שיאים שיישארו לעולם! (המשך ל-'זה שיא זה? זה חרא!' )/ מנחם לס

לשבור את שיאו פיצ'ר יצטרך לנצח 20 משחקים בעונה משך 25 שנה. IMPOSSIBLE!

שיאים שלעולם לא יישברו (או כן?)

 

אתמול כתבתי על קקה-מאניה של שיאים. אבל מה בקשר לשיאים אמיתיים שלא יישברו, או הסיכוי לשוברם קטן ביותר?

אני בחרתי כדוגמא 4 שיאי בייסבול שלעולם לא יישברו. שניים כי תנאי המשחק ישתנו, ושניים כי…כי הם לא יישברו. כי אלה שהשיגו אותם היו על גל לא יאומן של,,,של…של אני לא יודע מה. בחרתי במיוחד משחק שרובכם לא מכירים כדי לפתוח לכם במה לציין שיאים אחרים שהסיכויים לשבירתם קטנים ביותר.

הנה הם:

1. חמש מאות ואחד עשרה נצחונות בקריירה של פיצ'ר (שהושג ע"י סיי יאנג ב25 השנים הראשונות של המאה הקודמת)

מדוע הוא לא יישבר: היום כשפיצ'ר מנצח 20 משחקים בעונה הוא מסוגל לזכות בגביע סיי יאנג הניתן ל…פיצ'ר הטוב של העונה. כדי לשבור את שיאו של סיי יאנג, פיצ'ר יצטרך לנצח 20 משחקים בעונה…25 שנים רצופות!

2. הפיצ'ר ג'ק צ'סבורו מנצח 41 משחקים בעונת 1904

(היום פיצ'ר פותח מתחיל אולי 30-35 משחקים בעונה. לא זכור לי פיצ'ר שזרק כפיצ'ר פותח ב-40 משחקים כבר שנים!)

3. קל ריפקין משחק בייסבול 2,632 משחקים רצופים.

לא חתונות, לא מחלות, לא כאבי בטן, לא לידת ילדים, לא לוויות לאבות ואמהות? זה ייתכן כמובן תיאורטית, אבל שחקן יצטרך לשחק MLB בייסבול 16 שנים רצופות, כדורסל NBA שלושים שנה רצופות , ופוטבול NFL 100 שנים רצופות (בלי להחמיץ משחק!) כדי לשבור את שיאו!

4. ג'וני וונדר מיר זורק ב-1934 שני משחקי "NO HITTER" רצופים.

היום כשפיצ'ר זורק 'נו היטר' זה כותרות ראשיות. נדמה לי שזה קרה העונה 5 פעמים בין איזה 250 פיצ'רים שכל אחד זרק איזה 15 משחקים. הסיכויים לשניים רצופים הם אפסיים ממש. ולשבור את השיא מישהו יצטרך לזרוק 3 "נו היטרס"! IMPOSSIBLE!

איזה שיאים נוספים ידועים לכם במקצועות הספורט השונים שיהיו קשים ביותר לשבירה?

 

*****************************************

הגיע הזמן להעביר כמה שיאי ספורט לרשימת השיאים של גינס

לפני שבועיים קלע שחקן בגובה 1.80 מ' לבן, לא רע, מאוניברסיטת 'גרינל' המשחקת בדיביזיה השלישית של המכללות 138 נקודות. הייתי אומר שבקיבוצי ישראל – אם יש עדיין דבר כזה – ישנם איזה 30 שחקנים כמוהו העונים לשמות כגון סתיו לווין, אביב נתניהו, או שיבול (מהמילה שיבולת; יש שמות כאלה בקיבוצים) סהר. שם מחזיק 'השיא' החדש של קלעי הכדורסל הוא ג'ק טיילור. ממוצעיו הם 17.6 נק' ו-3.4 אס' למשחק, וקרבוצתו היא 5-7 עד עתה בדיביזיה. לא מריח ולא מסריח מאיזה כיוון שתריח. היי, המצאתי ניבון עברי חדש:

"לא מריח ולא מסריח מאיזה כיוון שתריח!" (כל הזכויות שמורות לדוק לס הזקן!).

טוב. זה שיא זה? איך היה אומר עליו אברהם שפירא, זקן שומרי ישראל מפ"ת ששמר על המושבה בשנים 1898-1909? "זה שיא זה? זה חרא!" (כמו שאמר על הנוער החדש לפני שניפטר, "זה נוער זה? זה חרא!"

השיא היה מתוכנן למפרע. המכללה הקטנה שמעולם לא תפשה שורה בעתון החליטה לעשות משהון שיתן לה פרסום עולמי, וביימה משחק בו כל כדור הלך אליו, והוא זרק איזה 70 או 80 זריקות לסל. עדיין לא ברור אם היריבה היתה שותפה לפארסה הזאת או לא.

אז לדעתי הגחע הזמן למחוק כמה שיאים מטבלת השיאים העולמיים ולהכניסם לספר השיאים של גינס, כמו השיא של "תקיעת 388 נאדים (או נאדות? או פורצים?) בשעה". כשה-NCAA הכניסה השבוע את השיא רשמית לרשימת שיאיה, היא התפקלה והפכה לבדיחה כמו 'ספר השיאים של גינס'. אבל ישנם מקרים הרבה יותר חמורים ורציניים מזה: מה עם שיא ההום ראן של הבייסבול? השיא היה של ביית רות, 60 הום ראנס. כשהגעתי לארה"ב ב-1961 היה קרב לחיים ומוות בין מיקי מנטל ורוג'ר מאריס לשבירת השיא. הם חבטו ראש בראש כי שניהם היו שחקני היאנקיס, והחברים הכי טובים. בסופו של דבר מיקי חלה בדלקת ריאות, ומאריס נשאר לבדו לחבוט את מספר "61". אם ישנה לכם הזדמנות לחזות בסרטו של אוהד הניקס מס' 1 בילי קריסטל "61", אני ממליץ בכל לב!

\השיא של בייב רות' עמד על כנו משך שנים. ואז השיא של מאריס החזיק מעמד שנים על גבי שנים.

עד שהגיעו הסמים לבייסבול. קודם מגווייר, ואחריו סמי סוסה ניפצו אותו. ולפני כמה שנים בארי בונדס חבט 73 הום-ראנס, כשידוע וסגור שהוא השתמש בסטרואידים וכימיקלים אחרים לבניית גופו ושריריו. 73 הום ראנס בעונה אחת בבייסבול? זה השיא הרשמי ב-MLB קומראדים. בושה וחרפה. הורס את כל הכבוד וההערצה לשיאים שהושגו ביושר ובספורטיביות מחלטת.

איזה עוד שיאים חייבים להימחק מעולם הספורט ולעבור ל-"גינס"?

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 66 תגובות

  1. להלן נקודותיו:
    http://www.youtube.com/watch?v=NHsjK2mQ_Zg

    מהתרשמות שלי נראה שהקבוצה שלו אולי תיכננה את זה, אבל היריבה לא.
    והוא באמת נכנס לאטרף של צליפות מרשימות מרחוק, הרבה פעמים עם יד בפרצוף. נראה שחקן טוב!

    קצת מריח אבל לא מסריח מאיזה כיוון שתריח!

  2. חחחחחחחחחחחחחחחח
    עוד אחד לפנתיאון. יה חתיכת זקן אם לא היית קיים מישהו היה חייב להמציא אותך.
    ילה מחר בלגן בבת גלים. הולך לישון עם הטרפז. הגלשן באוטו.

  3. עוד שיאים-100 נקודות במשחק NBA, שחקן עם ממוצע עונתי של טריפל דאבל, שבירת יותר מ-20 שיאים במקצוע אחד (סרגיי בובקה).

    1. מסכים לגמריי… עונת הטריפל-דאבל ההיא לעולם לעולם לעולם לא תישבר.
      סתם מעניין אם מישהו יודע (דוקטור?) מה ממוצע הגגות הכי גבוה לשנה לשחקן בNBA?

      1. התחילו לספור גגות ב73-74 והשיא הנוכחי שיך למארק איטון עם 5.6 למשחק והוא מחזיר גם בשיא לממוצע קריירה עם 3.5 למשחק, אבל כנראה כמו שסם פרקינס אומר ,לשחקנים כמו צ'מברלין וראסל היו מספרים מפלצתיים אפילו יותר.
        ד"א מארק איטון היה2.24 .

  4. זו שאלה בעייתית, כי בזמן שהחוסמים האדירים ביותר שיחקו (ראסל וצ'מברלין) לא ספרו גגות. יש השערות, שאין דרך להתחקות אחר האמת שבהן, שלראסל היה ממוצע של עשר חסימות בפלייאופים מסוימים.
    דוק, תקן אותי אם אני טועה.

  5. דוק-עם השיא של קאל ריפקין צריך גם להזכיר את השיא של ברט פארב 297 משחקים רצופים[ללא פלייאוף] בתור קווטרבק.
    הרבה יותר קשה לא להחמיץ משחק שבקבוצה נגדך יש 4 אנשים שכל תפקידם הוא לפצוע אותך..

  6. כמות הריבואנדים של וילט צמברליין בקרירה 23924
    נניח ששחקן כמו דוויט הוארד לוקח 15 ריב למשחק
    הוא צריך לשמור על 20 עונות כאלו מבלי להפצע
    לא יקרה

    אני ממתין כבר 21 שנה ל 9 מטר בקפיצה לרוחק ה 8.95 נראה לא בר השגה , גם השיא של פלו ג׳ו 10.49 נראה רחוק

    שיאי אחוזי חבטות בביסבול לעונה ובקריירה לא ישברו לעולם , בטח שלא עם הפיצרים המפלצתיים של היום .

  7. יש הרבה כאלו. אני לא רואה איך השיא של ה100 נקודות של צ'מברליין ישבר. אפילו דוראנט ביום פסיכי לגמרי שווה אולי 70-80 נקודות לא יותר. השיא אסיסטים של סטוקטון לא ישבר עוד לעולם. מעל 15 אלף אסיסטים זה פשוט מטורף. צריך שחקן שישחק לפחות 17-18 עונות כמעט לא יפצע (מה ששווה בערך 1400-1500 משחקים) וגם אז הממוצע אסיסטים צריך להיות מעל 10 למשחק. בלתי אפשרי. גם נאש וקיד מגדולי המוסרים בהיסטוריה עוד רחוקים ממנו כמה אלפי אסיסטים. (וגם שיא החטיפות של סטוקטון נראה כמעט בלתי אפשרי לשבירה). הייתי אומר ששיא השערים שככל הנראה יקבע מסי ל2012 יהיה בלתי ניתן לשבירה, אבל מסי עוד צעיר, הוא עלול לשפר אותו…
    כנראה ששיא 23 האליפויות ברציפות של מכבי ת"א בכדורסל לא ישבר. אני לא חושב שעוד תהיה אי פעם קבוצה אירופאית שתהיה 10 גמרים רצופים כמו וארזה, אין מצב ששיא ההפרש בגמר היורוליג של מכבי מול בולוניה ישבר. גם קשה לי להאמין ששיא ההופעות במנצ'סטר יונייטד של גיגס ישבר. אני לא חושב ששיא ההבקעות של אלון מזרחי ישבר (היום כל פישר שמבקיע פה 8 שערים עובר לבלגיה).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט