בשלושה סלאמס והגיע לגמר רולאן גארוס, זכה ב-4 מאסטארס+2 גמרים+וטורניר סוף השנה. [והוא השתתף באותה שנה רק ב-7 טורנירי מאסטארס]
    כל זה שווה 8,370 נקודות בשיטת דירוג הישנה. שזה פחות 1100 נקודות ממה שפדרר עצמו עשה השנה.

    נובאק לצורך השוואה מחזיק כרגע במאזן 63-5, זכה ב-3 סלאמס, הפסיד את הרולאגן גארוס, זכייה ב-4 מאסטארס [רומא, מונטה קרלו, מיאמי, אינדיאן וולס, הגיע לעוד 2 גמרים שהפסיד] שיש עוד 2 לשחק אם אני לא טועה וטורניר סוף שנה
    וסכום נקודות של 16,145

    בקיצור אפשר להסיק שיש שהיה שינוי משמעותי.

    נ.ב: מדהים לראות שרק טורניר סינסנטי חסר לנולה בשביל להיות היחיד אם אני לא טועה שזכה בכל המאסטארס. לבן אדם יש 5! גמרים שם ואת כולם הוא הפסיד כולל השנה ובשנת 2011, שנות השיא שלו.
    גם לפדרר יש תופעה דומה, 4 גמרים שהוא הפסיד במונטה קרלו, ו-3 ברומא [כולל אחד מול נדאל ב2005, המשחק הכי ארוך שלהם שפדרר מפסיד 2 נקודות משחק]
    גם לנדאל יש נאחס, דווקא בפריז ובעיקר במיאמי עם 4 גמרים שהוא הפסיד.
    כל כך מקווה שיחזרו לתת יותר משחקי על בטורניר מאסטארס כמו בעשור הקודם, רק בשביל להשיג את ה"10 מ-10".

  6. הניקוד של דגוקוביץ הוא מus open שנה שעברה עד השנה.
    הדירוג מראה כל הזמן בדיוק שנה.
    בשיטת דירוג השתנה ופעם פשוט היה כמות נקודות לכל השנה בלי קשר לשנה שעברה בנוסף יש טורנירים שהשתנה כמות הנקודות שלהם אבל לא בצורה דרמטית.
    דבר נוסף הוא שנוספו תחרויות וכן בגביע הדיוויס מקבלים ניקוד.

  7. תמשיך מדי פעם ליידע אותנו מה הולך שם בעולם התחתון, שמשום מה מרגיש כאילו הוא נמצא בעולם אחר. תגיד לי, יש מקדונלד באוסטרליה? פיצה האט? קנטקי פרייד צ'יקן? וולמארט?

    1. יש רק עם שמות שונים

      מקדונלד = מאקס
      ברגר קינג = הנגרי ג'ק

      ואני שמח להגיד שמאקס מפסיד פה כסף

      הפייצה המקומית זה דבר מחריד. בצק דק+קילו גבינה+2 קילו האם

  8. עידו,
    מה שהולך במלבורן עם הגמר של הפוטי , מטורף.
    קודם כל השבוע גיליתי שיש יום חופש בויקטוריה בגלל הגמר (20% מימי הPUBLIC HOLIDAY בויקטוריה הם בגלל אירועי ספורט) …… הלכתי היום עם הילדים למרכז העיר שמוצפת באוהדים של שתי הקבוצות- פשוט חוויה. לכל מקום שהולכים בשבועיים האחרונים כולם מדברים , אוכלים ונושמים פוטי.
    אני והילדים מחכים לפברואר לחגיגות של הAustralian Open 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט