פריוויו גולדן סטייט ווריירס – האלופים באים / MBK

גולדן סטייט ווריורס

אולם : אורקל ארינה , אוקלנד. קיבולת  19,596

רקורד בעונה שעברה : 67 : 15 .*מקום 1 מאזן שיא כל הזמנים של הוורירס.

אליפות ראשונה במפרץ מאז 1975 , 5-16 בפלייאוף.

סוויפ על ניו אורלינס , 2:4 על ממפיס (לאחר פיגור 1:2) , 1:4 די קל על יוסטון בגמר מערב די חלש, 2:4 על לברון (כי קליבלנד פשוט לא הופיעה) בגמר ה NBA

מאמן ראשי : סטיב קר עונה שנייה על הקווים מאזן 67 : 15.

סטיב קר בעונותו הראשונה על הקווים הולך ומסתמן כדבר הבא. הוא הגיע לקבוצה נהדרת ועם 2 שינוים לא גדולים הוא הקפיץ את גולדן סטייט 3 מדרגות קדימה. ההחתמה של איגודאלה פגעה מאוד בהאריסון בארנס שלא תפקד כשחקן ספסל, דריימונד גרין (יתכן ויהיה שחקן ההגנה של העונה) פרח תחתיו בעוד דוויד לי קמל. ההשפעה של קר נהדרת הוא לא מאמן אגרסיבי, הוא פשוט נותן לדברים לזרום. הוא שידר רוגע וקוליות לאורך העונה כולה ובעיקר בפליי-אוף. לדעתי מגיע לו קרדיט עצום על העונה הקודמת ועל צורת ההתנהלות שלו הקווים, הוא פשוט קלאסה ובדרך להיות קלאסיקה. שיחלים במהרה מניתוח הגב שעשה, עד אז לוק וולטון (שרגיל לספסל עוד מהלייקרס) יקח את המושכות לידיים.

האולם עם הקהל הטוב בליגה ?

שחקנים שעזבו /באו:

תכלס קצת משעמם בגזרה. גולדן סטייט שמרה כמעט על הסגל המלא של השנה הקודמת להוציא שחקנים זניחים.

עזב – דוויד לי (טרייד לבוסטון סלטיקס)

באו – ג'יסון תומפסון מסקרמנטו (טרייד עבור ג'ראלד וואלס שהגיע מטרייד עבור לי), קווין לוני (פורוורד בחירה 30 בדראפט מ UCLA מושבת ל 4-6 חודשים), כריס באב

חמישייה

ללא שינוי – קארי , תומפסון , בארנס , גרין , בוגוט

ספסל 

שון ליבנגסון, ליאנרדו ברבוסה, אנדריי (MVP של סדרת הגמר) איגואדלה, מוריס ספיטס, ג'יסון תומפסון, פסטוס אזלי, כריס באב, ג'יימס מקאדו, ברנדון ראש. בן גורדון מתאמן עם הקבוצה נכון לכתיבת הפריוויו עדיין ללא חוזה.

אז מה יהיה העונה ?

מצחיק אבל  מצאתי את הפריוויו שכתבתי לפני שנתיים (אחד הפוסטים הראשונים שלי), נראה כפריוויו שהקדים את זמנו – http://www.hoops.co.il/?p=19517

גולדן סטייט פתחה את העונה הקודמת בטירוף עם אחת הפתיחות הטובות בהיסטוריה (2:22) וכל זאת ללא דוויד לי הפצוע.ככל שהעונה התקדמה הייתה ציפיה לנפילה שבוששה להגיע. גולדן סטייט לא נלקחה ברצינות. הקבוצה היחידה שהייתה במאזן חיובי מול גולדן סטייט (סן אנטוניו ספרס 1:2) הודחה כבר בסיבוב הראשון. בפלייאוף, בשלב זה או אחר כל קבוצה עימה התמודדה גולדן סטייט סבלה מפציעה או היעדרות של הרכז הפותח (הולידיי, קונלי, בוורלי, אירווינג).

למרות זאת ולכל המזלזלים (היו שאמרו אליפות עם כוכבית) צריך להסיר את הכובע בפני גולדן סטייט. קבוצה שהכדורסל שלה ותפיסת המשחק תהווה מודל לחיקוי בשנים הבאות. למרות שהיא מגיעה משוק לא גדול, נתוני הרייטינג של סדרת הגמר היו גבוהים באופן יחסי 11.6 – הנתון הכי גבוה במילניום הנוכחי להוציא את הסדרה לייקרס פילדלפיה ב 2001. חייבים להסיר את הכובע גם בפני קבוצה שלקחה אליפות בנשק שנחשב לא יעיל בפלייאוף: הגאמפשוטס (ואז הגיע קארי עם 97 ! שלשות בפלייאוף שיפור של 39 שלשות שליא הקודם של רג'י מילר).

העונה הקודמת של גולדן סטייט הייתה היסטורית וכמעט בלתי ניתנת לשחזור (2-39 באורקל ארינה, מאזן 0-58 במשחקים בהם הובילה 15 הפרש כולל פליאוף) הנתון של ה 15 הפרש הוא בלתי נתפס. ב 58 ניצחנות מתוך 83 (כולל פלייאוף) הקבוצה הובילה ב 15 הפרש. אם זה לא שכנע אותכם לתת כבוד לאלופה אז יש את העונה שבפתח.

זו עונת מבחן לגולדן סטייט, האם תהיה לאלופה חולפת סטיייל דאלאס או בוסטון, אחת שלא מסוגלת בק טו בק סטייל הספרס, או שושלת סטייל מיאמי והלייקרס.

על פניו הקבוצה שמרה על הסגל כמעט במלואו. העזיבה של דוויד לי זניחה כי הוא לא בא לידי ביטוי בשנתיים באחרונות בקבוצה. הקו הקדמי נשאר והתוספת של ג'ייסון תומפסון עשויה להשתלם. גולדן סטייט תלוייה מאוד במצב הבריאותי של בוגוט שמשמש כעוגן הגנתי וחתיכת בשר יחידה תחת הסל (ספייטס ופסטוס אזלי לא חזקים דיו).

למרות שאינטואיטבית גולדן סטייט מצטיירת כקבוצת התקפה יש לה הגנה יוצאת מן הכלל.

בדיחת מהנדסים מספרת שבן של מהנדס שואל את אביו "למה השמש זורחת במזרח ושוקעת במערב?" מקבל את התשובה – "זה עובד אז לא תגע בזה!" זה פחות או יותר הקונספט של גולדן סטייט השאלה היא האם זה יספיק גם העונה, בעיקר כשהיריבות העיקריות חוזרות בריאות, חזקות ורעבות מתמיד. המערב איכותי ויש 5-6 קבוצות שעל פניו יפלרטטו עם גבול ה 57 ניצחונות ומעלה (הספרס, OKC, גולדן סטייט, הקליפרס וגם ממפיס ויוסטון). ובמזרח הכל תלוי בבריאות של קליבלנד.

גולדן סטייט תמשיך לשחק בסגנון שלה בתקווה שקליי תומפסון ימשיך להתפתח ולקרוא תיגר על תואר ה SG הטוב בליגה. קארי ילהטט, גרין ימשיך בקו השיפור ואיגאודלה יסגור חורים כשצריך. יש פוטנציאל להשתפר בעיקר להאריסון בארנס שלעיתים מציג ניצוצות של אולסטאר ולפעמים נראה כמו שחקן בלאומית ב'. הספסל ותיק ואמין ולא יזיק עוד PF/C אקטיבי ומסיבי תחת הסל. לבוגוט נותר לאחל רק בריאות.

האם וי פי של העונה , האם יעשה זאת שוב ?

שאלות מיליון הדולר

איך גרין יתפקד לאחר החוזה הגדול ?

לעיתים שחקנים שזוכים לקפיצה סופר משמעותית בשכרם הופכים למעט אנמים או מדושני עונג, שלא יהיה גרסה חיוורת ללהקת רוק עם להיט אחד. אני מאמין שהוא ידבר חזק העונה ויתכן שיבחר לאול סטאר כפרס על העונה הקודמת.

שאלת 2 מיליון הדולר – האם הסגל של השתנה ימשיך לשחק באותה התלהבות, והאורקל ארינה יהיה המבצר שעל המפרץ?

כן , יהיה קשה מאוד לנצח את גולדן סטייט במפרץ והם יפסידו לא יותר מ 5-6 פעמים. חוץ מזה הקבוצה צעירה ולקר יש את הידע להשאיר את הח'ברה בעניינים.

כמה שלשות ינפק ספטן קארי והאם יחצה את מחסום 300 השלשות?

הכל תלוי בקארי עצמו. ה MVP של העונה הקודמת שזכה גם באליפות, זה לא טריווילי: רק לברון, שאק ודאנקן לקחו אליפות בעונת MVP מאז ימי ג'ורדן העליזים.

אם הוא בריא הוא מגיע ל 300.

האם גולדן סטייט מסוגלת לעשות בק טו בק ?

כן היא מסוגלת למרות הנסיבות המקלות והתחזקות המערב, היא קבוצה מספיק חזקה.

 

הנבואה ניתנה לשוטים ?

תחזית אופטימית – גולדן סטייט לא עוצרת. הסמול בול ממשיך לשלוט ובענק. גולדן סטייט שומרת על יציבות ועם 65 ניצחונות והבטחת הביתיות היא לוקחת את המערב לאחר ניצחון במשחק 7 על OKC במשחק אדיר באורקל ארינה. בגמר הם מסתדרים נהדר עם לברון שמתקשה למלא את תפקידו החדש מאמן/שחקן. קארי הפעם ה MVP  של העונה הרגילה ושל הגמר – מישהו אמר שושלת?

תחזית ריאלית –

העזיבה של דוויד לי לא מאטה את גודלן סטייט וסטיב קר נבחר באיחור של שנה למאמן העונה. גולדן סטייט תעצר בגמר המערב מול הספרס או OKC לאחר 2 סדרות פיזיות ומתישות מול ממפיס (הפעם עם קונלי) ומול הקליפרס ששוב שמטה יתרון 1-3.

תחזית פסימית (בחזרה לעתיד)

גולדן סטייט נראית רע מאוד העונה בעיקר בשל פציעות של בוגוט וקארי. היא מפספת את הפלייאוף (האלופה הראשונה לעשות זאת מאז הבולס 98) וממתינה 40 שנה עד לאליפות נוספת.

18 ביוני 2055 משחק 7 בין הניקס לגודלן סטייט (סיקור ופריוויו מאת מומי שאוהב קיש קינואה וחציל)

לעגתם לי במשך כל העונה, אמרתם שאני המסקר עם אחוזי ההצלחה הנמוכים התולדות האתר, אמרתם שסבא מומי מביט מהשמים ובוכה רק בן זוגי יהודה שיפודי טופו תמך בי והנה הנבואה התגשמה! גולדן סטייט אלופה! דל קארי ג'וניור (הבן של ריילי, הנכד של סטף והנין של דל) מוביל יחד עם טימי הארדוויי ג'וניר ג'וניור וווילי מקל (הנכד של ווילי, הבן של גל) לאליפות היסטורית על הקבוצה הטובה בהיסטוריה הניו יורק ניקס שנכשלה להשיג תואר מס 30 (ו 28 ב 40 השנה האחרונות.)

האמא של אליפות 2055

מספר תגובות נבחרות מהבלוג החי

יותם עופר – אין יור פייס אבא! אין יור פייס!

דובי עופר – תתביש לך! לא ביקרת אותי שלושה שבועות ועכשיו אתה מדבר! אם רק היית אוהד ניקס כמו האחים שלך היית כבר עם 28 טבעות, אל תטרח לבוא בשבת!

אשך טמיר המקורי – היום עשיתי פסל של לברון מהקקי שנשאר לי בחיתול + לינק ליוטיוב.

שק אשכים מגולח האורגינל – אבא שוב שכחת את הכדור?

דובי – אל תדאג היום ד"ר חליל יטפל באבא, הוא מגיע לאחוזת טיפשונים מרילקושיין מאחוזת הקנגרו באוסטרליה.

ג'וג'ו – אני זוכרת את ריילי עם קוקיות בשיער איזה קטע.

K701 – אמרתי שדל קארי ג'וניור יהיה כוכב בליגה עוד כששיחק בליגת הגנים כשהוביל את גן  וושונדוה סימפסון לאליפות בגמר מול זאטוטי שוונדה.

יאיר – הכנתי חידון היסטורי על שושלת כרמלו ופרוזנגיס לשבת.

הבן של רבין – מומו יא הומו, סבא שלך היה מתבייש.

דורון ג'וניור האסטבן – אוהבים אותך קיש חציל! כל הכבוד לצוות האתר, איזה תגובות איזה יופי, דורון מת את האתר הזה!

מתן גילור – מחר יומן המדרגה 1564 אל תחמיצו! ישראל עולה למקום ה 48 בדירוג אופ"א.

זקני האתר באיחוד היסוטרי – רועי וינברג , איל ספיר יונתן שגב וגור גולן בפוסט וידאו שיסביר איך זה קרה HD LIVE בסיום המשחק.

עדכון – שמעון פרס עשה היסטוריה כשנבחר סוף סוף לראש ממשלת ישרפלשטיין בגיל 131, מברוק שמעון!

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. מצויין . 65 ניצחונות זו פנטזיה. לפי דעתי דווקא המודל שיכול להתאים להם זה זה של אוקלהומה (רק עם אליפות) , סגל כישרוני שירוץ כמה שנים טובות ותמיד יהיה גבוה.
    השאלה שכמובן נשאלת זו כמה הם באמת טובים איכשהו (לא שם כוכבית) תמיד נראה שהם פוגשים יריב נחות או פצוע (לפעמים גם וגם) ..האם הם מועמדים לאליפות בוודאי , אבל לפי דעתי יש לפחות 5 קבוצות שרואות את עצמן מועמדות לאליפות.
    רק שיתחיל כברררכ

  2. לי ישנה הרגשה שהווריורס היו מעל ומעבר יכולתם בעונה שעברה. הם רכבו על גל הצלחה ולא ירדו ממנו (ויריבותיהם מהמערב הסריחו כולן מלבד הספארס שעפו בסיבוב ראשון).
    העונה הבלוף יתגלה.
    כמובן שאני רוצה אותם עד כמה שיותר מאוחר בגלל האמא.

  3. כשלוקחים בחשבון ש-
    השנה התחרות תהיה קשה יותר (פחות שחקני מפתח פצועים בשורות היריבות. בינתיים…),
    גולדן סטייט קצת פחות "רעבים", וקצת פחות חזקים (לי)
    המסקנה שלי היא שהם יהיו בצמרת המערב, אבל לא במקום הראשון כמו שנה שעברה, ולא עם תואר אליפות.

    והקטע של "בחזרה לעתיד", גדול!

  4. גדול הקטע האחרון 🙂
    סטיב קר היה פשוט התגלות עונה שעברה. מזמן לא ראיתי מאמן שולט בצורה כזו אבסולוטית על קצב המשחק, ושומר על השחקנים שלו מפוקסים בכל זמן. באמת הוא כאן כדי להישאר.
    השנה בלי ג'נטרי האתגר גדול יותר אבל השחקנים מכירים את השיטה, יודעים מה רוצים מהם וג'ס בהחלט קונטנדרים. (זה אחרי שחיכיתי לנפילה שלהם כל שנה שעברה).
    יש לו בעיות בריאותיות שמנעו ממנו להיות בהכנה, ומקווה בשביל האוהדים שלא יפריעו לו העונה, הוא החלק החשוב ביותר של הקבוצה הזאת

  5. גולדן סטייט עמדו במקום ואפילו הלכו קצת אחורה בזמן שאריות המערב רק התחזקו. אם בשנה שעברה הווריורס היו מעל כולם לאורך כל העונה היום יש את הקליפרס, הספארס, אוקלהומה ואפילו יוסטון שנמצאים באותו לבל איתם. יהיה להם מאוד קשה לשחזר את האליפות של שנה שעברה.

    לי אישית קשה לחזות מי תזכה באליפות השנה. אי אפשר לדעת איך אוקלהומה ישחקו, איך הספארס ויוסטון יתחברו והאם הקליפרס תמשיך להיות אותה קבוצה בכיינית ומעצבנת. הלב אומר הספארס הראש אומר קליבלנד. ואולי דווקא אוקלהומה תיקח סוף סוף.

  6. הבוקר יותם טרח להגיד לי שניו יורק בטוח ישתפרו כי לא יכול להיות שהם יהיו גרועים כמו בשנה שעברה.
    הלכתי להכין לו סנדוויצ'ים לבי"ס ומתחת לנקניק שמתי פלפל שיפקה קטן, בשביל הלקח.
    איתמר צפה איתנו במשחק של הניקס נגד הברזילאים, ואפילו בגיל חצי שנה אפשר היה לראות שהוא מתלהב מכל סל של איזה פאקינג גארסיה ולא שם על השלשות של כרמלו.
    רק מאיה לא מעניין אותה כלום כי היא מעריצה את מני פקיאו.
    אין דור המשך.

  7. אם הייתי יותם הייתי דואג. בNBA אי אפשר לא להתקדם, והווריירס לא יכולים לסמוך על זה שתומפסון ימשיך להשתפר, קארי יהיה שוב mvp, איגודאלה לא יזדקן והפציעה של בוגוט תתרחש שוב בתזמון מושלם.
    דברים נפלו להם בול בשנה שעברה, אבל השנה זה לא יחזור על עצמו. המערב סביבם רק משתפר והם תקועים.
    אם קר לא מתכוון להגיע עם תכנית משחק חדשנית ומהממת, ואין איזה טרייד משמעותי בקנה שאנחנו לא יודעים עליו, מה שהיה הוא לא מה שיהיה.

    1. כמו שאמר פעם שלמה שרף
      What was was
      מה זה העתיד הזה ? זה הנכד שיצא למומי , אמרתי לבת שלי לא להתחתן עם טיבעוני , אלה הכי גרועים

  8. נהדר וטפיחה קטנה על השכם,בפוסט שלך לפני שנתיים רשמתי בתגובות שתוך שנתיים אליפות 🙂
    אני בהחלט מסכים איתך שנוטים לזלזל קצת בגולדן סטייט ואני כמוך חושב שזה לא מוצדק והשנה הם יוכיחו את זה.לדעתי לפחות גמר מערב ואז אי אפשר לדעת מה יהיה

    1. +1 גדול עבורך
      גולדן סטייט הייתה תקועה ואז עשתה קפיצת מדרגה
      בדרך כלל התהליך כולל חישול של הפסד בכמה גמרים

  9. שמתי לב, שכל קבוצה שלוקחת אליפות – מנסה לשמור על הסגל שלה עם כמה שפחות שינויים. ראה ערך סן אנטוניו משנה שעברה.

  10. כמו שכתבו, ישארו טובים אבל היריבות ישתפרו ואולי יהיו בריאות, מה שיקשה מאד על ריפיט.
    בתחזית ל-2055 שכחת את מנחם מדווח לנו על זה שהוא החליף לכתף ביונית ומספר איך יצא לו טוב שבדיוק ב- 2053 פתחו פרנצ'ייז של הנבא בגרינוויל והוא לא צריך לנסוע רחוק.

  11. הרגת אותי בקטע האחרון. המזל של ג"ס שנה שעברה לא היה שרכזים אחרים נפצעו, אלא שהם לא סבלו מאף פציעה רצינית. ברגע שכל הסגל שלך בריא, העבודה הרבה יותר קלה. מעניין לראות איך הם יתפקדו אם קרי/קליי/גרין יהיו פצועים. ולא שאני מאחל חלילה. שכולם יהיו בריאים ונראה באמת פלייאוף רצחני.

  12. נהדר!
    השאלה המרכזית האם חוסר השינוי יתרום או לא ?
    לדעתי יתרום- קבוצה עם אחת העונות הגדולות בהיסטוריה אז לא צריך לזלזל.. לדעתי יהיה להם פתיחת עונה פשורת ביחס להם והם יחסינו עם 60 נצחונות בסופו של דבר מקום שני או ראשון במערב.
    נשאלת השאלה איך יהיה המצאפ שלהם עם ספרס ותאנדר: עם ספרס הם ייסתדרו ולכן תלוי במצאפ עם תאנדר.
    המערב חזק ביותר העונה וזה יגרום לירידה קטנה מאוד בתוצאות אבל לא ביכולת!
    סיום מצחיק ונהדר לפריוויו מקיף ומעולה!

  13. הקבוצה תמשיך לתקתק כמו מנוע שוויצרי כל עוד כולם יהיו בריאים. שנה שניה עם המאמן רק תאפשר להם להשתפר במה שהם כבר עושים ולהמציא פתרונות חדשים לשמירות של היריבים. כמו שאמרו, גם היריבות התחזקו, כך ששום דבר לא מובטח.
    הקטע של חזרה לעתיד גדול

  14. ענק!!! אותי רק מעניין אם ב2015 האשים טבית וגבל מגי יהיו עדיין הסוסים שעליהם מנחם מהמר….

    בקשה:
    יש מישהו שעוסק בשיפוט ( עמית? ) שבא חו לשפוט טורניר כדורסל צבאי?

  15. אמנם זה לא קשור לפוסט אבל יש לי שאלה לגבי הליג פאס- האם אני יכול לראות את המשחקים מתי שאני רוצה? כלומר לקום בבוקר/בערב נניח ולראות משחקים מהלילה/כמה לילות קודם?

  16. פריוויו מעניין ומצחיק! אני מחכה לבואו של וילי מקל:)
    ג"ס משחקת כדורסל יפה לצפייה ולכן אני בעדה. הולכת עם התחזית האופטימית ומאמינה שהמכונה המשומנת לא תאכזב (ובעד כמה שיותר סטף! וגם סוניה למומי..)

      1. התכוונתי שכתבתי את התגובה הראשונה שלי (תגובה אחת מעל) והיא יצאה בעילום שם על יוזר אנונימי. כנראה שהמחשב מתנכל לי.. (או שזו פעולה של שליחי הלברון..)
        הפריוויו היה מעולה!

        1. בדקתי בתגובות ( כעורך אני יכול לעשות זאת ) – המייל לא תאם את המייל הרגיל שאת מגיבה בו ( אפילו לא קרוב)
          יכול להיות שזה באג של המערכת או טעות בתום לב

          1. יש לי תאוריה אחרת יותר הגיונית שתיבדק (כנראה שהגיע הזמן להוסיף סיסמה למחשב.. 🙂 )
            ובלי קשר, אני ממש ממש מקווה שאתה זה שיכתוב את הפריוויו של הקליפרס.

          2. מחר יעלה פריוויו של רועי על הקליפרס
            השנה חילקנו את הפריוויו לכמה שיותר כותבים ועד כה התוצאה נהדרת

            תודה בכל מקרה 🙂

      1. גיל 37, קבוצה-כל מקום שכף רגלו של דיוויד תדרוך (לפני עידן קובי ל.א. לייקרס)אשמח לגבי הדרכה איך שמים תמונה

  17. אני לא יודע כמה רחוק הספרס יגיעו העונה, אבל אם הם יהיו מול גולדן סטייט בפלייאוף לדעתי הם יעברו אותם. עניין של מצ'אפ – מול הספארס אתה לא יכול לרמות עם סמול בול כי יאכלו אותך מתחת לסל.

    קשה לי לראות אליפות שניה ברציפות, מצטרף להערכה שאריות המערב וקליבלנד טובות יותר עם סגלים מלאים, מה גם שג"ס בנויה על שני שחקנים פציעים כמו בוגוט וקרי

  18. מידן עם הרבה חזון מצחיק (ונוגה) 🙂
    פרוויו נהדר ותגובות משפחתיות כיפיות וכואבות
    (הילדים של מומי דובי וגיא).
    תודה על ההומור היצירתי
    יש לי במחסנית משהו טוב על העתיד שלכם (בקרוב)
    חשבתי על 2050 טלפטיה קלה.
    גם את התשובה המוחצת למה ג'ורדן לא מצליח כמנהל
    ולמה פיל ג'קסון נפל לבירא עמיקתא מאיגרא רמה.
    לסןנפרנסיסקנים הגיעה ועוד איך האליפות, גם קליבלנד בריאה
    יתכן מאד והיתה מפסידה, קאר הענק היה מוצא באינטואיציה שלו
    דרך אחרת להכות את לברון ובלאט.. (ואני אהדתי את הקאבס)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט