חובת ההוכחה – פריוויו פילדלפיה 76ers / רפי יצחק

פילדלפיה 76

מאזן: 64-18 , מקום 14 במזרח.

מאמן: ברט בראון  (בן 54), מתחיל את עונתו השלשית בקריירה כמאמן ראשי (כולן בפילי).  מאזן בעונה הרגילה 37 נצחונות, 127 הפסדים (22.5% אחוזי הצלחה).

ברט בראון – עונה שלישית במעבדת הניסויים של הינקי

אולם: וולס פארגו סנטר. מכיל 19,500 אלף מושבים.

 ברוכים הבאים:

 ג'הליל אוקאפור – רוקי בן 20 , בחירה מס' 3 בדראפט, משחק כסנטר , מגיע אחרי עונה אחת במכללת דיוק של ששסבסקי שהסתיימה באליפות ה- NCAA . נפל לידיים של פילי אחרי שהלייקרס הפתיעו את כולם ובחרו בראסל על פניו.

רשואן הולמס- רוקי בן 22 בחירה מספר 37 בדראפט, משחק כפוואר פורוורד, מגיע אחרי ארבע עונות במכללות מהדרג השני . הרשים מאוד במחנות האימונים טרום הדראפט. אתלטי מאוד עם יד טובה מטווח בינוני.

ניק סטאוסקס – בן 22, משחק כשוטינג גארד, הגיע בטרייד המשכורות מהקינגס, מקווה לפרוץ אחרי עונת רוקי מאכזבת. הרשים במדי קנדה לצידו של וויגנס במשחקי FIBA AMERICAS . יתמודד מול הוליס תומפסון, גאקר סמפסון וקובינגטון על דקות משחק כקלע בעמדות 2-3.

ג'אראלד וואלאס – בן 33, הגיע בטרייד מהווריורס תמורת ג'ייסון תומפסון (שהגיע בטרייד מהקינגס….) , אם לא יחתך במהלך העונה או יועבר בטרייד זו תיהיה הפתעה. לא צפוי לשחק דקות משמעותיות.

קרל לאנדרי – בן 32, הגיע בטרייד ההוא מהקינגס, משחק כ- PF , כמו וואלאס – אם לא יחתך במהלך העונה או יועבר בטרייד זו תיהיה הפתעה.

פייר גקסון – בן 23 , מגיע לאחר עונה של פציעת גיד אכילס (נפצע במהלך ליגת הקיץ בשנה שעברה וישב בחוץ כל העונה) . ינסה למלא את החור בעמדת ה- PG  של הסיקסרס.

קנדל מרשל – בן 24, פוינט גארד בגובה 193 ס"מ , נבחר בבחירה 13 בדראפט 2012. שיחק בעונה שעברה בבאקס והוביל את הקבוצה השנייה של מילווקי. נפצע אחרי 28 משחקים ולא חזר לשחק. פוינט אמיתי אך איטי מאוד. מקווה לחזור לכושר משחק בפילי (אלא מה ? איזו קבוצה מהווה בית הבראה לפציעות חמורות? ) .

ברוכים הבאים – אוקאפור , הולמס וטוקטו

עזבו:

ג'ייסון ריצ'דסון – סיים חוזה וחתם לעונה אחת בהוקס ( בזאת חוסלו כל השאריות אחרונות לטרייד האומלל של אנדרו ביינום ).

לוק מבה מוטה – סיים חוזה וחתם בקינגס (יומיים אחרי החתימה הקינגס ביטלו את החוזה בגלל בעיות בריאות-היחיד שאני מצטער על כך שעזב)

גלן רובינסון III שוחרר מהקבוצה וחתם באינדיאנה

תומאס רובינסון – סיים חוזה וחתם בברוקלין (בילי קינג מפנטז עליו יותר משנה ….)

הנרי סימס – סיים חוזה ושוחרר (לא נראית קבוצה באופק שתיקח אותו )

איש סמית – סיים חוזה וחתם בוושינגטון לתקופת מחנה האימונים (הרכז "הכי טוב "  ששיחק עם נואל לדבריו) .

בואו נראה מה יקרה אחרי המחנה האימונים :

 ג'יי פי טוקטו – רוקי בן 23 ממכללת צפון קרוליינה בחירה מספר 58 בדראפט. (שוטינג גארד)

כריסטיאן וודס –  רוקי בן 20 מאוניברסיטת UNLV, לא נבחר בדראפט.משחק בעמדה4

סקוטי וילביקין בן 22, משחק בשתי עמדות הגארד.מגיע אחרי עונת נדודים בין אוסטרליה ליוון.

ג'ורדון מקרי –  בן 24, שוטינג גארד.  עוד בחירת סיבוב שני של פילי ב- 2014, נשלח לשנה לאוסטרליה שם היה סגן מלך הסלים (אחרי ג'וש צ'ילדרס מיודעינו)

חשוב להזכיר –  שתי הבחירות הראשונות של פילי מדראפט 2014 עדיין לא ישחקו בעונה הקרובה. אמביד עבר עוד ניתוח וצפוי לפספס את העונה. דריו סאריץ עדיין תקוע בחוזה שלו בטורקיה עם אנדלו אפס.

מה היה לנו שם?

ואלו השמות – טוני רוטן, כריס ג'ונסון, הוליס תומפסון, נרלס נואל (רוקי) , הנרי סימס, KJ  מקדניאלס (רוקי) , MCW, ברנדון דייויס, אלכסי שבד ומלקום תומאס – אלו הם עשרת שחקני הרוטציה הבכירים שפתחו את העונה שעברה במדי הסיקסרס.

אני לא צריך להרחיב……41 שחקנים היו רשומים כשחקני הסיקסרס בעונה הקודמת!

הנרי סימס ואליוט וויליאמס- שניים מהאלמונים שהחלו את העונה הקודמת במדי פילי

פילי החלה את העונה הקודמת עם רצף של 17 הפסדים רצופים, עם הרבה ביקורות והשוואות לאחת הקבוצות הגרועות בתולדות הליגה. ( ולמי שזוכר – יחד עם הרבה תהיות על "האם היא מסוגלת להתמודד עם קנטקי הקבוצה הטובה ב- NCAA " ).

חודש וחצי לתוך העונה, ברט בראון הצליח לייצב הרכב הגנתי חזק סביב נואל, מבה מוטה, מקדניאלס וג'רמי גראנט  ויחד עם יכולת הליעה של קובינגטון  החלו לצבור נצחונות ולפגרת האולסטאר  פילי מגיעה עם מאזן של 41-12.

אחרי הפיאסקו של הטרייד דד ליין שבו KJ  עבר לרוקטס ו- MCW   עבר לבאקס , ממשיכים  שחקני פילי להלחם ומתאחדים סביב הרוקי נואל לתת הגנה חזקה ופייטים בלתי מתפשרים. כמה משחקים לקראת תום העונה נואל נפצע ולא חוזר לשחק ופילי מסיימת את עונה שנייה רצופה עם יותר מ-60 הפסדים ועם מאזן 64-18  – השלישי מהסוף בליגה.

שלוש נקודות אור היו לפילי בעונה זו :

1.נרלס נואל – הרוקי שהגיע אחרי עונת פציעה, פתח את העונה חלש אך התפתח לאורך העונה והפגין רמת הגנה גבוהה מאוד ומדי פעם גם ניצוצות של גדולה בהתקפה. סיים כמוביל של מחזור הרוקים בריבאונד, חטיפות וחסימות.

2.רוברט קובינגטון – אחרי שנת רוקי בה התגלגל בין הספסל של יוסטון רוקטס לקבוצת ה- D-LEAGE  שלה , קיבל קובינגטון חוזה מפילי כחודש לאחר פתיחת העונה הקודמת.  קובינגטון החזיר על המגרש עם יכולת קליעה מרשימה והוביל לרוב את רשימת הקלעים של פילי- הפתעה לטובה, והוא חתום לעוד שלוש שנים.

3.הגנה – פילי סיימה בדרוג ההגנות של הליגה במקום ה- 12 ויש לה בסיס נרחב להמשיך ולהשתפר עם אתלטיות גבוהה של שחקניה ומחוייבות של צוות האימון להגנה.

נואל – אחד מנקודות האור בעונה הקודמת

לרוב הקבוצות בליגה, עונה של 18 נצחונות היתה נחשבת למביכה או לפחות נחשבת ככשלון. אך לא בפילדפלפיה של סם הינקי, זו היתה עונה שהיתה חלק מהתוכנית שלו שבסיומה הנחית את הבחירה השלישית בדראפט בידי הסיקסרס.

על הקבוצה :

אם הכל היה הולך לפילדלפיה לפי התכנון הקיץ, אמביד היה חוזר לשחק העונה , בדראפט הם היו בוחרים את ראסל, סאריץ היה מגיע מטורקיה והם היו בעמדה לדגדג את המקום השמיני במזרח. בסופו של עניין, אמביד עבר עוד ניתוח ברגל, סאריץ מעביר עוד עונה בטורקיה והינקי לקח את אוקאפור בדראפט אחרי שהלייקרס קטפו את ראסל.

כשבוע אחרי הדראפט הסיקסרס ביצעו טרייד עם סקרמנטו בו שלחו שתי בחירות סיבוב שני טריות מהדראפט של 2015 (לוקה מיטרוביץ, ארתורס  גודיאטיס) תמורת שני פורוורדים ותיקים ג'ייסון תומפסון קארל לאנדרי עם חבילת השכר שלהם, ובנוסף קיבלו את ניק סטאוסקס , בחירת סיבוב ראשון עתידית ואופציה להחלפת בחירות סיבוב ראשון בשני הדראפטים הקרובים.

כחודש אחרי הטרייד שלח הינקי את ג'ייסון תומפסון לג"ס האלופה תמורת ג'ראלד וולאס ואופציה להחלפת בחירות סיבוב ראשון.

סטאוסקס – המטרה העיקרית של פילי בטרייד עם סקרמנטו

חובת ההוכחה

היום , כשבוע לפתיחה הרשמית של מחנה האימונים, ניתן לאמר שהסיקסרס צפויים לסיים במקום טוב בתחתית הליגה שנה שלישית ברציפות. פילי מעמידה קבוצה צעירה מאוד, עם כמה שחקנים שחוזרים מפציעות משמעותיות ואין ממנה ציפיות לגדולות העונה . אבל…… ויש פה אבל גדול!

לסיקסרס יש משהו להוכיח כבודדים וכקבוצה לבסיס האוהדים הנאמן שלהם.

לשלושת הפוינטים הבכירים כרגע בהרכב (אוי ואבוי לנו שאלה הבכירים – אבל זה מה שהינקי השאיר לברט בראון ביד)  טוני רוטן, קנדל מרשל ופייר ג'קסון יש המון מה להוכיח,  שלושתם חוזרים מפציעות משמעותיות ועם הרבה סימני שאלה לגבי יכולתם אחרי ההתאוששות. הם יצטרכו להוכיח כי למרות גילם הצעיר שהם מספיק בוגרים ויכולים להוביל קבוצה. הם צריכים להוכיח שהם יכולים להזין במסירות את הגבוהים של הקבוצה , שהם  כח משמעותי בהגנה ויחד עם זאת ולקלוע באחוזים גבוהים.  מיד אחריהם יחכו איזאה כנעאן וסקוטי וילביקין להזדמנות , על שניהם יש  סימן שאלה גדול לגבי התאמתם לליגה והם ישאפו להוכיח שקרירת מכללות גדולה ווינריות ( וילביקין) וידית קליעה (כנאעאן ) יכולות להקנות בסיס טוב להתאקלמותם בליגה. בליגה של פוינט גארדים , עמדת הפוינט היא ללא ספק העמדה החלשה בפילי!

בעמדת השוטינג, ראשון בהיררכיה (לפחות בתחילת העונה ) מגיע טרי טרי ממשחקי FIBA Americas, ניק סטאוסקס הקנדי. סטואסקס ירצה להוכיח אחרי עונת רוקי אנמית בקינגס שהידית שלו היא הדבר הכי אמין בפנסלבניה. אחרי סטאוסקס יקום ויבוא ג'אקר סמפסון שיצטרך להוכיח שההשקעה בו בעונה הקודמת היתה כדאית, ולאתלטיות הבלתי נגמרת שלו הוא הוסיף קליעה יציבה ואמינה. אחרי סטאוסקס וסמפסון שמקומם בהרכב הקבוצה מובטח,  מגיעים ג'ורדן מקרי ו ג'י. פי טוקטו שינסו לעבור את מחנה האימונים (סיכויים נמוכים אחרי מה שראיתי מהם בליגת הקיץ) .

בעמדת הסמול יש לסיקסרס את רוברט קובינגטון שתפס את ההזדמנות שקיבל בשנה שעברה בשתי ידיים והפך לסמול המוביל של פילי. הוא חייב להמשיך  במסלול ההתקדמות ולהוות מניה בטוחה בהתקפה המקרטעת של הסיקסרס.  הסמול השני הוא ג'רמי גראנט שבדומה לסמפסון יצטרך להראות שיכולת הקליעה שלו השתפרה ויחד עם האתלטיות האדירה שלו הוא יאיים על עמדת הסמול הפותח בהרכב הסיקסרס. הסמול השלישי הוא ג'ראלד וולאס שאכשהו בגלל משכורתו הגבוהה מצא את עצמו בסיקסרס, הוא ינסה להוכיח שעדיין נותר בו משהו והעונה הזו איננה שירת הברבור לקריירה שלו  בליגה.

בעמדה 4 יש לנו את נרלס נואל שירצה להראות שעונת הרוקי המוצלחת שלו היתה רק יריית הפתיחה של קריירת NBA  גדולה. לקראת תום העונה שעברה וכהכנה לשובו של אמביד מפציעה, הסיט ברט בראון את נואל לעמדה 4 מעמדת הסנטר בה שיחק היטב, נואל נפצע לאחר 3 משחקים ולא ניתן היה להתרשם איך יתפקד כפאוור פורוורד. לנואל יש את הזריזות והמהירות להצליח לעבור את המטמורפוזה בין העמדות. נואל עובד במרץ רב במחנה פרטי סגור כבר 4 חודשים על פיתוח היכולת ההתקפיות שלו להוכיח לכולם שיש בו הרבה מעבר לרים פרוטקטור והגנת ברזל. שני בהיררכיה אחרי נואל הוא הרוקי רשואן הולמס שיגיע עם המון צפיות במיוחד אחרי הופעה סולידית בליגת הקיץ. אחרון חביב בעמדה מספר 4 הוא קארל לאנדרי הפצוע שנשלח ע"י דיואץ' לפילי. ללאנדרי יש שתי עונות מובטחות בחוזה והוא יקבל את ההזדמנות להוכיח שהוא יכול להביא ערך ונסיון לסיקסרס.

בעמדת הסנטר יפתח הרוקי המדובר ג'הליל אוקאפור שינסה להוכיח למבקריו הרבים, שהלקויות שהם מזהים בו כגון  חוסר אתלטיות, בעיה עם אחוזים מקליעות עונשין וריבאונד הגנה, הם נושאים שהוא בקלות יכול לשפר ויחד עם יכולות התקפה המגוונות והמרשימות שלו הוא יגרום ללייקרס והוולבס להצטער שדילגו עליו בדראפט. הסנטר המחליף הוא אלדמיר הטורקי שינסה להוכיח שהוא יותר מממשאבת ריבאונדים, ומטר השלשות שהנחית בליגת הקיץ  לא היה אפיזודה חולפת.

אוקאפור – על הכתפיים שלו תלויות הרבה מתקוות הסיקסרס לשיפור

כל שחקן שישחק במדי פילי העונה מכיר בעובדה שבקיץ 2016  מצטרפים בודאות 5-6 שחקנים חדשים להרכב הקבוצה ( אמביד , סאריץ ו3-4 בחירות סיבוב ראשון ) – ולכן לכל שחקן בהרכב הסיקסרס תשב בתודעה העובדה, שאם הוא רוצה להיות רלוונטי לתוכניות בעתיד,  יש לו הרבה מה להוכיח העונה הן כיחיד והן כחלק מהקבוצה .

Trust the process

כמו שהזכרתי כבר בכתבה , המוטו בפילי  – "אנחנו בונים לעתיד ונותנים לצעירים זמן משחק להתפתח", עדיין נותר שנה שלישית ברציפות. תהליך הבנייה של הסיקסרס נמשך סביב ארבעת אבני הבניין שיש להינקי ביד אוקאפור, נואל, קובינגטון וסטאוסקס. הסיקסרס ילכו עד לאן שארבעת שחקנים אלו יקחו אותם, ונכון לעכשיו זה ממש לא רחוק אפילו במזרח.

המפתח לעונה של הסיקסרס תלוי בתאמה של אוקאפור לרמת המשחק ב- NBA, בהתאמות שנואל יצטרך לעבור מעמדת הסנטר לפאוור, לשילוב בין נואל לאוקפור ואיך יצליחו להתקיים יחד על המגרש, במשחק הפנים – חוץ שיגרום לסטואסקס/קובינגטון  לקבל יותר זריקות פנויות מבחוץ ( אין מה לחשוש שמרוטן הם יראו הרבה מסירות….).

להינקי יש הרבה מבקרים על התהליך שהוא מוביל לבניית הסיקסרס תוך כדי ניצול מלא של יתרונות וחסרונות השיטה ב- NBA. לזכותו יש לאמר שהוא הסביר ושיווק את תוכניתו ארוכת הטווח לבניית הסיקסרס והצליח לשכנע את האוהדים, השחקנים, צוות האימון והכי חשוב את הבעלים בנכונות הדרך שלו. הוא עדיין מבקש מכולם להיות סבלנים וכמובן –  “Trust the process.”.

הינקי והבוס האריס

.החמישייה הפותחת: טוני רוטן, ניק סטאוסקס, רוברט קובינגטון, נרלס נואל, ג. אוקאפור.

חמישייה שנייה: פייר ג'קסון, ג'אקר סמפסון , ג'רמי גרנט , רשואן הולמס, אלדאמיר.

יעודדו מהספסל: אמביד, מרשל, כנאען, לנדרי, וואלאס.

מועמדים  להרכב ( אם אחד השחקנים מעלה יחתך מההרכב) : וודס, מקרי, טוקטו, ווילביקין

תחזית אופטימית: אוקאפור מגיע לפתיחת העונה חטוב ושרירי, מעמיד ממוצעים של 20 , 10 ,5 בנק' , ריבאונדים ואס'. נואל מעלה את מממוצע הנקודות ל-15 למשחק , סטואסקס וקובינגטון מסיימים עונה של מעל 45% מהשלוש עבור כ"א מהם. פילי מגיעה ל-45 נצחונות בעונה ועולה לפלייאוף מהמקום השישי. במקביל הבית משוגעים בסקרמנטו משתולל וג'ורג' קארל מפוטר לאחר 30 מחזורים. סקרמנטו מסיימת אחרונה במערב והבחירה שלה עוברת לפילי והופכת לבן סימונס.

תחזית פסימית:  אוקאפור מגלה את ההנאה בלאכול פילי צ'יזסטייק והופך לשק תפוחי אדמה. בטרייד דד ליין, הינקי שולח את אוקפור לדאלאס תמורת ג'אוואל מגי ובחירת סיבוב שני. הלייקרס עולים לפלייאוף מהמקום החמישי במערב.  גולדן סטייט,  מיאמי ואוקלוהומה מובילות את הליגה בסיום העונה. פילי מפסידה בלוטרי ובוחרת בדראפט במקומות 6, 20,29,30 – אכזבה….

תחזית ריאלית: החור בעמדת הרכז ילווה את הסיקסרס למשך כל העונה וימנע מהם להעלות את רמת משחק ההתקפה. לאוקאפור תיהיה תחילת עונה קשה וייקח לו זמן להתרגל לרמת האינטנסיביות ב NBA. יחד עם זאת הקבוצה הזו הרבה יותר טובה מהקבוצה של השנה שעברה (תראו למעלה מי היו השחקנים הבכירים בתחילת העונה הקודמת ותבינו למה התכוונתי) – פילי תסיים באזור 25 נצחונות העונה יחד עם תקוות גדולות לזכייה בלוטרי השנה.

מחכה לתחילת העונה – ביונסה, האוהדת מספר 1 של פילי.

**************************************************************************************************

ולבסוף נקודה למחשבה…..

בקיץ האחרון הוכתרה אלופה חדשה וראויה ב- NBA , הגולדן סטייט ווריורס. אליפות זאת באה בתום עונה נהדרת שהווריורס סיימו בראשות הליגה עם מאזן מרשים של 15-67.

אבל בואו נלך שלוש שנים אחורה לאחד מרגעי  השפל של המועדון, זה היה במהלך עונת 2011-2012  או יותר נכון, במרץ 2012 , כשבטקס תליית גופיתו של כריס מאלין בתקרת האולם באוראקל ארינה (במחצית המשחק  מול מיניסוטה) , הבעלים של הווריורס ג'ו לאקוב ניסה לדבר אל המיקרופון ולברך את מאלין, והוא לא הצליח – הקהל באורקל ארינה השתולל מכעס ושרק לו שריקות בוז צורמות.

למה ומדוע ?

אולי כי נמאס להם כי ב- 13 שנים הקודמות לעונה זו, ב- 11 מהן הם סיימו במאזן שלילי והופעת פלייאוף בודדת? ממש לא! .

אולי כי הווריורס מינו בתחילת אותה עונה את מרק ג'קסון כמאמנם, שהבטיח פלייאוף אחרי 4 עונות שחונות. ולקראת סוף העונה הווריורס היו עם מאזן שלילי (שוב…) ובודאות היו רחוקים מהפלייאוף – לא ולא.

מה שהכי עצבן את אוהדי הווריורס היא העובדה שבוב מיארס (GM ) ולאקוב שלחו בטרייד דד ליין בסוף פברואר של אותה עונה, את כוכב הקבוצה דאז מונטה אליס למילווקי באקס תמורת הסנטר הפצוע אנדרו בוגוט.

הבעלים ניסה לדבר ולא הצליח, כריס מאלין ניסה להרגיע את הקהל ולא הצליח, ריק בארי הגדול ניסה להרגיע את הקהל וחטף שריקות בוז……

מה שהנהלת הווריורס רצתה זה לתת לרוקי קליי תומפסון יותר זמן משחק לצידו של שחקן צעיר אחר בשם סטפן קארי, ועל הדרך הם הצליחו להשיג השחקן הגבוה שהם חיפשו בדמות אנדרו בוגוט.

נקפוץ עונה קדימה, קארי מעלה את ממוצע הנקודות שלו ב- 8 נקודות, תומפסון מגלה ניצני כוכבות והווריורס סיימו סופסוף במאזן חיובי ופלייאוף ראשון אחרי חמש שנים שחונות ומאז לא מביטים לאחור. למעשה הטרייד של אליס היה יריית הפתיחה לעידן הספלאש ברדרס.

אני זוכר עד היום את ניתוחי הטרייד בבליצ'ר ואתרים דומים שירדו על הווריורס שיצאו מפסידים מהטרייד או יותר נכון נשדדו ע"י הבאקס . מעניין מה אותם אוהדי ווריורס שהיו באותו יום באורקל ארינה חושבים היום אחרי שלוש שנים.

נו? אז מה אני בא להגיד?

לאוהדי הסיקסרס באשר הם ,

תעוזה, יצירתיות ו דביקות בדרך משתלמות  בסוף, ומה שנראה כאסון היום, עם סבלנות יכול להביא את ההצלחה של המחר-  תשאלו את הספלאש ברודרס.

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. פריוויו לפרצוף
    מי יתן ותוך 3 שנים פילי מול הלייקרס בפיינל כמו בימים היפים של האייטיז
    הד״ר נגד מג'יק , אייברסון נגד קובי ושאק , מוזס אללה ירחמו נגד קארים
    שיהיה לנו אמביד נגד ראסל

  2. קטע אדיר של מאלין ובארי.
    תמיד אהבתי את ריק בארי[פחות את הבן שלו]
    לייקוב ומאיירס עשו את זה בענק.
    המהלך של הווריורס יותר מזכיר את מה שהקינגס עשו הקיץ עם פילי מאשר את פילי.

    לא משתגע על מה שהינקי עושה.

  3. פריוויו מעולה כרגיל, לא ציפינו לפחות מרפי.
    הקטע על הווריורס באמת מדהים. מצד שני, היה להם את קארי והם הצליחו לדוג את דריימונד גרין בבחירת סיבוב שני.
    אני לא רואה מצב דומה בפילי. בנוסף, הווריורס לא התקרבו בשום שלב לשפל של הסיקסרס ובמערב הרצחני הם לא היו מספיק איכותיים וגם סבלו מהקרסוליים השבירים של סטף.

  4. פריוויו מצויין רפי.
    קודם כל ההשוואה לג"ס לא במקום, לא חושב שיש איזו קבוצה בהיסטוריה להשוות למה שפילי עושים.
    נחמד איך שהם מכרו את ה'תהליך' כתירוץ שלהם לחוסר תחרותיות משווע שבתור עסק משול להכרזת פשיטת רגל ולקוות שימחקו החובות.
    בתור קבוצת.ספורט בתוך חוקים שעוזרים לקבוצות החלשות ביותר זה ניצול ציני של המערכת, לא מתוחכם ולא חכם.
    מקווה שישנו את שיטת הדראפט בקרוב ויכריחו את פילי להתחיל לשחק כדורסל ולנצל את הקלפים שיש להם בצורה מוצלחת יותר.

    1. תודה.
      לא הבאתי את גולדן סטייט כגדוגמא למה שקורה בפילי. הבאתי את גולדן סטייט כדוגמא לזה שצריך סבלנות לשפוט מהלכים בראי הזמן ולא מיידית.

      למה אתה חושב שפילי הם בחוסר תחרותיות משווע ? אני לא זוכר שהם סיימו אחרונים בליגה בשתי העונות האחרונות . היו גרועים מהם.
      זה שהינקי לא נותן משכורות מופרכות בפרי אייג'נסי לשחקנים בינונים – הוא משול לחוסר תחרותיות?
      מה עדיף ?
      להחתים שחקן כמו אמיר ג'ונסון שיאכל דקות משחק לנואל ואוקאפור ? או קורי ג'וזף שיהיה הגארד הפותח תמורת 8 מיליון לעונה או 10 מיליון לרונדו שיכניס רעל בראש של הצעירים של פילי?

      מאז שהינקי הגיע הסכמתי עם כל טרייד שעשה פרט לטרייד של מקדניאלס ליוסטון. אבל אם מורי מוכן לשלם לו 10 מיליון לחמם את הספסל של יוסטון אחרי הארדן וברואר אז שיבוסם לו.

      1. רפי, בשביל להגדיר את מה שקורה בפילדלפיה בעונות האחרונות תהליך בניה מושכל, ולא החלשה עצמית מכוונת שנובעת מקמצנות ורצון להשיג בחירות דראפט, אתה צריך להיות אוהד, ועוד נאיבי במיוחד.
        41 שחקנים בעונה זה לא טיפוח צעירים. זה תחרות כישלונות צעירים, וזולים. זה לאסוף ערימות טראש בלתי נגמרות כי אולי מישהי איבדה טבעת יהלום בזבל.
        להתעקש להימנע מהחתמות משמעותיות בקיץ, נוכח שוק מלא בכל טוב ועם ערימות דולרים פנויות… נגמרים לי הסופרלטיבים.
        אתה באמת חושב שזאת הדרך היחידה שהייתה אפשרית בשבילכם?
        שלא הייתה שום אפשרות להיות אפילו קצת יותר טובים
        תקרא לזה לזרוק איזו עצם לקהל.
        כן, אפילו להחתים את קורי ג'וזף.
        העובדה שהקהל לא מגיע למשחקים עם עגבניות רקובות ושלטים נאצה נובעת אך ורק מהנימוס האמריקאי.

        1. מי נאיבי ?
          מה עדיף?
          לתת לטורונטו תמורת אנדרה ברניאני שלא לוקח אותך לשום מקום , בחירת לוטרי שתיהיה כנראה טופ 10 ואח"כ משחרר אותו ללא תמורה.(ניקס) או מי שמחתים GM עם משכורת עתק שעושה בדיוק מה שפילי עושה ומסיים אחרון במזרח (אוי … עוד פעם ניקס)
          או מי שנותן לבוסטון את כל בחירות הדראפט ב- 4 שנים הקרובות תמורת שני שחקנים שעברו מזמן את שיאם והם משוחררים אחרי עונה גם ללא תמורה (נטס)
          או קבוצה שבתהליך בנייה מושכל שומרת על הצעירים שלה , נותנת להם זמן משחק ושומרת על בחירות הדראפט שלה.
          ובכלל קראת לקהל של פילדלפיה קהל אמריקאי מנומס- הרגת אותי עכשיו

          1. אתה ברצינות מרגיש טוב כי הצלחת להראות שאתם יותר טובים מהניקס? עוד השוואות שעושות לך טוב על הלב?
            קהל שממשיך להגיע למגרש עם כל הטינופת הזאת שמאכילים אותו הוא מנומס. ממש מנומס.

          2. רפי ידידי, הפריוויו שלך מצוין, אבל הקבוצה מסריחה.
            ואנא תבין אותי. אני כותב כרגע את הפריוויו של הניקס ליום ראשון.
            אתה מבין שהמצב רגיש נכון?
            קצת התחשבות.

      2. הבעיה שלי עם פילי היא לא זה שהיא הולכת על הצערה, זה לגיטימי ומקובל, אפילו טנקינג של שנה שנתיים כדי לרענן את השורות זה מקובל אבל כשמדובר על שיטה של לשבת למטה ולחכות לדג שיפול ברשת נראה לי בזוי ולא כשר. זה שיש קבוצות גרועות יותר לא מוריד מעוצמת הציניות של ניצול המערכת.
        שוב, הכל חוקי ומבחינת הינקי אולי גם לגיטימי, אבל אם זה יצליח, ההשפעה של דרך כזו על הליגה היא הרסנית

        1. דובי ידידי,
          הדבר האחרון שארצה לעשות זה לעצבן את ד"ר חליל 🙂
          מבין את הרגשתך.
          גם לי לא היה פשוט לכתוב על פילי.
          אבל מה לעשות אני מעדיף להסתכל על החצי כוס המלאה ובמיוחד להסתכל קדימה.

        2. אפלטון ,
          אדם סילבר הבין עוד בשנה שעברה שהינקי משחק עם השיטה והוא ניסה לשנות אותה ללא הצלחה ( האריס בלם את ההצבעה על שינוי השיטה באסיפת בעלי הקבוצות ויצר רוב נגדי)
          הסיוט של סילבר הוא שפילי תצליח ואז יהיו עוד קבוצות שיילכו בדרך זו.
          לדעתי השיטה תשתנה בסוף ,
          ב- NBA לא ישאירו את הפתח הזה לאורך זמן

  5. אחלה פריוויו. אני חושב שפילי בהחלט יכולים לתת 25 נצחונות, ועל הדרך לחכות לבחירת לוטרי איכותית מהלייקרס.

  6. טנקינג…
    לא היה טנקינג כזה מאז שרומל ומונטגמרי נפגשו בצפון אפריקה.
    נסיונות טנקינג של קבוצות אחרות דומות למה שפילדלפיה עושים כמו שמגח דומה למרכבה 4.

    אבל עדיין יופי של פריוויו.
    (האמת היא שמזל שיש את פילדלפיה – הם גורמים לי להרגיש יותר טוב בקשר לסאנס. שלפחות מנסים)

  7. אחלה פריוויו.
    מדובר בקבוצה ביזיון .חלשה מאוד , ושהינקי צוחק על כל האוהדים כדי שלא יפטרו אותו.
    אנשים לא קולטים שמתישהו יגמר לו הזמן.עוד שנה שנתיים יגיעו נואל ואמביד לקראת סוף חוזה הרוקי ואז הוא יהיה חייב להחתים אותם על מקסימום (כי אף שחקן נורמאלי אחר לא יבוא לקבוצה) , ואז מה ?
    אין הרבה שחקני רוקי שבאמת היו דומיננטים בליגה (אולי שנה אחרונה ואז לאן הוא יגיע ) . מה שגם אלוקי המשחק לא נותן לו לקחת שחקני על .
    בקיצור אני ממש חושב שזו תוכנית פח . תראו את מינסוטה ומילווקי גם להם היו עונות נוראיות אבל רואים אצלם שיפור מתמיד , דרך וניסיון להתקדם (גם הלייקרס והניקס כאלה). רק פילי דורכת במקום . הדבר היחיד שיכול להציל אותם זה שחקן על אחד שיפול עליהם .אבל גם כאלה לא יכולים לסחוב קבוצה לבד (אולי במזרח)

  8. אהבתי מאוד את הניתוח שלך, וגם את הנקודה שהעלית בזאת בנוגע לווריורס.
    עם זאת, חייבת להישאל השאלה – מתי יגיע היום בו הינקי יתחיל לחשוב על כך שאפשר וצריך לערבב את הפוטנציאל הצעיר שלו (כפי שקרי ותומפסון היו ב-2012) עם שחקן ותיק ויעיל, שיגיע על-מנת לתרום ולא על-מנת לשמש כטרייד עתידי (כמו בוגוט).
    מתי כבר ייפסקו הטריידים ההזויים של שליחת שחקנים כמו MCW או מקדניאלס עבור עוד בחירות סיבוב שני וחוזים נגמרים?!?!
    זה נראה כאילו הינקי נשאב לתוך משחק הספקולציות הזה.

    מקווה שבשנתיים הקרובות הסיקסרס אכן יגיעו למצב כמו שהווריורס היו ב-2012 – קבוצה עם פוטנציאל שאמנם נשארת מחוץ לפלייאוף, אבל לפחות נשארת בתמונת הפלייאוף גם אחרי פגרת האולסטאר, שרחוקה טרייד או שניים מלהפוך לקבוצה רצינית.

    1. הם צריכים פנים למועדון , עד שאחד כזה לא ינחת (או יצמח בדרך נס) קשה להאמין שזה יקרה.
      קח כמה דוגמאות מהקבוצות בשנים האחרונות (המומחים בטח יודעים יותר טוב ממני אבל זה ה 2cent שלי).
      יוסטון – הארדן הגיע ומשך את כל המועדון כלפי מעלה (ומורי עשה כמה מהלכים יפים).
      אינדיאנה – פול ג׳ורג הפך לסטאר סטיבנסון הבליח והמועדון עף קדימה (וקרס לתוך עצמו).
      ממפיס – מארק השתפר פלאים + תלכיד מצויין וקונלי.
      הניקס(עונה וחצי) – מלו.
      זה בלי נוסחאות הסטארים המתחברים.
      מה שמשותף לרוב הקבוצות האלה זה שהיה חומר טוב ופשוט השלימו חתיכה לפאזל.לא אוסף של כלום ושום דבר וקצת כישרון .

      1. דווקא מפתיע אותי שהינקי לא מנסה ללכת על מודל דומה לשל יוסטון.
        בקיץ 2012, לפני הטרייד עם אוקלהומה, הסגל של יוסטון לא הרבה יותר טוב מזה של פילי של השנים האחרונות.
        מורי הביא את הקבוצה לסיטואציה שהיא מוכנה לרקום טרייד ולקלוט אליה סופרסטאר, מתוך אמונה שאכן קיים בליגה סופרסטאר שכזה, שלא אעפת לו להגיע לקבוצה חלשה ולהעלות אותה למעלה.
        בסופו של דבר יוסטון זה לא שוק קטן, והאמת, גם פילי לא.

        אני בטוח שמורי, ועוד הרבה gm אחרים, אם תיתן להם היום את כל החוזים של פילי – הם יידעו לשלוח כמה שחקנים ובחירות דראפט בתמורה לאיזה שם גדול, שיהיה הפנים של הסיקסרס, ויצליח למשוך עוד שמות גדולים בהמשך.

        במקום, הינקי מחכה ליותר מדי דברים לא ודאיים שיתממשו (כמו ההחלמה של אמביד ונואל מהפציעות – בינתיים רק האחרון הוכיח שההימור השתלם).

        1. תגיד בובי,
          אם חושבים על זה, המודל של יוסטון לא היה פחות ריסקי משל פילדלפיה.
          מה היה קורה אם אוקלהומה לא היתה יוצאת פראירית ומציעה להארדן חוזה ראוי? – יוסטון היתה נשארת בבינוניות , לא מספיק גרועה לקבל כשרונות גדולים, ולא מספיק טובה להתחרות בטופ של המערב ולמשוך שחקנים טובים ב- FA.
          כמו שאמרתי , ז
          מנים יגידו – להיקי יש עוד שנה – שנתיים עד שנוכל לשפוט האם נכשל או הצליח.

  9. כתיבה נהדרת על קבוצה מעצבנת.

    אותי מעניין עד מתי יימשך הקרדיט שהינקי מקבל. לדעתי הקרדיט ייגמר לפני שהם יצליחו למצוא איזה דוראנט או לברון.
    גם אם הם יצליחו למצוא, לוקח הרבה זמן עד שקבוצה מצליחה לאמץ מנטליות של נצחונות כשהיא כל כך הרבה זמן עם מנטליות של הפסדים ועד שהמנטליות תשתנה הכוכב יעזוב את הקבוצה.

    בקיצור אפשר לפתוח ליין הימורים מתי הוא עוזב. אני מהמר עוד שנתיים מעיפים אותו.

  10. למרות שמה שהולך בפילי די מגעיל אותי, אני מבין ומקבל את הרעיון.

    הנקודה היא (כמו שציינו) שבשביל שתהליך טאנקינג כזה יחשב מוצלח צריך בסוף לקבל כוכב-על סטייל לברון שפילי יכולה לקבל רק ככה, וכזה בינתיים אין ל76ers. אמביד יכול להיות אם הוא יבריא (אם גדול) נואל ואוקפור ביניים עושים רושם של שחקנים מוצלחים, אולי יהיה להם איזה אול-סטאר או שתיים ברזומה אבל לא בקליבר הזה. הינקי מקבל אצלי בינתיים ציון C-.

  11. מרחם על אוהדי פילי האומללים על הזובור המתמשך שמאכיל אותם ההינקי הזה.
    הוא נראה לי הזוי ושקרי ברמה מספקת לכהן כשר האוצר של ישראל (סוג של שטייניץ כזה רק עם הנימוס האמריקאי).

    איך עוברים מלאהוד קבוצה עם כוכב שמתאבד על המגרש ועושה הכל למען ניצחון (אייברסון) לקבוצת המתים החיים?

    http://oi59.tinypic.com/33e75ow.jpg

  12. הינקי נסחף עם הטנקינג , בשנתיים דג כבר 3 גבוהים מצויינים שיכולים להיות אולסטארים ,הויתור על קרטאר ומקדאנילס מוגזם יכלו להיות בסיס מצויין , עם הבסיס של תחילת שנה שעברה יכלו להיות קבוצת הגנה אדירה , הגיע הזמו שיתחילו לשחק גם ככה עם הסגל הקיים יקח שנה שנתיים להגיע לפליאוף , עדיין יזכו לבחירות גבוהות

  13. הטאנקינג זו שיטה לא ספורטיבית בעליל בטח בצורה הגלויה הזאת.
    אבל מבחינתי כצופה אם פילדלפיה תהיה קבוצה עם צעירים מוכשרים שכיף לראות אז אפשר לחיות עם זה.

    הינקי משחק על כל הקופה, וזה מה שהופך את הפרוייקט הזה למרתק.
    הוא לא מחפש שחקנים מוכשרים אלא סופרסטאר.
    כרגע קשה במיוחד לשפוט את המצב של פילדלפיה,
    ההתפתחות של נואל ואוקאפור תהיה מעניינת אבל ההתכנסות האמיתית תהיה בדראפט הבא עם פוטנציאל לארבע בחירות בסיבוב הראשון מתוכן שתיים בחמישיה הראשונה…
    בערך באותה תקופה נדע יותר לגבי אמביד ובמידה פחותה גם לגבי סאריץ.
    כרגע מבחינתי הם הפרוייקט המעניין ביותר בליגה ובין המעניינים בהיסטוריה.
    הצלחה של הדבר הזה תהיה תקדים ותיאלץ את הליגה להגיב.

  14. הצורה של הטנקניג של פילי פשוט מגעיל לצפייה, מינסוטה ומילווקי היו באותו מצב כמו פילי ולא שיחקו מראש על הפסדים ותראו אותן היום , פילי משחקת כאילו שעד שלא יהיה להם את לברון הבא הם יפסידו …

  15. פריוויו נהדר,ובהצלחה לפילי.
    מנחם איך בולדר??אני והאשה קיבלנו המלצות חמות מזוג חברים לעבור להתגורר בעיר

  16. כל הכבוד רפי מה שנקרא הוצאת מים מהסלע מהקבוצה הכי מגעילה הוצאת פריויו אדיר. לעצם העניין אני כמובן עם דובי ואפלטון אבל חייב לסייג מה שחשוב ומה שאנחנו שלא אוהדים את פילדלפיה לא מבינים שהשיטה עובדת בשביל מי שצריך ואילו האוהדים של פילי שתומכים בתהליך ואפילו מרוצים וזה תכלס מה שחשוב. הינקי מוכר לאוהדים אשליות בסגנון של עכשיו גרוע מחר יהיה טוב והאוהדים קונים את זה ואפילו מרוצים. ניפגש הפריויוו של שנה הבאה ששוב תסנגר על התהליך

    1. אל תדאג חביבי,
      אני עוד אעדכן במהלך העונה 🙂
      יש לנו את הטרייד דד ליין – נראה לך שהינקי יישב בשקט?

      כמו שאמרת , כרגע הינקי עם הגב של האוהדים וההנהלה. וזה מה שחשוב…

  17. אחלה פריוויו!
    ברור לגמרי מה הינקי עושה וזה עוד עלול לעבוד לו.
    באופן אישי אני לא סובל את זה ומייחל לכישלונו.
    יותר מזה, אני מעריך שזה יקרה כי בנוסף לכל הסיכונים וחוסר הוודאות של התהליך יש משפט שאני ממש מאמין בו: Karma is a bitch!

    מה שהווריורס עשו היה טרייד נקודתי ומושכל(גם אם לא פופולרי). מה שהינקי עושה זה להמר ברולטה

  18. טור מעניין מאוד על קבוצה מסקנת. גם אני לא אוהב את הטנקינג אבל זה הימור שיכול להיות שיצליח. למעשה, לולא כל הפציעות, לא באשמתו של הינקי, פיליפ כבר מזמן לא היתה בפוזיציה הזאת. אם אמיד, נואל והשאר לא היו פצועים פילי היתה יכולה להיות ברמה של בוסטון, שאליה אף אחד לא בא בטענות

      1. השאלה כמובן איזה פציעה כמה חמורה , האם השחקן פצוע כרוני , גם גריפין שנבחר בדרפט נפצע לשנה ומאז חזר לשחק כמו חדש

  19. לפחות הינקי בוחר לעשות מהלך שיביא לו שחקנים טובים זה עדיף על מלהשאר בינוני ולחכות לנס כמו רוב הקבוצות בליגה , שארלוט , טורנטו אינדיאנה…
    להגיע לאליפות יש 2 דרכים
    1 . כוכב גדול אמיתי בסדר גודל לברון דיוויס דוראנט ..
    2. קבוצה שמשחקת מאוד קבוצתי עם הגנה חזקה כמו דטרויט של אז , ממפיס של היום שרחוקה טרייד קטן מלהיות באמת מועמדת לאליפות
    וושינגטון לדוגמא קבוצה שלא תגיע לשום מקום , יש לה כוכב כביכול וול , אבל הוא לא מסוגל לסחוב אפילו מריצה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט