אין אקסום? אין בעיה/רועי ויינברג

אני מניח שכבר קראתם, או שתקראו בקרוב, את המאמר של מנחם על הג'אז, שאומר שהפציעה של אקסום הרסה את הסיכויים של יוטה להגיע למשהו העונה (לינק). במאמר הזה אני הולך להתנגד לטענה הזאת, ולהסביר למה למרות הפציעה של אקסום, הג'אז יהיו בפלייאוף.

*

ראול נטו
ראול נטו. יכול להתפתח לקוויקסילבר של הכדורסל.

קודם כל, דאנטה אקסום לא היה כל כך משמעותי השנה. הפציעה שלו תפגע בג'אז בעתיד, ולכו תדעו איך הבחירה החמישית בדראפט 2014 תחזור ממנה. אבל 4.8 נק', 2.4 אס' (ו-1.4 איבודים) ב-22 דקות למשחק זה לא אובדן משמעותי שיכול להרוס עונה שלמה. אם אנחנו מדברים רק על החלק בו הג'אז שיחקו והתנהגו כקבוצת פלייאוף, מאז האול-סטאר (והעברת אנס קנטר שנתנה מקום לגובר בחמישייה), הוא קלע 4.9 נק' עם 2.7 אס' ב-25 דקות בערב. זה לא כל כך הרבה. בנוסף, ה-win share הממוצע שלו קרוב לאפס מהצד הלא נכון (0.1-), וזה עוד נתון שמראה האם הג'אז יכולה לשרוד בלעדיו.

בעמדה שלו יש ליוטה את טריי בורק, רכז לא רע (לא ברמה של רכז פותח בקבוצת פלייאוף במערב, אבל זה עניין אחר), ואת ראול נטו. נטו מוכשר דיו כדי להתפתח לג'יי ג'יי בריאה משודרג. הוא מהיר ביותר, והוא קלע 8.9 נק' עם 3.9 אס' במדי מורסיה בליגה הספרדית, והזריזות שלו יכולה להיות נשק שובר שיוויון מול קבוצות הליגה, בדומה לבריאה ב-2011. מחלקת פיתוח השחקנים היעילה של יוטה יכולה להפוך אותו לכזה כבר העונה, וכשיש גם את ברייס קוטון כרכז שלישי הם ימלאו את החלל שישאיר אקסום.

*

בנוסף, לג'אז יש קבוצה מספיק חזקה גם ללא הגארד האוסטרלי. מאז האול סטאר הייתה להם את ההגנה הטובה בליגה, בפער ענק, בזכות רודי גובר. הסנטר הצרפתי הטוב ביותר היום (כולל נואה ודיאו), שנכנס לחמישייה לאחר האול-סטאר והעברת קאנטר לאוקלהומה סיטי, נתן 13.4 ריב' עם 2.6 חס' ב-34 דקות למשחק, וזה הפך את הג'אז לאחת הקבוצות הטובות בליגה. אם הוא יפתח גם משחק התקפי יעיל, וכנראה זה מה שהג'אז יעבדו עליו בקיץ, הוא יהיה הסנטר הטוב בליגה ללא תחרות.

כרגע הוא שם רק בהגנה. קווין סניידר, המאמן הלא מוערך והמבטיח של הג'אז, בנה שיטה הגנתית אפקטיבית סביבו, ולג'אז הייתה את ההגנה הטובה ביותר בליגה לאחר האול-סטאר. אין לג'אז שומרים אישיים מצטיינים, אבל היעילות של גובר והטקטיקות של סניידר מספיקים בשביל לסגור הגנה חזקה של יוטה.

גם בהתקפה יוטה במצב טוב-גורדון היווארד, שעושה הכל טוב וימשיך להיות שחקן שמתקרב ל-20-5-5, דריק פייבורס, שמשכיח את תדמית הבאסט עם 17 נק' ו-8 ריב' למשחק בגיל 23 ומתאים מעולה למשחק ליד גובר, וגם רודני הוד המגוון שניזון ממצבים שיצרו היווארד ובורק בשביל 11.4 נק' ב-46% מהשדה ו-42% מחוץ לקשת אחרי פגרת האול-סטאר. כשמוסיפים לזה את טריי ליילס שיתן דקות טובות מהספסל ואלק בורקס שחוזר בעונה הבאה, ועוד שחקנים בין לאומיים לא רעים בכלל (טיבור פלייס וג'ו אינגלס הקסום), לג'אז יש קייס חזק מאוד לפלייאוף, והם יהיו הסוס השחור של המערב בעונה הבאה. אל תהמרו נגדם.

*

נ.ב (1)-כן, אנחנו אתר שבשורה הראשונה שלו יש 2 כתבות על יוטה. הפגרה עד כדי כך משעממת.

נ.ב (2)-היי, לפחות זאת לא דנבר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
33 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיא
גיא
10/08/2015 19:19:58

אפילו באוסטרליב לא כותבים כל כך הרבה על דאנטה אקסום…

אני מסכים שהפציעה של דאנטה לא תשנה מהותית את התוצאות של יוטה.
אני לא מסכים שהתוצאות משמעותן מקום בפלייאוף.
בכל מקרה, ברוכים השבים.

יאיר זעפרני
10/08/2015 19:20:57

עם אקסום או בלעדיו יוטה לא תהיה בפליאוף. בעיקר בגלל שאין להם התקפה

יאיר זעפרני
10/08/2015 19:21:09

וגם זה שהם במערב…

צביקה
צביקה
10/08/2015 19:50:34

אהבתי מאוד את שני הנ.ב. 🙂
בכל מקרה, נראה לי קצת הפרזת עם גובר. בן אדם לא מפתח התקפה כל כך מהר, וגם לא הופך כ"כ מהר לסנטר הטוב בליגה.

מתן גילור
10/08/2015 20:36:11
Reply to  צביקה

בדיוק. קאזינס רק משתפר וגם 15 נק' ב-50% של גובר לא יהפכו אותו לסנטר טוב יותר. בטח שקאזינס צריך להסתדר עם שחקנים משלימים פחות טובים (לדעתי, אין מה להיכנס לזה יותר מדי).
ובכלל, איזה יתרון יש לו על מארק גאסול, שטוב ממנו הן הגנתית והן התקפית?
בכל מקרה, תודה על הפוסט וטוב שחזרת.

איל
10/08/2015 20:59:41
Reply to  צביקה

צודק לגמרי. רודי גובר זה עוד טייסון צ׳נדלאר אחד מיני רבים.

יניב
יניב
10/08/2015 20:02:09

שכחת את הפרט הכי חשוב יש להם את ג׳ו אינגלס 🙂

איל
10/08/2015 20:58:48

ראול נטו שיחק במורסיה (Murcia) ולא במאיורקה (Mallorca). חוץ מזה, ההשוואה היותר נכונה אלו היא ריקי רוביו ולא חוזה בריאה.

etayle
etayle
10/08/2015 21:27:27

משלק ראשון ספרס נגד התאנדר.הולך להיות חם.

זיו תל אביב
זיו תל אביב
10/08/2015 21:31:45

לא מחזיק מיוטה יותר מידי, נוצר להם מין הייפ שהוא לא עד הסוף ברור לי. לדעתי סקרמנטו יהיו יותר טובים השנה.

אמירוס
אמירוס
10/08/2015 21:38:41

רודי גובר על כולם

דדי
דדי
10/08/2015 22:12:19

וואוו. טריסטיאן תומפסון כנראה מהמר על עצמו שנה שנייה ברציפות.

הרבה ביצים.
אפילו יותר מדי לדעתי.

דדי
דדי
10/08/2015 22:17:14

טוב זה עוד לא סגור.
רק הסוכן שלו מנסה לשלוח רמזים/איומים לקליבלנד בתקשורת.

מעניין מאד.

דדי
דדי
10/08/2015 22:53:41

זה עוד לא רשמי וזה גם לא צפוי.
הילד מהמר על עשרות מיליוני דולרים.

etayle
etayle
10/08/2015 23:01:20
Reply to  דדי

חתיכת הימור.למרות ששנה הבאה אין הרבה שחקנים חופשיים מעניינים.הוא בונה על זה וגם שהתקרה תקפוץ.
לדעתי הימור דפוק אבל אני לא T.T (הוא יהיה מחליף ללאב + ורזאו חוזר).

דדי
דדי
10/08/2015 23:23:54

אין שום קשר.
הבן אדם מוותר על 70-80 מיליון ביד עבור 5 מיליון ביד.
זה מטומטם וזה לא צפוי.

וזה לא רשמי.

עומר מזיג
11/08/2015 21:14:43
Reply to  דדי

מקסימום לחמש שנים העונה יהיה שווה לו 101 מיליון דולר, כלומר 134 מיליון דולר לשש השנים הבאות בהנחה שהוא נשאר שחקן מקסימום עוד חמש שנים.

מקסימום לחמש שנים בעונה הבאה יהיה שווה לו 135 מיליון דולר, כלומר 140 מיליון דולר ל6 השנים הבאות בהנחה שהוא נשאר שחקן מקסימום עד השנה הבאה.

זה טיפה פשטני ולא מתחשב בכל מיני דברים שמתקזזים לשני הצדדים, אבל באופן כללי – אני מופתע שיותר שחקנים לא עשו את זה (אבל זה באמת לא צפוי אם זה רשמי). אני חושב כמוך שזו תהיה טעות עבורו מהסיבה הפשוטה שזה השיא שהערך שלו אי פעם יגיע אליו בקריירה, אבל זה לא מטומטם.

דדי
דדי
11/08/2015 22:56:08

הערך הוא לא הבעיה.
בהחלט יכול להיות שהוא יצליח לגרד חוזה ענק בקיץ הבא.

אבל לשחקן שעדיין לא חתם על אף חוזה גדול, הסיכון של פציעה משמעותית הוא יותר מדי גדול.

לפחות תעשה מה שעשה מונרו שהבטיח לעצמו מינימום 3 שנים של כסף מקסימום (נוכחי), ונתן לעצמו את האפשרות לצאת אחרי שנתיים כשהוא עדיין צעיר ולחתום על חוזה בתנאים החדשים.

אבל לסכן את כל הכסף ?
אני לא הייתי עושה את זה, ואגב הוא עדיין לא עשה את זה. בינתיים הכל מניפולציות של הסוכן שלו.

עומר מזיג
12/08/2015 2:55:31

מסכים. יש יותר מידי תרחישי דרדור שבהם הוא לא יקבל את הכסף שהוא רוצה בקיץ הבא. הוא חייב לפעול עכשיו, אם זה לחוזה קצר יחסית או ארוך. אני לא מאמין שהוא יחתום על הQO – הוא מנסה ללחוץ את גילברט שפחות או יותר הבטיח לכולם שכל הקבוצה חוזרת ואני מהמר שזה גם יצליח לו.

ומישהי בכלל ניסתה להחתים אותו על טיוטת חוזה? אני לא יודע אם לא הציעו או שהוא לא רצה.

etayle
etayle
10/08/2015 22:59:22

לא יודע לא נופל מהם.
קבוצה בינונית .לא רואה קייס שהם ביתרון על פני פיניקס סקרמנטו דאלאס ואולי גם מינסוטה בריאה(למרות שנראה שהם שנה לפניי מינסוטה).
אבל אולי אני לא מספיק מעודכן .
(סקרמנטו עם סגל יותר טוב ויותר עמוק.כנ"ל פיניקס ודאלאס זו דאלאס).

Berch
Berch
11/08/2015 7:56:52

אז יש סיכוי שהקנאביס יהפוך חוקי גם ביוטה השנה….. yooooppeeee 🙂

flash
flash
11/08/2015 9:34:01

החלטה טיפשית של טומפסון, המניות שלו היו גבוהות האחרי הפלייאוף, אבל תכלס חוץ מלחימה וחוש מצוין לחסימות אין לו הרבה כדורסל להציע.
לא רואה אותו משתפר בצורה בולטת לעין, הערך שלו בעייני יכול בעיקר לרדת, ותמיד יש את הסיכוי להפצע.

יוסי
יוסי
11/08/2015 17:33:16
Reply to  flash

חוש מצוין לחסימות ? פחות מחסימה בממוצע למשחק !! היתרונות שלו זה אופנסיב ריבאונד והגנה למרות שבריבאונד הגנה הוא לא משהו

עומר
עומר
11/08/2015 15:06:49

תומפסון מסוונר מהפלייאוף. ממה שראינו ממנו עד עכשיו, הוא לא שחקן ששווה קרוב למקס, הוא לא פרנצ'ייז פלייר. יכול להיות שהשנה הוא יגרום לי לאכול את הכובע, אבל לדעתי הבן אדם הוא סוג של מספק אנרגיה ולחימה מהספסל. לא מבין איך הוא לא סיכם על 80 מיליון ל 5 שנים, זה כבר יותר ממה שמגיע לו.
נכון ששנה הבאה קופצת התקרה, ומלא קבוצות יוכלו להציע לו מקס, אבל לכמה קבוצות הוא שווה את זה?

jojo
jojo
11/08/2015 21:23:42
Reply to  עומר

הוא חי באשליות ומתנהל באופן מטופש. אני צופה שאחרי העונה הקרובה המניות שלו דווקא ירדו וכך גם הדקות שיקבל. לא ראוי לסכומים שדרש.
לפחות כישלון המו"מ החזיר לגילברט קצת כוח מול השחקנים וגם העמיד במקום את לברון שניסה לבחוש מאחורי הקלעים וניסה לדחוף את תומפסון באופן בוטה ("תומפסון צריך להיות קאבליר לכל החיים").

עגל
עגל
11/08/2015 21:51:25
Reply to  jojo

אם הבנתי נכון כשלון המו"מ איתו הוא בגלל שלפני כשבועיים לברון הבין שתומפסון עובר את הגבול ולקח צעד אחד אחורה. אפשר יהיה למצוא תחליף הולם במהלך העונה, מה גם שורז'או בריא (טפו טפו)

דדי
דדי
12/08/2015 3:33:21

הוא פשוט מתוסכל.
בקיץ הקודם הוא דחה הצעה מוגזמת לחלוטין לאור מה שהוא הראה עד אז, והימר שבניגוד לכל התחזיות (לפחות שלי) הוא יוכיח שהוא שווה מקסימום או קרוב לזה.

וה"בעיה" היא שההימור שלו הצליח.
הוא בהחלט שווה מקסימום של היום לאור היכולת שהציג, הגיל שלו, וקפיצת התקרה המצופה בשנים הבאות.

אבל קליבלנד – למרות שמציעים לו הרבה מאד כסף – מנצלים את עמדת הכח שלהם, מנצלים את זה שכל הקבוצות ידעו שקליבלנד ישוו הצעת מקסימום של 4 שנים ולכן לא בזבזו זמן יקר על משא ומתן עם תומפסון, וככה יוצא שלמרות שההימור הגדול של תומפסון "הצליח", זה עדיין לא מתבטא בכסף שהוא קיווה לו.

מה לעשות – אלה הם חיי שחקן חופשי מוגבל.
חלק מרוויחים מזה (קנטר) וחלק מפסידים מזה…

השאלה היא האם התסכול והאגו מהסיטואציה שנוצרה, יגרמו לו לקחת סיכון מטורף.
לדעתי הוא חייב לקחת חוזה כמו של מונרו. לסדר את עצמו כלכלית, לתת לקליבלנד שנה-שנתיים להיפטר מהחוזה של ורג'או, לתת לתקרת השכר לעלות עוד יותר (מה שיקל על קליבלנד לשלם לשחקנים שכבר תחת חוזה כיום וגם יאפשר לתומפסון לדרוש יותר כסף), וככה הוא יתן לעצמו סיכוי טוב לחוזה ענק בעוד שנתיים אבל עם סיכון הרבה יותר קטן ו 50 מיליון דולר מובטחים.

רפה הבנה
רפה הבנה
13/08/2015 0:10:13

לא חושב שאקסום זה שישפיע בקיצוניות כ״כ גדולה. בהחלט צודק.