כמה מילים על הכדורגל בבלומפילד / מנחם לס

*
*
(אפילו אנגלית פשוטה לא מסוגלים האוהדים המכבים לכתוב בפוסטר ענק!)
*
אני לא יודע מה יכתבו בעתונים ובאתרי האינטרנט על נצחון מכבי ת"א על הפועל 1-3, אבל אני די נהניתי מהמשחק, במיוחד מהדקה ה-64 בה ניכנס השחקן הגדול היחידי שראיתי על המגרש, והוא איגייבור השחור מניגריה.אמרו לי שהצרה של הכדורגל הישראלי היא שאין זרים טובים יותר מהמקומיים.באמת?הוא היה המכבי הטוב ביותר נגד הצ'כים, והוא היה המכבי הטוב מכולם הערב ב-25 הדקות ששיחק.עד שהוא ניכנס מכבי שיחקה כתרנגולת שמלקו לה את הראש נגד קבוצת הפועל חסרת המושג. סיפרו לי שהסיבה היא – הסיבה שהפועל גרועה כל כך – היא שזאת קבוצה חדשה לחלוטין שעדיין לא התחברה. טוב, ניתן לה את ה-BENEFIT OF THE DOUBT.אבל שמכבי הגדולה, אלופת ישראל המפוארת שלא תצליח לשבור בונקר פשוט (ודי רעוע)?היה מצב ביש בבלומפילד וחשבתי שהכל ייגמר בעצב..אבל אז, או אז ניכנס הניגרי וכאילו מכבי קיבלה זריקת אדרנלין. מהרגע שהוא ניכנס ראיתי מכבי אחרת לחלוטין.מה זאת אומרת "הזרים כאן לא מועילים"? הוא שינה את כ-ל  משחק מכבי. מה שיש לו זה מה שהיה לזידן זידן והיום יש למייק בראדלי: הוא תמיד נמצא בסביבת הכדור ותמיד מהווה מטרה לשחקנים שלא יודעים מה לעשות איתו.

הוא התחיל בהתקפה שהביאה שוויון, ואז הכדור הגיע לזהבי שמסר לניגרי אסיסט נפלא בפריצה אופטימלית – כולל העברת השוער. שער קלאסי. המסירה של זהבי היתה אף היא מסירה מושלמת לפורץ בשנייה הנכונה ולמילימטר הנכון.

כל מומנטום המשחק השתנה. עשר דקות אחרי שערו של הניגרי הוא מסר כדור טוב לבן הרוש שהעביר כדור רוחב מלא אינפוזיה, וזהבי הושיט רגל לפני ההגנה ושם כדור ברשת. חברי דחפו אותי בהתלהבות: "ראית מנחם? ראית את זהבי? אמרנו לך שהוא גאון!".

אולי הוא גאון אבל הערב הוא היה מקסימום די טוב. הוא עד עתה מסר כדור מצויין לאיגייבור לשער, והקדים בעשירית שניה את מגינו בכדור רוחב. אבל הוא עשה גם שתי שגיאות שלא אכנס אליהן כי אין טעם להסבירן אחרי נצחון מתוק כזה על הסוציאליסטים.

גם השער של טל בן חיים התחיל עם הניגרי, אבל השער כולו שייך לבן חיים. עד אותו רגע כל כדרוריו היו חיצוניים לעבר קו השער, והוא ניכשל שוב ושוב. הפעם הוא היטעה כאילו לעוד כידרור חיצוני אך שינה אתכל המומנטום לכידרור פנימי, והכדור עבר לרגל שמאלו בשעה שהוא נע מימין לשמאל, ואז 'בום' שמאלי יפהפה שפירפר את הרשת. שער נהדר לציפייה!

האם מכבי טובה מספיק כדי לגבור על הצ'כים? ראשית, בכדורגל אתה לא חייב להיות 'טוב יותר' כדי לנצח. שנית, מכבי יכולה להיות טובה מספיק, אבל רק אם תאמין שהיא יכולה, ותתחיל עם הרכבה המלא. מספיק עם רגשי הנחיתות. הגיע הזמן שקבוצה ישראלית תגיע לאירופה ותגרום לסנסציה עולמית. זה ייתכן מאד, אבל רק אם כולם – הקהל, הפייסבוקים, והמדיה – יאמינו שזה אפשרי ויכתבו כך.

אני מאמין שזה אפשרי בהחלט.

אגב, חותני הקליט לי את נצחון מכבי חיפה נגד הפועל חיפה וזה עתה חזיתי במשחק. מכבי ת"א אולי יכולה לנצח את הצ'כים, אבל הערב ראיתי בטיווי מכבי חיפה טובה בהרבה משציפיתי לראות, ולדעתי טובה יותר ממכבי ת"א!

אני רואה הרבה גולשים מגחכים, אבל לא רק כדורסל אני יודע ומבין טוב מרובכם. נחכה לסיום העונה ואז נדבר שוב!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. אם הצלחת להתלהב ממכבי חיפה אתה כנראה באמת מצליח לראות בכדורגל דברים שאף אחד לא רואה…
    היתה התלהבות ואינטנסיביות, בעיקר במחצית הראשונה, אבל זה בגלל שזה משחק ראשון העונה ויש להם 22 אלף איש שמחכים מהם לסימן חיובי כלשהו ומתחילים עוד עונה עם ציפיות לכל התארים.
    אני לא ראיתי מהם שוב דבר שנוסך בי תקווה. הגנה בעייתית וגם השערים היו מקריים לחלוטין וחוץ מהם מעט מאוד מצבים.

  2. אני ראיתי אותם בהקלטה עם הרבה FF ולכן לא יכול להישבע על גדלותם, אבל אחרי כל הדרק ששמעתי עליהם, הם נראו לי מוכנים לדרך חדשה כי ראיתי הרבה ניצוצות טובים מאד.
    ההגנה תמיד היתה חלשה מאז מכבי שראיתי לראשונה בשבאב-אל-עראב ב-1943, אבל מכבי חיפה תמיד הצטיינה בהתקפה שמכפרת על הגנתה.
    היו כמה וכמה צרופים שהזכירו לי את ה-BEAUTIFUL GAME של מנצ'ל, אהרון אמר, ואלמני.
    נדבר שוב בסיום העונה ונראה מי צדק!

  3. עצוב מאוד. אם הייתי גם מתעניין בכדורגל הייתי מדליק טלוויזיה. היום אני אפילו לא יודע את השמות של השחקנים בהפועל. מהרגע שגיליתי את הכדור הכתום נטשתי כמעט מיד את הכדור העגול.

  4. מכבי חיפה בינונית. חייבת בלם (שכבר נרכש, אך צריך להיכנס לכושר), קשר התקפי באמצע וחלוץ. וגם אז היא עדיין שלישית מבחינת רמת הכישרון בארץ, אחרי מכבי ת"א והפועל ב"ש.
    אני לא אופטימי לקראת העונה, אבל לפחות הבן שלי נהנה מהאווירה.
    שיא של כל הזמנים למספר צופים בגביע הטוטו.

    1. אתה הולך לפי שמות. לפי שמות אני מסכים אתך.
      אבל על הדשא (אגב, היו הקפצות כדור מוזרות בחיפה. האם ישנן שם בעיות בדשא?) אני מאמין שמכבי חיפה תפתיע מאד העונה.
      המשחקים שראיתי החזירו אותי מעט לתמונה בכדורגל הישראלי וזה כיף!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט