מעורב אמריקאי ליום שני : ריקי רוביו, ועוד/ מנחם לס

'איש הקרח' מגיע

אחד ממבקיעי השערים הגדולים ביותר באירופה משחק בדנמרק. השורשים שלו איסלנדים בעיר רייקג'וויק שם גדל ולמד בית ספר תיכון, ושמו ארון ג'ואנסון. היכן הוא נולד? צדקתם! במוביל אלבאמה. הוא הדג השמן ביותר עד עתה שדג מאמן ארה"ב יורגן קלינסמן. לא הייתי אומר שהכל חתום וסגור, אך ככה זה נראה. עבור מי ישחק? איסלנד? במונדיאול היא לא היתה ולא תהיה. אז מה העסק כאן?

הוא נולד במוביל, אלבאמה כשהוריו בחרו ללמוד באוניברסיטת סאות'רן אלבאמה, ושם נולד הילד. כשהיה בן 4 הוריו חזרו לאיסלנד. הוא משחק היום עבור AGF AARHUS בפרימייר ליג הדנית, ונחשב לחלוץ הטוב בליגה. לפני חודש הוא כבר שלושה שערים בשלול דקות וחמישים שניות, שיא בכדורגל הדני. הוא כבש העונה 13 שערים והוא על הכוונת של מנצ'סטר יוננטד, סיטי, ארסנל, טוטנהאם, יובנטוס, ריאל מדריד, ומילנו. ומה אומר הצעיר בן ה-22? "כמובן שיש לי רק זכרון מעורפל ביותר על מגורים במוביל, אבל הידע שנולדתי בארה"ב ואני אמריקאי, נותנת הרגשה מעניינת לשחק עבור המדינה העצומה הזאת שתמיד הורי דיברו עליה בשיא האהדה. אני מדבר אנגלית שוטפת, ואני מאמין שלשחק עבור נבחרת ארה"ב לא יהיה דבר מוזר מדי. אני בקשר תמידי עם קלינסמן, וכבוד לי שהוא מתעניין בי ומעוניין בי!".

אבל…הוא תמיד חלם לייצג את מדינתו איסלנד. הוא כמובן הוזמן לנבחרת למשחקה הראשון נגד סלובניה במרץ. אם ישחק דקה אחת אפילו, הוא שרוף לארה"ב. "אני בדילמה קשה: מצד אחד אני מרגיש נאמנות למדינתי הקטנה, אבל מצד שני האפשרויות להתפתחות הן כל כך הרבה יותר גדולות בארה"ב!". אין מה לעשות. חייבים לחכות ולראות.

לפני קלינסמן ניסו להביא לנבחרת עוד שני ילידי ארה"ב – ג'יאוספה רוסי (נבחרת איטליה), ונבן סובוטיק (נבחרת סרביה) – אך הם סרבו. עתה עם קלינסמן אני לא בטוח שהם לא מתחרטים, במיוחד רוסי שהוא בקצה הסגל האיטלקרי ובקושי משחק בנבחרת, וסובוטיק בנבחרת שאני לא יודע אם תגיע לאן שהוא. קלינסמן כן הצליח עם ילידי ארה"ב נוספים – פביאן ג'ונסון ודני ויליאמס, אך הם שחקני מרכז שדה, ולא בטוח כלל שטובים מהתוצרת המקומית.

מה שחסר לנבחרת הוא סטרייקר, ולכן ארון ג'והנסון הוא 'איש הקרח' שהוא התקווה האמריקאית הגדולה.

התכוננו ל-"ROYAL RUMBLE" הגדול

ה-EVENT הגדול האחרון בעולם ההתאבקות היה ה-SURVIVOR. הסרייה המפורסמת של תחרויות ההתאבקות "עד הסוף". אין החלטת שופטים על נוק-אאוט. הצורה היחידה להפסיק את הקרב היא כניעה מחלטת של אחד המתאבקים ע"י סימון לשופט של "IT IS OVER". ב-SURVIVOR לא היה כסאות, דלתות, וסולמות. הפעם הכל יהיה בזירה, לשימוש המתאבק לפי ראות עיניו: אתה רוצה לזרוק דלת במקום את רגלך? בי מיי גסט. אתה רוצה לקפוץ על היריב מסולם במקום מהחבלים? גם זה בסדר.

שני מייג'ור מאבקים כבר נחתמו, וזה יהיה ג'ון סנה נגד דולף זיגלר שיהיו קרב מוקדם ל-"ROCK" ולקודי רודס. יהיו בסופו של דבר כ-20 מתאבקים – אלופים מכל המינים והסוגים – שיתחרו על אליפות ה-ROYAL RUMBLE . הכל כמובן הוא הכנה לדבר האמיתי, ל-WRESTLEMANIA שה-WWE מתכונן להחזיר לעולם בגדול, בעיקר עתה עם כל התחרות מ-X-FIGHTS – האקסטרים פייטס שזוכים לאהדה הולכת וגוברת.



החזרה של ריקי רוביו הופכת להיות "ביאת המשיח"

תגידו. יכול להיות שקטונתי מלהבין את גדולתו של ריקי רוביו? לפי מה שקורה עתה במיניאפוליס, נראה שהמשיח בכבודו ובעצמו עומד להופיע על הפארקט במוצאי חג הכריסטמס, או לפחות אליהו הנביא.

אני לתומי חשבתי – ואמשיך לחשוב עד שמישהו יוכיח לי אחרת – שגם חוזה בריאה וגם לוק רידנאוור טובים ממנו. והעונה כשנוספו ברנדון רוי ואיזה קומוניסט בשם אלכסיי שבד, מי צריך ספרדי רזה, קון, נמוך, עם זיפי זקן של ילד בן 15? כל מה שאני רואה כל הזמן הם מספרים של לוק שריקי לא חלם עליהם, ואפילו בריאה נתן משחקים של 25 ו-28 נקודות. תראו, אחרי הכל לריקי רוביו – עם כל הכבוד – היו מספרים בינוניים לחלוטין של 10.6 נקודות, 8.2 אסיסטים, ו-2.2 גניבות למשחק. אם לכריס פאול היו מספרים כאלה הוא היה יורה כדור ברקתו. ראסל ווסטברוק היה ניכנס ברצון עצמי לבית חולים לחולי נפש. אבל עם ריקי רוביו – אנשים חושבים שזה רק סימן לבאות, ובכלל, לא משנה כמה הוא קולע וכמה הוא מוסר, מה שחשוב הוא כמה הוא מקסים וכמה הוא מתעתע!

מה הם אומרים לי הוולבסים? שאיתו בחמישייה הוולבס היו 13-18. איתו קם מהספסל הם היו 7-3, ובלעדו – בחלק מסויים של העונה – הם היו 20-5 (אבל אני יודע שאח"כ באו נצחונות מהממים עם בריאה הקולע בסביבות 20 למשחק, וקווין לאב עושה את כל ה-30 נק' למשחק עם 15-17 ריבאונדים. הם מתרכזים רק בחלק של העונה שהיה 20-5 בלעדו. נו, טוב, מילא.

בנוסף, הם הביאו כלים חדשים לקבוצה, אחד – אנדרה קירילנקו – עובד מצויין, והשני – ברנדון רוי – לא עבד.אבל רגע: מה קורה כאן? אני מסתכל על הרקורד של הוולבס שהוא 8-7, ואני משוכנע שיש להם סכוי לעשות את הפלייאוף בלי רוביו ובלי קווין לאב. אז מה קורה כאן? האם עדיף להמשיך בלעדיהם?. ברור שלא, אבל חומר למחשבה על "ביאת המשיח".

בשבועיים האחרונים נשלחו עשרות ומאות טוויטרים על כל תנועה שלו באימונים. כיסו אותץו כאילו היה מייקל ג'ורדן שהתחפש לפיט מרביץ'. הוא הפך לדבר המעניין ביותר בעולם הכדורסל, יותר אפילו מקווין לאב. אז מה קורה כאן? איך זה שהוא הפך לפרימדונה כזאת מבלי שעשה עדיין מאומה בכדורסל ב-NBA? הייתכן שאני טועה? הייתכן שאיני מצליח לראות את הגאוניות של הצימוק הספרדי? לפי מה שהולך היום במיניאפוליס, מינסוטה, כך זה נראה. היום (אתמול) הוא השתתף לראשונה באימון מלא של הקבוצה מאז קרע את רצועת ה-ACL וכל העתונים, האתרים, הטוויטרים, והפייסבוקים מלאים רק ב-"ריקי רוביו". אז מה? הייתכן שהוא כוכב רוק יותר מכוכב כדורסל? הייתכן שכולם אוהבים את חיוכו ופרצופו שנראה תמים (אך לי הוא נראה כזומם מזימות רעות.!) כי הוא כזה קטנצ'יק שאתה רוצה לאמץ לבן, וקיבינימאט הכדורסל שלו?

כנראה שלא. כנראה שיש לריקי רוביו משהו מיוחד, נישגב לךעת עתה ממני. באימון הבוקר של יום ראשון הוא מסר כדור נפלא לרידנאור בין רגליו של הנירכש החדש ג'וש האווארד.

"אף אחד בכל ימי חיי בכדורסל לא מסר כדור בין רגלי. לא חזיתי בכל הקריירה שלי בדבר כזה. מי זה הריקי רוביו הזה? הוא משהו שלא מהעולם הזה!"

, אמר ג'וש שלא נרגע מהדבר גם שעה אחרי האימון.

תראו, לעשות BOUNCEPASS בין הרגליים של שחקן זה לא דבר שצריכים להיות המשיח כדי לעשות. אבל לחשוב על אפשרות כזאת, ולעשות זאת כבר באימון הראשון שלך בפול-ספיד, הראה לי משהו על הצימוק. כנראה שיש בו משהו מיוחד, אחרי הכל.

מה שריקי רוביו צריך להראות לי זה שהוא יותר מקוסם עם הכדור. פיט מרביץ' היה קוסם עם הכדור, אבל הוא ידע גם לקלוע 40 נקודות כשהיה צריך. הוא היווה תוספת חשובה לסלטיקס בערוב יומו הכדורסלני, בריצתם לאליפות. לא לחינם נתן לו לארי בירד נשיקה על המצח כשהכל ניגמר. אז האם לריקי יש את זה גם? האם הוא יידע לנצח משחקים שבהם הפוינט גארד חייב לעשות זאת בסוף? האם ברכו תעמוד בלחץ ובמאמץ של סיבובים מהירים בריצה ושינויי כיוון?

נראה לי שנוצר כאן "CULT" הסוגד לרוביו. עכשיו עליו להסתובב בפינה ולהפוך מ-WONDER KID לכוכב אול סטאר ב-NBA. יש לו כבר קו סניקרים. הוא מתקבל ככוכב רוק לאן שהוא פונה. אבל מאומה לא יישאר ככה אם הוא לא יצליח לתת פרודוקציה. להוכיח שה-"וונדר" נעלם, ובמקומו יש למינסוטה וולבס כוכב כדורסל גדול.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. שום סיכוי שהוא באמת על הכוונת של יונייטד.

    יש לנו 4 חלוצים מצוינים, עוד כמה באקדמיה(רק באוגוסט הבאנו צי'ליאני בן 20, אנג'לו הנריקז שכבר משחק בנבחרת צ'ילה הבוגרת ושיחק בבוגרים של אוניברסידאדא דה צ'ילה).
    \
    למען האמת אני עוקב יום יום אחרי התקשורת באנגליה ולא שמעתי עליו בשום הקשר לקבוצה אנגלית.

    1. לא ידעתי שאתה בעל חלקי ב-15% של יונייטד! הכל מחליבת פרות וגידול תרנגולות?
      כל מה שאני כותב בא מתרגומים. אני בחיי לא שמעתי על ארון ג'והנסון, אבל לפי ESPN כל קבוצות אירופה הטובות ביותר מעוניינות בו.

  2. בקשר לרוסי ויובוטיץ', הראשון בעיקר פצוע בשנים האחרונות, שהיה כשיר ונתן עונות יפות בויריאל היה בהחלט בסגל האיטלקי ואפילו שיחק והבקיע.

    השני הוא בלם נבחרת סרביה שהיא נבחרת נחשבת באירופה עם המון כשרונות, שיחק לצד וידיץ' שפרש לאחרונה מהנבחרת ומשחק עדיין ליד איבנוביץ' מצ'לסי.
    גם כשרונות נוספים כמו זוראן טוסיץ' משחקים שם.
    זאת נבחרת מוכשרת לא סוג של איסלנד.

    1. ואז בגיל 17 הגיע לאלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד, שם למד באמת לשחק כדורגל.

      אגב הוא יליד ניו יורק אם אני לא טועה.
      יש לא מעט איטלקים בניו ג'רזי, ניו יורק, רואד איילנד וכל האיזורים האלה שנהרסו.

      1. לא. הוא נולד וגדל ושיחק כדורגל בקלוב, ובתיכון, בפטרסזון, ניו ג'רסי (ששם גדלו כמה שחקני כדורגל אמריקאים טובים)

  3. לא כבר עברו הימים שאני צריך להתעורר בבוקר ללול או ב-5 לפנות בוקר ללכת לעבוד במכון תערובת או כל מיני עבודות קבלנות שאז קמים ב6 בבוקר מצאת החמה ועד צאת הנשמה.
    היום לומדים.

  4. אואה אואה מנחם.. התאכזבתי קשות.
    "הייתכן שאני טועה? הייתכן שאיני מצליח לראות את הגאוניות של הצימוק הספרדי? "
    כמה שאתה טועה מנחם. "10.6 נקודות למשחק".. מתי תלמד שכדורסל זה לא מתמטיקה? מתי יבינו את זה בארה"ב כבר?
    ריקי משחק כדורסל טהור, מנהל משחק מדהים, מניע את הכדור ואת כל השחקנים בקבוצה, מוסר מעולה, קשה מאוד ללחוץ אותו (לא כמו רידנאור) ואינטיליגנציית המשחק שלו מרקיעה שחקים.
    עם ריקי שחקנים בקבוצה טובים יותר (אפילו דרק וויליאמס נראה כמו שחקן בעונה שעברה), והקבוצה טובה יותר.
    נכון, הוא לא שחקן שייקח כדור כשצריך וישים סל (למרות שרונדו גם כבר לא כזה), אבל הוא עוד צעיר ואני מקווה שהוא יידע לעשות גם את זה בהמשך הקריירה.
    דווקא מבחינת "קוסם עם הכדור", אני לא יודע. מבחינת כישרון כדורסל נטו הוא לא דבר מיוחד מאוד, אבל הוא מציג בגאווה את הכדורסל האירופי ומה שהוא מייצג

    1. ם אני שואל, "מתי כבר יבינו בארה"ב כדורסל?". חזיתי אתמול בעשר דקות של כדורסל מאירופה ב-NBA-TV ולא ידעתי אם לצחוק או לבכות, אז עשיתי את האמצע: הלכתי להקיא.

  5. לגבי המספרים ה"בינוניים" של רוביו, ב-10 שנים האחרונות היו כאלו מספרים של אסיסטים (שלא לדבר על יחס אסיסטים לאיבודים) בערך לשני רוקי'ס, ג'ון וול וכריס פול.
    כמי שמעריך "ווינרים" (השטות הזאת עם צ'אלמרס) אתה יכול פשוט לראות את כמות ה- W של מינסוטה לפני הפציעה ואחריה.

  6. ההבדל מנחם הוא שכשרידנאור מרכז המשחק שבלוני וכבד,
    כשרוביו מרכז הרמה של כולם עולה אוטומטית בשתי דרגות.
    יש חיתוכים, הוא מוביל מתפרצת ענק, וכן, הוא גם מנהיג וגם שומר מצוין.
    הוא לא סקורר טוב כמו בריאה אבל החשיבות שלו גדולה בהרבה.
    שוב, איתו הם משחקים בשטף, בלי אגו וכמעט ולא כופים זריקות קשות.
    משחקים בסבלנות ובחוכמה. כולם נעים כי הוא מוסר ענק.
    אקיצר, רכז קלאסי אירופאי. ולא, הוא לא אמור לקלוע 20 למשחק.
    איך אמר פדרו? הסטטיסטיקה היא בחציה בולשיט, מספיק לראות שתי דקות שלו מול שתי דקות של רידנאור כדי להבחין בהבדל התהומי.
    גם הנפלד לא קלע הרבה אבל לרוב היה השחקן החשוב במגרש.
    ויש עוד הרבה דוגמאות. יום טוב.

    1. פגעת בול: "רכז קלאסי אירופאי". כמו קטש. השאלה אם זה עובד במקום בו משחקים כדורסל אמיתי שמטרתו אחת: "W"!

      1. אין קשר בין רוביו לקטש שהיה מכונת התקפה באירופה ולא כל כך אהב למסור. אין דבר כזה כדורסל אירופי, זה כמו כדורסל נשים, יכולת אישית נמוכה אז מוסרים, קופצים נמוך וזזים לאט אז יש יותר זמן לחשוב, מעיפים כדורים מ רחוק. רוביו שחקן עם קריאת מצבי משחק נדירה וידיים טובות שיכולות למסור ולחטוף דומה לרונדו צריך לשפר קליעה

  7. דוקטור… לכלכת.
    8.6 אסיסטים בשנה הראשונה?… אף אחד לא היה יורה ברכה- אפילו לא קרוב.
    כמה היו לנאש בשנה הראשונה שלו? לקיד?
    אני אעשה לך חיים קלים:
    נאש- 2.1 רק בשנה העשירית שלו בליגה הוא עבר ה ה8.6
    קיד – 7.7 עם 34 דקות למשחק.

    מה שמדהים- שהם לא ירו ברכה והם עדיין בליגה…
    חבל להתלהם סתם.

    1. אבל לקיד יש טבעת אליפות, ולנאש היחתה צריכה להיות טבעת אילולא הוריי המלוכלך מ…הלייקרס כמובן. לשניהם היו גם כמה נקודות בקריירה, לנאש קליעת 3 עם האחוז הגבוה ביותר, ולקיד משחק פוסט אפ יותר טוב מאשר להאוארד. שניהם נחשבים בין עשרת הפוינט גארדים הטובים אי פעם. עם רוביו נחכה ונראה. אני פתוח להוכחה.

  8. אני זוכר עוד שרוביו בגיל 15 זכה במלכות החטיפות של היורוליג, כבר אז אפשר היה לדעת שמדובר במשהו מיוחד.
    ובלי קשר 8.6 אסיסטים למשחק לעונת רוקי זה מדהים ורוביו הוא ממש לא שחקן של סטיסטיקות הוא גורם למשחק לרות יותר חלק ושותף.
    ומעבר להכל הוא גורם למינסוטה!!! להראות אטרקטיבית, לא יודע מתי זה קרה אי פעם בהיסטוריה

  9. אני חושב שהשיא אצל רוביו הקטן היה גמר האולימפיאדה ב2008 אז עלה לשחק עם הנבחרת הספרדית בחמישייה ושמר על שחקנים כמו קיד, פול.

    היה אחד הטובים אצל הספרדים בעיקר בהגנה וזה היה ילד בן 18 ספרדי שעוד שפם לא היה לו.

    אחר כך די היה מובן שהוא לא באמת אירופאי, הוא לא מתאים למשחק האיטי, המרדים והמשמים שצריך בסוף לקחת זריקה מרחוק.

    תנו לו משחק מהיר, פסט ברייקים, לחטוף כדורים כמו שהוא יודע כשהמשחק מהיר , לחלק אסיסטים.

    הוא באמת לא אירופאי במשחקו אלא מביא הרבה מהכדורסל האמריקאי למשחקו.

    אני משתוקק לראות איך ישחק כשיחזור. אני חושב שהוא השאיר בכולנו טעם של עוד.

    1. לא מסכים. המשחק של רוביו דוקא מאוד אירופאי! אבל העובדה שכעת הוא משחק ליד שחקנים הרבה יותר אתלטים ושלקבוצות/לשחקנים שנגדו אין את האינטיליגנצית משחק שיש לו/לרכזים/למאמנים האחרים באירופה, גורם לו להיות מיוחד ונותן לו את היתרון על יריביו.
      תראה אפילו את פריג'יוני, בגיל 35 מעבר לשיאו, פתאום מגיע לליגה ועושה הרבה הרבה הרבה מעבר למה שמישהו ציפה ממנו. הייחודיות של הרכז האירופאי נותנת להם יתרון בליגה, ולאט לאט אני מאמין שעוד ועוד קבוצות יתפתו לקחת רכזים כאלה, לפחות מהספסל

      1. מה אירופאי במשחק שלו?? הוא אפילו הודה שאירופה לא הייתה מתאימה לו בשום מובן(אולי בבאדלונה שם שיחקו משחק התקפי ומהיר).

        הNBA תפור עליו, קצב משחק מהיר שבו היתרון העצום שלו בחטיפות וקריאת מהלכים בא לידי ביטוי ופחות הבידודים לקליעות כמו במשחק האירופי האיטי שנגמר כמעט תמיד בבידוד לקליעה ל-3.

        אני לא מסתכל על רוביו כרכז אירופי כי הוא לא מזכיר במאומה את הרכזים האירופי.

        1. ועוד קשקוש נוסף על האינטילגנצייה של המאמנים האירופים והרכזים האירופים.

          איזה חנטרוש אחד גדול.

          יש רכז אירופי יותר חכם מקיד?? יותר חכם מפול? יותר חכם מנאש??
          כן מי הוא??
          ועכשיו לאגדה על המאמנים האירופיים. הרי כבר כמה שנים אומרים שהמאמן הכי חכם הוא בכלל אמריקאי יהודי שהתחנך בפרינסטון, הרי כל שבוע אנחנו רואים מאמני יורוליג עושים טעויות שמאמני קט-סל במחוז גליל מערבי לא היו עושים.
          פתאום יש למאמנים האירופים אינטילגנציה מיוחדת.

          אגדה אורבנית.

      1. מנחם הוא הפסיד את אותו גמר אבל הוא היה נקודת האור הכי גדולה אצל ספרד.

        פאקינג ילד בן 18 שעלה בחמישייה בגלל פציעה של הגארד הפותח ומשחק מול כל העולם ומיליארד סינים כשווה בן שווים לרכזים כמו פול ומול שחקנים כמו בראיינט.

        אני כבר אז הבנתי שהוא הרבה יותר אמריקאי במשחקו מספרדי.

  10. למה אתה מסתכל בהשוואה לווסטברוק או פול, תסתכל בכיוון של רונדו שבעונת רוקי, אפחד לא התלהב. רוביו יכול וצריך לשפר את הקליעה שלו, והוא שחקן מצויין!! יש לו ראית משחק ויכולת מסירה פנומנלית!
    ובגדול יש לו גם הגנה מעולה…

  11. זה מה שהתלהבת מנחם? מסירה באימון? רוביו כבר מסר ככה במשחקים, גם בין הרגליים של דרק פישר וגם בין הרגליים של נוביצקי, הוא לא סופר אף אחד.
    בכל מקרה, קריאת המשחק שלו לדעתי עוד יותר מרשימה מיכולת המסירה, תראה איך התנועה שלו לפני המסירה מכריחה את שחקני ההגנה (לא השומר שלו) להתרחק מהעמדות שלהם כך שכשהוא מוסר יש לשחקן שמקבל עוד מטר-שניים חופשיים לזרוק, זה משהו שרואים רק אצל נאש, פול או רונדו.

  12. אני מסכים עם "הפלח מספר 2" (K-700) שרוביו הוא אמריקאי לחלוטין במשחקו. מין דפוק קצת בראש כמו פיט מרביץ', אבל מין גאון. ההבדל היחיד הוא שפיט מרביץ' היה יכול לשים 50 נקודות ביום נתון.

  13. לא יודע אם רוביו יהיה פיט מרביץ' ואני לא רוצה להגיד סתם למה על פיט רק קראתי המון ולא באמת ראיתי(ושיאי המכללות שלו לא נשברו עדיין וכנראה גם לא קרובים להשבר) אבל רוביו לא צריך להיות מושווה אליו.

    אני חושב שהוא מזכיר מאוד את פול עם ראיית משחק של רונדו בעיקר בפאסט ברייק ומשחק על מגרש שלם.

    יש לו ידיים ארוכות מאוד(יותר משל פול) וביחד עם קריאה טובה מאוד של המשחק(בעיקר כשהוא מהיר שזה משהו שהיה לו קשה להתמודד באירופה שם דרשו ממנו המאמנים לשחק 23.8 שניות להתקפה לפני שנאברו מבודד לזריקה ל-3, עלאק משחק חכם) הוא יהיה אחד החוטפים הגדולים בליגה.

    הוא ישפר את השמירה האישית שלו, הוא ימשיך לדבר אנגלית אמריקאית עד שישכח בכלל שהוא ספרדי, עוד 10 שנים הוא יעדיף לראות משחק בייסבול או פוטבול על פני משחק של ברצלונה בכדורסל(כי למי יש כוח לראות משחק שנגמר ב49-48) ואז בכלל ישכחו שהיה אי פעם "אירופאי".

    ואז גם האגדות שסיפרו לכם כשהייתם קטנים על מאמנים אירופאים חכמים ורכזים אירופאים עם איי קיו גבוה גם זה יתנפץ.

  14. מנחם היקר:
    גדלתי על הספרים שלך משנות ה90 (שעד היום שמורים אצלי) והכתבות בכפולה במעריב ספורט. זכורה לי במיוחד העברית "הצבעונית" שלך דרכה הכנסת ותרגמת ביטויים יפים מאוד לשפת הכדורסל. כמה שמחתי לגלות שיש לך אתר על הNBA ואיכות הכתיבה בו גבוהה מאוד אבל.. מנחם לאחרונה אני מזהה (מכיר את האתר בערך שנה) יותר מדי שגיאות ניסוח והקלדה, למשל: בפיסקה על רוביו בלעדו הם היו…
    אסכם הכך שאתה מורי ורבי בעיתונאות ספורט בעיברית בכלל, ובNBA בפרט.

    1. מנסים כמה שיותר, אבל כולנו מתנדבים, וכותבים מהר, ואין כאן עריכה. אז מצטער על השגיאות. אשתדל יותר להבא!

  15. על מה אתם מדברים? לראות משחקים של קבוצות תחתית באנביאיי זה זוועה. חוסר ההבנה של המשחק זועקת לשמיים. הכל בידודים. שעמום מוות.
    ולא, הם לא עושים זאת כי זה "כדורסל שמטרתו אחת"w" – למה באירופה המטרה להפסיד, מנחם? הם עושים זאת כי אין להם אינטיליגנצית כדורסל.
    זה הכול. אפילו דאלאס זה רק בידודים מטופשים. זה הרבה יותר משעמם מהכדורסל באירופה. ורוביו הוא אירופי, נקודה, סוף ויכוח. קבוצות כמו סקרמנטו קליבלנד ושאר ירקות זו בושה למשחק. תראו אותי, אני מכדרר 20 שניות עם אלף הטעיות ואז לוקח זריקה בלתי אפשרית. יופי, גאון!
    העיקר שיש סטטיסטיקה לכל נאד ששחקן מפליץ על המגרש. חוסר הבנה מוחלט.

    1. אני מסתכל על "הכדורסל האירופאי" בישראל, ורואה רק שחורים בכל קבוצה. אותו דבר באירופה. אז מה? בוגרי המכללות הללו מטומטמים בארה"ב, אבל כשהם עולים על מטוס ונוחתים בבן-גוריון פתאום הם מחכימים?

  16. רוביו עם אדלמן זה צירוף תאווה לעיניים.
    הספרס משחקים היום את הכדורסל הכי יפה בליגה, אבל כשרוביו יחזור ואחריו באדינג'ר – הוולבס יטפסו למקום השני בקטגוריה הזו.

  17. מנחם היקר: הם לא מחכימים כמובן!!!
    וזו בדיוק הסיבה שרוב הקבוצות בליגת העל משחקות עם רכז ישראלי -נטול אגו שפשוט עושה את הקבוצה טובה יותר ולא מתעקש לקחת זריקות קשות.
    הבנת? זה אולי לא מופיע בסטטיסטיקות, אבל זה מנצח משחקים.
    ראית את מכבי בלי אוחיון? כשריקי היקמן או לוגאן מובילים כדור זה נראה פשוט חסר כל כיוון! למה להתווכח סתם על משהו כל כך מובן מאליו?
    רכז קודם כל צריך להבין את הקצב הרצוי של ההתקפה ולדאוג שהכדור ינוע מיד ליד כדי לייצר הזדמנות טובה. אבל מה לעשות שלוגאן אוהב לכדרר שעה לפני הזריקה כשכולם יודעים שהוא מתכוון לזרוק לבד?
    חבל על האנרגיה שלך, נער הייתי וגם זקנתי ואני מזהה בשנייה אם השחקן משחק בשביל לנצח או לא, אם הוא קבוצתי או לא, ואפילו בריאנט הגדול לא ידע לעשות זאת בעבר, אז מה נגיד על אזובי הקיר בליגה שלנו?
    כדורסל זה הרבה יותר מסטטיסטיקות, הרכזים הישראלים הם מנוע חיובי
    ומדרבן כי הם חכמים ופייטרים ומנהיגים חיוביים וכך הם מחפים על חולשותיהם הרבות ומשחקים יותר דקות מזרים שעולים פי שמונה מהם כי הם מבינים את המשחק טוב יותר והמאמן סומך עליהם יותר. זאטס אול, פוקס!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט